Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2002 M. BIRŽELIO 6 D. NUTARIMO nR. 827 „dĖL STRATEGINIO PLANAVIMO METODIKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2011 m. balandžio 20 d. Nr. 480

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimą Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2007, Nr. 23-879; 2009, Nr. 6-167, Nr. 36-1378, Nr. 66-2618, Nr. 109-4582; 2010, Nr. 102-5279):

1. Išdėstyti preambulę taip:

„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47) 17 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:“.

2. Pripažinti netekusiu galios 2.3 punktą.

3. Išdėstyti 2.5 punktą taip:

2.5. Strateginio planavimo metodikos 44 punkto nuostatos dėl vertinimo kriterijų techninių priedų rengimo rezultato ir produkto vertinimo kriterijams, 46–48 punktų nuostatos dėl vertinimo kriterijų ir 60 ir 62 punktų nuostatos dėl stebėsenos informacinės sistemos taikomos nuo 2012 m. sausio 1 dienos.“

4. Papildyti 4 punktu:

4. Pavesti ministerijoms ir Vyriausybės įstaigoms informaciją apie atskirų strategijų, programų ar priemonių planų įgyvendinimą teikti Vyriausybei metinėse veiklos ataskaitose; prireikus parengti ir teisės aktų nustatyta tvarka pateikti Vyriausybei projektus atitinkamų teisės aktų pakeitimo, skirto šiai nuostatai įgyvendinti.“

5. Nurodytu nutarimu patvirtintoje Strateginio planavimo metodikoje:

5.1. Išdėstyti 2 punkto trečiąją, šeštąją, ir devintąją pastraipas taip:

Projektas – veiksmai, kuriais siekiama per apibrėžtą laiką ir su tam tikrais ištekliais sukurti unikalų ir pamatuojamą produktą ar paslaugą.“

„Strateginis veiklos planas – veiklos planavimo dokumentas, kuriame atsižvelgiant į ilgos ir vidutinės trukmės planavimo dokumentų tikslus ir aplinkos analizės išvadas suformuluota misija, nustatyti strateginiai pokyčiai ir strateginiai tikslai, aprašomos vykdomos programos, siekiami rezultatai, numatomi asignavimai ir žmogiškieji ištekliai.“

5.2. Išdėstyti 7.2 punktą taip:

7.2. Tikslai (strateginiai tikslai), uždaviniai, vertinimo kriterijai ir jų reikšmės. Pagrindinėje Nacionalinės pažangos programos dalyje formuluojami vidutinės trukmės tikslai ilgalaikiams valstybės prioritetams įgyvendinti. Aprašant vidutinės trukmės tikslus, pateikiama tikslą paaiškinanti ir pagrindžianti informacija (naudojami atliktos aplinkos analizės rezultatai). Tikslams ir uždaviniams suformuluojami vertinimo kriterijai ir jų reikšmės, pagal kuriuos bus įvertinta per tam tikrą laiką pasiekta pažanga ir nauda visuomenei. Programa finansuojama valstybės biudžeto ir ES paramos lėšomis. Programoje numatomos ES paramos paskirstymo proporcijos.“

5.3. Išdėstyti 9 punktą taip:

9. Plėtros programa rengiama ir teikiama Vyriausybei tvirtinti tik tada, kai atitinkamos valdymo srities plėtra nedetalizuojama Nacionalinės pažangos programoje ar kitoje jau patvirtintoje plėtros programoje. Plėtros programos rengimą inicijuoja ir organizuoja atitinkamas ministras, gavęs pritarimą Vyriausybės pasitarime. Plėtros programa gali apimti vieną ar kelias skirtingiems ministrams pavestas valdymo sritis. Plėtros programos struktūra turi atitikti Metodikos 7 punkte nustatytą Nacionalinės pažangos programos struktūrą. Teikime Vyriausybei tvirtinti plėtros programą turi būti nurodytas lėšų poreikis šiai programai įgyvendinti.“

5.4. Išdėstyti 15 punktą taip:

15. Tarpinstitucinio veiklos plano struktūra turi iš esmės atitikti Metodikos 29 punkte nustatytą strateginio veiklos plano programos struktūrą, t. y. nurodoma aktuali bendra informacija (kokius vidutinės trukmės planavimo dokumentų tikslus (uždavinius) ir Vyriausybės prioritetus padeda įgyvendinti; arba pateikiama kita tarpinstitucinio veiklos plano rengimo tikslingumą pagrindžianti informacija, taip pat nurodoma, kiek laiko numatoma planą vykdyti, kita svarbi informacija), tikslai, uždaviniai ir priemonės. Tarpinstituciniame veiklos plane priemonės, lėšų poreikis ir planuojami pasiekti rezultatai nurodomi pagal kiekvieną įgyvendinant tarpinstitucinį veiklos planą dalyvaujančią instituciją (Metodikos 2 priedas).“

5.5. Išdėstyti 17 punktą taip:

17. Pasibaigus pasitarimams, atsakingas ministras kartu su institucijomis, dalyvaujančiomis įgyvendinant tarpinstitucinį veiklos planą (toliau – dalyvaujančios institucijos), per 2 savaites patikslina tarpinstitucinio veiklos plano projektą, atsižvelgdamas į pasitarimo rezultatus, ir pateikia jį tvirtinti Vyriausybei. Tarpinstituciniai veiklos planai patvirtinami iki rugpjūčio 1 dienos.“

5.6. Išdėstyti 22.1 punktą taip:

22.1. Dalyvaujančios institucijos – tarpinstitucinio veiklos plano įgyvendinimo koordinatoriui jo prašymu už atitinkamų priemonių vykdymą ir joms skirtų asignavimų panaudojimą ne dažniau kaip kartą per metus.“

5.7. Įrašyti 23 punkte vietoj skaičiaus „2“ skaičių „3“.

5.8. Išdėstyti 25 punktą taip:

25. Vyriausybei apsisprendus dėl Vyriausybės prioritetų projekto, ministrai rengia jiems pavestų valdymo sričių strateginių veiklos planų projektus. Įstaigų prie ministerijų vadovai, turintys asignavimų valdytojo statusą, ir Vyriausybės įstaigų vadovai strateginių veiklos planų projektus pradeda rengti suderinę su ministrais strateginius tikslus ir planuojamus pasiekti rezultatus. Strateginių veiklos planų projektai rengiami atsižvelgiant į Vyriausybės programą, Vyriausybės prioritetų projektą, ilgos ir vidutinės trukmės planavimo dokumentų tikslus, aplinkos analizės išvadas. Ministrai ir Vyriausybės įstaigos vadovai užtikrina Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimą, formuluodami strateginio veiklos plano programų tikslus, uždavinius ir planuodami atitinkamas priemones, kurios nurodomos strateginio veiklos plano 6 lentelėje.

Kiti asignavimų valdytojai, strateginių veiklos planų projektus pradeda rengti po metinių veiklos ataskaitų pateikimo. Visi asignavimų valdytojai strateginių veiklos planų projektus rengia pagal strateginio veiklos plano formą (Metodikos 4 priedas).“

5.9. Išdėstyti 26 punktą taip:

26. Strateginį veiklos planą sudaro:

26.1. misija ir strateginiai pokyčiai;

26.2. strateginių tikslų ir programų įgyvendinimas.“

5.10. Išdėstyti 27 punktą taip:

27. Misijos ir strateginių pokyčių dalyje suformuluojama misija, numatomi veiklos prioritetai ir esminiai rodikliai, asignavimai prioritetams įgyvendinti, pagrindinės teisėkūros iniciatyvos ir veiklos efektyvumo didinimo kryptys, nurodomi strateginiai tikslai ir programos, asignavimai strateginiams tikslams ir programoms įgyvendinti, žmogiškieji ištekliai ir valdymo išlaidos. Valdymo išlaidos kiekvienai programai priskiriamos finansų ministro nustatyta tvarka.“

5.11. Išdėstyti 28 punktą taip:

28. Strateginių tikslų ir programų įgyvendinimo dalyje trumpai pateikiamas veiklos kontekstas, aprašomi strateginiai tikslai, nurodomi efekto vertinimo kriterijai, ryšys su ilgos ir vidutinės trukmės planavimo dokumentuose nustatytais strateginiais tikslais ir vertinimo kriterijais, detalizuojamos strateginius tikslus įgyvendinančios programos, nurodomi jų asignavimai ir vertinimo kriterijai, pateikiama suvestinė informacija apie žmogiškuosius išteklius, investicijų projektus ir Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimą.“

5.12. Išdėstyti 29 punktą taip:

29. Rengiant strateginio veiklos plano projektą dalyvauja institucijos (įstaigos) vadovybė, kuri kartu su atsakingais darbuotojais suformuluoja misiją, nustato veiklos prioritetus ir esminius rodiklius, pagal kuriuos asignavimų valdytojas vertins savo veiklos sėkmę, taip pat veiklos efektyvumo didinimo kryptis, numato strateginius tikslus ir juos įgyvendinančias programas.“

