LIETUVOS SAUGIOS LAIVYBOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS SAUGIOS LAIVYBOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2010 m. BIRŽELIO 7 d. ĮSAKYMO Nr. V-72 „DĖL MAŽŲJŲ LAIVŲ, KURIŲ ILGIS IKI 10 M, PRAMOGINIŲ IR ASMENINIŲ LAIVŲ TECHNINIŲ APŽIŪRŲ ATLIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. liepos 4 d. Nr. V-131

Klaipėda

 

 

1. P a k e i č i u Mažųjų laivų, kurių ilgis iki 10 m, pramoginių ir asmeninių laivų techninių apžiūrų atlikimo taisykles, patvirtintas Lietuvos saugios laivybos administracijos direktoriaus 2010 m. birželio 7 d. įsakymu Nr. V-72 „Dėl Mažųjų laivų, kurių ilgis iki 10 m, pramoginių ir asmeninių laivų techninių apžiūrų atlikimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 69-3467; 2011, Nr. 90-4311):

1.1. Išdėstau 1 punktą taip:

1. Mažųjų laivų, kurių ilgis iki 10 m, pramoginių ir asmeninių savaeigių bei nesavaeigių laivų (toliau – Laivas) techninės apžiūros tikslas – vadovaujantis tarptautinių, Europos Sąjungos ir nacionalinių teisės aktų bei standartų reikalavimais, identifikuoti Laivus, nustatyti jų techninę būklę, plaukiojimo sąlygas, kurioms esant Laivas gali būti saugiai eksploatuojamas.“

1.2. Išdėstau 3 punktą taip:

3. Taisyklės reglamentuoja pirminių, kasmetinių (periodinių) (toliau – kasmetinės) ir neeilinių (specialiųjų) (toliau – neeilinės) techninių apžiūrų atlikimą Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre (toliau – Registras) registruojamiems ir įregistruotiems Laivams, taip pat vidaus vandenų laivams (tarnybiniams), atitinkantiems Laivams keliamus reikalavimus (toliau – tarnybinis laivas). Nesavaeigiams Laivams ir Laivams su elektriniais pakabinamaisiais varikliais kasmetinės techninės apžiūros neatliekamos, išskyrus tarnybinius laivus bei Laivus, naudojamus nuomai ir kitai komercinei ar tarnybinei veiklai.“

1.3. Išdėstau 4 punktą taip:

4. Laivų ir tarnybinių laivų pirmines, kasmetines ir neeilines technines apžiūras bei vidaus vandenų transporto priemonių pakabinamųjų variklių (toliau – Pakabinamasis variklis) pirmines technines apžiūras atlieka Lietuvos saugios laivybos administracijos (toliau – Administracija) Pramoginės laivybos skyriaus valstybės tarnautojai.“

1.4. Išdėstau 5 punktą taip:

5. Administracijai gavus Laivo savininko (valdytojo) ar įgalioto asmens nustatytos formos prašymą atlikti pirminę techninę apžiūrą ir įregistruoti Laivą, tarnybinį laivą ar Pakabinamąjį variklį Registre, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas atliekama Laivo, tarnybinio laivo ar pakabinamojo variklio pirminė techninė apžiūra.”

1.5. Išdėstau 7 punktą taip:

7. Laivų ir tarnybinių laivų techninės apžiūros atliekamos Administracijos direktoriaus nustatytose vietose Lietuvos Respublikos vidaus vandens telkiniuose. Laivų ir tarnybinių laivų pirminės techninės apžiūros bei naujai pastatytų, iki 1 metų nuo pastatymo (pagaminimo) datos Laivų ir tarnybinių laivų su tų pačių metų varikliais kasmetinės techninės apžiūros gali būti atliekamos ir kitose vietose, ne vandens telkiniuose.“

1.6. Išdėstau 8 punktą taip:

8. Tarnybiniams laivams, kurie yra suprojektuoti ir gamintojo dokumentuose ar lentelėje turi atitinkamai pažymėtą A, B, C ar D laivų projektavimo kategoriją, taikomi tie patys šiose Taisyklėse Laivams nustatyti techniniai ir kiti reikalavimai.“

1.7. Išdėstau 13.1 punktą taip:

13.1. Kasmetinė Laivo techninė apžiūra atliekama Laivo savininko (valdytojo) prašymu (1 priedas) Taisyklių 7 punkte nustatyta tvarka.“

