LIETUVOS RESPUBLIKOS

ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „ŽEMĖS ŪKIO IR MIŠKININKYSTĖS PLĖTRA IR PRITAIKYMO INFRASTRUKTŪRA“ VEIKLOS SRITIES „GYVULIŲ IR PAUKŠČIŲ PREKINĖS VERTĖS DIDINIMAS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2011 m. spalio 13 d. Nr. 3D-747

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 (Žin., 1998, Nr. 83-2327; 2010, Nr. 125-6405), 8 ir 9.2 punktais, atsižvelgdamas į 2005 m. rugsėjo 20 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai (OL 2005 L 277, p. 1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. gegužės 25 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 473/2009 (OL 2009 L144, p. 3), ir į 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 1974/2006, nustatančio išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai taikymo taisykles (OL 2006 L 368, p. 15), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. liepos 14 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 679/2011 (OL 2011 L 185, p. 57), nuostatas ir siekdamas efektyviai panaudoti EŽŪFKP lėšas,

t v i r t i n u Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Žemės ūkio ir miškininkystės plėtra ir pritaikymo infrastruktūra“ veiklos srities „Gyvulių ir paukščių prekinės vertės didinimas“ įgyvendinimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                           Kazys Starkevičius


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2011 m. spalio 13 d. įsakymu Nr. 3D-747

 

LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „ŽEMĖS ŪKIO IR MIŠKININKYSTĖS PLĖTRA IR PRITAIKYMO INFRASTRUKTŪRA“ VEIKLOS SRITIES „GYVULIŲ IR PAUKŠČIŲ PREKINĖS VERTĖS DIDINIMAS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Žemės ūkio ir miškininkystės plėtra ir pritaikymo infrastruktūra“ veiklos srities „Gyvulių ir paukščių prekinės vertės didinimas“ įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis 2005 m. rugsėjo 20 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai (OL 2005 L 277, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. gegužės 25 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 473/2009 (OL 2009 L 144, p. 3), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1974/2006, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai taikymo taisykles (OL 2006 L 368, p. 15), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. liepos 14 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (EB) Nr. 679/2011 (OL 2011 L 185, p. 57), Lietuvos Respublikos žemės įstatymu (Žin., 1994, Nr. 34-620; 2004, Nr. 28-868), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 189 „Dėl valstybės institucijų ir įstaigų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai priemonių įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-839; 2009, Nr. 43-1667), Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 m. programa, patvirtinta 2007 m. spalio 19 d. Komisijos sprendimu Nr. C (2007) 5076 (toliau – Programa), Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 3D-153 (Žin., 2007, Nr. 41-1562; 2009, Nr. 21-834) (toliau – Administravimo taisyklės).

 

II. SUTRUMPINIMAI IR SĄVOKOS

 

2. Šiose Taisyklėse vartojami sutrumpinimai:

Agentūra – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos.

EŽŪFKP – Europos žemės ūkio fondas kaimo plėtrai.

Ministerija – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija.

Projektas – Visuma dokumentų, kuriuose nurodomi verslo plane (projekto apraše) numatyti veiksmai, pagrįsti paramos paraiškoje, jos prieduose ir tam tikrose duomenų bazėse esama informacija, ir pinigų suma numatytiems projekto tikslams pasiekti.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Bendrosios išlaidosatlyginimas inžinieriams, architektams, konsultantams ir ekspertams, konsultuojantiems techniniais, technologiniais, ekonominiais ir organizaciniais projekto įgyvendinimo klausimais, kai tokios paslaugos nėra tęstinė veikla, susijusi su juridinio asmens įprastine veikla ir išlaidomis; statinio projekto (įskaitant ekspertizę) rengimo išlaidos, projekto techninio tyrimo, patentų, licencijų ir statybos leidimų įsigijimo išlaidos, jei jos yra įtrauktos į projektą, pagrįstos projekto vykdytojo išlaidų apmokėjimo įrodymo ir (ar) išlaidų pagrindimo dokumentų originalais, o jei tai neįmanoma, oficialiai patvirtintomis kopijomis, bei turto, kuriam įsigyti ar sukurti buvo naudota parama, draudimo projekto įgyvendinimo laikotarpiui išlaidos, taip pat išlaidos, susijusios su bankų teikiamomis garantijomis ar laidavimo draudimu, kai šios išlaidos būtinos įgyvendinant projektą.

Projekto aprašas – laisvos formos dokumentas, kuriame numatomas projekto poreikis, nurodomi tiesioginiai ir netiesioginiai naudos gavėjai, išvardijamos problemos, aprašomos alternatyvos ir pasirinkti projekto tikslai, uždaviniai, ES politika, planuojami rezultatai ir poveikį atitinkantys sprendimai, pagrindžiamos tinkamos finansuoti išlaidos ir viešo projekto nauda, įvertinama rizika, rezultatų tęstinumas.

Projekto kontrolės laikotarpis – penkerių metų laikotarpis nuo paramos sutarties pasirašymo dienos, per kurį tikrinama, kaip ūkis laikosi kaimo plėtros programos projekte numatytų įsipareigojimų.

4. Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Programoje, Administravimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose.

 

III. PRIEMONĖS TIKSLAI IR REMIAMA VEIKLA

 

5. Priemonės bendrasis tikslas – sudaryti tinkamas sąlygas infrastruktūros plėtrai, kuri pagerintų žemės ir miškų ūkio konkurencingumą.

Priemonės veiklos tikslas – didinti gyvulių ir paukščių prekinę vertę. Pagal priemonės veiklos sritį remiama veikla – gyvulių ir paukščių veislinės vertės nustatymo centro sukūrimas.

 

IV. paramos dydis

 

6. Kvietimui teikti paraiškas pagal priemonės veiklos sritį numatyta skirti paramos suma nustatoma atskiru žemės ūkio ministro įsakymu.

7. Paramos dydis skaičiuojamas atsižvelgiant tik į tinkamas finansuoti išlaidas. Pagal priemonės veiklos sritį finansuojama iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

8. Didžiausia paramos suma vienam projektui pagal veiklos sritį – 34 528 000 Lt (trisdešimt keturi milijonai penki šimtai dvidešimt aštuoni tūkstančiai litų). Į šią sumą neįskaičiuojamas pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kuris finansuojamas pagal šių Taisyklių 20 punktą.

