LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2004 M. LIEPOS 12 D. ĮSAKYMO NR. A1-167 „DĖL KONKURSO „PARAMA PROJEKTAMS PARENGTI“ GAIRIŲ PAREIŠKĖJAMS PAGAL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO PRIORITETO „SOCIALINĖ IR EKONOMINĖ ŪKIO INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA“ 5 PRIEMONĘ „DARBO RINKOS, ŠVIETIMO, PROFESINIO RENGIMO, MOKSLO IR STUDIJŲ BEI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA (PAPILDANTI EUROPOS SOCIALINIO FONDO PRIEMONES) PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2005 m. vasario 24 d. Nr. A1-59

Vilnius

 

 

Pakeičiu Konkurso „Parama projektams parengti“ gaires pareiškėjams pagal Lietuvos 2004–2006 m. Bendrojo programavimo dokumento prioriteto „Socialinė ir ekonominė ūkio infrastruktūros plėtra“ 5 priemonę „Darbo rinkos, švietimo, profesinio rengimo, mokslo ir studijų bei socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra (papildanti Europos socialinio fondo priemones)“, patvirtintas Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. A1-167 (Žin., 2004, Nr. 111-4152), ir išdėstau 7 priedą nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRĖ                            VILIJA BLINKEVIČIŪTĖ


 

Konkurso „Parama projektams

parengti „Gairių pareiškėjams

pagal Lietuvos 2004–2006 m. BPD 1.5

priemonę 7 priedas

(Lietuvos Respublikos

socialinės apsaugos ir darbo ministro

2005 m. vasario 24 d. įsakymo Nr. A1-59

redakcija)

 

                                                                                   es vėliava juoda

 

PARAMOS TEIKIMO TECHNINĖS PARAMOS PROJEKTAMS, ĮGYVENDINANTIEMS LIETUVOS 2004–2006 METŲ BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 1 PRIORITETO 5 PRIEMONĘ „DARBO RINKOS, ŠVIETIMO, PROFESINIO RENGIMO, MOKSLO IR STUDIJŲ BEI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA (PAPILDANTI EUROPOS SOCIALINIO FONDO PRIEMONES)“, SUTARTIS

 

_____________ Nr. ________________

(data)                                             

__________________

(sudarymo vieta)

 

Atsižvelgdamos į tai, kad Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai ir viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31d. nutarimu Nr. 649 „Dėl Europos Sąjungos struktūrinių fondų administravimo Lietuvoje“ (Žin., 2001, Nr. 48-1676; Žin., 2003, Nr. 88-3999) pavesta vykdyti nutarime nustatytas atitinkamai tarpinei ir įgyvendinančiajai institucijoms priskirtas funkcijas, įgyvendinant Lietuvos 2004- 2006 metų bendrojo programavimo dokumento (toliau – BPD) 1 prioriteto 5 priemonę „Darbo rinkos, švietimo, profesinio rengimo, mokslo ir studijų bei socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra (papildanti Europos socialinio fondo priemones)“ (toliau – Priemonė),

atsižvelgdamos į tai, kad Priemonė įgyvendinama per projektų, atitinkančių BPD 1 prioriteto ir Priemonės tikslus, rėmimą-jų įgyvendinimo finansavimą,

atsižvelgdamos į tai, kad suteikiama parama yra Europos regioninės plėtros fondo ir Lietuvos bendrojo finansavimo lėšos, kurios įtrauktos į tarpinei institucijai skirtus biudžeto asignavimus,

atsižvelgdamos į tai, kad Projekto vykdytojas, remdamasis Įgyvendinančiosios institucijos paskelbtu kvietimu teikti paraiškas Nr. ________________, pateikė paraišką Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų paramai gauti šioje sutartyje nurodytam projektui įgyvendinti,

atsižvelgdamos į tai, kad pateikta paraiška sėkmingai praėjo vertinimo ir atrankos etapus ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija priėmė sprendimą suteikti paramą šioje sutartyje nurodytam projektui įgyvendinti,

suprasdamos tai, kad projektų finansavimo taisykles inter alia apibrėžia ne tik ši sutartis ir nacionaliniai teisės aktai, tačiau ir ES teisės aktai, kurie nustato ES struktūrinių fondų paramos skyrimo sąlygas, ypač 1999 m. birželio 21 d. Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1260/1999, nustatantis struktūrinių fondų bendrąsias nuostatas (toliau – Pagrindinis reglamentas), 2004 m. kovo 10d. Komisijos reglamentas (EB) Nr. 448/2004, iš dalies pakeičiantis reglamentą (EB) Nr. 1685/2000, nustatantį detalias taisykles įgyvendinant Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 dėl veiklos sričių, finansuojamų iš struktūrinių fondų, išlaidų tinkamumo, ir panaikinantis reglamentą (EB) Nr. 1145/2003 (toliau – Išlaidų tinkamumo reglamentas) ir 2000 m. gegužės 30 d. Komisijos reglamentas (EB) Nr. 1159/2000 dėl informavimo ir viešumo priemonių, kurias valstybės narės turi įgyvendinti dėl struktūrinių fondų paramos, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Tarpinė institucija), atstovaujama ____________________ , viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – Įgyvendinančioji institucija), atstovaujama _______________________________________________________________________________, ir ______________________________________________________________ (toliau – Projekto vykdytojas), atstovaujamas ________________________________________________________, toliau – Šalys,

sudarė šią paramos skyrimo projektui ________________, registracijos Nr. __________ (toliau – Projektas) įgyvendinti sutartį (toliau – Sutartis):

 

I. SUTARTIES DALYKAS

 

1. Pagal šią Sutartį:

1.1. Tarpinė institucija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valstybės sekretoriaus 200_m. ___________ d. potvarkiu Nr. _____ „Dėl_______________“, įsipareigoja Projekto vykdytojui Sutartyje nustatyta tvarka ir sąlygomis apmokėti iš ES struktūrinių fondų lėšų, gaunamų pagal BPD, ir Lietuvos Respublikos bendrojo finansavimo lėšų (toliau – Parama) Sutartyje nurodytas tinkamas finansuoti išlaidas, patirtas vykdant Projektą;

1.2. Įgyvendinančioji institucija įsipareigoja pagal savo kompetenciją vykdyti Projekto įgyvendinimo priežiūrą;

1.3. Projekto vykdytojas įsipareigoja įgyvendinti Projektą, naudoti Paramą ir prisidėti prie Projekto savo įnašu taip, kaip nurodyta Sutartyje.

2. Projekto vykdytojui suteikiama iki ___ litų Parama tinkamoms finansuoti Projekto išlaidoms apmokėti. Visais atvejais suteikiama Parama negali būti didesnė nei ____ proc. tinkamų finansuoti Projekto išlaidų. _____ proc. teikiamos Paramos sudaro Europos regioninės plėtros fondo lėšos, ____ proc. – Lietuvos bendrojo finansavimo lėšos.

3. Tinkamas finansuoti išlaidas (kartu ir Paramos sumą, nustatytą Sutarties 2 punkte), mažina tiesiogiai iš Projekto veiklos (pavyzdžiui, Projekto rezultatų pardavimas arba nuoma) Projekto vykdytojo gautos grynosios pajamos iš Paramos lėšomis sukurto turto Projekto įgyvendinimo metu ir per vienerių metų laikotarpį po šio Projekto įgyvendinimo pabaigos.