5.13. Išdėstyti 35 punktą taip:

35. Ministerijos, Vyriausybės įstaigos, įstaigos prie ministerijos, kurios vadovas yra asignavimų valdytojas, ir kitos ministro valdymo srityse veikiančios biudžetinės įstaigos rengia savo metinių veiklos planų projektus. Metinio veiklos plano projektas gali būti rengiamas vadovaujantis strateginio veiklos plano forma n-iesiems metams arba rekomenduojama metinio veiklos plano forma (Metodikos 5 priedas), taip pat atsižvelgiant į veiklos specifiką, kita ministro arba Vyriausybės įstaigos vadovo parengta forma ir nustatyta tvarka. Metinis veiklos planas turi įgyvendinti ministro valdymo sričių strateginio veiklos plano programų tikslus ir uždavinius. Kiti biudžeto lėšas gaunantys subjektai, kuriems galimybė biudžeto lėšas gauti numatyta jų veiklos sritį reglamentuojančiuose įstatymuose arba Vyriausybės nutarimuose, priimtuose vadovaujantis tiesiogiai taikomais ES teisės aktais ir tarptautinėmis sutartimis, nustatančiais ES ar atskirų valstybių finansinės paramos, teikiamos Lietuvai, administravimo tvarką, ir kurie dalyvauja įgyvendinant ministro valdymo sričių strateginį veiklos planą, rengia metinius veiklos planų projektus ir suderina juos su atitinkamu ministru.“

5.14. Išdėstyti 37 punktą taip:

37. Ministro Pirmininko tarnyba ir Finansų ministerija iki valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekto svarstymo Vyriausybėje išnagrinėja ministrui pavestų valdymo sričių strateginių veiklos planų projektų atitiktį Vyriausybės programai, Vyriausybės prioritetams, pasitarimų rezultatams, Metodikos nuostatoms ir pateikia ministrams pastabas ir pasiūlymus. Kitų asignavimų valdytojų strateginių veiklos planų projektus nagrinėja ir pastabas ir pasiūlymus dėl jų pateikia Finansų ministerija, prireikus – ir Ministro Pirmininko tarnyba. Asignavimų valdytojai, atsižvelgdami į gautas pastabas ar pasiūlymus, turi patikslinti strateginių veiklos planų projektus ir pateikti juos Finansų ministerijai.“

5.15. Išdėstyti 39 punktą taip:

39. Vyriausybei pateikus Seimui svarstyti atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą, ministras, raštu suderinęs su Ministru Pirmininku, patvirtina ministrui pavestų valdymo sričių strateginį veiklos planą ir įstaigų prie ministerijų, kurių vadovai yra asignavimų valdytojai, strateginius veiklos planus. Vyriausybės įstaigos strateginį veiklos planą tvirtina atitinkamos valdymo srities ministras ar atitinkamų valdymo sričių ministrai bendru įsakymu. Kiti asignavimų valdytojai patvirtina savo vadovaujamų institucijų ar įstaigų strateginius veiklos planus. Visi asignavimų valdytojai patvirtintus strateginius veiklos planus iki lapkričio 1 d. skelbia interneto tinklalapiuose.“

5.16. Išdėstyti 41 punktą taip:

41. Įsigaliojus atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymui ir Vyriausybei patvirtinus asignavimų paskirstymą pagal programas, asignavimų valdytojai prireikus per 10 darbo dienų patikslina strateginius veiklos planus ir paskelbia interneto tinklalapiuose. Prireikus atitinkamai patikslinami institucijų ir įstaigų metiniai veiklos planai.“

5.17. Išdėstyti 44 punktą taip:

44. Strateginio veiklos plano vertinimo kriterijai (toliau – vertinimo kriterijai) sudaromi atsižvelgiant į tikslus ir uždavinius ir sudaro galimybę visapusiškai įvertinti pokytį svarbiausiose institucijos veiklos srityse per nustatytą laikotarpį. Vertinimo kriterijai gali būti vertikalūs ir horizontalūs (Metodikos 6 priedas). Šiems kriterijams rengiami techniniai priedai (Metodikos 7 priedas). Efekto vertinimo kriterijų techniniai priedai pridedami prie strateginio veiklos plano. Efekto, rezultato ir produkto vertinimo kriterijų techninių priedų informacija įvedama į stebėsenos informacinę sistemą.“

5.18. Išdėstyti 46 punktą taip:

46. Vertinimo kriterijų reikšmė turi leisti įvertinti pokyčių kryptį ir (ar) apimtį. Vertinimo kriterijaus patikimumas didesnis, kai jo reikšmę galima palyginti su tam tikru standartu ar norma arba (ir) atitinkamo kitos Lietuvos Respublikos ar užsienio valstybės institucijos vertinimo kriterijaus reikšme, arba (ir) kitais socialiniais-ekonominiais rodikliais. Nustatytos metinės vertinimo kriterijų reikšmės išskaidomos ketvirčiais (jeigu tai įmanoma) ir pateikiamos į stebėsenos informacinę sistemą. Vertinimo kriterijų reikšmės einamaisiais metais išimtiniais atvejais gali būti keičiamos tik produkto lygmeniu.“

5.19. Išdėstyti 47 punktą taip:

47. Galimoms faktinėms vertinimo kriterijų reikšmėms įvertinti stebėsenos informacinėje sistemoje nustatomi atitinkami reikšmių intervalai, kurie leistų faktinę vertinimo kriterijaus reikšmę susieti su viena iš pasiekimo būsenų ir įvertinti kaip „labai gerai“, „gerai“, „patenkinamai“ arba „blogai“.“

5.20. Išdėstyti 48 punktą taip:

48. Strateginiuose veiklos planuose pateikiami vertikalūs efekto, rezultato ir produkto vertinimo kriterijai, kurie sudaromi pagal hierarchinį principą (Metodikos 8 priedas): efekto vertinimo kriterijais vertinamas strateginių tikslų, rezultato vertinimo kriterijais – programų tikslų, produkto vertinimo kriterijais – programų uždavinių įgyvendinimas. Stebėsenos informacinėje sistemoje nustatomi vertinimo kriterijų įtakos svoriai strateginiams tikslams, programoms, programų tikslams, programų uždaviniams – kiekvienam vertinimo kriterijui priskiriamas svoris (procentais), nusakantis, kokią įtaką vertinimo kriterijaus rezultatas turi strateginio tikslo, programos, programos tikslo ar programos uždavinio pasiekimo įvertinimui. Metiniuose veiklos planuose pateikiami institucijos proceso ir (ar) indėlio kriterijai (svarbiausi proceso ir (ar) indėlio kriterijai taip pat gali būti pateikiami strateginiame veiklos plane produkto lygmeniu).“

5.21. Išdėstyti 57 punktą taip:

57. Veiklos efektyvumo vertinimo kriterijai leidžia įvertinti, kaip efektyviai panaudoti ištekliai sukuriant tam tikrus produktus ar rezultatus, t. y. nurodo santykį tarp išteklių (finansinių, žmogiškųjų, laiko ir kitų) ir sukurtų produktų ar rezultatų. Šie vertinimo kriterijai dažniausiai pateikiami produkto lygmeniu, taip pat gali būti pateikiami rezultato lygmeniu. Finansų ministerija gali nustatyti veiklos efektyvumo vertinimo kriterijus, pagal kuriuos surinkta informacija leidžia palyginti atskirų institucijų veiklos sąnaudas ir veiklos efektyvumą. Informacija apie šiuos vertinimo kriterijus teikiama į stebėsenos informacinę sistemą.“

5.22. Išdėstyti 58 punktą taip:

58. Įsigaliojus atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymui ir asignavimų valdytojams patikslinus (jeigu reikia) strateginius veiklos planus, pradedama nuolatinė strateginių veiklos planų įgyvendinimo rezultatų stebėsena (toliau – stebėsena). Stebėsenos tikslas – nuolat stebėti strateginių veiklos planų įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus siekiant pagerinti institucijos veiklą ir rezultatus.“

5.23. Išdėstyti 62.1 punktą taip:

62.1. planuojamų pasiekti veiklos rezultatų duomenų pateikimas. Vyriausybės nustatytais terminais į stebėsenos informacinę sistemą pateikiami asignavimų valdytojų, veikiančių ministrams pavestose valdymo srityse, stebėsenos duomenys iš strateginių veiklos planų ir vertinimo kriterijų techninių priedų;“.

