LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, DALYVAUJANČIŲ SVEIKATINIMO VEIKLOJE, PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2010 m. kovo 18 d. Nr. V-200
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymu (Žin., 1994, Nr. 63-1231; 1998, Nr. 112-3099) bei įgyvendindamas Nevyriausybinių organizacijų, dalyvaujančių sveikatinimo veikloje, skatinimo programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. balandžio 24 d. įsakymu Nr. V-318 (Žin., 2009, Nr. 50-2018):
1. Tvirtinu Nevyriausybinių organizacijų, dalyvaujančių sveikatinimo veikloje, projektų finansavimo tvarkos aprašą.
2. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. gegužės 28 d. įsakymą Nr. V-423 „Dėl nevyriausybinių organizacijų, dalyvaujančių sveikatinimo veikloje, projektų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 68-2778).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos sveikatos
apsaugos ministro 2010 m. kovo 18 d.
įsakymu Nr. V-200
Nevyriausybinių organizacijų, DALYVAUJANČIŲ SVEIKATINIMO VEIKLOJE, PROJEKTŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nevyriausybinių organizacijų, dalyvaujančių sveikatinimo veikloje, projektų finansavimo tvarkos aprašas (toliau vadinama – tvarkos aprašas) nustato:
1.1. reikalavimus, keliamus pareiškėjams – nevyriausybinėms organizacijoms, siekiančioms gauti projektams (toliau vadinama – projektai) vykdyti finansavimą iš valstybės biudžeto lėšų, skirtų Nevyriausybinių organizacijų, dalyvaujančių sveikatinimo veikloje, skatinimo programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. balandžio 24 d. įsakymu Nr. V-318 (Žin., 2009, Nr. 50-2018) (toliau – Skatinimo programa), priemonėms įgyvendinti;
2. Sveikatos apsaugos ministerija (toliau vadinama – ministerija) šiame tvarkos apraše nustatyta tvarka:
2.1. skelbia konkursą projektams finansuoti iš valstybės biudžeto lėšų ir priima projektų paraiškas;
II. VARTOJAMOS SĄVOKOS
3. Šiame apraše vartojamos sąvokos:
Pareiškėjas – nevyriausybinė organizacija (asociacija, labdaros ir paramos fondas, viešoji įstaiga, kurios steigėjas, dalininkas ar narys nėra valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga), teikianti paraišką ministerijos Skatinimo programos lėšoms, skirtoms projektams finansuoti, gauti.
Paraiška – Sveikatos apsaugos ministerijai teikiamas dokumentas Skatinimo programos lėšoms, skirtoms projektams finansuoti, gauti.
Parama – ministerijos finansavimo lėšos, skirtos projektams finansuoti.
Partneris – paramos sutartyje nurodytas prie projekto įgyvendinimo prisidedantis juridinis asmuo.
Finansinė ataskaita – nustatytos formos dokumentas, kuriuo paramos gavėjas pateikia ministerijai informaciją apie projektui įgyvendinti skirtų paramos gavėjo lėšų panaudojimą.
Paramos gavėjas – nevyriausybinė organizacija, gaunanti lėšų Skatinimo programos projektams įgyvendinti.
Paramos sutartis – ministerijos ir paramos gavėjo susitarimas dėl projektų, kuriems pritarė Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sudaryta Nevyriausybinių organizacijų, dalyvaujančių sveikatinimo veikloje, projektų vertinimo ir atrankos konkurso komisija.
III. PROJEKTŲ FINANSAVIMO TIKSLAS IR PRIORITETAI
4. Projektų finansavimo tikslas yra skatinti nevyriausybines organizacijas aktyviai dalyvauti formuojant bei įgyvendinant sveikatos politiką, skleidžiant informaciją apie sveiką gyvenseną, ligų profilaktiką ir kitas su sveikatinimu susijusias sritis.
5. Prioritetas teikiamas projektams, atitinkantiems šias nuostatas:
5.1. skatinantiems ir stiprinantiems nevyriausybinių organizacijų, dalyvaujančių sveikatinimo veikloje, partnerystę ir bendradarbiavimą su kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis ir valstybinėmis institucijomis;
IV. REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR JŲ PARTNERIAMS
7. Paraiškas gali teikti Lietuvoje registruotos ir veikiančios nevyriausybinės organizacijos: asociacijos, labdaros ir paramos fondai, viešosios įstaigos, kurių steigėjai, dalininkai ar nariai nėra valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos.
9. Projekto partneriai turi tenkinti tuos pačius kriterijus kaip ir pareiškėjai, tačiau nebūtinai turi būti nevyriausybinės organizacijos.