4. Projekto vykdytojas įsipareigoja ne mažiau kaip ____ proc. prisidėti prie tinkamų finansuoti Projekto išlaidų apmokėjimo bei užtikrinti visų kitų Projekto įgyvendinimui reikalingų išlaidų (iš jų ir netinkamų) apmokėjimą.

 

II. TINKAMOS FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDOS

 

5. Teikiant Paramą Projekto vykdytojui, laikantis Sutarties 2 punkte numatyto Paramos procentinio dydžio, apmokamos visos tinkamos finansuoti Projekto išlaidos arba jų dalis.

6. Tinkamos finansuoti ir apmokėti Paramos lėšomis yra tokios Projekto išlaidos, kurios:

6.1. patirtos Projekto vykdytojo;

6.2. būtinos Projekto įgyvendinimui ir atitinka skaidraus finansų valdymo, sąnaudų efektyvumo ir išlaidų-naudos principus;

6.3. priklauso tinkamų finansuoti išlaidų eilutėms ir neviršija Sutarties priede – Projekto paraiškoje ir biudžete – nustatytų dydžių;

6.4. patirtos įgyvendinant Projektą nuo Sutarties įsigaliojimo iki _____;

6.5. yra realios ir pagrįstos atitinkamais Sutartyje nurodytais dokumentais;

6.6. patirtos vykdant paslaugų pirkimus pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymąhttp://www.infolex.lt/ImagesLL/rz.gif (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2002, Nr. 118-5296) (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) ir Įgyvendinančiosios institucijos nustatytas pirkimų taisykles (toliau – Pirkimų taisyklės) tais atvejais, kai Projekto vykdytojas yra perkančioj i organizacija pagal Viešųjų pirkimų įstatymąhttp://www.infolex.lt/ImagesLL/rz.gif, arba laikantis Įgyvendinančiosios institucijos patvirtintos pirkimų tvarkos (toliau – Pirkimų tvarka) tais atvejais, kai Projekto vykdytojas nėra perkančioj i organizacija pagal Viešųjų pirkimų įstatymą;

6.7. patirtos, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos teisės aktų, užregistruotos Projekto vykdytojo apskaitoje ir gali būti identifikuojamos, patikrinamos ir patvirtinamos atitinkamais išlaidas pateisinančiais ir patvirtinančiais dokumentais;

6.8. apmokėjus šias išlaidas nebus pažeisti Pagrindinio ir Išlaidų tinkamumo reglamentuose nustatyti reikalavimai;

6.9. Projekto vykdytojas yra įvykdęs kitus įsipareigojimus pagal Sutartį.

7. Tuo atveju, kai Projekto vykdytojas įsipareigoja naudoti ir savo įnašą (Sutarties 4 punktas), Paramos dydis gali būti atitinkamai sumažintas, jeigu Projekto vykdytojas nesilaiko įsipareigojimų, susijusių su savo įnašo panaudojimu.

 

III. TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO TVARKA

 

8. Projekto tinkamos finansuoti išlaidos apmokamos taikant nuolatinio sąskaitų apmokėjimo būdą, išskyrus Sutarties 19 punkte nustatytą atvejį, kai taikomas išlaidų kompensavimo būdas:

8.1. taikant nuolatinio sąskaitų apmokėjimo būdą, Projekto vykdytojui apmokamos jam išrašytos paslaugų teikėjų sąskaitos (taip pat išankstinio apmokėjimo sąskaitos), jei pirkimas buvo vykdomas vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu. Taikant šį Projekto išlaidų apmokėjimo būdą:

8.1.1. Projekto vykdytojas, prieš priimdamas kiekvieną paslaugų teikėjo jam išrašytą sąskaitą, turi patikrinti jos atitikimą sudarytos su paslaugų teikėju sutarties sąlygoms, patikrinti ir priimti suteiktas paslaugas. Sąskaitos priėmimas patvirtinamas Projekto vykdytojui pasirašant ant paslaugų teikėjo pateiktos sąskaitos;

8.1.2. Projekto vykdytojas prie Įgyvendinančiajai institucijai teikiamo mokėjimo prašymo prideda paslaugų teikėjų išrašytas sąskaitas, paslaugų teikimo sutartį, perdavimo-priėmimo aktą (jei toks yra) ir kitus dokumentus, patvirtinančius patirtas Projekto išlaidas;

8.1.3. paslaugų teikėjo (-jų) pateikta išankstinio apmokėjimo sąskaita (ar sąskaitos) gali būti apmokama (-os) tik tuo atveju, jei visiems paslaugų teikėjams mokamo avanso suma sudaro ne daugiau nei _____ proc. didžiausio galimo Paramos dydžio, nurodyto Sutarties 2 punkte, ir kartu su mokėjimo prašymu yra pateikiama banko garantija išrašytos sąskaitos sumai. Projekto vykdytojas paslaugų teikėjui sumokėtą avansą iš jo vėlesnių sąskaitų išskaičiuoja sutartyje su paslaugų teikėju nustatyta tvarka;

8.1.4. mokėjimo prašymą Įgyvendinančioji institucija apmoka tik įsitikinusi, kad pirkimas buvo vykdomas inter alia laikantis Viešųjų pirkimų įstatymo ir Pirkimų taisyklių bei atitinka paslaugų teikimo sutarties sąlygas;

8.2. taikant išlaidų kompensavimo būdą, apmokamos Projekto vykdytojo faktiškai patirtos ir apmokėtos išlaidos. Taikant išlaidų kompensavimo būdą prie mokėjimo prašymo turi būti pridedami dokumentai, pateisinantys patirtas Projekto išlaidas ir atitinkamai Viešųjų pirkimų įstatymo ir Pirkimų taisyklių arba Pirkimų tvarkos laikymąsi, ir dokumentai, patvirtinantys patirtas projekto išlaidas (banko sąskaitos išrašai, įvairūs apskaitos dokumentai ir kiti dokumentai, pagrindžiantys išlaidų apmokėjimo faktą);

8.3. viename mokėjimo prašyme Projekto vykdytojas gali prašyti išlaidas apmokėti, naudojant tik vieną išlaidų apmokėjimo būdą – išlaidų kompensavimo arba nuolatinio sąskaitų apmokėjimo būdą.

9. Projekto vykdytojas, ketindamas gauti Paramą patirtoms tinkamoms finansuoti Projekto išlaidoms apmokėti, Įgyvendinančiajai institucijai turi pateikti nustatytos formos tarpinius ir galutinį mokėjimo prašymus bei juos pagrindžiančių dokumentų, pateisinančių (jei reikia – ir patvirtinančių) patirtas Projekto išlaidas ir jų tinkamumą, kopijas, patvirtintas Projekto vykdytojo vadovo ar įgalioto asmens parašu, nustatytos formos tikrumo žyma ir spaudu. Projekto vykdytojas Įgyvendinančiajai institucijai turi pateikti ir elektroninę mokėjimų prašymų versiją. Teikiami tarpiniai mokėjimo prašymai turi būti patikrinti ir patvirtinti nepriklausomo auditoriaus.

10. Tarpiniai mokėjimo prašymai turi būti teikiami Įgyvendinančiajai institucijai ne dažniau nei kartą per mėnesį (taikoma kiekvienam galimam mokėjimo būdui atskirai) ir ne rečiau nei kartą per kalendorinį ketvirtį, jei yra tinkamų finansuoti išlaidų (taikoma bet kuriam galimam mokėjimo būdui).

