LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL VALSTYBĖS ĮMONĖS TEISINĖS INFORMACIJOS CENTRO REORGANIZAVIMO
2011 m. kovo 15 d. Nr. 1R-74
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo (Žin., 1994, Nr. 102-2049; 2004, Nr. 4-24; 2010, Nr. 1-16) 4 straipsnio 4 dalies 8 punktu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. lapkričio 13 d. nutarimu Nr. 1235 „Dėl valstybės įmonės Teisinės informacijos centro reorganizavimo“ (Žin., 2007, Nr. 123-5034):
1. R e o r g a n i z u o j u valstybės įmonę Teisinės informacijos centrą (įmonės kodas 121895140, buveinės adresas: Žirmūnų g. 68A, Vilnius) jungimo būdu – prijungiu prie valstybės įmonės Registrų centro (įmonės kodas 12410246, buveinės adresas: Vinco Kudirkos g. 18, Vilnius-9), kuriam po reorganizavimo pereis visos reorganizuojamos valstybės įmonės Teisinės informacijos centro teisės ir pareigos.
2. T v i r t i n u pridedamus:
2.1. valstybės įmonės Teisinės informacijos centro ir valstybės įmonės Registrų centro reorganizavimo sąlygas;
3. P r i p a ž į s t u netekusiais galios nuo šiuo įsakymu patvirtintų valstybės įmonės Registrų centro įstatų įregistravimo Juridinių asmenų registre:
3.1. Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2004 m. gruodžio 6 d. įsakymą Nr. 1R-301 „Dėl valstybės įmonės Registrų centro įstatų patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 108-6673);
3.2. Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2007 m. birželio 11 d. įsakymą Nr. 1R-229 „Dėl valstybės įmonės Registrų centro įstatų pakeitimo“ (Žin., 2007, Nr. 67-2630);
3.3. Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2007 m. rugpjūčio 28 d. įsakymą Nr. 1R-314 „Dėl valstybės įmonės Registrų centro įstatų pakeitimo“ (Žin., 2007, Nr. 95-3855);
3.4. Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2008 m. sausio 21 d. įsakymą Nr. 1R-36 „Dėl teisingumo ministro 2004 m. gruodžio 6 d. įsakymo Nr. 1R-301 „Dėl valstybės įmonės Registrų centro įstatų patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2008, Nr. 11-391);
3.5. Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2008 m. spalio 13 d. įsakymą Nr. 1R-389 „Dėl teisingumo ministro 2004 m. gruodžio 6 d. įsakymo Nr. 1R-301 „Dėl valstybės įmonės Registrų centro įstatų patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2008, Nr. 119-4532);
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos teisingumo
ministro 2011 m. kovo 15 d.
įsakymu Nr. 1R-74
VALSTYBĖS ĮMONĖS REGISTRŲ CENTRO ĮSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybės įmonė Registrų centras (toliau – įmonė) yra iš valstybės turto įsteigtas ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo. Įmonė nuosavybės teise priklauso valstybei ir jai perduotą ir jos įgytą turtą valdo, naudoja bei disponuoja juo patikėjimo teise. Įmonės teisinė forma yra valstybės įmonė.
2. Įmonė savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu (Žin., 2000, Nr. 74-2262), Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymu (Žin., 1994, Nr. 102-2049; 2004, Nr. 4-24), kitais teisės aktais, šiais įstatais ir įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimais.
4. Įmonė turi antspaudą su savo pavadinimu: „Lietuvos Respublika. Valstybės įmonė Registrų centras“. Pagal Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registro įstatymą (Žin., 1996, Nr. 100-2261; 2001, Nr. 55-1948) įmonė turi teisę savo antspaude ir dokumentuose (blankuose), patvirtinančiuose teises į nekilnojamąjį turtą ir nekilnojamojo turto bei teisių į jį įregistravimą, naudoti valstybės herbą.
6. Įmonės buveinė: V. Kudirkos g. 18, LT-03105 Vilnius-9; interneto svetainė: www.registrucentras.lt.