10. Pareiškėjų projektams neskiriamas finansavimas, jeigu:
10.1. pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;
10.2. pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
10.4. pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Sveikatos apsaugos ministerijos darbuotojams, projektų vertinimo komisijos nariams;
V. PROJEKTO TRUKMĖ
VI. PROJEKTŲ FINANSAVIMO DYDIS
13. Ministerijos skiriama suma projektui finansuoti negali viršyti 90 proc. finansuoti tinkamų projekto išlaidų. Pareiškėjas ministerijos finansuotam projektui vykdyti turi turėti ne mažesnį kaip 10 proc. papildomą finansavimą iš projekto partnerių, kitų šaltinių, fondų, rėmėjų. Partneriai nebūtinai turi finansuoti projektą pinigais, bet gali prisidėti kitais būdais (pvz., suteikti patalpas).
VII. TINKAMOS IR NETINKAMOS IŠLAIDOS
14. Projekte gali būti numatytos visos išlaidos, kurios yra tiesiogiai susijusios su projekto įgyvendinimu, tačiau paramos lėšomis finansuojamos tik tinkamos kompensuoti išlaidos ir ne daugiau, nei numatytas paramos dydis. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti aiškiai išvardytos, o ne pateikiamos bendra suma.
15. Išlaidos laikomos tinkamomis, jeigu jos:
17. Išlaidų tinkamumas apibrėžiamas pagal išlaidų kategorijas – projektų vykdymo ir administravimo išlaidos.
18. Tinkamos finansuoti projekto vykdymo išlaidų rūšys:
18.2. projekto dalyvių transporto išlaidoms (kurui, eksploatacijai, draudimui projekto laikotarpiu, transporto priemonių nuomai arba panaudai, mėnesiniams vietinio transporto bilietams);
18.5. projekto dalyviams maitinti, apgyvendinti mokymų, seminarų, konferencijų, mokomųjų išvykų, kitų renginių metu;
19.Tinkamos finansuoti projekto administravimo išlaidų rūšys:
19.1. projekto vadovo, koordinatoriaus, finansininko, kitų tiesiogiai projekto veiklą administruojančių darbuotojų darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, įmokoms į garantinį fondą. Jei darbuotojas dalyvauja ne vien tik projekto veikloje, tai tinkamos projekto administravimo išlaidos gali būti tik užmokestis už tą laiką, kuris buvo skirtas projekto administracinėms veikloms atlikti;
19.4. projekto vykdytojų transporto išlaidoms (kurui, eksploatacijai, draudimui projekto laikotarpiu, transporto priemonių nuomai arba panaudai, mėnesiniams vietinio transporto bilietams);
19.5. patalpų nuomos ir eksploatacijos išlaidoms (šildymui, elektros energijai, vandentiekiui ir kanalizacijai, kitai patalpų priežiūrai);
19.6. komandiruočių ir kelionių faktinėms išlaidoms (į projekto vykdymo vietą ir grįžimo atgal bilietams (išskyrus taksi), dirbančiųjų projekte dienpinigiams bei apgyvendinimo išlaidoms komandiruočių metu);
20. Projektui administruoti išlaidos planuojamos neviršijant 20 procentų projekto lėšų nuo ministerijos skirtų lėšų.
21. Netinkamos išlaidos:
21.2 neužregistruotos projekto vykdytojo apskaitoje bei nepagrįstos pateisinančių arba išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų originalais;
VIII. REIKALAVIMAI PARAIŠKOMS
23. Programos paraišką sudaro:
23.2. priedai, pateikiami kartu su paraiška:
23.2.1. pareiškėjo registravimo pažymėjimo kopija, kurią turi pateikti tiek pareiškėjas, tiek projekto partneriai;
23.2.2. pareiškėjo įstatų (nuostatų) kopija, kurią turi pateikti tiek pareiškėjas, tiek projekto partneriai;
23.2.3. Valstybinės mokesčių inspekcijos pažyma, patvirtinanti, kad organizacija neturi įsiskolinimų valstybės biudžetui. Pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip prieš 2 mėnesius iki paraiškos pateikimo dienos. Šią pažymą turi pateikti ir pareiškėjas, ir partneriai;
23.2.4. pareiškėjo vadovo pasirašyta pažyma, kad pareiškėjas nėra likviduojamas, neturi neįvykdytų socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus, paraiškoje ir jos prieduose nepateikė klaidinančios informacijos, nėra paskelbtas įsiteisėjęs teismo sprendimas dėl pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Europos bendrijos arba Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų pažeidimo;
24. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu, lietuvių kalba, išspausdinta ir kartu su pridedamais dokumentais tvarkingai susegta. Ranka užpildytos paraiškos nenagrinėjamos.
