Pritarta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2006 m. vasario 8 d. nutarimu Nr. 132

 

FINANSŲ MINISTERIJOS

 

2006–2008 METŲ SUTRUMPINTAS STRATEGINIS VEIKLOS PLANAS

 

I. Vadovo ĮŽANGINIS ŽODIS

 

MT9M2786Lietuvos Respublikos finansų ministerija, vykdydama įstatymų ir kitų teisės aktų jai pavestos finansų srities valstybės per pastaruosius metus tapo institucija, įgyvendinančia svarbias šaliai ekonomikos ir struktūrines reformas, institucija, atsakinga už Europos Sąjungos paramos lėšų, skirtų Lietuvai įsisavinimą, institucija, užtikrinančia šalies makroekonominį stabilumą ir ekonominę plėtrą.

Tarptautiniu mastu pripažintas ir stiprėjantis Lietuvos – stabilios finansų sistemos, palankias verslo sąlygas sukūrusios, prognozuojamos šalies – įvaizdis leidžia daryti išvadas, kad šalis vykdo tinkamą fiskalinę politiką, skatinančią ekonomikos augimą.

Lietuvos finansų politikos patikimumą ir stabilumą rodo ir tai, kad tarptautinė kredito reitingų agentūra „Standard & Poor’s“ mūsų šalies ilgalaikio skolinimosi užsienio valiuta reitingą pakėlė nuo „A-“ iki „A“, o trumpalaikio – nuo „A-2“ iki „A-1“. Be to, nustatyta teigiama kredito reitingo perspektyva leidžia tikėtis, kad šalies reitingai gali būti didinami ir artimiausioje ateityje.

Dėl Vyriausybės vykdomos apdairios fiskalinės politikos ir efektyvaus skolos valdymo, valstybės skolos lygis lyginant su BVP nuolatos mažėja ir išlieka vienas mažiausių Europos Sąjungoje. Ši tendencija bus išlaikyta ir šiais metais.

2007–2013 m. Lietuvą iš Europos Sąjungos biudžeto pasieks daugiau negu 36 mlrd. litų, t. y. šalis gaus 56 proc. lėšų daugiau, nei jai vidutiniškai yra skiriama 2004-2006 metų laikotarpiu. Lietuvos 2007–2013 m. Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijai įgyvendinti rengiamos trys veiksmų programos – „Žmonių išteklių plėtros“, „Ekonomikos augimo“ ir „Sanglaudos skatinimo“. Šių programų projektus numatoma parengti iki 2006 m. gegužės 1 d.

Rekordiškai gausiu drąsiai galima vadinti ir šių metų nacionalinį biudžetą, nes pajamos su Europos Sąjungos lėšomis 2006 m. sieks 18,928 mlrd. litų, t. y. 21,2 proc. daugiau negu pernai, o išlaidos – 20,675 mlrd. litų, 18,6 proc. daugiau negu pernai. Svarbiausias 2006 metų biudžeto ypatumas – ryški jo socialinė pakraipa.

Tęsiami gyventojams duoti pažadai: 2006 metais numatyta skirti 216 mln. litų įšaldytiems rubliniams indėliams sparčiau grąžinti, o kompensacijoms už valstybės išperkamą nekilnojamąjį turtą – 337 mln. litų. Visos priklausančios lėšos šiemet bus grąžintos ir valstybės garantijas turintiems LAIB kreditoriams – fiziniams asmenims.

Nuo šių metų pradedama įgyvendinti atlikta Mokesčių reforma, kuri leis gyventojų pajamų mokesčio tarifą iki 2008 m. sumažinti net devyniais procentiniais punktais iki 24 proc. Be to, Lietuvos gyventojo užsienio valstybėse, kurios yra ES valstybės narės arba su kuriomis Lietuva yra sudariusi ir taiko dvigubo apmokestinimo išvengimo sutartis, gautos pajamos, išskyrus palūkanas, dividendus ir honorarus, nebebus apmokestintos Lietuvoje, jeigu mokestis jau buvo sumokėtas užsienio valstybėje.

2007 metais Lietuva turėtų tapti Euro zonos nare. Jau patvirtinta Finansų ministerijos parengta atnaujinta Lietuvos Konvergencijos programa, skirta paruošti valstybę nuo 2007 m. sausio 1 d. tapti visateise Europos ekonominės ir pinigų sąjungos nare. Lietuvos ūkis, dėl su euru susieto lito kurso, pastaruosius metus iš principo funkcionuoja lyg jau būtų euro zonoje ir iš esmės tenkina Mastrichto kriterijus, todėl Lietuva iš visų naujų šalių narių šuo metu yra geriausiai pasiruošusi narystei Euro zonoje.

Šiais metais Lietuvos laukia daug svarbių iššūkių, leisiančių pagerinti kiekvieno žmogaus gyvenimą. Todėl mes privalome dar labiau stiprinti valstybės finansines ir ūkio pozicijas bei įrodyti, kad Lietuva verta būti visateise Europos ekonominės ir pinigų sąjungos nare.

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                           ZIGMANTAS BALČYTIS

______________


S1 forma

 

II. MISIJA, STRATEGINIAI TIKSLAI ir efekto kriterijai

 

FINANSŲ MINISTERIJOS MISIJA – kurti ir vykdyti efektyvią valstybės finansų politiką, siekiant užtikrinti šalies makroekonominį stabilumą ir ekonomikos plėtrą.

FINANSŲ MINISTERIJOS STRATEGINIS TIKSLAS – formuoti fiskalinę politiką, stiprinančią pasitikėjimą makroekonominiu stabilumu, užtikrinti efektyvų ir racionalų valstybės ir Europos Sąjungos lėšų valdymą ir panaudojimą, finansų sektoriaus plėtrą bei sklandų kitų finansų srities priemonių įgyvendinimą.

