VALSTYBINĖS DUOMENŲ APSAUGOS INSPEKCIJOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL VIDAUS TVARKOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2006 m. rugsėjo 8 d. Nr. 1T-61

Vilnius

 

1. Tvirtinu Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos vidaus tvarkos taisykles (pridedama).

2. (Neskelbiamas).

3. (Neskelbiamas).

 

 

DIREKTORIUS                                                                                          ALGIRDAS KUNČINAS

______________


PATVIRTINTA

Valstybinės duomenų apsaugos

inspekcijos direktoriaus

2006 m. rugsėjo 8 d. įsakymu Nr. 1T-61

 

VALSTYBINĖS DUOMENŲ APSAUGOS INSPEKCIJOS VIDAUS TVARKOS TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos (toliau vadinama – Inspekcija) vidaus tvarkos taisyklės (toliau vadinama – Taisyklės) reglamentuoja Inspekcijos vidaus tvarką, kurios tikslas – daryti įtaką Inspekcijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir atliekančių vidaus administravimą (toliau vadinama – valstybės tarnautojai ir darbuotojai), elgesiui, kad gerėtų jų ir visuomenės santykiai.

2. Savo veikloje Inspekcija vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, Inspekcijos nuostatais, Inspekcijos direktoriaus įsakymais, kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais bei šiomis Taisyklėmis.

3. Inspekcija savo veikloje vadovaujasi šiais demokratinio valstybės administravimo principais: įstatymo viršenybės, objektyvumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo.

4. Inspekcijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų veikla grindžiama įstatymo viršenybės, lygiateisiškumo, politinio neutralumo, skaidrumo ir karjeros principais.

5. Inspekcijos valstybės tarnautojų darbuotojų pavaldumą nustato Inspekcijos direktoriaus įsakymu patvirtinta Inspekcijos struktūra.

 

II. INSPEKCIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

6. Inspekcijos veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės aprobuotais viešai paskelbtais strateginiais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa ir derinamais su Valstybės ilgalaikės raidos strategija.

7. Darbas Inspekcijoje yra planuojamas sudarant Inspekcijos strateginius ir einamųjų metų veiklos planus. Einamųjų metų veiklos planai gali būti tikslinami kartą per ketvirtį.

8. Inspekcijos strateginį veiklos planą rengia Strateginio planavimo darbo grupė, kurios sudėtį ir veiklos nuostatus tvirtina Inspekcijos direktorius.

9. Einamieji Inspekcijos veiklos klausimai gali būti aptariami Inspekcijos direktoriaus ir (ar) direktoriaus pavaduotojų rengiamuose pasitarimuose. Šiuose pasitarimuose gali dalyvauti rengėjo pakviesti asmenys. Pasitarimai svarbiais Inspekcijos veiklos klausimais protokoluojami. Esant reikalui, direktoriaus pavaduotojai, Inspekcijos direktoriaus sudarytų komisijų ir darbo grupių vadovai gali organizuoti valstybės tarnautojų ir darbuotojų pasitarimus jiems pavestų uždavinių vykdymo klausimais.

 

III. INSPEKCIJOS DOKUMENTŲ TVARKYMAS IR APSKAITA

 

10. Inspekcijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, rengdami ir tvarkydami dokumentus, vadovaujasi Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 (2006 m. gegužės 25 d. įsakymo Nr. V-58 redakcija) patvirtintomis Dokumentų rengimo taisyklėmis (Žin., 2001, Nr. 30-1009), Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (2005 m. lapkričio 2 d. įsakymo Nr. V-111 redakcija) patvirtintomis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773).

11. Vidaus dokumentų rengimą ir atnaujinimą inicijuoja valstybės tarnautojai ir darbuotojai pagal pareigybių aprašymuose nustatytą kompetenciją.

12. Inspekcijoje gauti dokumentai yra registruojami.

13. Gauti dokumentai skirstomi į registruotinus ir neregistruotinus. Neregistruojami sveikinimai, padėkos, reklaminiai bukletai, lankstinukai, knygos ir periodiniai leidiniai (žurnalai, laikraščiai, dienraščiai), sąskaitos, bylų aprašai, tarnybinių automobilių techniniai pasai, techninės charakteristikos, techninės būklės ir apžiūros dokumentai ir panašiai.

