LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2009 M. GEGUŽĖS 14 D. ĮSAKYMO Nr. V-350 „DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PAGAL 2007–2013 METŲ SANGLAUDOS SKATINIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS PRIEMONĘ Nr. VP3-2.1-SAM-11-R „VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ INFRASTRUKTŪROS SAVIVALDYBĖSE PLĖTRA“ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2010 m. vasario 24 d. Nr. V-173

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Projektų finansavimo sąlygų aprašą pagal 2007–2013 metų Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priemonę Nr. VP3-2.1-SAM-11-R „Visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų infrastruktūros savivaldybėse plėtra“, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. gegužės 14 d. įsakymu Nr. V-350 „Dėl Projektų finansavimo sąlygų aprašo pagal 2007–2013 metų Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priemonę Nr. VP3-2.1-SAM-11-R „Visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų infrastruktūros savivaldybėse plėtra“ patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 59-2314):

1. Išdėstau 3 punktą taip:

3. Apraše vartojamos sąvokos:

Savivaldybės visuomenės sveikatos biuras – savivaldybės visuomenės sveikatos priežiūros biudžetinė įstaiga, įsteigta savivaldybėms teisės aktų nustatytoms visuomenės sveikatos priežiūros funkcijoms vykdyti.

Partneris – tai jungtinės veiklos (partnerystės) sutartimi kartu su pareiškėju veikiantis juridinis asmuo, kuris gauna projekto rezultatus ar jais naudojasi ir vykdo dalį projekto veiklų.

Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklėse, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, Projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse bei kituose teisės aktuose, nurodytuose šio Aprašo 2 punkte, vartojamas sąvokas.“

2. Išdėstau II skyriaus pavadinimą taip:

II. REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS“

3. Išdėstau 15 punktą taip:

15. Pareiškėjais ir (arba) partneriais pagal priemonę gali būti:

15.1. veikiantys savivaldybės visuomenės sveikatos biurai, kurie vykdo Visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo (Žin., 2002, Nr. 56-2225) 6 straipsnyje numatytas funkcijas savivaldybėse. Veikiančiu savivaldybės visuomenės sveikatos biuru laikomas tas, kuriame, vadovaujantis sveikatos apsaugos ministro 2007 m. lapkričio 15 d. įsakymu Nr. V-918 „Dėl Savivaldybės visuomenės sveikatos biure privalomų pareigybių sąrašo ir joms keliamų kvalifikacinių reikalavimų patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 121-4983), įsteigtos privalomos pareigybės;

15.2. savivaldybių administracijos.“

4. Išdėstau 16 punktą taip:

16. „Savivaldybių administracijos gali dalyvauti pareiškėjo teisėmis projekte tik kartu su savivaldybės visuomenės sveikatos biuru, kuriam prašoma parama.““

5. Išdėstau 17 punktą taip:

17. Pareiškėjas yra tiesiogiai atsakingas už projekto parengimą, įgyvendinimą ir rezultatus nepriklausomai nuo to, ar pareiškėjas projektą įgyvendina vienas ar su partneriais.“

6. Įrašau 18 punkte po žodžio „Pareiškėjai“ žodžius „ir partneriai“.

7. Įrašau 19 punkte po žodžio „Pareiškėjai“ žodžius „ir partneriai“.

8. Įrašau 20 punkte po žodžio „Pareiškėjo“ žodį „(partnerio)“.

9. Įrašau 21 punkte po žodžio „pareiškėjams“ žodžius „ir partneriams“.

10. Įrašau 39 punkte po žodžio „pareiškėjai“ žodžius „ir (arba) partneriai“.

11. Įrašau 40 punkte po žodžio „pareiškėjai“ žodžius „ir (arba) partneriai“.

12. Įrašau 41 punkte po žodžio „Pareiškėjo“ žodžius „ir (arba) partnerio“.

