LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2008 M. VASARIO 27 D. ĮSAKYMO NR. 3D-92 „DĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „NAUDOJIMASIS KONSULTAVIMO PASLAUGOMIS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2009 m. balandžio 2 d. Nr. 3D-221

Vilnius

 

Pakeičiu Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Naudojimasis konsultavimo paslaugomis“ įgyvendinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. vasario 27 d. įsakymu Nr. 3D-92 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Naudojimasis konsultavimo paslaugomis“ įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 25-925), ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

 

ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS                                                           KAZYS STARKEVIČIUS

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2008 m. vasario 27 d.

įsakymu Nr. 3D-92

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2009 m. balandžio 2 d.

įsakymo Nr. 3D-221 redakcija)

 

LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „NAUDOJIMASIS KONSULTAVIMO PASLAUGOMIS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Naudojimasis konsultavimo paslaugomis“ (toliau – Priemonė) įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis 2005 m. rugsėjo 20 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai (OL 2005 L 277, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. sausio 19 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 74/2009 (OL 2009 L 30, p. 100), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1974/2006, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai taikymo taisykles (OL 2006 L 368, p. 15), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2008 m. lapkričio 27 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1175/2008 (OL 2008 L 318, p. 6), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 189 „Dėl valstybės institucijų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai priemonių įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-839), Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 m. programa, patvirtinta 2007 m. spalio 19 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2007)5076 (toliau – Programa), ir Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 3D-153 (Žin., 2007, Nr. 41-1562; 2009, Nr. 21-834) (toliau – Programos administravimo taisyklės).

 

II. VARTOJAMI SUTRUMPINIMAI IR SĄVOKOS

 

2. Šiose taisyklėse vartojami sutrumpinimai:

Ministerija – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija.

Agentūra – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos.

EŽŪFKP – Europos žemės ūkio fondas kaimo plėtrai.

3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

Informacinis pranešimas – Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) pareiškėjui siunčiamas pranešimas, kuriame pateikiama informacija apie jo paramos paraiškos administravimą.

Konsultavimo paslauga – paslauga, kai ūkininkai ar miško valdytojai konsultuojami dėl ūkininkavimo veiklos žemės ir miškų ūkyje tobulinimo.

4. Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jas apibrėžia Programos administravimo taisyklės ir kiti teisės aktai.

 

III. PRIEMONĖS TIKSLAI

 

Priemonės tikslai:

5.1. Bendrasis tikslas:

Didinti žemės ir miškų ūkio konkurencingumą, stiprinant žmogiškuosius išteklius užtikrinti konkurencingų aukštos kokybės, aukštesnės pridėtinės vertės produktų gamybą ir gerinti aplinkos sąlygas, sukurti ir išlaikyti darbo vietas, didinti pajamas žemės ir miškų ūkio bei kaimo plėtros sektoriuje.

5.2. Specialieji tikslai:

5.2.1. Padėti sėkmingiau įgyvendinti teisės aktų nustatytus valdymo ir geros agrarinės bei aplinkosaugos būklės reikalavimus, darbo saugos standartus;

5.2.2. Diegti agrarinės aplinkosaugos priemones;

5.2.3. Pagerinti ūkių veiklos buhalterinės apskaitos tvarkymo būklę;

5.2.4. Padėti miškų savininkams taikyti pažangaus ūkininkavimo metodus.

6. Veiklos tikslai – paremti pareiškėjus, siekiančius gauti konsultavimo paslaugas teisės aktų nustatytų valdymo ir geros agrarinės bei aplinkosaugos būklės reikalavimų, numatytų 2009 m. sausio 19 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 73/2009, nustatančio bendrąsias tiesioginės paramos schemų ūkininkams pagal bendrą žemės ūkio politiką taisykles ir nustatančio tam tikras paramos schemas ūkininkams, iš dalies keičiančio reglamentus (EB) Nr. 1290/2005, (EB) Nr. 247/2006, (EB) Nr. 378/2007 ir panaikinančio reglamentą (EB) Nr. 1782/2003(OL 2009 L 30 p. 16), 5 ir 6 straipsniuose bei jo II ir III prieduose, ir darbo saugos standartų, grindžiamų Europos Bendrijos teisės aktais, agrarinės aplinkosaugos priemonių ūkiuose diegimo, ūkių buhalterinės apskaitos tvarkymo, miškų ūkio klausimais.

 

IV. REMIAMOS VEIKLOS SRITYS

 

7. Pagal priemonę „Naudojimasis konsultavimo paslaugomis“ remiamas fizinių ir juridinių asmenų, susijusių su žemės ir miškų ūkio veikla, individualus konsultavimas pagal šias veiklos sritis:

7.1. konsultavimo paslauga dėl ūkio atitikimo įvertinant teisės aktų nustatytus valdymo ir geros agrarinės bei aplinkosaugos būklės reikalavimus, numatytus reglamento (EB) Nr. 73/2009 5 ir 6 straipsniuose bei jo II ir III prieduose, darbo saugos standartus, grindžiamus Bendrijos teisės aktais (toliau – pirmoji veiklos sritis);

7.2. konsultavimo paslauga dėl teisės aktų nustatytų valdymo ir geros agrarinės bei aplinkosaugos būklės reikalavimų, numatytų reglamento (EB) Nr. 73/2009 5 ir 6 straipsniuose bei jo II ir III prieduose, neatitikimų ar pažeidimų pašalinimo, darbo saugos standartų, grindžiamų Bendrijos teisės aktais, įgyvendinimo (toliau – antroji veiklos sritis);

7.3. konsultavimo paslauga agrarinės aplinkosaugos klausimais dalyvaujantiems ar ketinantiems dalyvauti agrarinės aplinkosaugos priemonėse asmenims (toliau – trečioji veiklos sritis);

7.4. konsultavimo paslauga ūkio veiklos buhalterinės apskaitos tvarkymo klausimais (toliau – ketvirtoji veiklos sritis);

7.5. konsultavimo paslauga miškų ūkio veiklos klausimais (toliau – penktoji veiklos sritis).

 

V. PARAMOS DYDIS

 

8. Paramos dydis vienam paramos gavėjui 2007–2013 metų laikotarpiu pagal atskiras veiklos sritis:

8.1. pagal pirmąją veiklos sritį – iki 863 Lt, finansuojant 80 proc. tinkamų išlaidų;

8.2. pagal antrąją veiklos sritį – iki 2590 Lt, finansuojant 80 proc. tinkamų išlaidų;

8.3. pagal trečiąją veiklos sritį – iki 1726 Lt, finansuojant 80 proc. tinkamų išlaidų;

8.4. pagal ketvirtąją veiklos sritį – iki 1726 Lt, finansuojant 50 proc. tinkamų išlaidų;

8.5. pagal penktąją veiklos sritį – iki 1726 Lt, finansuojant 80 proc. tinkamų išlaidų.