 

EFEKTO KRITERIJAI:

1) parengiant kokybiškas išvadas dėl sprendimų poveikio ekonominiam-finansiniam stabilumui, užtikrinama, kad nesusidarys netikėtų, krizinių situacijų Lietuvos finansų sektoriuje;

2) Lietuvos mokesčių sistemos atitiktis vyraujančiai pasaulinei apmokestinimo ir mokesčių administravimo praktikai;

3) išlaidos palūkanoms už valstybės vardu paimtas paskolas, išleistus Vyriausybės vertybinius popierius ir kitus valstybės vardu prisiimtus skolinius įsipareigojimus, palyginti su į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą surenkamų mokesčių metine suma, proc.:

 

 

 

4) efektyvus pinigų, kapitalo ir draudimo rinkų funkcionavimas.

MUITINĖS DEPARTAMENTO PRIE Lietuvos Respublikos FINANSŲ MINISTERIJOS MISIJA – užtikrinti rinkos ir visuomenės saugą ir saugumą taikant efektyvią muitinės priežiūrą bei plėtojant vidaus ir tarptautinį bendradarbiavimą, užtikrinti muitinės administruojamų mokesčių surinkimą ir sudaryti palankias sąlygas verslo plėtrai, diegiant modernius darbo metodus ir kuriant elektroninę muitinės aplinką.

MUITINĖS DEPARTAMENTO PRIE Lietuvos Respublikos FINANSŲ MINISTERIJOS STRATEGINIAI TIKSLAI:

1) apsaugoti rinką ir visuomenę nuo neteisėtos tarptautinės prekybos daromos žalos, efektyviai kovoti su vengimu mokėti mokesčius, tobulinti mokesčių apskaitą, gerinti jų surinkimą, užkirsti kelią muitų teisės aktų pažeidimams bei kitai nusikalstamai veiklai;

2) sudaryti palankias sąlygas verslo plėtrai, rengti nacionalinius muitų teisės aktus, atstovauti Lietuvos interesams rengiant ES muitų teisės aktus, efektyviai bendradarbiauti su kitomis Lietuvos Respublikos institucijomis, ES institucijomis, kitų valstybių muitinėmis ir tarptautinėmis organizacijomis, teikti visuomenei operatyvią ir kokybišką informaciją apie savo veiklą;

3) siekti, kad Lietuvos muitinė taptų efektyviai dirbančia, gebančia greitai adaptuotis, lanksčia ir konkurencinga organizacija.

 

EFEKTO KRITERIJAI:

1) gautų ir planuotų įplaukų santykis (surinktų mokesčių (gautų įplaukų) sumos ir patvirtintos pagal planą pajamų (įplaukų) sumos santykis) pagal mokesčių rūšis (muitai, PVM, akcizai) – 100 proc.;

2) palyginti su praėjusiais metais, sutrumpėjęs vidutinis prekių muitinio įforminimo laikas, įdiegus elektroninį deklaravimą, pagrįstą kompiuterizuotu rizikos valdymu: 2006 metais – 15 proc., 2007 metais – 30 proc., 2008 metais – 30 proc.

VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE Lietuvos Respublikos FINANSŲ MINISTERIJOS MISIJA – padėti mokesčių mokėtojams teisingai apskaičiuoti ir sumokėti mokesčius mažiausiomis sąnaudomis.

VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE lietuvos respublikos FINANSŲ MINISTERIJOS STRATEGINIS TIKSLAS – tobulinti mokesčių administravimą, skatinant savanorišką mokesčių mokėjimą.

 

 

 

EFEKTO kriterijai:

1) įvykdyta VMI pajamų surinkimo užduotis, padedant užtikrinti valstybės finansinį stabilumą;

2) nacionalinio biudžeto pajamų (be ES paramos), kurias surenka VMI, dalis:

 

 

FINANSŲ MINISTERIJOS MOKYMO CENTRO MISIJA – vykdyti finansinius ekonominius santykius reguliuojančių institucijų valstybės tarnautojų mokymą ir kvalifikacijos tobulinimą bei stiprinti jų administracinius gebėjimus.

FINANSŲ MINISTERIJOS MOKYMO CENTRO STRATEGINIS TIKSLAS – įgyvendinti valstybės tarnybos nuostatas bei reglamentus mokymo ir kvalifikacijos tobulinimo srityje pagal Europos Sąjungos reikalavimus.

 

EFEKTO KRITERIJUS – kvalifikacijos tobulinimo dalyvių skaičius, tenkantis tūkstančiui valstybės tarnautojų:

 

 

VALSTYBĖS DOKUMENTŲ TECHNOLOGINĖS APSAUGOS TARNYBOS PRIE FINANSŲ MINISTERIJOS MISIJA – užtikrinti vertybinių popierių, dokumentų blankų, banderolių, oficialių žymėjimo ženklų technologinę apsaugą.

VALSTYBĖS DOKUMENTŲ TECHNOLOGINĖS APSAUGOS TARNYBOS PRIE FINANSŲ MINISTERIJOS STRATEGINIS TIKSLAS - siekti technologiškai apsaugoti vertybinius popierius, dokumentų blankus, banderoles, oficialius žymėjimo ženklus nuo klastojimo.

 

EFEKTO KRITERIJUS – suklastotų technologiškai apsaugotų vertybinių popierių, dokumentų blankų, banderolių, oficialių žymėjimo ženklų procentas nuo visų įregistruotų į registrą:

 

 

______________


 

S 2 forma

 

III. VYKDOMŲ PROGRAMŲ TRUMPAS APRAŠYMAS

 

Programa

Tikslai

Laukiami rezultatai

1. Finansų politikos planavimas ir įgyvendinimas

(programą vykdys Finansų ministerija)

1. Formuoti makroekonominį stabilumą stiprinančią Lietuvos fiskalinę politiką

 

1. Bus užtikrinta reguliari ir kokybiška fiskalinė priežiūra - laikantis ES teisės aktų parengtos ataskaitos, techniniu požiūriu ES Komisijos bus įvertintos teigiamai (t. y. įvertintos taip: „iš esmės atitinka Priimtinų veiksmų kodekso (angl. Code of Conduct) reikalavimus“ arba „visiškai atitinka reikalavimus“).