14. Inspekcijoje gauti dokumentai registruojami pagal Inspekcijos direktoriaus patvirtintą dokumentacijos planą.

15. Gauti dokumentai patikrinami: ar atsiųsti nurodytu adresu, ar vokuose yra visi dokumente nurodyti priedai. Jei voke trūksta dokumentų arba jų priedų, apie tai informuojamas siuntėjas. Kai Inspekcijos adresu gaunamas laiškas, adresuotas ne Inspekcijai, laiškas persiunčiamas atgal siuntėjui.

16. Užregistruoti dokumentai pateikiami Inspekcijos vadovybei rezoliucijai. Po to dokumentai paskirstomi vykdytojams, kurie yra atsakingi už dokumentų išnagrinėjimą laiku.

17. Įslaptinti dokumentai su slaptumo žymomis „Visiškai slaptai“, „Slaptai“, „Konfidencialiai“, „Riboto naudojimo“ priimami, registruojami, tvarkomi ir saugomi vadovaujantis Įslaptintos informacijos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gruodžio 5 d. nutarimu Nr. 1307 (Žin., 2005, Nr. 143-5193). Šiuos dokumentus registruoja Inspekcijos direktoriaus įsakymu paskirtas atsakingas už įslaptintų dokumentų valdymą valstybės tarnautojas.

18. Siunčiami Inspekcijos dokumentai registruojami pagal Inspekcijos direktoriaus patvirtintą dokumentacijos planą. Siunčiami dokumentai rengiami dviem egzemplioriais, išskyrus siunčiamus faksu ar elektroniniu paštu, kurie rengiami vienu egzemplioriumi.

19. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, rengdami dokumentą, įrašo adresatą, o po juo, jei reikia, visuose egzemplioriuose – dokumento išsiuntimo būdo žymą „registruotu laišku“, „faksu“, „kurjeriu“, „elektroniniu paštu“ ar kt. Jei žyma neįrašyta, laikomasi išsiuntimo būdo „paprastu laišku“.

20. Inspekcijos vidaus dokumentai registruojami pagal Inspekcijos direktoriaus patvirtintą dokumentacijos planą.

21. Inspekcijos vidaus dokumentai rengiami vienu egzemplioriumi, išskyrus rašytinius įgaliojimus, kurie rengiami dviem egzemplioriais. Vidaus dokumentai, jei reikia, turi būti su rengėjų ir dokumentą derinusių asmenų parašais.

 

IV. DOKUMENTŲ PASIRAŠYMAS

 

22. Inspekcijos direktorius pasirašo dokumentus, siunčiamus Respublikos Prezidentui ir jo patarėjams, Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkui ir jo pavaduotojams, Seimo komitetų pirmininkams, Lietuvos Respublikos Seimo nariams, Ministrui Pirmininkui, ministrams, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo pirmininkui ir Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo teisėjams, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininkui, Seimo kontrolierių įstaigos vadovui, valstybės kontrolieriui, Lietuvos banko valdybos pirmininkui, generaliniam prokurorui, taip pat atsakymus į Lietuvos Respublikos Seimo narių rašytinius paklausimus, kitus įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų jam (įstaigos vadovui) priskirtus pasirašyti dokumentus.

Nesant Inspekcijos direktoriaus, šiuos dokumentus pasirašo Inspekcijos direktorių pavaduojantis direktoriaus pavaduotojas.

23. Prieš Inspekcijos direktoriui pasirašant (vizuojant) dokumentus, jų antruosius egzempliorius (kopijas) vizuoja Inspekcijos valstybės tarnautojai ir (arba) darbuotojai pagal kompetenciją ir hierarchiją. Jeigu valstybės tarnautojas turi pastabų, jis privalo prie vizos nurodyti „su pastaba“ ir pastabas pridėti prie dokumento.

Dokumentas su pastabomis perduodamas rengėjui, kuris pataiso dokumentą arba teikia pasirašyti motyvuodamas, kodėl į pastabas neatsižvelgta.