IX. PARAIŠKŲ PATEIKIMO TVARKA
27. Pareiškėjai pateikia ministerijai parengtas projektų paraiškas finansuoti iki einamųjų metų balandžio 26 dienos 12 val. šia tvarka:
27.1. pareiškėjas pateikia vieną projekto paraiškos originalą, tituliniame lape pažymėtą įrašu „Originalas“ (užpildytą, pasirašytą ir antspauduotą paraiškos formą ir priedus) ir tris projekto paraiškos kopijas, tituliniame lape pažymėtas įrašu „Kopija“ (užpildytos paraiškos formos ir priedų). Priedų kopijos tvirtinamos įrašu „Tikra“, nurodant dokumento kopijos tikrumą liudijančio pareiškėjo įstaigos vadovo ar kito vadovo įgaliojimus turinčio darbuotojo pareigų pavadinimą, parašą, vardą ir pavardę, datą ir užantspauduojant pareiškėjo antspaudu;
27.2. kartu su projekto paraiška kompiuterinėje laikmenoje pateikiama elektroninė projekto paraiškos versija (pridedamų dokumentų elektroninę versiją pateikti nebūtina). Ant elektroninės laikmenos turi būti nurodytas pareiškėjo pavadinimas;
27.3. projekto paraiška turi būti pateikta paštu registruotu laišku, įteikta pašto kurjerio arba pareiškėjo ar jo įgalioto asmens;
27.4. ant voko turi būti užrašytas tikslus pareiškėjo pavadinimas, pareiškėjo adresas, žodžiai „Neatplėšti iki paraiškų atplėšimo procedūros“;
27.5. paraiška turi būti pateikta adresu: Sveikatos apsaugos ministerija, Ryšių su visuomene skyrius, Vilniaus g. 33, 01506 Vilnius, nuo 9.00 iki 16.00 val.;
29. Visos programų paraiškos, gautos po šio tvarkos aprašo 27 punkte nustatytos datos, yra atmetamos. Pareiškėjui apie tai pranešama, išsiunčiant raštą paštu nedelsiant.
30. Informacija apie paraiškų pateikimą po vokų atplėšimo procedūros skelbiama ministerijos svetainėje adresu www.sam.lt.
31. Pareiškėjai gali pateikti klausimus dėl paraiškų pateikimo ir sąlygų bei paraiškos pildymo elektroninio pašto adresu rinalda.akelyte@sam.lt, telefonu (8 5) 266 1431 arba atvykę į Sveikatos apsaugos ministeriją, Ryšių su visuomene skyrių, 210 kab. Į el. paštu pateiktus klausimus bus atsakyta per 3 darbo dienas.
X. PARAIŠKŲ VERTINIMO IR ATRANKOS ORGANIZAVIMO BEI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMO PROJEKTAMS TVARKA
33. Paraiškas vertina projektų vertinimo ir atrankos komisija, patvirtinta sveikatos apsaugos ministro įsakymu (toliau vadinama – komisija), pagal komisijos darbo reglamentą (2 priedas).
34. Paraiškų vertinimas organizuojamas dviem etapais pagal projektų paraiškų vertinimo tvarką ir kriterijus:
34.1. projektų paraiškų administracinės atitikties vertinimas:
34.1.1. pagal patvirtintą formą užpildoma projekto paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelė (3 priedas), kurioje vertinama į klausimus atsakant „taip / ne“;
34.1.2. jeigu vertinama paraiška neatitinka bent vieno administracinės atitikties vertinimo kriterijaus, paraiška atmetama ir toliau nevertinama. Apie tai pareiškėjas informuojamas raštu, nurodant atmetimo priežastis;
34.2. projektų kokybės ir Skatinimo programos prioritetų atitikimo vertinimas:
34.2.2. vertinimas atliekamas pildant patvirtintos formos lentelę (4 priedas) ir projektui skiriant balus pagal nustatytus vertinimo kriterijus;
XI. PROJEKTŲ FINANSAVIMAS
36. Sveikatos apsaugos ministrui patvirtinus projektams skirtų lėšų paskirstymo sąmatą, ministerija informuoja pareiškėjus dėl projektų finansavimo ir sutarčių sudarymo.
37. Projektą vykdanti organizacija, gavusi informaciją dėl skirto finansavimo, pateikia ministerijai patikslintą projektą pagal skirtas lėšas ir pateiktas pastabas bei rekomendacijas.
38. Ministerija ir pareiškėjas pasirašo projekto finansavimo sutartį, kurioje numatyti projekto vykdymo terminai, lėšos, atskaitomybės, atsakomybės, kontrolės, rezultatų viešinimo sąlygos.
39. Šalims pasirašius sutartį ir pareiškėjui pateikus avansinio mokėjimo prašymą (5 priedas), per 10 darbo dienų į pareiškėjo sąskaitą avansu pervedama iki 60 proc. skiriamos projektui finansuoti sumos. Likusi suma pervedama per 5 darbo dienas, gavus galutinio mokėjimo prašymą, projekto vykdytojo sąskaitą faktūrą visai projekto sumai, projekto įvykdymo ir lėšų panaudojimo ataskaitą (6 priedas).