9. Bendra maksimali paramos suma vienam paramos gavėjui pagal visas veiklos sritis per 2007–2013 metų laikotarpį negali viršyti 5179 Lt, kaip nustatyta reglamento (EB) 1698/2005 priede.

10. Konsultavimo paslaugų teikimo didžiausias valandos įkainis, pagal kurį apskaičiuojama didžiausia mokėtina paramos suma, už teikiamų konsultavimo paslaugų valandą gali būti keičiamas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu, atsižvelgiant į poreikius. Didžiausias konsultavimo paslaugų teikimo valandos įkainis taikomas atsižvelgiant į konsultavimo paslaugų suteikimo metu galiojusį normatyvinį didžiausią įkainį (remiantis sąskaitos už konsultavimo paslaugas išrašymo data).

 

VI. GALIMI PAREIŠKĖJAI

 

11. Paramos paraiškas gali teikti:

11.1. fiziniai asmenys, ne jaunesni kaip 18 metų amžiaus, užsiimantys žemės ir miškų ūkio veikla ir teisės aktų nustatyta tvarka įregistravę žemės ūkio valdas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre ir ūkininkų ūkius Lietuvos Respublikos ūkininkų ūkių registre;

11.2. juridiniai asmenys, užsiimantys žemės ir miškų ūkio veikla, teisės aktų nustatyta tvarka įregistravę žemės ūkio valdas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre;

11.3. miško valdytojai, įregistravę privačią miško valdą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre.

 

VII. NETINKAMI PAREIŠKĖJAI

 

12. Pareiškėjui parama negali būti skiriama, jei:

12.1. pareiškėjas paramos paraiškoje arba pridedamuose dokumentuose, ar pagal užklausimą pateiktuose dokumentuose pateikė neteisingą informaciją;

12.2. pareiškėjui yra iškelta byla dėl bankroto arba jis yra likviduojamas;

12.3. yra priimtas galutinis sprendimas dėl:

12.3.1. pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš EB ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų pažeidimo. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą vienerius metus nuo galutinio sprendimo priėmimo;

12.3.2. paramos mokėjimo nutraukimo dėl padaryto pažeidimo. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą vienerius metus nuo galutinio sprendimo priėmimo;

12.3.3. pareiškėjo įvykdytos nusikalstamos veikos ar administracinio teisės pažeidimo, susijusio su parama. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą dvejus metus nuo galutinio sprendimo priėmimo.

 

VIII. TINKAMUMO KRITERIJAI

 

13. Reikalavimai paramai gauti yra šie:

13.1. konsultavimo paslaugos turi būti suteiktos pagal Konsultavimo įstaigų ir konsultantų akreditavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. gegužės 18 d. įsakymu Nr. 3D-242 (Žin., 2007, Nr. 57-2207; 2008 Nr. 48-1790), akredituotų konsultavimo įstaigų ir akredituotų konsultantų ar individualią veiklą įregistravusių akredituotų konsultantų;

13.2. parama konsultavimo paslaugoms gauti pagal trečiąją, ketvirtąją ir penktąją veiklos sritis gali būti suteikta asmenims, užsiimantiems žemės ūkio veikla ir įvardytiems Taisyklių VI skyriaus 11.1 ir 11.2 punktuose, jei konsultavimo paslaugos apima konsultavimą pagal pirmąją ir (ar) antrąją veiklos sritis;

13.3. parama konsultavimo paslaugoms gauti pagal trečiąją, ketvirtąją ir penktąją veiklos sritis gali būti suteikta asmenims, užsiimantiems miškų ūkio veikla ir įvardytiems Taisyklių 11.3 punkte, jei konsultavimo paslaugos apima konsultavimą dėl darbo saugos standartų, valdymo ir geros agrarinės bei aplinkosaugos būklės reikalavimų, numatytų reglamento (EB) Nr. 73/2009 5 ir 6 straipsniuose bei jo II ir III prieduose įgyvendinimo miško valdoje.

 

IX. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

14. Gaunant konsultavimo paslaugas pagal IV skyriuje nurodytas veiklos sritis, tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos tos, kurias patiria paramos gavėjas nuo paramos paraiškos pateikimo dienos ir pagrįstos konsultavimo įstaigos išrašyta sąskaita, kurioje turi būti nurodyta:

14.1. suteiktų konsultavimo paslaugų veiklos sritys;

14.2. konsultavimo paslaugų pagal kiekvieną veiklos sritį teikimo trukmė (valandomis);

14.3. mokėtina lėšų suma už kiekvieną konsultavimo paslaugų veiklos sritį.

15. Paramos paraiškose, kurios pateiktos iki 2013 metų gruodžio 31 d. ir kuriose numatytoms konsultavimo veikloms skiriama parama, numatytos konsultavimo veiklos turi būti įgyvendintos ir paramos lėšos išmokėtos iki 2015 m. gruodžio 31 d. Tam, kad paramos lėšos paramos gavėjui būtų išmokėtos iki 2015 m. gruodžio 31 d., paramos gavėjas turi suplanuoti konsultavimo veiklas taip, kad jis pateiktų Agentūrai paskutinį mokėjimo prašymą ne vėliau kaip likus 3 mėn. iki 2015 m. gruodžio 31 d.

16. Konsultavimo paslaugų gavimo laikotarpis nurodomas pareiškėjo pateiktoje paramos paraiškoje (Taisyklių 1 priedas).

17. Netinkamos finansuoti išlaidos – išlaidos, patirtos nesilaikant šių Taisyklių.

18. Pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį paramos gavėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą (Žin., 2002, Nr. 35-1271) turi ar galėtų turėti galimybę įtraukti į PVM atskaitą (net jei tokio PVM paramos gavėjas į atskaitą neįtraukė), visais atvejais yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų.

 

X. PARAMOS PARAIŠKOS TEIKIMO, ADMINISTRAVIMO IR PARAMOS SKYRIMO TVARKA

 

19. Paramos paraiškos forma, pateikta šių Taisyklių 1 priede, taip pat skelbiama ministerijos ir Agentūros interneto svetainėse adresais: www.zum.lt ir www.nma.lt.

20. Paramos paraiškas iš pareiškėjų priima Agentūra Programos administravimo taisyklėse nurodytais adresais. Paramos paraiška ir (arba) papildomi dokumentai turi būti pateikti pareiškėjo asmeniškai arba per raštu įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, per kurjerį, faksu arba elektroniniu paštu ir t. t.) arba kitais adresais pateiktos paraiškos nepriimamos.

21. Kiekvienas paramos paraiškos ir jos priedų originalo ir kopijos lapas turi būti patvirtintas pareiškėjo ar įgalioto asmens parašu. Tokiu būdu prisiimant atsakomybę už paramos paraiškos originalo ir kopijos duomenų atitikimą.

22. Paramos paraiškų vertinimas pradedamas nelaukiant paramos paraiškų priėmimo termino pabaigos. Paramos paraiškos vertinimas negali trukti ilgiau kaip 30 darbo dienų nuo jos užregistravimo Agentūroje dienos.

