LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2007 m. GEGUŽĖS 16 d. ĮSAKYMO Nr. 3D-237 „DĖL ŽEMĖS ŪKIO VEIKLOS SUBJEKTŲ LAVINIMO IR MOKYMO, MOKSLO ŽINIŲ SKLAIDOS, ŽEMĖS ŪKIO PARODŲ, MUGIŲ, ŽEMĖS ŪKIO KONKURSŲ ORGANIZAVIMO FINANSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2009 m. gruodžio 8 d. Nr. 3D-948

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. gegužės 16 d. įsakymą Nr. 3D-237 „Dėl Žemės ūkio veiklos subjektų lavinimo ir mokymo, mokslo žinių sklaidos, žemės ūkio parodų, mugių, žemės ūkio konkursų organizavimo finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 63-2429; 2009, Nr. 22-869), ir išdėstau jį nauja redakcija:

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŽEMĖS ŪKIO ŠVIEČIAMŲJŲ RENGINIŲ, ŽEMĖS ŪKIO PARODŲ, MUGIŲ,

KONKURSŲ ORGANIZAVIMO FINANSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo (Žin., 2002, Nr. 72-3009; 2008, Nr. 81-3174) 8 straipsniu ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. nutarimu Nr. 1120 (Žin.,1998, Nr. 83-2327; 2008, Nr. 46-1732), 6.2 punktu,

t v i r t i n u Žemės ūkio šviečiamųjų renginių, žemės ūkio parodų, mugių, konkursų organizavimo finansavimo taisykles (pridedama).“

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                           Kazys Starkevičius

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos

2009-12-01 raštu Nr. (9.8-10) 6V-2152

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2007 m. gegužės 16 d.

įsakymu Nr. 3D-237

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2009 m. gruodžio 8 d.

įsakymo Nr. 3D-948 redakcija)

 

žemės ūkio ŠVIEČIAMŲJŲ RENGINIŲ, ŽEMĖS ŪKIO PARODŲ, MUGIŲ, KONKURSŲ organizavimo FINANSAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žemės ūkio šviečiamųjų renginių, žemės ūkio parodų, mugių, konkursų organizavimo finansavimo taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja žemės ūkio šviečiamųjų renginių (konferencijų, seminarų ir kitų šviečiamųjų renginių), žemės ūkio parodų, mugių, konkursų, varžytuvių organizavimo ir dalyvavimo šiuose renginiuose, taip pat dalyvavimo šiuose renginiuose organizavimo ir informacinių leidinių leidybos (toliau – renginių organizavimas ir informacinių leidinių leidyba) finansavimo iš Specialiosios kaimo rėmimo programos lėšų tvarką.

2. Šios taisyklės parengtos atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymą (Žin., 2002, Nr. 72-3009; 2008, Nr. 81-3174), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 1857/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo valstybės pagalbai mažoms ir vidutinėms įmonėms, kurios verčiasi žemės ūkio produktų gamyba, iš dalies keičiantį reglamentą (EB) Nr. 70/2001 (OL 2006 L 358, p. 3), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5) ir 2007 m. liepos 24 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 875/2007 dėl EB Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis valstybės pagalbai žuvininkystės sektoriuje, iš dalies keičiantį reglamentą (EB) Nr. 1860/2004 (OL 2007 L 193, p. 6), 2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamentą (EB) Nr. 800/2008, skelbiantį tam tikrų rūšių pagalbą, suderinamą su bendrąja rinka, taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) (OL 2008 L 214, p. 3).

3. Taisyklės taikomos renginių organizavimo ir informacinių leidinių leidybos veiklai, kuri vykdoma nuo šių taisyklių įsigaliojimo dienos.

 

II. TAISYKLĖSE VARTOJAMOS PAGRINDINĖS SĄVOKOS

 

4. Galutinis pagalbos gavėjas – žemės ūkio veiklos subjektas, žemės ūkio šviečiamųjų renginių, žemės ūkio parodų, konkursų dalyvis.