13. Išdėstau 42 punktą taip:

42. Projektuose numatomi rekonstruoti ar kapitališkai remontuoti pastatai, taip pat žemės sklypai turi būti pareiškėjų (partnerių) valdomi nuosavybės teise ar patikėjimo teise arba gauti panaudos (nuomos) sutartimi ne trumpesniam kaip projekto įgyvendinimo ir 5 metų po projekto finansavimo pabaigos (galutinės ataskaitos patvirtinimo) laikotarpiui. Pareiškėjas (partneris) turi turėti teisę remontuoti ar rekonstruoti statinį.“

14. Išdėstau 56 punktą taip:

56. Paraiška teikiama įgyvendinančiajai institucijai – CPVA. Ji iki nustatyto termino gali būti išsiųsta paštu arba įteikta asmeniškai.“

15. Išdėstau 65 punktą taip:

65. Atliekant administracinės atitikties vertinimą nustatoma, ar užpildyti visi paraiškos punktai, ar paraiška yra sukomplektuota, ar su paraiška yra pateikti visi Apraše, paraiškos bendrosios (A) ir specialiosios (B) dalies formose nurodyti dokumentai ir informacija, užpildoma paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelė:

 

1 lentelė. Paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelė

 

 

Vertinimo kriterijai

Taip

Ne

Netaikoma

1.

Paraiška (paraiškos A ir B dalys) yra tinkamai pateikta, visiškai užpildyta ir pasirašyta pareiškėjo.

 

 

 

2.

Paraiška (paraiškos A ir B dalys) užpildyta kompiuteriu lietuvių kalba

 

 

 

3.

Pridėti visi privalomi 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos II prioriteto VP3-2.1-SAM-11-R priemonės „Visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų infrastruktūros savivaldybėse plėtra“ projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyti dokumentai:

 

 

 

3.1.

Pareiškėjo ir partnerio (-ių), jei pareiškėjas projektą įgyvendina su partneriu (-iais), steigimo dokumentų kopijos;

 

 

 

3.2.

Objekto (pvz., pastato ar patalpų), kurį planuojama rekonstruoti, kapitališkai remontuoti ar remontuoti, nuosavybės ar valdymo patikėjimo, nuomos arba panaudos teise, dokumento kopija (jei taikoma);

 

 

 

3.3.

Rekonstruojamo ir (ar) kapitališkai remontuojamo objekto žemės sklypo nuomos (ar) nuosavybės dokumento (-ų) kopija, objekto (pvz., pastato / patalpų) nuomos ar nuosavybės dokumento (-ų) kopija arba dokumentai, sudarantys sąlygas (suteikiantys teisę) rekonstruoti ir (ar) kapitališkai remontuoti objektus, ir (ar) kiti projekto prielaidų realizaciją patvirtinantys dokumentai (jei taikoma);

 

 

 

3.4.

Žemės ir objekto savininko raštiškas leidimas rekonstruoti, remontuoti ar kapitališkai remontuoti (jei tai nenumatyta turto valdymo patikėjimo, nuomos ar panaudos sutartyje) turtą ar analogišką teisę suteikiančio dokumento kopija (jei taikoma);

 

 

 

3.5.

Dokumentas, patvirtinantis, kad projektas atitinka Regiono plėtros plano tikslą ir uždavinį, įgyvendinimo priemonę (nurodant numerį ir pavadinimą), taip pat savivaldybės strateginio plėtros plano tikslą ir uždavinį, įgyvendinimo priemonę (nurodant numerį ir pavadinimą), jeigu tokio plano nėra, nurodyti savivaldybės tarybos priimto sprendimo dėl projekto datą ir numerį;

 

 

 

3.6.

Pareiškėjo (ir (ar) partnerio) indėlį įrodantys dokumentai, jei pareiškėjas (ir (ar) partneris) prisideda prie projekto įgyvendinimo nuosavomis lėšomis (skirtomis tinkamoms ir (ar) netinkamoms projekto išlaidoms apmokėti);

 

 

 

3.7.

Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalies apskaičiavimas (metodika skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt) (jei taikoma);

 

 

 

3.8.

Planuojamų remonto, kapitalinio remonto, rekonstrukcijos darbų aprašymas (būtina nurodyti pastato, kuris bus rekonstruojamas, unikalų numerį, adresą, patalpų plotą, pasirinktą techninį sprendimą, pagrindinius planuojamus atlikti darbus). Remontuojamų (rekonstruojamų) patalpų brėžiniai;

 

 

 

3.9.

Pareiškėjo (ir partnerio) klausimynas dėl pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti Europos Sąjungos fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis (skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt);

 

 

 

3.10.

Įgaliojimą pasirašyti paraišką liudijantis dokumentas, jei paraiška pasirašoma ne pareiškėjo organizacijos vadovo;

 

 

 

3.11.

Pareiškėjo ir partnerio (-ių) pasirašytos jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija.