XII. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO TIKSLINIMAS
40. Paramos gavėjas be ministerijos leidimo gali tikslinti projekto išlaidų sąmatą tuo atveju, jeigu nėra įtraukiama nauja išlaidų rūšis ir išlaidų dydžio pakeitimai neviršija 10 procentų tikslinamos išlaidų rūšies dydžio (šis dydis netaikomas tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atveju).
41. Kitais atvejais paramos gavėjas turi teikti ministerijos kancleriui prašymą tikslinti projekto vykdymą ir sąmatą bei kartu pagrįsti ir pateikti palyginamąją tikslinamo projekto sąmatą.
42. Paramos gavėjas gali teikti prašymus tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus.
43. Sveikatos apsaugos ministerijos kancleris, apsvarstęs pateiktą prašymą ir projekto įgyvendinimo eigą, priima sprendimą dėl projekto vykdymo tikslinimo.
XIII. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO KONTROLĖ IR ATSKAITOMYBĖ
45. Projektą įgyvendinančios paramos gavėjo organizacijos vadovas atsako už projektui skirtų valstybės biudžeto lėšų tikslinį panaudojimą.
46. Paramos gavėjęs, gavęs avansiniu mokėjimu išmokėtas lėšas, pateikia sutarties nustatytos formos ataskaitą už avansiniu mokėjimu išmokėtų lėšų panaudojimą (6 priedas) ne vėliau kaip per 4 mėn. nuo avansinio mokėjimo dienos.
47. Paramos gavėjas teikia ministerijai metinę ataskaitą (7 priedas) apie projekto lėšų panaudojimą ir pasiektus rezultatus. Ataskaita turi būti pateikta praėjus ne daugiau kaip 14 kalendorinių dienų po projekto užbaigimo ir ne vėliau kaip iki gruodžio 15 d. Ataskaitose turi būti išsamiai aprašyta, kaip buvo siekiama projekto tikslų, nurodytos įvykdytos veiklos, išlaidos, pasiekti rezultatai ir kilusios problemos. Ataskaitą reikia pateikti kartu su galutinio mokėjimo prašymu ir patirtas išlaidas patvirtinančiomis apskaitos dokumentų kopijomis.
48. Nustačius pažeidimus, ministerija gali ne ginčo tvarka nutraukti tolesnį projekto finansavimą, apie tai prieš 10 dienų raštu įspėjusi projektą vykdančią nevyriausybinę organizaciją, taip pat organizuoti projektui skirtų valstybės biudžeto lėšų tikslinio panaudojimo papildomą patikrinimą bei imtis kitų veiksmų teisės aktų nustatyta tvarka.
XIV. PROJEKTŲ VIEŠINIMAS
XV. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
Nevyriausybinių organizacijų,
dalyvaujančių sveikatinimo veikloje,
projektų finansavimo tvarkos aprašo
1 priedas
PROJEKTO PARAIŠKOS FORMA
___________________________________________________________________________
(nevyriausybinės organizacijos pavadinimas)
1. Projekto aprašymas
1.6. projekto santrauka – ne daugiau kaip 10 eilučių (nurodykite (a) projekto tikslą, (b) tikslines grupes ir (c) pagrindinę veiklą);
1.7. projekto pagrindimas (ne daugiau kaip vienas puslapis):
1.7.2. kokia yra statistinė (demografinė) su sprendžiama problema ir tiksline grupe susijusi situacija toje vietovėje, kurioje yra įgyvendinamas projektas; nurodykite statistinės informacijos šaltinį;
1.9. projekto uždaviniai (kokius uždavinius įgyvendinus bus pasiektas tikslas; uždaviniai turi būti konkretūs, išmatuojami, realūs, susiję su projekto veiklomis);
1.10. projekto tikslinės grupės (įvardyti tiesioginius ir netiesioginius naudos gavėjus, jų skaičių);
1.11. projekto įgyvendinimo eiga – pateikite kiekvienos veiklos pavadinimą ir išsamų aprašymą (ne daugiau kaip 1 puslapis); nuosekliai nurodykite, kokias veiklas planuojama įgyvendinti, kad būtų pasiekti projekto tikslai, kodėl pasirinkta kaip tik tokia veikla, kodėl toks sprendimas yra efektyviausias siekiant projekto tikslų, koks partnerio indėlis įgyvendinant veiklas (jei tinka); aprašytos veiklos turi sutapti su veiklų vykdymo grafiku ir būti glaudžiai susijusios su projekto sąmatose išvardytomis išlaidomis;