 

V. GALIMI PAREIŠKĖJAI

 

9. Pareiškėjais gali būti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka įregistruoti juridiniai asmenys.

10. Pareiškėjui parama negali būti suteikiama, jei:

10.1. jis bankrutuoja arba jis yra likviduojamas;

10.2. paramos paraiškoje arba pridedamuose dokumentuose ar pagal Agentūros paklausimą pateiktuose dokumentuose Agentūrai pateikė neteisingą informaciją;

10.3. yra priimtas galutinis sprendimas dėl:

10.3.1. pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš ES ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų pažeidimo. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą vienerius metus nuo galutinio sprendimo priėmimo;

10.3.2. paramos mokėjimo nutraukimo dėl padaryto pažeidimo. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą vienerius metus nuo galutinio sprendimo priėmimo;

10.3.3. pareiškėjo įvykdytos nusikalstamos veikos ar administracinio teisės pažeidimo, susijusio (-os) su parama. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą dvejus metus nuo galutinio sprendimo priėmimo;

10.4. siekdamas palankaus sprendimo bandė daryti įtaką Agentūrai arba Ministerijai;

10.5. dėl subjektyvių priežasčių neįvykdęs ankstesnio projekto verslo plane užsibrėžtų tikslų ir priežiūros rodiklių netenka teisės kreiptis paramos pagal investicines priemones iki tol, kol nebus pašalinti veiklos trūkumai.

 

VI. TINKAMUMO KRITERIJAI paramai gauti

 

11. Tinkamumo kriterijai paramai gauti yra šie:

11.1. paraišką teikia subjektas, įvardytas tinkamu pareiškėju šių Taisyklių V skyriuje;

11.2. projektas atitinka šių Taisyklių III skyriuje nurodytus tikslus;

11.3. projekto veikla ir išlaidos yra susijusios su Taisyklių III skyriuje nurodyta remiama veikla;

11.4. pareiškėjas turi patirties veislininkystės srityje;

11.5. pareiškėjas pateikia projekto aprašą;

11.6. pareiškėjas turi patirties įgyvendinant ir administruojant nacionalinius ir tarptautinius gyvulininkystės projektus;

11.7. investicijos atitinka aplinkos apsaugos reikalavimus. Tuo atveju, jei projekte numatyti statybos ar infrastruktūros įrengimo darbai, iki pirmojo mokėjimo prašymo (avansinis mokėjimo prašymas nelaikomas pirmuoju mokėjimo prašymu) turi būti pateiktas aplinkosaugos institucijos išankstinis statybos (rekonstrukcijos) techninio projekto įvertinimas, parengtas vadovaujantis Statybos techniniu reglamentu STR 1.05.05:2004 „Statinio projekto aplinkos apsaugos dalis“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. 701 (Žin., 2004, Nr. 50-1675);

11.8. nekilnojamasis turtas, į kurį investuojama, pareiškėjo valdomas teisėtais pagrindais:

11.8.1. žemė, įskaitant žemę po pastatais ir (arba) statiniais, kuri priklauso pareiškėjui nuosavybės teise arba yra jo nuomojama, arba kitaip įstatymo nustatyta tvarka įrodomas teisėtas naudojimasis ja ne trumpiau kaip dešimt metų nuo paramos paraiškos užregistravimo Agentūroje dienos;

11.8.2. naujai statomi pastatai ir (arba) patalpos priklausys pareiškėjui nuosavybės teise;

11.9. išlaidos turi būti pagrįstos projekto aprašo rengimo metu atliktais skaičiavimais, pagal sudarytas išankstines sąmatas;

11.10. pareiškėjas turi būti atsiskaitęs su Lietuvos Respublikos biudžetu ir Valstybinio socialinio draudimo fondu;

11.11. pareiškėjas turi užtikrinti, kad projekte numatytos išlaidos nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų;

11.12. pareiškėjas tvarko buhalterinę apskaitą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

11.13. pareiškėjas turi įsipareigoti be rašytinio Agentūros sutikimo nekeisti projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų, neparduoti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto turto mažiausiai penkerius metus nuo paramos sutarties pasirašymo datos;

11.14. jei projekte numatyti statybos (rekonstravimo) ir (ar) infrastruktūros įrengimo darbai, kartu su paramos paraiška pateikiamas statinio techninis projektas arba projektiniai pasiūlymai su statybos (rekonstravimo) vertės skaičiavimu. Statinio techninis projektas (pateikiamos statinio techninio projekto, bendroji, sklypo sutvarkymo (sklypo plano), architektūros, technologijos, statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalys) ir statybą leidžiantis dokumentas, išskyrus nesudėtingus statinius, turi būti pateikti iki pirmojo mokėjimo prašymo (avansinis mokėjimo prašymas nelaikomas pirmuoju mokėjimo prašymu). Statinių projektams, kurių sąmatinė vertė – 500 tūkst. Lt ir daugiau, turi būti atlikta statinio techninio projekto statybos skaičiuojamosios kainos dalies ekspertizė, kaip nurodyta Statybos techniniame reglamente STR.1.06.03:2002 „Statinio projekto ekspertizė ir statinio ekspertizė“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. 214 (Žin., 2002, Nr. 55-2200). Ekspertizės išvada turi būti parengta įstaigos, turinčios teisę užsiimti šia veikla, ir gali būti pateikta kartu su pirmuoju mokėjimo prašymu. Jei projekte numatyta statyba ir (ar) rekonstravimas, bet jai paramos neprašoma, šie dokumentai neteikiami;

11.15. pareiškėjas įsipareigoja apdrausti turtą, kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama, ne trumpesniam kaip 5 metų laikotarpiui nuo paramos sutarties pasirašymo dienos didžiausios turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiui, o įgyvendinus projektą – likutinei vertei, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas;

11.16. investicijos turi atitikti aplinkosaugos, gyvūnų gerovės, veterinarijos, higienos ir sanitarijos reikalavimus;

11.17. investicijos turi atitikti ES darbo saugos reikalavimus;

11.18. pareiškėjas pateikia finansines ataskaitas už ataskaitinius ir praėjusius ataskaitinius metus. Jeigu vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka pareiškėjo vykdomai veiklai privaloma atlikti auditą, jis turi pateikti audituotas finansines ataskaitas ir audito išvadas už ataskaitinius metus.

12. Projekto įgyvendinimo trukmė turi būti nurodyta projekto apraše ir negali viršyti 24 mėnesių laikotarpio nuo paramos sutarties pasirašymo.

 

VII. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

13. Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos su projekto rengimo organizavimu, projekto rengimu ir įgyvendinimu susijusios išlaidos, patirtos ne anksčiau kaip prieš 2 metus iki paramos paraiškos pateikimo Agentūrai dienos. Projektai, kuriems skiriama parama, turi būti įgyvendinti ir paramos lėšos išmokėtos iki 2015 m. gruodžio 31 d.