23. Paramos paraiškos vertinamos ir jų vertinimo procesas organizuojamas vadovaujantis Agentūros nustatyta tvarka.

24. Paramos paraiškų vertinimą sudaro:

24.1. paramos paraiškų administracinės atitikties tikrinimas;

24.2. tinkamumo skirti paramą vertinimas.

25. Prieš užregistruojant paramos paraišką, atliekamas administracinės atitikties tikrinimas, kuris negali trukti ilgiau kaip 1 darbo diena. Administracinės atitikties tikrinimo metu nustatoma, ar paramos paraiška yra tinkamai užpildyta ir ar pateikti visi reikalaujami dokumentai. Jeigu atliekant administracinės atitikties tikrinimą yra nustatoma, kad pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) paramos paraiška užpildyta netinkamai, paramos paraiška neregistruojama ir Agentūros darbuotojas pareiškėjui įteikia arba išsiunčia pranešimą, kuriame nurodomos paramos paraiškos neregistravimo priežastys.

26. Atlikus administracinės atitikties tikrinimą, tinkamai užpildytos paramos paraiškos yra užregistruojamos ir perduodamos į kitą vertinimo etapą.

27. Paramos paraiškos tinkamumo skirti paramą vertinimo metu nustatoma, ar paraiškoje numatyta veikla tinkama gauti paramą iš EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo lėšų, numatytų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete, ir galima paramos suma suapvalinta iki sveikųjų skaičių.

28. Agentūrai priimant sprendimą dėl paramos skyrimo, turi būti užtikrinta, kad paskirstytos paramos suma neviršytų priemonei ir atskiroms veiklos sritims nustatytos didžiausios leistinos įsipareigojimų sumos.

29. Tuo atveju, jei priimtas sprendimas finansuoti paramos paraiškoje nurodytas veiklos sritis, Agentūra parengia informacinį pranešimą ir per 5 darbo dienas registruotu laišku informuoja pareiškėją apie paramos sumą ir lyginamąją paramos dalį, nurodo konsultavimo veiklos sritis, pagal kurias numatyta suteikti paramą, mokėjimo prašymų pateikimo laiką.

30. Pareiškėjas, gavęs informacinį pranešimą, tampa paramos gavėju.

31. Jei paramos paraiškoje nurodytoms veiklos sritims parama neskiriama, Agentūra tokiam pareiškėjui per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos registruotu laišku išsiunčia šį sprendimą.

32. Apie priimtą sprendimą Agentūra informuoja ministeriją per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl paramos skyrimo ar neskyrimo priėmimo dienos.

 

XI. MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMAS IR ADMINISTRAVIMAS

 

33. Mokėjimo prašymo forma pateikiama šių Taisyklių 4 priede.

34. Mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus pateikiama Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt ir ministerijos interneto svetainėje www.zum.lt.

35. Mokėjimo prašymus kartu su reikalaujamais priedais iš paramos gavėjų priima ir registruoja Agentūra pagal paramos gavėjo žemės ūkio ir kaimo valdos ar miško valdos registravimo vietą.

36. Mokėjimo prašymą pateikus pavėluotai, jis užregistruojamas, tačiau paramos gavėjas raštu turi Agentūrai paaiškinti priežastis ir pateikti pateisinimo dokumentus, kuriuose pagrindžiamos vėlavimo priežastys. Kitu atveju mokėjimo prašymas atmetamas. Sankcijos dėl pavėluoto mokėjimo prašymo pateikimo nustatomos Programos administravimo taisyklėse.

37. Mokėjimo prašymus turi pateikti paramos gavėjas arba jo raštu įgaliotas asmuo. Kitais būdais (pvz., paštu, faksu arba elektroniniu paštu) pateikti mokėjimo prašymai nepriimami.

38. Paramos gavėjas turi pateikti mokėjimo prašymo ir pridedamų dokumentų originalus. Pateikiamų pridedamų dokumentų originalai pažymimi atitinkamu spaudu ir grąžinami paramos gavėjui, o toliau administruoti pasiliekamos pridedamų dokumentų kopijos, patvirtintos spaudu „TIKRA“.

39. Kartu su mokėjimo prašymu yra pateikiami šie dokumentai:

39.1. konsultavimo paslaugų suteikimo sutartis (-ys) su konsultavimo paslaugų teikėju (-ais) (sutarties rekomendacinė forma pateikta Taisyklių 2 priede);

39.2. Konsultavimo paslaugų suteikimo aktas (-ai) (Taisyklių 3 priedas);

39.3. sąskaita (-os) už suteiktas konsultavimo paslaugas, kurioje (-ose) detaliai turi būti nurodytos suteiktos konsultavimo paslaugos pagal kiekvieną veiklos sritį, jų teikimo trukmė ir mokėtinos sumos už kiekvieną konsultavimo paslaugą pagal veiklos sritis. Tais atvejais, kai prašoma patirtas išlaidas apmokėti pagal išlaidų kompensavimo būdą, kartu su sąskaita pateikiami mokėjimo pavedimai;

39.4. nuosavos lėšų dalies už konsultavimo paslaugas apmokėjimą įrodantys dokumentai (banko spaudu patvirtinti banko sąskaitos išrašai, internetine bankininkyste besinaudojančių pareiškėjų pateikti išrašai, patvirtinti pareiškėjo parašu ir kt.).

40. Paramos gavėjas išlaidoms kompensuoti gali pateikti ne daugiau kaip po vieną mokėjimo prašymą kiekvieną metų ketvirtį (ne daugiau kaip keturis mokėjimo prašymus per metus).

41. Teikdamas pirmąjį mokėjimo prašymą, paramos gavėjas, užsiimantis žemės ūkio veikla, turi prašyti paramos už konsultavimo paslaugą pagal pirmąją veiklos sritį.

42. Nepateikus nei vieno mokėjimo prašymo per tris kalendorinius metus nuo paramos skyrimo, taikoma sankcija, numatyta šių Taisyklių XIV skyriuje.

43. Paramos gavėjų atsiskaitymai su konsultavimo paslaugų teikėjais turi vykti tik per bankines institucijas.

44. Mokėjimo prašymai vertinami Programos administravimo taisyklių nustatyta tvarka. Agentūra turi įvertinti mokėjimo prašymą ir ministerijai pateikti pinigų užsakymo paraišką per 20 kalendorinių dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo ir užregistravimo Agentūroje dienos. Tais atvejais, kai prašoma pateikti papildomus duomenis arba ištaisyti nurodytus mokėjimo prašymo trūkumus, mokėjimo prašymas turi būti įvertintas ir pinigų užsakymo paraiška ministerijai turi būti pateikta – per 30 kalendorinių dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo ir užregistravimo Agentūroje datos.

 

XII. PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

45. Šiai priemonei taikomas sąskaitų apmokėjimo būdas ir išlaidų kompensavimo būdas.