1.8. Išdėstau 13.1.1 punktą taip:

13.1.1. Laivų ir jų variklių, nuo kurių pastatymo (pagaminimo) datos praėjo 5 ir daugiau metų, kasmetinė techninė apžiūra atliekama ne rečiau kaip vieną kartą per metus.“

1.9. Išdėstau 13.1.2 punktą taip:

13.1.2. Laivų ir jų variklių, nuo kurių pastatymo (pagaminimo) datos praėjo nuo 1 iki 5 metų, kasmetinė techninė apžiūra atliekama ne rečiau kaip vieną kartą per dvejus metus.“

1.10. Išdėstau 13.2 punktą taip:

13.2. Laivų ir jų variklių, nuo kurių pastatymo (pagaminimo) datos praėjo ne daugiau kaip 1 metai, pirmą kartą atlikta kasmetinė techninė apžiūra galioja trejus metus. Kita kasmetinė techninė apžiūra atliekama bendra tvarka, atsižvelgiant į Laivo pastatymo metus.“

1.11. Išdėstau 13.5 punktą taip:

13.5. Atlikus kasmetinę Laivo techninę apžiūrą, surašomas ir, esant teigiamiems apžiūros rezultatams, jo savininkui (valdytojui) išduodamas Mažojo laivo, kurio ilgis iki 10 m, pramoginio ir asmeninio laivo techninės apžiūros aktas (originalas) (2 priedas), kurio galiojimo laikas nustatomas, atsižvelgiant į Laivo pastatymo metus.”

1.12. Išdėstau 13.7 punktą taip:

13.7. Pakartotinė Laivo kasmetinė techninė apžiūra, pašalinus Mažojo laivo, kurio ilgis iki 10 m, pramoginio ir asmeninio laivo techninės apžiūros akte nurodytus trūkumus, atliekama atskiru savininko (valdytojo) prašymu (1 priedas). Tarp kasmetinių techninių apžiūrų gali būti atliekami Laivų, tarnybinių laivų ir burinių jachtų patikrinimai vykdant saugios laivybos kontrolę uostuose, prieplaukose ir krantinėse, o vykdomų reidų metu – vidaus ir pakrančių vandenyse.“

1.13. Išdėstau 14.1 punktą taip:

14.1. Neeilinė techninė apžiūra Laivo savininko (valdytojo) prašymu (1 priedas) atliekama:“.

1.14. Išdėstau 14.1.4 punktą taip:

14.1.4. keičiant Laivų, kurių eigos variklių galingumas virš 22 kW (30 AG), eigos variklius, eksploatavimo sąlygas, plaukiojimo rajoną ar kitas sąlygas, kurios turi įtakos saugiam Laivo eksploatavimui.“

1.15. Išdėstau 14.2 punktą taip:

14.2. Atlikus neeilinę Laivo techninę apžiūrą, surašomas ir, esant teigiamiems apžiūros rezultatams, jo savininkui (valdytojui) išduodamas Mažojo laivo, kurio ilgis iki 10 m, pramoginio ir asmeninio laivo techninės apžiūros aktas (originalas) (2 priedas), kurio galiojimo laikas nustatomas, atsižvelgiant į Laivo pastatymo metus.“

1.16. Išdėstau 14.4 punktą taip:

14.4. Techninių apžiūrų aktų kopijos saugomos Administracijos Pramoginės laivybos skyriaus regionų (zonų) valstybės tarnautojų sudarytose bylose.“

1.17. Išdėstau 19 punktą taip:

19. Senesnių kaip 10 metų Laivų plieninių korpusų likutinių storių matavimai atliekami vieną kartą per 5 metus, naudojant ultragarsinius prietaisus, matuojant kiekviename korpuso apkalos lakšte 4–6 vietose.“

1.18. Išdėstau 32 punktą taip:

32. Asmeniniame laive (vandens motocikle) privalo būti automatinis elektroninis variklio išjungimas, suveikiantis vairuotojui įkritus į vandenį.“

1.19. Išdėstau 57.3 punktą taip:

57.3. jei inkarų masė didesnė negu 50 kg, laive turi būti sumontuoti suktuvai (gervės).“