II. ĮMONĖS VEIKLOS TIKSLAI IR VEIKLOS POBŪDIS
8. Įmonės tikslai – įgyvendinti Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registro įstatymą (Žin., 1996, Nr. 100-2261; 2001, Nr. 55-1948), Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastro įstatymą (Žin., 2000, Nr. 58-1704; 2003, Nr. 57-2530), Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registro įstatymą (Žin., 2001, Nr. 55-1940), Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų registro įstatymą (Žin., 1995, Nr. 41-992), Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatas dėl Adresų registro tvarkymo, teisės aktų nuostatas dėl Antstolių informacinės sistemos tvarkymo, analizuoti nekilnojamojo turto rinką ir teisės aktų nustatyta tvarka organizuoti nekilnojamojo turto vertinimą, rengti duomenis nekilnojamajam turtui apmokestinti, kurti ir diegti informacines sistemas, dalyvauti įgyvendinant bendrą teisinės informacijos sistemos politiką Lietuvoje.
9. Įgyvendindama šiuos tikslus įmonė vykdo šią veiklą:
9.1. tvarkydama Nekilnojamojo turto registrą:
9.1.2. teikia Nekilnojamojo turto registro duomenis ir kartografiniais būdais išreikštus duomenis (geoduomenis);
9.1.3. projektuoja, įgyvendina, plėtoja ir tvarko Nekilnojamojo turto registro informacines sistemas ir jų centrinį duomenų banką;
9.1.8. kaupia Nekilnojamojo turto registro duomenis ir dokumentų archyvą, atsako už jo saugumą, teikia vartotojams archyvinių duomenų išrašus ir dokumentų kopijas, atsako už teikiamų duomenų tikrumą;
9.2. tvarkydama Nekilnojamojo turto kadastrą:
9.2.3. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja ir atlieka nekilnojamojo turto vertinimą (įskaitant vertinimą mokesčiams nustatyti ir kitoms valstybės reikmėms), rengia duomenis nekilnojamajam turtui apmokestinti;
9.2.4. teikia Nekilnojamojo turto kadastro ir rinkos tyrimo duomenis, kadastro duomenis ir žemėlapius, kitus duomenis;
9.2.5. projektuoja, įgyvendina, plėtoja ir tvarko Nekilnojamojo turto kadastro informacines sistemas ir šių sistemų centrinį duomenų banką, kaupia ir analizuoja nekilnojamojo turto rinkos tyrimų, kitus su nekilnojamojo turto vertės nustatymu susijusius duomenis, atsako už jų saugumą;
9.2.7. nustato Nekilnojamojo turto kadastro bei nekilnojamojo turto vertinimo duomenų struktūrą, žemėlapių turinį;
9.2.8. sudaro ir publikuoja Nekilnojamojo turto kadastro bei nekilnojamojo turto vertinimo žemėlapius;
9.2.9. rengia Nekilnojamojo turto kadastro ir nekilnojamojo turto vertinimo statistinius duomenis ir juos publikuoja;
9.2.10. nustatyta tvarka atlieka įvairaus mastelio topografinius darbus, geodezines išpildomąsias kontrolines nuotraukas;
9.2.11. vykdo kadastrinių matavimų ekspertizę ir techninę kontrolę, teisės aktų nustatyta tvarka atlieka Nekilnojamojo turto kadastro, taip pat nekilnojamojo turto vertės duomenų patikslinimą;
9.2.12. kaupia Nekilnojamojo turto kadastro duomenis ir dokumentų archyvą, atsako už jų saugumą, teikia vartotojams archyvinių duomenų išrašus ir dokumentų kopijas;
9.2.13. teisės aktuose nustatytais atvejais rengia su Nekilnojamojo turto kadastru ir nekilnojamojo turto vertinimu susijusius standartus, metodikas, instrukcijas ir kitus Nekilnojamojo turto kadastrą ir nekilnojamojo turto vertinimą reglamentuojančius dokumentus;
9.3. tvarkydama Adresų registrą:
9.3.1. pagal valstybės ir savivaldybių institucijų teikiamus duomenis kaupia ir apdoroja administracinių vienetų, gyvenamųjų vietovių, gatvių, namų ir patalpų adresų, jų geografinių koordinačių duomenis;
9.3.2. teisės aktų nustatyta tvarka teikia fiziniams ir juridiniams asmenims Adresų registro duomenis;
9.3.4. sudaro ir publikuoja nekilnojamojo turto Adresų registro žemėlapius, geografinius ir statistinius duomenis, juos publikuoja;
9.4. tvarkydama Juridinių asmenų registrą:
9.4.1. registruoja ir Juridinių asmenų registro nuostatų nustatytais atvejais įtraukia į Juridinių asmenų registrą juridinius asmenis, jų duomenis ir steigimo dokumentus;