5. Pareiškėjas – juridinis asmuo, teikiantis Renginių organizavimo ir informacinių leidinių leidybos finansavimo paraišką (priedas). Pareiškėjas turi užsiimti viena iš šių veiklos sričių: žemės ūkio veiklos subjektų informavimas, švietimas, žemės ūkio ir maisto pramonės parodų, mugių, konkursų organizavimas.

6. Žemės ūkio veiklos subjektas – kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo 2 straipsnio 22 dalyje.

7. Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos reglamente (EB) Nr. 1857/2006, reglamente (EB) Nr. 1998/2006, reglamente (EB) Nr. 875/2007 ir Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 (Žin., 2005, Nr. 9-282).

 

III. PAGRINDINIAI FINANSAVIMO principai

 

8. Valstybės pagalba finansuojant renginių organizavimą ir informacinių leidinių leidybą (toliau – pagalba) 11.1 punkte išvardytiems galutiniams pagalbos gavėjams teikiama vadovaujantis reglamentu (EB) Nr. 1857/2006, 11.2 punkte išvardytiems galutiniams pagalbos gavėjams – vadovaujantis reglamentu (EB) Nr. 1998/2006 ir reglamentu (EB) Nr. 875/2007.

9. Renginių organizavimo ir informacinių leidinių leidybos finansavimo tikslai:

9.1. remti žemės ūkio veiklos subjektų švietimą, informavimą ir kitą vietinę iniciatyvą;

9.2. remti žemės ūkio veiklos subjektų profesinį ir kultūrinį tobulėjimą;

9.3. diegti žemės ūkio mokslo ir gamybos naujoves, skleisti gerąją patirtį;

9.4. plėsti žemės ūkio produktų rinką.

10. Pagal šias taisykles lėšos gali būti skiriamos tokiai veiklai:

10.1. žemės ūkio veiklos subjektams lavinti:

10.1.1. respublikinės ir regioninės reikšmės šviečiamiesiems renginiams;

10.1.2. tarptautinės reikšmės šviečiamiesiems renginiams;

10.1.3. informacinių leidinių leidybai;

10.2. tarptautinių ir respublikinių žemės ūkio parodų, mugių, konkursų, varžytuvių organizavimui.

11. Galutiniai pagalbos gavėjai yra:

11.1. pirmine žemės ūkio produktų gamyba (pirminė gamyba – kaip apibrėžta 2002 m. sausio 28 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 178/2002, nustatančio maistui skirtų teisės aktų bendruosius principus ir reikalavimus, įsteigiančio Europos maisto saugos tarnybą ir nustatančio su maisto saugos klausimais susijusias procedūras (OL 2004 m. specialusis leidimas, 15 skyrius, 6 tomas, p. 463), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir tarybos reglamentu (EB) Nr. 596/2009 (OL 2009 L 188, p. 14) 3 straipsnio 17 dalyje) užsiimantys fiziniai ar juridiniai asmenys, atitinkantys mažų ir vidutinių įmonių apibrėžtis, nustatytas reglamento (EB) Nr. 800/2008 I priede ir kuriems pagalba yra teikiama natūra kaip subsidijuojamos paslaugos ir negali apimti tiesioginių išmokų pinigais;

11.2. žemės ūkio produktų perdirbimu ir prekyba, taip pat žuvininkystės produktų gamyba, perdirbimu ir prekyba užsiimantys fiziniai ir juridiniai asmenys ir nepatiriantys sunkumų, kaip apibrėžta Bendrijos gairėse dėl pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti (OL 2004 C 244, p. 2).