1.12. projekto veiklos planas (surašykite planuojamas atlikti veiklas, veiklų įgyvendinimo vietą, veiklų vykdytojus, planuojamą išlaidų dydį ir finansavimo šaltinį):
Eil. Nr. |
Veiklos apibūdinimas |
Įgyvendinimo vieta |
Vykdytojas |
Įgyvendinimo laikas (ketvirčiais) |
Planuojamų išlaidų dydis (litais) |
Finansavimo šaltinis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Projekto biudžetas*
Eil. Nr. |
Išlaidų rūšis |
Bendra suma su PVM |
Pareiškėjo / partnerio indėlis (su PVM) |
SAM prašoma suma (su PVM) |
Išlaidų pagrindimas |
I. |
Administracinės išlaidos |
||||
1. |
Atlyginimas projekto vadovui |
|
|
|
|
2. |
Atlyginimas buhalteriui |
|
|
|
|
3. |
Patalpų nuoma |
|
|
|
|
4. |
Kanceliarinės prekės |
|
|
|
|
5. |
Kitos (detalizuoti) |
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
|
II. |
Projekto vykdymo išlaidos |
||||
1. |
Ekspertų / konsultantų paslaugų apmokėjimas |
|
|
|
|
2. |
Transporto išlaidos |
|
|
|
|
3. |
Įrangos nuoma |
|
|
|
|
4. |
Leidyba |
|
|
|
|
5. |
Kitos (detalizuoti) |
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
|
|
Iš viso projekto išlaidų |
|
|
|
|
* Turi būti nurodomas valandų / paslaugų vienetų skaičius, vieneto kaina.
5. Informacija apie pareiškėją
5.1. Tikslus organizacijos pavadinimas |
|
5.2. Pavadinimo santrumpa (jei vartojama) |
|
5.3. Juridinio asmens statusas, kodas, įregistravimo data |
|
5.4. Organizacijos steigėjas |
|
5.5. Buveinė |
|
5.6. Susirašinėjimo adresas |
|
5.7. Asmuo ryšiams |
|
5.8. Telefonas |
|
5.9. Faksas |
|
5.10. Elektroninis paštas |
|
5.11. Adresas internete |
|
5.12. Banko pavadinimas, banko kodas, sąskaitos numeris |
|
5.13. PVM mokėtojo kodas (jei taikytina) |
|
5.14. Pasirašančio (-ių) sutartį asmens (-ų) vardas, pavardė |
|
5.15. Pasirašančio (-ių) sutartį asmens (-ų) pareigos |
|
6. Projekte dalyvaujantys pareiškėjo partneriai:
|
I partneris |
II partneris |
Tikslus pavadinimas |
|
|
Juridinio asmens statusas, kodas, įregistravimo data |
|
|
Buveinė |
|
|
Susirašinėjimo adresas |
|
|
Asmuo ryšiams |
|
|
Telefonas |
|
|
Faksas |
|
|
Elektroninis paštas |
|
|
Darbuotojų skaičius (nuolatinių ir savanorių) |
|
|
Pastaba. Šią lentelę galite plėsti, atsižvelgdami į partnerių skaičių.
7. Pareiškėjo deklaracija
Aš, žemiau pasirašęs (-iusi), patvirtinu, kad:
– visa pateikta informacija šioje paraiškoje ir jos prieduose yra teisinga;
– šis projektas bus įgyvendinamas taip, kaip nurodyta šioje paraiškoje ir jos prieduose, laikantis autoriaus teisių ir kitų teisės aktų reikalavimų.
Įsipareigoju informuoti Sveikatos apsaugos ministeriją apie bet kokius pasikeitimus vykdant projektą.
Vardas, pavardė |
Parašas |
Pareigos |
|
Data ir vieta |
|
Antspaudas |
Nevyriausybinių organizacijų,
dalyvaujančių sveikatinimo veikloje,
projektų finansavimo tvarkos aprašo
2 priedas
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, DALYVAUJANČIŲ SVEIKATINIMO VEIKLOJE, PROJEKTŲ VERTINIMO IR ATRANKOS KONKURSO EINAMAISIAIS METAIS KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šis darbo reglamentas nustato nevyriausybinių organizacijų, dalyvaujančių sveikatinimo veikloje, projektų (toliau – Projektai) atrankos konkurso einamaisiais metais komisijos (toliau – Komisija) veiklos organizavimo tvarką: Komisijos funkcijas, sudėtį ir darbo organizavimą, projektų vertinimo ir atrankos tvarką, Komisijos narių teises ir pareigas.
2. Komisiją sudaro ir jos sudėtį tvirtina Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministras (toliau – Ministras).