2. Bus užtikrintas pasiūlymų dėl valdžios sektoriaus deficito užduočių tinkamumo ekonominiam finansų stabilumui užtikrinti kokybiškas vertinimas.

3. Bus parengta Lietuvos konvergencijos programa, apibrėžianti vidutinės trukmės ekonominės politikos gaires.

4. Bus parengta Nacionalinės Lisabonos strategijos įgyvendinimo programos vykdymo ataskaitos makroekonominė dalis, identifikuojant per metus įgyvendintas priemones programoje nustatytiems makroekonominės politikos tikslams pasiekti vidutinės trukmės laikotarpiu.

5. Bus atnaujintas Nacionalinis euro įvedimo planas ir efektyviai koordinuojama institucijų veikla, siekiant užtikrinti tinkamą pasirengimą sklandžiam euro įvedimui.

 

2. Užtikrinti tinkamą Europos Sąjungos struktūrinės bei kitos paramos lėšų planavimą ir panaudojimą

1. Bus paskirstytos ir/arba įsisavintos 2006 m. Lietuvai skirtos Europos Sąjungos bei Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinės paramos lėšos: bus baigtos pasirašyti paramos sutartys dėl visos ES struktūrinės paramos, skirtos projektams pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą įgyvendinti; bus patvirtinti Sanglaudos fondo projektai dėl likusios 2004–2006 Lietuvai skirtos lėšų sumos; bus parengti ir suderinti su Europos Komisija institucijų administracinių gebėjimų stiprinimo projektai, finansuojami ES lėšomis; bus paskelbti konkursai paraiškoms teikti pagal Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinius mechanizmus.

2. Bus pasirengta naujam 2007–2013 metų struktūrinės paramos panaudojimo laikotarpiui: bus parengta Nacionalinė 2007–2013 metų ES struktūrinės paramos panaudojimo strategija ir veiksmų programos šiai strategijai įgyvendinti, sukurta paramos valdymo ir kontrolės sistema bei priimti visi atitinkami teisės aktai.

 

3. Siekti, kad funkcionuotų efektyvi ir moderni mokesčių sistema, bei gerinti

verslo sąlygas įgyvendinant pažangias priemones mokesčių srityje

1. Bus užtikrintas atliktos mokesčių reformos sklandus įgyvendinimas ir toliau tobulinama mokesčių sistema, siekiant, kad mokesčių teisės aktai atitiktų vyraujančią pasaulinę mokesčių ir jų administravimo praktiką.

2. Bus deramasi dėl dvigubo apmokestinimo išvengimo sutarčių sudarymo.

 

4. Siekti, kad taikoma apskaitos ir audito sistema užtikrintų finansinėje atskaitomybėje pateiktos informacijos tikrumą ir patikimumą

 

1. Atsižvelgiant į Tarptautinius apskaitos standartus, ES direktyvų nuostatas ir Lietuvos ūkio subjektų poreikius, toliau bus rengiami Verslo apskaitos standartai.

2. Bus laiku įgyvendintos Viešojo sektoriaus buhalterinės apskaitos ir finansinės atskaitomybės sistemos reformos įgyvendinimo priemonės, kurioms pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 718 (Žin., 2005, Nr. 81-2966).

3. Suderinus finansinės atskaitomybės auditą reglamentuojančių teisės aktų nuostatas su ES teisės aktų reikalavimais, bus užtikrinta auditorių ir audito įmonių visuomeninės priežiūros ir kontrolės sistema, sukurtas bendras ES auditorių ir audito įmonių registras, auditas bus atliekamas pagal Tarptautinius audito standartus, auditoriai privalės laikytis Auditorių etikos kodekso.

 

5. Optimizuoti valstybės ir Europos Sąjungos finansinės paramos lėšų planavimą, siekti, kad jos būtų efektyviai naudojamos ir gerinamas jų valdymas

1. Bus suderintas viešųjų investicijų planavimas ir Lietuvos 2004–2006 metų Bendrojo programavimo dokumento (toliau – BPD) priemonių įgyvendinimas.

2. Siekiant sumažinti kreditorių įsiskolinimą, bus tęsiama valstybės ir savivaldybių biudžetų asignavimų ir valstybės pinigų fondų valdytojų kreditorių įsiskolinimo stebėsena ir kontrolė.

3. Valstybės biudžeto išlaidos svarbiausioms socialinės apsaugos, švietimo, mokslo, sveikatos apsaugos, kultūros ir kitoms reikmėms finansuoti, palyginti su 2005 m., padidės 17,8 proc.

4. Bus užtikrintas tinkamas PHARE ir Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės programų lėšų valstybės biudžete planavimas, finansinis administravimas, šių lėšų apskaita ir jų panaudojimo priežiūra.

5. Išduodant valstybės piniginius išteklius bei Europos Sąjungos finansinės paramos lėšas, bus užtikrintas valstybės iždo bei biudžeto procedūrų operatyvumas, pagerinta piniginių išteklių naudojimo kontrolė, paspartės biudžetinių įstaigų atsiskaitymai su tiekėjais ir iš Europos Sąjungos finansinės paramos finansuojamų projektų įgyvendinimas.

6. Plėtojant Valstybės biudžeto apskaitos ir mokėjimų sistemą (toliau – VBAMS), bus siekiama 100 proc. užtikrinti jos atitiktį naudotojų poreikiams ir teisės aktų reikalavimams. 2006 m. bus optimizuotos ir modernizuotos 8 sistemos funkcijos. Modernizuojant sistemą bus automatizuoti ir optimizuoti veiklos procesai, užtikrintas finansinės informacijos vientisumas ir prieinamumas, tobulės valstybės piniginių išteklių apskaita ir finansinė atskaitomybė, pagerės pinigų išteklių valdymas.

7. Įgyvendinant VBAMS centralizavimą, biudžetinių įstaigų duomenys bus perkeliami į centralizuotas duomenų bazes. Planuojama, kad per 2006 m. tokių centralizuotų bazių skaičius pasieks 18.

Finansų ministerijos administruojamas duomenų bazes naudos 150 įstaigų.