14. Projekte turi būti numatytos visos išlaidos, kurios susijusios su projekto rengimo organizavimu, su jo rengimu ir įgyvendinimu, tačiau iš paramos lėšų finansuojamos tik tinkamos finansuoti ir būtinos projektui įgyvendinti išlaidos ir ne daugiau nei numatytas paramos dydis. Pareiškėjas projekto apraše ir pridedamuose dokumentuose turi įrodyti, kad projektui įgyvendinti numatytos išlaidos yra pagrįstos, realios ir būtinos.

15. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:

15.1. būtinos projektui rengti ir įgyvendinti ir numatytos paramos sutartyje;

15.2. pareiškėjo padarytos rengiant ir įgyvendinant projektą ir ne anksčiau kaip prieš 2 metus iki paramos paraiškos pateikimo dienos. Tačiau šios išlaidos nefinansuojamos, jeigu parama projektui neskiriama arba išlaidos nėra nurodytos tinkamų finansuoti išlaidų sąraše Taisyklių 17 punkte arba jei jos padarytos nesilaikant pirkimo procedūrų, nurodytų Administravimo taisyklėse;

15.3. bendrosios išlaidos, kurios yra tiesiogiai susijusios su projekto rengimo organizavimu, projekto rengimu ir administravimu ir kurios yra patirtos ne anksčiau kaip prieš 2 metus iki paramos paraiškos pateikimo dienos, tačiau, jei parama projektui neskiriama arba jei pirkimai atlikti nesilaikant pirkimo procedūrų, nurodytų Administravimo taisyklėse, nefinansuojamos;

15.4. faktiškai padarytos ir užregistruotos paramos gavėjo apskaitoje išlaidos, pagrįstos dokumentų originalais arba nustatyta tvarka patvirtintomis kopijomis.

16. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti aiškiai išvardytos pagal išlaidų kategorijas, o ne pateikiamos bendra suma. Tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos:

16.1. projekto reikmėms skirtų pastatų ir (arba) statinių statyba, rekonstrukcija, statybinių medžiagų įsigijimas;

16.2. naujų įrenginių ir mechanizmų, technikos, kompiuterinės įrangos, įskaitant programinę įrangą, skirtą projekto reikmėms, įsigijimas;

16.3. bendrosios išlaidos. Finansuojama bendrųjų išlaidų dalis gali sudaryti iki 10 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų (iki 5 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų gali būti skirta projekto aprašui parengti ir konsultuotis projekto įgyvendinimo klausimais);

16.4. projekto viešinimo išlaidos.

17. Detalus tinkamų finansuoti išlaidų sąrašas:

17.1. gyvulių ir paukščių prekinės vertės centro statyba:

17.1.1. projekto reikmėms būtinų pastatų, patalpų statinių;

17.1.2. infrastruktūros;

17.1.3. tiesiogiai susijusių su vykdoma veikla;

17.2. naujos statybinės medžiagos;

17.3. įranga (nauji įrenginiai ir mechanizmai, technika):

17.3.1. laboratorinės įrangos;

17.3.2. tiesiogiai susijusios su vykdoma veikla įrangos;

17.3.3. kompiuterinė ir programinė įrangos;

17.3.4. baldai;

17.4. paslaugų pirkimas:

17.4.1. bendrosios išlaidos;

17.4.2. viešinimo priemonės;

18. Netinkamos finansuoti išlaidos:

18.1. išlaidų dalis, viršijanti ministerijos nustatytus didžiausiuosius įkainius, patvirtintus Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. 3D-330 „Dėl tinkamų finansuoti išlaidų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones didžiausiųjų įkainių nustatymo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 78-3158; 2008, Nr. 122-4638; 2009, Nr. 125-5414). Jei pagal pateiktus komercinius pasiūlymus išlaidų vertė yra didesnė už nustatytus didžiausiuosius įkainius, finansuojama pagal nustatytus didžiausiuosius įkainius. Jei pagal pateiktus komercinius pasiūlymus išlaidų vertė yra mažesnė negu pagal nustatytus didžiausiuosius įkainius, finansuojama pagal pasiūlyme pateiktą kainą;

18.2. išlaidos, nenumatytos projekte, nesusijusios su projektu ir remiama veikla ir neįvardytos šių taisyklių 17 punkte;

18.3. trumpalaikis turtas;

18.4. atnaujinimo investicija – investicija turimam pastatui arba įrangai ar jų dalims pakeisti nauju pastatu ar įranga, neišplečiant gamybos pajėgumų daugiau nei 25 proc. arba iš esmės nepakeičiant gamybos ar naudojamos technologijos pobūdžio. Prieš 30 arba daugiau metų pastatyto ūkinio pastato nugriovimas ir jo pakeitimas nauju pastatu nelaikoma atnaujinti skirtomis investicijomis. Prieš 5 metus ir seniau įsigytos bei ūkinėje veikloje naudojamos, neatitinkančios saugos reikalavimų ir neigiamą poveikį aplinkai darančios įrangos pakeitimas nauja šiuolaikine įranga nelaikoma atnaujinti skirtomis investicijomis;

18.5. išlaidos, susijusios su nuomos sutartimi, pavyzdžiui, nuomos mokestis, palūkanų mokėjimo, netiesioginės išlaidos, draudimo įmokos ar renovacija;

18.6. kitos išlaidos, patirtos pažeidžiant teisės aktų reikalavimus.

19. PVM, kurį paramos gavėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą (Žin., 2002, Nr. 35-1271) turi ar galėtų turėti galimybę įtraukti į PVM atskaitą (net jei tokio PVM paramos gavėjas į atskaitą neįtraukė), visais atvejais yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų.

20. Jei paramos gavėjas yra valstybės arba savivaldybės institucija ar įstaiga arba kitas viešasis juridinis asmuo, vykdantis valstybės ir savivaldybių veiklą, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 2 straipsnio 38 dalyje, PVM yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų. Tokiu atveju apmokestinamosios prekių ir (ar) paslaugų, už kurias mokama iš EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo lėšų, vertės PVM, kurį paramos gavėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą neturi ar negalėtų turėti galimybės įtraukti į PVM atskaitą, yra apmokamas iš šiam tikslui skirtų Ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų.

 

VIII. Paramos PARAIŠKOS PILDYMO, TEIKIMo, REGISTRAVIMo IR VERTINIMO TVARKA

 

21. Paramos paraiškos formos pateikiamos šių Taisyklių prieduose ir skelbiamos Ministerijos ir Agentūros interneto svetainėse adresais: www.zum.lt, www.nma.lt ir www.paramakaimui.lt.

22. Paramos paraiška ir (arba) dokumentai turi būti pildomi lietuvių kalba. Kita kalba užpildytos paramos paraiškos ir jų priedai nepriimami.