11. Visa pagal tarpinius mokėjimo prašymus išmokama Paramos suma negali būti didesnė nei 80 proc. didžiausios galimos Paramos sumos, nustatytos Sutarties 2 punkte.

12. Kartu su tarpiniu mokėjimo prašymu Projekto vykdytojas turi užpildyti ir tarpinio mokėjimo prašymo formoje nustatytą Projekto įgyvendinimo ataskaitą, kurioje pateikiama informacija apie per praėjusį ataskaitinį laikotarpį įgyvendintą veiklą ir apie pažangą siekiant Projekto tikslų. Jei mokėjimo prašymai teikiami rečiau nei kas 3 mėnesiai, Projekto vykdytojas privalo pateikti Įgyvendinančiajai institucijai informaciją apie Projekto įgyvendinimo eigą, užpildydamas tik tarpinio mokėjimo prašymo dalį apie Projekto pažangą, t. y. per bet kurį trijų mėnesių laikotarpį informacija apie Projekto pažangą turi būti pateikiama bent vieną kartą.

13. Įgyvendinančioji institucija per 30 dienų nuo mokėjimo prašymo ir jį pagrindžiančių dokumentų gavimo dienos (tuo atveju, kai taikomas išlaidų kompensavimo būdas – 60 dienų), patikrinusi Projekto vykdytojo mokėjimo prašyme nurodytų išlaidų tinkamumą, rengia ir teikia Tarpinei institucijai mokėjimo paraiškas. Jei mokėjimo prašymui įvertinti reikia papildomos informacijos, dokumentų arba patikros vietoje, mokėjimo prašymo vertinimo terminas gali būti pratęsiamas tiek, kiek būtina visai reikiamai informacijai surinkti, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.

14. Tarpinė institucija gautas mokėjimo paraiškas tikrina ir priima sprendimą dėl jų patvirtinimo per 5 darbo dienas nuo tinkamos mokėjimo paraiškos gavimo dienos. Patvirtintos mokėjimo paraiškos teikiamos apmokėti valstybės iždui (iš Tarpinės institucijos atitinkamų metų biudžeto asignavimų).

15. Jei mokėjimo prašyme nurodytos išlaidos ar jų dalis negali būti apmokamos dėl tam tikrų priežasčių (nepakanka išlaidų tinkamumą finansuoti pagrindžiančių dokumentų ir pan.), atitinkama išlaidų dalis neapmokama, o Įgyvendinančioji institucija apie priežastis, dėl kurių negali būti išmokėta visa mokėjimo prašyme nurodyta suma, informuoja Projekto vykdytoją, nurodydama mokėjimo prašymo trūkumus. Tokios išlaidos gali būti apmokamos, jei per Įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą Projekto vykdytojas pašalina trūkumus. Jei trūkumai per nustatytą terminą nepašalinami, tokios išlaidos su gautu mokėjimo prašymu neapmokamos, tačiau tai neužkerta kelio prašyti jas apmokėti, pateikiant kitus mokėjimo prašymus iki mokėjimo prašymų pateikimo termino pabaigos. Įgyvendinančioji institucija turi teisę nesuteikti Projekto vykdytojui termino mokėjimo prašymo trūkumams šalinti ir neapmokėti atitinkamų išlaidų, jei terminas, reikalingas tokiems trūkumams ištaisyti, nepagrįstai užtęstų mokėjimo prašymų nagrinėjimui Įgyvendinančiojoje institucijoje nustatytus terminus. Išlaidos, kurias Įgyvendinančioji institucija pripažino iš esmės netinkamomis apmokėti arba su kuriomis susijusių trūkumų pašalinti nėra įmanoma, neapmokamos ir negali būti įtraukiamos į kitus mokėjimo prašymus.

16. Parama išmokama pervedant pinigus į specialią Paramos lėšoms atidarytą Projekto vykdytojo banko sąskaitą (toliau – Projekto sąskaita), kurios rekvizitai pažymimi kiekviename mokėjimo prašyme.

17. Jei taikomas Sutarties 8.1 punkte nurodytas apmokėjimo būdas, į Projekto sąskaitą pervestas Paramos lėšas Projekto vykdytojas per 5 darbo dienas turi pervesti tiesiogiai Projekto paslaugų teikėjams jų išrašytoms sąskaitoms apmokėti ir informuoti Įgyvendinančiąja instituciją apie atliktus mokėjimus, pateikdamas Įgyvendinančiajai institucijai dokumentus, patvirtinančius paslaugų teikėjų sąskaitų apmokėjimą ir faktiškai patirtas Projekto vykdytojo išlaidas (pateikiamos Projekto vykdytojo atstovo parašu, nustatyta tinkamumo žyma ir spaudu patvirtintos dokumentų kopijos). Projekto vykdytojui laiku nepateikus Paramos lėšų pervedimą paslaugų teikėjų sąskaitoms apmokėti patvirtinančių dokumentų, kiti Projekto vykdytojo mokėjimo prašymai nenagrinėjami, ir tai gali būti pagrindas Įgyvendinančiajai institucijai inicijuoti Sutarties nutraukimą ir Paramos grąžinimą.

18. Galutinis mokėjimas Projekto vykdytojui atliekamas tik po to, kai Projekto vykdytojas yra įgyvendinęs Projektą, patyręs visas su Projektu susijusias išlaidas ir pateikęs galutinį mokėjimo prašymą. Kartu su galutiniu mokėjimo prašymu turi būti pateikta nustatytos formos galutinė Projekto ataskaita ir audito išvada (įskaitant audito ataskaitą). Likusi Paramos suma išmokama tik po to, kai Įgyvendinančioji institucija patvirtina galutinę Projekto ataskaitą.

19. Išlaidos remiantis galutiniu mokėjimo prašymu apmokamos taikant išlaidų kompensavimo būdą, t. y. visos galutiniame mokėjimo prašyme patirtos išlaidos turi būti faktiškai patirtos (pagrįstos sumokėjimo faktą patvirtinančiais dokumentais). Tuo atveju, kai Projekto vykdytojas nėra pajėgus savo lėšomis apmokėti likusių išlaidų, kurias prašo apmokėti, pateikdamas galutinį mokėjimo prašymą, Įgyvendinančiajai institucijai iš anksto raštu pritarus, galutinis mokėjimo prašymas gali būti pagrįstas ir ne faktiškai patirtomis išlaidomis, o išlaidos apmokamos Sutarties 8.1 punkte nurodytu būdu. Tokiu atveju po paskutinio Paramos išmokėjimo ne vėliau nei per 5 darbo dienas Įgyvendinančiajai institucijai turi būti pateiktas ir audito išvados (bei audito ataskaitos) papildymas.

20. Mokėjimo prašymus Projekto vykdytojas gali teikti Įgyvendinančiajai institucijai nuo Sutarties įsigaliojimo dienos iki ____. Jeigu Projekto vykdytojas dėl priežasčių, kurias Įgyvendinančioji institucija pripažįsta svarbiomis, nori pratęsti galutinio mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis ne vėliau kaip prieš vieną mėnesį iki galutinio mokėjimo prašymo pateikimo termino pabaigos turi Įgyvendinančiajai institucijai pateikti prašymą pratęsti galutinio mokėjimo prašymo pateikimo terminą. Vėliau pateikti prašymai nepriimami ir nesvarstomi. Sprendimą dėl pateikto galutinio mokėjimo prašymo termino pratęsimo priima Įgyvendinančioji institucija, atsižvelgdama į prašyme išdėstytus argumentus, tačiau visais atvejais terminas gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 1 mėnesį.