24. Inspekcijos direktorius įsakymu gali įgalioti valstybės tarnautojus pasirašyti dokumentus.

25. Nesant įgalioto asmens pasirašyti dokumentus, Inspekcijos direktorius gali suteikti įgaliojimus pasirašyti dokumentus kitam valstybės tarnautojui pagal jo kompetenciją ir pareigybės aprašymą iš anksto tai su juo ir jo tiesioginiu vadovu suderinęs.

26. Prieš direktoriaus pavaduotojams ir skyrių vedėjams pasirašant (vizuojant) dokumentus, jų antruosius egzempliorius (kopijas) vizuoja tiesioginis dokumento rengėjas ir atitinkamai Inspekcijos valstybės tarnautojai pagal hierarchiją.

27. Prireikus Inspekcijos direktoriaus gali būti nustatyta kitokia dokumentų pasirašymo tvarka.

 

V. NORMINIŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS, DERINIMAS IR VIZAVIMAS INSPEKCIJOJE

 

Teisės aktų rengimas ir teikimas Lietuvos Respublikos Vyriausybei

 

28. Inspekcijos rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymą (Žin., 1995, Nr. 41-991), Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104 (Žin., 1998, Nr. 87-2416), ir Dokumentų rengimo taisykles, patvirtintas Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19. Teisės aktų projektai rengiami, derinami ir teikiami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento (Žin., 1994, Nr. 63-1238) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

29. Inspekcijos valstybės tarnautojai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka rengiantys teisės aktų projektus, išskyrus Inspekcijos vidaus darbo dokumentus ir teisės aktus, užtikrina kokybišką ir laiku rengiamų sprendimų projektų poveikio vertinimą pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimą Nr. 276 „Dėl sprendimų projektų poveikio vertinimo metodikos patvirtinimo ir įgyvendinimo“ (Žin., 2003, Nr. 23-975). Rengiant sprendimų projektus pagal Inspekcijos kompetenciją, teikiamus Lietuvos Respublikos Seimo komitetams, komisijoms ir Vyriausybei, taip pat Inspekcijos norminius teisės aktus, priimamus pagal jos kompetenciją, atliekamas sprendimų projektų poveikio bazinis vertinimas, o išplėstinis vertinimas tik tų sprendimų projektų, kurių įgyvendinimas turėtų didelę įtaką Lietuvos Respublikos ekonominiam, socialiniam, politiniam gyvenimui ir/ar konkrečios visuomeninių santykių srities būklei.

30. Visus Inspekcijoje parengtus ir teikiamus kitoms institucijoms teisės aktų projektus (ir jų priedus, jeigu jie yra, taip pat projekto lyginamąjį variantą, jeigu jis būtinas) vizuoja, užtikrindamas jų atitikimą Lietuvos Respublikos Konstitucijai, įstatymams ar kitiems teisės aktams, Teisės skyriaus vedėjas, jo nesant kitas Inspekcijos direktoriaus paskirtas teisinį išsilavinimą turintis Inspekcijos valstybės tarnautojas, o pasirašo (ar vizuoja) Inspekcijos direktorius.

31. Teisės aktų projektai (ir priedai, jeigu jie yra) rengėjų turi būti suderinti su Inspekcijos valstybės tarnautojais, su kurių kompetencija jie yra susiję. Jeigu pastabų ir pasiūlymų neturima, teisės akto projekto derinimo faktas patvirtinamas Inspekcijos skyriaus vedėjo ir paskirto atsakingu nagrinėti projektą Inspekcijos skyriaus valstybės tarnautojo viza (parašas, vardas (vardo raidė) ir pavardė, data). Vizuodami teisės akto projektą, valstybės tarnautojai patvirtina, kad jie yra susipažinę su teisės akto projektu, jam pritaria. Valstybės tarnautojas, kuriam pateiktas vizuoti teisės akto projektas, privalo tai padaryti ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, išskyrus kai dėl objektyvių priežasčių nurodomas konkretus terminas. Jeigu valstybės tarnautojas turi pastabų, jis privalo prie vizos nurodyti „su pastaba“ ir pastabas pridėti prie dokumento.

 

Valstybės institucijų pateiktų teisės aktų projektų bei kitų duomenų valdytojų parengtų dokumentų derinimas

 

32. Inspekcija Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka derina valstybės institucijų parengtus Vyriausybės nutarimų projektus. Inspekcija taip pat teikia pastabas ir pasiūlymus dėl jai pateiktų derinti valstybės institucijų ar įstaigų parengtų teisės aktų projektų, taip pat dėl kitų duomenų valdytojų parengtų dokumentų projektų.