12. Tinkamos finansuoti išlaidų rūšys:

12.1. pagal šių taisyklių 10.1 punkte nurodytas veiklos sritis:

12.1.1. lektorių, renginių organizatorių, informacinės medžiagos rengėjų darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos, autorinis atlyginimas ir su juo susiję mokesčiai;

12.1.2. ryšių (telefono, pašto, interneto) paslaugos;

12.1.3. transporto išlaikymas;

12.1.4. komandiruočių apmokėjimas;

12.1.5. patalpų ir įrangos nuoma;

12.1.6. renginio vietos įrengimas;

12.1.7. vertimai;

12.1.8. informacinės ir metodinės medžiagos rengimas ir (arba) įsigijimas;

12.1.9. informacinių leidinių rengimas, maketavimas ir leidyba (nurodant tiražą, paskirstymo planą, spaudos lankus, popieriaus rūšį);

12.1.10. informacijos sklaida (išlaidos renginio medžiagai išleisti ir pranešimams publikuoti, skelbimams spaudoje, informacinėms radijo ir televizijos laidoms);

12.1.11. organizacinės išlaidos (prekės, paslaugos), tiesiogiai susijusios su 10.1 punkte nurodyta veikla;

12.2. pagal šių taisyklių 10.2 punkte nurodytą veiklos sritį:

12.2.1. dalyvavimo mokesčiai;

12.2.2. kelionės išlaidos;

12.2.3. publikavimo išlaidos;

12.2.4. parodos patalpų nuoma;

12.2.5. simboliniai konkursų prizai, kurių vertė neviršija 863 Lt už vieną prizą vienam laimėtojui.

13. Pridėtinės vertės mokestis (PVM) už numatomas įsigyti (įsigytas) prekes ir paslaugas nėra tinkama finansuoti išlaida, išskyrus atvejus, kai jį faktiškai ir galutinai sumoka pareiškėjas, nesantis PVM mokėtojas, ir įsipareigoja nesiekti susigrąžinti.

14. Tinkamos finansuoti yra einamųjų metų išlaidos, padarytos nuo sprendimo apie pagalbos teikimą priėmimo, t. y. nuo ministro įsakymo dėl pagalbos suteikimo įsigaliojimo dienos iki priemonės, tiesiogiai susijusios su šių taisyklių 10 punkte nurodyta veikla, įvykdymo pabaigos.

15. Galima skirti lėšų iki 90 proc. tinkamų finansuoti išlaidų 10 punkte numatytai veiklai.

16. Pagalba, kuri skiriama taisyklių 10 punkte nurodytai veiklai finansuoti, kai pagalba teikiama 11.1 punkte nurodytiems galutiniams pagalbos gavėjams, turi atitikti reglamento (EB) Nr. 1857/2006 19 straipsnio, o kai pagalba teikiama 11.2 punkte nurodytiems galutiniams pagalbos gavėjams – reglamento (EB) Nr. 1998/2006 2 straipsnio 5 dalies ir atitinkamai reglamento (EB) Nr. 875/2007 3 straipsnio 8 dalies reikalavimus dėl valstybės pagalbos kaupimo.

 

IV. RENGINIŲ ORGANIZAVIMO IR INFORMACINIŲ LEIDINIŲ

LEIDYBOS PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

17. Renginių organizavimo ir informacinių leidinių leidybos finansavimo paraiškos (toliau – paraiška) priimamos, nagrinėjamos ir lėšos skiriamos pagal šias taisykles.

18. Žemės ūkio ministerija (toliau – ministerija) „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir ministerijos interneto svetainėje www.zum.lt paskelbia apie paraiškų priėmimą.

19. Pareiškėjai, norintys gauti finansinę pagalbą, per skelbime nustatytą terminą ministerijai pateikia Renginių organizavimo ir informacinių leidinių leidybos finansavimo paraišką. Kartu su paraiška ministerijai turi būti pateikta:

19.1. renginio organizavimo detali programa (nurodoma vieta, laikas, pranešėjai, priemonės vertinimo kriterijai, jei organizuojami konkursai, varžytuvės, nurodomas apdovanojimų paskirstymas ir vertė) ir (arba) informacinio leidinio aprašymas, tiražas, paskirstymo planas;

19.2. renginio organizavimo ir (arba) informacinio leidinio išleidimo tinkamų išlaidų sąrašas, nurodant lėšas pagal išlaidų rūšis;

19.3. pareiškėjo veiklos nuostatai (įstatai) arba kiti veiklą reglamentuojantys dokumentai (kopija).