46. Pagal sąskaitų apmokėjimo būdą paramos gavėjas patikrina kiekvieną konsultavimo paslaugų teikėjo pateiktą sąskaitą, jos atitiktį konsultavimo paslaugų teikimo sutarties sąlygoms, priima suteiktas konsultavimo paslaugas ir, priėmęs sąskaitą, kaip tinkamą apmokėti, bei apmokėjęs nuosavo indėlio dalį (50 arba 20 proc.), pateikia ją Agentūrai kartu su mokėjimo prašymu. Kartu su mokėjimo prašymu paramos gavėjas privalo pateikti dokumentus, įrodančius nuosavos indėlio dalies apmokėjimą.

47. Pagal sąskaitų apmokėjimo būdą paramos gavėjas privalo per 5 darbo dienas nuo lėšų gavimo į sąskaitą išmokėti gautas lėšas konsultavimo paslaugų teikėjui ir išsiųsti Agentūrai pranešimą apie apmokėjimą, pridėdamas lėšų apmokėjimo įrodymo dokumentus.

48. Pagal išlaidų kompensavimo būdą paramos gavėjas už konsultavimo paslaugas sumoka savo lėšomis ir teikia Agentūrai mokėjimo prašymus, kuriuose deklaruoja patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus ir (arba) jų kopijas, patvirtintas paramos gavėjo ar jo įgalioto asmens parašu ir antspaudu (jei toks turimas).

49. Paramos lėšos paramos gavėjui išmokamos Programos administravimo taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais.

 

XIII. PRIEŽIŪRA IR TIKRINIMAS

 

50. Mokėjimo prašymams bet kuriame jų administravimo etape gali būti atliekama patikra vietoje. Patikros metu tikrinami pareiškėjo paraiškoje bei mokėjimo prašyme nurodytų konsultavimo paslaugų suteikimo faktas. Patikros vietoje metu surašoma patikros vietoje ataskaita.

51. Patikros vietoje metu tikrinama:

51.1. ūkio patikros lapo užpildymo faktas, jei buvo suteiktos konsultacijos dėl ūkio įvertinimo, kaip jis atitinka teisės aktų nustatytus valdymo ir geros agrarinės bei aplinkosaugos būklės reikalavimus, numatytus reglamento (EB) Nr. 73/2009 5 ir 6 straipsniuose bei jo II ir III prieduose, ir darbo saugos standartus, grindžiamus Bendrijos teisės aktais. Informacijos konfidencialumo užtikrinimo tikslais ūkio patikros lapą draudžiama kopijuoti ir viešinti jame esančią informaciją;

51.2. ūkiui parengtų konsultacijų (rekomendacijų), kaip pašalinti nustatytus neatitikimus ir pažeidimus, buvimas, jei buvo suteiktos konsultacijos dėl teisės aktų nustatytų valdymo ir geros agrarinės bei aplinkosaugos būklės reikalavimų, numatytų reglamento (EB) Nr. 73/2009 5 ir 6 straipsniuose bei jo II ir III prieduose, neatitikimų ar pažeidimų pašalinimo ir darbo saugos standartų, grindžiamų Bendrijos teisės aktais, įgyvendinimo. Konsultacijos (rekomendacijos) turi apimti pasiūlymus, kaip pagerinti paramos gavėjo veiklą srityse, kuriose buvo suteiktos konsultavimo paslaugos;

51.3. ūkiui parengtų konsultacijų (rekomendacijų), susijusių su agrarinės aplinkosaugos reikalavimų įgyvendinimu, buvimas, jei buvo suteiktos konsultacijos dėl agrarinės aplinkosaugos;

51.4. ūkio buhalterinės apskaitos tvarkymo faktas, jei buvo suteiktos konsultacijos dėl ūkio veiklos buhalterinės apskaitos tvarkymo;

51.5. parengtų konsultacijų (rekomendacijų), susijusių su miškų ūkiu, buvimas, jei buvo suteiktos konsultacijos dėl miškų ūkio. Konsultacijos dėl miškų ūkio turi minimaliai supažindinti su valdymo ir geros agrarinės bei aplinkosaugos būklės reikalavimais, numatytais reglamento (EB) Nr. 73/2009 5 ir 6 straipsniuose bei jo II ir III prieduose, ir Miško darbų saugos taisyklių DT 1-96, patvirtintų Lietuvos Respublikos miškų ūkio ministro 1996 m. lapkričio 22 d. įsakymu Nr. 208 (Žin., 1996, Nr.116-2733), nuostatomis.

52. Jei pareiškėjas / paramos gavėjas nebendradarbiauja su asmenimis, turinčiais teisę audituoti ir kontroliuoti konsultavimo paslaugų suteikimo faktą, tai laikoma paramos gavimo ir naudojimo sąlygų pažeidimu.

53. Apie patikras vietoje pareiškėjams ir (arba) paramos gavėjams pranešama iš anksto, jeigu toks išankstinis paramos gavėjo informavimas neturės neigiamos įtakos patikros vietoje rezultatams. Bendruoju atveju apie patikrą vietoje paramos gavėjas informuojamas raštu, ne anksčiau kaip prieš 48 valandas iki patikros vietoje atlikimo.

 

XIV. SANKCIJOS

 

54. Paramos gavėjui nesilaikant ar pažeidžiant paramos suteikimo sąlygas, numatomos dvi privalomų sankcijų rūšys:

54.1. paramos neskyrimas;

54.2. paramos susigrąžinimas.

55. Parama neskiriama:

55.1. Agentūrai nustačius, kad pareiškėjas / paramos gavėjas sąmoningai pateikė klaidingą informaciją;

55.2. jei paramos gavėjas per trejus metus nuo paramos skyrimo nepradėjo įgyvendinti konsultavimo veiklos (nepateikė nė vieno mokėjimo prašymo). Ši sankcija netaikoma, kai mokėjimo prašymas pateikiamas pavėluotai dėl svarbių aplinkybių.

56. Paramos susigrąžinimas taikomas, kai paramos gavėjas:

56.1. nesutinka, kad paramos paraiškoje pateikti duomenys būtų tvarkomi ir saugomi ES paramos valdymo ir priežiūros informacinėje sistemoje;

56.2. prieštarauja, kad informacija apie pateiktą paramos paraišką, nurodant pareiškėją / paramos gavėją, registracijos numerį ir prašomą ir (ar) gautą paramos sumą, būtų skelbiama Agentūros interneto svetainėje;

56.3. negrąžina Agentūrai klaidingai apskaičiuotos ir pervestos paramos sumos.

 

XV. PARAMOS PARAIŠKOJE NUMATYTŲ VEIKLŲ PAKEITIMAI

 

57. Jokie su Agentūra raštu nesuderinti nukrypimai, keičiantys konsultavimo paslaugų teikimo apimtis ir sritis, skiriamų lėšų dydžius atskiroms konsultavimo sritims, mokėjimo prašymų pateikimo tvarką, pakeitimai, pratęsiantys konsultavimo paslaugų teikimo laikotarpį ar kitaip keičiantys Agentūros informaciniame pranešime nurodytas paramos konsultacijoms skyrimo sąlygas, nėra leidžiami. Atskirais atvejais paramos gavėjas privalo nedelsdamas raštu informuoti Agentūrą apie visus pakeitimus, susijusius su paraiškoje nurodytos (-ų) konsultavimo veiklos (-ų) įgyvendinimu.