33. Pateiktus Inspekcijai vizuoti valstybės institucijų ar įstaigų parengtus teisės aktų projektus bei duomenų valdytojų parengtų dokumentų projektus Inspekcijos direktorius vizuoja tik po to, kai Teisės skyriaus vedėjas, jo nesant kitas Inspekcijos direktoriaus paskirtas teisinį išsilavinimą turintis Inspekcijos valstybės tarnautojas, juos patikrina bei vizuoja šių teisės aktų ar dokumentų projektų kopijas. Jeigu dėl pateikto teisės akto ar dokumento projekto Inspekcija turi pastabų ir pasiūlymų, Inspekcijos direktorius vizuoja jį su pastaba, kuri pridedama prie vizuoto teisės akto ar dokumento projekto.

 

VI. UŽSIENIO VALSTYBIŲ OFICIALIŲ ASMENŲ, TARPTAUTINIŲ INSTITUCIJŲ IR ORGANIZACIJŲ PRIĖMIMAS BEI RENGINIŲ ORGANIZAVIMAS

 

34. Užsienio valstybių ir tarptautinių institucijų ar organizacijų atstovų priėmimus organizuoja Inspekcijos direktoriaus paskirti atsakingi asmenys. Organizuojant šių atstovų priėmimus, sudaroma išlaidų sąmata, kuri tvirtinama Inspekcijos direktoriaus įsakymu.

35. Apie numatomus ir įvykusius Inspekcijos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojų susitikimus su užsienio valstybių oficialiais asmenimis, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovais informuojama Užsienio reikalų ministerija teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII. VISUOMENĖS INFORMAVIMAS, INFORMACIJOS TEIKIMAS PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS

 

36. Palankios viešosios nuomonės formavimu rūpinasi visi Inspekcijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai.

37. Už informacijos teikimą visuomenės informavimo priemonėms atsakingi valstybės tarnautojai pagal pareigybės aprašymus. Inspekcijos direktoriaus ar pavaduotojų pavedimu informaciją visuomenės informavimo priemonėms gali teikti ir kiti Inspekcijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai.

38. Platinami pranešimai ir kita informacija, teikiama visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei, privalo atitikti oficialią Inspekcijos poziciją.

39. Informacija pagal visuomenės paklausimus teikiama Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VIII. TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS

 

40. Inspekcijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikos teritorijoje bei užsienio valstybėse vyksta vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 526 „Dėl tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 74-2555) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

41. Komandiruotė Lietuvos Respublikoje ir užsienyje įforminama Inspekcijos direktoriaus įsakymu.

42. Komandiruočių ataskaitos, išskyrus su skundų nagrinėjimu ar patikrinimais susijusias komandiruotes, parengiamos per 10 darbo dienų nuo sugrįžimo dienos. Dokumentai, gauti ir (ar) svarstyti komandiruotėse, išskyrus finansinius, pridedami prie komandiruočių ataskaitų. Šios ataskaitos yra registruojamos.

43. Darbuotojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikoje ir užsienyje, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas pateikia dokumentus apie komandiruotės metu patirtas faktines išlaidas valstybės tarnautojui, atsakingam už buhalterinės apskaitos tvarkymą.

 

IX. VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ MOKYMAS

 

44. Inspekcijos valstybės tarnautojų mokymas vykdomas vadovaujantis Valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

X. DARBO IR POILSIO LAIKAS

 

45. Darbo laikas Inspekcijoje nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu (Žin., 2002, Nr. 64-2569) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugpjūčio 7 d. nutarimu Nr. 990 „Dėl darbo laiko nustatymo valstybės ir savivaldybių įmonėse, įstaigose ir organizacijose“ (Žin., 2003, Nr. 79-3593).

46. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai privalo laikytis Inspekcijoje nustatyto darbo laiko režimo.

47. Poilsio laikas Inspekcijoje nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugpjūčio 7 d. nutarimu Nr. 990 „Dėl darbo laiko nustatymo valstybės ir savivaldybių įmonėse, įstaigose ir organizacijose“.