3. Komisija savo veikloje vadovaujasi šiuo darbo reglamentu, Ministro įsakymais bei kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
II. KOMISIJOS FUNKCIJOS IR TEISĖS
5. Komisijos funkcijos yra šios:
6. Komisija turi teisę:
6.1. iš Projektų teikėjų per Komisijos nustatytą terminą reikalauti papildomų dokumentų ar su Projektais susijusios informacijos, reikalingos Projektui įvertinti;
III. KOMISIJOS SUDĖTIS IR VALDYMAS
7. Komisiją sudaro pirmininkas, pirmininko pavaduotojas ir kiti Komisijos nariai. Komisijos darbui vadovauja pirmininkas, jo nesant – pirmininko pavaduotojas.
8. Komisijos pirmininkas:
9. Komisijos nariai:
9.3. vertina Projektus, užpildydami Projekto kokybės ir Nevyriausybinių organizacijų, dalyvaujančių sveikatinimo veikloje, skatinimo programos (toliau – Skatinimo programa) prioritetų atitikimo formą;
9.5. gali pateikti atskirą nuomonę (suformuluotą raštu), kuri pridedama prie Komisijos posėdžio protokolo;
10. Komisijos pirmininko pavaduotojas:
IV. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
13. Komisijos sekretorius informuoja Komisijos narius apie Komisijos posėdį ir pateikia Komisijos posėdžio darbotvarkę ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki numatytos Komisijos posėdžio datos.
14. Komisijos nariai, negalintys dalyvauti Komisijos posėdyje, prieš 1 darbo dieną iki Komisijos posėdžio apie tai privalo pranešti Komisijos pirmininkui.
15. Komisijos nariai per pirmąjį Komisijos posėdį, prieš pradėdami Projektų vokų atplėšimo procedūrą, turi pasirašyti nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą.
16. Pirmajame Komisijos posėdyje vyksta Projektų vokų atplėšimo procedūra pagal šio darbo reglamento VI skyriaus nuostatas.
17. Komisijos posėdis laikomas įvykusiu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių.
18. Komisijos posėdyje svarstomus klausimus pristato Komisijos pirmininkas, išklausoma Komisijos narių nuomonė.
19. Komisijos sprendimai priimami atviru balsavimu, paprastąja Komisijos narių balsų dauguma. Kai Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamą balsą turi Komisijos pirmininkas, jam nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas.
20. Komisijos sprendimai įforminami protokolais, kuriuos pasirašo Komisijos pirmininkas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas ir kiti Komisijos nariai. Komisijos posėdžio protokolas turi būti parengtas ir pasirašytas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas.
V. KOMISIJOS NARIŲ PAREIGOS IR TEISĖS
22. Komisijos nariai privalo:
22.1. įvertinti Projektus užpildydami Projekto kokybės ir Skatinimo programos prioritetų atitikimo vertinimo formą;
22.2. užtikrinti informacijos, susijusios su jų veikla Komisijoje, konfidencialumą, kol Ministro įsakymu bus patvirtintas ir paskelbtas galutinis sprendimas dėl Projektų finansavimo;
VI. PROJEKTŲ REGISTRAVIMAS IR VOKŲ ATPLĖŠIMO PROCEDŪRA
23. Vokai su Projektais registruojami registracijos žurnale (nurodomas Projekto teikėjas, jo eilės numeris, gavimo data).
24. Vokai atplėšiami pirmojo Komisijos posėdžio metu, jeigu Komisijos posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių (kartu su Komisijos pirmininku ar Komisijos pirmininko pavaduotoju).
25. Komisija suskaičiuoja gautus Projektus, įsitikina, ar jiems suteikti registracijos numeriai, užfiksuotos gavimo datos, ar vokai neatplėšti. Vokai, gauti su pašto žyma, rodančia, kad Projektai išsiųsti po einamųjų metų balandžio 26 d., neatplėšiami.
VII. PROJEKTŲ VERTINIMAS IR ATRANKA
27. Paraiškų vertinimas organizuojamas dviem etapais pagal projektų paraiškų vertinimo tvarką ir kriterijus:
29. Individualių vertinimų suvestines Komisijos nariai pateikia Komisijos pirmininko pavaduotojui, kuris apskaičiuoja kiekvieno Projekto vertinimo balų vidurkį.
30. Jei skirtumas tarp didžiausio ir mažiausio Projekto įvertinimo yra daugiau kaip 30 balų, tą Projektą papildomai turi įvertinti dar vienas Komisijos narys. Jei papildomas kito Komisijos nario vertinimas skiriasi nuo kitų Komisijos narių vertinimų ne daugiau kaip 30 balų, skaičiuojamas visų Komisijos narių, vertinusių Projektą, vertinimų aritmetinis vidurkis. Jei papildomas kito Komisijos nario vertinimas skiriasi nuo bent vieno iš pirmųjų Komisijos narių vertinimų daugiau kaip 30 balų, skaičiuojamas trijų tarpusavyje mažiausiai besiskiriančių Komisijos narių vertinimų vidurkis.
