LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL VALSTYBINĖS APLINKOS APSAUGOS INSPEKCIJOS IR REGIONŲ APLINKOS APSAUGOS DEPARTAMENTŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2003 m. gruodžio 24 d. Nr. 717
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos miškų įstatymo 2, 4, 5 straipsnių pakeitimo įstatymu (2003-12-18, Nr. IX-1925), Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 22 d. nutarimu Nr. 1138 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 84-2353; 2002, Nr. 20-766), 11.5 punktu ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 22 d. įsakymą Nr. 432 „Dėl Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos ir regionų aplinkos apsaugos departamentų pavyzdinių nuostatų pakeitimo ir papildymo bei darbo organizavimo tobulinimo“,
1. Tvirtinu:
2. Laikau netekusiais galios:
2.1. aplinkos ministro 1998 m. gruodžio 18 d. įsakymą Nr. 258 „Dėl Vilniaus regiono aplinkos apsaugos departamento nuostatų patvirtinimo“;
2.2. aplinkos ministro 1998 m. gruodžio 18 d. įsakymo Nr. 259 „Dėl Kauno regiono aplinkos apsaugos departamento nuostatų patvirtinimo“;
2.3. aplinkos ministro 1998 m. gruodžio 18 d. įsakymą Nr. 260 „Dėl Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento nuostatų patvirtinimo“;
2.4. aplinkos ministro 1998 m. gruodžio 18 d. įsakymą Nr. 261 „Dėl Šiaulių regiono aplinkos apsaugos departamento nuostatų patvirtinimo“;
2.5. aplinkos ministro 1998 m. gruodžio 18 d. įsakymą Nr. 262 „Dėl Panevėžio regiono aplinkos apsaugos departamento nuostatų patvirtinimo“;
2.6. aplinkos ministro 1998 m. gruodžio 18 d. įsakymą Nr. 263 „Dėl Marijampolės regiono aplinkos apsaugos departamento nuostatų patvirtinimo“;
2.7. aplinkos ministro 1998 m. gruodžio 18 d. įsakymą Nr. 264 „Dėl Alytaus regiono aplinkos apsaugos departamento nuostatų patvirtinimo“;
2.8. aplinkos ministro 1998 m. gruodžio 18 d. įsakymą Nr. 265 „Dėl Utenos regiono aplinkos apsaugos departamento nuostatų patvirtinimo“;
2.9. aplinkos ministro 1998 m. spalio 19 d. įsakymą Nr. 201 „Dėl regionų aplinkos apsaugos departamentų ir agentūrų tipinių nuostatų patvirtinimo“;
2.10. aplinkos ministro 1998 m. gruodžio 17 d. įsakymą Nr. 254 „Dėl regionų aplinkos apsaugos departamentų nuostatų bei etatų patvirtinimo“;
2.11. aplinkos ministro 2000 m. gegužės 1 d. įsakymą Nr. 183 „Dėl Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 38-1072);
2.12. aplinkos ministro 2000 m. rugsėjo 20 d. įsakymą Nr. 412 „Dėl Kauno regiono aplinkos apsaugos departamento nuostatų dalinio pakeitimo“;
2.13. aplinkos ministro 2000 m. rugsėjo 20 d. įsakymą Nr. 413 „Dėl Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento nuostatų dalinio pakeitimo“;
2.14. aplinkos ministro 2001 m. gegužės 15 d. įsakymą Nr. 263 „Dėl regionų aplinkos apsaugos departamentų pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“;
2.15. aplinkos ministro 2001 m. birželio 20 d. įsakymą Nr. 331 „Dėl Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos nuostatų papildymo“;
2.16. aplinkos ministro 2002 m. balandžio 22 d. įsakymą Nr. 193 „Dėl Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentų nuostatų patvirtinimo“;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2003 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. 717
Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos NUOSTATAI
I. Bendroji dalis
1. Valstybinė aplinkos apsaugos inspekcija (toliau – Inspekcija) yra biudžetinė įstaiga, pagal savo kompetenciją organizuojanti, koordinuojanti, vykdanti ir prižiūrinti aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę Lietuvos Respublikoje.
2. Inspekcijos steigėjas yra Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija. Inspekcija yra tiesiogiai pavaldi ir atskaitinga aplinkos ministrui.
3. Inspekcija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymu, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nuostatais, kitais įstatymais ir teisės aktais bei šiais nuostatais.
4. Inspekcijos nurodymai ir pavedimai privalomi regionų aplinkos apsaugos departamentams, visiems aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams.
6. Inspekcija yra juridinis asmuo, turintis antspaudą su Lietuvos Respublikos herbu ir savo pavadinimu.
II. Pagrindiniai inspekcijos uždaviniai ir funkcijos
8. Inspekcijos pagrindiniai uždaviniai yra:
8.1. vykdyti Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės ir kitų įstatymų bei teisės aktų, reglamentuojančių aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą, vykdymo priežiūrą;
8.2. koordinuoti ir kontroliuoti aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančių institucijų ir pareigūnų veiklą aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės srityje;
9. Inspekcija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius:
9.1. kontroliuoja ir koordinuoja regionų aplinkos apsaugos departamentų, aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų veiklą, analizuoja ir apibendrina šios veiklos rezultatus ir teikia pasiūlymus dėl jos gerinimo;
9.2. organizuoja ir atlieka operatyvinius, tikslinius ir kompleksinius regionų aplinkos apsaugos departamentų veiklos patikrinimus, analizuoja ir vertina šios veiklos rezultatus bei teikia pasiūlymus dėl šio darbo gerinimo;
9.3. analizuoja aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės vykdymo problemas, teikia pasiūlymus dėl jų sprendimo;
9.4. siekdama įvertinti regionų aplinkos apsaugos departamentų, aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų veiklą, tikrina, ar juridiniai ir fiziniai asmenys vykdo aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančius įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus;
9.5. koordinuoja ir kontroliuoja gamtos išteklių naudojimo leidimuose nustatytų limitų ir sąlygų laikymosi priežiūrą, organizuoja ir koordinuoja išmetamų į aplinką teršalų normų, teršalų apskaitos reikalavimų vykdymo kontrolę;
9.6. kaupia, sistemina ir analizuoja informaciją apie didžiausią poveikį aplinkai turinčių ūkio subjektų vykdomą taršą ir kitą jų daromą poveikį aplinkai, šių ūkio subjektų įgyvendinamas ar įdiegiamas organizacines bei technologines priemones aplinkos būklei gerinti, teikia pasiūlymus dėl šių priemonių efektyvumo didinimo;
9.7. analizuoja, apibendrina ir kontroliuoja regionų aplinkos apsaugos departamentų planuojamas ir vykdomas organizacines bei kontrolės priemones aplinkos kokybei gerinti, teikia nurodymus dėl šių priemonių efektyvumo didinimo;
9.8. vertina aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančių institucijų bendradarbiavimo efektyvumą su savivaldos, apskrities ir valstybės valdymo institucijomis aplinkos apsaugos, gamtos išteklių naudojimo ir aplinkos būklės gerinimo srityse, nustatytąja tvarka teikia pasiūlymus dėl šio darbo tobulinimo;
9.9. kaupia, sistemina ir analizuoja aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančių institucijų ir pareigūnų veiklos rezultatus, teikia pasiūlymus Aplinkos ministerijai dėl šios veiklos tobulinimo;
9.10. rengia aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę reglamentuojančius teisės aktų projektus, derina Aplinkos ministerijos struktūrinių padalinių parengtus aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančių teisės aktų projektus;
9.11. pagal kompetenciją nustato teisės aktų, reglamentuojančių aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę, įgyvendinimo tvarką;
9.12. nagrinėja pasiūlymus ir skundus dėl aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų veiksmų (neveikimo), teikia Aplinkos ministerijos vadovybei pasiūlymus dėl regionų aplinkos apsaugos departamentų vadovų darbo įvertinimo, o šių institucijų vadovams – pasiūlymus dėl jiems pavaldžių pareigūnų darbo įvertinimo – skatinimo ar drausminių nuobaudų skyrimo;
9.13. kartu su Aplinkos ministerija organizuoja ir koordinuoja aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų mokymą bei jų kvalifikacijos kėlimą;
9.15. nustatytąja tvarka informuoja atitinkamas institucijas ir pareigūnus apie ypatingas ir ekstremalias ekologines situacijas, avarijas, turinčias ar galinčias turėti neigiamą poveikį aplinkai, koordinuoja aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančių institucijų ir pareigūnų veiksmus tiriant ir likviduojant jų pasekmes, teikia pasiūlymus Aplinkos ministerijai dėl vietovių paskelbimo ekologinės nelaimės arba ekologinio pavojaus zonomis;
9.16. teikia metodinę paramą regionų aplinkos apsaugos departamentams, aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės, aplinkos kokybės valdymo klausimais;
9.18. kaupia, sistemina ir analizuoja informaciją apie aplinkos kokybę Lietuvos Respublikoje, diegia ir taiko šios informacijos kaupimo bei sisteminimo informacines technologijas; teikia metodinę paramą regionų aplinkos apsaugos departamentams informacinių technologijų taikymo klausimais;
9.19. kontroliuoja, ar aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančios institucijos ir pareigūnai laiku pateikia antstoliams vykdomuosius dokumentus vykdyti;
9.21. koordinuoja Aplinkos ministerijai pavaldžių institucijų bei pareigūnų, vykdančių valstybinę miškų kontrolę, veiklą bei teikia jiems metodinę paramą;
9.22. kaupia, sistemina, analizuoja ir apibendrina informaciją apie valstybinės miškų kontrolės padalinių bei pareigūnų darbą. Teikia pasiūlymus Aplinkos ministerijai dėl racionalaus miško išteklių naudojimo, atkūrimo ir apsaugos kontrolės gerinimo;
9.23. vertina valstybinių ir privačių miškų miškotvarkos projektų autorių darbą ir koordinuoja miškų naudojimo leidimų išdavimą, juose nustatytų limitų ir sąlygų laikymosi priežiūrą;
9.24. organizuoja ir koordinuoja visuomeninę aplinkos apsaugos kontrolę, rengia jos organizavimą ir veiklą reglamentuojančių teisės aktų projektus, taip pat teikia pasiūlymus dėl šios veiklos gerinimo;
9.26. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka tvarko Aplinkos ministerijos sistemai priklausančių tarnybinių ginklų ir šaudmenų apskaitą, išduoda tarnybinius ginklus ir šaudmenis;
9.27. teikia Aplinkos ministerijai pasiūlymus dėl regionų aplinkos apsaugos departamentų materialinio aprūpinimo;
III. Inspekcijos pareigūnų teisės ir pareigos
10. Inspekcijos pareigūnai, įgyvendindami jiems pavestus uždavinius, turi teisę:
10.1. kontroliuoti regionų aplinkos apsaugos departamentų, aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų darbą, teikti pasiūlymus dėl jo įvertinimo;
10.2. iš aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančių institucijų ir pareigūnų reikalauti bei gauti paaiškinimus ir visus dokumentus, susijusius su jų veikla;
10.3. nustatytąja tvarka pasitelkti Aplinkos ministerijos centrinio aparato bei kitų ministerijos padalinių specialistus aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančių institucijų ir pareigūnų veiklos patikrinimams atlikti;
10.4. pagal kompetenciją arba Aplinkos ministerijos vadovybei pavedus atstovauti Aplinkos ministerijai kitose institucijose ir žinybose aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės bei kitais klausimais;
10.5. įstatymų numatytais atvejais reikalauti ir gauti iš fizinių ir juridinių asmenų su aplinkos apsauga ir gamtos išteklių naudojimu susijusius dokumentus, statistinius duomenis, aplinkos būklės ir tyrimų rezultatus;
IV. Inspekcijos darbo organizavimas
12. Inspekcijai vadovauja viršininkas, kurį įstatymų nustatyta tvarka skiria ir iš pareigų atleidžia aplinkos ministras. Inspekcijos viršininkas tiesiogiai pavaldus aplinkos ministrui.