48. Kasmetinės atostogos Inspekcijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams suteikiamos pagal Inspekcijoje iki kovo 1 d. sudaromą atskirą atostogų grafiką, kuris prireikus gali būti tikslinamas.

Kasmet, iki vasario 15 d., skyrių vedėjai turi pateikti sau pavaldžių valstybės tarnautojų ir darbuotojų atostogų suteikimo grafikus atsakingam už tai valstybės tarnautojui pagal pareigybės aprašymą. Inspekcijos direktoriui tiesiogiai pavaldūs valstybės tarnautojai ir darbuotojai asmeniškai pateikia prašymus dėl pageidaujamo atostogų laiko atsakingam už tai valstybės tarnautojui pagal pareigybės aprašymą.

49. Į atostogų grafiką įtrauktas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dėl tam tikrų priežasčių negalintis grafike nurodytu laiku išeiti atostogų arba pageidaujantis pasinaudoti dalimi atostogų, turi teisę pateikti raštišką prašymą, suderintą su savo tiesioginiais vadovais, kad atostogų laikas būtų pakeistas.

50. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, palikdami Inspekciją darbo tikslais, turi apie tai informuoti savo tiesioginį vadovą ir nurodyti išvykimo tikslą bei trukmę. Norėdami išvykti ne darbo tikslais, valstybės tarnautojai ir darbuotojai turi gauti tiesioginio vadovo sutikimą.

51. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, negalintys laiku atvykti arba visai negalintys atvykti į darbą, apie tai nedelsdami turi informuoti savo tiesioginį vadovą arba valstybės tarnautoją, kuris atsakingas už personalo reikalų tvarkymą, ir nurodyti vėlavimo ar neatvykimo priežastis. Jeigu valstybės tarnautojai ar darbuotojas apie savo neatvykimą dėl tam tikrų priežasčių negali pranešti patys, tai gali padaryti kiti asmenys.

 

XI. ANTSPAUDO IR SPAUDŲ NAUDOJIMAS

 

52. Inspekcija turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu.

53. Inspekcijos visi spaudai naudojami ir saugomi Antspaudų ir spaudų apyvartos kontrolės įstatymo (Žin., 2002, Nr. 73-3094) ir), Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymo Nr. 88 „Dėl dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“ nustatyta tvarka ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XII. ARCHYVO TVARKYMAS

 

54. Inspekcijos archyvas, išskyrus įslaptintų dokumentų, tvarkomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004 Nr. 57-1982) ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

 

XIII. TARNYBINIO TRANSPORTO IR TARNYBINIŲ TELEFONŲ NAUDOJIMAS

 

55. Tarnybinis transportas naudojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimo Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių įsigijimo, nuomos ir naudojimo biudžetinėse įstaigose“ (Žin., 1998, Nr. 103-2838; 2003, Nr. 121-5486) nustatyta tvarka.

56. Tarnybiniai mobilieji telefonai naudojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. kovo 5 d. nutarimo Nr. 331 „Dėl tarnybinių mobiliųjų telefonų“ (Žin., 2002, Nr. 26-941) nustatyta tvarka.

 

XIV. BENDRIEJI VIDAUS TVARKOS REIKALAVIMAI

 

57. Inspekcijos patalpose leidžiama rūkyti tik tam skirtose vietose. Kitose vietose, taip pat tarnybinėse transporto priemonėse rūkyti draudžiama.

58. Valstybės tarnautojams ir darbuotojams draudžiama darbo metu būti neblaiviems ar apsvaigusiems nuo narkotinių ar toksinių medžiagų.

59. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai neturi laikyti jokių asmeninių maisto produktų ir gėrimų matomoje vietoje.

60. Valstybės tarnautojams ir darbuotojams draudžiama darbo laiku užsirakinti darbo patalpose, išskyrus tuos atvejus, kai teisės aktuose nustatyta kitaip.

61. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai turi užtikrinti, kad jų darbo vietoje pašaliniai asmenys būtų tik valstybės tarnautojui ar darbuotojui esant.

62. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai turi racionaliai ir taupiai naudoti darbo priemones, transportą, elektros energiją ir kitus materialinius Inspekcijos išteklius.

