RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS DIREKTORIUS
Į S A K Y M A S
DĖL ABONENTŲ IR (AR) KITŲ NAUDOTOJŲ SKAMBUČIŲ SIUNTIMO Į PAGALBOS TARNYBŲ NUMERIUS TVARKOS
2002 m. gruodžio 6 d. Nr. 174
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatymo (Žin., 1998, Nr. 56-1548; 2002, Nr. 75-3215)) 8 straipsnio 11 punktu, 24 straipsnio 12 dalimi, Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatymo pakeitimo įstatymo (Žin., 2002, Nr. 75-3215) 3 straipsnio 3 dalimi bei atsižvelgdamas į Europos Bendrijų Tarybos 1991 m. liepos 29 d. sprendimą 91/396/EEB dėl vieningo europinio pagalbos telefono numerio įvedimo ir į Europos Sąjungos Parlamento ir Tarybos 1998 m. vasario 26 d. direktyvą 98/10/EB dėl atvirojo tinklo nuostatų (ATN) taikymo balso telefonijai ir universaliosioms telekomunikacijų paslaugoms konkurencijos sąlygomis:
1. Tvirtinu Abonentų ir (ar) kitų naudotojų skambučių siuntimo į pagalbos tarnybų numerius tvarką (pridedama).
PATVIRTINTA
Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos
Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2002 m.
gruodžio 6 d. įsakymu Nr. 174
abonentų ir (ar) kitų NAUDOTOJŲ skambučių siuntimo į pagalbos tarnybų numerius tvarka
1. Abonentų ir (ar) kitų naudotojų skambučių siuntimo į pagalbos tarnybų numerius tvarka (toliau – Tvarka) siekiama užtikrinti operatyvų pagalbos skambučių priėmimą, įvertinimą ir siuntimą teisėsaugos, greitosios pagalbos bei priešgaisrinės apsaugos institucijoms ir kitoms valstybės ir jos institucijoms jų funkcijoms atlikti.
2. Tvarka parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatymu (Žin., 1998, Nr. 56-1548; 2002, Nr. 75-3215), Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 1500 „Dėl bendrojo pagalbos centro įsteigimo ir vieno skubaus iškvietimo telefono numerio 112 įvedimo strategijos, jos įgyvendinimo plano patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 95-4114) bei atsižvelgiant į Europos Bendrijų Tarybos 1991 m. liepos 29 d. sprendimą 91/396/EEB dėl vieningo europinio pagalbos telefono numerio įvedimo ir į Europos Sąjungos Parlamento ir Tarybos 1998 m. vasario 26 d. direktyvą 98/10/EB dėl atvirojo tinklo nuostatų (ATN) taikymo balso telefonijai ir universaliosioms telekomunikacijų paslaugoms teikimo konkurencijos sąlygomis.
3. Tvarkoje vartojama sąvoka:
Naudotojas – asmuo, galintis pasinaudoti viešosiomis telekomunikacijų paslaugomis.
4. Kitos Tvarkoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatyme.
5. Visi viešųjų telefono ryšio tinklų operatoriai ir viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai privalo:
5.1. užtikrinti galimybę skambinti bendru skubaus iškvietimo numeriu 112 ir kitais pagalbos tarnybų telefono numeriais (01,02,03):
5.1.1. nemokamai ir nenaudojant monetų, personalinių identifikavimo numerių (PIN) – kodų ar kortelių;
5.1.3. judriojo telefono tinklo telefono aparatu bet kuriuo toje vietovėje veikiančiu judriojo telefono tinklu;
5.2. skirti reikiamo pralaidumo ryšio kanalus su bendruoju pagalbos centru (BPC) ir (ar) kitomis pagalbos tarnybomis;
5.3. siųsdami skambučius į skubaus iškvietimo numerį 112 ar kitus nacionaliniuose tinkluose naudojamus pagalbos tarnybų telefono numerius, perduoti skambinančio abonento ir (ar) naudotojo numerį;
5.4. pakeitus pagalbos tarnybų trumpuosius telefono numerius 0X į 112, šių numerių keitimo ir galiojimo laikotarpiu užtikrinti, kad skambučiai būtų nukreipiami į pagalbos tarnybas arba į bendrąjį pagalbos centrą ar į regioninį bendrąjį pagalbos centro padalinį (RBPC) visais tuo laikotarpiu galiojančiais pagalbos tarnybos numeriais – 0X, 112;
5.5. pasibaigus pagalbos telefonų 0X numerių galiojimo laikui, pateikti skambinančiajam informaciją automatiniu atsakikliu, kad bendras pagalbos telefono numeris yra 112, nesvarbu, iš kokio telefono tinklo bus skambinama;
5.6. užtikrinti pagalbos skambučių iš internetinės telefonijos (IP) tinklų, žinybinių telefono tinklų (PABX) ar kito atitinkamo tinklo galimą peradresavimą ir su tuo susijusį numerio modifikavimą taip, kad skambučiai būtų nukreipti į bendrąjį pagalbos centrą ar į regioninį bendrąjį pagalbos centro padalinį arba į pagalbos tarnybas pagal informaciją, gautą iš atitinkamo tinklo;
5.7. užtikrinti, kad jo abonentų ir (ar) kitų naudotojų skambučiai iš kiekvienos geografinės vietovės būtų nukreipiami į bendrąjį pagalbos centrą ar į regioninį bendrąjį pagalbos centro padalinį arba į pagalbos tarnybas pagal atitinkamai priskirtas vietoves. Gyvenamųjų vietovių priskyrimą atitinkamiems bendriesiems pagalbos centrams ir pagalbos tarnyboms nustato Vidaus reikalų ministerija;
5.8. gedimų stotyje atvejais srautas viešųjų telekomunikacijų tinklų aukšto prioriteto stotyse turi būti užtikrintas taip, kad pagalbos skambučių pateikimas būtų nuosekliai garantuojamas;