23. Paramos paraiška ir jos priedai turi būti pateikti spausdintine forma (surinkti kompiuteriu). Ranka užpildytos paramos paraiškos nepriimamos.

24. Paramos paraiškas priima iš pareiškėjo ir registruoja Agentūra pagal numatomą projekto įgyvendinimo vietą Administravimo taisyklėse nurodytais adresais. Paramos paraiška ir (arba) papildomi dokumentai turi būti pateikti asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, per kurjerį, faksu arba elektroniniu paštu ir t. t.) arba kitais adresais pateiktos paraiškos nepriimamos.

25. Turi būti pateikiamas vienas originalus paramos paraiškos ir pridedamų dokumentų egzempliorius. Pateikiamas paramos paraiškos ir jos priedų originalai turi būti įsegti į segtuvą.

26. Pareiškėjas privalo pasirašyti kiekvieną paramos paraiškos ir pridedamų dokumentų lapą.

27. Paramos paraiškų vertinimas atliekamas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Paramos paraiškos vertinimas negali trukti ilgiau kaip 3 mėnesius nuo paramos paraiškų rinkimo laikotarpio pabaigos. Į 3 mėnesių paraiškų vertinimo terminą neįskaičiuojamas paklausimų pareiškėjui bei patikrų vietoje atlikimo terminas.

28. Užregistravus paramos paraišką, pirmiausia atliekamas administracinės atitikties tikrinimas, kuris negali trukti ilgiau kaip 3 darbo dienas. Paramos paraiškų administracinės atitikties tikrinimas atliekamas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

29. Paramos paraiškos tinkamumo skirti paramą vertinimo metu nustatoma, ar projektas tinkamas gauti paramą ir galima paramos suma, suapvalinta iki sveikųjų skaičių.

 

IX. KVIETIMAS TEIKTI PARAMOS PARAIŠKAS

 

30. Kvietimą teikti paramos paraiškas skelbia Agentūra pagal ministerijos sudarytą grafiką. Kvietimas skelbiamas „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir bent viename iš pagrindinių šalies dienraščių, taip pat Agentūros ir ministerijos interneto svetainėse (ministerijos – www.zum.lt, Agentūros – www.nma.lt ir www.paramakaimui.lt.). Kvietimas papildomai gali būti skelbiamas kituose leidiniuose, internete ir kitais būdais.

31. Paramos paraiškos, pateiktos po kvietime nustatyto termino, atmetamos.

 

X. PARAMOS PARAIŠKŲ PIRMUMO VERTINIMAS

 

32. Paramos paraiškų pirmumo vertinimas atliekamas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

33. Pirmumo kriterijai:

33.1. didesnis nacionalinių ir tarptautinių gyvulininkystės projektų įgyvendinimo ir administravimo skaičius;

33.2. pareiškėjo patirtis veislininkystės srityje yra ilgesnė.

34. Jeigu paramos paraiškoje ar jos prieduose nėra duomenų, leidžiančių nustatyti projekto atitiktį prioritetiniam kriterijui, laikoma, kad projektas jo neatitinka.

 

XI. PROJEKTŲ TVIRTINIMAS IR PARAMOS SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

35. Projektų tvirtinimo reikalavimai:

35.1. Agentūra, įvertinusi paramos paraiškas, parengia nustatytos formos paramos paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę ir nustatytos formos atskirų paramos paraiškų vertinimo ataskaitas, kurias teikia Ministerijai;

35.2. Ministerijos sudarytas Projektų atrankos komitetas (toliau – PAK) svarsto, kuriuos projektus finansuoti, ir priima rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl finansuotinų ir (arba) nefinansuotinų projektų. Priimant rekomendacinį sprendimą dėl projekto tinkamumo turi būti užtikrinama, kad, sudarius paramos sutartis, nebūtų viršyta projektui nustatyta didžiausia leistina paramos suma. Vadovaujantis PAK rekomendacijomis, galutinį sprendimą dėl paramos ir PVM sumos, kuri pagal Taisyklių 20 punktą galėtų būti finansuojama iš Ministerijos bendrųjų valstybės asignavimų skyrimo ir (arba) neskyrimo, priima Ministerija ir informuoja Agentūrą per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos.

35.3. Agentūra apie sprendimą dėl paramos skyrimo ar neskyrimo informuoja pareiškėją registruotu laišku per 3 darbo dienas nuo Ministerijos sprendimo gavimo dienos. Informacija apie priimtus sprendimus skirti paramą skelbiama Agentūros interneto svetainėje (www.nma.lt), nurodant pareiškėją, projekto pavadinimą, paramos paraiškos kodą ir prašomą paramos sumą ir PVM sumą, kuri pagal Taisyklių 20 punktą finansuojama iš Ministerijos bendrųjų valstybės asignavimų, taip pat nurodomas bendras galutiniam projekto vertinimo etapui atrinktų registruotų paramos paraiškų bei projektų, kuriems priimtas sprendimas skirti paramą, skaičius;

35.4. apie sprendimą atmesti projektą Agentūra pareiškėjui per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos registruotu laišku išsiunčia informacinį pranešimą, kuriame turi būti nurodytos projekto atmetimo priežastys, taip pat teisinis pagrindas ir tokio sprendimo apskundimo tvarka.

36. Agentūra, gavusi Ministerijos sprendimą skirti paramą, jeigu paramos sutarčiai rengti reikalingi papildomi duomenys ir (ar) dokumentai, per 3 darbo dienas išsiunčia pareiškėjui informacinį laišką, kuriame prašo per 10 darbo dienų nuo informacinio laiško gavimo dienos pateikti papildomus duomenis ir (ar) dokumentus. Gavusi reikiamus dokumentus ir (ar) duomenis arba, jeigu jų nereikia, pagal pavyzdinės paramos sutarties formą parengia, suderina su pareiškėju ir išsiunčia pareiškėjui arba kviečia pareiškėją atvykti į Agentūrą pasirašyti suderinto paramos sutarties projekto bei nurodo pasiūlymo pasirašyti paramos sutartį galiojimo terminą, kuris bendruoju atveju negali būti ilgesnis kaip 10 darbo dienų nuo pasiūlymo išsiuntimo dienos. Šalims susitarus, šis terminas gali būti pratęstas.

37. Pareiškėjui per Agentūros nustatytą terminą nepasirašius paramos sutarties, parama neskiriama. Agentūra apie tai per 10 darbo dienų informuoja Ministeriją.