58. Iškilus poreikiui keisti konsultavimo veiklos pobūdį, konsultavimo paslaugų teikimo apimtis ir veiklos sritis, lėšų dydžius atskiroms konsultavimo sritims, mokėjimo prašymų pateikimo tvarką, paramos gavėjas turi pateikti argumentuotą prašymą Agentūrai. Apie Agentūros sutikimą / nesutikimą keisti paramos teikimo sąlygas paramos gavėjas informuojamas raštu.

59. Agentūra paramos gavėjo prašymą keisti konsultavimo paslaugų gavimo sąlygas gali:

59.1. atmesti;

59.2. patenkinti;

59.3. patenkinti iš dalies arba su tam tikromis sąlygomis.

60. Paramos gavėjui perdavus Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre įregistruotas valdas, paramos teikimas pagal priemonę „Naudojimasis konsultavimo paslaugomis“ nutraukiamas.

 

XVI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

61. Dokumentų saugojimo, apskundimo tvarką nustato Programos administravimo taisyklės ir kiti teisės aktai.

62. Programos administravimo taisyklėse numatytų ataskaitų apie paramos panaudojimą paramos gavėjai neteikia.

63. Pasikeitus šiose Taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos tų teisės aktų nuostatos.

_________________


Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų

programos priemonės „Naudojimasis

konsultavimo paslaugomis“

įgyvendinimo taisyklių

1 priedas

 

(Paramos paraiškos forma)

 

PARAMOS PARAIŠKA PAGAL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĘ „NAUDOJIMASIS KONSULTAVIMO PASLAUGOMIS“

 

NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS

KONTROLĖS DEPARTAMENTO |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| TERITORINIS SKYRIUS**

 

|_|_|_|_| |_|_| |_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

(paramos paraiškos registracijos data ir registracijos numeris)

 

(paramos paraišką užregistravusio tarnautojo pareigos) (vardas, pavardė) (parašas)

 

Paramos paraiška vertinti priimta              £[]

Paramos paraiška atmesta                         £[]

_________________

**Pildo Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos Kontrolės departamento teritorinio skyriaus tarnautojas

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

(pareiškėjo vardas, pavardė/juridinio asmens teisinė forma ir pavadinimas)

 

Adresas (buveinė)

(Nurodomi pareiškėjo gyvenamoji vieta, telefonas, faksas, el. pakas, kuriais galima susisiekti paraiškos vertinimo ir paramos naudojimo metu)

Savivaldybės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Seniūnijos pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Gyvenamosios vietovės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Gatvės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Namo Nr. |_|_|_|

Buto Nr. |_|_|_|

Pašto indeksas |_|_|_|_|_|_|_|

Telefono Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Fakso Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

El. paštas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

Kokiu būdu norite gauti informaciją apie paramos paraiškos administravimo eigą?

PASTABA. Užpildykite tik vieną langelį.

Paštu

£[]

Elektroniniu paštu

£[]

 

I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ

 

1. Žemės ūkio ir kaimo valdos identifikavimo kodas

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

(Nurodomas Žemės ūkio valdos identifikavimo kodas iš VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro pažymėjimo apie valdos įregistravimą)

1.1. Žemės ūkio ir kaimo valdos adresas, jei skiriasi nuo gyvenamosios vietos (buveinės):

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

(Nurodomas žemės ūkio valdos identifikavimo adresas iš VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro pažymėjimo apie valdos įregistravimą)

2. Ūkininko ūkio identifikavimo kodas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|

(Nurodomas ūkininko ūkio identifikavimo kodas iš Ūkininko ūkio įregistravimo pažymėjimo)

3. Fizinio/juridinio asmens kodas

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

4. PVM mokėtojo kodas

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

(Jei esate PVM mokėtojas)

5. Pareiškėjo veikla (-os):

5.1. žemės ūkis                 |_|

5.2. miškininkystė             |_|

 

II. INFORMACIJA APIE KONSULTAVIMO PASLAUGAS, KURIOMS PRAŠOMA PARAMOS

 

1. Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos (toliau – KPP) priemonės kodas

|1|1|4|

2. KPP priemonės pavadinimas

Naudojimasis konsultavimo paslaugomis

Pažymėti

Prašoma paramos suma, Lt

3. Priemonės veiklos sritis

(nurodoma veiklos sritis, pagal kurią prašoma parama, pažymint Ženklu „X“)

1 veiklos sritis. Konsultavimo paslauga dėl ūkio atitikimo įvertinant teisės aktų nustatytus valdymo ir geros agrarinės bei aplinkosaugos būklės reikalavimus, numatytus reglamento (EB) Nr. 73/2009 5 ir 6 straipsniuose bei jo II ir III prieduose, darbo saugos standartus, grindžiamus Bendrijos teisės aktais.

|_|

 

2 veiklos sritis. Konsultavimo paslauga dėl teisės aktų nustatytų valdymo ir geros agrarinės bei aplinkosaugos būklės reikalavimų, numatytų reglamento (EB) Nr. 73/2009 5 ir 6 straipsniuose bei jo II ir III prieduose, neatitikimų ar pažeidimų, pašalinimo, darbo saugos standartų, grindžiamų Bendrijos teisės aktais, įgyvendinimo.

|_|

 

3 veiklos sritis. Konsultavimo paslauga agrarinės aplinkosaugos klausimais dalyvaujantiems ar ketinantiems dalyvauti agrarinės aplinkosaugos priemonėse asmenims.

|_|

 

4 veiklos sritis. Konsultavimo paslauga ūkio veiklos buhalterinės apskaitos tvarkymo klausiniais.

|_|

 

5 veiklos sritis.

Konsultavimo paslauga miškų ūkio klausiniais.

|_|

 

4. Prašoma paramos suma (Lt)

|_|_|_|_|_|_|_|_| Lt

Nurodoma prašoma paramos suma, be PVM ir kitų išlaidą.

5. Konsultacijų gavimo laikotarpis

|_|_|_|_| |_|_| |_|_| – |_|_|_|_| |_|_| |_|_|

(Nurodoma planuojama konsultavimo paslaugų teikimo sutarties pasirašymo data ir planuojama paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai data (metai/mėnuo/diena))

6. Atsakingas už konsultavimo paslaugų gavimą asmuo (nurodoma, kai pareiškėjas juridinis asmuo)

1. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

2. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

 

III. KITA INFORMACIJA

(Šioje lentelėje pareiškėjas atsako į pateiktus klausimus, pažymėdamas ženklu „X“ langelį ties žodžiu „Taip“ arba „Ne“)

 

1.