 

 

 

4.

Pateiktas reikiamas paraiškos ir pridedamų dokumentų egzempliorių skaičius (vienas originalas ir dvi kopijos).

 

 

 

5.

Pateikta elektroninė paraiškos versija (įrašyta į elektroninę laikmeną).

 

 

 

6.

Pateikta elektroninės paraiškos versija atitinka popierinę paraiškos versiją.

 

 

 

VERTINTOJO PASTABOS.

 

(Kokios informacijos ar dokumentų trūksta).

16. Išdėstau 76 punktą taip:

76. Įgyvendinant projektą visi vykdomi pirkimai turi būti atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102; 2008, Nr. 81-3179), jei projekto vykdytojas (partneris) yra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, arba laikantis Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-212 (Žin., 2008, Nr. 69-2641), nuostatų tais atvejais, kai projekto vykdytojas (arba partneris) nėra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą.“

17. Išdėstau 1 priedo 7 punktą taip:

7. Pareiškėjo ir partnerio, kaip perkančiosios organizacijos, identifikavimas

 

Ar projekto pareiškėjas yra perkančioji organizacija? *

£[] taip £[] ne

Ar projekto partneris (-iai) __________________________ yra perkančioji organizacija? *

(partnerio pavadinimas)

£[] taip £[] ne

*Jei projektui skyrus paramą pareiškėjas (partneris) tampa perkančiąja organizacija, tai būtina nurodyti.

 

18. Išdėstau 1 priedo 13 punkto 1 papunktį taip:

1. Pareiškėjo ir partnerio (-ių), jei pareiškėjas projektą įgyvendina su partneriu (-iais), steigimo dokumentų kopijos.“

19. Išbraukiu 1 priedo 13 punkto 2 papunktyje žodį „statyti“.

20. Išdėstau 1 priedo 13 punkto 5 papunktį taip:

5. Dokumentas, patvirtinantis, kad projektas atitinka Regiono plėtros plano tikslą ir uždavinį, įgyvendinimo priemonę (nurodant numerį ir pavadinimą), taip pat savivaldybės strateginio plėtros plano tikslą ir uždavinį, įgyvendinimo priemonę (nurodant numerį ir pavadinimą), jeigu tokio plano nėra, nurodyti savivaldybės tarybos priimto sprendimo dėl projekto datą ir numerį.“

21. Išdėstau 1 priedo 13 punkto 6 papunktį taip:

6. Pareiškėjo (ir (ar) partnerio) indėlį įrodantys dokumentai, jei pareiškėjas (ir (ar) partneris) prisideda prie projekto įgyvendinimo nuosavomis lėšomis (skirtomis tinkamoms ir (ar) netinkamoms projekto išlaidoms apmokėti).“

22. Išdėstau 1 priedo 13 punkto 9 papunktį taip:

9. Pareiškėjo (ir partnerio) klausimynas dėl pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti Europos Sąjungos fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis (skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt).“

23. Papildau 1 priedo 13 punktą šiuo 11 papunkčiu:

11. Pareiškėjo ir partnerio (-ių) pasirašytos jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija.“

24. Išdėstau 2 priedą nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

FINANSŲ MINISTRĖ, LAIKINAI EINANTI

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO PAREIGAS                        INGRIDA ŠIMONYTĖ

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos2010-02-10 raštu Nr. ((24.3-03)-5K-1002294)-6K-1001331

 

 

Projektų finansavimo sąlygų aprašo

pagal priemonę Nr. VP3-2.1-SAM-11-R

„Visuomenės sveikatos priežiūros

paslaugų infrastruktūros savivaldybėse plėtra“

2 priedas

 

PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ

 

Bendrasis arba specialusis (atitikties) atrankos kriterijus

Kriterijaus vertinimo aspektai

Vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai

Taip/Ne

Paaiškinimai ir metodinės rekomendacijos vertintojams

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

1. Bendrai finansuojamas iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektas (toliau – projektas) atitinka bent vieną veiksmų programos ir jos prioriteto tikslą, uždavinį, taip pat apima pagal tam tikrą prioritetą numatomas remti veiklas.

1.1. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslu ir 1 uždaviniu „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“.

1.1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai aiškiai siejasi su Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslu ir 1 uždaviniu „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“.

 

Būtina įsitikinti, kad projekto tikslai ir uždaviniai atitinka Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslą ir 1 uždavinį „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“, ryšys yra akivaizdus ir priežastinis.