13. Inspekcijos viršininkas:
13.2. organizuoja Inspekcijos darbą ir atsako už jos veiklą, paskirsto darbus Inspekcijos valstybės tarnautojams ir kitiems darbuotojams, juos skatina ar skiria jiems drausmines nuobaudas;
13.3. tvirtina Inspekcijos vidaus tvarkos taisykles, valstybės tarnautojų ir kitų darbuotojų pareigybių aprašymus;
13.6. informuoja aplinkos ministrą apie aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančių institucijų ir pareigūnų darbo patikrinimų rezultatus;
V. INSPEKCIJOS LĖŠOS IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
15. Inspekcija finansuojama iš valstybės biudžeto pagal Aplinkos ministerijos patvirtintą sąmatą, vadovaujantis Finansų ministerijos nustatytomis finansavimo taisyklėmis ir iždo procedūromis. Inspekcija gali turėti ir kitų nebiudžetinių lėšų, naudojamų įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
16. Inspekcijos finansinę veiklą kontroliuoja Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Lietuvos Respublikos valstybinės mokesčių inspekcijos, Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos atitinkami padaliniai įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VI. Baigiamosios nuostatos
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2003 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. 717
ALYTAUS REGIONO APLINKOS APSAUGOS DEPARTAMENTO NUOSTATAI
I. BENDROJI DALIS
1. Alytaus regiono aplinkos apsaugos departamentas (toliau – departamentas) yra biudžetinė įstaiga, organizuojanti ir vykdanti valstybinę aplinkos apsaugos bei gamtos išteklių naudojimo kontrolę jai Aplinkos ministerijos priskirtoje teritorijoje – regione.
2. Departamentas turi juridinio asmens teises, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu. Departamento steigėja yra Aplinkos ministerija. Departamento darbo užmokesčio fondą ir išlaidų sąmatas tvirtina aplinkos ministras.
3. Departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, kitais įstatymais ir Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Valstybinės aplinkos apsaugos kontrolės nuostatais, kitais aplinkos ministro priimtais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.
4. Departamento veiklą valstybinės aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės srityje koordinuoja ir kontroliuoja Valstybinė aplinkos apsaugos inspekcija.
II. PAGRINDINIAI DEPARTAMENTO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
6. Pagrindinis departamento uždavinys – siekiant užtikrinti teisėtumą ir teisėtvarką aplinkos apsaugos srityje organizuoti ir vykdyti valstybinę aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolę regione.
7. Departamentas, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius:
7.1. vykdo žemės, žemės gelmių, paviršinių ir požeminių vandenų, aplinkos oro, kraštovaizdžio, augalijos, gyvūnijos bei kitų gamtos išteklių naudojimo, atkūrimo ir apsaugos valstybinę kontrolę;
7.2. kontroliuoja, ar fiziniai ir juridiniai asmenys, įmonės, neturinčios juridinio asmens teisių, vykdo aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančiuose įstatymuose bei kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus;
7.3. kontroliuoja, ar fiziniai ir juridiniai asmenys bei įmonės, neturinčios juridinio asmens teisių, teisingai apskaičiuoja mokesčius už gamtos išteklių naudojimą;
7.4. kontroliuoja teršalų išmetimo į aplinką apskaitą, tikrina, ar teisingai apskaičiuoti mokesčiai už aplinkos teršimą;
7.5. nustatytąja tvarka išduoda gamtos išteklių naudojimo bei taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimus, pagal teisės aktuose nustatytus reikalavimus nustato taršos normatyvus ir vykdo jų laikymosi kontrolę;
7.6. vykdo teršalų išmetimo ir išleidimo nustatytų normų laikymosi, vandens, dirvožemio ir kitų aplinkos komponentų užterštumo valstybinę laboratorinę kontrolę; kontroliuoja aplinkos taršos komponentų tyrimų kokybę; tikrina žinybines laboratorijas ir nustatyta tvarka išduoda leidimus atlikti aplinkos tyrimus; teikia duomenis apie taršos šaltinių emisijas ir charakteristikas, būtinas foninio užterštumo lygiui nustatyti; nustatyta tvarka derina nuotekų laboratorinės kontrolės tvarką bei stacionarių aplinkos oro taršos šaltinių kontrolės grafikus; nustatyta tvarka įvertina aplinkos oro monitoringo programas;
7.7. vykdo valstybinį aplinkos monitoringą regione, koordinuoja savivaldybių ir ūkio subjektų vykdomus specialiuosius monitoringus bei kontroliuoja ūkio subjektų atliekamą monitoringą;
7.8. koordinuoja poveikio aplinkai vertinimo procesą: atlieka atranką, tvirtina poveikio aplinkai vertinimo programas regione, nagrinėja ir priima sprendimus dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai privalomo vertinimo ataskaitų;
7.9. nagrinėja visuomenės pasiūlymus, poveikio aplinkai vertinimo subjektų išvadas dėl poveikio aplinkai vertinimo programų, ataskaitų bei planuojamos ūkinės veiklos galimybių ir priima motyvuotą sprendimą, ar planuojama ūkinė veikla, įvertinus jos pobūdį ir poveikį aplinkai, leistina pasirinktoje vietoje;
7.13. nustatyta tvarka išduoda sąlygas teritorijų planavimo dokumentams bei statinių projektams rengti;
7.14. nustatyta tvarka nagrinėja ir derina statinio projekto aplinkos apsaugos dalį, kai planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimas nėra privalomas;
7.15. kontroliuoja, kaip laikomasi Miškų įstatymo ir atlieka valstybinę visų nuosavybės formų šalies miškų būklės, naudojimo, atkūrimo ir apsaugos kontrolę;
7.16. Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka išduoda leidimus miškui kirsti valstybinių miškų valdytojams ir privačių miškų savininkams;
7.18. konsultuoja privačių miškų savininkus miško naudojimo, atkūrimo, priežiūros ir apsaugos klausimais;
7.20. kontroliuoja potencialiai pavojingų hidrotechnikos statinių eksploataciją, derina tvenkinių eksploatacijos taisykles;
7.21. išduoda leidimus žvejybai ir organizuoja leidimų platinimą valstybiniuose vandens telkiniuose, kontroliuoja, ar nuomininkai įgyvendina vandens telkinių tvarkymo planus, laikosi nustatytų žuvų sugavimo limitų; nustatyta tvarka paskirsto medžiojamos faunos sumedžiojimo leidimus (licencijas), išduoda medžioklės lapus;
7.22. nustatyta tvarka išduoda leidimus motorizuotomis priemonėmis plaukioti vandens telkiniuose; leidimus pavojingoms cheminėms medžiagoms įvežti (išvežti) į (iš) Lietuvos Respubliką (-os); leidimus įvežti naudotas automobilines padangas į Lietuvos Respubliką; licencijas pavojingų cheminių medžiagų gamybai, didmeninei prekybai ir sandėliavimui; atliekas tvarkančių įmonių registracijos pažymėjimus;
7.23. kontroliuoja saugomų teritorijų priežiūrą, vertina jų būklę, teikia pasiūlymus dėl jos gerinimo;
7.24. skiria administracines nuobaudas bei kitas administracinio poveikio priemones aplinkos apsaugos įstatymų pažeidėjams; teikia ieškinius dėl aplinkai padarytos žalos atlyginimo, taiko kitas įstatymuose numatytas ekonomines baudas; kontroliuoja baudų, lėšų, priteistų už aplinkai padarytą žalą, išieškojimą;
7.25. nustatyta tvarka kontroliuoja, ar tikslingai naudojamos savivaldybių specialios aplinkos apsaugos programos lėšos;
7.26. analizuoja regiono aplinkos apsaugos būklę, teikia pasiūlymus suinteresuotoms institucijoms dėl gamtos išteklių naudojimo, aplinkos taršos reguliavimo bei aplinkos apsaugos priemonių įgyvendinimo;
7.28. dalyvauja rengiant tikslines aplinkos apsaugos ir racionalaus gamtos išteklių naudojimo programas regione, pagal kompetenciją kontroliuoja jų įgyvendinimą;
7.30. bendradarbiauja su visuomeninėmis organizacijomis ir piliečiais valstybinės aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės srityje, nustatyta tvarka informuoja visuomenę apie aplinkos kokybės pokyčius, dalyvauja aplinkosauginio švietimo veikloje;
III. DEPARTAMENTO TEISĖS
IV. DEPARTAMENTO DARBO ORGANIZAVIMAS IR ATSAKOMYBĖ
10. Departamento direktorių priima į tarnybą ir atleidžia iš jos aplinkos ministras įstatymų nustatyta tvarka.
11. Departamento direktorius:
11.1. organizuoja departamento darbą ir asmeniškai atsako už tai, kad departamentas vykdytų jam pavestus uždavinius;
11.2. tvirtina departamento struktūrinių padalinių nuostatus, etatų sąrašą ir vidaus darbo tvarkos taisykles;
11.3. vadovaudamasis įstatymais, priima į tarnybą ir atleidžia iš jos departamento direktoriaus pavaduotoją, vyriausiąjį buhalterį (finansininką), struktūrinių padalinių valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus;
11.4. nustatyta tvarka skatina departamento valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus, už tarnybinius nusižengimus skiria jiems drausmines nuobaudas arba teikia pasiūlymus dėl jų skyrimo kompetentingoms institucijoms;
11.5. nustato departamento valstybės tarnautojams ir kitiems darbuotojams priedus prie atlyginimo, tvirtina premijavimo nuostatus;
11.8. pagal kompetenciją leidžia įsakymus ir įsakymais tvirtinamus kitus teisės aktus, organizuoja jų vykdymo kontrolę;
11.9. atsiskaito Valstybinei aplinkos apsaugos inspekcijai už valstybinės aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės vykdymą bei jos rezultatus regione;
12. Nesant departamento direktoriaus, jį pavaduoja departamento direktoriaus pavaduotojas arba kitas, direktoriaus įsakymu paskirtas departamento struktūrinio padalinio vadovas.