Ar įsipareigojate laikytis Geros ūkininkavimo praktikos reikalavimų ir užtikrinti, kad žemės ūkio naudmenos ir pasėliai būtų geros agrarinės būklės?

£[]

Taip

£[]

Ne

2.

Ar tvarkote (įsipareigojate tvarkyti) buhalterinę apskaitą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus reikalavimus?

£[]

Taip

£[]

Ne

 

IV. PATEIKIAMI DOKUMENTAI

 

Eil. Nr.

Dokumento pavadinimas

Pažymėti X

Puslapių skaičius

1.

Pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas (pasas ar asmens tapatybės kortelė)

£[]

|_|_|

2.

Juridinio asmens registravimo pažymėjimas (Pateikia juridiniai asmenys)

£[]

|_|_|

3.

Pareiškėjo išduota pažyma apie konsultuojamo asmens darbą įmonėje (Pateikia juridiniai asmenys)

£[]

|_|_|

4.

Kiti dokumentai

£[]

|_|_|

 

VI. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA

 

Aš pretenduodamas gauti paramą pagal priemonę „Naudojimasis konsultavimo paslaugomis“, pasirašydamas šioje paramos paraiškoje, patvirtinu, kad:

1.

visa šioje paramos paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga;

2.

nesu pažeidęs jokios kitos sutarties dėl investicinės paramos skyrimo iš EB arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų;

3.

žinau, kad paramos paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją);

4.

sutinku, kad paramos paraiškoje pateikti duomenys būtų apdorojami ir saugomi EB fondų kompiuterinėje informacinėje valdymo ir priežiūros sistemoje;

5.

esu informuotas ir sutinku, kad Agentūra tikrins mano asmens duomenis kituose valstybės registruose ir duomenų bazėse. Esu informuotas, kad nesutikęs esu pats atsakingas už reikiamų dokumentų/pažymų pateikimą laiku Agentūrai;

6.

esu informuotas, kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti Bendrijos finansinius interesus, Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka;

7.

sutinku, kad visa su šia paramos paraiška susijusi informacija būtų naudojama statistikos tikslais, vertinimo ir tyrimų tikslais;

8.

įsipareigoju klaidingai apskaičiuotą ir pervestą į mano atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumą grąžinti Agentūrai;

9.

žinau, kad Agentūra gali patikrinti pateiktus duomenis bei atlikti patikrą vietoje ir gauti papildomos informacijos apie mano ūkinę veiklą. Pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti ir kitos susijusios Lietuvos Respublikos ir EB institucijos;

10.

žinau, kad gautos konsultavimo paslaugos turi apimti valdymo ir geros agrarinės bei aplinkosaugos būklės reikalavimus, numatytus reglamento (EB) Nr. 73/2009 5 ir 6 straipsniuose bei jo II ir III prieduose, darbo saugos standartus, grindžiamus Bendrijos teisės aktais;

11.

esu informuotas, kad turiu teisę žinoti apie savo asmens duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti, sunaikinti savo asmens duomenis arba sustabdyti savo asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų;

12.

esu susipažinęs su sankcijomis, kurios bus taikomos nesilaikant ar pažeidžiant paramos suteikimo sąlygas.

Pareiškėjo vardas, pavardė (pavadinimas), antspaudas (naudojamas, jei turimas)

 

Pareiškėjo atstovo vardas, pavardė, pareigos, parašas (nurodoma, jei teikia juridinis asmuo)

 

Data, vieta

 

 

Jei paraišką padėjo užpildyti konsultantas, nurodykite:

 

Konsultanto vardas ir pavardė

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Institucijos pavadinimas

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Telefono ir fakso Nr.

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

PASTABA. Pareiškėjo pateikti duomenys bus apdoroti elektroniniu būdu, juos kontrolės tikslais gali panaudoti Agentūra, kitos susijusios Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijos

 

Pareiškėjo parašas _______________

 

_________________


Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų

programos priemonės „Naudojimasis

konsultavimo paslaugomis“

įgyvendinimo taisyklių

2 priedas

 

(Sutarties rekomendacinė forma)

 

KONSULTAVIMO PASLAUGŲ TEIKIMO SUTARTIS Nr.

 

200_ m.                    d. Nr.

____________________

(sudarymo vieta)

 

I. SUTARTIES ŠALYS

 

1. ___________________________________ , atstovaujamas (-a) ______________________,

(konsultavimo paslaugų teikėjo pavadinimas)                                   (pareigos, vardas, pavardė)

veikiančio (-ios) pagal ___________________  (toliau – Konsultavimo paslaugų teikėjas (-a), ir

(dokumento pavadinimas)

____________________________________________________________ , atstovaujama (-as)

(žemės ūkio veiklos subjektas, miško valdytojas, miškų ūkio įmonė)

_________________________________ veikiančio (-ios) pagal ________________________

(pareigos, vardas, pavardė)                                                  (dokumento pavadinimas)

(toliau – Konsultuojamas asmuo),vadovaudamiesi Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Naudojimasis konsultavimo paslaugomis“ įgyvendinimo taisyklėmis, sudarė šią sutartį (toliau – Sutartis),

 

II. SUTARTIES DALYKAS

 

2. Pagal šią Sutartį Konsultavimo paslaugos teikėjas įsipareigoja teikti Konsultuojamam asmeniui konsultavimo paslaugas (toliau – Paslaugos) pagal 3 punkte nurodytas konsultavimo sritis, o Konsultuojamas asmuo įsipareigoja priimti ir mokėti už suteiktas Paslaugas Sutartyje nurodytomis sąlygomis ir tvarka,

 

 

 

3. Teikiamos konsultavimo paslaugos pagal atskiras veiklos sritis:

 

Veiklos srities pavadinimas

Pasirenkama veiklos sritis (žymėti – X)

Numatomas valandų skaičius

Valandos įkainis, be PVM, Lt

Bendra suma, be PVM, Lt

PVM suma, Lt

Bendra suma, su PVM, Lt

Pirmoji veiklos sritis.

Konsultavimo paslauga dėl ūkio atitikimo įvertinant teisės aktų nustatytus valdymo ir geros agrarinės bei aplinkosaugos būklės reikalavimus, numatytus reglamento (EB) Nr. 73/2009 5 ir 6 straipsniuose bei jo II ir III prieduose, darbo saugos standartus, grindžiamus Bendrijos teisės aktais.

Viešosios paramos dydis iki 863 Lt, viešąja parama gali būti finansuojama 80 proc. tinkamų išlaidų.

 

 

 

 

 

 

Antroji veiklos sritis.

Konsultavimo paslauga dėl teisės aktų nustatytų valdymo ir geros agrarinės bei aplinkosaugos būklės reikalavimų, numatytų reglamento (EB) Nr. 73/2009 5 ir 6 straipsniuose bei jo II ir III prieduose, neatitikimų ar pažeidimų pašalinimo, darbo saugos standartų, grindžiamų Bendrijos teisės aktais, įgyvendinimo. Viešosios paramos dydis iki 2590 Lt, viešąja parama gali būti finansuojama 80 proc. tinkamų išlaidų.