 

IV. PROJEKTO VYKDYTOJO ĮSIPAREIGOJIMAI IR TEISĖS

 

21. Projekto vykdytojas įsipareigoja:

21.1. siekdamas Projekto rezultatų, tikslų ir uždavinių, savo atsakomybe įgyvendinti Projektą taip, kaip aprašyta Sutartyje, vadovaudamasis rūpestingumo, efektyvumo, skaidrumo, geros partnerystės principais bei suderinamumo principu, kaip jis apibrėžtas Pagrindinio reglamento 12 straipsnyje, taip pat kita gera praktika;

21.2. pirkdamas investicinio projekto rengimo paslaugas, nustatyti sąlygą, kad investicinis projektas būtų rengiamas ir parengtas, remiantis viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros rekomenduojama investicinių projektų rengimo metodika (toliau – metodika); kontroliuoti, kaip paslaugos teikėjas laikosi šios metodikos, užsitikrindamas prieinamumą prie rengiamų dokumentų projektų ir priimti parengtą dokumentaciją tik įsitikinus, kad investicinis projektas yra tinkamai parengtas ir atitinka metodiką. Projekto vykdytojas Įgyvendinančiosios institucijos prašymu ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos turi pateikti jai rengiamo investicinio projekto kopiją (dokumentų projektus, jo dalis, tarpines versijas ir pan.);

21.3. ne vėliau kaip per 14 dienų po Sutarties pasirašymo dienos pateikti Įgyvendinančiajai institucijai derinti Įgyvendinančiosios institucijos nustatytos formos planuojamų mokėjimo prašymų teikimo per visą Projekto įgyvendinimo laikotarpį lentelę (toliau – lentelė). Esant poreikiui, Projekto vykdytojas gali keisti lentelę ne dažniau nei kartą per kalendorinį ketvirtį pateikdamas Įgyvendinančiajai institucijai derinti patikslintą lentelę. Parama tinkamoms išlaidoms, patirtoms ne suderintose lentelėse nustatytu laikotarpiu, gali būti išmokėta nesilaikant Paramos išmokėjimui nustatytų terminų;

21.4. ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo Sutarties įsigaliojimo parengti ir pateikti Įgyvendinančiajai institucijai derinti investicinio projekto rengimo paslaugų pirkimo dokumentų projektą (technines sąlygas). Projekto vykdytojas investicinio projekto rengimo paslaugas gali pirkti tik pirkimo dokumentus suderinęs su Įgyvendinančiąja institucija;

21.5. prisidėti prie Projekto įgyvendinimo savo įnašu, nurodytu Sutarties 4 punkte, taip pat apmokėti kitas (netinkamas ir neprašomas apmokėti tinkamas) Projekto išlaidas;

21.6. naudoti Paramos lėšas tik Projektui įgyvendinti ir tinkamai už jas atsiskaityti, kaip nurodyta Sutartyje;

21.7. Sutartyje nustatyta tvarka teikti Įgyvendinančiajai institucijai mokėjimo prašymus (ir jų priedus) ir nustatytas Projekto įgyvendinimo ataskaitas. Projekto vykdytojas Įgyvendinančiajai institucijai turi pateikti ir teikiamų mokėjimo prašymų bei ataskaitų elektronines versijas, atitinkančias pateiktus dokumentus;

21.8. pirkimus vykdyti, laikydamasis atitinkamai Viešųjų pirkimų įstatymo ir Pirkimų taisyklių arba Pirkimų tvarkos;

21.9. tinkamai tvarkyti atskirą Projekto išlaidų buhalterinę apskaitą, laikydamasis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų, verslo apskaitos standartų, audito atsekamumo principo, Įgyvendinančiosios institucijos nurodymų;

21.10. visas ūkines operacijas, susijusias su Projekto vykdymu, registruoti ir dokumentus saugoti atskirose tik Projektui įgyvendinti skirtose bylose;

21.11. ne vėliau kaip iki pirmojo mokėjimo prašymo pateikimo Įgyvendinančiajai institucijai dienos atidaryti atskirą sąskaitą bet kuriame Lietuvos Respublikos banke Paramos lėšoms pervesti ir pranešti sąskaitos rekvizitus Įgyvendinančiajai institucijai ne vėliau kaip su pirmuoju mokėjimo prašymu;

21.12. nedelsdamas informuoti Įgyvendinančiąja instituciją apie visas aplinkybes, priežastis, kliudančias tinkamai vykdyti Projektą, arba apie jų grėsmę;

21.13. nedelsdamas pranešti Įgyvendinančiajai institucijai apie visus galimus nukrypimus nuo Projekto įgyvendinimo bei Sutartyje numatyta tvarka inicijuoti Sutarties pakeitimus;

21.14. nedelsdamas pranešti Įgyvendinančiajai institucijai apie savo adreso, telefono, fakso, administracijos vadovo, banko sąskaitos rekvizitų, pavadinimo ir kitų duomenų pakeitimus Sutartyje numatyta tvarka;

21.15. ne vėliau kaip iki Sutartyje nustatytos mokėjimo prašymų teikimo termino pabaigos Įgyvendinančiajai institucijai pateikti nustatytos formos galutinę Projekto ataskaitą, galutinį mokėjimo prašymą ir audito išvadą (kartu su audito ataskaita);

21.16. laiku grąžinti Tarpinei institucijai dėl klaidos gautą didesnę Paramos sumą, kaip tai nurodyta Tarpinės institucijos pateiktame reikalavime grąžinti Paramą;

21.17. teikti Įgyvendinančiajai institucijai informaciją apie iš Projekto veiklos gautas pajamas per Sutarties 3 punkte nustatytą laikotarpį;

21.18. laikydamasis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. birželio 17 d. įsakyme Nr. 1K-233 „Dėl Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 98-3650) nustatytų reikalavimų, naudoti pasirinktas Paramos viešinimo priemones. Visais atvejais, kai kalbama apie Projektą, viešinti faktą, kad prie Projekto įgyvendinimo finansavimo prisidėjo Europos regioninės plėtros fondas;

21.19. bendradarbiauti su Projekto įgyvendinimą prižiūrinčiais ir kontroliuojančiais asmenimis, laiku teikti jiems visą prašomą informaciją, sudaryti sąlygas jiems apžiūrėti Projekto vykdymo vietą ir tikrinti visų asmenų, susijusių su Projektu (savo ir paslaugų teikėjų) veiklą, susipažinti su dokumentais, susijusiais su Projekto ir Sutarties vykdymu;

21.20. nustatytais terminais teikti Įgyvendinančiajai institucijai ir (arba) Tarpinei institucijai papildomą informaciją, susijusią su Projekto įgyvendinimu;

21.21. saugoti visus su Projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 10 metų po Projekto galutinės ataskaitos patvirtinimo ir šiuos dokumentus pateikti Projekto įgyvendinimo priežiūrą ir kontrolę vykdančioms institucijoms, jei jos to reikalauja;