13. Departamento lėšos ir finansinės veiklos kontrolė:
13.1. departamentas finansuojamas iš valstybės biudžeto pagal Aplinkos ministerijos patvirtintas sąmatas, vadovaujantis Finansų ministerijos nustatytomis finansavimo taisyklėmis ir iždo procedūromis. Departamentas gali turėti nebiudžetinių lėšų, kurios naudojamos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
13.2. departamento finansinės veiklos kontrolę pagal kompetenciją vykdo Aplinkos ministerijos, Valstybės kontrolės, Mokesčių inspekcijos, Socialinio draudimo valdybos atitinkami padaliniai;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2003 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. 717
KAUNO REGIONO APLINKOS APSAUGOS DEPARTAMENTO NUOSTATAI
I. BENDROJI DALIS
1. Kauno regiono aplinkos apsaugos departamentas (toliau – departamentas) yra biudžetinė įstaiga, organizuojanti ir vykdanti valstybinę aplinkos apsaugos bei gamtos išteklių naudojimo kontrolę jai Aplinkos ministerijos priskirtoje teritorijoje – regione.
2. Departamentas turi juridinio asmens teises, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu. Departamento steigėja yra Aplinkos ministerija. Departamento struktūrą, darbo užmokesčio fondą ir išlaidų sąmatas tvirtina aplinkos ministras.
3. Departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, kitais įstatymais ir Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais aplinkos ministro priimtais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.
4. Departamento veiklą valstybinės aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės srityje koordinuoja ir kontroliuoja Valstybinė aplinkos apsaugos inspekcija.
II. PAGRINDINIAI DEPARTAMENTO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
6. Pagrindinis departamento uždavinys – siekiant užtikrinti teisėtumą ir teisėtvarką aplinkos apsaugos srityje organizuoti ir vykdyti valstybinę aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolę regione.
7. Departamentas, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius:
7.1. vykdo žemės, žemės gelmių, paviršinių ir požeminių vandenų, aplinkos oro, kraštovaizdžio, augalijos, gyvūnijos bei kitų gamtos išteklių naudojimo, atkūrimo ir apsaugos valstybinę kontrolę;
7.2. kontroliuoja, ar fiziniai ir juridiniai asmenys, įmonės, neturinčios juridinio asmens teisių, vykdo aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančiuose įstatymuose bei kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus;
7.3. kontroliuoja, ar fiziniai ir juridiniai asmenys bei įmonės, neturinčios juridinio asmens teisių, teisingai apskaičiuoja mokesčius už gamtos išteklių naudojimą;
7.4. kontroliuoja teršalų išmetimo į aplinką apskaitą, tikrina, ar teisingai apskaičiuoti mokesčiai už aplinkos teršimą;
7.5. nustatyta tvarka išduoda gamtos išteklių naudojimo bei taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimus, pagal teisės aktuose nustatytus reikalavimus nustato taršos normatyvus ir vykdo jų laikymosi kontrolę;
7.6. vykdo teršalų išmetimo ir išleidimo nustatytų normų laikymosi, aplinkos oro, vandens, dirvožemio ir kitų aplinkos komponentų užterštumo valstybinę laboratorinę kontrolę; kontroliuoja ūkio subjektų teršalų emisijų į aplinką ir aplinkos komponentų tyrimų kokybę; tikrina žinybines laboratorijas; teikia duomenis apie taršos šaltinių emisijas ir charakteristikas, būtinas foninio užterštumo lygiui nustatyti;
7.7. vykdo valstybinį aplinkos monitoringą regione, koordinuoja savivaldybių ir ūkio subjektų vykdomus specialiuosius monitoringus bei kontroliuoja ūkio subjektų atliekamą monitoringą;
7.8. koordinuoja poveikio aplinkai vertinimo procesą: atlieka atranką, tvirtina poveikio aplinkai vertinimo programas regione, nagrinėja ir priima sprendimus dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai privalomo vertinimo ataskaitų;
7.9. nagrinėja visuomenės pasiūlymus, poveikio aplinkai vertinimo subjektų išvadas dėl poveikio aplinkai vertinimo programų, ataskaitų bei planuojamos ūkinės veiklos galimybių ir priima motyvuotą sprendimą, ar planuojama ūkinė veikla, įvertinus jos pobūdį ir poveikį aplinkai, leistina pasirinktoje vietoje;
7.13. nustatyta tvarka išduoda sąlygas teritorijų planavimo dokumentams bei statinių projektams rengti;
7.14. nustatyta tvarka teikia išvadas dėl statinio projekto aplinkos apsaugos dalies, kai planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimas nėra privalomas;
7.15. kontroliuoja, kaip laikomasi Miškų įstatymo, ir atlieka valstybinę visų nuosavybės formų šalies miškų būklės, naudojimo, atkūrimo ir apsaugos kontrolę:
7.16. Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka išduoda leidimus miškui kirsti valstybinių miškų valdytojams ir privačių miškų savininkams;
7.18. konsultuoja privačių miškų savininkus miško naudojimo, atkūrimo, priežiūros ir apsaugos klausimais;
7.20. kontroliuoja potencialiai pavojingų hidrotechnikos statinių eksploataciją, derina tvenkinių eksploatacijos taisykles;
7.21. išduoda leidimus žvejybai valstybiniuose vandens telkiniuose, kontroliuoja, ar nuomininkai įgyvendina vandens telkinių tvarkymo planus, laikosi nustatytų žuvų sugavimo limitų;
7.23. kontroliuoja saugomų teritorijų priežiūrą, vertina jų būklę, teikia pasiūlymus dėl jos gerinimo;
7.24. skiria administracines nuobaudas bei kitas administracinio poveikio priemones aplinkos apsaugos įstatymų pažeidėjams; teikia ieškinius dėl aplinkai padarytos žalos atlyginimo, taiko kitas įstatymuose numatytas ekonomines baudas; kontroliuoja baudų, lėšų, priteistų už aplinkai padarytą žalą, išieškojimą;
7.25. kontroliuoja, ar tikslingai naudojamos savivaldybių specialiosios aplinkos apsaugos programos lėšos;
7.26. analizuoja regiono aplinkos apsaugos būklę, teikia pasiūlymus suinteresuotoms institucijoms dėl gamtos išteklių naudojimo, aplinkos taršos reguliavimo bei aplinkos apsaugos priemonių įgyvendinimo;
7.28. dalyvauja rengiant tikslines aplinkos apsaugos ir racionalaus gamtos išteklių naudojimo programas regione, pagal kompetenciją kontroliuoja jų įgyvendinimą;
7.30. bendradarbiauja su visuomeninėmis organizacijomis ir piliečiais valstybinės aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės srityje, nustatyta tvarka informuoja visuomenę apie aplinkos kokybės pokyčius, dalyvauja aplinkosauginio švietimo veikloje;
III. DEPARTAMENTO TEISĖS
IV. DEPARTAMENTO DARBO ORGANIZAVIMAS IR ATSAKOMYBĖ
10. Departamento direktorių priima į tarnybą ir atleidžia iš jos aplinkos ministras įstatymų nustatyta tvarka.
11. Departamento direktorius:
11.1. organizuoja departamento darbą ir asmeniškai atsako už tai, kad departamentas vykdytų jam pavestus uždavinius;
11.2. tvirtina departamento struktūrinių padalinių nuostatus, etatų sąrašą ir vidaus darbo tvarkos taisykles;
11.3. vadovaudamasis įstatymais, priima į tarnybą ir atleidžia iš jos departamento direktoriaus pavaduotoją, vyriausiąjį buhalterį (finansininką), struktūrinių padalinių valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus;
11.4. nustatyta tvarka skatina departamento valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus, už tarnybinius nusižengimus skiria jiems drausmines nuobaudas arba teikia pasiūlymus dėl jų skyrimo kompetentingoms institucijoms;
11.5. nustato departamento valstybės tarnautojams ir kitiems darbuotojams priedus prie atlyginimo, tvirtina premijavimo nuostatus;
11.8. pagal kompetenciją leidžia įsakymus ir įsakymais tvirtinamus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi;
11.9. atsiskaito Valstybinei aplinkos apsaugos inspekcijai už valstybinės aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės vykdymą bei jos rezultatus regione;
13. Departamento lėšos ir finansinės veiklos kontrolė:
13.1. departamentas finansuojamas iš valstybės biudžeto pagal Aplinkos ministerijos patvirtintas sąmatas, vadovaujantis Finansų ministerijos nustatytomis finansavimo taisyklėmis ir iždo procedūromis. Departamentas gali turėti nebiudžetinių lėšų, kurios naudojamos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
13.2. departamento finansinės veiklos kontrolę pagal kompetenciją vykdo Aplinkos ministerijos, Valstybės kontrolės, Mokesčių inspekcijos, Socialinio draudimo valdybos atitinkami padaliniai;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2003 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. 717
Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento NUOSTATAI
I. BENDROJI DALIS
1. Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamentas (toliau – departamentas) yra biudžetinė įstaiga, organizuojanti ir vykdanti valstybinę aplinkos apsaugos bei gamtos išteklių naudojimo kontrolę Aplinkos ministerijos priskirtoje teritorijoje – regione, Baltijos jūros, Lietuvos Respublikos ekonominėje zonoje bei teritoriniuose vandenyse.