20. Galutiniai pagalbos gavėjai, numatyti 11.1 punkte, norėdami gauti pagalbą, patvirtina, kad atitinka mažų ir vidutinių įmonių apibrėžtis, nustatytas reglamento (EB) Nr. 800/2008 I priede, o galutiniai pagalbos gavėjai, numatyti 11.2 punkte, norėdami gauti pagalbą, patvirtina, kad nepatiria sunkumų, kaip apibrėžta Bendrijos gairėse dėl pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti.

21. Pareiškėjai, teikiantys paraišką 11.2 punkte nurodytiems galutiniams pagalbos gavėjams pagalbai gauti:

21.1. vadovaudamiesi Suteiktos valstybės pagalbos registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 (Žin., 2005, Nr. 9-282), 11 punktu ir Suteiktos valstybės pagalbos registravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2005 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1S-111 (Žin., 2005, Nr. 118-4301), patikrina informaciją apie visą per einamuosius ir dvejus ankstesnius galutinių pagalbos gavėjų mokestinius metus gautą nereikšmingą pagalbą, ar bendra nereikšmingos pagalbos suma neviršija leidžiamo nereikšmingos pagalbos dydžio. Jei galutiniam pagalbos gavėjui suteikus apskaičiuotą nereikšmingos pagalbos dydį būtų viršijama bendra leistina nereikšmingos pagalbos suma, negali būti suteikiama net ta nereikšmingos pagalbos dalis, kuri šios sumos neviršija;

21.2. per 5 darbo dienas raštu informuoja galutinius pagalbos gavėjus, kad jiems suteikiama nereikšminga pagalba, nurodo nereikšmingos pagalbos dydį, pateikia aiškią nuorodą į reglamentą (EB) Nr. 1998/2006 ar atitinkamai į reglamentą (EB) Nr. 875/2007 nurodydami jų skelbimo Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje numerį, ar apie sprendimą neskirti nereikšmingos pagalbos;

21.3. vadovaudamiesi Suteiktos valstybės pagalbos registravimo taisyklėmis, per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl pagalbos skyrimo priėmimo pateikia Suteiktos valstybės pagalbos registrui informaciją apie galutiniams pagalbos gavėjams suteiktą nereikšmingą pagalbą.

22. Pirminį gautų paraiškų vertinimą atlieka atitinkami ministerijos administracijos padaliniai (toliau – Sekretoriatas).

23. Sekretoriatas, įvertinęs paraiškas, parengia paraiškų vertinimo rezultatų suvestines, kurias pateikia svarstyti Žemdirbių švietimo, konsultavimo priemonių, žemės ūkio parodų ir mokslinių tyrimų atrankos komitetui (toliau – Priemonių atrankos komitetas), kurio sudėtį įsakymu tvirtina žemės ūkio ministras.

24. Paraiškos vertinamos pagal šiuos kriterijus:

24.1. paraiškos atitiktį šių taisyklių trečiajame skyriuje nustatytiems pagrindiniams finansavimo principams;

24.2. prašomos pagalbos pagrįstumą;

24.3. pareiškėjo prašomą priemonei įgyvendinti pinigų sumą.

25. Priemonių atrankos komitetas turi teisę prašyti papildomų dokumentų. Pareiškėjui per Priemonių atrankos komiteto nustatytą terminą nepateikus papildomų dokumentų, pagalba neskiriama.

26. Priemonių atrankos komitetas, įvertinęs Sekretoriato darbuotojo pateiktą informaciją ir įvertinęs paraiškas pagal šių taisyklių 24 punkte nustatytus kriterijus, atsižvelgdamas į einamaisiais metais skirtas lėšas, gali siūlyti prašomą sumą sumažinti arba siūlyti pagalbos neskirti. Tais atvejais, kai pagalbą siūloma sumažinti, paraiška grąžinama pareiškėjui patikslinti.

27. Galutinį sprendimą dėl pagalbos, remdamasis Priemonių atrankos komiteto posėdžio protokolu, priima žemės ūkio ministras (toliau – ministras). Apie priimtus neigiamus sprendimus Sekretoriatas pareiškėją informuoja raštu.