1.20. Išdėstau 60 punktą taip:

60. Motoriniuose pramoginiuose laivuose, kurių variklių galingumas iki 4 kW (5,4 AG), privalo būti 1,5 x 2 m dydžio priešgaisrinis audeklas. Motoriniuose pramoginiuose laivuose, kurių variklių galingumas virš 4 kW (5,4 AG), privalo būti vienas nešiojamas miltelinis gesintuvas, kurio užpildo svoris ne mažesnis kaip 2 kg ir 1,5 x 2 m dydžio priešgaisrinis audeklas.“

1.21. Išdėstau IX skyriaus pavadinimą taip:

IX. PAPILDOMI REIKALAVIMAI MAŽIESIEMS LAIVAMS, KURIŲ ILGIS IKI 10 M, PRAMOGINIAMS LAIVAMS IR ASMENINIAMS LAIVAMS, PLAUKIOJANTIEMS JŪRA (PAKRANČIŲ VANDENYSE) IR VIDAUS VANDENYSE“.

1.22. Išdėstau 72.2 punktą taip:

72.2. Laivuose turi būti reikiamas kiekis gelbėjimo ratų su 30 m ilgio plūduriuojančiais gelbėjimo lynais. Vienas gelbėjimo ratas turi būti su pritvirtintu prie jo signaliniu plūduru, kuris turi būti su savaime užsidegančiu žiburiu, veikiančiu su baterija, kurio negali užgesinti vanduo. Signalinis plūduras prie gelbėjimo rato tvirtinamas su plūduriuojančiu 1,5 m ilgio lynu. Ant kiekvieno gelbėjimo rato turi būti užrašytas Laivo registro (identifikavimo) numeris.“

1.23. Išdėstau 73.2 punktą taip:

73.2. Laivuose turi būti reikiamas kiekis gelbėjimo ratų su 30 m ilgio plūduriuojančiais gelbėjimo lynais. Vienas gelbėjimo ratas turi būti su pritvirtintu prie jo signaliniu plūduru, kuris turi būti su savaime užsidegančiu žiburiu, veikiančiu su baterija, kurio negali užgesinti vanduo. Signalinis plūduras prie gelbėjimo rato tvirtinamas su plūduriuojančiu 1,5 m ilgio lynu. Gelbėjimo ratai turi būti parengti naudoti ir pritvirtinti atitinkamose denio vietose. Ant kiekvieno gelbėjimo rato turi būti užrašytas Laivo registro (identifikavimo) numeris.“

1.24. Išdėstau 75 punktą taip:

75. D projektavimo kategorijos motoriniai pramoginiai ir asmeniniai laivai bei mažieji laivai, kurių ilgis iki 10 m, plaukiojantys vidaus vandenyse, privalo turėti:“.

1.25. Išdėstau 75.2 punktą taip:

75.2. Laivuose turi būti reikiamas kiekis gelbėjimo ratų su 30 m ilgio plūduriuojančiais gelbėjimo lynais.“

1.26. Išdėstau 76.2 punktą taip:

76.2. gelbėjimo ratą su 30 m ilgio plūduriuojančiu gelbėjimo lynu.“

1.27. Išdėstau 77 punktą taip:

77. Pripučiamuose Laivuose turi būti 30 m ilgio plūduriuojantis lynas su kilpa be gelbėjimo rato ir gelbėjimosi liemenės kiekvienam laive esančiam žmogui.“

1.28. Išdėstau X skyriaus pavadinimą taip:

X. APLINKOS APSAUGOS REIKALAVIMAI MAŽIESIEMS LAIVAMS, KURIŲ ILGIS IKI 10 M, PRAMOGINIAMS IR ASMENINIAMS LAIVAMS“.

1.29. Išdėstau 85.2 punktą taip:

85.2. Nedideli trūkumai (toliau – NT). Šis vertinimo kriterijus reiškia, kad Laivo įrengimo, aprūpinimo ir techninių savybių nustatytų reikalavimų neatitikimai neturi akivaizdžios neigiamos įtakos saugiam plaukiojimui, Laivo navigacinėms ir eksploatacinėms savybėms, žmonių sveikatai ir aplinkai. Jeigu Mažojo laivo, kurio ilgis iki10 m, pramoginio ir asmeninio laivo techninės apžiūros akte (2 priedas) techninių reikalavimų įvertinimo punktuose 7.7, 9.1 ir 10.5 pažymėta NT, Laivo eksploatacija galima, pakartotinė apžiūra neprivaloma.“

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Taisyklių 12.5 punktą.

 

 

 

l. e. direktoriaus pareigas                                  Robertinas Tarasevičius