38. Pareiškėjas, pasirašęs paramos sutartį, tampa paramos gavėju. Tolimesnis Projekto administravimas vykdomas Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

39. Informacija apie pasirašytas paramos sutartis skelbiama Agentūros interneto svetainėje, nurodant paramos gavėją, projekto pavadinimą, paraiškos registracijos numerį ir skirtą paramos sumą, PVM sumą, kuri pagal Taisyklių 20 punktą mokama iš šiam tikslui skirtų ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų, taip pat nurodomas bendras pasirašytų sutarčių skaičius.

 

XII. MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMO, ADMINISTRAVIMO IR PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

40. Paramos gavėjas po kiekvieno projekto įgyvendinimo etapo, kaip numatyta paramos sutartyje, pateikia nustatytos formos mokėjimo prašymą. Paramos gavėjas gali pateikti iki keturių mokėjimo prašymų neįskaitant avansinio mokėjimo ir įskaitant galutinį mokėjimo prašymą.

41. Mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus pateikiama Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt ir Ministerijos interneto svetainėje www.zum.lt.

42. Paramos gavėjas mokėjimo prašymą ir susijusius dokumentus turi užpildyti lietuvių kalba. Kita kalba užpildyti mokėjimo prašymai ir dokumentai nepriimami.

43. Paramos gavėjas turi pateikti vieną mokėjimo prašymo originalą, pažymėtą spaudu ORIGINALAS, ir vieną kopiją, pažymėtą spaudu KOPIJA, ir pridedamų dokumentų originalus, Agentūros darbuotojo arba notaro patvirtintas kopijas. Pateikiami dokumentų originalai, kurie pažymėti atitinkamu spaudu, grąžinami paramos gavėjui, o pasiliekamos patvirtintos spaudu TIKRA kopijos.

44. Mokėjimo prašymus kartu su reikalaujamais priedais iš paramos gavėjo priima ir registruoja Agentūra.

45. Mokėjimo prašymai turi būti pateikti laiku (paramos sutartyje arba paramos paraiškoje numatytais terminais), asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, faksu arba elektroniniu paštu) arba kitais adresais pateikti mokėjimo prašymai nebus priimami.

46. Pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą, taikomos sankcijos, nustatytos Administravimo taisyklėse. Pavėluotai teikiami motyvuoti mokėjimo prašymai priimami 60 darbo dienų nuo paramos sutartyje arba paramos paraiškoje nustatytos datos. Vėliau pateikti mokėjimo prašymai nepriimami.

47. Jeigu paramos gavėjas dėl pateisinamų priežasčių nori pratęsti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis iki atitinkamo termino pabaigos turi Agentūrai pateikti argumentuotą prašymą dėl termino pratęsimo arba dėl paramos objektų paskirstymo tarp paramos dalių. Agentūrai priėmus sprendimą atidėti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, keičiama paramos sutartis.

48. Mokėjimo prašymą pateikus pavėluotai dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių, paramos gavėjas turi Agentūrai raštu paaiškinti vėlavimo priežastis ir pateikti vėlavimo priežasties pagrindimo dokumentus.

49. Paramos gavėjo atsiskaitymai su tiekėjais turi vykti tik per finansines institucijas.

50. Mokėjimo prašymai vertinami Administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Agentūra turi įvertinti mokėjimo prašymą ir Ministerijai pateikti pinigų užsakymo paraiškas per 40 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo ir užregistravimo Agentūroje dienos. Į šį terminą neįskaičiuojamas paklausimų paramos gavėjui bei patikrų vietoje atlikimo laikas.

51. Šiai priemonės veiklos sričiai taikomas išlaidų kompensavimo ir (arba) išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdai.

52. Pagal išlaidų kompensavimo būdą paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą savo lėšomis ir paramos sutartyje nustatytu periodiškumu Agentūrai teikia mokėjimo prašymus, kuriuose deklaruoja patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus ir (arba) jų kopijas, patvirtintas paramos gavėjo ar jo įgalioto asmens parašu ir antspaudu.

53. Pagal išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdą:

53.1. paramos gavėjui gali būti suteikiamas avansas, kurio dydis gali būti iki 20 proc. nuo projektui numatytos paramos sumos:

53.1.1. paramos gavėjas, norintis gauti avansą, turi pateikti mokėjimo prašymą ir finansinės arba lygiavertės institucijos išduotą garantinį raštą, galiojantį ne mažiau kaip 42 mėn. nuo pateikimo Agentūrai, dėl avanso draudimo, atitinkančio 110 proc. avanso vertės;

53.1.2. institucija, garantiniu raštu suteikusi garantiją, įsipareigoja joje nurodyta suma visiškai arba iš dalies atsakyti už pareiškėjo neįvykdytas arba netinkamai įvykdytas prievoles, vadovaujantis Civiliniame kodekse nustatyta tvarka;

53.1.3. Agentūra grąžina garantinį raštą, kai paramos gavėjas pateikia įrodymus, kad įvykdė visus garantiniame rašte nurodytus reikalavimus, o Agentūra atliko visus būtinus patikrinimus, susijusius su pateiktos informacijos teisingumo patvirtinimu, ir nustatė, kad tinkamų finansuoti išlaidų suma viršijo avanso sumą. Garantinis raštas grąžinamas per 30 kalendorinių dienų nuo atitinkamų dokumentų ir prašymo grąžinti garantinį raštą gavimo dienos;

53.2. gavęs avansą, paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą ir pirmąjį mokėjimo prašymą kartu su ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimo bei išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais ir (arba) jų patvirtintomis kopijomis teikia Agentūrai ne vėliau kaip po 3 mėnesių nuo avanso gavimo dienos. Kitų tarpinių ir galutinio mokėjimo prašymų pateikimo periodiškumas ir terminai nustatomi paramos sutartyje;

53.3. jeigu per 3 mėnesius nuo avanso gavimo dienos paramos gavėjas nepradeda įgyvendinti projekto ir nepatiria išlaidų, per 5 (penkias) darbo dienas privalo grąžinti avansą Agentūrai.

54. Paramos lėšos išmokamos Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

55. Baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja visas per laikotarpį nuo paskutinio mokėjimo prašymo patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas bei galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą.

 

XIII. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR TIKRINIMAS

 

56. Paramos gavėjas Agentūrai projekto įgyvendinimo ataskaitas ir veiklos pagrindimo dokumentus teikia Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

57. Patikrų vietoje atlikimo tvarka numatyta Administravimo taisyklėse.

 

XIV. SANKCIJOS

 

58. Paramos gavėjui nesilaikant paramos suteikimo reikalavimų ir (arba) pažeidžiant paramos sutarties sąlygas, ir (arba) nesilaikant paramos paraiškoje numatytų įsipareigojimų, taikomos sankcijos, numatytos Administravimo taisyklėse.