63. Inspekcijos elektroniniais ryšiais, galiniais įrenginiais, programine įranga, biuro įranga, kanceliarinėmis ir kitomis priemonėmis valstybės tarnautojai ir darbuotojai gali naudotis tik su darbu susijusiais tikslais.

64. Valstybės tarnautojams ir darbuotojams draudžiama leisti pašaliniams asmenims naudotis Inspekcijos elektroniniais ryšiais, galiniais įrenginiais, programine įranga, biuro įranga, kanceliarinėmis ir kitomis priemonėmis.

65. Kompiuterių, ryšių technikos ir taikomosios programinės įrangos diegimą bei priežiūrą organizuoja ir šiuos darbus atlieka atsakingas už tai valstybės tarnautojas ar darbuotojas pagal pareigybės aprašymą.

 

XV. APRANGOS IR IŠVAIZDOS REIKALAVIMAI

 

66. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai turi būti tvarkingos išvaizdos, jų apranga – švari, dalykinio stiliaus.

67. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, tiesiogiai neaptarnaujantys piliečių ir kitų asmenų, nedalyvaujantys posėdžiuose, komisijų ar kitoje veikloje, susijusioje su atstovavimu Inspekcijai arba jos reprezentavimu, vieną darbo dieną per savaitę gali dėvėti laisvalaikio stiliaus drabužius.

68. Inspekcijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo, kurio nuomone, valstybės tarnautojo ar darbuotojo apranga ir išvaizda neatitinka šių Taisyklių 66 punkto reikalavimų, įpareigoja valstybės tarnautoją ar darbuotoją ateityje rengtis ir tvarkytis tinkamai.

 

XVI. DARBO ETIKA

 

69. Darbo etika – tai darbo santykiai, grindžiami vadovybės ir valstybės tarnautojų ir darbuotojų sąžiningumu bei abipuse pagarba bei įpareigojantys:

69.1. Inspekcijos vadovybę: valstybės tarnautojams ir darbuotojams sudaryti tinkamas darbo sąlygas; skatinti bendradarbiavimą ir pagarbą kolektyve; padėti, jei šiems nesiseka darbe;

69.2. Inspekcijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus: pagarbiai elgtis su bendradarbiais ir interesantais, būti paslaugiems; laikytis bendrų švaros ir higienos reikalavimų; padėti bendradarbiams, jei šiems nesiseka darbe; neplatinti konfidencialios informacijos.

70. Inspekcijos valstybės tarnautojai privalo vadovautis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 24 d. nutarimu Nr. 968 „Dėl valstybės tarnautojų veiklos etikos taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 65-2656).

 

XVII. ELGESIO REIKALAVIMAI

 

71. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai savo elgesiu reprezentuoja Inspekciją.

72. Inspekcijoje turi būti vengiama triukšmo, palaikoma dalykinė darbo atmosfera, valstybės tarnautojai turi elgtis pagarbiai vieni su kitais, aptarnaujamais ir kitais asmenimis.

73. Valstybės tarnautojams ir darbuotojams darbo metu draudžiama vartoti necenzūrinius žodžius ir posakius, taip pat laikyti necenzūrinio arba žeminančio asmens garbę ir orumą turinio informaciją darbo vietoje.

 

XVIII. VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ SKATINIMAS BEI ATSAKOMYBĖ

 

74. Inspekcijos valstybės tarnautojai skatinami vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka.

75. Inspekcijos darbuotojai skatinami darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

76. Inspekcijos valstybės tarnautojams gali būti skiriamos vienkartinės piniginės išmokos Inspekcijos direktoriaus įsakymu vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 19 d. nutarimu Nr. 1167 „Dėl vienkartinių piniginių išmokų valstybės tarnautojams skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 74-3166; 2006, Nr. 70-2572).

77. Valstybės tarnautojui ar darbuotojui, pažeidusiam šias taisykles, taikoma tarnybinė ar drausminė atsakomybė.

78. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų tarnybinę ar drausminę atsakomybę reglamentuoja Lietuvos Respublikos darbo kodeksas ir Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas.

 

XIX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

79. Taisyklės privalomos visiems Inspekcijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams.

______________