8. Siekiant užtikrinti viešųjų juridinių asmenų, kurie valdo, naudoja valstybės ir savivaldybės turtą ir juo disponuoja, vidaus audito tarnybų veiklą, bus atliekama jų metinių ataskaitų analizė, veiklos priežiūra.

 

6. Skatinti finansų sektoriaus plėtrą ir sklandų įsiliejimą į Europos Sąjungos finansų rinkas

1. Bus laiku įvykdytos priemonės, kuriomis siekiama užtikrinti laisvo kapitalo judėjimo sąlygas, laisvę teikti finansines paslaugas bei sklandžią ir efektyvią pinigų, kapitalo ir draudimo rinkų integraciją į Europos Sąjungos finansų rinkas.

2. Bus tobulinama Lietuvos finansų rinkos priežiūros ir reguliavimo sistema.

3. Padidės konkurencija finansų sektoriuje, didės teikiamų finansinių paslaugų įvairovė ir kokybė, bus pasiekta didesnė vartotojų nauda.

4. Bus stiprinama investuotojų, finansų rinkos dalyvių bei jų klientų interesų apsauga.

5. Bus sustiprinta draudėjų, apdraustųjų, naudos gavėjų ir trečiųjų asmenų interesų ir teisių apsauga.

 

7. Siekti efektyvios Finansų ministerijos ir jai pavaldžių įstaigų veiklos

1. Bus užtikrintas Finansų ministerijos funkcijų atlikimas laiku ir kokybiškai.

2. Atliekant Finansų ministerijai pavaldžių įstaigų veiklos priežiūrą ir vertinimą, bus užtikrinta planinga, orientuota į strateginių tikslų įgyvendinimą Finansų ministerijai pavaldžių įstaigų veikla.

2. Skolos valstybės vardu valdymas

(programą vykdys Finansų ministerija)

1. Užtikrinti Vyriausybės skolinimosi poreikio finansavimą ir gerinti skolos valstybės vardu valdymą

1. Bus užtikrintas Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatytas valstybės išlaidų ir valstybės vardu prisiimtų skolinių įsipareigojimų finansavimas iš skolintų lėšų kuo mažesnėmis sąnaudomis ir priimtina rizika vidutinės trukmės laikotarpiu, neviršijant nustatytųjų skolos ir skolinimosi limitų ir laikantis reikalavimų, keliamų Europos Sąjungos valstybėms narėms, siekiančioms įsivesti eurą.

2. Rizikos priedo, mokamo už vidaus rinkoje platinamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės obligacijas, palyginti su Vokietijos Vyriausybės obligacijomis, svertinis vidurkis baziniais punktais (bazinis punktas – šimtoji procento dalis) 2006–2008 metais mažės ir neviršys atitinkamai 35, 25 ir 20.

3. Iki Lietuvos Respublika įsives eurą, bus pasirengta Vyriausybės vertybinių popierių redenominavimui iš litų į eurus.

3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezervo lėšų naudojimo programa

(programą vykdys Finansų ministerija)

1. Užtikrinti reikmių, nenumatytų rengiant valstybės biudžetą ir savivaldybių biudžetų finansinius rodiklius, tenkinimą

1. Bus užtikrinta valstybės finansinė parama likviduojant ekstremalių situacijų padarinius, vykdant įsipareigojimus, susijusius su dalyvavimu tarptautinėse operacijose, ir tenkinant nenumatytas valstybės reikmes pagal Vyriausybės nustatytus prioritetus.

4. Valstybės priskirtų funkcijų ir programų įgyvendinimas savivaldybėse

(programą vykdys Finansų ministerija)

1. Užtikrinti valstybės priskirtų funkcijų ir programų įgyvendinimą savivaldybėse skiriant joms valstybės biudžeto asignavimus

1. Savivaldybėms bus laiku pervestos įstatymų ir kitų teisės aktų numatytos valstybės biudžeto lėšos, numatytos specialioms tikslinėms dotacijoms, bendrosios dotacijos kompensacijai mokėti, vienkartinėms kompensacijoms asmenims, patyrusiems žalą likviduojant Černobylio atominės elektrinės avarijos padarinius, kompensacijoms, susijusioms su piliečių ir religinių bendrijų nuosavybių teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atkūrimu.

5. Darbo užmokesčio didinimo programa

(programą vykdys Finansų ministerija)

1. Didinti biudžetinių įstaigų darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo užmokestį

1. Bus visiškai patenkintas lėšų poreikis Vyriausybės sprendimams, susijusiems su biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio didinimu 2006 m., įgyvendinti.

 

6. Europos Bendrijų nuosavų išteklių programa

(programą vykdys Finansų ministerija)

1. Dalyvauti formuojant Europos Sąjungos biudžeto pajamas

1. 2006 m. į ES biudžetą bus pervestos visos privalomos per finansinius metus sumokėti sumos. 2006 m. įmokos į ES biudžetą padidės 11,8 proc., palyginti su 2005 m. valstybės biudžete šiai programai patvirtintais asignavimais.

7. Parama mažas pajamas gaunančioms šeimoms dėl kuro kainų pabrangimo

(programą vykdys Finansų ministerija)

1. Remti mažas pajamas gaunančias šeimas

1. Valstybės remiamos pajamos bus padidintos ne mažiau kaip 13 proc., todėl atitinkamai padidės socialinė pašalpa ir būsto šildymo kompensacijos dydis, daugiau gyventojų galės pasinaudoti šia parama.

 

8. Europos Sąjungos ir tarptautinių finansinių institucijų programų administravimas

(programą vykdys Finansų ministerija)

1. Užtikrinti efektyvų programų ir projektų valdymą (planavimą, vykdymą, kontrolę, veiklos gerinimą)

1. Bus sudaryta sutarčių ne mažiau kaip dėl 97 procentų lėšų, skirtų įgyvendinti programoms ir projektams, kuriuos administruoja VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA).

2. Netiesioginiai programos įgyvendinimo rezultatai – spartesnė šalies ūkio bei socialinės sanglaudos plėtra, įdiegti praktikoje ES teisės aktų reikalavimai, darnus šalies vystymasis.