 

XV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

59. Projektų dokumentų saugojimo, apskundimo tvarką ir kitą šiose Taisyklėse nepateiktą informaciją reglamentuoja Administravimo taisyklės ir kiti teisės aktai.

60. Šios Taisyklės gali būti keičiamos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu.

61. Pasikeitus šiose Taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos tų teisės aktų nuostatos.

 

_________________


Lietuvos kaimo plėtros

2007–2013 metų programos priemonės

„Žemės ūkio ir miškininkystės plėtra ir

pritaikymo infrastruktūra“ veiklos srities

„Gyvulių ir paukščių prekinės vertės

didinimas“ įgyvendinimo taisyklių

priedas

 

(Paramos paraiškos forma)

 

 

Nacionalinės mokėjimo agentŪros prie žemės ūkio ministerijos KAIMO PLĖTROS IR ŽUVININKYSTĖS PROGRAMŲ departamento |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| PARAMOS ADMINISTRAVIMO  skyrius

|_|_|_|_| |_|_| |_|_|    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

(paraiškos registracijos data ir registracijos numeris)

(paraišką užregistravusio tarnautojo pareigos)

(vardas, pavardė)

(parašas)

Paraiška vertinti priimta

Paraiška atmesta

 

___________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos

Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų

departamento ____________ Paramos administravimo skyriui

 

PARAMOS ParaiškA

pagal LIETUVOS Kaimo plėtros 2007–2013 metų PROGRAMOS priemonĖS „ŽEMĖS ŪKIO IR MIŠKININKYSTĖS PLĖTRA IR PRITAIKYMO INFRASTRUKTŪRA“ VEIKLOS SRITĮ „GYVULIŲ IR PAUKŠČIŲ PREKINĖS VERTĖS DIDINIMAS“

 

I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ

 

Adresas/buveinė

 

Savivaldybės pavadinimas

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

Seniūnijos pavadinimas   

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

Gyvenamosios vietovės pavadinimas 

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

Gatvės pavadinimas

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

Namo Nr.

|_|_|_|

Buto Nr.

|_|_|_|

Pašto indeksas

|_|_|_|_|_|_|_|

Telefono Nr.

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Fakso Nr.

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

El. paštas

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Juridinio asmens identifikavimo kodas

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

PVM mokėjimas

taip

PVM mokėtojo kodas _____________

ne

PVM nemokėjimo teisinis pagrindimas

 

 

Kokiu būdu norite gauti informaciją apie paraiškos administravimo eigą?

PASTABA. Užpildykite tik vieną langelį.

Paštu

Elektroniniu paštu

 

II. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ, KURIAM PRAŠOMA PARAMOS

 

1. KPP priemonė

ŽEMĖS ŪKIO IR MIŠKININKYSTĖS PLĖTRA IR PRITAIKYMO INFRASTRUKTŪRA

 

2. Priemonės veiklos sritis

4 veiklos sritis: Gyvulių ir paukščių prekinės vertės didinimas.                                                  

3. Projekto pavadinimas

 

(Nurodomas projekto, kuriam įgyvendinti prašoma paramos, pavadinimas)

4. Projekto įgyvendinimo vieta

(duomenys patikrai vietoje atlikti)

Savivaldybės pavadinimas

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Gyvenamosios vietovės pavadinimas

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

5. Bendra projekto vertė su PVM, Lt

|_|_|_|_|_|_|_|_| Lt

(Bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis su PVM, litais)

6. Bendra projekto vertė be PVM

|_|_|_|_|_|_|_|_| Lt

(Bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis be PVM, litais)

7. Prašoma paramos suma, Lt

|_|_|_|_|_|_|_|_| Lt

Nurodoma prašoma paramos suma, litais

8. Prašoma lėšų suma PVM kompensuoti, Lt

|_|_|_|_|_|_|_|_| Lt

(Nurodoma iš paramos lėšų netinkama finansuoti PVM suma, kuri apmokama iš šiam tikslui skirtų ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų, kai paramos gavėjas yra valstybės arba savivaldybės institucija ar įstaiga arba kitas viešasis juridinis asmuo)

9. Planuojama projekto pradžia:

|_|_|_|_| |_|_| |_|_|

Nurodoma projekto įgyvendinimo pradžia (nuo planuojamos paramos sutarties pasirašymo datos)

10. Planuojama projekto pabaiga:

|_|_|_|_| |_|_| |_|_|

Nurodoma projekto įgyvendinimo pabaiga (iki paskutinio mokėjimo pateikimo Agentūrai)

11. Asmuo, atsakingas už projektą

(vardas, pavardė):

(pildyti, jei tai ne pareiškėjas)

Telefonas pasiteirauti

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

(Pareiškėjo įgalioto asmens, kuris bus atsakingas už projekto įgyvendinimo priežiūrą ir ataskaitų rengimą projekto įgyvendinimo metu, vardas, pavardė, pareigos, tel. Nr.)

 

III. PROJEKTO SANTRAUKA

 

Trumpas projekto esmės aprašymas

Trumpai (ne daugiau kaip 2–5 psl.) paaiškinama:

vieta, kurioje bus įgyvendinamas projektas;

kokioms problemoms spręsti reikalingas projektas, kodėl ir kam reikalingi projekto rezultatai?

kodėl pasirinktas būtent toks problemos sprendimo būdas?

kaip projektas atitinka KPP priemonę?

kokie projekto parengimo darbai jau atlikti?

kas bus atsakingas už projekto įgyvendinimą, kaip bus organizuojamas projekto įgyvendinimas?

 

 

IV. Projekto priežiūros rodikliai (pildoma atsižvelgiant į projekto pobūdį)

(Lentelėje nurodoma informacija paraiškos pateikimo dieną ir prognozuojamu laikotarpiu)

 

Rodikliai

Mato vnt.

Prieš projektą 20__

Prognozė

20__

20__

20__

20__

20__

1.

Organizuota gyvulių ir paukščių parodų- aukcionų

Vnt.

 

 

 

 

 

 

2.

Atlikta gyvulių ir paukščių veislinės vertės nustatymo paslaugų

Lt

 

 

 

 

 

 

3.

Atlikta veterinarijos ir gyvulių ir paukščių priežiūros paslaugų

Lt

 

 

 

 

 

 

 


 

V. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PLANAS

(Projekte nurodomų ir (ar) planuojamų visų išlaidų kategorijos; jų pirkimo suma be PVM, PVM, pirkimo suma su PVM, įgyvendinimo trukmė (metai, mėn.), prašoma paramos suma ir bendra prašomos paramos suma, prašoma finansuoti PVM suma litais)

 

Nr.

Išlaidų pavadinimas

Vykdymo pradžia

(m., mėn.)