9.4.4. užtikrina dokumentų, duomenų ir informacijos saugą, nustato saugos priemones ir jų vykdymo tvarką;
9.4.5. laikinai įtraukia į Juridinių asmenų registrą ir išbraukia iš jo juridinio asmens pavadinimą;
9.4.6. pritaria eksperto skyrimui, jeigu reorganizuojami ir reorganizavime dalyvaujantys juridiniai asmenys nori paskirti visiems juridiniams asmenims bendrą ekspertą;
9.4.7. suteikia, įregistruoja, panaikina ir išregistruoja juridiniam asmeniui paramos gavėjo statusą;
9.4.8. inicijuoja juridinio asmens likvidavimą Lietuvos Respublikos civilinio kodekso ir Juridinių asmenų registro tvarkymo taisyklių nustatyta tvarka;
9.4.10. teikia Juridinių asmenų registro duomenis, informaciją ir Juridinių asmenų registre saugomų dokumentų kopijas;
9.4.11. užtikrina, kad Juridinių asmenų registre nebūtų įrašyti skirtingi, nei nurodytieji dokumentuose, ir Juridinių asmenų registro tvarkytojui nepateikti duomenys ir informacija;
9.4.13. projektuoja ir įgyvendina Juridinių asmenų registro sąveiką su kitais valstybės registrais (kadastrais ir klasifikatoriais), teisės aktų ir susitarimų nustatyta tvarka perduoda jiems ir priima iš jų duomenis;
9.5. tvarkydama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų registrą:
9.5.1. registruoja Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų registro objektus, kaupia, sistemina ir atnaujina registro duomenis, atlieka kitus registro duomenų tvarkymo veiksmus;
9.5.2. užtikrina Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų registro duomenų, dokumentų ir informacijos saugą;
9.5.3. teikia ir skelbia Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų registro duomenis ir informaciją įstatymų ir registro nuostatų nustatyta tvarka;
9.5.4. užtikrina, kad Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų registro duomenys atitiktų duomenų teikėjų pateiktus duomenis;
9.5.5. registro nuostatų nustatyta tvarka informuoja Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų registro duomenų teikėjus apie jų pateiktų registro objektų duomenų trūkumus ir klaidas;
9.6. tvarko Antstolių informacinę sistemą;
9.7. teikia siūlymus dėl įstatymų, Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų, susijusių su tvarkomų registrų vystymu ir integravimu, projektų rengimo;
9.8. atstovauja ir pagal savo kompetenciją koordinuoja registrų kūrimą ir integraciją tarptautiniuose projektuose, dalyvauja vykdant šiuos projektus;
9.9. organizuoja ir rengia mokymo kursus, seminarus, kitus profesinius renginius, susijusius su Nekilnojamojo turto registru, Nekilnojamojo turto kadastru, Adresų registru, Juridinių asmenų registru, Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų registru, šių registrų informacinių sistemų kūrimu ir kitomis įmonės veiklos sritimis;
9.10. nustato kvalifikacinius reikalavimus įmonės darbuotojams, atliekantiems registravimą registruose, atestuoja ir išduoda kvalifikaciją liudijančius dokumentus;
9.14. vykdo viešos teisinės informacijos sklaidą kurdama ir prižiūrėdama virtualią teisinės informacijos svetainę, susietą su kitomis įmonės funkcijomis;
9.15. kuria ir prižiūri interneto svetaines ir teikia susijusias informacinių technologijų paslaugas Teisingumo ministerijai ir jos valdymo sričiai priskirtoms institucijoms;
9.16. generuoja kvalifikuoto elektroninio parašo sertifikatus, juos išduoda, administruoja sertifikavimo procesą ir teikia kitas su šiais sertifikatais susijusias paslaugas;
9.17. išduoda pažymas, patvirtinančias jungtinius kompetentingų institucijų tvarkomus duomenis apie viešųjų pirkimų procedūroje dalyvaujantį tiekėją;
III. ĮMONĖS TEISĖS
10. Įmonė gali turėti ir įgyti tik tokias civilines teises ir pareigas, kurios neprieštarauja šiems įstatams ir įmonės veiklos tikslams. Įmonė negali įgyti civilinių teisių ir pareigų per įmonės savininką ar įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją.
