LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL STRATEGINĘ REIKŠMĘ NACIONALINIAM SAUGUMUI TURINČIŲ, ŪKIO MINISTERIJOS VALDYMO SRIČIAI PRISKIRTŲ ĮMONIŲ IR ĮRENGINIŲ BEI KITŲ NACIONALINIAM SAUGUMUI UŽTIKRINTI SVARBIŲ ĮMONIŲ FIZINĖS SAUGOS REIKALAVIMŲ PATVIRTINIMO

 

2004 m. rugsėjo 15 d. Nr. 4-334

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. birželio 8 d. nutarimo Nr. 699 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių įstatymą“ (Žin., 2004, Nr. 92-3367) 1 punktu:

1. Tvirtinu Strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių, Ūkio ministerijos valdymo sričiai priskirtų įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių fizinės saugos reikalavimus (pridedama).

2. Nustatau, kad nuo 2006 m. liepos 1 d. Ūkio ministerijos valdymo sričiai priskirtų strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių fizinės saugos sistemos privalo atitikti šiuo įsakymu patvirtintus reikalavimus ir iki šios datos privalo būti atliktas įmonių fizinės saugos sistemų auditas.

 

 

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                                  PETRAS ČĖSNA


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2004 m. rugsėjo 15 d. įsakymu Nr. 4-334

 

STRATEGINĘ REIKŠMĘ NACIONALINIAM SAUGUMUI TURINČIŲ, ŪKIO MINISTERIJOS VALDYMO SRIČIAI PRISKIRTŲ ĮMONIŲ IR ĮRENGINIŲ BEI KITŲ NACIONALINIAM SAUGUMUI UŽTIKRINTI SVARBIŲ ĮMONIŲ FIZINĖS SAUGOS REIKALAVIMAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių, Ūkio ministerijos valdymo sričiai priskirtų įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių fizinės saugos reikalavimai (toliau – Reikalavimai) parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos Strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių įstatymo (Žin., 2002, Nr. 103-4604; 2004, Nr. 28-871) 5 straipsniu.

2. Reikalavimai taikomi Ūkio ministerijos valdymo sričiai priskirtoms strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčioms įmonėms ir įrenginiams bei kitoms nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms (toliau – Įmonės):

2.1. valstybės įmonei „Dzūkijos šilas“;

2.2. valstybės įmonei „Lietuvos naftos produktų agentūra“;

2.3. akcinei bendrovei „Lietuvos energija“;

2.4. akcinės bendrovės „Lietuvos energija“ įrenginiams, sudarantiems 110 kV ir aukštesnės įtampos elektros perdavimo tinklą ir jo priklausinius;

2.5. akcinei bendrovei „Mažeikių nafta“;

2.6. akcinei bendrovei „Lietuvos dujos“;

2.7. akcinei bendrovei „Vakarų skirstomieji tinklai“;

2.8. akcinei bendrovei „Rytų skirstomieji tinklai“;

2.9. akcinei bendrovei „Lietuvos elektrinė“;

2.10. akcinei bendrovei „Klaipėdos nafta“;

2.11. akcinei bendrovei „Achema“.

3. Reikalavimai nustato Įmonių fizinės saugos principus, organizavimo pagrindus bei minimalius fizinės saugos reikalavimus. Įmonės fizinė sauga organizuojama ir vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais.

4. Reikalavimuose vartojamos pagrindinės sąvokos:

Įmonė Ūkio ministerijos valdymo sričiai priskirta, strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinti įmonė bei kita nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbi įmonė.

Įmonės sauga visuma organizacinių, teisinių, techninių ir specialiųjų priemonių, kurių tikslas – užtikrinti nepertraukiamą, stabilią bei saugią Įmonės veiklą, dirbančiųjų ir aplinkinių žmonių sveikatą bei saugumą, minimizuoti Įmonės veiklos poveikį aplinkai.

Įmonės fizinė sauga – Įmonės saugos sistemos dalis, kurią sudaro organizacinių, teisinių, techninių ir specialiųjų priemonių visuma, skirta apsaugoti Įmonę, jos turtą bei darbuotojus nuo nesankcionuoto, neteisėto poveikio ir užtikrinanti nepertraukiamą, stabilią bei saugią Įmonės veiklą.