5.24. Išdėstyti VI skyriaus I poskyrį taip:

 

I. PROGRAMŲ VERTINIMAS

 

65. Programų (Nacionalinės pažangos programos, plėtros programų, strateginio veiklos plano programų) vertinimas yra sistemingas ir objektyvus planuojamų vykdyti, vykdomų ar baigtų vykdyti programų įvertinimas vienu ar keliais šiais pagrindiniais programų vertinimo aspektais:

65.1. tinkamumo – vertinama, kaip programos tikslai ir uždaviniai atitinka visuomenės poreikius;

65.2. efektyvumo – vertinama, ar rezultatai pasiekti su mažiausiomis sąnaudomis (nustatomas rezultatų ir jiems pasiekti būtinų ar panaudotų sąnaudų (išteklių) santykis);

65.3. rezultatyvumo – vertinamas programos tikslų ir uždavinių pasiekimo laipsnis (jų pasiekimo tikimybė), lyginant planuotus rodiklius su faktiniais;

65.4. naudingumo – vertinama, ar planuoti (ir gauti) programos rezultatai atitinka tiesioginių ir netiesioginių naudos gavėjų poreikius;

65.5. tęstinumo – vertinama, ar programos rezultatai ir poveikis yra ilgalaikiai.

66. Programų vertinimas pagal organizavimo būdą gali būti:

66.1. centralizuotas – Nacionalinės pažangos programos, plėtros programų, kurių įgyvendinime dalyvauja dvi ir daugiau ministerijų, vertinimas, kurį organizuoja Finansų ministerija ir atlieka Ministro Pirmininko sudaryta vertinimo projekto darbo grupė;

66.2. decentralizuotas – ministro valdymo sričių programų (ar jų dalių) vertinimas, kurį organizuoja atitinkama ministerija ir atlieka ministro sudaryta vertinimo projekto darbo grupė.

67. Programų vertinimas pagal atlikimo būdą gali būti:

67.1. vidinis – vertinimas, kuris atliekamas vienos ar kelių ministrų valdymo sritims priskirtų institucijų, pasitelkus tų institucijų vidinius žmogiškuosius išteklius;

67.2. mišrus – vertinimas, kuriam atlikti už programų vertinimą atsakinga institucija pasitelkia išorės nepriklausomus ekspertus.

68. Programų vertinimai planuojami atsižvelgiant į atliktus ar planuojamus atlikti vertinimus (institucijų veiklos auditus, užsakomuosius mokslinius tyrimus, ES struktūrinės paramos vertinimus), taip pat vadovaujantis šiais pagrindiniais atrankos kriterijais:

68.1. atitiktis Vyriausybės ar ministerijos prioritetams;

68.2. didelė finansavimo apimtis ir žymūs finansavimo pokyčiai;

68.3. nepakankamas programos rezultatyvumas;

68.4. programos vykdymo rizikos;

68.5. informacijos apie programos pagrįstumą ir įgyvendinimą poreikis.

69. Programų vertinimo procese dalyvauja Vyriausybė, Ministro Pirmininko tarnyba, Finansų ministerija ir kitos ministerijos, kurios teikia pasiūlymus dėl programų vertinimo atlikimo, organizuoja ir atlieka vertinimus. Kasmet iki sausio 15 d. ministerijos pateikia Finansų ministerijai pasiūlymus dėl programų vertinimo. Finansų ministerija, įvertinusi gautus pasiūlymus dėl programų vertinimų atlikimo, taip pat atsižvelgdama į Metodikos 68 punkte išvardytus atrankos kriterijus, parengia metinio programų vertinimo plano projektą ir iki vasario 1 d. pateikia jį tvirtinti Vyriausybei.

70. Metinis programų vertinimo planas gali būti patikslintas atsižvelgiant į Ministro Pirmininko, finansų ministro ir atitinkamo ministro pasitarimų sprendimus.

71. Vyriausybės tvirtinamas metinis programų vertinimo planas nustato:

71.1. už vertinimą atsakingą instituciją ir asmenį (ministerijos kancleris arba kitas ministro įgaliotas asmuo);

71.2. vertinimo pavadinimą;

71.3. vertinimo objektą;

71.4. vertinimo tikslus ir uždavinius;

71.5. vertinimo organizavimo būdą (centralizuotas, decentralizuotas);

71.6. vertinimo atlikimo būdą (vidaus, mišrus);

71.7. vertinimo tipą (išankstinis, tarpinis, baigiamasis);

71.8. galutinės vertinimo ataskaitos pateikimo terminą.

72. Programų vertinimą koordinuoja Finansų ministerija, kuri atlieka šias funkcijas:

72.1. rengia ir Vyriausybei teikia metinio programų vertinimo plano projektą, koordinuoja jo įgyvendinimą;

72.2. organizuoja programų vertinimo procesą (centralizuoto vertinimo atveju);

72.3. dalyvauja vertinimus atliekant kitoms institucijoms (skiria Finansų ministerijos atstovus į vertinimo projekto darbo grupes);

72.4. svarsto programų vertinimo ataskaitas ir teikia pastabas vertinimo projekto darbo grupei, o prireikus kartu su atitinkamos valdymo srities ministru ir Ministro Pirmininko tarnyba teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl tolesnio programos tikslingumo ar tobulinimo;

72.5. atlieka rekomendacijų ir priimtų sprendimų įgyvendinimo stebėseną;

72.6. savo interneto tinklalapyje skelbia programų vertinimo metodikos taikymo rekomendacijas, prireikus jas tobulina, teikia metodines rekomendacijas ministerijoms ir ministrams priskirtų valdymo sričių institucijoms;

72.7. rengia projektus teisės aktų, susijusių su programų vertinimu;

72.8. Vyriausybės pavedimu atlieka kitas programų vertinimo funkcijas.

73. Už programų vertinimą atsakingos ministerijos, kurios atlieka šias funkcijas:

73.1. rengia ir teikia Finansų ministerijai programų vertinimo paraiškas (įstaigos prie ministerijų ar Vyriausybės įstaigos paraiškas teikia atitinkamos valdymo srities ministrui);

73.2. patvirtinus metinį programų vertinimo planą, organizuoja vertinimo atlikimą (jai priskirto decentralizuoto vertinimo atveju);

73.3. suformuoja vertinimo projekto darbo grupę arba skiria atstovą į Ministro Pirmininko potvarkiu sudaromą vertinimo projekto darbo grupę;

73.4. dalyvauja atliekant vertinimą;

73.5. rengia (ar dalyvauja rengiant) vertinimo ataskaitą ir pasiūlymus dėl rekomendacijų įgyvendinimo, kuriuos teikia Finansų ministerijai ir Ministro Pirmininko tarnybai;

73.6. viešina vertinimo rezultatus;

73.7. užtikrina, kad rekomendacijos ir susiję Vyriausybės sprendimai būtų įgyvendinami laiku.

74. Vertinimo projekto darbo grupė, kurią sudaro vienos ar kelių valdymo sričių atstovai, Finansų ministerijos ir Ministro Pirmininko tarnybos atstovai atlieka vertinimą ir rengia vertinimo ataskaitą, kurioje aprašoma vertinimo eiga, naudojami metodai, pateikiamos išvados ir konkrečios rekomendacijos.

75. Programų vertinimo procesas, principai, vertinimo būdai ir metodai reglamentuojami finansų ministro tvirtinamoje Programų vertinimo metodikoje ir šios metodikos taikymo rekomendacijose, skelbiamose Finansų ministerijos interneto tinklalapyje.

76. Ministerijos, įstaigos prie ministerijų ir Vyriausybės įstaigos informaciją apie programų vertinimo rezultatus pateikia atitinkamų metų strateginiame veiklos plane (bendrojoje informacijoje apie programą).“

5.25. Ankstesnius VI skyriaus II poskyrio 73–76 punktus laikyti 77–80 punktais.

5.26. Išdėstyti 77 punktą taip:

77. Asignavimų valdytojai, vertindami metinius veiklos rezultatus, turi įvertinti strateginio veiklos plano programų (tikslų, uždavinių, priemonių) vykdymą ir šios informacijos pagrindu parengti metinę veiklos ataskaitą. Prireikus ministrai ir Vyriausybės įstaigų vadovai informaciją apie strateginio veiklos plano programų priemonių vykdymą teikia Ministro Pirmininko tarnybai.“

5.27. Išdėstyti 78 punktą taip:

78. Ministras rengia ir iki kiekvienų metų kovo 1 d. pateikia Vyriausybei ministerijos metinę veiklos ataskaitą (Metodikos 9 priedas), kurioje pateikiama informacija apie strateginių pokyčių įgyvendinimą, strateginių tikslų ir programų įgyvendinimo rezultatus, koordinuojamų tarpinstitucinių veiklos planų, plėtros programų ir strategijų įgyvendinimo rezultatus, Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimą ir planuojamus artimiausio laikotarpio veiklos prioritetus. Kartu su ministerijos metine veiklos ataskaita ministras Vyriausybei teikia Vyriausybės įstaigos metinę veiklos ataskaitą ir išvadą dėl Vyriausybės įstaigos veiklos. Kai Vyriausybės įstaiga veikia kelių ministrų valdymo srityse, šios Vyriausybės įstaigos metinę veiklos ataskaitą ir išvadą dėl Vyriausybės įstaigos veiklos teikia Vyriausybės paskirtas atitinkamos valdymo srities ministras. Kiti asignavimų valdytojai atsiskaito teisės aktų nustatyta tvarka.“

5.28. Papildyti Metodiką pridedamu nauju 2 priedu „Tarpinstitucinio veiklos plano tikslai, uždaviniai, priemonės, asignavimai ir rezultatai“ (ankstesnius 2–7 priedus laikyti 3–8 priedais).