 

 

 

 

 

 

Trečioji veiklos sritis.

Konsultavimo paslauga agrarinės aplinkosaugos klausimais dalyvaujantiems ar ketinantiems dalyvauti agrarinės aplinkosaugos priemonėse asmenims.

Viešosios paramos dydis iki 1726 Lt, viešąja parama gali būti finansuojama 80 proc. tinkamų išlaidų.

 

 

 

 

 

 

Ketvirtoji veiklos sritis.

Konsultavimo paslauga ūkio veiklos buhalterinės apskaitos tvarkymo klausimais.

Viešosios paramos dydis iki 1726 Lt, viešąja parama gali būti finansuojama 50 proc. tinkamų išlaidų.

 

 

 

 

 

 

Penktoji veiklos sritis.

Konsultavimo paslauga miškų ūkio klausimais.

Viešosios paramos dydis iki 1726 Lt, viešąja parama gali būti finansuojama 80 proc. tinkamų išlaidų.

 

 

 

 

 

 

Iš viso, Lt

 

 

 

 

 

 

Bendra maksimali viešosios paramos suma vienam paramos gavėjui per 2007–2013 metų laikotarpį negali viršyti 5179 Lt.

 

 

4. Paslaugos teikiamos nuo šios Sutarties įsigaliojimo dienos.

5. Paslaugų teikimo terminas ne vėliau kaip iki 20__ m. _______________ d.

 

III. APMOKĖJIMO TVARKA

 

6. Konsultuojamo asmens mokama kaina už Paslaugų teikimo valandą yra ________  Lt

____________________________________________ be pridėtinės vertės mokesčio (PVM).

(suma žodžiais)

PVM sudaro ___________ Lt _______________________________ . Bendra Konsultavimo

(suma žodžiais)

paslaugos teikimo valandos kaina _________ Lt____________________________________ .

(suma žodžiais)

7. Konsultuojamo asmens mokama kaina už Paslaugas yra _____________________  Lt

___________________________________________________________________ be PVM.

(suma žodžiais)

PVM sudaro _____________ Lt________________________________________________ .

(suma žodžiais)

Bendra Sutarties suma ____________ Lt __________________________________  su PVM.

(suma žodžiais)

Šalys sutaria, kad apmokėjimas vykdomas dalimis tokia tvarka:

7.1. Konsultuojamo asmens mokamas avansas yra _____________________  Lt ______

_____________________________ be PVM. PVM sudaro _____________ Lt ___________

(suma žodžiais)

___________________________________ . Bendra avanso suma sudaro _____________ Lt

(suma žodžiais)

__________________________ su PVM ir privalo būti sumokėta iki 20__ m. __________ d.

(suma žodžiais)

7.2. Likusią sumą Konsultuojamas asmuo įsipareigoja sumokėti už faktiškai suteiktas Paslaugas per ___________ darbo dienų nuo konsultavimo paslaugų suteikimo akto pasirašymo dienos pagal Konsultavimo paslaugų teikėjo pateiktą sąskaitą. Konsultavimo paslaugų teikėjui vėluojant pateikti sąskaitą, apmokėjimo terminas atidedamas tiek dienų, kiek vėluojama pateikti sąskaitą.

 

IV. ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI

 

8. Konsultavimo paslaugų teikėjas įsipareigoja:

8.1. supažindinti su pagrindinėmis paramos teikimo sąlygomis pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonę „Naudojimasis konsultavimo paslaugomis“;

8.2. tinkamai, laiku ir kokybiškai teikti paslaugas, pagal iš anksto su Konsultuojamu asmeniu suderintus reikalavimus;

8.3. Sutarties galiojimo laikotarpiu ir bet kada vėliau pasibaigus Sutarčiai ar ją nutraukus prieš terminą, išlaikyti gautos informacijos konfidencialumą ir nesuteikti šios informacijos tretiesiems asmenims be Konsultuojamo asmens sutikimo, išskyrus sunkius Europos Sąjungos ar nacionalinės teisės pažeidimo atvejus;

8.4. raštu pateikti gaires, rekomendacijas ir siūlymus pagal suteiktų paslaugų sritis.

9. Konsultuojamas asmuo įsipareigoja:

9.1. per 5 (penkias) darbo dienas nuo Konsultavimo paslaugų teikėjo pareikalavimo suteikti Konsultavimo paslaugų teikėjui visą reikiamą ir būtiną informaciją ir (ar) paaiškinimus, kad Paslaugų teikėjas galėtų tinkamai suteikti šioje Sutartyje numatytas paslaugas;

9.2. pretenzijas dėl nekokybiškai suteiktos paslaugos pateikti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo momento, kai paaiškėja, kad konsultavimo paslauga suteikta nekokybiškai.

 

V. SUTEIKTŲ PASLAUGŲ PERDAVIMO SĄLYGOS

 

10. Kiekviena šalis privalo atlyginti kitai šaliai visus nuostolius, kuriuos kita Šalis patiria dėl šioje Sutartyje numatytų įsipareigojimų nevykdymo.

11. Konsultuojamas asmuo įsipareigoja priimti iš Konsultavimo paslaugų teikėjo kokybiškai suteiktas paslaugas. Suteiktos paslaugos perduodamos abiem šalims pasirašant Konsultavimo paslaugų suteikimo aktą, kurio forma pateikiama Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Naudojimasis konsultavimo paslaugomis“ įgyvendinimo taisyklių 3 priede.

12. Gavęs raštu iš Konsultuojamo asmens pranešimą apie pastebėtus trūkumus, Konsultavimo paslaugų teikėjas privalo savo sąskaita pašalinti visus teikiamų ir/ar suteiktų paslaugų atlikimo trūkumus per trumpiausią įmanomą protingą terminą.

 

VI. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ

 

13. Nustatytu terminu nesumokėjęs už suteiktas paslaugas, Konsultuojamas asmuo Konsultavimo paslaugų teikėjui moka ______________ proc. dydžio delspinigius nuo nesumokėtos sumos už kiekvieną pavėluotą dieną (išskyrus force majeure atvejus).

14. Šalys susitaria, kad delspinigiai pradedami skaičiuoti kitą dieną, pasibaigus mokėjimo už paslaugas terminui ir baigiami skaičiuoti atitinkamai šaliai įvykdžius savo įsipareigojimus.

 

VII. KITOS SĄLYGOS

 

15. Ši Sutartis įsigalioja jos pasirašymo dieną ir galioja iki visiško šalių tarpusavio įsipareigojimų įvykdymo.

16. Visi šios Sutarties sąlygų pakeitimai ir papildymai galioja tik tuo atveju, jei jie įforminami raštu ir pasirašyti abiejų šalių.