Projektinė grėsmė galimų pažeidėjų, kurie galėtų mėginti neteisėtai patekti į Įmonę ir (ar) užvaldyti Įmonę ir (ar) atskirus jos įrenginius, pažeisti Įmonės veiklą ir (ar) jos turtą, charakteristikų ir ketinimų visuma. Siekiant užkirsti kelią šiems veiksmams yra projektuojama ir diegiama fizinės saugos sistema.

Saugomi objektai (objektai) – įmonė, atskiri jos padaliniai ar turtiniai kompleksai, kuriems yra nustatomas specialus fizinės saugos režimas.

Objektų fizinės saugos lygiai – atsižvelgiant į projektines grėsmes, Įmonės vadovo nustatyti objekto fizinės saugos lygiai, jeigu šie Reikalavimai nenustato kitaip.

Leidimų režimas – patekimo į saugomą objektą ir išvykimo iš jo, taip pat buvimo saugomame objekte kontrolės tvarka, nustatyta Įmonės vidaus teisės aktuose, pasireiškianti darbuotojų pažymėjimų ar kitų dokumentų, patvirtinančių asmens tapatybę ar kitą reikalaujamą informaciją, ir su savimi turimų daiktų, transporto priemonėse esančių krovinių bei su jais susijusių dokumentų patikrinimu.

Apsaugos darbuotojas asmens ir turto saugą vykdantis saugos tarnybos ar saugos padalinio darbuotojas.

Saugos padalinys – Įmonės padalinys, vykdantis Įmonės fizinę saugą. Saugos padalinys, vykdantis ginkluotą Įmonės fizinę saugą, nustatyta tvarka turi gauti licenciją vykdyti Įmonės ginkluotą asmens ir turto saugą.

Saugos tarnyba – juridinis asmuo ar užsienio juridinio asmens filialas, nustatyta tvarka gavęs licenciją teikti asmens ir turto saugos paslaugas.

Objekto inžinerinė apsauga – užtvaras, tvora, pastatai, bei įrenginių užkasimas arba pakėlimas ant atramų.

Ekstremali situacija – padėtis, kuri atsiranda dėl gamtinio, techninio, ekologinio ar socialinio pobūdžio priežasčių ir kitų veiksnių bei sukelia staigų ir didelį pavojų žmonių gyvybei ar sveikatai, įmonės turtui, gamtai arba lemia žmonių žūtį, sužalojimą ar didelius turtinius nuostolius.

Ypatinga situacija – pavieniai ar grupiniai tyčiniai neteisėti, nesankcionuoti veiksmai, kuriais pažeidžiama įmonės vidaus tvarka ir (ar) siekiama nutraukti (sutrikdyti) įmonės veiklą arba užvaldyti jos turtą, paimti įkaitus, ar kitokie tyčiniai veiksmai (masiniai neramumai), kuriais šiurkščiai pažeidžiama viešoji tvarka ar priešinamasi teisėsaugos pareigūnams.

5. Šie reikalavimai netaikomi valstybės įmonei Ignalinos atominei elektrinei, kurios fizinė sauga yra organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos branduolinės energijos įstatymu (Žin., 1996, Nr. 119-2771).

 

II. ĮMONIŲ FIZINĖS SAUGOS TIKSLAI IR PRINCIPAI

 

6. Įmonių fizinės saugos tikslas – apsaugoti Įmones, jų įrenginius bei kitą Įmonių turtą nuo nesankcionuotų ir neteisėtų veiksmų, kurie tiesiogiai ar netiesiogiai sukeltų pavojų žmonių sveikatai ir saugumui, ir išvengti Įmonių normalios veiklos sutrikdymo.

7. Įmonių fizinės saugos sistema projektuojama, jos veikla organizuojama ir prižiūrima vadovaujantis šiais principais:

7.1. teisiniu fizinės saugos organizavimo ir veiklos pagrįstumu. Įmonių fizinės saugos sistema organizuojama ir veikia griežtai laikantis Lietuvos Respublikos įstatymų bei kitų teisės aktų, Įmonės vidaus teisės aktų reikalavimų;

7.2. Įmonės vadovo atsakomybe. Įmonės vadovas atsako už įmonės fizinės saugos sistemos organizavimą bei priežiūrą ir kontrolę. Įmonės vadovas turi nuolatos rūpintis Įmonės patikima fizine sauga. Tuo tikslu jis privalo:

7.2.1. periodiškai kontroliuoti įmonės fizinės saugos vykdymą, analizuoti fizinės saugos sistemos Įmonėje veiklą ir aptarti su Įmonės atsakingais darbuotojais fizinės saugos sistemos veiklos problemas bei reikiamas priemones šiai sistemai tobulinti;

7.2.2. bendradarbiauti su kompetentingomis valstybės institucijomis nusikalstamų veikų bei kitų teisės pažeidimų prevencijos klausimais.