11. Įmonė turi teisę:
11.2. turėti atsiskaitomąją ir valiutinę sąskaitas viename iš Lietuvos Respublikoje pasirinktų bankų, taip pat, suderinusi su įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija, – po vieną valiutinę sąskaitą bet kurioje užsienio valstybėje;
11.4. įstatymų nustatyta tvarka disponuoti įmonės trumpalaikiu turtu ir visiškai susidėvėjusiu ilgalaikiu turtu, o įstatymų nustatytais atvejais – ir kitu įmonės turtu;
11.5. teisės aktų nustatyta tvarka įkeisti ilgalaikį materialųjį turtą, išskyrus turtą, kuris pagal įstatymus gali būti tik valstybės nuosavybė;
11.6. nustatyti savo produkcijos bei teikiamų paslaugų kainas ir tarifus, išskyrus atvejus, kai juos įstatymų nustatyta tvarka nustato Vyriausybė ar kita įstatymų nustatyta institucija;
11.7. atsiskaityti už pateiktas prekes, atliktus darbus ir paslaugas bet kuria sutarta forma, jeigu tai neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams;
IV. ĮMONĖS VALDYMAS
12. Įmonės organai yra įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, kolegialus įmonės valdymo organas – valdyba, vienasmenis valdymo organas – įmonės vadovas.
14. Įmonės vadovas ir valdybos nariai turi vengti situacijos, kai jų asmeniniai interesai prieštarautų ar galėtų prieštarauti įmonės interesams. Susidarius tokiai situacijai, valdybos narys ir įmonės vadovas per 10 dienų privalo apie tai raštu pranešti įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai.
15. Įmonės organai privalo veikti įmonės naudai, laikytis įstatymų bei kitų teisės aktų ir vadovautis įmonės įstatais. Įmonės organai neturi teisės priimti sprendimų ar atlikti kitų veiksmų, kurie akivaizdžiai viršija normalią gamybinę ūkinę riziką ar yra akivaizdžiai nuostolingi.
V. ĮMONĖS SAVININKO TEISES IR PAREIGAS ĮGYVENDINANČIOS INSTITUCIJOS KOMPETENCIJA
17. Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija:
17.1. skiria ir atšaukia įmonės vadovą, nustato darbo sutarties su įmonės vadovu sąlygas, įmonės vardu sudaro ir nutraukia darbo sutartį su įmonės vadovu, tvirtina įmonės vadovo pareigybės nuostatus;
17.14. priima sprendimą pertvarkyti įmonę, išskyrus Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatyme nustatytas išimtis;
18. Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija sprendžia ir kitus Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatyme bei kituose teisės aktuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.
19. Įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimai turi būti įforminami raštu.
20. Įstatymų nustatytais atvejais įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimai gali būti priimti, esant atitinkamam Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimui. Tokiu atveju įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija parengia ir pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei atitinkamo nutarimo projektą.
VI. ĮMONĖS VALDYBOS KOMPETENCIJA, JOS SUDARYMO IR ATŠAUKIMO TVARKA
21. Valdyba yra kolegialus įmonės valdymo organas. Valdybą sudaro 7 nariai. Valdybos narius ir jos pirmininką skiria ir atšaukia įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.
22. Įmonės valdybos nariais gali būti savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos valstybės tarnautojai ir įmonės vadovas. Valdybos nariai veiklą pradeda nuo jų paskyrimo dienos. Į įmonės valdybos posėdžius gali būti kviečiami ir kitų suinteresuotų institucijų atstovai, neturintys balsavimo teisės.
23. Valdyba:
23.1. suderinusi su įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija, nustato įmonės struktūrą;
23.2. derina:
23.3. pritaria įmonės metinių finansinių ataskaitų rinkinio projektui ir įmonės paskirstytinojo pelno (nuostolių) paskirstymo projektui;
24. Valdyba gali priimti sprendimus ir jos posėdis laikomas įvykusiu, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė valdybos narių. Valdybos sprendimas yra priimtas, jeigu už jį balsavo daugiau kaip pusė posėdyje dalyvavusių valdybos narių.