21.22. Tarpinei institucijai priėmus sprendimą sustabdyti Paramos išmokėjimą, per Tarpinės institucijos nustatytą laiką ištaisyti padarytus pažeidimus, o priėmus sprendimą nutraukti Paramos mokėjimą ir grąžinti jau sumokėtas lėšas, per Tarpinės institucijos nustatytą laiką grąžinti reikalaujamą Paramos dalį ar visą gautą Paramą;

21.23. vykdyti Įgyvendinančiosios institucijos nurodymus ir atsižvelgti į teikiamas rekomendacijas (dėl rengiamų Projekto dokumentų tobulinimo) ir siūlymus dėl Projekto įgyvendinimo;

21.24. laiku negrąžinus Sutartyje nurodytų sumų per Tarpinės institucijos sprendime (grąžinti visas Paramos lėšas ar jų dalį) nurodytą terminą, mokėti 0,2 procento dydžio delspinigius nuo grąžintinos Paramos sumos už kiekvieną uždelstą (grąžinti nurodytą sumą) dieną;

21.25. nustačius Paramos naudojimo pažeidimą, dėl kurio išlaidos negalėjo būti apmokamos, grąžinti nurodytą Paramos sumą (jos dalį) Tarpinei institucijai, jei tokį pažeidimą sukėlė kalti Projekto vykdytojo veiksmai (neveikimas);

21.26. vykdyti kitus įsipareigojimus, kylančius iš Sutarties, ir kitus teisėtus Šalių nurodymus.

22. Projekto vykdytojas negali perleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų, kylančių iš Sutarties, tretiesiems asmenims be raštiško Tarpinės ir Įgyvendinančiosios institucijų sutikimo.

23. Projekto rezultatai (parengta Projekto dokumentacija) nuosavybės (patikėjimo) teise turi priklausyti Projekto vykdytojui. Projekto vykdytojas įsipareigoja Tarpinės ir Įgyvendinančiosios institucijų prašymu pateikti parengtą Projekto dokumentaciją ir leisti laisvai neatlygintinai ją naudoti šių institucijų nuožiūra, nepažeidžiant intelektinės nuosavybės teisių.

24. Projekto vykdytojas turi užtikrinti Projekto veiklos tęstinumą po Projekto įgyvendinimo, t. y. dėti visas pastangas, kad parengta Projekto dokumentacija būtų panaudota per artimiausią laikotarpį, vykdant tolesnius (infrastruktūrinius, investicinius ir pan.) projektus.

25. Jokie su Įgyvendinančiąja institucija raštu nesuderinti nukrypimai nuo Projekto, keičiantys Projekto apimtį, Projekto išlaidas, Projekto įgyvendinimo etapus ir laiką ar kitaip keičiantys Projektą, nėra leidžiami. Projekto vykdytojas privalo iš anksto raštu informuoti Įgyvendinančiąja instituciją apie visus numatomus pakeitimus, susijusius su Projekto įgyvendinimu, pranešti apie aplinkybes, dėl kurių Projekto įgyvendinimo sąlygos kinta ir, jei reikia, inicijuoti Sutarties pakeitimą vadovaujantis Sutarties X dalyje nustatyta tvarka.

26. Projekto vykdytojas turi teisę:

26.1. vienašališkai atsisakyti Paramos sutarties, jei jam nėra išmokėta jokia Paramos dalis arba jei grąžinama visa sumokėta Paramos lėšų dalis;

26.2. inicijuoti Sutarties pakeitimą, laikydamasis Sutartyje nustatytos tvarkos;

26.3. žodžiu ir raštu teikti kitoms Šalims paklausimus, susijusius su Projekto įgyvendinimu (lėšų apskaita, dokumentavimu, pirkimų vykdymu ir pan.);

26.4. Projekto vykdytojas turi kitas Sutartyje numatytas teises.

 

V. ĮGYVENDINANČIOSIOS INSTITUCIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

27. Įgyvendinančioji institucija, vadovaudamasi Finansų ministerijos kaip Vadovaujančiosios institucijos ir Tarpinės institucijos priimtais teisės aktais bei Įgyvendinančios institucijos vidaus procedūromis, vykdo Projekto administravimą ir įgyvendinimo priežiūrą bei Paramos panaudojimo finansinę kontrolę: stebi Projekto vykdymo pažangą ir planuotų pasiekti Projekto rezultatų įgyvendinimą, tikrina, analizuoja Projekto vykdytojo teikiamas ataskaitas, priima sprendimus dėl jų tvirtinimo, vykdo su Projektu susijusius patikrinimus (dokumentų patikrinimus, patikras Projekto vietoje ir pan.), teikia Projekto vykdytojui pastabas ir įspėjimus dėl Projekto netinkamo vykdymo, reikalauja papildomos informacijos ir atlieka kitus veiksmus, užtikrinančius tinkamą Projekto įgyvendinimo priežiūrą ir kontrolę.

28. Įgyvendinančioji institucija teikia Projekto vykdytojui rekomendacijas, paaiškinimus, susijusius su vykdomo Projekto apskaita ir dokumentavimu bei kitais Projekto įgyvendinimo klausimais.

29. Įgyvendinančioji institucija analizuoja ir vertina mokėjimo prašymuose pateiktą informaciją, kartu su mokėjimo prašymais teikiamus finansinius ir kitus dokumentus, reikalauja iš Projekto vykdytojo papildomos informacijos arba dokumentų, jeigu, Įgyvendinančiosios institucijos nuomone, pateiktos informacijos nepakanka mokėjimo prašymui patenkinti.

30. Įgyvendinančioji institucija organizuoja patikrinimus Projekto vykdymo vietoje, vykdo Projekto vykdytojo ir paslaugų teikėjų dokumentų patikrinimus, registruoja šiuos patikrinimus, imasi būtinų veiksmų aptiktiems pažeidimams pašalinti ir informuoja Tarpinę instituciją apie patikrinimų rezultatus.

31. Nustačiusi, jog esama rimtų Paramos panaudojimo pažeidimų, kurių neįmanoma ištaisyti, arba gavusi pagrįstą informaciją apie tokius pažeidimus, Įgyvendinančioji institucija apie tai praneša Tarpinei institucijai, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos ir imasi būtinų priemonių netinkamai panaudotoms Paramos lėšoms susigrąžinti.

32. Įgyvendinančioji institucija, nustačiusi, kad Projektas vykdomas pažeidžiant Sutartį, turi teisę inicijuoti Paramos teikimo sustabdymą, Sutarties pakeitimą arba nutraukimą.

33. Įgyvendinančioji institucija saugo visus su Projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 1 O metų po Projekto įgyvendinimo pabaigos ir, esant reikalui, šiuos dokumentus pateikia kitoms institucijoms, turinčioms teisę vykdyti Projekto įgyvendinimo priežiūrą ir Paramos lėšų naudojimo kontrolę (Vadovaujančiajai institucijai, Valstybės kontrolei, Europos Komisijai ir kt.).

34. Įgyvendinančioji institucija, vykdydama savo funkcijas, turi kitas teises ir pareigas, nustatytas ES struktūrinių fondų paramos administravimą reglamentuojančiuose teisės aktuose.

 

VI. TARPINĖS INSTITUCIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

35. Tarpinė institucija, patikrinusi ir patvirtinusi Įgyvendinančiosios institucijos mokėjimo paraišką, teikia ją Finansų ministerijai apmokėti iš atitinkamų metų Tarpinės institucijos biudžeto asignavimų ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo mokėjimo paraiškos pateikimo dienos.