9. Gyventojų santaupų atkūrimas

(programą vykdys Finansų ministerija)

1. Grąžinti gyventojams rublinius indėlius

1. Vykdant programą, toliau bus grąžinami indėliai ir pagal šalies finansines galimybes per 2006–2008 m. planuojama atsiskaityti su gyventojais.

10. Specialioji Lietuvos Respublikos atstovų kelionių į Europos Sąjungos Tarybos darbo organų susitikimus išlaidų kompensavimo programa

(programą vykdys Finansų ministerija)

1. Padengti Lietuvos Respublikos atstovų kelionių į Europos Sąjungos Tarybos darbo organų susitikimus išlaidas

1. Bus patenkintos visos paraiškos kompensuoti išlaidas, susijusias su Lietuvos Respublikos atstovų dalyvavimu Europos Sąjungos Tarybos darbo organų susitikimuose. Padidės galimybės siųsti į minėtus susitikimus daugiau kvalifikuotų įvairių sričių specialistų ir tai sudarys sąlygas geriau atstovauti Lietuvos interesams Europos Sąjungoje bei sustiprinti šalies įtaką sprendžiant jai aktualius klausimus.

11. Specialioji PHARE programa

(programą vykdys Finansų ministerija)

1. Įsisavinti PHARE programos lėšas, skirtas Lietuvos instituciniams ir administraciniams gebėjimams stiprinti bei nacionaliniams teisės aktams derinti su Europos Sąjungos teise

1. 2006 m. iš Europos Komisijos planuojama gauti 19 proc. PHARE programos lėšų nuo skirtos paramos sumos pagal 2002–2003 m. PHARE programos finansinius memorandumus, taip pat planuojama pervesti 100 proc. lėšų CPVA pagal tinkamai parengtus ir Finansų ministerijai pateiktus mokėjimo prašymus.

2006 m. planuojama išmokėti rangovams, paslaugų teikėjams ar prekių tiekėjams 28 proc. PHARE programos lėšų nuo skirtos paramos sumos pagal 2002–2003 m. PHARE programos finansinius memorandumus.

12. Specialioji pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės programa

(programą vykdys Finansų ministerija)

1. Įsisavinti Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės lėšas, skirtas pagal PHARE programą pradėtam Lietuvos institucinių ir administracinių gebėjimų stiprinimui, nacionalinių teisės aktų derinimui su Europos Sąjungos teise

1. 2006 m. planuojama gauti iš Europos Komisijos 30 proc. Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės programos lėšų nuo skirtos paramos sumos, numatytos pagal 2004–2006 metų Europos Komisijos sprendimus, taip pat planuojama pervesti 100 proc. lėšų CPVA pagal tinkamai parengtus ir Finansų ministerijai pateiktus mokėjimo prašymus.

2006 m. planuojama išmokėti rangovams, paslaugų teikėjams ar prekių tiekėjams 20 proc. Pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės programos lėšų nuo skirtos paramos sumos, numatytos pagal 2004–2006 metų Europos Komisijos sprendimus.

13. Specialioji Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių priemonių programa

(programą vykdys Finansų ministerija)

1. Prisidėti prie socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimo Lietuvoje užtikrinant sklandų Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių priemonių paramos lėšų įsisavinimą

1. 2006 m. bus įsisavinta 10 proc. patvirtintiems projektams skirtų Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių priemonių lėšų.

14. Specialioji Sanglaudos fondo programa

(programą vykdys Finansų ministerija)

1. Tobulinti Sanglaudos fondo paramos administravimą Lietuvoje

1. Bus įvertinta Sanglaudos fondo valdymo ir kontrolės sistema Lietuvoje ir parengtos rekomendacijos. Pasitelkus užsienio bei vietos ekspertus, bus parengti įvairūs standartiniai dokumentai, gairės. Bus vykdomos kitos sistemos tobulinimo priemonės.

2. Bus išplėtotas Sanglaudos fondo paramos viešinimas ir priežiūra: parengta viešinimo strategija ir taisyklės, vykdomos papildomos viešinimo priemonės: leidžiama speciali literatūra, organizuojamos konferencijos, seminarai Sanglaudos fondo paramos tematika; taip pat bus organizuojami Sanglaudos fondo Priežiūros komitetai, vykdomos kitos priežiūros priemonės.

3. Bus sustiprinti Sanglaudos fondo vadovaujančiosios institucijos administraciniai gebėjimai, suorganizuoti seminarai, mokymai, pasidalinta gerosios praktikos patirtimi su kitomis Europos Sąjungos šalimis narėmis.

15. Specialioji Europos regioninės plėtros fondo programa (BPD įgyvendinti)

(programą vykdys Finansų ministerija)

1. Užtikrinti paramą Bendrajam programavimo dokumentui parengti, valdyti, prižiūrėti ir kontroliuoti

1. Įgyvendinant programą, bus skirta parama visoms BPD administravimo funkcijas atliekančioms institucijoms. Parama leis BPD administruojančioms institucijoms efektyviau atlikti joms priskirtas BPD rengimo, valdymo, priežiūros ir kontrolės funkcijas, ir taip sąlygos efektyvesnį BPD įgyvendinimą.

16. Specialioji Europos socialinio fondo programa (BPD įgyvendinti)

(programą vykdys Finansų ministerija)

1. Užtikrinti Bendrojo programavimo dokumento viešinimą ir vertinimą

1. Įgyvendinant programą, bus skirta parama BPD administruojančių institucijų projektams, skirtiems programai viešinti ir vertinti. Šios specialiosios programos įgyvendinimas prisidės prie efektyvesnio BPD įgyvendinimo, atliekant programos įgyvendinimo vertinimą, rengiant studijas, padėsiančias efektyviau suplanuoti ateinančio laikotarpio struktūrinių fondų paramą, skleidžiant potencialiems pareiškėjams ir plačiajai visuomenei informaciją apie teikiamą paramą.