7.3. neteisėtų veiksmų prieš įmonę atgrasymu. Įmonės fizinės saugos sistema turi būti projektuojama, organizuojama ir veikti aplenkiant projektines grėsmes. Įmonės fizinės saugos sistema turi būti pajėgi ne tik apsunkinti neteisėto poveikio vykdymą, bet ir užkirsti kelią tokiam poveikiui įvykdyti;

7.4. Įmonių fizinės saugos sistemos adekvatumu (proporcingumu). Įmonių fizinės saugos sistemos projektuojamos atsižvelgiant į projektines grėsmes ir galimą žalą. Įmonės fizinės saugos sistemai būtini investiciniai ir eksploataciniai kaštai turi būti adekvatūs projektinėms grėsmėms;

7.5. bendradarbiavimu. Įmonės vadovas, saugos padalinys ir/ar saugos tarnyba privalo bendradarbiauti su teritorinėmis policijos įstaigomis, užtikrindamos viešąją tvarką, administracinių teisės pažeidimų ir nusikalstamų veikų prevenciją ir atskleidimą įmonės teritorijoje bei keistis kriminogenine informacija;

7.6. fizinės saugos sistemos aktyvumu. Įmonės vadovo, atsakingų darbuotojų, saugos padalinio ir/ar saugos tarnybos veikla turi užkardinti galimas neteisėtas, nukreiptas prieš įmonę, veikas;

7.7. fizinės saugos priemonių diferenciacija. Įmonės objektų skirstymas pagal svarbą, reikšmę, projektines grėsmes, galimus nuostolius (žalą įmonei, žmonėms, šalies ūkiui bei aplinkai) ir atitinkamo objekto fizinės saugos lygio priskyrimas atitinkamam objektui. Diferencijuojant atskirų Įmonės objektų saugos lygius, galima pasiekti maksimalius rezultatus su minimaliomis investicijomis, pagrindinį dėmesį skiriant svarbiausiems objektams;

7.8. saugos nepertraukiamumu. Negalima Įmonės ir/ar atskiro jos objekto palikti kurį laiką be apsaugos. Priklausomai nuo turto vertės ir svarbos Įmonės veiklai, projektinių grėsmių, pasirenkamos atitinkamos saugos jėgos ir priemonės, kurių vykdymas gali užtikrinti nuolatinę objekto saugą;

7.9. Įmonės saugos pajėgų ir priemonių kompleksiškumu. Efektyvi objektų sauga turi būti vykdoma panaudojant skirtingas priemones, maksimaliai suderinant jų poveikį. Pasirenkant saugos priemones reikėtų atsižvelgti į:

7.9.1. atitinkamos priemonės efektyvumą sprendžiant saugos klausimus;

7.9.2. saugos priemonės prieinamumą, t. y. galimybę įdiegti ją objekte;

7.9.3. pačios priemonės ir jos įdiegimo kainą;

7.9.4. galimybę derinti įvairių priemonių darbą;

7.9.5. saugos priemonių dubliavimo galimybę, užtikrinant aukščiausio lygio objektų saugą.

7.10. didėjančiu pasipriešinimu. Vykstant neteisėtam poveikiui pieš saugomą objektą turi didėti fizinės saugos sistemos pasipriešinimas.