36. Tarpinė institucija turi teisę inicijuoti Paramos teikimo sustabdymą ir Sutarties keitimą, sustabdyti Paramos mokėjimą arba nutraukti Sutartį ir reikalauti grąžinti jau išmokėtą Paramos dalį, jei Sutarties galiojimo metu paaiškėja aplinkybės, dėl kurių Parama negalėjo būti išmokėta.

37. Tarpinė institucija turi teisę papildomai tikrinti mokėjimo paraiškoje pateiktą informaciją ir prašyti Įgyvendinančiąja instituciją bei Projekto vykdytoją pateikti papildomą informaciją arba dokumentus.

38. Tarpinė institucija įsipareigoja savo interneto svetainėje (www.socmin.lt) skelbti visą informaciją (ES ir nacionalinius teisės aktus, dokumentus, išaiškinimus ir t. t.), kuri gali būti reikalinga Projekto vykdytojui šiai Sutarčiai tinkamai vykdyti, Projekto vykdytojui ir Įgyvendinančiajai institucijai aktualių ataskaitų, mokėjimo prašymų, auditoriaus išvados ir kitų dokumentų, kurių formos yra nustatomos, aktualios redakcijos formas.

39. Tarpinė institucija, vykdydama savo funkcijas, turi kitas teises ir pareigas, nustatytas ES struktūrinių fondų paramos administravimą reglamentuojančiuose teisės aktuose.

 

VII. SU PROJEKTU SUSIJUSI KONTROLĖ

 

40. Europos Audito rūmų bei Europos Komisijos įgalioti asmenys, Vadovaujančioji ir Mokėjimo institucijos, Valstybės kontrolė, Tarpinė institucija, Įgyvendinančioji institucija ir kitos institucijos pagal savo kompetenciją turi teisę audituoti ir kontroliuoti, kaip yra vykdomas Projektas, taip pat turi teisę audituoti ir kontroliuoti Projekto vykdytojo finansinę-ūkinę veiklą, kiek ji susijusi su Projektu, taip pat visas kitas aplinkybes, susijusias su Projektu ir Sutartimi, 10 metų po galutinės Projekto ataskaitos patvirtinimo, jei kitaip nenustatyta kituose teisės aktuose.

41. Projekto vykdytojas privalo bendradarbiauti su institucijomis bei asmenimis, nurodytais Sutarties 40 punkte, laiku teikti jiems visą pageidaujamą informaciją, leisti ir sudaryti sąlygas jiems tikrinti Projekto vykdymą ir veiklą vietoje, įeiti į visas patalpas, susipažinti su dokumentais, susijusiais su Projekto įgyvendinimu. Projekto vykdytojas turi užtikrinti Sutarties 40 punkte numatytų kontroliuojančių institucijų teisių įgyvendinimo realizavimą ir pas paslaugų teikėjus, netiesiogiai gavusius Paramos lėšų.

 

VIII. PARAMOS SUSTABDYMAS IR SUTARTIES NUTRAUKIMAS, PARAMOS GRĄŽINIMAS

 

42. Įgyvendinančioji institucija turi teisę inicijuoti Paramos sustabdymą arba Sutarties nutraukimą, informuodama apie tai Tarpinę instituciją, kai Projekto vykdytojas:

42.1. nepateikia galutinės Projekto ataskaitos Sutartyje nustatyta tvarka arba galutinė Projekto ataskaita nepatvirtinama daugiau kaip du kartus iš eilės;

42.2. prašydamas išmokėti Paramos lėšas arba vykdydamas Sutartį, pateikė akivaizdžiai neteisingą ar iškreiptą informaciją arba nuslėpė informaciją, kuri turėjo reikšmės sprendimui dėl Paramos suteikimo priimti arba tinkamai vykdyti Sutarties kontrolę, išlaidoms pripažinti tinkamomis ir kitiems sprendimams;

42.3. vykdydamas Projektą, pažeidė Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos įstatymų ar kitų teisės norminių aktų reikalavimus;

42.4. nepašalina realios grėsmės, dėl kurios Projektas negalės būti laiku ir tinkamai įgyvendintas, arba tokios grėsmės neįmanoma pašalinti;

42.5. nukrypo nuo Projekto uždavinių, tikslų arba Sutarties patvirtintų Projekto išlaidų, nustojo vykdyti Projektą arba negali įgyvendinti daugiau kaip 10 procentų Sutartyje nustatytos Projekto apimties;

42.6. tampa bankrutuojantis arba likviduojamas Projekto vykdymo metu, tampa nemokus arba nebegali vykdyti savo veiklos dėl kitų priežasčių;

42.7. daugiau kaip 14 dienų uždelsia pateikti nustatytos formos informaciją apie Projekto pažangą;

42.8. nesudaro sąlygų Sutarties 40 punkte nurodytiems asmenims vykdyti Projekto įgyvendinimo priežiūros ir kontrolės funkcijų pagal jų kompetenciją;

42.9. nevykdo Projekto taip, kaip numatyta Sutartyje;

42.10. nepateikia Įgyvendinančiajai institucijai derinti investicinio projekto rengimo paslaugų pirkimo dokumentų projekto per 1 mėnesį po Sutarties įsigaliojimo arba pateikti dokumentai nesuderinami du kartus iš eilės;

42.11. nesuderinęs su Įgyvendinančiąja institucija, perleidžia savo teises ir įsipareigojimus, kylančius iš Sutarties, tretiesiems asmenims be raštiško Tarpinės ir Įgyvendinančiosios institucijų sutikimo;

42.12. neinformuoja Įgyvendinančiosios institucijos apie tiesiogiai iš Projekto veiklos jo gautas grynąsias pajamas iš Paramos lėšomis sukurto turto Projekto įgyvendinimo metu ir per vienerių metų laikotarpį po šio Projekto įgyvendinimo pabaigos;

42.13. pažeidžia kitas Sutarties sąlygas (pavyzdžiui, dėl apskaitos tvarkymo, dokumentų saugojimo ir pan.).

43. Įgyvendinančioji institucija, paaiškėjus Sutarties 42 punkte nurodytoms aplinkybėms, laikinai sustabdo pateiktų mokėjimo prašymų nagrinėjimą ir atlieka papildomus dokumentų patikrinimus ir/arba Projekto patikrą vietoje, imasi kitų veiksmų pažeidimams nustatyti ir trūkumams pašalinti.

44. Įgyvendinančioji institucija, nustačiusi pažeidimų, nustato Projekto vykdytojui ne trumpesnį nei 5 darbo dienų terminą pažeidimams pašalinti bei nurodo jos reikalavimų neįvykdymo pasekmes, išskyrus tuos atvejus, kai pažeidimų nėra įmanoma pašalinti. Pastaruoju atveju Įgyvendinančioji institucija gali inicijuoti Sutarties nutraukimą.

45. Jei pažeidimas per Įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą nepašalinamas, Įgyvendinančioji institucija nedelsdama teikia Tarpinei institucijai pasiūlymą dėl Paramos Projektui įgyvendinti sustabdymo.