VII. ĮMONĖS VADOVO KOMPETENCIJA, JO SKYRIMO IR ATŠAUKIMO TVARKA
27. Įmonės vadovas – direktorius yra vienasmenis įmonės valdymo organas. Įmonės vadovą skiria ir atšaukia įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.
29. Įmonės vadovas organizuoja įmonės veiklą ir veikia įmonės vardu, esant santykiams su kitais asmenimis. Įmonės vadovas:
29.4. turėdamas valdybos išankstinį pritarimą, nustato įmonėje taikomus turto nusidėvėjimo skaičiavimo metodus ir normatyvus;
29.6. teikia informaciją įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai apie įmonės veiklos prognozes ir planus, nurodydamas reikalingų investicijų ateinančiais finansiniais metais sumas, ir apie įvykius, turinčius esminės reikšmės įmonės veiklai;
30. Įmonės vadovas turi teisę vienvaldiškai sudaryti įmonės sandorius, išskyrus atvejus, kai pagal šiuos įstatus sprendimai turi būti suderinti su įmonės valdyba ar įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija arba kai pagal teisės aktus ir šiuos įstatus sandorius įmonės vardu sudaro įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.
31. Įmonės vadovas atsako už:
31.2. pranešimą įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai apie įvykius, turinčius esminės reikšmės įmonės veiklai;
31.3. įmonės metinių finansinių ataskaitų rinkinio sudarymą ir jo pateikimą kartu su auditoriaus išvada bei audito ataskaita įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai per 3 mėnesius nuo finansinių metų pabaigos;
31.4. įmonės veiklos ataskaitos pateikimą įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai;
31.8. įmonės turto valdymą, naudojimą ir disponavimą juo šiuose įstatuose nustatyta tvarka ir sąlygomis ir įmonės viešųjų pirkimų vykdymą;
32. Įmonės vadovu negali būti asmuo, kuriam įstatymų nustatyta tvarka atimta teisė eiti tokias pareigas. Įmonės vadovas negali būti įmonės vyriausiuoju buhalteriu (buhalteriu). Jeigu įmonės buhalterinę apskaitą tvarko įmonės apskaitos tarnyba (struktūrinis padalinys), įmonės vadovas negali būti šios tarnybos (struktūrinio padalinio) vadovu.
33. Įmonės vadovas negali būti ar tapti kito juridinio asmens valdymo organo nariu, vyriausiuoju buhalteriu (buhalteriu) ar buhalterinę apskaitą tvarkančios apskaitos tarnybos (struktūrinio padalinio) vadovu. Jeigu įmonės vadovu skiriamas asmuo, kuris yra kito juridinio asmens valdymo organo narys, vyriausiasis buhalteris (buhalteris) ar buhalterinę apskaitą tvarkančios apskaitos tarnybos (struktūrinio padalinio) vadovas, tai per 1 mėnesį po paskyrimo įmonės vadovu jis privalo atsistatydinti iš pareigų, kurias ėjo kitame juridiniame asmenyje. Įmonės vadovas, pažeidęs šioje dalyje nustatytą reikalavimą, įstatymų nustatyta tvarka atleidžiamas iš iki tol eitų įmonės vadovo pareigų.
VIII. ĮMONĖS SAVININKO PATIKĖJIMO TEISE ĮMONEI PERDUOTO TURTO VALDYMO, NAUDOJIMO IR DISPONAVIMO JUO TVARKA IR SĄLYGOS
35. Įmonei įmonės savininko perduotas ir įmonės įgytas turtas nuosavybės teise priklauso įmonės savininkui.
36. Įmonei gali būti perduodamas bet koks įmonės savininko turtas, kurį pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymą (Žin., 1998, Nr. 54-1492; 2002, Nr. 60-2412) galima perduoti įmonei patikėjimo teise valdyti, naudoti ir juo disponuoti. Turtas perduodamas teisės aktų nustatyta tvarka, turto perdavimo akte nurodant jo balansinę vertę.