 

III. ĮMONIŲ SAUGOMŲ OBJEKTŲ FIZINĖS SAUGOS LYGIAI IR FIZINĖS SAUGOS REIKALAVIMAI

 

8. Įmonės vadovo sprendimu, atsižvelgiant į įvertintas projektines grėsmes, atskiriems saugomiems Įmonės objektams nustatomas vienas iš šių objektų fizinės saugos lygių:

8.1. pirmas lygis – objekto inžinerinė apsauga. Įmonės vadovo nustatytu periodiškumu ir nustatyta tvarka objektai apžiūrimi vizualiai. Objektai turi būti aprūpinti technologine įranga, leidžiančia operatyviai nustatyti objekto pažeidimo vietą bei laiką;

8.2. antras lygis – techninė apsauga (objekto teritorija ir joje esantys pastatai, įrenginiai, aptverti tvora, objekto pastatuose (patalpose) įrengta apsauginė signalizacija, į kurios signalus reaguoja apsaugos darbuotojai ar kiti nuolat budintys darbuotojai);

8.3. trečias lygis – techninė apsauga (objekto teritorija ir joje esantys pastatai, įrenginiai, aptverti tvora, objekto pastatuose (patalpose) įrengta apsauginė signalizacija ir vaizdo stebėjimo sistema, įrašanti vaizdą 24 valandas per parą). Reaguojant į apsauginės signalizacijos signalus iškviečiami apsaugos darbuotojai. Objektas gali būti nuolat saugomas apsaugos darbuotojų;

8.4. ketvirtas lygis – objekto teritorija, joje esantys pastatai ir įrenginiai, aprūpinti trečiame fizinės saugos lygyje numatytomis techninės saugos priemonėmis. Objektas visą parą saugomas apsaugos darbuotojų;

8.5. penktas lygis – objekto teritorija, joje esantys pastatai, įrenginiai, aptverti tvora, kuri sutvirtinta fizinėmis ir (ar) elektroninėmis priemonėmis, apsunkinančiomis patekimą į teritoriją, objekto pastatuose (patalpose) įrengta apsauginė signalizacija ir vaizdo stebėjimo sistema, įrašanti vaizdą 24 valandas per parą bei perduodanti vaizdą apsaugos darbuotojams. Objekte įrengta elektroninė įeigos kontrolės sistema. Objektas visą parą saugomas ginkluotų apsaugos darbuotojų.

 

IV. REKOMENDACIJOS PROJEKTUOJANT ĮMONIŲ FIZINĖS SAUGOS SISTEMĄ

 

9. Parenkant stacionarių postų vietą reikia atsižvelgti į šias rekomendacijas:

9.1. užtikrinti maksimalią saugomo objekto, teritorijos kontrolę;

9.2. esant keliems apsaugos postams būtina, kad vieno posto kontroliuojamą objekto ir teritorijos dalį dubliuotų kitas apsaugos postas;

9.3. pageidautina turėti tarp postų vizualinį kontaktą;

9.4. būtina turėti gerą ryšį tarp apsaugos postų su pamainos vyresniuoju ir saugos tarnybos budėtojų dalimi.

10. Vieno objekto apsaugai skiriamas stacionarus apsaugos postas. Vienas apsaugos postas gali saugoti kelis objektus, kurie išdėstyti aplink postą. Apsaugos darbuotojo patruliavimo maršruto ilgis neturėtų viršyti 150 m.

11. Mobiliems apsaugos postams gali būti paskirti patruliavimo maršrutai, kurių ilgis yra nuo 150 m iki 1500 m. Esant dideliems atstumams gali būti patruliuojama transporto priemonių pagalba, trumpai sustojant ir apžiūrint saugomo objekto vertybes bei išsiaiškinant saugos situaciją.

12. Siekiant išvengti pašalinių asmenų prasiskverbimo į saugomą objektą būtina nustatyti leidimų režimą, kuris gali būti visos paros, specialus arba periodinis. Leidimų režimą nustato įmonės vadovas, o jį realizuoja saugos padalinys ar saugos tarnyba. Taip pat nustatoma kasdieninių apsaugos veiksmų tvarka bei atskiros apsaugą stiprinančios funkcijos ir jų perdavimo tvarka atitinkamiems įmonės darbuotojams.

13. Objekto vidaus patalpoms, kurioms reikia sustiprinto fizinės saugos dėmesio (duomenų bazės, vadovaujančio personalo kabinetai, buhalterija, archyvas ir t. t.) turi būti nustatyta ypatinga leidimų ir personalo kontrolės sistema. Objekto vidaus patalpos gali būti skirstomos į atskiras saugos zonas, į kurias asmenų patekimas bus diferencijuotas.

14. Būtina užtikrinti, kad visi Įmonės apsaugos darbuotojai turėtų pastovų ir patikimą ryšį su Įmonės saugos padaliniu ir/ar saugos tarnyba bei Įmonės vadovybe. Įmonės saugos padalinys ir/ar saugos tarnyba privalo turėti ne mažiau kaip dviejų rūšių ryšį su Įmonės vadovybe ir kompetentingų valstybės institucijų atstovais.