46. Tarpinė institucija, išnagrinėjusi Įgyvendinančiosios institucijos pasiūlymą sustabdyti Paramos teikimą, per 10 darbo dienų priima sprendimą sustabdyti Paramos teikimą (jei pritaria Įgyvendinančiosios institucijos nustatytiems pažeidimams ir jei pažeidimai iki Įgyvendinančiosios institucijos nustatyto termino nėra pašalinti) arba Įgyvendinančiosios institucijos prašymą atmeta. Sustabdžiusi Paramos teikimą, Tarpinė institucija nustato papildomą terminą pažeidimams pašalinti ir imasi kitų veiksmų, kad klausimas dėl Paramos mokėjimo būtų galutinai išspręstas.

47. Pateiktų mokėjimo prašymų nagrinėjimas Įgyvendinančiojoje institucijoje atnaujinamas, Projekto vykdytojui tinkamai pašalinus nurodytus trūkumus arba Tarpinei institucijai atmetus Įgyvendinančiosios institucijos pasiūlymą sustabdyti Paramos teikimą ar nutraukti Sutartį.

48. Projekto vykdytojui per Tarpinės institucijos nustatytus papildomus terminus nepašalinus trūkumų, dėl kurių yra sustabdytas Paramos teikimas, arba tais atvejais, kai trūkumų pašalinti neįmanoma, Įgyvendinančioji institucija siūlo Tarpinei institucijai nutraukti Sutartį ir (arba) išieškoti suteiktą Paramą.

49. Tarpinė institucija per 10 darbo dienų nuo Įgyvendinančiosios institucijos pasiūlymo nutraukti Sutartį gavimo išnagrinėja šį pasiūlymą (jei reikia, prašo Šalių pateikti savo argumentus) ir priima sprendimą:

49.1. nutraukti Sutartį ir (arba) pareikalauti grąžinti sumokėtas Paramos lėšas arba jų dalį;

49.2. atmesti (iš dalies atmesti) Įgyvendinančiosios institucijos siūlymą kaip nepagrįstą.

50. Tarpinė institucija apie priimtą sprendimą informuoja Įgyvendinančiąja instituciją ir Projekto vykdytoją.

51. Projekto vykdytojas, gavęs sprendimą dėl Sutarties nutraukimo ir (arba) reikalavimo grąžinti Paramos lėšas, privalo per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime išvardytus reikalavimus. Šis terminas negali būti trumpesnis kaip 10 darbo dienų, o tuo atveju, kai reikalaujama grąžinti sumokėtas Paramos lėšas – 30 dienų.

52. Per 10 darbo dienų po Sutarties 49.1 punkte nurodyto Tarpinės institucijos sprendimo gavimo dienos Projekto vykdytojas gali pateikti Tarpinei institucijai motyvuotus paaiškinimus, papildomą informaciją ir dokumentus. Informaciją, pagrindžiančią paaiškinimus dėl priimto sprendimo, Tarpinė institucija išnagrinėja ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jos gavimo dienos. Apie nagrinėjimo rezultatus ir galutinį Tarpinės institucijos sprendimą informuojamas Projekto vykdytojas ir Įgyvendinančioji institucija.

53. Sutartis laikoma nutraukta po to, kai Tarpinė institucija priima atitinkamą sprendimą atmesti Projekto vykdytojo paaiškinimus kaip nepagrįstus arba jei tokie paaiškinimai negauti per nustatytą terminą nuo sprendimo pateikimo Projekto vykdytojui dienos.

54. Apie Sutarties nutraukimą Tarpinė institucija informuoja Projekto vykdytoją ir Įgyvendinančiąja instituciją.

 

IX. KONFIDENCIALUMAS

 

55. Projekto vykdytojas sutinka, kad kitos Šalys rinktų, kauptų ir apdorotų informaciją, duomenis (įskaitant Struktūrinių fondų valdymo ir priežiūros informacinėje sistemoje) apie jį ir jo veiklą, būtiną sprendimams dėl Paramos išmokėjimo priimti ir kitiems tikslams, susijusiems su Projekto įgyvendinimo priežiūra ir kontrole. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad tokį sutikimą dėl jų duomenų išreikštų paslaugų teikėjai.

56. Įgyvendinančioji ir Tarpinė institucijos įsipareigoja saugoti ir neviešinti su Sutarties sudarymu ir vykdymu gautos informacijos, susijusios su Projekto vykdytojo ir paslaugų teikėjų veikla, išskyrus teisės aktuose numatytus atvejus. Sutarties Šalims suteikiama teisė keistis turima informacija su kitomis institucijomis, vykdančiomis ES struktūrinių fondų paramos administravimą.

57. Šios Sutarties ir Projekto sąlygos yra konfidencialios ir viešai neskelbiamos be Šalių sutikimo, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytus atvejus bei bendro pobūdžio informaciją apie Projekto esmę, Projekto įgyvendinimo eigą, nustatytus Projekto įgyvendinimo pažeidimus ir pan.

 

X. SUTARTIES KEITIMAS

 

58. Sutarties pakeitimai gali būti fiksuojami dviem būdais:

58.1. Projekto vykdytojui raštu informuojant apie pakeitimus Įgyvendinančiąją instituciją;

58.2. keičiant Sutartį, Šalims pasirašant papildomą susitarimą dėl Sutarties pakeitimo, kuris tampa neatskiriama Sutarties dalimi.

59. Sutartis keičiama Sutarties 58.1 punkte nurodytu būdu, kai pakeitimai neturi poveikio Projekto apimčiai, tikslams ir uždaviniams, kai:

59.1. keičiasi Projekto vykdytojo adresas, telefonas, faksas, banko sąskaitos rekvizitai ir kiti rekvizitai;

59.2. keičiasi Projekte numatytas atitinkamas funkcijas atliekantis asmuo, išskyrus Projekto vadovą;

59.3. keičiamas Projekto biudžetas, perskirstant Projekto išlaidas tarp Projekto biudžeto eilučių.

60. Sutarties 59 punkte numatytais atvejais Projekto vykdytojas turi raštu informuoti Įgyvendinančiąja instituciją. Pakeitimai įsigalioja po 10 darbo dienų nuo pranešimo gavimo Įgyvendinančioje institucijoje momento, jei Įgyvendinančioji institucija per šį terminą nepateikia motyvuotų prieštaravimų ketinamam pakeitimui ar jo daliai.

61. Sutartis turi būti keičiama, pasirašant papildomą susitarimą, jeigu:

61.1. būtina pakeisti Projekto įgyvendinimo laikotarpį;

61.2. planuoti Projekto kiekybiniai rezultatai gali sumažėti daugiau kaip 10 procentų;

61.3. yra kitų nenumatytų aplinkybių, lemiančių Projekto įgyvendinimo nukrypimą nuo Sutarties sąlygų.

62. Atsiradus Sutarties 61 punkte išvardytoms aplinkybėms, Projekto vykdytojas privalo raštu pateikti Įgyvendinančiajai institucijai prašymą dėl Sutarties pakeitimo.

63. Įgyvendinančioji institucija, gavusi prašymą dėl Sutarties pakeitimo, kai Sutartis turi būti keičiama Sutarties 58.2 punkte nustatytu būdu, turi įvertinti prašymo aplinkybes ir per 10 darbo dienų pateikti pasiūlymą Tarpinei institucijai kartu su rekomendacinio pobūdžio išvada dėl galimo Sutarties keitimo, kurioje argumentuotai išdėsto savo nuomonę dėl Projekto vykdytojo prašymo.