Vykdymo pabaiga

(m., mėn.)

Trukmė,

mėn.

1.

Statyba, rekonstrukcija

 

 

 

1.1.

 

 

 

 

n....

 

 

 

 

2.

Naujos statybinės medžiagos

 

 

 

2.1.

 

 

 

 

n...

 

 

 

 

3.

Įranga (nauji įrenginiai ir mechanizmai, technika, baldai)

 

 

 

3.1...

 

 

 

 

n...

 

 

 

 

4.

Bendrosios išlaidos

 

 

 

4.1.

 

 

 

 

n...

 

 

 

 

5.

Viešinimo išlaidos

 

 

 

5.1.

 

 

 

 

n...

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

VI. TINKAMŲ IŠLAIDŲ SĄRAŠAS

(Šioje lentelėje nurodomos tinkamos finansuoti išlaidų kategorijos: išlaidų pavadinimas, vienetų kaina be PVM, vienetų skaičius, PVM ir bendra suma su PVM)

 

Nr.

Išlaidų pavadinimas

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Bendra suma su PVM, Lt

Prašoma paramos suma, Lt

Prašoma finansuoti PVM suma, apmokama pagal Taisyklių 20 punktą

1.

Statyba, rekonstrukcija

 

 

 

 

 

1.1.

 

 

 

 

 

 

n.....

 

 

 

 

 

 

2.

Naujos statybinės medžiagos

 

 

 

 

 

2.1.

 

 

 

 

 

 

n...

 

 

 

 

 

 

3.

Įranga (nauji įrenginiai ir mechanizmai, technika, baldai)

 

 

 

 

 

3.1...

 

 

 

 

 

 

n...

 

 

 

 

 

 

4.

Bendrosios išlaidos

 

 

 

 

 

4.1.

 

 

 

 

 

 

n...

 

 

 

 

 

 

5.

Viešinimo išlaidos

 

 

 

 

 

5.1.

 

 

 

 

 

 

n...

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

VII. Projekto sąmatoje nurodytų išlaidų pagrindimas

(Šioje lentelėje trumpai pagrįskite, kodėl šios išlaidos yra būtinos ir kaip jos prisidės prie projekto tikslų įgyvendinimo. Turi būti atidžiai užpildyta ir pagrista, kad vertintojams neliktų abejonių dėl išlaidų pagrįstumo. Nepagristos, abejotinos išlaidos gali būti pripažintos kaip netinkamos, o tinkamų išlaidų bendra suma ir prašomos paramos dydis sumažinamas)

 

 

Investicijos / išlaidų pavadinimas

Pagrindimas

Pirkimų vykdymo būdai

1.

Statyba, rekonstrukcija

 

 

1.1.

 

 

konkursas/apklausa

didžiausieji įkainiai

kita

n.....

 

 

konkursas/apklausa

didžiausieji įkainiai

kita

2.

Naujos statybinės medžiagos

 

 

2.1.

 

 

konkursas/apklausa

didžiausieji įkainiai

kita

n...

 

 

konkursas/apklausa

didžiausieji įkainiai

kita

3.

Įranga (nauji įrenginiai ir mechanizmai, technika, baldai)

 

 

3.1...

 

 

konkursas/apklausa

didžiausieji įkainiai

kita

n...

 

 

konkursas/apklausa

didžiausieji įkainiai

kita

4.

Bendrosios išlaidos

 

 

4.1.

 

 

konkursas/apklausa

didžiausieji įkainiai

kita

n...

 

 

konkursas/apklausa

didžiausieji įkainiai

kita

5.

Viešinimo išlaidos

 

 

5.1.

 

 

konkursas/apklausa

didžiausieji įkainiai

kita

n...

 

 

konkursas/apklausa

didžiausieji įkainiai

kita

 

VIII. PROJEKTO FINANSAVIMO ŠALTINIAI

(Nurodoma, kaip pareiškėjas numato finansuoti projektą, jeigu projekto vertė didesnė negu galima didžiausia paramos suma. Turi būti numatytos lėšos, skirtos sumokėti už investicijos vertę su PVM, viršijančiai galimos paramos dydį. Pareiškėjas privalo nurodyti finansavimo šaltinius)

 

 

Šaltinis

Suma, Lt

Nuoroda į patvirtinimo dokumentą ir (arba) informacijos šaltinį

1.

Paramos lėšos

 

(nurodomos paramos lėšos, nukreiptos kitam projekto etapui finansuoti)

|_|_|_|_|_|_|_|_|

Pildoma tik tuo atveju, jei projektas numatomas vykdyti daugiau nei vieną etapą. Šioje grafoje nurodoma, kiek planuojama teikti mokėjimo prašymų (ne daugiau kaip keturis) ir kokioms investicijoms, už kurias gauta parama bus naudojama antrajam ir (arba) n-ajam projekto etapui finansuoti

2.

Lėšos PVM finansuoti, skiriamos iš Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

3.

Pareiškėjo lėšos

|_|_|_|_|_|_|_|_|

kita

4.

Paskola

 

(Nurodoma paskola, pagrįsta paskolos suteikimo galimybės įrodymo dokumentais)

|_|_|_|_|_|_|_|_|

kredito įstaigos

 

juridinio asmens

 

fizinio asmens

5.

Bendra projekto vertė (1+2+3+4)

 

 

 

IX. INFORMACIJA APIE ES PARAMĄ

 

Ar esate gavęs ES investicinę paramą?

Taip   Ne

 

Jei taip, užpildykite šią lentelę:

 

Paramos pavadinimas

Paramos suma, Lt

Paramos skyrimo data

Išmokėta paramos suma, Lt

Projekto įgyvendinimo pabaiga

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

X. INFORMACIJA APIE VALSTYBĖS PAGALBĄ

 

Ar per pastaruosius trejus metus buvo suteikta valstybės pagalba?

Taip   Ne

 

Jei taip, užpildykite šią lentelę:

 

Finansavusi institucija

Pagalbos forma (finansinė parama, dotuojama paskola)

Paramos suma, Lt

Paramos skyrimo data

Išmokėta paramos suma, Lt

Pinigų gavimo data

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

XI. KITA INFORMACIJA (pildoma pareiškėjo)

(Šioje lentelėje pareiškėjas atsako į pateiktus klausimus, užbraukdamas kryželiu langelį ties žodžiu „Taip“ arba „Ne“)

 

1.

Ar esate atsiskaitęs su Valstybine mokesčių inspekcija?

Taip   Ne

2.

Ar esate atsiskaitęs su Valstybiniu socialinio draudimo fondu?

Taip   Ne

3.

Ar patvirtinate, kad projekte numatytos ir pagal šią priemonę finansuojamos išlaidos tuo pačiu metu nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir ES fondų?