15. Objekto fizinės saugos stiprinimui gali būti diegiami: specialus apšvietimas, akustiniai detektoriai, infraraudonųjų spindulių ir mikrobangų įrenginiai, fotoelektroniniai įrenginiai judesiui ar įsilaužimui nustatyti, vaizdo stebėjimo sistemos, šviesos ir garso signalizacijos įrengimas, patruliavimas su šunimis ir prasiskverbimo pasipriešinimo sistema.

 

V. MINIMALŪS ĮMONIŲ FIZINĖS SAUGOS REIKALAVIMAI

 

16. Įmonės vadovo sprendimu nustatomas Įmonių ir atskirų jų objektų fizinės saugos lygis turi būti ne žemesnis, kaip:

16.1. akcinės bendrovės „Lietuvos dujos“ dispečerinio valdymo centrui – ketvirtas fizinės saugos lygis; reversinei Panevėžio kompresorinei – ketvirtas fizinės saugos lygis; magistraliniam dujotiekiui – pirmas fizinės saugos lygis;

16.2. akcinės bendrovės „Lietuvos energija“ dispečerinio valdymo centrui – penktas fizinės saugos lygis; 330 kV skirstykloms – trečias fizinės saugos lygis; svarbiausioms 110 KV skirstykloms (su trijų šinų sistema) – trečias fizinės saugos lygis; kitoms 110 kV skirstykloms – antras fizinės saugos lygis; 330 kV ir 110 kV elektros perdavimo linijoms – pirmas fizinės saugos lygis;

16.3. akcinei bendrovei „Lietuvos energija“ priklausančioms Kauno hidroelektrinei ir Kruonio hidroakumuliacinei elektrinei – penktas fizinės saugos lygis;

16.4. akcinei bendrovei „Lietuvos elektrinė“ priklausančiai elektrinei – penktas fizinės saugos lygis;

16.5. akcinės bendrovės „Rytų skirstomieji tinklai“ ir akcinės bendrovės „Vakarų skirstomieji tinklai“ skirstomojo tinklo įrenginiams, esantiems bendrose su akcine bendrove „Lietuvos energija“ 110 kV skirstyklose, – toks pats fizinės saugos lygis kaip ir akcinės bendrovės „Lietuvos energija“ atitinkamiems įrenginiams. Akcinės bendrovės „Rytų skirstomieji tinklai“ ir akcinės bendrovės „Vakarų skirstomieji tinklai“ turto, esančio bendrose su akcine bendrove „Lietuvos energija“ 110 kV skirsyklų teritorijose, saugos klausimai sprendžiami sutarčių su akcine bendrove „Lietuvos energija“ pagrindu;

16.6. akcinės bendrovės „Mažeikių nafta“ Mažeikių naftos perdirbimo gamyklai, Biržų naftos perpumpavimo stočiai, Joniškio naftos perpumpavimo stočiai, Būtingės naftos terminalui – penktas fizinės saugos lygis. Akcinei bendrovei „Mažeikių nafta“ priklausantiems naftotiekiams ir produktotiekiams – pirmas fizinės saugos lygis;

16.7. akcinės bendrovės „Klaipėdos nafta“ objektams – penktas fizinės saugos lygis;

16.8. akcinės bendrovės „Mažeikių nafta“ Būtingės terminalo jūrinės dalies ir akcinės bendrovės „Klaipėdos nafta“ uosto bei jūrinės dalies apsauga organizuojama jūrų uosto hidrotechniniams įrenginiams, krantinėms, navigaciniams bei kitiems uosto infrastruktūriniams objektams nustatyta tvarka;

16.9. akcinės bendrovės „Achema“ objektams – ketvirtas fizinės saugos lygis;

16.10. valstybės įmonei „Dzūkijos šilas“ ir valstybės įmonės Lietuvos naftos produktų agentūra naftos produktų saugykloms – penktas fizinės saugos lygis.