2. Bus skirta parama savivaldybių, apskričių bei pasienio teritorijų bendriesiems planavimo dokumentams rengti.

17. Specialioji lėšų Europos Sąjungos programoms įgyvendinti programa

(programą vykdys Finansų ministerija)

1. Užtikrinti ES programų tinkamą įgyvendinimą

1. Bus skiriamos lėšos netinkamam iš ES paramos lėšų PVM apmokėti įgyvendinant projektus pagal BPD priemones.

2. Bus skiriamos lėšos apmokėti lėšoms, grąžinamoms Europos Komisijai, kitoms nenumatytoms bendrai su ES lėšomis vykdomų programų ir projektų reikmėms pagal atitinkamus įgaliotų institucijų sprendimus.

18. Specialioji valstybės paramos gyvenamiesiems namams, butams įsigyti finansavimo programa

(programą vykdys Finansų ministerija)

1. Sudaryti palankesnes sąlygas asmenims (šeimoms) būstui pirkti, statyti, rekonstruoti, išsinuomoti

1. Asmenims (šeimoms), kurių metinės pajamos ir turtas prieš paramos suteikimo metus neviršijo Vyriausybės nustatytų dydžių, bus sudarytos lengvatinės sąlygos apsirūpinti gyvenamuoju būstu, t. y. visiems asmenims (šeimoms), turintiems teisę į valstybės paramą, kuriems suteikiamas valstybės remiamas būsto kreditas ir kurie įmoka mažesnį už banko nustatytąjį, bet ne mažesnį už 5 proc. pradinį įnašą, apmokama būsto kredito draudimo įmokos dalis.

19. Specialioji nuompinigių už valstybės ilgalaikį materialųjį turtą, pervestų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, kompensavimo programa

(programą vykdys Finansų ministerija)

1. Siekti optimaliai kompensuoti nuompinigius, gautus už valstybės ilgalaikio materialiojo turto nuomą, kad valstybės institucijos ir įstaigos, valstybinės mokslo ir studijų institucijos juos panaudotų savo kreditorių įsiskolinimams dengti, taip pat veiklai finansuoti

1. Bus visiškai kompensuojami valstybės institucijoms ir įstaigoms, valstybinėms mokslo ir studijų institucijoms nuompinigiai už valstybės ilgalaikį materialųjį turtą.

20. Lietuvos Respublikos muitinės veiklos organizavimas

(programą vykdys Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos)

1. 2006–2008 metais maksimaliai sustiprinti pastangas kovoje su terorizmu, kontrabanda ir organizuotu nusikalstamumu, užtikrinti efektyvią prekių (krovinių) judėjimo kontrolę, tobulinti mokesčių apskaitą, gerinti jų surinkimą bei išieškojimą.

1. 2006 metais patobulinus Lietuvos Respublikos muitinės rizikos valdymo ir kontrolės sistemas, atitinkančias ES standartus, pagerės muitinės teikiamų paslaugų kokybė:

2006–2008 metais išaugs rizikos analizės taikymo efektyvumas (nuo 10,5 iki 12 proc.);

2006–2008 metais išaugs rizikos profiliavimo efektyvumas (nuo 3 iki 7 proc.);

2006–2008 metais mažės eksportuojamų prekių fizinio tikrinimo ir importuojamų prekių fizinio tikrinimo, taikant laboratorinius tyrimus, rezultatyvumas (eksportuojamų prekių – nuo 1,6 iki 1,4 proc., importuojamų prekių – nuo 2,7 iki 2 proc.).

2. 2006–2008 metais sustiprinus prekių judėjimo kontrolę, išaugs išaiškintų pažeidimų (ikiteisminių tyrimų) skaičius nuo 140 iki 150.

3. 2006–2008 metais institucijos veiklos efektyvumas biudžeto lėšų grąžos atžvilgiu (surenkamų mokesčių (įplaukų) sumos ir skirtų asignavimų sumos santykis) bus ne mažesnis kaip 8 litai.

 

2. 2006–2008 metais modernizuoti muitinės valdymą, taikant efektyvius valdymo metodus, didinti konkurencingumą bei veiklos rezultatyvumą Europos Sąjungoje

1. 2006–2008 metais iš viso bus aprašyti ne mažiau kaip 65 Lietuvos Respublikos muitinės veiklos procesai.

2. 2006–2008 metais, įdiegus antikorupcinio elgesio rizikos vertinimo sistemą, atskleistų korupcinio pobūdžio veikų skaičius sumažės iki 3.

3. 2006–2008 metais išėjimo iš darbo koeficientas (iš darbo išėjusių valstybės tarnautojų skaičiaus santykis su valstybės tarnautojų, dirbusių ataskaitinio laikotarpio pradžioje, skaičiumi) nuo 5,5 iki 5 proc.

4. 2006–2008 metais kvalifikacijai kelti skiriamų išlaidų dalis nuo visų darbo užmokesčiui skiriamų lėšų (per ataskaitinį laikotarpį kvalifikacijai kelti panaudotų išlaidų sumos ir darbo užmokesčiui skirtų lėšų sumos santykis) bus 1–5 proc.

21. Specialioji priemonių muitinės formalumams atlikti programa

(programą vykdys Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos)

1. Diegti priemones muitinės formalumams atlikti, teikti papildomas paslaugas

1. 2006–2008 metais suteikiamų papildomų muitinės paslaugų rūšių skaičius išaugs nuo 17 iki 20 vnt.

22. Specialioji PHARE programa

(programą vykdys Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos)

1. Iki 2007 metų patobulinti rizikos valdymo ir kontrolės sistemą Lietuvos Respublikos muitinėje

1. 2006 m. rizikos, susijusios su ūkio subjektais, valdymo muitinėje efektyvumas išaiškinant teisės aktų pažeidimus (per ataskaitinį laikotarpį rizikos analizės pagrindu atliktų ūkio subjektų patikrinimų, kai nustatyti teisės aktų pažeidimai, skaičiaus ir bendro rizikos analizės pagrindu atliktų ūkio subjektų patikrinimų skaičiaus santykis) bus ne mažesnis kaip 72 proc.