Paraiškos A dalis, B dalis

1.1.2. Įgyvendinto projekto poveikis Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslui ir 1 uždaviniui „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“ yra teigiamas.

 

Galima teigti, kad įgyvendinus projektą pasiekimų ir rezultatų poveikis Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslui ir 1 uždaviniui „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“, atsižvelgiant į veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės specifiką, bus teigiamas. Taip pat įrodytas projekto aktualumas ir poveikis tikslinių grupių problemų sprendimui.

Paraiškos A dalis, B dalis

1.2. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su priemonės Nr. VP3-2.1-SAM-11-R „Visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų infrastruktūros savivaldybėse plėtra“ aprašymu ir bent viena iš Apraše numatyta veikla.

1.2.1. Projekto veiklos yra suderintos su veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonėje pateiktu atitinkamos veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo Priemonės veiklos aprašymu.

 

Būtina įsitikinti, ar numatytos vykdyti projekte veiklos atitinka bent vieną veiklą, nurodytą veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo Priemonės aprašyme.

Paraiškos A dalis, B dalis

1.2.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš Apraše numatytų veiklų.

 

Būtina įsitikinti, ar projekte planuojamos vykdyti veiklos atitinka bent vieną veiklą iš Aprašo 7 punkte numatytų veiklų.

Paraiškos A dalis, B dalis

1.2.3. Projektas atitinka veiksmų programoje, veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo Priemonės aprašyme ir Apraše nustatytus reikalavimus, susijusius su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas, kitas veiksmų programas, kitus veiksmų programos prioritetus, kitus finansinius mechanizmus atskyrimu („demarkacinius reikalavimus“).

 

Būtina įsitikinti, ar tenkinami visi reikalavimai, susiję su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas, kitas veiksmų programas, kitus veiksmų programos prioritetus, kitus finansinius mechanizmus atskyrimu, nurodyti veiksmų programoje veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo Priemonės aprašyme ir Apraše.

Paraiškos B dalis

1.2.4. Projektas atitinka kitus, su reikalavimais projekto veikloms susijusius, specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus (jeigu taikoma).

 

Netaikoma

 

 

 

 

 

2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius dokumentus.

 

Šį bendrąjį kriterijų detalizuoja Bendro stebėsenos komiteto Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti
2008 m. balandžio 3 d. posėdžio nutarimu Nr. 4 patvirtintas specialusis (atitikties) kriterijus:

„Projektas turi atitikti Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos priežiūros sistemos reformos tęstinumo, sveikatos priežiūros infrastruktūros optimizavimo programos nuostatas.“

 

„Projektai turi atitikti regiono plėtros planą. Taip pat projektas turi atitikti savivaldybės strateginio plėtros plano, jeigu toks yra, įgyvendinimo priemones. Jeigu tokio plano nėra, turi būti priimtas savivaldybės tarybos sprendimas dėl projekto.“

2.1. Projektas prisideda prie nacionalinių ir (arba) regioninių strateginių dokumentų įgyvendinimo.

2.1.1. Teisės aktuose ar valdymo srities plėtros strategijoje arba strategijos įgyvendinimo priemonių plane nustatytas projekto vykdytojas ir veiklos.

 

Būtina įsitikinti, kad projekto paraiškoje yra aiškiai nurodomas ir pagrindžiamas ryšys su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro patvirtintos Sveikatos priežiūros sistemos reformos tęstinumo, sveikatos priežiūros infrastruktūros optimizavimo programos V priedo „Visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų infrastruktūros savivaldybės krypties aprašas“ nurodytomis veiklos sritimis, projektų vykdytojais. Galimos trys alternatyvos:

- teisės akte aiškiai nustatytas projekto vykdytojas (-ai) ir turimos atlikti veiklos sritys;

- patvirtintas detalus nacionalinės ir (ar) regioninės strategijos įgyvendinimo priemonių planas (t. y. aiškiai nurodytos priemonės, vykdytojai), kuriame aiškiai nurodomas vertinamas projektas;

- teisės aktu patvirtinta konkretaus sektoriaus programa, galima nustatyti projekto vykdytoją ir jam numatytas projekto veiklas.

Būtina įsitikinti, kad projektas atitinka:

- regiono plėtros planą;

- savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimo priemones (arba yra priimtas savivaldybės tarybos sprendimas dėl projekto).