37. Įmonės savininko perduotą turtą įmonė valdo, naudoja ir disponuoja juo patikėjimo teise. Įmonės savininko perduotą turtą įmonė naudoja šiuose įstatuose nurodytiems įmonės tikslams pasiekti, nepažeisdama įstatymų ir kitų asmenų teisių bei interesų.
38. Siekdama užtikrinti, kad jos prievolės bus įvykdytos, įmonė gali įkeisti ilgalaikį materialųjį turtą, išskyrus turtą, kuris pagal įstatymus gali būti tik valstybės nuosavybė.
39. Dalis įmonės turto Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo nustatytais atvejais ir tvarka gali būti perduota kitiems asmenims nuosavybės ar patikėjimo teise, jeigu įmonės įsipareigojimai po įmonės turto sumažėjimo neviršytų 1/3 likusio įmonės turto vertės.
40. Apie Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimą perduoti įmonės turto dalį įmonės vadovas per 30 dienų nuo sprendimo priėmimo turi viešai paskelbti valstybės įmonės Registrų centro leidžiamame elektroniniame leidinyje. Įmonė privalo suteikti papildomą prievolių įvykdymo užtikrinimą to pareikalavusiam kreditoriui, jei yra pagrindas manyti, kad prievolę įvykdyti bus sunkiau. Kreditorius reikalavimus gali pateikti ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo viešo paskelbimo apie sprendimą perduoti įmonės turto dalį dienos arba nuo rašytinio pranešimo įteikimo jam dienos.
IX. ĮMONĖS VEIKLOS KONTROLĖ
41. Įmonės vadovas turi parengti ir kartu su įmonės metinių finansinių ataskaitų rinkiniu pateikti įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai ataskaitinių finansinių metų įmonės veiklos ataskaitą.
42. Įmonės metinių finansinių ataskaitų rinkinį turi patikrinti įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos parinkta audito įmonė.
X. PELNO (NUOSTOLIŲ) PASKIRSTYMAS
45. Įmonės paskirstytinasis pelnas turi būti paskirstytas ne vėliau kaip per 4 mėnesius pasibaigus įmonės finansiniams metams.
46. Paskirstytinojo pelno paskirstymo projektą rengia įmonės vadovas ir pateikia tvirtinti įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai.
47. Įmonės pelnas skiriamas:
48. Likusi pelno dalis skiriama:
48.1. iki 5 procentų specialiajam pelno rezervui, iš kurio atlyginama įmonės veiksmais padaryta žala fiziniams ir juridiniams asmenims. Rezervas kasmet papildomas, kol jo dydis sudarys 1/20 įmonės savininko kapitalo vertės;
48.4. iki 20 procentų tarptautines programas ir sutartis įmonėje vykdančių užsienio šalių ekspertų socialinėms reikmėms finansuoti;
XI. ĮMONĖS SKELBIMŲ IR PRANEŠIMŲ SKELBIMO TVARKA
50. Įmonės vadovo įsakymai, valdybos sprendimai ir kiti įmonės pranešimai, kuriuos reikia paskelbti įmonės darbuotojams ar kitiems asmenims, skelbiami teisės aktų ir šių įstatų nustatyta tvarka.
51. Įmonės pranešimai ir kita informacija, kurią įmonė privalo paskelbti per įstatymų nustatytus terminus, skelbiami viešai valstybės įmonės Registrų centro leidžiamame elektroniniame leidinyje. Šie įmonės pranešimai ir kita informacija taip pat gali būti įteikiami pasirašytinai arba išsiunčiami registruotais laiškais.
52. Lietuvos Respublikos įstatymų numatytais atvejais įmonės pranešimai ir kita informacija, su kuria privalu supažindinti, įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai, įmonės kreditoriams ir kitiems asmenims, kuriems privalu pranešti, pranešama pasirašytinai ar registruotu laišku.
53. Tais atvejais, kai konkretaus pranešimo paskelbimo tvarka nėra nustatyta teisės akte, jo paskelbimo tvarką ir būdą nustato įmonės vadovas, vadovaudamasis šiais įstatais.
XII. ĮMONĖS ĮSTATŲ KEITIMO TVARKA
55. Iniciatyvos teisę keisti įmonės įstatus turi įmonės vadovas, valdyba ir įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.
56. Pakeistus įmonės įstatus tvirtina įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, įstatai tvirtinami įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens parašu ir institucijos antspaudu.