32. Komisijos narių darbo rezultatas yra kiekvienam Projektui užpildyta ir pasirašyta Projekto kokybės ir Skatinimo programos prioritetų atitikimo vertinimo formoje, kurioje raštu pateikti vertinimo apibendrinimai, išvados ir siūlomas finansavimas bei Komisijos pirmininko pavaduotojo užpildyta ir pasirašyta vertinimų suvestinė.
Nevyriausybinių organizacijų,
dalyvaujančių sveikatinimo veikloje,
projektų finansavimo tvarkos aprašo
3 priedas
___________________________________________________________________________
(nevyriausybinės organizacijos pavadinimas)
___________________________________________________________________________
(projekto pavadinimas)
Paraiškos administracinės atitikties vertinimas
Administracinės atitikties reikalavimai |
Taip / Ne |
Pastabos |
Po patikslinimo – Taip / Ne |
1. Paraiška atitinka nustatytą formą |
|
|
|
2. Paraiškos forma užpildyta kompiuteriu, lietuvių kalba ir kartu su priedais tvarkingai susegta |
|
|
|
3. Paraiška užpildyta visiškai |
|
|
|
4. Pateiktas reikiamas paraiškos ir jos priedų egzempliorių skaičius (vienas paraiškos originalas ir trys kopijos) |
|
|
|
5. Pateikta elektroninė paraiškos versija |
|
|
|
6. Paraiška pasirašyta vadovo, patvirtinta pareiškėjo antspaudu |
|
|
|
Komentarai, rekomendacijos, siūlymai, išvada |
Nevyriausybinių organizacijų,
dalyvaujančių sveikatinimo veikloje,
projektų finansavimo tvarkos aprašo
4 priedas
___________________________________________________________________________
(nevyriausybinės organizacijos pavadinimas)
___________________________________________________________________________
(projekto pavadinimas)
Projekto kokybės ir Skatinimo programos prioritetų atitikimo vertinimas
Paraiškų kokybės ir programos prioritetų atitikimo vertinimo kriterijai |
Vertinama balais (mažiausia – 0, daugiausia – 10) |
*Kiek paraiška atitinka projektų finansavimo prioritetus? |
|
Kiek paraiška atitinka projekto tikslinių grupių poreikius? |
|
Kiek tinkamos ir praktiškos yra pasiūlytos veiklos? |
|
Ar projekto siūloma paslauga arba projekto įgyvendinimo būdas yra novatoriškas? |
|
Ar, pasibaigus projekto finansavimui, planuojama projektą tęsti? |
|
Ar projekto paraiška išsami, aiški, ar joje pateikiami argumentai yra gerai pagrįsti? |
|
Kiek aiškus, pagrįstas ir chronologiškas projekto veiklų įgyvendinimo planas? |
|
Kiek aiškus ir detalus projekto biudžetas? |
|
Kiek realios ir būtinos projektui įgyvendinti biudžete numatytos lėšos? |
|
Kiek kompetentingi ir patyrę pareiškėjas ir projekto partneriai (jeigu tinka) toje srityje, kurioje vykdomas projektas? |
|
Surinktų balų skaičius |
|
* Paraiška, neatitinkanti projektų finansavimo prioritetų, toliau nevertinama.
Projekto privalumai.
Projekto trūkumai.
Projekto veiklos, išlaidų rūšys, kurių siūloma nefinansuoti.
Komentarai, rekomendacijos, siūlymai.
Eksperto išvada (projektą remti, neremti).
Projekto įvertinimas:
nuo 70 iki 100 balų – projektas remtinas;
nuo 50 iki 70 balų – projektas iš dalies remtinas ir (arba) taisytinas;
mažiau nei 50 balų – projektas atmestinas.