Paraiškos A dalis, B dalis

2.1.2. Pagrįsta, kad projekto įgyvendinimas prisidėtų prie atitinkamų teisės aktų, strategijų nuostatų įgyvendinimo (taikoma tik konkurso atveju).

 

Netaikoma

 

 

 

 

 

3. Projektas siekia aiškių ir realių kiekybinių uždavinių, atitinkančių veiksmų programoje nustatytus tikslus.
 

3.1. Projektas prisideda prie priemonės Nr. VP3-2.1-SAM-11-R „Visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų infrastruktūros savivaldybėse plėtra“ rodiklių įgyvendinimo.

3.1.1. Projektas siekia visų Priemonės produkto ir rezultato rodiklių, išvardytų šio Aprašo 3 priede.

 

Būtina įsitikinti, kad projektas siekia visų Priemonės numatytų produkto ir rezultato rodiklių ir įgyvendinus numatytas projekto veiklas šie rodikliai bus pasiekti.

Paraiškos A dalis, B dalis

3.2. Nuosekli vidinė projekto logika ir kokybiški projekto uždaviniai.

3.2.1. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika.

 

Būtina įsitikinti, kad išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai turi būti projekto veiklų padarinys, projekto veiklos – sudaryti prielaidas projekto uždaviniams pasiekti, o pastarieji – įgyvendinti nustatytus tikslus.

Paraiškos A dalis, B dalis

3.2.2. Projekto uždaviniai specifiniai, išmatuojami, pasiekiami, susieti ir iškelti laiku.

 

Būtina įsitikinti, kad projekto uždaviniai atitinka šiuos kokybinius reikalavimus:
yra specifiniai, t. y. parodo projekto esmę ir

charakteristikas;

išmatuojami, t. y. kiekybiškai išreikšti ir matuojami;

pasiekiami, t. y. realūs;

susieti, t. y. adekvatūs vykdomoms projekto veikloms;

iškelti laiku, t. y. aiški pradžios ir pabaigos data.

Paraiškos A dalis, B dalis

 

 

 

 

 

4. Projektas atitinka darnaus vystymosi principą.

4.1. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

4.1.1. Aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, klimato kaita, aplinkos apsauga).

 

Būtina įsitikinti, ar projekto įgyvendinimas neturi neigiamos įtakos darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

Paraiškos A dalis

4.1.2. Socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumas).

 

4.1.3. Ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas).

 

4.1.4. Regionų vystymo srityje (aplinkosauginių, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas).

 

4.1.5. Informacinės ir žinių visuomenės srityje (jei taikoma).

 

4.2. Projekte atskleistos pastangos skatinti darnaus vystymosi principo įgyvendinimą.

4.2.1. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą (jeigu taikoma).

 

Netaikoma

4.2.2. Projektas atitinka kitus su darnaus vystymosi principo įgyvendinimo reikalavimais susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir šiame Apraše nustatytus reikalavimus (jeigu taikoma).

 

Netaikoma

 

 

 

 

 

5. Projektas atitinka lyčių lygybės ir nediskriminavimo principus.

5.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui.

5.1.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui.

 

Būtina įsitikinti, ar projekto įgyvendinimas neturi neigiamos įtakos lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui.

Paraiškos A dalis

5.2. Projekte nurodytos pastangos skatinti lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimą.

5.2.1. Pasiūlytos konkrečios priemonės, kurios užtikrina, kad projektas prisideda prie lyčių lygybės principų įgyvendinimo (jeigu taikoma).

 

Netaikoma

5.2.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas skatina nediskriminavimo dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos principo įgyvendinimą (jeigu taikoma).

 

Netaikoma

5.2.3. Projektas atitinka kitus su lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimo reikalavimais susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus (jeigu taikoma).

 

Netaikoma

 

 

 

 

 

6. Projekto įgyvendinimas yra suderinamas su kitų aktualių Europos Bendrijų politikos sričių nuostatomis.

6.1. Projektas suderinamas su horizontaliųjų Europos Bendrijų bendrųjų politikos sričių nuostatomis.

6.1.1. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų viešųjų pirkimų politikos nuostatomis.

 

Būtina įvertinti, ar:

projekto vykdytojas yra perkančioji organizacija (partneriai) pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102; 2008, Nr. 81-3179 ) arba gavus finansavimą projektui įgyvendinti ja taps; jei taip, ar projekto veiklų plane realistiškai įvertino pirkimų vykdymo terminus.