2. Departamentas turi juridinio asmens teises, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu. Departamento steigėja yra Aplinkos ministerija. Departamento struktūrą, pareigybių sąrašus, darbo užmokesčio fondą ir išlaidų sąmatas tvirtina aplinkos ministras.
3. Departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymu, Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, kitais įstatymais ir Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais aplinkos ministro priimtais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.
4. Departamento veiklą valstybinės aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės srityje koordinuoja ir kontroliuoja Valstybinė aplinkos apsaugos inspekcija.
II. PAGRINDINIAI DEPARTAMENTO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
6. Pagrindinis departamento uždavinys – užtikrinti teisėtumą ir teisėtvarką aplinkos apsaugos srityje, organizuoti ir vykdyti valstybinę aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolę regione, Baltijos jūros, Lietuvos Respublikos ekonominėje zonoje bei teritoriniuose vandenyse.
7. Departamentas įgyvendindamas jam pavestus uždavinius:
7.1. vykdo žemės, žemės gelmių, paviršinių ir požeminių vandenų, aplinkos oro, kraštovaizdžio, augalijos, gyvūnijos, miškų bei kitų gamtos išteklių naudojimo, atkūrimo ir apsaugos valstybinę kontrolę;
7.2. kontroliuoja, ar fiziniai ir juridiniai asmenys, įmonės, neturinčios juridinio asmens teisių, vykdo aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančiuose įstatymuose bei kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus;
7.3. kontroliuoja, ar fiziniai ir juridiniai asmenys bei įmonės, neturinčios juridinio asmens teisių, teisingai apskaičiuoja mokesčius už gamtos išteklių naudojimą;
7.4. kontroliuoja teršalų išmetimo į aplinką apskaitą, tikrina, ar teisingai apskaičiuoti mokesčiai už aplinkos teršimą;
7.5. nustatyta tvarka išduoda gamtos išteklių naudojimo, taršos integruotos prevencijos, cheminių medžiagų įvežimo ir kontrolės leidimus, pagal teisės aktuose nustatytus reikalavimus nustato taršos normatyvus ir vykdo jų laikymosi kontrolę;
7.6. vykdo teršalų išmetimo ir išleidimo nustatytų normų laikymosi, aplinkos oro, vandens, dirvožemio ir kitų aplinkos komponentų užterštumo valstybinę laboratorinę kontrolę; kontroliuoja ūkio subjektų teršalų emisijų į aplinką ir aplinkos komponentų tyrimų kokybę; tikrina žinybines laboratorijas; teikia duomenis apie taršos šaltinių emisijas ir charakteristikas, būtinas foninio užterštumo lygiui nustatyti, atestuoja žinybines laboratorijas;
7.7. vykdo valstybinį aplinkos monitoringą regione, koordinuoja savivaldybių ir ūkio subjektų vykdomus specialiuosius monitoringus bei kontroliuoja ūkio subjektų atliekamą monitoringą;
7.8. koordinuoja poveikio aplinkai vertinimo procesą: atlieka atranką, tvirtina poveikio aplinkai vertinimo programas regione, nagrinėja ir priima sprendimus dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai privalomo vertinimo ataskaitų;
7.9. nagrinėja visuomenės pasiūlymus, poveikio aplinkai vertinimo subjektų išvadas dėl poveikio aplinkai vertinimo programų, ataskaitų bei planuojamos ūkinės veiklos galimybių ir priima motyvuotą sprendimą, ar planuojama ūkinė veikla, įvertinus jos pobūdį ir poveikį aplinkai, leistina pasirinktoje vietoje;
7.13. nustatyta tvarka išduoda sąlygas teritorijų planavimo dokumentams bei statinių projektams rengti;
7.14. nustatyta tvarka teikia išvadas dėl statinio projekto aplinkos apsaugos dalies, kai planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimas nėra privalomas;
7.15. kontroliuoja, kaip laikomasi Miškų įstatymo, ir atlieka valstybinę visų nuosavybės formų regiono miškų būklės, naudojimo, atkūrimo ir apsaugos kontrolę;
7.16. Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka išduoda leidimus miškui kirsti valstybinių miškų valdytojams ir privačių miškų savininkams;
7.18. konsultuoja privačių miškų savininkus miško naudojimo, atkūrimo, priežiūros ir apsaugos klausimais;
7.20. kontroliuoja potencialiai pavojingų hidrotechnikos statinių eksploataciją, derina tvenkinių eksploatacijos taisykles;
7.21. išduoda leidimus žvejybai valstybiniuose vandens telkiniuose, kontroliuoja, ar nuomininkai įgyvendina vandens telkinių tvarkymo planus, laikosi nustatytų žuvų sugavimo limitų, vykdo medžioklės ir žūklės valstybinę aplinkos apsaugos kontrolę priskirtoje teritorijoje;
7.22. nustatyta tvarka išduoda leidimus motorizuotomis priemonėmis plaukioti vandens telkiniuose, leidimus gyvūnų voljerams įrengti, leidimus laukinių gyvūnų, jų dalių įvežimui, išvežimui ir prekybai, leidimus naudoti medžiojamąją fauną;
7.23. kontroliuoja saugomų teritorijų priežiūrą, vertina jų būklę, teikia pasiūlymus dėl jos gerinimo;
7.24. skiria administracines nuobaudas bei kitas administracinio poveikio priemones aplinkos apsaugos įstatymų pažeidėjams; teikia ieškinius dėl aplinkai padarytos žalos atlyginimo, taiko kitas įstatymuose numatytas ekonomines sankcijas; kontroliuoja baudų, lėšų, priteistų už aplinkai padarytą žalą, išieškojimą;
7.25. kontroliuoja, ar tikslingai naudojamos savivaldybių aplinkos apsaugos rėmimo specialiųjų programų lėšos;
7.26. analizuoja regiono aplinkos apsaugos būklę, teikia pasiūlymus suinteresuotoms institucijoms dėl gamtos išteklių naudojimo, aplinkos taršos reguliavimo bei aplinkos apsaugos priemonių įgyvendinimo;
7.28. dalyvauja rengiant tikslines aplinkos apsaugos ir racionalaus gamtos išteklių naudojimo programas regione, pagal kompetenciją kontroliuoja jų įgyvendinimą;
7.30. bendradarbiauja su visuomeninėmis organizacijomis ir piliečiais valstybinės aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės srityje, nustatyta tvarka informuoja visuomenę apie aplinkos kokybės pokyčius, dalyvauja aplinkosauginio švietimo veikloje;
III. DEPARTAMENTO TEISĖS
IV. DEPARTAMENTO DARBO ORGANIZAVIMAS IR ATSAKOMYBĖ
10. Departamento direktorių priima į tarnybą ir atleidžia iš jos aplinkos ministras įstatymų nustatyta tvarka.
11. Departamento direktorius:
11.1. organizuoja departamento darbą ir asmeniškai atsako už tai, kad departamentas vykdytų jam pavestus uždavinius;
11.2. tvirtina departamento struktūrinių padalinių nuostatus, etatų sąrašą, darbo tvarkos taisykles, tvarkas įvairiais aplinkos apsaugos ir finansiniais-ūkiniais klausimais;
11.3. vadovaudamasis įstatymais, priima į pareigas ir atleidžia iš jų departamento valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo ir Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka;
11.4. nustatyta tvarka skatina departamento valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus, už tarnybinius nusižengimus ir darbo tvarkos pažeidimus skiria jiems tarnybines ir drausmines nuobaudas arba teikia pasiūlymus dėl jų skyrimo kompetentingoms institucijoms;
11.5. tvirtina valstybės tarnautojų kategorijas, kvalifikacines klases, darbuotojų darbo užmokesčio koeficientus, nustato priedus prie darbo užmokesčio;
11.8. pagal kompetenciją leidžia įsakymus ir įsakymais tvirtinamus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi;
11.9. atsiskaito Valstybinei aplinkos apsaugos inspekcijai už valstybinės aplinkos apsaugos ir gamtos ištekių naudojimo kontrolės vykdymą bei jos rezultatus regione;
13. Departamento lėšos ir finansinės veiklos kontrolė:
13.1. departamentas finansuojamas iš valstybės biudžeto pagal Aplinkos ministerijos patvirtintas sąmatas, vadovaujantis Finansų ministerijos nustatytomis finansavimo taisyklėmis ir iždo procedūromis. Departamentas gali turėti nebiudžetinių lėšų, kurios naudojamos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
13.2. departamento finansinės veiklos kontrolę pagal kompetenciją vykdo Aplinkos ministerijos, Valstybės kontrolės, Mokesčių inspekcijos, Socialinio draudimo valdybos atitinkami padaliniai;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2003 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. 717
MARIJAMPOLĖS REGIONO APLINKOS APSAUGOS DEPARTAMENTO NUOSTATAI
I. BENDROJI DALIS
1. Aplinkos ministerijos Marijampolės regiono aplinkos apsaugos departamentas (toliau – departamentas) yra biudžetinė įstaiga, organizuojanti ir vykdanti valstybinę aplinkos apsaugos bei gamtos išteklių naudojimo kontrolę jai Aplinkos ministerijos priskirtoje teritorijoje – regione.
2. Departamentas turi juridinio asmens teises, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu. Departamento steigėja yra Aplinkos ministerija. Departamento struktūrą, darbo užmokesčio fondą ir išlaidų sąmatas tvirtina aplinkos ministras.
3. Departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, kitais įstatymais ir Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais aplinkos ministro priimtais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.
4. Departamento veiklą valstybinės aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės srityje koordinuoja ir kontroliuoja Valstybinė aplinkos apsaugos inspekcija.