5.29. Išdėstyti Metodikos 4 priedą „Strateginio veiklos plano forma“ nauja redakcija (pridedama).

5.30. Išdėstyti Metodikos 9 priedą „20__ METŲ VEIKLOS ATASKAITA“ nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

FINANSŲ MINISTRĖ                                                                         INGRIDA ŠIMONYTĖ

 

 

 

Strateginio planavimo metodikos

2 priedas

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2011 m. balandžio 20 d. nutarimo Nr. 480 redakcija)

 

1 lentelė. Tarpinstitucinio veiklos plano tikslai, uždaviniai, priemonės, asignavimai ir rezultatai

(tūkst. litų)

Eil. Nr.

Tikslo, uždavinio, priemonės pavadinimas

n-ųjų metų asignavimai

Numatomi (n + 1)-ųjų metų asignavimai

Numatomi (n + 2)-ųjų metų asignavimai

Įgyvendinanti institucija

iš viso

iš jų

iš viso

iš jų

 

iš jų

išlaidoms

turtui įsigyti

išlaidoms

turtui įsigyti

iš viso

išlaidoms

turtui įsigyti

iš viso

iš jų darbo užmokesčiui

iš viso

iš jų darbo užmokesčiui

iš viso

iš jų darbo užmokesčiui

1.

Tikslas:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

Uždavinys:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.1.

Priemonė:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.2.

Priemonė:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Iš viso Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

iš jo:

1.1. bendrojo finansavimo lėšos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2. ES ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3. tikslinės paskirties lėšos ir pajamų įmokos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Kiti šaltiniai (ES finansinė parama projektams įgyvendinti ir kitos teisėtai gautos lėšos)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso planui finansuoti (1+2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skiltyje „Įgyvendinanti institucija“ nurodomas asignavimų valdytojas, į kurio strateginį planą turi būti įkeltos šios priemonės.

Nurodant programos asignavimus pagal šaltinius, eilutėse „1.1. bendrojo finansavimo lėšos“ ir „1.2. ES ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos“ lėšas nurodo ES finansinę paramą administruojančios ir naudojančios (techninės paramos lėšas) institucijos.

Eilutėje „2. Kiti šaltiniai (ES finansinė parama projektams įgyvendinti ir kitos teisėtai gautos lėšos)“ lėšas nurodo institucijos, kurios planuoja gauti lėšas iš paramą administruojančių institucijų arba tiesiogiai iš ES institucijų vykdomiems projektams finansuoti (dėl kurių pasirašytos sutartys, priimti sprendimai dėl lėšų skyrimo), taip pat kitas teisėtai gautas lėšas.

 

 

 

(2 priedas)

 

2 lentelė. Tarpinstitucinio veiklos plano vertinimo kriterijai

 

Eil. Nr.

Tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijų pavadinimai ir matavimo vienetai

Vertinimo kriterijų reikšmės

Įgyvendinanti institucija

n-ųjų

n + 1-ųjų

n + 2-ųjų

1.

1 tikslas ( pavadinimas)

 

 

 

 

 

Rezultato vertinimo kriterijaus pavadinimas ir matavimo vienetas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

1 tikslo 1 uždavinio pavadinimas

 

 

 

 

 

Produkto vertinimo kriterijaus pavadinimas ir matavimo vienetas

 

 

 

 

 

Produkto vertinimo kriterijaus pavadinimas ir matavimo vienetas, iš jų:*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.

1 tikslo 2 uždavinio pavadinimas

 

 

 

 

 

Produkto vertinimo kriterijaus pavadinimas ir matavimo vienetas

 

 

 

 

 

* Jeigu už uždavinio vertinimo kriterijaus pasiekimą atsakingos kelios institucijos, už suvestinį rezultatą atsakinga nurodoma koordinuojanti institucija, o kiekvienai įgyvendinančiai institucijai tarpinstitucinio veiklos plano koordinatorius gali nustatyti jų indėlį į uždavinio kriterijaus pasiekimą, išreikštą produkto kriterijais.

 

_________________

 

 

 

Strateginio planavimo metodikos

3 priedas

 

Strateginių veiklos planų ir biudžeto projekto rengimo,
svarstymo ir tvirtinimo ciklas

 

 

_________________

 

 

 

Strateginio planavimo metodikos

4 priedas

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2011 m. balandžio 20 d. nutarimo Nr. 480 redakcija)

 

(Strateginio veiklos plano forma)

 

PATVIRTINTA

______________________________

(tvirtinančiojo pareigų pavadinimas)

___________________ Nr. ________

(teisės akto data, rūšis)

 

 

____________________________________

(asignavimų valdytojo pavadinimas ir kodas)

 

(nn + 2)-ųjų METŲ STRATEGINIS VEIKLOS PLANAS

 

I. MISIJA IR STRATEGINIAI POKYČIAI

 

MISIJA

Suformuluojama trumpa institucijos / įstaigos (ministro valdymo sričių) misija, kuri parodo įsipareigojimus ir naudą visuomenei.

 

VEIKLOS PRIORITETAI

Ministrai, kiti asignavimų valdytojai nurodo iki 6 svarbiausių planuojamais metais veiklos prioritetų (įskaitant Vyriausybės prioritetus), išvardija svarbiausius darbus, planuojamą jų įvykdymo terminą ketvirčiais ir nurodo pagrindinius rodiklius. Rodiklius galima nurodyti prie prioritetų ir svarbiausių darbų arba išvardyti atskirai (po prioritetų). Rodikliai turi parodyti pokytį planuojamais metais (nuo (n–1) iki (n-ųjų).

Kai įstaigos prie ministerijos vadovas, turintis asignavimų valdytojo statusą, ar Vyriausybės įstaigos vadovas įgyvendina ministro veiklos prioritetą (svarbiausius darbus), juos privalo perkelti į savo strateginio veiklos plano strateginių pokyčių dalį, taip pat nurodyti kitus savo veiklos prioritetus.

Kiti asignavimų valdytojai nurodo svarbiausius savo veiklos prioritetus.

Nurodomi asignavimai veiklos prioritetams įgyvendinti. Asignavimai gali būti pateikti lentelėje arba pavaizduoti grafiškai.

 

Asignavimai veiklos prioritetams įgyvendinti

 

Prioriteto pavadinimas

Asignavimai, tūkst. litų

 

 

 

Informacija dėl asignavimų veiklos prioritetams įgyvendinti nurodoma strateginio veiklos plano projekte. Dėl šios informacijos nurodymo patvirtintame strateginiame veiklos plane sprendžia asignavimų valdytojas.

 

Pagrindinės teisėkūros iniciatyvos

Išvardijami pagrindiniai planuojami parengti įstatymų projektai.

 

VEIKLOS EFEKTYVUMO DIDINIMO KRYPTYS

Nurodoma, ką planuojama daryti siekiant didinti veiklos efektyvumą, pavyzdžiui:

optimizuoti pavaldžių institucijų skaičių;

optimizuoti administracines struktūras;

centralizuoti bendrųjų funkcijų atlikimą;

didinti turto panaudojimo efektyvumą, atsisakant nenaudojamo turto ir pan.

I dalis „Misija ir strateginiai pokyčiai“ rengiama vadovaujantis Ministro Pirmininko tarnybos pateiktu pavyzdžiu. Siūloma apimtis – ne daugiau kaip 3 puslapiai.

 

STRATEGINIAI TIKSLAI IR PROGRAMOS

Nurodomi visi strateginiai tikslai ir kiekvienam strateginiam tikslui įgyvendinti numatytos programos. Rengiant ministro valdymo sričių strateginį veiklos planą, valdymo sričiai siūloma formuluoti vieną (bendrą) strateginį tikslą. Jeigu ministrui pavestose valdymo srityse strateginį tikslą įgyvendina Vyriausybės įstaiga arba įstaiga prie ministerijos, kurios vadovas yra asignavimų valdytojas, nurodomas tik strateginis tikslas ir paaiškinama, kad šį strateginį tikslą ir programas įgyvendina kitas asignavimų valdytojas. Rekomenduojama šią informaciją pavaizduoti grafiškai. Pavyzdžiui:

 

(pav.)

 

ASIGNAVIMAI STRATEGINIAMS TIKSLAMS IR PROGRAMOMS ĮGYVENDINTI

Asignavimų pasiskirstymą pagal programas n-aisiais metais rekomenduojama pavaizduoti grafiškai. Pavyzdžiui:

 

(pav.)