Jei pareiškėjas ir (arba) partneriai nėra perkančioji organizacija, šis vertinimo aspektas vertinamas kaip atitinkantis nustatytus reikalavimus.

Paraiškos A dalis

6.1.2. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų aplinkosaugos politikos nuostatomis.

 

Būtina įvertinti, ar:

atsižvelgiant į projekto veiklas ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105), būtinas poveikio aplinkai vertinimas;

poveikio vertinimas aplinkai yra atliktas.

Paraiškos A dalis

6.1.3. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų konkurencijos politikos nuostatomis.

 

Vertinant projektus, reikia įsitikinti, ar projektai finansuojami nepažeidžiant konkurencijos politikos nuostatų (pvz., finansuojami pagal suderintą valstybės pagalbos schemą, laikantis ten nustatytų reikalavimų).

Taip pat vertinant projektus reikia įsitikinti, ar projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos suteikimo. Jei projektas yra valstybės pagalbos objektas, tai turi būti įvertintas projekto tinkamumas finansuoti pagal valstybės pagalbai taikomus apribojimus.

Paraiškos A dalis, B dalis

6.2. Projektas suderinamas su sektorinių ES bendrųjų politikos sričių nuostatomis

6.2.1. Projektas suderinamas su konkretaus sektoriaus ES politikos sričių nuostatomis (jeigu taikoma).

 

Netaikoma

 

 

 

 

 

7. Pareiškėjas organizaciniu požiūriu yra pajėgus tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą.

7.1. Pareiškėjas atitinka formaliuosius reikalavimus.

7.1.1. Pareiškėjas ir partneriai atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, numatytą Apraše.

 

Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas ir partneriai atitinka šio Aprašo 15 punkto reikalavimus.

Paraiškos A dalis

7.1.2. Pareiškėjas ir partneriai turi (ar turi galimybių įgyti) teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai sukurti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas.

 

Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas ir partneriai turi (ar turi galimybių įgyti) teisę užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai sukurti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas (pvz., reikiamos licencijos ir kt.).

Paraiškos B dalis

7.1.3. Pareiškėjui gali būti skirtos ES fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, jei:

7.1.3.1. jam nėra iškelta byla dėl bankroto arba jis nėra likviduojamas;

7.1.3.2. yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įnašų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

7.1.3.3. paraiškoje arba jos prieduose pareiškėjas nepateikė klaidinančios informacijos;

7.1.3.4. nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų pažeidimo;

7.1.3.5. pareiškėjas nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu.

 

Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas ir partneriai atitinka 7.1.3 punkte nustatytus reikalavimus.

Jei pareiškėjas yra biudžetinė įstaiga, ji atitinka šio kriterijaus 7.1.3.1 ir 7.1.3.2 punktuose išdėstytus reikalavimus, tuo atveju įrodantys dokumentai gali būti neteikiami ir netikrinami.

Paraiškos A dalis, B dalis

7.2. Pareiškėjas yra pajėgus įgyvendinti projektą.

7.2.1. Pareiškėjas turi pakankamai patirties įgyvendinti projekte numatytas veiklas (jei taikoma).

 

Netaikoma

7.2.2. Pareiškėjas turi turėti (arba įsipareigoja užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdant projektą (pakankama komanda).

 

Pareiškėjas užtikrina būtinus gebėjimus administruoti projektą – suformuoja komandą, užtikrina reikiamos kompetencijos darbuotojų įtraukimą, numato paslaugų įsigijimą ir pan.

Paraiškos A dalis, B dalis

7.2.3. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, uždavinius ir veiklas per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Projekto įgyvendinimo trukmė, vieta, parengtumas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus.

 

Įsitikinti, kad projekto įgyvendinimo organizavimas (planas) adekvatus projekto veiklų apimtims, yra realus ir racionaliai suplanuotas.

Būtina įsitikinti, kad projekto trukmė, įgyvendinimo vieta atitinka Apraše nustatytus reikalavimus. (Aprašo 23 ir 27 punktai)

Paraiškos A dalis, B dalis

7.2.4. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir turi pridėtinę vertę (jei taikoma).