64. Galutinį sprendimą dėl Projekto vykdytojo prašymo priima Tarpinė institucija, atsižvelgdama į Įgyvendinančiosios institucijos išvadą. Sprendimas priimamas ir Įgyvendinančioji institucija apie jį informuojama per 10 darbo dienų po to, kai buvo gauta ir užregistruota Įgyvendinančios institucijos išvada dėl prašymo pakeisti Sutartį.

65. Po to, kai Įgyvendinančioji institucija gavo ir užregistravo Tarpinės institucijos sprendimą dėl Sutarties pakeitimo, nedelsiant informuojamas Projekto vykdytojas. Jeigu prašymas atmetamas, informaciniame laiške išdėstomi atmetimo motyvai.

66. Prašymas dėl Sutarties pakeitimo patenkinamas, jeigu numatoma, kad, pakeitus Sutartį, Projektas galėtų duoti daugiau socialinės ir ekonominės naudos, geriau prisidėti prie BPD tikslų įgyvendinimo. Taip pat atsižvelgiama į aplinkybes, kurių Projekto vykdytojas negalėjo numatyti, teikdamas paraišką.

67. Jeigu prašymas patenkinamas arba patenkinamas su tam tikromis išlygomis, prie rašto Projekto vykdytojui pridedamas ir papildomo susitarimo dėl Sutarties pakeitimo projektas. Projekte išdėstomos Sutarties pakeitimo sąlygos, kurioms Tarpinė ar Įgyvendinančioji institucija pritaria. Rašte nurodoma, per kiek laiko Projekto vykdytojas turi pasirašyti papildomą susitarimą ir grąžinti jį Įgyvendinančiajai institucijai.

68. Jeigu Projekto vykdytojas per nurodytą laiką neatsiunčia pasirašyto papildomo susitarimo dėl Sutarties pakeitimo, laikoma, kad jis nesutiko su pasiūlytu Sutarties pakeitimu ir pasirašyta Sutartis galioja be pakeitimų.

69. Per 5 darbo dienas po to, kai Įgyvendinančioji institucija gavo ir užregistravo Projekto vykdytojo pasirašytą papildomą susitarimą dėl Sutarties pakeitimo, jį pasirašo Įgyvendinančios institucijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo ir jis perduodamas Tarpinei institucijai. Per 5 darbo dienas po to, kai Tarpinė institucija gavo ir užregistravo Įgyvendinančios institucijos pateiktą papildomą susitarimą dėl Sutarties pakeitimo, gautus susitarimo egzempliorius pasirašo Tarpinės institucijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo ir vienas egzempliorius perduodamas Įgyvendinančiajai institucijai.

70. Įgyvendinančioji institucija informuoja Projekto vykdytoją (registruotu laišku, faksu) apie tai, kad papildomą susitarimą pasirašė Tarpinė ir Įgyvendinančioji institucijos, per 5 darbo dienas po to, kai iš Tarpinės institucijos gavo ir užregistravo pasirašytą papildomą susitarimą. Projekto vykdytojui priklausantis pasirašytas susitarimo egzempliorius išsiunčiamas paštu (registruotu laišku) arba įteikiamas Projekto vykdytojui pasirašytinai Įgyvendinančiojoje institucijoje.

71. Apie sutikimą arba nesutikimą keisti Sutartį Projekto vykdytojas informuojamas per 30 dienų nuo prašymo gavimo dienos, jei su juo buvo pateikti visi įrodymai, pagrindžiantys prašymą.

72. Sutarties pakeitimai įsigalioja po to, kai ant papildomo susitarimo dėl Sutarties pakeitimo pasirašo visos Šalys ir Sutarties pakeitimas užregistruojamas.

 

XI. TAIKYTINA TEISĖ IR GINČŲ SPRENDIMAS

 

73. Sutartis vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktais.

74. Visi ginčai, nesutarimai, kylantys iš Sutarties, sprendžiami derybomis. Nepavykus išspręsti ginčo per 2 mėnesius nuo ginčo kilimo pradžios, ginčai sprendžiami teisme pagal Tarpinės arba Įgyvendinančiosios institucijų buveinę, išskyrus atvejus, kai Lietuvos Respublikos įstatymai nustato išimtinį ir rūšinį teismingumą.

 

XII. PRANEŠIMAI

 

75. Pranešimai Šalims turi būti siunčiami šiais adresais:

Tarpinei institucijai

 

 

Įgyvendinančiajai institucijai

 

 

Projekto vykdytojui

 

 

76. Pranešimas laikomas įteiktu praėjus 2 darbo dienoms po jo išsiuntimo registruotu paštu.

77. Pranešimas gali būti išsiųstas faksu šiais numeriais:

Tarpinei institucijai –

Įgyvendinančiajai institucijai –

Projekto vykdytojui –

78. Faksimilinis pranešimas laikomas įteiktu tą pačią dieną, jeigu jis išsiųstas iki 12 valandos. Faksimilinis pranešimas laikomas įteiktu kitą dieną, jeigu jis išsiųstas po 12 valandos. Pranešimo išsiuntimą patvirtina siuntėjo telefakso spausdinama ataskaita. Negavęs pranešimo asmuo privalo įrodyti, kad jo telefakso aparatas nepriėmė pranešimo.

79. Šalys privalo viena kitą informuoti apie savo adreso ar fakso numerio pasikeitimą. Šalis, neįvykdžius! šio reikalavimo, negali pareikšti pretenzijų ar atsikirtimų, kad kitos Šalies veiksmai, atlikti pagal paskutinius jai žinomus duomenis, neatitinka Sutarties sąlygų arba ji negavo pranešimų, siųstų pagal šiuos duomenis.

80. Sutartyje numatytos ataskaitos ir mokėjimo prašymai turi būti siunčiami tik registruotu paštu arba pristatomi į Įgyvendinančiąja instituciją ir įteikiami sekretorei kartu su lydraščiu.

81. Jei Sutartyje nenurodyta kitaip, visi pranešimai turi būti išsiųsti kitoms Šalims nedelsiant po aplinkybių, apie kurias turi būti pranešta, atsiradimo dienos, bet ne vėliau kaip per 2 darbo dienas.

 

XIII. SUTARTIES GALIOJIMAS

 

82. Sutartis įsigalioja po to, kai ją pasirašo paskutinė Šalis, ir galioja iki visiško šalių įsipareigojimų įvykdymo, bet ne trumpiau nei 10 metų po Projekto galutinės ataskaitos patvirtinimo.

83. Sutartis sudaryta trimis egzemplioriais, po vieną kiekvienai Šaliai.

84. Sutarties priedai ir pakeitimai laikomi neatskiriama Sutarties dalimi. Sutarties priedas – Projekto paraiška ir biudžetas – pridedamas prie Sutarties, ją pasirašant.

 

ŠALIŲ PARAŠAI IR REKVIZITAI:

 

(Tarpinei institucijai atstovaujančio

asmens pareigų pavadinimas)                               (Parašas)               (Vardas ir pavardė)

 

(Įgyvendinančia]ai institucijai atstovaujančio

asmens pareigų pavadinimas)                               (Parašas)               (Vardas ir pavardė)

 

(Projekto vykdytojui atstovaujančio

asmens pareigų pavadinimas)                               (Parašas)               (Vardas ir pavardė)

 

______________