 

ŽMOGIŠKIEJI IŠTEKLIAI

Nurodomi ir pagrindžiami numatomi struktūriniai ir pareigybių skaičiaus pokyčiai, susiję su tikslų ir rezultatų pasiekimu planuojamu laikotarpiu.

Nurodomas bendras pareigybių skaičius ir išlaidos darbo užmokesčiui (n-ųjų metų duomenys turi sutapti su pareigybių skaičiumi ir išlaidų darbo užmokesčiui suma, nurodyta Strateginio veiklos plano 4 lentelėje).

 

 

n – 1

(patvirtintas)

n-ieji

n + 1

n + 2

Pareigybių skaičius. vnt.

 

 

 

 

Išlaidos darbo užmokesčiui, tūkst. litų

 

 

 

 

 

Pareigybių skaičiaus (kartu nurodant ir išlaidas darbo užmokesčiui) pasiskirstymą pagal pareigybių grupes n-aisiais metais siūlome pavaizduoti grafiškai. Pavyzdžiui:

 

(pav.)

 

VALDYMO IŠLAIDOS

Pateikiama informacija apie planuojamus asignavimus programoms pagal išlaidų kategorijas, atskirai nurodomos valdymo išlaidos. Asignavimų valdytojai, kurie rengia atskirą politikos formavimo ir įgyvendinimo organizavimo (administravimo) programą, šioje lentelėje minėtos programos išlaidas išskirsto į kitas programas, valdymo išlaidas prideda prie atitinkamai programai planuojamų asignavimų (1 lentelė). Valdymo išlaidos apskaičiuojamos vadovaujantis finansų ministro patvirtintu Valdymo išlaidų priskyrimo prie strateginio veiklos plano programų lėšų tvarkos aprašu.

 

1 lentelė. (n–n + 2)-ųjų metų programų asignavimai ir valdymo išlaidos

(tūkst. litų)

Eil. Nr.

Programos pavadinimas

n-ųjų metų asignavimai

Numatomi (n + 1)-ųjų metų asignavimai

Numatomi (n + 2)-ųjų metų asignavimai

 

iš jų

iš viso

iš jų

 

iš jų

iš viso

išlaidoms

turtui įsigyti

išlaidoms

turtui įsigyti

iš viso

išlaidoms

turtui įsigyti

iš viso

iš jų darbo užmokesčiui

iš viso

iš jų darbo užmokesčiui

iš viso

iš jų darbo užmokesčiui

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

iš jų valdymo išlaidos*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

iš jų valdymo išlaidos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

iš jų valdymo išlaidos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

iš jų valdymo išlaidos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso asignavimų programoms

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

iš jų valdymo išlaidos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Valdymo išlaidų dalis, procentais

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Eilutėje „iš jų valdymo išlaidos“ įtraukiamos atitinkamos programos ir administravimo programos valdymo išlaidos.

 

II. STRATEGINIŲ TIKSLŲ IR PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMAS

 

VEIKLOS KONTEKSTAS

Pateikiamos esminės aplinkos analizės išvados, t. y. nurodomos pagrindinės problemos ar veiksniai, lemiantys planuojamus pokyčius ar reikalaujantys sprendimų, kurie turi atsispindėti strateginio veiklos plano programose.

Pateikiamos veiklos efektyvumo analizės išvados, įvertinus rodiklių (nurodytų finansų ministro patvirtintoje Strateginio planavimo dokumentuose naudojamų vertinimo kriterijų sudarymo ir taikymo metodikoje) pokyčius ir atlikus lyginamąją analizę.

 

STRATEGINIS TIKSLAS (kodas)

Pateikiama tikslo formuluotė ir nurodoma, kokio planavimo dokumento strateginis tikslas įgyvendinamas, prireikus pateikiama kita aiškinamoji informacija. Strateginis tikslas turi būti įvertintas vienu ar keliais efekto vertinimo kriterijais. Kiekvienam efekto vertinimo kriterijui pateikiamos (n – 1)-ųjų patvirtintos ir (nn + 2)-ųjų metų planuojamos reikšmės.

 

Vertinimo kriterijaus kodas

Efekto vertinimo kriterijaus pavadinimas ir mato vienetas

(n – 1)-ųjų metų

n-ųjų metų

(n + 1)-ųjų metų

(n + 2)-ųjų metų

(n + x)-ųjų metų

E-01-01

1.

 

 

 

 

 

E-01-02

2.

 

 

 

 

 

 

Efekto vertinimo kriterijaus kodą sudaro brūkšneliais atskirta raidė „E“, institucijos strateginio tikslo kodas, efekto kriterijaus numeris (didėjančia eilės tvarka, pradedant skaitmeniu 01).

(n + x)-ųjų metų nurodoma įgyvendinamo vidutinės trukmės dokumento efekto kriterijaus reikšmė.

Jeigu įmanoma, nurodoma efekto vertinimo kriterijaus ilgesnio laikotarpio istorinė arba ateities dinamika, kuri pavaizduojama grafiškai.

Aprašius strateginį tikslą ir efekto vertinimo kriterijus, aprašomos numatomos vykdyti programos. Vienam strateginiam tikslui įgyvendinti siūloma numatyti ne daugiau kaip 2 programas.

Tais atvejais, kai sudėtinga numatyti efekto vertinimo kriterijų reikšmes rengiant strateginio veiklos plano projektą pasitarimams, suderinus su Ministro Pirmininko tarnyba, šie kriterijai ir jų reikšmės nurodomi tikslinant strateginio veiklos plano projektus pagal pasitarimų rezultatus.

 

STRATEGINĮ TIKSLĄ ĮGYVENDINANČIOS PROGRAMOS

 

PROGRAMOS PAVADINIMAS (kodas)

 

Bendroji informacija apie programą

Šioje dalyje:

nurodoma, kokius Vyriausybės ir ministro (asignavimų valdytojo) prioritetus programa įgyvendina, kokie kiti svarbūs darbai / investiciniai projektai numatomi vykdyti, kokie numatomi pagrindiniai pasiekimai;

nurodoma, kokius ilgos ir vidutinės trukmės planavimo dokumentus programa įgyvendina;

pateikiama informacija apie atliktą programos vertinimą taikant kiekybinius (sąnaudų ir naudos, sąnaudų efektyvumo, kitus būdus) ir kokybinius vertinimo metodus, programoms taikytą nulinio pagrindo biudžeto formavimo metodą, taip pat atliekamų funkcijų analizę;

nurodoma, kiek laiko numatoma vykdyti programą;

nurodomi programos vykdytojai;

nurodomas pareigybių skaičius šiai programai įgyvendinti n-aisiais metais;

nurodomas programos koordinatorius (vardas, pavardė, pareigos ir kontaktinė informacija);

pateikiama kita svarbi informacija.

Siūloma apimtis – 1 puslapis.

 

 

2 lentelė. (nn + 2)-ųjų metų programos tikslai, uždaviniai, priemonės ir asignavimai

(tūkst. litų)

Tikslo, uždavinio, priemonės kodas

Tikslo, uždavinio, priemonės pavadinimas

Patvirtinti (n – 1)-ųjų metų asignavimai

n-ųjų metų asignavimai

Numatomi (n + 1)-ųjų metų asignavimai

Numatomi (n + 2)-ųjų metų asignavimai

Tarpinstitucinio veiklos plano kodas, Vyriausybės prioriteto kodas

iš viso

iš jų

iš viso

iš jų

iš viso

iš jų

iš viso

iš jų

išlaidoms

turtui įsigyti

išlaidoms

turtui įsigyti

išlaidoms

turtui įsigyti

išlaidoms

turtui įsigyti

iš viso

iš jų darbo užmokesčiui

iš viso

iš jų darbo užmokesčiui

iš viso

iš jų darbo užmokesčiui

iš viso

iš jų darbo užmokesčiui

 

Tikslas:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uždavinys:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Priemonė:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Priemonė:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Priemonė:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Iš viso Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

iš jo:

1.1. bendrojo finansavimo lėšos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3. tikslinės paskirties lėšos ir pajamų įmokos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Kiti šaltiniai (Europos Sąjungos finansinė parama projektams įgyvendinti ir kitos teisėtai gautos lėšos)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso programai finansuoti (1+2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. (n – 1) – einamieji metai, (n) – pirmieji planuojami metai, (n + 1) – antrieji planuojami metai ir (n + 2) – tretieji planuojami metai.

2. Skiltyje „Tikslo, uždavinio, priemonės kodas“ įrašomi programos tikslų, uždavinių ir priemonių kodai.

3. Skiltyje „Tikslo, uždavinio, priemonės pavadinimas“ įrašomi programos tikslų, uždavinių ir priemonių pavadinimai; jie išdėstomi nuosekliai ir prioriteto tvarka.