28. Ministro įsakymu patvirtintas sprendimas dėl pagalbos, Priemonių atrankos komiteto posėdžių protokolai yra perduodami Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) Rinkos reguliavimo programų departamento Nacionalinės paramos skyriui el. paštu adresu nacparama@nma.lt ir taip pat raštu ministerijos nustatyta darbo tvarka, pridedant paraiškų, finansuojamų priemonių programų ir tinkamų išlaidų sąrašų, nurodant lėšas pagal išlaidų rūšis, kopijas.

 

V. FINANSINĖS PAGALBOS SUTEIKIMAS IR ATSKAITOMYBĖ UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ

 

29. Gavusi ministro įsakymą dėl pagalbos, paraiškų ir Priemonių atrankos komiteto posėdžių protokolų kopijas kartu su finansuojamų priemonių programomis ir tinkamų išlaidų sąrašu, nurodant lėšas pagal išlaidų rūšis, Agentūra savo nustatyta tvarka su pareiškėju sudaro pagalbos sutartį (toliau – sutartis).

30. Pasirašius sutartį Agentūra pareiškėjui perveda 50 proc. avansą nuo sutartyje numatytos sumos.

31. Darant išlaidas galimas 20 proc. nukrypimas pagal atskiras išlaidų rūšis, neviršijant bendros sutartyje numatytos sumos. Sutarties pakeitimas dėl didesnio kaip 20 proc. nukrypimo pagal atskiras išlaidų rūšis, kurioms buvo pritarta skirti lėšas ir nustatyta sutartyje, negalimas. Išlaidų nukrypimas pagal išlaidų rūšis daugiau kaip 20 proc. ir išlaidos, nenumatytos taisyklėse ir sutartyje, nefinansuojamos.

32. Pareiškėjai, įvykdę priemonę, atsiskaito už patirtas išlaidas ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 1 dienos, jei sutartyje nenumatyta kitaip, ir pateikia Agentūrai mokėjimo prašymą, kurio forma tvirtinama Agentūros direktoriaus įsakymu ir skelbiama internetiniame tinklalapyje adresu www.nma.lt. Pateikdamas mokėjimo prašymą, pareiškėjas turi visiškai atsiskaityti už įgyvendintą priemonę ir gautą avansą. Kartu su mokėjimo prašymu pateikia:

32.1. išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintas kopijas;

32.2. priemonės tinkamų išlaidų sąrašo, nurodant lėšas pagal išlaidų rūšis, įvykdymo ataskaitą;

32.3. ataskaitą apie priemonės programos ir vertinimo kriterijų įvykdymo rezultatus;

32.4. dalyvių pasirašytus sąrašus arba patvirtintas jų kopijas (būtina nurodyti dalyvių vardą, pavardę, užsiėmimą, darbovietę, telefoną), jei buvo organizuoti seminarai, konferencijos. Organizuojant tarptautines parodas būtina pateikti galutinių pagalbos gavėjų sąrašą.

33. Jeigu vertinant mokėjimo prašymą kyla neaiškumų ar mokėjimo prašymui tinkamai įvertinti trūksta informacijos, Agentūra gali kreiptis į pareiškėją dėl reikiamos informacijos ir (arba) dokumentų pateikimo. Jei per Agentūros nustatytą laiką pareiškėjas nepateikia prašomų dokumentų ir (arba) informacijos, mokėjimo prašymas vertinamas pagal turimus duomenis.

34. Jei vertinant mokėjimo prašymą kyla įtarimų, kad dokumentuose pateikta netiksli, neišsami arba klaidinga informacija, gali būti atliekama patikra vietoje.