II. PAGRINDINIAI DEPARTAMENTO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
6. Pagrindinis departamento uždavinys – siekiant užtikrinti teisėtumą ir teisėtvarką aplinkos apsaugos srityje organizuoti ir vykdyti valstybinę aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolę regione.
7. Departamentas, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius:
7.1. vykdo žemės, žemės gelmių, paviršinių ir požeminių vandenų, aplinkos oro, kraštovaizdžio, augalijos, gyvūnijos bei kitų gamtos išteklių naudojimo, atkūrimo ir apsaugos valstybinę kontrolę;
7.2 kontroliuoja, ar fiziniai ir juridiniai asmenys, įmonės, neturinčios juridinio asmens teisių, vykdo aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančiuose įstatymuose bei kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus;
7.3. kontroliuoja, ar fiziniai ir juridiniai asmenys bei įmonės, neturinčios juridinio asmens teisių, teisingai apskaičiuoja mokesčius už gamtos išteklių naudojimą;
7.4. kontroliuoja teršalų išmetimo į aplinką apskaitą, tikrina, ar teisingai apskaičiuoti mokesčiai už aplinkos teršimą;
7.5. nustatyta tvarka išduoda gamtos išteklių naudojimo bei taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimus, pagal teisės aktuose nustatytus reikalavimus nustato taršos normatyvus ir vykdo jų laikymosi kontrolę;
7.6. vykdo teršalų išmetimo ir išleidimo nustatytų normų laikymosi, aplinkos oro, vandens, dirvožemio ir kitų aplinkos komponentų užterštumo valstybinę laboratorinę kontrolę; kontroliuoja ūkio subjektų teršalų emisijų į aplinką ir aplinkos komponentų tyrimų kokybę; tikrina žinybines laboratorijas; teikia duomenis apie taršos šaltinių emisijas ir charakteristikas, būtinas foninio užterštumo lygiui nustatyti; nustatyta tvarka derina nuotekų laboratorinės kontrolės tvarką bei stacionarių aplinkos oro taršos šaltinių kontrolės grafikus; nustatyta tvarka įvertina aplinkos oro monitoringo programas;
7.7. vykdo valstybinį aplinkos monitoringą regione, koordinuoja savivaldybių ir ūkio subjektų vykdomus specialiuosius monitoringus bei kontroliuoja ūkio subjektų atliekamą monitoringą;
7.8. koordinuoja poveikio aplinkai vertinimo procesą: atlieka atranką, tvirtina poveikio aplinkai vertinimo programas regione, nagrinėja ir priima sprendimus dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai privalomo vertinimo ataskaitų;
7.9. nagrinėja visuomenės pasiūlymus, poveikio aplinkai vertinimo subjektų išvadas dėl poveikio aplinkai vertinimo programų, ataskaitų bei planuojamos ūkinės veiklos galimybių ir priima motyvuotą sprendimą, ar planuojama ūkinė veikla, įvertinus jos pobūdį ir poveikį aplinkai, leistina pasirinktoje vietoje;
7.13. nustatyta tvarka išduoda sąlygas teritorijų planavimo dokumentams bei statinių projektams rengti;
7.14. nustatyta tvarka teikia išvadas dėl statinio projekto aplinkos apsaugos dalies, kai planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimas nėra privalomas;
7.15. kontroliuoja, kaip laikomasi Miškų įstatymo, ir atlieka valstybinę visų nuosavybės formų šalies miškų būklės, naudojimo, atkūrimo ir apsaugos kontrolę:
7.16. aplinkos ministerijos nustatyta tvarka išduoda leidimus miškui kirsti valstybinių miškų valdytojams ir privačių miškų savininkams;
7.18. konsultuoja privačių miškų savininkus miško naudojimo, atkūrimo, priežiūros ir apsaugos klausimais;
7.20. kontroliuoja potencialiai pavojingų hidrotechnikos statinių eksploataciją, derina tvenkinių eksploatacijos taisykles;
7.21. išduoda leidimus žvejybai ir organizuoja leidimų platinimą valstybiniuose vandens telkiniuose, kontroliuoja, ar nuomininkai įgyvendina vandens telkinių tvarkymo planus, laikosi nustatytų žuvų sugavimo limitų; nustatyta tvarka paskirsto medžiojamosios faunos sumedžiojimo leidimus (licencijas), išduoda medžioklės lapus;
7.22. nustatyta tvarka išduoda leidimus motorizuotomis priemonėmis plaukioti vandens telkiniuose; leidimus pavojingoms cheminėms medžiagoms įvežti (išvežti) į (iš) Lietuvos Respubliką (-os); leidimus įvežti naudotas automobilines padangas į Lietuvos Respubliką; licencijas pavojingų cheminių medžiagų didmeninei prekybai ir sandėliavimui; atliekas tvarkančių įmonių registracijos pažymėjimus;
7.23. kontroliuoja saugomų teritorijų priežiūrą, vertina jų būklę, teikia pasiūlymus dėl jos gerinimo;
7.24. skiria administracines nuobaudas bei kitas administracinio poveikio priemones aplinkos apsaugos įstatymų pažeidėjams; teikia ieškinius dėl aplinkai padarytos žalos atlyginimo, taiko kitas įstatymuose numatytas ekonomines baudas; kontroliuoja baudų, lėšų, priteistų už aplinkai padarytą žalą, išieškojimą;
7.25. kontroliuoja, ar tikslingai naudojamos savivaldybių specialiosios aplinkos apsaugos programos lėšos;
7.26. analizuoja regiono aplinkos apsaugos būklę, teikia pasiūlymus suinteresuotoms institucijoms dėl gamtos išteklių naudojimo, aplinkos taršos reguliavimo bei aplinkos apsaugos priemonių įgyvendinimo;
7.28. dalyvauja rengiant tikslines aplinkos apsaugos ir racionalaus gamtos išteklių naudojimo programas regione, pagal kompetenciją kontroliuoja jų įgyvendinimą;
7.30. bendradarbiauja su visuomeninėmis organizacijomis ir piliečiais valstybinės aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės srityje, nustatyta tvarka informuoja visuomenę apie aplinkos kokybės pokyčius, dalyvauja aplinkosauginio švietimo veikloje;
III. DEPARTAMENTO TEISĖS
IV. DEPARTAMENTO DARBO ORGANIZAVIMAS IR ATSAKOMYBĖ
10. Departamento direktorių priima į tarnybą ir atleidžia iš jos aplinkos ministras įstatymų nustatyta tvarka.
11. Departamento direktorius:
11.1. organizuoja departamento darbą ir asmeniškai atsako už tai, kad departamentas vykdytų jam pavestus uždavinius;
11.2. tvirtina departamento struktūrinių padalinių nuostatus, etatų sąrašą ir vidaus darbo tvarkos taisykles;
11.3. vadovaudamasis įstatymais, priima į tarnybą ir atleidžia iš jos departamento direktoriaus pavaduotoją, vyriausiąjį buhalterį (finansininką), struktūrinių padalinių valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus;
11.4. nustatyta tvarka skatina departamento valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus, už tarnybinius nusižengimus skiria drausmines nuobaudas arba teikia pasiūlymus dėl jų skyrimo kompetentingoms institucijoms;
11.5. nustato departamento valstybės tarnautojams ir kitiems darbuotojams priedus prie atlyginimo, tvirtina premijavimo nuostatus;
11.8. pagal kompetenciją leidžia įsakymus ir įsakymais tvirtinamus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi;
11.9. atsiskaito Valstybinei aplinkos apsaugos inspekcijai už valstybinės aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės vykdymą bei jos rezultatus regione;
12. Nesant departamento direktoriaus, jį pavaduoja departamento direktoriaus pavaduotojas arba kitas, direktoriaus įsakymu paskirtas departamento struktūrinio padalinio vadovas.
13. Departamento lėšos ir finansinės veiklos kontrolė:
13.1. departamentas finansuojamas iš valstybės biudžeto pagal Aplinkos ministerijos patvirtintas sąmatas, vadovaujantis Finansų ministerijos nustatytomis finansavimo taisyklėmis ir iždo procedūromis. Departamentas gali turėti nebiudžetinių lėšų, kurios naudojamos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
13.2. departamento finansinės veiklos kontrolę pagal kompetenciją vykdo Aplinkos ministerijos, Valstybės kontrolės, Mokesčių inspekcijos, Socialinio draudimo valdybos atitinkami padaliniai;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2003 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. 717
PANEVĖŽIO REGIONO APLINKOS APSAUGOS DEPARTAMENTO NUOSTATAI
I. BENDROJI DALIS
1. Panevėžio regiono aplinkos apsaugos departamentas (toliau – departamentas) yra biudžetinė įstaiga, organizuojanti ir vykdanti valstybinę aplinkos apsaugos bei gamtos išteklių naudojimo kontrolę jai Aplinkos ministerijos priskirtoje teritorijoje – regione.
2. Departamentas turi juridinio asmens teises, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu. Departamento steigėja yra Aplinkos ministerija. Departamento struktūrą, darbo užmokesčio fondą ir išlaidų sąmatas tvirtina aplinkos ministras.
3. Departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, kitais įstatymais ir Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais aplinkos ministro priimtais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.
4. Departamento veiklą valstybinės aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės srityje koordinuoja ir kontroliuoja Valstybinė aplinkos apsaugos inspekcija.
II. PAGRINDINIAI DEPARTAMENTO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
6. Pagrindinis departamento uždavinys – siekiant užtikrinti teisėtumą ir teisėtvarką aplinkos apsaugos srityje, organizuoti ir vykdyti valstybinę aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolę regione.