23. Specialioji pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės programa

(programą vykdys Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos)

1. 2006 ir 2007 metais patobulinti pažeidimų prevencijos sistemą: užtikrinti tinkamą duomenų apsaugą, plėtoti Lietuvos Respublikos muitinės bendradarbiavimą su kitomis valstybės institucijomis bei stiprinti išorinių ES sienų apsaugą

1. Atnaujinus muitinės duomenų saugyklą ir sudarius tinkamesnes sąlygas teisiniam ir saugiam keitimuisi duomenimis su vidaus ir išorės vartotojais, 2007 metais bus 30 proc. padidinta saugyklos duomenų apimtis.

2. Ne mažiau kaip 97,5 proc. eksportuojamų iš Lietuvos Respublikos prekių išvežimas 2008 metais bus patvirtinamas elektroniniu būdu.

24. Lietuvos Respublikos elektroninės muitinės diegimas ir ją aptarnaujančių informacinių sistemų priežiūra

(programą vykdys Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos)

1. Iki 2012 metų sukurti naują integruotos muitinės informacinės sistemos versiją, atitinkančią e. muitinės reikalavimus

1. 2006–2008 m. elektroninių importo deklaracijų dalis (elektroninių importo deklaracijų ir visų importo deklaracijų skaičiaus santykis) išaugs nuo 30 iki 65 proc.

2. 2006–2008 metais elektroninių eksporto deklaracijų dalis (elektroninių eksporto deklaracijų ir visų eksporto deklaracijų skaičiaus santykis) išaugs nuo 25 iki 50 proc.

 

2. Efektyviai valdant integruotą muitinės informacinę sistemą, užtikrinti nepertraukiamą jos darbą bei pasiekti, kad ji tenkintų muitinės veiklos ir verslo poreikius

1. Incidentai, kurių išsprendimo trukmė ilgesnė kaip 18 val., sudarys ne daugiau kaip 6 proc. visų incidentų.

25. Mokesčių administravimas

(programą vykdys Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos)

1. Sukurti efektyvią, į mokesčių mokėtojų poreikius orientuotą aptarnavimo ir kontrolės sistemą

1. Pagerės Valstybinės mokesčių inspekcijos veiklos efektyvumas, nes 0,01 procentinio punkto sumažės Valstybinės mokesčių inspekcijos finansavimo išlaidų ir surinktų mokesčių, įmokų santykis.

2. Mokesčių mokėtojai, kurių lūkesčiai dėl jų aptarnavimo kokybės patenkinti, sudarys ne mažiau kaip 60 proc. visų mokesčių mokėtojų.

3. Gyventojų elektroniniu būdu pateiktų deklaracijų skaičius padidės 20 procentinių punktų.

4. Juridinių asmenų elektroniniu būdu pateiktų deklaracijų skaičius padidės 35 procentiniais punktais.

5. Rezultatyvūs patikrinimai sudarys nemažiau kaip 35 proc. visų patikrinimų.

6. Pagal patikrinimų aktus išieškotos sumos santykis su patikrinimų metu papildomai apskaičiuota suma bus ne mažesnis kaip 34 proc.

26. Konfiskuoto ar kitaip valstybei perduoto turto realizavimo programa

(programą vykdys Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos)

1. Siekti maksimalių įplaukų į valstybės biudžetą, realizuojant konfiskuotą, bešeimininkį ar kitaip valstybei perduotą turtą

1. Bus efektyviai realizuojamas konfiskuotas, bešeimininkis ar kitaip valstybei perduotinas turtas, nes išlaidos, susijusios su apskaityto konfiskuoto ar kitaip valstybės nuosavybėn perduotino turto perėmimu, apskaita, saugojimu, realizavimu bei pripažinimu atliekomis, neviršys 50 proc. tokio turto vertės.

27. Atsiskaitymų su antstoliais programa

(programą vykdys Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos)

1. Užtikrinti vykdomajame procese valstybę atstovaujančiai Valstybinei mokesčių inspekcijai pavestų išieškotojo funkcijų vykdymą

1. Finansuojant vykdymo išlaidas, bus 100 proc. užtikrintas ataskaitiniais ir ankstesniais metais gautų vykdomųjų dokumentų perdavimas antstoliams.

28. Komisijos registruotinam turtui įvertinti finansavimo programa

(programą vykdys Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos)

1. Sudaryti sąlygas komisijai registruotinam turtui įvertinti

1. Bus surengti ne mažiau kaip 4 komisijos registruotinam turtui įvertinti posėdžiai.

29. Specialioji banderolių ir apskaitos blankų platinimo programa

(programą vykdys Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos)

1. Užkirsti kelią nelegaliai veiklai

1. Mokesčių mokėtojai bus laiku aprūpinti banderolėmis ir prekių (paslaugų)

pirkimo–pardavimo kvitais.

30. Finansų ministerijos ir jos reguliavimo sričiai priklausančių organizacijų valstybės tarnautojų įvadinis mokymas ir kvalifikacijos tobulinimas

(programą vykdys Finansų ministerijos mokymo centras)

1. Tobulinti valstybės tarnautojų kvalifikaciją ir formuoti darbo įgūdžius bei gebėjimus, kurie atitiktų valstybės ir Europos Sąjungos keliamus reikalavimus

1. Bus suteikta galimybė Finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities valstybės tarnautojams ugdyti kvalifikacinius gebėjimus pagal 87 naujai parengtas ir atnaujintas programas.

31. Specialioji kitų institucijų ir valstybinio sektoriaus tarnautojų kvalifikacijos tobulinimo pagal Europos Sąjungos reikalavimus programa

(programą vykdys Finansų ministerijos mokymo centras)

1. Tobulinti valstybės sektoriaus tarnautojų kvalifikaciją ir formuoti darbo įgūdžius bei gebėjimus, kurie atitiktų valstybės ir Europos Sąjungos keliamus reikalavimus

1. Bus suteikta galimybė kitų institucijų tarnautojams ir darbuotojams ugdyti kvalifikacinius gebėjimus pagal 87 naujai parengtas ir atnaujintas programas.