35. Jei pareiškėjas iki gruodžio 1 d. Agentūrai nepateikė mokėjimo prašymo arba buvo nustatyta, kad priemonė įgyvendinta nesilaikant sutarties ir (arba) taisyklių sąlygų, dėl kurių pagalbos sutartis gali būti nutraukta, t. y. nustatomas sutarties pažeidimas, Agentūra priima sprendimą dėl sutarties nutraukimo ir apie tai informuoja ministeriją. Išimties tvarka mokėjimo prašymo pateikimo terminą dėl nuo pareiškėjo nepriklausomų aplinkybių Agentūra gali pratęsti. Jeigu, įvertinus mokėjimo prašymą, nustatoma, kad avansu išmokėta suma didesnė negu pareiškėjas padarė tinkamų finansuoti išlaidų, šį skirtumą pareiškėjas privalo grąžinti Agentūrai jos nustatytu laiku ir tvarka. Sutartyje gali būti nustatytos ir kitos pagalbos (avanso) grąžinimo Agentūrai sąlygos ar nustatyti atvejai, kada sutartis gali būti nutraukta

36. Pagalbos suma per metus gali būti tikslinama. Patikslintas ministro įsakymas kartu su Priemonių atrankos komiteto protokolu ir patikslintais 19.1 ir 19.2 punktuose nurodytais dokumentais yra pateikiami Agentūrai.

37. Pareiškėjas, norėdamas pakeisti neesminę sutarties sąlygą (pvz., keičiasi pareiškėjo rekvizitai, sąskaita banke arba kredito unijoje ir kt.), kuri neturi įtakos priimant sprendimą dėl pagalbos skyrimo, informuoja Agentūrą raštu, nurodydamas norimas pakeisti arba papildyti sutarties sąlygas, jų pakeitimo arba papildymo priežastis, ir pateikia tai patvirtinančius dokumentus. Sutartį pakeičia Agentūra savo nustatyta tvarka.

38. Norėdama išmokėti avansą arba likusią neapmokėtą pagalbos dalį, Agentūra teikia ministerijai pinigų užsakymo paraišką dėl lėšų poreikio.

39. Ministerija tikrina gautas pinigų užsakymo paraiškas ir rengia mokėjimo paraiškas Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui (toliau – Valstybės iždo departamentas) dėl lėšų pervedimo Agentūrai. Mokėjimo paraiška pateikiama Valstybės iždo departamentui per 5 darbo dienas nuo tinkamos pinigų užsakymo paraiškos užregistravimo dienos.

40. Agentūra, gavusi iš banko, tvarkančio jos sąskaitas, išrašą apie Valstybės iždo departamento pervestas lėšas, per 3 darbo dienas suformuoja ir išsiunčia bankui mokėjimo pavedimus, kad lėšos būtų pervestos pareiškėjams.

41. Agentūra pareiškėjų jai grąžintas lėšas perveda ministerijai. Kai lėšos Agentūrai grąžinamos tais pačiais biudžetiniais metais, kuriais jos buvo išmokėtos, ministerija grąžintas lėšas perveda į Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nurodytą valstybės iždo sąskaitą ir jomis atkuriamos tų metų Specialiosios kaimo rėmimo programos išlaidos. Kai šios lėšos grąžinamos kitais biudžetiniais metais nei buvo išmokėtos, ministerija jas perveda į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą.

42. Įvykdžius sutartį (tarptautinių parodų atveju), Agentūra per 10 darbo dienų teikia ministerijos atsakingam padaliniui (el. paštu prekyba@zum.lt) duomenis apie 32.2, 32.3, 32.4 punktuose išvardytą informaciją.

43. Ministerijos prašymu Agentūra turi pateikti informaciją apie sutarčių sudarymą, lėšų panaudojimą ir kt.

 

VI. LĖŠŲ PANAUDOJIMO KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ

 

44. Už skirtų lėšų panaudojimą atsako pareiškėjas.

45. Už paraiškoje ir kituose dokumentuose pateiktų duomenų teisingumą atsako juos pateikęs pareiškėjas. Pareiškėjas, kuriam skiriama pagalba, privalo ne trumpiau kaip 5 metus nuo paraiškos pateikimo saugoti visą su paraiška ir vykdoma priemone susijusią medžiagą ir dokumentus.

46. Prireikus Agentūra savo nustatyta tvarka atlieka patikrą vietoje. Pareiškėjas privalo leisti Agentūros Kontrolės departamento ar kitiems kompetentingiems tarnautojams atlikti patikras.