 

Siekiama įsitikinti, ar parneriai įtraukti pagrįstai, t. y. ar partnerystė sukuria papildomą pridėtinę vertę projekte (pvz., partneris turi patirties, prisideda finansiškai, vykdo projekto veiklas, naudosis rezultatais ir pan.)

7.2.5. Projektas atitinka kitus su reikalavimais pareiškėjams susijusius specialiuosius atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus (jeigu taikoma).

 

Netaikoma

 

 

 

 

 

8. Projektas turi aiškų finansavimo paketą: apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius.

8.1. Užtikrintas projekto finansavimas

8.1.1. Pareiškėjo (partnerių) įnašas atitinka nustatytus reikalavimus.

 

Būtina įsitikinti, ar:

tenkinami Apraše nustatyti reikalavimai pareiškėjo (partnerio) įnašui, taip pat įvertinant projekto grynųjų pajamų finansavimo poreikį;

tenkinami reikalavimai pareiškėjų (partnerių) įnašui pagal atskiras išlaidų kategorijas (jei taikoma valstybės pagalba);

numatyti projekto išlaidų finansavimo šaltiniai, atsižvelgiant į projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalį ir išlaidų apmokėjimo būdą, yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti per tam tikrą laikotarpį.

Kai pareiškėjui (partneriui) netaikomas reikalavimas prisidėti prie projekto finansavimo ir jis savo iniciatyva nenumatęs skirti įnašo bei neketina gauti grynųjų pajamų, šis kriterijus atitinka nustatytus reikalavimus.

Paraiškos A dalis, B dalis

8.1.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas.

 

Jeigu projekte numatomos netinkamos finansuoti išlaidos, būtina įsitikinti, ar:

užtikrinamas projekte numatytų netinkamų finansuoti išlaidų (tarp jų ir netinkamo finansuoti PVM, projekto grynųjų pajamų ir kt.) finansavimas;

netinkamų išlaidų finansavimo šaltiniai yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti laike, t. y. netinkamų išlaidų finansavimas neturės neigiamos įtakos projekto įgyvendinimui.

Paraiškos A dalis

8.1.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) tęstinumas.

 

Būtina įsitikinti, kad yra sudarytos finansinės projekto metu sukurtų rezultatų tolesnio naudojimo prielaidos, t. y. sukurtas turtas bus išlaikomas ir užtikrinamas tinkamas jo eksploatavimas. Projekto įgyvendinimo metu sukurti rezultatai bus naudojami pagal numatytą paskirtį.

Paraiškos A dalis, B dalis

8.1.4. Projektas atitinka kitus Apraše nustatytus reikalavimus (jeigu taikoma).

 

Netaikoma

 

 

 

 

 

9. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas.

9.1. Sąnaudų-naudos analizės korektiškumas ir rezultatų priimtinumas

9.1.1. Atlikta alternatyvų analizė.

 

Aiškiai suformuluotas techninio projekto sprendimas (techniniai reikalavimai planuojamam objektui pagal jo paskirtį, eksploatacijos sąlygas; projektavimo, įrengimo ir veiklos principai, procesai ir pan.). Kiekvienam projektui pagrįsti turėtų būti svarstomos bent dvi alternatyvios galimybės: „nulinė“ alternatyva (alternatyva, kai projektas nėra įgyvendinamas) ir kita alternatyva (projektas, paremtas alternatyvia technologija ar pan.).

Projekte turi būti atskleista, kad visos realios projekto įgyvendinimo galimybės buvo svarstytos arba kad kitos alternatyvos, be jau nagrinėjamų, nėra tikslinga svarstyti. Jeigu projekto įgyvendinimo galimybių vertinimo metu išskiriamos kelios galimos

projekto įgyvendinimo alternatyvos,

vertinimo metu kiekvienai alternatyvai turi būti naudojami tie patys vertinimo kriterijai.

Alternatyvos įvertintos išsamiai ir korektiškai. Pasirinkta alternatyva turi būti optimali, atsižvelgiant į esamus apribojimus.

Paraiškos B dalis

9.1.2. Projekto prielaidos (susijusios su būsimomis pajamomis ir sąnaudomis) yra pagrįstos (jeigu taikoma).

 

Netaikoma

9.1.3. Taikomas pagrįstas analizės laikotarpis (jeigu taikoma).

 

Netaikoma

9.1.4. Taikoma pagrįsta diskonto norma (jeigu taikoma).

 

Netaikoma

9.1.5. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos finansinių rodiklių reikšmės (jeigu taikoma).