7. Departamentas, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius:
7.1. vykdo žemės, žemės gelmių, paviršinių ir požeminių vandenų, aplinkos oro, kraštovaizdžio, augalijos, gyvūnijos bei kitų gamtos išteklių naudojimo, atkūrimo ir apsaugos valstybinę kontrolę;
7.2. kontroliuoja, ar fiziniai ir juridiniai asmenys, įmonės, neturinčios juridinio asmens teisių, vykdo aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančiuose įstatymuose bei kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus;
7.3. kontroliuoja, ar fiziniai ir juridiniai asmenys bei įmonės, neturinčios juridinio asmens teisių, teisingai apskaičiuoja mokesčius už gamtos išteklių naudojimą;
7.4. kontroliuoja teršalų išmetimo į aplinką apskaitą, tikrina, ar teisingai apskaičiuoti mokesčiai už aplinkos teršimą;
7.5. nustatyta tvarka išduoda gamtos išteklių naudojimo bei taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimus, pagal teisės aktuose nustatytus reikalavimus nustato taršos normatyvus ir vykdo jų laikymosi kontrolę;
7.6. vykdo teršalų išmetimo ir išleidimo nustatytų normų laikymosi, aplinkos oro, vandens, dirvožemio ir kitų aplinkos komponentų užterštumo valstybinę laboratorinę kontrolę; kontroliuoja ūkio subjektų teršalų emisijų į aplinką ir aplinkos komponentų tyrimų kokybę; tikrina žinybines laboratorijas; teikia duomenis apie taršos šaltinių emisijas ir charakteristikas, būtinas foninio užterštumo lygiui nustatyti;
7.7. vykdo valstybinį aplinkos monitoringą regione, koordinuoja savivaldybių ir ūkio subjektų vykdomus specialiuosius monitoringus bei kontroliuoja ūkio subjektų atliekamą monitoringą;
7.8. koordinuoja poveikio aplinkai vertinimo procesą: atlieka atranką, tvirtina poveikio aplinkai vertinimo programas regione, nagrinėja ir priima sprendimus dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai privalomo vertinimo ataskaitų;
7.9. nagrinėja visuomenės pasiūlymus, poveikio aplinkai vertinimo subjektų išvadas dėl poveikio aplinkai vertinimo programų, ataskaitų bei planuojamos ūkinės veiklos galimybių ir priima motyvuotą sprendimą, ar planuojama ūkinė veikla, įvertinus jos pobūdį ir poveikį aplinkai, leistina pasirinktoje vietoje;
7.13. nustatyta tvarka išduoda sąlygas teritorijų planavimo dokumentams bei statinių projektams rengti;
7.14. nustatyta tvarka teikia išvadas dėl statinio projekto aplinkos apsaugos dalies, kai planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimas nėra privalomas;
7.15. kontroliuoja, kaip laikomasi Miškų įstatymo, ir atlieka valstybinę visų nuosavybės formų šalies miškų būklės, naudojimo, atkūrimo ir apsaugos kontrolę:
7.16. Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka išduoda leidimus miškui kirsti valstybinių miškų valdytojams ir privačių miškų savininkams;
7.18. konsultuoja privačių miškų savininkus miško naudojimo, atkūrimo, priežiūros ir apsaugos klausimais;
7.20. kontroliuoja potencialiai pavojingų hidrotechnikos statinių eksploataciją, derina tvenkinių eksploatacijos taisykles;
7.21. išduoda leidimus žvejybai valstybiniuose vandens telkiniuose, kontroliuoja, ar nuomininkai įgyvendina vandens telkinių tvarkymo planus, laikosi nustatytų žuvų sugavimo limitų;
7.23. kontroliuoja saugomų teritorijų priežiūrą, vertina jų būklę, teikia pasiūlymus dėl jos gerinimo;
7.24. skiria administracines nuobaudas bei kitas administracinio poveikio priemones aplinkos apsaugos įstatymų pažeidėjams; teikia ieškinius dėl aplinkai padarytos žalos atlyginimo, taiko kitas įstatymuose numatytas ekonomines baudas; kontroliuoja baudų, lėšų, priteistų už aplinkai padarytą žalą, išieškojimą;
7.25. kontroliuoja, ar tikslingai naudojamos savivaldybių aplinkos apsaugos specialiosios programos lėšos;
7.26. analizuoja regiono aplinkos apsaugos būklę, teikia pasiūlymus suinteresuotoms institucijoms dėl gamtos išteklių naudojimo, aplinkos taršos reguliavimo bei aplinkos apsaugos priemonių įgyvendinimo;
7.28. dalyvauja rengiant tikslines aplinkos apsaugos ir racionalaus gamtos išteklių naudojimo programas regione, pagal kompetenciją kontroliuoja jų įgyvendinimą;
7.30. bendradarbiauja su visuomeninėmis organizacijomis ir piliečiais valstybinės aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės srityje, nustatyta tvarka informuoja visuomenę apie aplinkos kokybės pokyčius, dalyvauja aplinkosauginio švietimo veikloje;
III. DEPARTAMENTO TEISĖS
IV. DEPARTAMENTO DARBO ORGANIZAVIMAS IR ATSAKOMYBĖ
10. Departamento direktorių priima į tarnybą ir atleidžia iš jos aplinkos ministras įstatymų nustatyta tvarka.
11. Departamento direktorius:
11.1. organizuoja departamento darbą ir asmeniškai atsako už tai, kad departamentas vykdytų jam pavestus uždavinius;
11.2. tvirtina departamento struktūrinių padalinių nuostatus, etatų sąrašą ir vidaus darbo tvarkos taisykles;
11.3. vadovaudamasis įstatymais, priima į tarnybą ir atleidžia iš jos departamento direktoriaus pavaduotoją, vyriausiąjį buhalterį (finansininką), struktūrinių padalinių valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus;
11.4. nustatyta tvarka skatina departamento valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus, už tarnybinius nusižengimus skiria jiems drausmines nuobaudas arba teikia pasiūlymus dėl jų skyrimo kompetentingoms institucijoms;
11.5. nustato departamento valstybės tarnautojams ir kitiems darbuotojams priedus prie atlyginimo, tvirtina premijavimo nuostatus;
11.8. pagal kompetenciją leidžia įsakymus ir įsakymais tvirtinamus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi;
11.9. atsiskaito Valstybinei aplinkos apsaugos inspekcijai už valstybinės aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės vykdymą bei jos rezultatus regione;
13. Departamento lėšos ir finansinės veiklos kontrolė:
13.1. departamentas finansuojamas iš valstybės biudžeto pagal Aplinkos ministerijos patvirtintas sąmatas, vadovaujantis Finansų ministerijos nustatytomis finansavimo taisyklėmis ir iždo procedūromis. Departamentas gali turėti nebiudžetinių lėšų, kurios naudojamos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
13.2. departamento finansinės veiklos kontrolę pagal kompetenciją vykdo Aplinkos ministerijos, Valstybės kontrolės, Mokesčių inspekcijos, Socialinio draudimo valdybos atitinkami padaliniai;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2003 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. 717
ŠIAULIŲ REGIONO APLINKOS APSAUGOS DEPARTAMENTO NUOSTATAI
I. BENDROJI DALIS
1. Šiaulių regiono aplinkos apsaugos departamentas (toliau – departamentas) yra biudžetinė įstaiga, pagal savo kompetenciją organizuojanti ir vykdanti aplinkos apsaugos bei gamtos išteklių naudojimo kontrolę jai Aplinkos ministerijos priskirtoje teritorijoje – regione.
2. Departamentas turi juridinio asmens teises, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu. Departamento steigėja yra Aplinkos ministerija. Departamento struktūrą, darbo užmokesčio fondą ir išlaidų sąmatas tvirtina aplinkos ministras.
3. Departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, kitais įstatymais ir Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Valstybinės aplinkos apsaugos kontrolės nuostatais, kitais aplinkos ministro priimtais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.
4. Departamento veiklą valstybinės aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės srityje koordinuoja ir kontroliuoja Valstybinė aplinkos apsaugos inspekcija.
II. PAGRINDINIAI DEPARTAMENTO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
6. Pagrindinis departamento uždavinys – siekiant užtikrinti teisėtumą ir teisėtvarką aplinkos apsaugos srityje, organizuoti ir vykdyti valstybinę aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolę regione.
7. Departamentas, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius:
7.1. vykdo žemės, žemės gelmių, paviršinių ir požeminių vandenų, aplinkos oro, kraštovaizdžio, augalijos, gyvūnijos bei kitų gamtos išteklių naudojimo, atkūrimo ir apsaugos valstybinę kontrolę;
7.2. kontroliuoja, ar fiziniai ir juridiniai asmenys, įmonės, neturinčios juridinio asmens teisių, vykdo aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančiuose įstatymuose bei kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus;
7.3. kontroliuoja, ar fiziniai ir juridiniai asmenys bei įmonės, neturinčios juridinio asmens teisių, teisingai apskaičiuoja mokesčius už gamtos išteklių naudojimą;
7.4. kontroliuoja teršalų išmetimo į aplinką apskaitą, tikrina, ar teisingai apskaičiuoti mokesčiai už aplinkos teršimą;
7.5. nustatyta tvarka išduoda gamtos išteklių naudojimo bei taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimus, pagal teisės aktuose nustatytus reikalavimus nustato taršos normatyvus ir vykdo jų laikymosi kontrolę;
7.6. vykdo teršalų išmetimo ir išleidimo nustatytų normų laikymosi, aplinkos oro, vandens, dirvožemio ir kitų aplinkos komponentų užterštumo valstybinę laboratorinę kontrolę; kontroliuoja ūkio subjektų teršalų emisijų į aplinką ir aplinkos komponentų tyrimų kokybę; tikrina žinybines laboratorijas; teikia duomenis apie taršos šaltinių emisijas ir charakteristikas, būtinas foninio užterštumo lygiui nustatyti;
7.7. vykdo valstybinį aplinkos monitoringą regione, koordinuoja savivaldybių ir ūkio subjektų vykdomus specialiuosius monitoringus bei kontroliuoja ūkio subjektų atliekamą monitoringą;
7.8. koordinuoja poveikio aplinkai vertinimo procesą: atlieka atranką, tvirtina poveikio aplinkai vertinimo programas regione, nagrinėja ir priima sprendimus dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai privalomo vertinimo ataskaitų;
7.9. nagrinėja visuomenės pasiūlymus, poveikio aplinkai vertinimo subjektų išvadas dėl poveikio aplinkai vertinimo programų, ataskaitų bei planuojamos ūkinės veiklos galimybių ir priima motyvuotą sprendimą, ar planuojama ūkinė veikla, įvertinus jos pobūdį ir poveikį aplinkai, leistina pasirinktoje vietoje;
7.13. nustatyta tvarka išduoda sąlygas teritorijų planavimo dokumentams bei statinių projektams rengti;
7.14. nustatyta tvarka teikia išvadas dėl statinio projekto aplinkos apsaugos dalies, kai planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimas nėra privalomas;
7.16. kontroliuoja potencialiai pavojingų hidrotechnikos statinių eksploataciją, derina tvenkinių eksploatacijos taisykles;
7.17. išduoda leidimus žvejybai valstybiniuose vandens telkiniuose, kontroliuoja, ar nuomininkai įgyvendina vandens telkinių tvarkymo planus, laikosi nustatytų žuvų sugavimo limitų;
7.19. kontroliuoja saugomų teritorijų priežiūrą, vertina jų būklę, teikia pasiūlymus dėl jos gerinimo;
7.20. skiria administracines nuobaudas bei kitas administracinio poveikio priemones aplinkos apsaugos įstatymų pažeidėjams; teikia ieškinius dėl aplinkai padarytos žalos atlyginimo, taiko kitas įstatymuose numatytas ekonomines baudas; kontroliuoja baudų, lėšų, priteistų už aplinkai padarytą žalą, išieškojimą;
7.21. kontroliuoja, ar tikslingai naudojamos savivaldybių aplinkos apsaugos specialiosios programos lėšos;
7.22. analizuoja regiono aplinkos apsaugos būklę, teikia pasiūlymus suinteresuotoms institucijoms dėl gamtos išteklių naudojimo, aplinkos taršos reguliavimo bei aplinkos apsaugos priemonių įgyvendinimo;
7.24. dalyvauja rengiant tikslines aplinkos apsaugos ir racionalaus gamtos išteklių naudojimo programas regione, pagal kompetenciją kontroliuoja jų įgyvendinimą;
7.26. bendradarbiauja su visuomeninėmis organizacijomis ir piliečiais valstybinės aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės srityje, nustatyta tvarka informuoja visuomenę apie aplinkos kokybės pokyčius, dalyvauja aplinkosauginio švietimo veikloje;
7.29. kontroliuoja, kaip laikomasi Miškų įstatymo, ir atlieka valstybinę visų nuosavybės formų šalies miškų būklės, naudojimo, atkūrimo ir apsaugos kontrolę;
7.30. Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka išduoda leidimus miškui kirsti valstybinių miškų valdytojams ir privačių miškų savininkams;
7.32. konsultuoja privačių miškų savininkus miško naudojimo, atkūrimo, priežiūros ir apsaugos klausimais;