Taip   Ne

4.

Ar tvarkote buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktais nustatytus reikalavimus?

Taip   Ne

5.

Ar įsipareigojate be rašytinio Agentūros sutikimo nekeisti projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų, neparduoti ir kitaip neperduoti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto turto mažiausiai penkerius metus nuo paramos sutarties pasirašymo?

Taip   Ne

6.

Ar užtikrinate projekto finansavimo šaltinį?

Taip   Ne

7.

Ar įsipareigojate apdrausti turtą (esant draudimo paslaugų prieinamumui), kuriam įsigyti ar sukurti bus panaudota parama: projekto įgyvendinimo laikotarpiui – didžiausiu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų, o įgyvendinus projektą iki kontrolės laikotarpio pabaigos – likutine verte, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas)?

Taip   Ne

8.

Ar nekilnojamasis turtas, į kurį investuojate, Jūsų valdomas teisėtais pagrindais:

 

Ar žemė, įskaitant žemę po pastatais ir (arba) statiniais, priklauso Jums nuosavybės teise, yra nuomojama arba kitaip įstatymu nustatyta tvarka įrodomas naudojimasis ja ne trumpiau kaip dešimt metų nuo paramos paraiškos užregistravimo Agentūroje dienos?

Taip   Ne

Jei „Taip“, nurodykite žemės sklypo, kuriame numatote vykdyti darbus, unikalų numerį:

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

Ar naujai statomi ir (arba) rekonstruojami pastatai ir (arba) patalpos priklauso Jums nuosavybės teise?

 

Jei „Taip“, nurodykite nekilnojamojo turto, į kurį numatote investuoti, unikalų numerį:

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

9.

Ar investicijos atitinka aplinkos apsaugos, higienos, sanitarijos, veterinarijos, gyvūnų gerovės ir maisto kokybės reikalavimus ir standartus?

Taip   Ne

10.

Ar patvirtinate, kad investicijos atitinka ES darbo saugos reikalavimus?

Taip   Ne

11.

Ar įsipareigojate viešinti gautą paramą? Kokias viešinimo priemones naudosite?

Taip   Ne

Nurodykite viešinimo priemones

 

XII. TEIKIAMi DOKUMENTAI

(Šioje lentelėje pareiškėjas pasitikrina, ar jo pateikiama paraiška yra sukomplektuota, ir pažymi (kryželiu), kuriuos dokumentus pateikia, nurodydamas teikiamų dokumentų puslapių skaičių) 

Eil. Nr.

Dokumento pavadinimas

Pažymėti X

Puslapių skaičius

1.

Projekto aprašas

|_|_|

2.

Aplinkos ministerijos Regioninio aplinkos apsaugos departamento pažyma apie numatomo įgyvendinti projekto atitiktį aplinkosaugos reikalavimams

|_|_|

3.

Aplinkos ministerijos Regioninio aplinkos apsaugos departamento atrankos išvada dėl numatomo įgyvendinti projekto planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo (jei reikia)

|_|_|

4.

Juridinio asmens steigimo dokumentai

|_|_|

5.

Juridinio asmens registravimo pažymėjimas

|_|_|

6.

Finansinės atskaitomybės dokumentai už ataskaitinius ir praėjusius ataskaitinius metus

|_|_|

7.

Dokumentai, įrodantys, kad pareiškėjas turi patirties įgyvendinant ir administruojant nacionalinius ir tarptautinius gyvulininkystės projektus

|_|_|

8.

Dokumentai, įrodantys, kad pareiškėjas turi patirties veislininkystės srityje

|_|_|

9.

Statinio techninis projektas arba projektiniai pasiūlymai su statybos (rekonstravimo) vertės skaičiavimu

|_|_|

10.

Kiti dokumentai

|_|_|

 

XIII. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA


 

Aš, pretenduodamas gauti paramą pagal priemonės „Žemės ūkio ir miškininkystės plėtra ir pritaikymo infrastruktūra“ veiklos sritį „Gyvulių ir paukščių prekinės vertės didinimas“, patvirtinu, kad:

 

1.

šioje paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga;

2.

prašoma parama yra mažiausia projektui įgyvendinti reikalinga suma;

3.

nesu pažeidęs jokios kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų;

4.

aš nesu bankrutuojantis arba mano įmonė nelikviduojama;

5.

man nežinomos kitos šiame dokumente nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas, jo įgyvendinimas būtų atidedamas arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas nustatytu laikotarpiu;

6.

žinau, kad paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją).

7.

sutinku, kad paraiškoje pateikti duomenys būtų apdorojami ir saugomi informacinėje sistemoje;

8.

sutinku, kad mano tinkamumas gauti paramą bus vertinamas pagal mano pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis bei viešuosiuose registruose esančius duomenis;

9.

esu informuotas, kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti Bendrijos finansinius interesus Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka;

10.

sutinku, kad informacija apie mano pateiktą paraišką, nurodant pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paraiškos kodą ir prašomą paramos sumą, būtų skelbiama Agentūros interneto svetainėje ir visa su šiuo projektu susijusi informacija būtų naudojama statistikos, vertinimo bei tyrimų tikslais;

11.

įsipareigoju klaidingai apskaičiuotą ir pervestą į mano atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumą grąžinti Agentūrai;

12.

žinau, kad Agentūra gali patikrinti pateiktus duomenis ir atlikti patikrą vietoje, gauti papildomos informacijos apie mano projektą ir su juo susijusią veiklą. Pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti ir kitos Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijos;

13.

esu informuotas, kad turiu teisę žinoti apie savo asmens duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti, sunaikinti savo asmens duomenis arba sustabdyti savo asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų. Esu informuotas, kad duomenų valdytojas yra Agentūra;

14.

sutinku, kad paraiškoje ir kituose Agentūrai teikiamuose dokumentuose esantys mano asmens ir kiti duomenys būtų apdorojami ir saugomi paramos administravimo informacinėse sistemose ir kad Agentūra gautų mano asmens ir kitus duomenis iš kitų juridinių asmenų, registrų ar duomenų bazių paramos administravimo klausimais.

Pareiškėjo pavadinimas, adresas, antspaudas

 

Pareiškėjo atstovo vardas, pavardė, pareigos, parašas

 

Data, vieta

 

 

Jei projektą parengė ir paraišką padėjo užpildyti konsultantas, nurodykite:

 

 

 

Konsultanto vardas ir pavardė

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

Institucijos pavadinimas

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

Telefono ir fakso Nr.

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

_______________

(parašas)

_______________

(konsultanto vardas, pavardė)

 

_________________