4. Jeigu institucija įgyvendina tarpinstitucinio veiklos plano priemones, skilties „Tikslo, uždavinio, priemonės pavadinimas“ eilutėje nurodoma tarpinstitucinio veiklos plano priemonė, kaip nurodyta tarpinstituciniame veiklos plane. Šiai priemonei skiltyje „Tikslo, uždavinio, priemonės kodas / tarpinstitucinio veiklos plano kodas“ suteikiamas strateginio veiklos plano priemonės kodas ir nurodomas Finansų ministerijos suteiktas tarpinstitucinio veiklos plano kodas. Taip pat nurodomi šiai tarpinstitucinio veiklos plano priemonei vykdyti skirti asignavimai.

5. Skiltyje „Tarpinstitucinio veiklos plano kodas / Vyriausybės prioriteto kodas“ įrašomas Finansų ministerijos suteiktas tarpinstitucinio veiklos plano kodas arba Ministro Pirmininko tarnybos nustatyti Vyriausybės prioritetų kodai. Jeigu priemonė yra tarpinstitucinio veiklos plano priemonė ir susijusi su Vyriausybės prioritetu, nurodomi abu kodai.

6. Skiltys „Patvirtinti (n – 1)-ųjų metų asignavimai“ pildomos tik rengiant strateginio veiklos plano programų projektus. Rengiant tvirtinti strateginius veiklos planus, šios skiltys lentelėje panaikinamos.

7. Nurodant programos asignavimus pagal šaltinius:

eilutėje „1. Iš viso Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas“ nurodomi asignavimai iš valstybės biudžeto, t. y. visų programų bendra suma turi atitikti planavimo etape – planuojamus asignavimus, priėmus biudžeto įstatymą – įstatymu nustatytus asignavimus asignavimų valdytojui;

eilutėse „1.1. bendrojo finansavimo lėšos“ ir „1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos“ lėšas nurodo Europos Sąjungos finansinę paramą administruojančios institucijos ir naudojančios (techninės paramos lėšas) institucijos;

eilutėje „2. Kiti šaltiniai (Europos Sąjungos finansinė parama projektams įgyvendinti ir kitos teisėtai gautos lėšos)“ lėšas nurodo institucijos, kurios planuoja gauti lėšų iš paramą administruojančių institucijų arba tiesiogiai iš Europos Sąjungos institucijų vykdomiems projektams finansuoti (dėl kurių pasirašytos sutartys, priimti sprendimai dėl lėšų skyrimo) ir kitų teisėtai gautų lėšų.

 

3 lentelė. Programos tikslai, uždaviniai, vertinimo kriterijai ir jų reikšmės

 

Vertinimo kriterijaus kodas

Tikslų, uždavinių, vertinimo kriterijų pavadinimai ir mato vienetai

Vertinimo kriterijų reikšmės

(n – 1)-ųjų

n-ųjų

(n + 1)-ųjų

(n + 2)-ųjų

 

1 tikslas (pavadinimas)

 

 

 

 

R-01-01-01-01

Tikslo vertinimo kriterijaus pavadinimas

 

 

 

 

R-01-01-01-02

 

 

 

 

 

 

1 tikslo 1 uždavinio pavadinimas

 

 

 

 

P-01-01-01-01-01

Uždavinio vertinimo kriterijaus pavadinimas

 

 

 

 

P-01-01-01-01-02

 

 

 

 

 

P-01-01-01-01-03

 

 

 

 

 

 

1 tikslo 2 uždavinio pavadinimas

 

 

 

 

P-01-01-01-02-01

Uždavinio vertinimo kriterijaus pavadinimas

 

 

 

 

 

1. Rezultato kriterijaus kodą sudaro brūkšneliais atskirta raidė „R“, programos kodas, programos tikslo kodas, rezultato kriterijaus numeris didėjančia eilės tvarka, pradedant skaitmeniu 01.

2. Produkto kriterijaus kodą sudaro brūkšneliais atskirta raidė „P“, programos kodas, programos tikslo kodas, uždavinio kodas, produkto kriterijaus numeris (didėjančia eilės tvarka, pradedant skaitmeniu 01).

3. Rezultato ir produkto vertinimo kriterijai, kurių reikšmes sudėtinga numatyti rengiant strateginio veiklos plano projektą pasitarimams, suderinus su Ministro Pirmininko tarnyba, nurodomi tikslinant strateginio veiklos plano projektus pagal pasitarimų rezultatus.

 

SUVESTINĖ INFORMACIJA

 

4 lentelė. n-ųjų metų pareigybių skaičius pagal institucijas / įstaigas ir pareigybių grupes

 

Eil. Nr.

Institucijos / įstaigos pavadinimas

Pareigybių skaičius

Išlaidos darbo užmokesčiui, tūkst. litų

institucijos / įstaigos vadovai ir pavaduotojai

kitų padalinių vadovai ir pavaduotojai

specialistai / pareigūnai, neturintys pavaldžių asmenų, ir kiti

iš viso

iš jų valstybės tarnautojai

iš viso

iš jų valstybės tarnautojai

iš viso

iš jų valstybės tarnautojai

iš viso

iš jų valstybės tarnautojai

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kiti biudžeto lėšas gaunantys subjektai*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso pareigybių

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso išlaidų darbo užmokesčiui

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nurodomas asignavimų valdytojams pavaldžių biudžetinių įstaigų planuojamas skaičius pareigybių (valstybės politikų, valstybės pareigūnų, prokurorų, teisėjų, valstybės tarnautojų (įskaitant politinio (asmeninio) pasitikėjimo ir statutinius valstybės tarnautojus), karių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis), kurioms išlaikyti darbo užmokestis planuojamas iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų:

1. Skiltyje „institucijos / įstaigos vadovai ir pavaduotojai“ nurodomi institucijų ir įstaigų vadovai ir jų pavaduotojai, administracijos vadovai, departamentų (valdybų) direktoriai ir pavaduotojai.

2. Skiltyje „kitų padalinių vadovai ir pavaduotojai“ nurodomi skyrių, poskyrių vadovai, pavaduotojai ir kiti vadovai, turintys pavaldžių asmenų.

3. Skiltyje „specialistai / pareigūnai, neturintys pavaldžių asmenų, ir kiti“ nurodomos visos kitos pareigybės, nepriskirtos vadovų grupei.

* Eilutėje „Kiti biudžeto lėšas gaunantys subjektai“ nurodomi subjektai, vadovaujantis Metodikos 35 punktu.

Kartu su lentele gali būti pateikiami paaiškinimai dėl pareigybių skaičiaus, atsižvelgiant į institucijų ir įstaigų veiklos specifiką.

 

5 lentelė. (nn + 2)-ųjų metų investicijų projektai ir asignavimai

(tūkst. litų)

Priemonės kodas

Investicijų projekto pavadinimas

Įgyvendinimo terminai

Bendra vertė

Panaudota lėšų iki
(n – 1)-ųjų metų

Planuojama panaudoti
(n – 1)-aisiais metais

n-aisiais metais

(n + 1)-aisiais metais

(n + 2)-aisiais metais

pradžia

pabaiga

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų poreikis

iš jų

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų poreikis

iš jų

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų poreikis

iš jų

įstaigų pajamų įmokos

Europos Sąjungos ir kita tarptautinė finansinė parama

įstaigų pajamų įmokos

Europos Sąjungos ir kita tarptautinė finansinė parama

įstaigų pajamų įmokos

Europos Sąjungos ir kita tarptautinė finansinė parama

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso investicijų projektams

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Šioje lentelėje nurodomi investiciniai projektai, kurie įtraukiami į Valstybės investicijų programą.


 

6 lentelė. Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimas per strateginį veiklos planą n-aisiais metais

Vyriausybės programa

Strateginis veiklos planas

Nr.

Nuostatos pavadinimas

Uždavinio / priemonės pavadinimas

Kodas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skiltyje „Kodas“ nurodomas 2 lentelės „(n – 1) – (n + 2)-ųjų metų programos tikslai, uždaviniai, priemonės ir asignavimai“ skiltyje „Kodas“ nurodytas uždavinio / priemonės kodas.

 

_________________

 

 

 

Strateginio planavimo metodikos

5 priedas

 

(Metinio veiklos plano forma)

 

PATVIRTINTA

______________________________

(tvirtinančiojo pareigų pavadinimas)

___________________  Nr. ________

(teisės akto data, rūšis)

 

__________________________ n-ųjų METŲ VEIKLOS PLANAS

(įstaigos pavadinimas)

 

Priemonės kodas

Priemonės pavadinimas

Įstaigos veiksmo pavadinimas

Proceso ir / ar indėlio vertinimo kriterijai, mato vienetai ir reikšmės

Atsakingi vykdytojai

Įvykdymo terminas

Asignavimai (tūkst. litų)

 

Strateginio veiklos plano programos pavadinimas

 

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

Strateginio veiklos plano programos pavadinimas

 

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

1. Eilutėse „Strateginio veiklos plano programos pavadinimas“ nuosekliai įrašomi visų strateginio veiklos plano programų, kurias įgyvendinant dalyvauja įstaiga, pavadinimai.