III. DEPARTAMENTO TEISĖS
IV. DEPARTAMENTO DARBO ORGANIZAVIMAS IR ATSAKOMYBĖ
10. Departamento direktorių priima į tarnybą ir atleidžia iš jos aplinkos ministras įstatymų numatyta tvarka.
11. Departamento direktorius:
11.1. organizuoja departamento darbą ir asmeniškai atsako už tai, kad departamentas vykdytų jam pavestus uždavinius;
11.2. tvirtina departamento struktūrinių padalinių nuostatus, etatų sąrašą ir vidaus darbo tvarkos taisykles;
11.3. vadovaudamasis įstatymais, priima į tarnybą ir atleidžia iš jos departamento direktoriaus pavaduotoją, vyriausiąjį finansininką, struktūrinių padalinių darbuotojus;
11.4. nustatyta tvarka skatina departamento valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus, už tarnybinius nusižengimus skiria jiems drausmines nuobaudas arba teikia pasiūlymus dėl jų skyrimo kompetentingoms institucijoms;
11.5. nustato departamento valstybės tarnautojams ir kitiems darbuotojams priedus prie atlyginimo, tvirtina premijavimo nuostatus;
11.8. pagal kompetenciją leidžia įsakymus ir įsakymais tvirtinamus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi;
11.9. atsiskaito Valstybinei aplinkos apsaugos inspekcijai už valstybinės aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės vykdymą bei jos rezultatus regione;
13. Departamento lėšos ir finansinės veiklos kontrolė:
13.1. departamentas finansuojamas iš Valstybės biudžeto pagal Aplinkos ministerijos patvirtintas sąmatas, vadovaujantis Finansų ministerijos nustatytomis finansavimo taisyklėmis ir iždo procedūromis. Departamentas gali turėti nebiudžetinių lėšų, kurios naudojamos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
13.2. departamento finansinės veiklos kontrolę pagal kompetenciją vykdo Aplinkos ministerijos, Valstybės kontrolės, Mokesčių inspekcijos, Socialinio draudimo valdybos atitinkami padaliniai;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2003 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. 717
UTENOS REGIONO APLINKOS APSAUGOS DEPARTAMENTO NUOSTATAI
I. BENDROJI DALIS
1. Utenos regiono aplinkos apsaugos departamentas (toliau – departamentas) yra biudžetinė įstaiga, organizuojanti ir vykdanti valstybinę aplinkos apsaugos bei gamtos išteklių naudojimo kontrolę jai Aplinkos ministerijos priskirtoje teritorijoje – regione.
2. Departamentas turi juridinio asmens teises, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu. Departamento steigėja yra Aplinkos ministerija. Departamento struktūrą, darbo užmokesčio fondą ir išlaidų sąmatas tvirtina aplinkos ministras.
3. Departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, kitais įstatymais ir Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais aplinkos ministro priimtais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.
4. Departamento veiklą valstybinės aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės srityje koordinuoja ir kontroliuoja Valstybinė aplinkos apsaugos inspekcija.
II. PAGRINDINIAI DEPARTAMENTO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
6. Pagrindinis departamento uždavinys – siekiant užtikrinti teisėtumą ir teisėtvarką aplinkos apsaugos srityje, organizuoti ir vykdyti valstybinę aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolę regione.
7. Departamentas, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius:
7.1. vykdo žemės, žemės gelmių, paviršinių ir požeminių vandenų, aplinkos oro, kraštovaizdžio, augalijos, gyvūnijos bei kitų gamtos išteklių naudojimo, atkūrimo ir apsaugos valstybinę kontrolę;
7.2. kontroliuoja, ar fiziniai ir juridiniai asmenys vykdo aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančiuose įstatymuose bei kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus;
7.3. kontroliuoja, ar fiziniai ir juridiniai asmenys teisingai apskaičiuoja mokesčius už gamtos išteklių naudojimą;
7.4. kontroliuoja teršalų išmetimo į aplinką apskaitą, tikrina, ar teisingai apskaičiuoti mokesčiai už aplinkos teršimą;
7.5. nustatyta tvarka išduoda gamtos išteklių naudojimo bei taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimus, pagal teisės aktuose nustatytus reikalavimus nustato taršos normatyvus ir vykdo jų laikymosi kontrolę;
7.6. vykdo teršalų išmetimo ir išleidimo nustatytų normų laikymosi, aplinkos oro, vandens, dirvožemio ir kitų aplinkos komponentų užterštumo valstybinę laboratorinę kontrolę; kontroliuoja ūkio subjektų teršalų emisijų į aplinką ir aplinkos komponentų tyrimų kokybę; tikrina žinybines laboratorijas; teikia duomenis apie taršos šaltinių emisijas ir charakteristikas, būtinas foninio užterštumo lygiui nustatyti;
7.7. vykdo valstybinį aplinkos apsaugos monitoringą regione, koordinuoja savivaldybių ir ūkio subjektų vykdomus specialiuosius monitoringus bei kontroliuoja ūkio subjektų atliekamą monitoringą;
7.8. koordinuoja poveikio aplinkai vertinimo procesą: atlieka atranką, tvirtina poveikio aplinkai vertinimo programas regione, nagrinėja ir priima sprendimus dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai privalomo vertinimo ataskaitų;
7.9. nagrinėja visuomenės pasiūlymus, poveikio aplinkai vertinimo subjektų išvadas dėl poveikio aplinkai vertinimo programų, ataskaitų bei planuojamos ūkinės veiklos galimybių ir priima motyvuotą sprendimą, ar planuojama ūkinė veikla, įvertinus jos pobūdį ir poveikį aplinkai, leistina pasirinktoje vietoje;
7.13. nustatyta tvarka išduoda sąlygas teritorijų planavimo dokumentams bei statinių projektams rengti;
7.14. nustatyta tvarka teikia išvadas dėl statinio projekto aplinkos apsaugos dalies, kai planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimas nėra privalomas;
7.15. kontroliuoja, kaip laikomasi Miškų įstatymo, ir atlieka valstybinę visų nuosavybės formų šalies miškų būklės, naudojimo, atkūrimo ir apsaugos kontrolę;
7.16. Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka išduoda leidimus miškui kirsti valstybinių miškų valdytojams ir privačių miškų savininkams;
7.18. konsultuoja privačių miškų savininkus miško naudojimo, atkūrimo, priežiūros ir apsaugos klausimais;
7.20. kontroliuoja potencialiai pavojingų hidrotechnikos statinių eksploataciją, derina tvenkinių eksploatacijos taisykles;
7.21. išduoda leidimus žvejybai valstybiniuose vandens telkiniuose, kontroliuoja, ar nuomininkai įgyvendina vandens telkinių tvarkymo planus, laikosi nustatytų žuvų sugavimo limitų;
7.23. kontroliuoja saugomų teritorijų priežiūrą, vertina jų būklę, teikia pasiūlymus dėl jos gerinimo;
7.24. skiria administracines nuobaudas bei kitas administracinio poveikio priemones aplinkos apsaugos įstatymų pažeidėjams; teikia ieškinius dėl aplinkai padarytos žalos atlyginimo, taiko kitas įstatymuose numatytas ekonomines baudas; kontroliuoja baudų, lėšų, priteistų už aplinkai padarytą žalą, išieškojimą;
7.25. kontroliuoja, ar tikslingai naudojamos savivaldybių aplinkos apsaugos specialiosios programos lėšos;
7.26. analizuoja regiono aplinkos apsaugos būklę, teikia pasiūlymus suinteresuotoms institucijoms dėl gamtos išteklių naudojimo, aplinkos taršos reguliavimo bei aplinkos apsaugos priemonių įgyvendinimo;
7.28. dalyvauja rengiant tikslines aplinkos apsaugos ir racionalaus gamtos išteklių naudojimo programas regione, pagal kompetenciją kontroliuoja jų įgyvendinimą;
7.30. bendradarbiauja su visuomeninėmis organizacijomis ir piliečiais valstybinės aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės srityje, nustatyta tvarka informuoja visuomenę apie aplinkos kokybės pokyčius, dalyvauja aplinkosauginio švietimo veikloje;