__________________________________________________________
(komisijos nario vardas ir pavardė)
________________ ______________
(parašas) (data)
Nevyriausybinių organizacijų,
dalyvaujančių sveikatinimo veikloje,
projektų finansavimo tvarkos aprašo
5 priedas
Mokėjimo prašymo gavimo data |
200_-__-__ |
Mokėjimo prašymą užregistravęs darbuotojas |
vardas, pavardė, pareigos, parašas |
___________________________________________
(organizacijos pavadinimas)
MOKĖJIMO PRAŠYMAS
__________ Nr. _____
(data)
Prašomo mokėjimo tipas |
£ avanso mokėjimas £ galutinis |
||
Projekto pavadinimas |
|
||
Projekto įgyvendinimo laikotarpis |
pradžia: 200_-__-__ |
pabaiga: 200_-__-__ |
|
Šiuo mokėjimo prašymu prašoma finansuoti suma |
|
||
Iki šio mokėjimo prašymo pateikimo gautos paramos lėšos (avanso mokėjimas) |
|
||
Organizacijos pavadinimas |
|
||
Organizacijos rekvizitai: |
Subjekto kodas |
Adresas |
|
Tel. |
Faksas |
||
Pašto indeksas |
El. p. adresas |
||
Organizacijos atsakingas asmuo |
Vardas, pavardė Pareigos Tel. Faksas El. p. adresas |
||
Projekto vyr. buhalteris (buhalteris) |
Vardas, pavardė Tel. Mobilusis tel. Faksas El. p. adresas |
||
Banko pavadinimas
|
Banko kodas |
||
Banko sąskaitos numeris |
|
||
PVM mokėtojas |
£ taip PVM kodas................... £ ne |
||
Asmuo, atsakingas už
projekto įgyvendinimą
_________________ ____________ __________________
pareigos parašas vardas, pavardė
Projekto vyriausiasis buhalteris
_________________ ____________ __________________
pareigos parašas vardas, pavardė
Nevyriausybinių organizacijų,
dalyvaujančių sveikatinimo veikloje,
projektų finansavimo tvarkos aprašo
6 priedas
___________________________________________
(organizacijos pavadinimas)
AVANSINIU MOKĖJIMU IŠMOKĖTŲ LĖŠŲ NAUDOJIMO ATASKAITA
už laikotarpį nuo 200..-..-.. iki 200..-..-..
__________
(data)
Projekto pavadinimas |
|
||
Projekto įgyvendinimo laikotarpis |
pradžia: 200_-__-__
|
pabaiga: 200_-__-__ |
|
Projekto finansavimo sutarties sudarymo data, numeris |
200 m. d. |
||
Gauta finansavimo lėšų avansiniu mokėjimu |
litų |
||
Finansavimo lėšų avansiniu mokėjimu gavimo data |
200 m. d. |
||
Per laikotarpį iki ataskaitinio laikotarpio panaudota avansiniu mokėjimu išmokėtų finansavimo lėšų |
litų |
||
Liko nepanaudota avansiniu mokėjimu išmokėtų finansavimo lėšų |
litų |
||
Organizacijos rekvizitai: |
Subjekto kodas |
Adresas |
|
Tel. |
Faksas |
||
Pašto indeksas |
El. p. adresas |
||
Asmuo, atsakingas už projekto įgyvendinimą |
Vardas, pavardė Pareigos Tel. Faksas El. p. adresas |
||
Projekto vyr. buhalteris (buhalteris) |
Vardas, pavardė Tel. Mobilusis tel. Faksas El. p. adresas |
||
Pridedama: išrašas iš banko sąskaitos už pirmųjų keturių mėnesių laikotarpį nuo avansiniu mokėjimu išmokėtų finansavimo lėšų gavimo dienos.
Asmuo, atsakingas už
projekto įgyvendinimą
_________________ ____________ __________________
pareigos parašas vardas, pavardė
Projekto vyriausiasis buhalteris
_________________ ____________ __________________
pareigos parašas vardas, pavardė
Nevyriausybinių organizacijų, dalyvaujančių sveikatinimo veikloje, projektų finansavimo tvarkos aprašo
7 priedas
|
||
(Organizacijos pavadinimas, registracijos kodas) |
||
|
||
(Buveinės adresas, telefonas) |
||
Projekto įvykdymo ir lėšų panaudojimo ATASKAITA |
||
|
|
|
(data) |
Projekto pavadinimas |
|
Eil. Nr. |
Planas (sąmata, nurodyta sutartyje) |
Faktinės išlaidos |
|||||
išlaidų pavadinimas |
suma, Lt |
išlaidas įrodantis buhalterinės apskaitos dokumentas, jo data ir Nr.* |
išlaidų pavadinimas |
mokėjimo dokumento data ir Nr. |
suma, Lt |
gavėjas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
x |
x |
x |
|
x |
|
Lėšų, gautų iš Sveikatos apsaugos ministerijos, suma |
|
x |
x |
x |
x |
x |
|
Negautų lėšų suma |
|
x |
x |
x |
x |
x |
|
Grąžinta nepanaudotų lėšų |
|
x |
* Prie ataskaitos turi būti pridėtos išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijos.
Rezultatų aprašymas (nurodoma, kas atlikta panaudojus gautas lėšas, ar įgyvendinti nustatyti tikslai ir užduotys, kaip įvykdyti veiklos vertinimo kriterijai (jeigu jie buvo nustatyti), pateikiama kita svarbi informacija; tais atvejais, kai nustatyti tikslai neįgyvendinti arba įgyvendinti ne visai, nurodomos priežastys) |
|
Įstaigos vadovas |
|
|
|
|
|
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Vyriausiasis finansininkas |
|
|
|
|
|
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
______________________
PATVIRTINTA |
|
|
(Sveikatos apsaugos ministerijos atsakingo vykdytojo pareigos, vardas, pavardė, parašas, data) |