 

Netaikoma

9.1.6. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos ekonominių rodiklių reikšmės (jeigu taikoma).

 

Netaikoma

9.1.7. Įvertintos rizikos.

 

Įvertintos pagrindinės projekto rizikos, numatyti jų valdymo veiksmai. Jautrumo analizės rezultatai (jei taikoma) rodo, jog, pasireiškus rizikoms, projekto finansinių ir ekonominių rodiklių reikšmės (nuokrypiai) vis tiek yra priimtinos.

Paraiškos B dalis

9.1.8. Projekto teikiama nauda atitinka planuojamiems rezultatams pasiekti reikalingas sąnaudas (jeigu taikoma).

 

Vertinama (vadovaujantis analogiškais projektais, veiklomis ir pan.) projekto rezultatų atitiktis investicijoms.

Paraiškos A dalis, B dalis

9.2. Atitiktis Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Projektų išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklės), ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytiems projekto veiklų ir išlaidų apribojimams.

9.2.1. Projekte numatytos veiklos ir išlaidos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus.

 

Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos ir išlaidos yra tinkamos finansuoti atsižvelgiant į Projektų išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklėse ir šiame Apraše nustatytus reikalavimus, taip pat specialiuosius atitikties atrankos kriterijus. Projekto išlaidos turi būti suplanuotos atsižvelgiant į šio Aprašo IV skyriaus reikalavimus.

Taip pat būtina įvertinti projekto riziką, susijusią su „dvigubu“ finansavimu, t. y. įvertinant pareiškėjo įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus būtina įsitikinti, kad toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas nebus skiriamas pakartotinai.

Paraiškos A dalis, B dalis

 

9.2.2. Išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai.

 

Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos suplanuotos efektyviai, o išlaidos yra būtinos projekto veikloms atlikti ir atitinka rinkos kainas arba įkainius, nustatytus Apraše, jei tokie yra nustatyti.

Paraiškos A dalis, B dalis

9.2.3. Užtikrinama lėšų panaudojimo sparta.

 

Būtina įsitikinti, kad projekto veiklų suplanavimas užtikrins numatomą lėšų naudojimo spartą.

Paraiškos A dalis, B dalis

9.2.4. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus (jeigu taikoma).

 

Būtina įsitikinti, kad projekte kryžminis finansavimas nenumatytas.

Paraiškos A dalis, B dalis

9.2.5. Teisingai pritaikyta vienodo dydžio norma (angl. Flat-rate) (taikoma tik įgyvendinant Europos socialinio fondo projektus) (jeigu taikoma).

 

Netaikoma

9.2.6. Projektas atitinka kitus specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus (jeigu taikoma).

 

Netaikoma

9.3. Projektui reikiamas finansavimas nustatytas atsižvelgiant į reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus.

9.3.1. Projekto paraiškoje teisingai nurodyta, kuriai kategorijai priklauso projektas, t. y. iš kurio:

negaunama pajamų;

gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto (reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 3 dalis);

gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto (reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalis).

 

Būtina įsitikinti, ar projekto vykdytojas teisingai priskyrė savo projektą vienai iš išvardytų kategorijų. Detalios metodologinės rekomendacijos EK pateiktos Metodinėse rekomendacijose dėl Tarybos Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamas duodantys projektai (angl. Guidance Note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects)“.

Paraiškos B dalis

9.3.2. Iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas finansavimo dydis.

 

Būtina įsitikinti, kad iš projekto planuojamos gauti grynosios pajamos apskaičiuotos ir priskirtos prie tinkamų ir netinkamų projekto išlaidų teisingai.

Taip pat būtina įsitikinti, kad projektui reikiamo finansavimo dydis yra apskaičiuotas grynųjų pajamų dydžiu sumažinus projekto EK tinkamų deklaruoti išlaidų sumą taip, kaip nustatyta Reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalyje.

Detalios metodologinės rekomendacijos EK pateiktos Metodinėse rekomendacijose dėl Tarybos Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamas duodantys projektai (angl. Guidance Note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects)“. (Netaikoma, jei bendra projekto tinkamų finansuoti išlaidų vertė neviršija 1 000 000 EUR.)

Paraiškos B dalis

VERTINTOJO PASTABOS

Didžiausia leistina projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma, litais:

Didžiausias leistinas skirti projektui lėšų dydis, litais:

 

 

_________________