III. DEPARTAMENTO TEISĖS
IV. DEPARTAMENTO DARBO ORGANIZAVIMAS IR ATSaKOMYBĖ
10. Departamento direktorių priima į tarnybą ir atleidžia iš jos aplinkos ministras įstatymų nustatyta tvarka.
11. Departamento direktorius:
11.1. organizuoja departamento darbą ir asmeniškai atsako už tai, kad departamentas vykdytų jam pavestus uždavinius;
11.2. tvirtina departamento struktūrinių padalinių nuostatus, etatų sąrašą ir darbo tvarkos taisykles;
11.3. vadovaudamasis įstatymais, priima į tarnybą ir atleidžia iš jos departamento direktoriaus pavaduotoją, vyriausiąjį buhalterį, struktūrinių padalinių valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus;
11.4. nustatyta tvarka skatina departamento valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus, už tarnybinius nusižengimus skiria jiems drausmines nuobaudas arba teikia pasiūlymus dėl jų skyrimo kompetentingoms institucijoms;
11.5. nustato departamento valstybės tarnautojams ir kitiems darbuotojams priedus prie atlyginimo, tvirtina premijavimo nuostatus;
11.8. pagal kompetenciją leidžia įsakymus ir įsakymais tvirtinamus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi;
11.9. atsiskaito Valstybinei aplinkos apsaugos inspekcijai už valstybinės aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės vykdymą bei jos rezultatus regione;
13. Departamento lėšos ir finansinės veiklos kontrolė:
13.1. departamentas finansuojamas iš valstybės biudžeto pagal Aplinkos ministerijos patvirtintas sąmatas, vadovaujantis Finansų ministerijos nustatytomis finansavimo taisyklėmis ir iždo procedūromis. Departamentas gali turėti nebiudžetinių lėšų, kurios naudojamos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
13.2. departamento finansinės veiklos kontrolę pagal kompetenciją vykdo Aplinkos ministerijos, Valstybės kontrolės, Mokesčių inspekcijos, Socialinio draudimo fondo valdybos atitinkami padaliniai;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2003 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. 717
VILNIAUS REGIONO APLINKOS APSAUGOS DEPARTAMENTO NUOSTATAI
I. BENDROJI DALIS
1. Aplinkos ministerijos Vilniaus regiono aplinkos apsaugos departamentas (toliau – departamentas) yra biudžetinė įstaiga, pagal savo kompetenciją organizuojanti ir vykdanti aplinkos apsaugos bei gamtos išteklių naudojimo valstybinę kontrolę regione.
2. Departamentas yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Departamento steigėja yra Aplinkos ministerija. Departamento struktūrą, darbo užmokesčio fondą ir išlaidų sąmatas tvirtina aplinkos ministras.
3. Departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, kitais teisės aktais ir Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, aplinkos ministro priimtais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais.
4. Departamento veiklą valstybinės aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės srityje koordinuoja ir kontroliuoja Valstybinė aplinkos apsaugos inspekcija
II. PAGRINDINIAI DEPARTAMENTO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
6. Pagrindinis departamento uždavinys – siekiant užtikrinti teisėtumą ir teisėtvarką aplinkos apsaugos srityje, organizuoti ir vykdyti valstybinę aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolę regione.
7. Departamentas, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius:
7.1. vykdo žemės, žemės gelmių, paviršinių ir požeminių vandenų, aplinkos oro, kraštovaizdžio, augalijos, gyvūnijos bei kitų gamtos išteklių naudojimo, atkūrimo ir apsaugos valstybinę kontrolę;
7.2. kontroliuoja, ar fiziniai ir juridiniai asmenys, įmonės, neturinčios juridinio asmens teisių, vykdo aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančiuose įstatymuose bei kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus;
7.3. kontroliuoja, ar fiziniai ir juridiniai asmenys bei įmonės, neturinčios juridinio asmens teisių, teisingai apskaičiuoja mokesčius už gamtos išteklių naudojimą;
7.4. kontroliuoja teršalų išmetimo į aplinką apskaitą, tikrina, ar teisingai apskaičiuoti mokesčiai už aplinkos teršimą;
7.5. nustatyta tvarka išduoda gamtos išteklių naudojimo bei taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimus, pagal teisės aktuose nustatytus reikalavimus nustato taršos normatyvus ir vykdo jų laikymosi kontrolę;
7.6. vykdo teršalų išmetimo ir išleidimo nustatytų normų laikymosi, aplinkos oro, vandens, dirvožemio ir kitų aplinkos komponentų užterštumo valstybinę laboratorinę kontrolę; kontroliuoja ūkio subjektų teršalų emisijų į aplinką ir aplinkos komponentų tyrimų kokybę; tikrina žinybines laboratorijas; teikia duomenis apie taršos šaltinių emisijas ir charakteristikas, būtinas foninio užterštumo lygiui nustatyti;
7.7. vykdo valstybinį aplinkos monitoringą regione, koordinuoja savivaldybių ir ūkio subjektų vykdomus specialiuosius monitoringus bei kontroliuoja ūkio subjektų atliekamą monitoringą;
7.8. koordinuoja poveikio aplinkai vertinimo procesą: atlieka atranką, tvirtina poveikio aplinkai vertinimo programas regione, nagrinėja ir priima sprendimus dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai privalomo vertinimo ataskaitų;
7.9. nagrinėja visuomenės pasiūlymus, poveikio aplinkai vertinimo subjektų išvadas dėl poveikio aplinkai vertinimo programų, ataskaitų bei planuojamos ūkinės veiklos galimybių ir priima motyvuotą sprendimą, ar planuojama ūkinė veikla, įvertinus jos pobūdį ir poveikį aplinkai, leistina pasirinktoje vietoje;
7.13. nustatyta tvarka išduoda sąlygas teritorijų planavimo dokumentams bei statinių projektams rengti;
7.14. nustatyta tvarka teikia išvadas dėl statinio projekto aplinkos apsaugos dalies, kai planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimas nėra privalomas;
7.15. kontroliuoja, kaip laikomasi Miškų įstatymo, ir atlieka valstybinę visų nuosavybės formų šalies miškų būklės, naudojimo, atkūrimo ir apsaugos kontrolę;
7.16. Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka išduoda leidimus miškui kirsti valstybinių miškų valdytojams ir privačių miškų savininkams;
7.18. konsultuoja privačių miškų savininkus miško naudojimo, atkūrimo, priežiūros ir apsaugos klausimais;
7.20. kontroliuoja potencialiai pavojingų hidrotechnikos statinių eksploataciją, derina tvenkinių eksploatacijos taisykles;
7.21. išduoda leidimus žvejybai valstybiniuose vandens telkiniuose, kontroliuoja, ar nuomininkai įgyvendina vandens telkinių tvarkymo planus, laikosi nustatytų žuvų sugavimo limitų;
7.23. kontroliuoja saugomų teritorijų priežiūrą, vertina jų būklę, teikia pasiūlymus dėl jos gerinimo;
7.24. skiria administracines nuobaudas bei kitas administracinio poveikio priemones aplinkos apsaugos įstatymų pažeidėjams; teikia ieškinius dėl aplinkai padarytos žalos atlyginimo, taiko kitas įstatymuose numatytas ekonomines baudas; kontroliuoja baudų, lėšų, priteistų už aplinkai padarytą žalą, išieškojimą;
7.25. kontroliuoja, ar tikslingai naudojamos savivaldybių aplinkos apsaugos specialiosios programos lėšos;
7.26. analizuoja regiono aplinkos apsaugos būklę, teikia pasiūlymus suinteresuotoms institucijoms dėl gamtos išteklių naudojimo, aplinkos taršos reguliavimo bei aplinkos apsaugos priemonių įgyvendinimo;
7.28. dalyvauja rengiant tikslines aplinkos apsaugos ir racionalaus gamtos išteklių naudojimo programas regione, pagal kompetenciją kontroliuoja jų įgyvendinimą;
7.30. bendradarbiauja su visuomeninėmis organizacijomis ir piliečiais valstybinės aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės srityje, nustatyta tvarka informuoja visuomenę apie aplinkos kokybės pokyčius, dalyvauja aplinkosauginio švietimo veikloje;
III. DEPARTAMENTO TEISĖS
IV. DEPARTAMENTO DARBO ORGANIZAVIMAS IR ATSAKOMYBĖ
9. Departamento direktorių priima į tarnybą ir atleidžia iš jos aplinkos ministras įstatymų nustatyta tvarka.
10. Departamento direktorius:
10.1. organizuoja departamento darbą ir asmeniškai atsako už tai, kad departamentas vykdytų jam pavestus uždavinius;
10.2. tvirtina departamento struktūrinių padalinių nuostatus, etatų sąrašą ir vidaus darbo tvarkos taisykles;
10.3. vadovaudamasis įstatymais, priima į tarnybą ir atleidžia iš jos departamento direktoriaus pavaduotoją, vyriausiąjį buhalterį (finansininką), struktūrinių padalinių valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus;
10.4. nustatyta tvarka skatina departamento valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus, už tarnybinius nusižengimus skiria jiems drausmines nuobaudas arba teikia pasiūlymus dėl jų skyrimo kompetentingoms institucijoms;
10.5. nustato departamento valstybės tarnautojams ir kitiems darbuotojams priedus prie atlyginimo, tvirtina premijavimo nuostatus;
10.8. pagal kompetenciją leidžia įsakymus ir įsakymais tvirtinamus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi;
10.9. atsiskaito Valstybinei aplinkos apsaugos inspekcijai už valstybinės aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo kontrolės vykdymą bei jos rezultatus regione;
12. Departamento lėšos ir finansinės veiklos kontrolė:
12.1. departamentas finansuojamas iš valstybės biudžeto pagal Aplinkos ministerijos patvirtintas sąmatas, vadovaujantis Finansų ministerijos nustatytomis finansavimo taisyklėmis ir iždo procedūromis. Departamentas gali turėti nebiudžetinių lėšų, kurios naudojamos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
12.2. departamento finansinės veiklos kontrolę pagal kompetenciją vykdo Aplinkos ministerijos, Valstybės kontrolės, Mokesčių inspekcijos, Socialinio draudimo valdybos atitinkami padaliniai;