 

VI. ORGANIZACINIAI FIZINĖS SAUGOS PAGRINDAI

 

17. Už įmonės fizinės saugos sistemos projektavimą, diegimą ir veiklą atsako Įmonės vadovas. Įmonės vadovas patvirtina atsakingą asmenį už Įmonės fizinės saugos sistemos priežiūrą bei kontrolę. Jeigu Įmonės vadovas nepatvirtina atsakingo asmens už Įmonės fizinės saugos sistemos priežiūrą bei kontrolę, Įmonės saugos padalinio vadovu laikomas Įmonės vadovas.

18. Įmonės vadovo paskirta komisija arba nepriklausomų ekspertų grupė įvertina projektines grėsmes įmonės saugai. Įmonės vadovas, atsižvelgdamas į nustatytas projektines grėsmes bei galimas pasekmes Įmonei, Įmonės fizinės saugos tikslus bei principus, nustato Įmonės fizinės saugos tvarką, kurioje turi būti nurodyti Įmonės saugomi objektai, jų fizinės saugos lygiai, objektų fizinės saugos užtikrinimo priemonės, apsaugos darbuotojų postai, patruliavimo bei atsakomybės zonos.

19. Įmonės vadovas, atsižvelgdamas į Įmonės fizinės saugos tvarką, tvirtina Įmonės fizinės saugos sistemos reglamentą, kuriame turi būti nustatyta saugos padalinio ir/ ar saugos tarnybos vadovo, kiekvieno apsaugos darbuotojo funkcijos, teisės bei pareigos, įmonės saugos sistemos veikla įprastinėmis, ypatingomis ir ekstremaliomis sąlygomis, Įmonės fizinės saugos sistemos ryšiai ir bendradarbiavimas su kompetentingomis valstybės institucijomis. Įmonės vadovas tvirtina Įmonės saugos padalinio vadovo ir visų apsaugos darbuotojų pareigines instrukcijas (pareiginius nuostatus), kuriose turi būti konkrečiai nurodytos darbuotojų funkcijos, pareigos bei teisės, užtikrinant Įmonės fizinę saugą.

20. Įmonės vadovas tvirtina Įmonės leidimų režimą, kuriame turi būti nustatyta patekimo į saugomą objektą ir išvykimo iš jo, taip pat buvimo saugomame objekte kontrolės tvarka, pasireiškianti darbuotojų pažymėjimų ar kitų dokumentų, patvirtinančių asmens tapatybę ar kitą reikalaujamą informaciją, ir su savimi turimų daiktų, transporto priemonėse esančių krovinių bei su jais susijusių dokumentų patikrinimu.

21. Įmonės vadovas ar jo įgaliotas asmuo derina su teritorinėmis policijos įstaigomis sąveikos planus ypatingų situacijų atveju. Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo (Žin., 1998, Nr. 115-3230; 2000, Nr. 61-1805; 2003, Nr. 73-3351; 2004, Nr. 28-872) nustatyta tvarka rengia ir tvirtina civilinės saugos parengties ekstremalioms situacijoms planus, kuriuose numato ir įmonės fizinės saugos režimą esant ekstremalioms situacijoms.

22. Ne rečiau kaip kartą per metus, o įvykus neteisėtai veikai prieš Įmonę, tuoj pat po jos turi būti peržiūrimos projektinės grėsmės ir, reikalui esant, koreguojama Įmonės fizinės saugos tvarka.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

23. Įmonės fizinės saugos auditas turi būti atliekamas ne rečiau kaip kas 2 metai. Įmonės fizinės saugos auditą atlieka Įmonės vidaus audito padaliniai arba įmonės, turinčios fizinės saugos licencijas.

24. Objektų apsauginės signalizacijos, vaizdo stebėjimo ir įeigos kontrolės sistemas gali projektuoti įmonės, turinčios atitinkamos valstybės institucijos išduotus atestatus atitinkamiems darbams atlikti. Sutartyse su šiomis įmonėmis turi būti numatyta, kad informacija, susijusi su objektų apsauginės signalizacijos įrengimu, nebus atskleista tretiesiems asmenims.

25. Esant būtinumui, Įmonės konsultuojasi su teritorinėmis policijos įstaigomis Įmonės fizinės saugos klausimais, įtraukia šių įstaigų atstovus į Reikalavimuose numatytas komisijas projektinėms grėsmėms nustatyti, Įmonės fizinės saugos sistemos elementų projektavimo techninių sąlygų nustatymui.

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos

2004-09-10 raštu Nr. 1D-5443-(12)

______________