47. Sutartyje numatytų priemonių patikrą vietoje gali atlikti ir ministerijos atsakingi darbuotojai.

48. Už informavimą pagalbos teikimo klausimais, paraiškų priėmimą, vertinimą, Priemonių atrankos komiteto posėdžių organizavimą, pagalbos skyrimą, ministro įsakymų dėl pagalbos teikimo rengimą, informacijos apie priemonių vertinimo kriterijus kaupimą yra atsakinga ministerija.

49. Už sutarčių sudarymą, lėšų išmokėjimą pareiškėjams, lėšų apskaitą, lėšų panaudojimo kontrolę pagal taisykles, pinigų užsakymo paraiškų teikimą ministerijai atsako Agentūra.

 

_________________

 

Žemės ūkio šviečiamųjų renginių,

žemės ūkio parodų, mugių,

konkursų organizavimo

finansavimo taisyklių

priedas

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2009 m. gruodžio 8 d.

įsakymo Nr. 3D-948 redakcija)

 

(Renginių organizavimo ir informacinių leidinių leidybos finansavimo paraiškos forma)

 

_______________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai

 

RENGINIŲ ORGANIZAVIMO IR INFORMACINIŲ LEIDINIŲ LEIDYBOS FINANSAVIMO

P A R A I Š K A

___________ Nr._______

(data)

_____________________

(sudarymo vieta)

 

1. Pareiškėjo duomenys

 

Rekvizitai

Pareiškėjo pavadinimas

 

Teisinė forma

 

Įmonės kodas

 

Vadovo vardas, pavardė, tel. Nr.

 

Finansininko vardas, pavardė, tel. Nr.

 

Adresas:

gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė

 

Tel. Nr.

 

Fakso Nr.

 

El. p. adresas

 

Banko pavadinimas

 

Banko kodas

 

Sąskaitos numeris

 

 

Prašome iš Specialiosios kaimo rėmimo programos lėšų skirti lėšų renginiui organizuoti arba informaciniam leidiniui išleisti

 

____________________________________________

____________________________________________

(priemonės pavadinimas)

 

Priemonės aprašymas (dalyviai (galutiniai pagalbos gavėjai), renginio data ir vieta, informacinio leidinio tiražas, paskirstymo planas, priemonės įgyvendinimo tikslas, numatomas ekonominis, socialinis, kultūrinis poveikis žemės ūkiui, kaimo plėtrai, aplinkai ir pan.): ____________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

2. Duomenys apie priemonę

 

Bendra priemonės vertė, Lt

(bendra priemonės vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis)

Prašoma pagalbos suma, Lt

 

Pagalbos dydis, proc.

 

Planuojama priemonės įgyvendinimo pradžia

200_______________ d.

Planuojama priemonės įgyvendinimo pabaiga

200________________ d.

3. Duomenys apie gautą ir (arba) numatomą gauti kitą pagalbą ir paramą arba pateiktą (-as) paraišką (-as) skirti tokią paramą*

 

Pagalbos ir (arba) paramos priemonės pavadinimas ir institucijos, kuri skyrė ar kuriai pateikta paraiška gauti paramą, pavadinimas

Priemonės pavadinimas

Pagalbos ir (arba) paramos skyrimo data

Pagalbos ir (arba) paramos suma, Lt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Pastaba. Pateikiami duomenys apie bet kokią gautą ir (arba) numatomą gauti valstybės pagalbą, de minimis pagalbą, kitą valstybės finansinę pagalbą (gautą iš savivaldos ar kitų institucijų), paramą, gautą pagal BPD ar KPP priemones.

 

4. Priemonės tinkamų išlaidų sąrašo pavyzdys

Eil. Nr.

Išlaidų rūšių pavadinimai (pagal tinkamas finansuoti išlaidas)

Bendra priemonės vertė, Lt

Prašoma pagalbos suma, Lt

Pagrindimas

Iš jų ketvirčiais, Lt

 

 

 

 

 

I

II

III

IV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________

(pareiškėjo vadovo pareigos)

_____________

(parašas)

_______________

(vardas, pavardė)

 

A. V.

 

_________________