32. Valstybės dokumentų technologinė apsauga

(programą vykdys Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnyba prie Finansų ministerijos)

1. Siekti, kad vertybiniai popieriai, dokumentų blankai, banderolės, oficialūs žymėjimo ženklai būtų technologiškai apsaugoti, atitiktų ES reikalavimus ir tarptautinius standartus (jeigu ES reikalavimai ir tarptautiniai standartai yra nustatyti)

1. Teisės aktuose nustatytais terminais bus parengta išleisti į apyvartą vertybinių popierių, dokumentų blankų, banderolių, oficialių žymėjimo ženklų.

2. Bus atlikti įmonių licencijuojamos veiklos atitikties patvirtintoms licencijuojamos veiklos sąlygoms tikrinimai.

3. Nustatytais terminais bus atliktas duomenų apie vertybinius popierius, dokumentų blankus, banderoles, oficialius žymėjimo ženklus kaupimas, analizė, išvadų ir informacijos pateikimas visuomenei.

______________


S 3 forma

 

IV. VYKDOMŲ PROGRAMŲ FINANSINIS PLANAS

2006 METAI

 

Programų pavadinimai

Lėšos, tūkst. litų

Etatai

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai

kitos lėšos (nurodomi šaltiniai)

iš viso

iš jų ES lėšos

I. FINANSŲ MINISTERIJA

 

 

 

 

1. Finansų politikos planavimas ir įgyvendinimas

64619

-

-

379*

2. Skolos valstybės vardu valdymas

666090

-

-

-

3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezervo lėšų naudojimo programa

40000

-

-

-

4. Valstybės priskirtų funkcijų ir programų įgyvendinimas savivaldybėse

2572993

-

-

-

5. Darbo užmokesčio didinimo programa

66060

-

-

-

6. Europos Bendrijų nuosavų išteklių programa

826000

-

-

-

7. Parama mažas pajamas gaunančioms šeimoms dėl kuro kainų pabrangimo

50000

-

-

-

8. Europos Sąjungos ir tarptautinių finansinių institucijų programų administravimas

4994

-

-

-

9. Gyventojų santaupų atkūrimas

146000

-

-

-

10. Specialioji Lietuvos Respublikos atstovų kelionių į Europos Sąjungos Tarybos darbo organų susitikimus išlaidų kompensavimo programa

5671

5671

-

-

11. Specialioji PHARE programa

55462

55462

-

-

12. Specialioji pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės programa

38768

38733

-

-

13. Specialioji Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių priemonių programa

26703

23220***

-

-

14. Specialioji Sanglaudos fondo programa

1250

1250

-

-

15. Specialioji Europos regioninės plėtros fondo programa (BPD įgyvendinti)

19000

14250

-

15**

16. Specialioji Europos socialinio fondo programa (BPD įgyvendinti)

16000

12000

-

-

17. Specialioji lėšų ES programoms įgyvendinti programa

165487

-

-

-

18. Specialioji valstybės paramos gyvenamiesiems namams, butams įsigyti finansavimo programa

56000

-

49585****

-

19. Specialioji nuompinigių už valstybės ilgalaikį materialųjį turtą, pervestų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, kompensavimo programa

16000

-

-

-

Iš viso asignavimų valdytojo programoms:

4837097

127366

49585

394

* 379 etatai, iš jų 376 – Finansų ministerijai patvirtintas didžiausias leistinas valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių skaičius, 3 – specialiųjų atašė pareigybės.

** 15 etatų – Finansų ministerijai patvirtintas didžiausias leistinas darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto specialiųjų Europos Sąjungos finansinės paramos programų lėšų (Europos Sąjungos ir bendrojo finansavimo lėšų), pareigybių skaičius.

*** EEE ir Norvegijos finansinių priemonių paramos lėšos.

**** Programos lėšų likutis, pereinantis į 2006 metus.

II. MUITINĖS DEPARTAMENTAS PRIE Lietuvos respublikos FINANSŲ MINISTERIJOS

 

 

 

 

20. Lietuvos Respublikos muitinės veiklos organizavimas

118810

-

-

2649

21. Specialioji priemonių muitinės formalumams atlikti programa

100

-

-

-

22. Specialioji PHARE programa

83

-

-

-

23. Specialioji pereinamojo laikotarpio institucijų plėtros priemonės programa

596

-

-

-

24. Lietuvos Respublikos elektroninės muitinės diegimas ir ją aptarnaujančių informacinių sistemų priežiūra

23460

-

-

-

Iš viso asignavimų valdytojo programoms:

143049

-

-

2649

III. VALSTYBINĖ MOKESČIŲ INSPEKCIJA Lietuvos respublikos PRIE FINANSŲ MINISTERIJOS

 

 

 

 

25. Mokesčių administravimas

199247

-

-

3972

26. Konfiskuoto ar kitaip valstybei perduoto turto realizavimo programa

1866

-

-

-

27. Atsiskaitymų su antstoliais programa

878

-

-

-

28. Komisijos registruotinam turtui įvertinti finansavimo programa

213

-

-

-

29. Specialioji banderolių ir apskaitos blankų platinimo programa

7104

-

-

6

Iš viso asignavimų valdytojo programoms:

209308

-

-

3978

IV. FINANSŲ MINISTERIJOS MOKYMO CENTRAS

 

 

 

 

30. Finansų ministerijos ir jos reguliavimo sričiai priklausančių organizacijų valstybės tarnautojų įvadinis mokymas ir kvalifikacijos tobulinimas

2274

-

-

39

31. Specialioji kitų institucijų ir valstybinio sektoriaus tarnautojų kvalifikacijos tobulinimo pagal Europos Sąjungos reikalavimus programa

610

-

-

-

Iš viso asignavimų valdytojo programoms:

2884

-

-

39

V. VALSTYBĖS DOKUMENTŲ TECHNOLOGINĖS APSAUGOS TARNYBA PRIE FINANSŲ MINISTERIJOS

 

 

 

 

32. Valstybės dokumentų technologinė apsauga

3000

-

-

64

Iš viso asignavimų valdytojo programoms:

3000

-

-

64

______________