2. Skilties „Priemonės kodas“ eilutėse įrašomas atitinkamos strateginio veiklos plano programos, kurią įgyvendinant dalyvauja įstaiga, priemonės kodas.

3. Skilties „Priemonės pavadinimas“ eilutėse įrašomas atitinkamos strateginio veiklos plano programos, kurią įgyvendinant dalyvauja įstaiga, priemonės pavadinimas. Jeigu įstaiga dalyvauja įgyvendinant ne vieną programą, ši lentelė pratęsiama nurodant kitų programų elementus.

4. Skilties „Įstaigos veiksmo pavadinimas“ eilutėse nurodomi veiksmai, kuriuos atliks įstaiga, įgyvendindama nurodytos strateginio veiklos plano programos atitinkamą priemonę.

5. Skilties „Proceso ir / ar indėlio vertinimo kriterijai, mato vienetai ir reikšmės“ eilutėse įrašomas priemonės įgyvendinimo vertinimo kriterijus, kuriuo vertinami procesai (veiksmai) ar indėliai programos priemonėms pasiekti.

6. Skilties „Atsakingi vykdytojai“ eilutėse nurodomi struktūrinių padalinių pavadinimai ir / ar asmenys, atsakingi už konkrečių veiksmų atlikimą.

7. Skilties „Įvykdymo terminas“ eilutėse nurodomi planuojami veiksmų atlikimo terminai ketvirčiais.

8. Skilties „Asignavimai (tūkst. litų)“ eilutėse nurodomi asignavimai, numatyti priemonėms ir atitinkamiems veiksmams vykdyti (rengiant metinio veiklos plano projektą, nurodomas asignavimų poreikis, o kai planas patvirtinamas, – patvirtinti asignavimai).

 

_________________

 

 

Strateginio planavimo metodikos

6 priedas

 

Vertinimo kriterijų sistema

 

(pav.)

 

_________________

 

 

 

Strateginio planavimo metodikos

7 priedas

 

(Vertinimo kriterijaus techninio priedo forma)

 

VERTINIMO KRITERIJAUS TECHNINIS PRIEDAS

 

______________________________

(ataskaitinis laikotarpis)

 

Pavadinimas

Kodas

(Asignavimų valdytojas)

 

(Strateginis tikslas)

 

(Programa (nurodoma, kai techninis priedas pildomas rezultato ir produkto vertinimo kriterijams)

 

(Programos tikslas ar uždavinys (nurodoma, kai techninis priedas pildomas rezultato ir produkto vertinimo kriterijams)

 

(Vyriausybės veiklos prioritetas (nurodoma, kai techninis priedas pildomas Vyriausybės veiklos prioriteto vertinimo kriterijui)

 

(Vertinimo kriterijus)

 

 

1.

Apibrėžimas

 

2.

Ar tai naujas vertinimo kriterijus

 

3.

Pasirinkimo pagrindimas

 

4.

Skaičiavimo metodas

 

5.

Duomenų šaltinis

 

6.

Duomenų auditas

 

7.

Skaičiavimo reguliarumas

 

8.

Už vertinimo kriterijų atsakingas kontaktinis asmuo

 

9.

Kita informacija apie vertinimo kriterijaus patikimumą

 

 

1. Lentelės eilutėje „Apibrėžimas“ paaiškinama, kas vertinimo kriterijumi vertinama, jeigu tai neakivaizdu iš kriterijaus formuluotės. Pateikiami vertinimo kriterijaus formuluotės specifinių terminų apibrėžimai. Tai užtikrina, kad vertinimo kriterijus būtų vienodai interpretuojamas skirtingų skaitytojų ir suprantamas ne specialistui. Jeigu iš vertinimo kriterijaus formuluotės akivaizdu, kas vertinama, ir joje nevartojami terminai, kurie galėtų būti neaiškūs ar skirtingai interpretuojami, ši eilutė nepildoma.

2. Lentelės eilutėje „Ar tai naujas vertinimo kriterijus“ nurodoma „taip“, jeigu tai parengtas naujas vertinimo kriterijus arba toks kriterijus, kurio reikšmei apskaičiuoti ataskaitiniu laikotarpiu pradėti naudoti duomenys iš kito duomenų šaltinio arba taikomi tie patys duomenys, bet naujas skaičiavimo metodas, nurodoma atitinkama priežastis. Jeigu tas pats vertinimo kriterijus buvo taikytas praėjusį ataskaitinį laikotarpį, nurodoma „ne“.

3. Lentelės eilutėje „Pasirinkimo pagrindimas“ nurodomos svarbiausios vertinimo kriterijaus pasirinkimo priežastys:

3.1. jeigu šis vertinimo kriterijus leidžia įvertinti Vyriausybės veiklos prioriteto įgyvendinimą, visuomenės nuostatų pokyčius ar veiklos efektyvumą, nurodoma (taip pat gali būti pateikiamas trumpas pagrindimas);

3.2. kodėl šis vertinimo kriterijus pasirinktas iš galimų alternatyvių to paties lygmens vertinimo kriterijų atitinkamo tikslo ar uždavinio įgyvendinimui įvertinti.

4. Lentelės eilutėje „Skaičiavimo metodas“ nurodomi vertinimo kriterijaus mato vienetai, aprašomas reikšmės apskaičiavimo (gavimo) metodas ar formulė (jeigu taikoma) ir paaiškinami naudojami kintamieji. Pavyzdžiui, vertinimo kriterijumi vertinant rūkymo masto mažėjimą, gali būti naudojama formulė:

(x / y) * 100.

Šioje formulėje:

x – 18 metų ar vyresni respondentai, atsakę „taip“ į klausimą „Ar šiuo metu priskirtumėte save prie rūkančiųjų?“;

y – bendras apklausoje dalyvavusių 18 metų ar vyresnių respondentų skaičius.

Šioje lentelės eilutėje nurodoma ir vertinimo kriterijaus reikšmė, kuri laikytina vertinimo kriterijaus apskaičiavimo ir vertinimo atskaitos tašku, pagal kurį bus vertinama pasiekta pažanga.

Šios eilutės neprivaloma pildyti, jeigu vertinimo kriterijaus reikšmė gaunama iš Statistikos departamento, Eurostato, tarptautinių organizacijų ar kitų patikimų duomenų šaltinių, kuriuose paaiškintas atitinkamas reikšmių apskaičiavimo metodas, tačiau siūloma pateikti nuorodą į atitinkamą paaiškinimą.

5. Lentelės eilutėje „Duomenų šaltinis“ nurodomas duomenų šaltinis, iš kurio imami duomenys vertinimo kriterijaus reikšmei apskaičiuoti. Vertinimo kriterijų reikšmėms apskaičiuoti gali būti naudojami pirminiai duomenų šaltiniai, pavyzdžiui, institucijos duomenys, arba antriniai duomenų šaltiniai, pavyzdžiui, statistiniai duomenys, visuomenės nuomonės tyrimo duomenys, kitų valdžios ar ne valdžios institucijų, taip pat tarptautinių organizacijų renkami duomenys, vertinimų, tyrimų ir kiti duomenys. Jeigu naudojami tyrimo duomenys, šioje eilutėje įrašoma institucija, tyrimo pavadinimas, o jeigu yra galimybė, – autorius, gali būti nurodoma ir duomenų bazė ar pateikiama nuoroda į kitą šaltinį, iš kurio imami duomenys vertinimo kriterijaus reikšmei apskaičiuoti.

6. Lentelės eilutėje „Duomenų auditas“ nurodoma, ar:

6.1. Vidaus audito skyrius atliko veiklos ar finansų auditą ir patikrino vertinimo kriterijaus duomenis, audito pavadinimas, atlikimo data ir numeris;

6.2. Valstybės kontrolė arba kita išorės audito institucija atliko veiklos ar finansų auditą ir patikrino vertinimo kriterijaus duomenis, audito pavadinimas, atlikimo data ir numeris;

6.3. duomenų auditas nebuvo atliktas.

7. Lentelės eilutėje „Skaičiavimo reguliarumas“ nurodoma, kokiu periodiškumu renkami duomenys apie vertinimo kriterijaus vykdymą, pavyzdžiui, „mėnesio“, „ketvirčio“, „pusės metų“, „metų“, o jeigu įmanoma, nurodomas mėnuo ir diena, kada duomenys vertinimo kriterijaus reikšmei paimami iš tam tikro duomenų šaltinio.

8. Lentelės eilutėje „Už vertinimo kriterijų atsakingas kontaktinis asmuo“ nurodomas institucijos darbuotojo, kuris tiesiogiai atsakingas už vertinimo kriterijaus vykdymą ar renka duomenis apie jo vykdymą, vardas ir pavardė, pareigos, elektroninio pašto adresas ir telefono numeris.

Eilutėje „Kita informacija apie vertinimo kriterijaus patikimumą“ institucija gali nurodyti kitus taikomus vertinimo kriterijaus kokybės užtikrinimo metodus.

 

_________________

 

 

 

Strateginio planavimo metodikos

8 priedas

 

Vertinimo kriterijų hierarchinio-loginio ryšio pavyzdys

 

(pav.)

 

_________________

 

 

Strateginio planavimo metodikos

9 priedas

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2011 m. balandžio 20 d.

nutarimo Nr. 480 redakcija)

 

(Antraštinis lapas)

 

_____________________________

(asignavimų valdytojo pavadinimas)

 

 

20___ METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

______

(data)

_________________

(parengimo vieta)

 

 

(Teksto dėstymas)

 

I. STRATEGINIŲ POKYČIŲ ĮGYVENDINIMAS

 

Šiame skyriuje pateikiama informacija apie Vyriausybės ir ministro (asignavimų valdytojo) veiklos prioritetų įgyvendinimą, svarbiausius atliktus darbus ir pasiektus rezultatus. Aprašomi pasiekti veiklos efektyvumo pokyčiai. Nurodomi svarbiausieji veiksniai, kurie padėjo ar trukdė asignavimų valdytojui įgyvendinti prioritetus ir pasiekti planuotus rezultatus. Strateginių pokyčių įgyvendinimo dalis turėtų neviršyti 2 puslapių.

 

II. STRATEGINIO VEIKLOS PLANO ĮGYVENDINIMO REZULTATAI

 

Šiame skyriuje pateikiama informacija apie pasiektus Strateginiame veiklos plane numatytus strateginius tikslus atsižvelgiant į efekto vertinimo kriterijus ir vykdytas programas. Nuosekliai aprašomi visi strateginiai tikslai ir vykdytos jų įgyvendinimo programos.

Skirsnyje „Strateginis tikslas (kodas)“ pateikiama strateginio tikslo formuluotė ir informacija apie strateginio tikslo įgyvendinimą, taip pat efekto kriterijų formuluotės, planuoti ir pasiekti rodikliai, pagal galimybes tai pavaizduojama grafiškai. Pateikiama ir trumpa jų kitimo analizė ar komentaras. Aprašomos strateginio tikslo įgyvendinimo programos: pateikiama informacija apie tikslų įgyvendinimą, pasiektus pokyčius ir atliktus svarbius darbus. Pasiekti rezultatai įvertinami atsižvelgiant į Strateginiame veiklos plane numatytus rezultato ir produkto vertinimo kriterijus ir jų reikšmes.

 

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO REZULTATAI

 

Vertinimo kriterijaus kodas

Programos, tikslų, uždavinių, vertinimo kriterijų pavadinimai ir mato vienetai

Vertinimo kriterijų reikšmės

metinis planas

įvykdyta

įvykdymo procentas

 

1 tikslas ( pavadinimas)

 

 

 

R-01-01-01-01

Tikslo vertinimo kriterijaus pavadinimas

 

 

 

R-01-01-01-02

 

 

 

 

 

1 tikslo 1 uždavinio pavadinimas

 

 

 

P-01-01-01-01-01

Uždavinio vertinimo kriterijaus pavadinimas

 

 

 

P-01-01-01-01-02

 

 

 

 

P-01-01-01-01-03

 

 

 

 

 

1 tikslo 2 uždavinio pavadinimas

 

 

 

P-01-01-01-02-01

Uždavinio vertinimo kriterijaus pavadinimas

 

 

 

 

Nurodomos nepasiektų arba viršytų vertinimo kriterijų reikšmių priežastys (netinkamas planavimas, per ilgas derinimas, nepakankami administraciniai gebėjimai ir kita).

Toliau nurodomi programai įgyvendinti ataskaitiniais metais patvirtinti ir panaudoti asignavimai. Jeigu per biudžetinius metus asignavimai programoms buvo tikslinti, nurodomi patikslinti asignavimai.

 

PROGRAMOS ASIGNAVIMŲ PANAUDOJIMAS

 

Asignavimai

Patvirtinti (patikslinti) asignavimai, tūkst. litų

Panaudoti asignavimai, tūkst. litų

Asignavimų panaudojimo procentas

Iš viso asignavimų programai (1+2)

 

 

 

Iš jų pagal finansavimo šaltinius:

 

 

 

1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas

 

 

 

iš jo:

1.1. bendrojo finansavimo lėšos

 

 

 

1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos

 

 

 

1.3. tikslinės paskirties lėšos ir pajamų įmokos

 

 

 

2. Kiti šaltiniai (Europos Sąjungos finansinė parama projektams įgyvendinti ir kitos teisėtai gautos lėšos)

 

 

 

 

Jeigu asignavimų panaudota mažiau ar daugiau, nei patvirtinta (patikslinta), nurodomos susidariusių skirtumų priežastys.

Analogiškai aprašomos visos vykdytos programos.

 

III. KOORDINUOJAMŲ TARPINSTITUCINIŲ VEIKLOS PLANŲ, PLĖTROS PROGRAMŲ IR STRATEGIJŲ ĮGYVENDINIMAS

 

Šiame skyriuje pateikiama informacija apie koordinuojamų tarpinstitucinių veiklos planų, plėtros programų ir strategijų įgyvendinimą – apibendrinama dalyvaujančių institucijų pateikta informacija apie pasiektus rezultatus.

 

TARPINSTITUCINIO VEIKLOS PLANO REZULTATAI

 

Eil. Nr.

Tarpinstitucinio veiklos plano tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijų pavadinimai ir mato vienetai

Vertinimo kriterijų reikšmės

Įgyvendinanti institucija

metinis planas

įvykdyta

įvykdymo procentas

1.

Tikslas ( pavadinimas)

 

 

 

 

 

Rezultato vertinimo kriterijaus pavadinimas ir mato vienetas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

1 tikslo 1 uždavinio pavadinimas

 

 

 

 

 

Produkto vertinimo kriterijaus pavadinimas ir mato vienetas

 

 

 

 

 

Produkto vertinimo kriterijaus pavadinimas ir mato vienetas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.

1 tikslo 2 uždavinio pavadinimas

 

 

 

 

 

Produkto vertinimo kriterijaus pavadinimas ir mato vienetas

 

 

 

 

 

TARPINSTITUCINIO VEIKLOS PLANO ASIGNAVIMŲ PANAUDOJIMAS

 

Tikslo, uždavinio ir priemonės pavadinimas

Asignavimai, tūkst. litų

patvirtinti

panaudoti

panaudojimo procentas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso asignavimų planui (1+2)

 

 

 

Iš jų pagal finansavimo šaltinius:

 

 

 

1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas

 

 

 

iš jo:

1.1. bendrojo finansavimo lėšos

 

 

 

1.2. Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos

 

 

 

1.3. tikslinės paskirties lėšos ir pajamų įmokos

 

 

 

2. Kiti šaltiniai (Europos Sąjungos finansinė parama projektams įgyvendinti ir kitos teisėtai gautos lėšos)

 

 

 

 

Jeigu asignavimų panaudota mažiau ar daugiau, nei patvirtinta (patikslinta), nepasiekti ar labai viršyti planuoti rezultatai, nurodomos susidariusių skirtumų priežastys.

Analogiškai aprašomi visi tarpinstituciniai veiklos planai, kuriuos koordinuoja asignavimų valdytojas.

Toliau pateikiama informacija apie plėtros programų ir strategijų, kurių įgyvendinimą koordinuoja asignavimų valdytojas, rezultatus (nurodomos planuotos rodiklių reikšmės ir jų pasiekimo lygis per įgyvendinimo laiką pagal kiekvieną plėtros programą ir strategiją atskirai). Informaciją siūlytina pavaizduoti grafiškai. Rekomenduojama vienos plėtros programos (strategijos) apimtis – 1 puslapis.

 

IV. VYRIAUSYBĖS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS

 

Pateikiama esminė informacija apie atliktus darbus ir pasiektus rezultatus pagal kompetenciją įgyvendinant Vyriausybės programos nuostatas, išryškinamos pagrindinės veiklos. Pasiekti rezultatai pagrindžiami rodikliais, nurodoma nauda visuomenei. Jeigu rezultatų nepasiekta, nurodomos priežastys. Pagrindiniai rezultatai iliustruojami grafikais, diagramomis ar lentelėmis. Pateikiant statistinę informaciją, nurodomas informacijos šaltinis.

Išsamios rekomendacijos, kaip pateikti informaciją apie Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimą, parengiamos ir išsiunčiamos kasmet.

 

V. PLANUOJAMI ARTIMIAUSIO LAIKOTARPIO VEIKLOS PRIORITETAI

 

Šiame skyriuje pateikiama informacija apie planuojamo artimiausio laikotarpio asignavimų valdytojo prioritetus, kurie numatomi įvertinus vykdytas programas ir pasiektus rezultatus. Prioritetai turėtų būti orientuoti į norimus pasiekti konkrečius pokyčius veiklos srityse (ministro valdymo srityse).

 

(Asignavimų valdytojas)                             (Parašas)                           (Vardas ir pavardė)

 

_________________