17. Už Konsultavimo paslaugos teikėjo suteiktų konsultacijų bei rekomendacijų diegimą ūkyje atsakingas pats Konsultuojamas asmuo. Konsultavimo paslaugos teikėjas neatsako, jei Konsultuojamas asmuo nesilaikė ar neįdiegė Konsultavimo paslaugos tiekėjo rekomendacijų ar neištaisė nustatytų trūkumų ir už tai buvo pritaikytos kontroliuojančių institucijų nuobaudos ar kitos sankcijos

18. Visi ginčai, kylantys vykdant Sutartį, sprendžiami derybomis. Neišsprendus ginčų derybomis, ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

19. Šalys per 5 (penkias) darbo dienas įsipareigoja informuoti viena kitą apie buveinės adresų, fakso numerių, elektroninio pašto adresų ar kitų rekvizitų pasikeitimus.

20. Nė viena iš Šalių nėra atsakinga už savo įsipareigojimų pagal Sutartį neįvykdymą dėl force majeure aplinkybių pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.

21. Santykiams, kylantiems tarp šalių ir nesureguliuotiems šia Sutartimi, taikomi Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai.

22. Sutartis surašyta dviem vienodą teisinę galią turinčiais egzemplioriais, kiekvienai šaliai po vieną.

 

VIII. ŠALIŲ REKVIZITAI IR PARAŠAI

 

KONSULTUOJAMAS ASMUO

KONSULTAVIMO PASLAUGŲ TEIKĖJAS

Vardas, pavardė (juridinio asmens pavadinimas)

Konsultavimo paslaugų teikėjo pavadinimas

Kodas

Kodas

Adresas

Adresas

Banko pavadinimas

Banko pavadinimas

A. s. Nr.

A. s. Nr.

Tel./faks.

Tel./faks.

El. paštas

El. paštas

 

(Pareigos)                                          A.V.

 

(Pareigos)                                          A.V.

(Parašas)

(Parašas)

(Vardas, pavardė)

(Vardas, pavardė)

 

_________________


Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų

programos priemonės „Naudojimasis

konsultavimo paslaugomis“

įgyvendinimo taisyklių

3 priedas

 

(Konsultavimo paslaugų teikimo akto forma)

 

__________________________________________________________

(konsultavimo paslaugų teikėjo pavadinimas)

____________________________________________________________

(konsultuojamas asmuo, vardas, pavardė/juridinio asmens pavadinimas)

_________________________________________________

(konsultavimo paslaugų teikimo sutarties data ir numeris)

 

KONSULTAVIMO PASLAUGŲ TEIKIMO AKTAS

 

Veiklos srities pavadinimas

Veiklos sritis, pagal kurią teiktos konsultavimo paslaugos (žymėti – X)

Konsultavimo paslaugų teikimo trukmė, val.

Valandos įkainis, Lt, be PVM

Bendra suma, Lt, be PVM

PVM suma, Lt

Bendra suma, su PVM, Lt

Pirmoji veiklos sritis.

Konsultavimo paslauga dėl ūkio atitikimo įvertinant, kaip jis atitinka teisės aktų nustatytus valdymo ir geros agrarinės bei aplinkosaugos būklės reikalavimus, numatytus reglamento (EB) Nr. 73/2009 5 ir 6 straipsniuose bei jo II ir III prieduose, darbo saugos standartus, grindžiamus Bendrijos teisės aktais.

Viešosios paramos dydis – iki 863 Lt, viešąja parama gali būti finansuojama 80 proc. tinkamų išlaidų.

 

 

 

 

 

 

Antroji veiklos sritis.

Konsultavimo paslauga dėl teisės aktų nustatytų valdymo ir geros agrarinės bei aplinkosaugos būklės reikalavimų, numatytų reglamento (EB) Nr. 73/2009 5 ir 6 straipsniuose bei jo II ir III prieduose, neatitikimų ar pažeidimų pašalinimo, darbo saugos standartų, grindžiamų Bendrijos teisės aktais, įgyvendinimo.

Viešosios paramos dydis – iki 2590 Lt, viešąja parama gali būti finansuojama 80 proc. tinkamų išlaidų.

 

 

 

 

 

 

Trečioji veiklos sritis. Konsultavimo paslauga agrarinės aplinkosaugos klausimais dalyvaujantiems ar ketinantiems dalyvauti agrarinės aplinkosaugos priemonėse asmenims.

Viešosios paramos dydis – iki 1726 Lt, viešąja parama gali būti finansuojama 80 proc. tinkamų išlaidų.

 

 

 

 

 

 

Ketvirtoji veiklos sritis.

Konsultavimo paslauga ūkio veiklos buhalterinės apskaitos tvarkymo klausimais.

Viešosios paramos dydis – iki 1726 Lt, viešąja parama gali būti finansuojama 80 proc. tinkamų išlaidų.

 

 

 

 

 

 

Penktoji veiklos sritis.

Konsultavimo paslauga miškų ūkio klausimais.

Viešosios paramos dydis – iki 1726 Lt, viešąja parama gali būti finansuojama 80 proc. tinkamų išlaidų.

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

Bendra viešosios paramos suma vienam paramos gavėjui per 2007–2013 metų laikotarpį negali viršyti 5179 Lt

 

PRIDEDAMA.

 

Eil. Nr.

Dokumento pavadinimas

Pažymėti X

Puslapių skaičius

1.

Ūkio patikros lapas, jei buvo suteiktos konsultacijos dėl ūkio įvertinimo, kaip jis atitinka teisės aktų nustatytus valdymo ir geros agrarinės bei aplinkosaugos būklės reikalavimus, numatytus reglamento (EB) Nr. 73/2009 5 ir 6 straipsniuose bei jo II ir III prieduose, ir darbo saugos standartus, grindžiamus Bendrijos teisės aktais.

£[]

/_/_/

2.

Rekomendacijos, kaip pašalinti nustatytus neatitikimus ir pažeidimus, jei buvo suteiktos konsultacijos dėl teisės aktų nustatytų valdymo ir geros agrarinės bei aplinkosaugos būklės reikalavimų, numatytų reglamento (EB) Nr. 73/2009 5 ir 6 straipsniuose bei jo II ir III prieduose neatitikimų ar pažeidimų pašalinimo ir darbo saugos standartų, grindžiamų Bendrijos teisės aktais, įgyvendinimo.

£[]

/_/_/

3.

Rekomendacijos dėl agrarinės aplinkosaugos reikalavimų įgyvendinimo, jei buvo suteiktos konsultacijos dėl agrarinės aplinkosaugos.

£[]

/_/_/

4.

Rekomendacijos, susijusios su miškininkyste, jei buvo suteiktos konsultacijos dėl miškų ūkio.

(Konsultavimo paslaugos turi apimti konsultavimą dėl darbo saugos standartų, valdymo ir geros agrarinės bei aplinkosaugos būklės reikalavimų, numatytų reglamento (EB) Nr. 73/2009 5 ir 6 straipsniuose bei jo II ir III prieduose, įgyvendinimo miško valdoje)

£[]

/_/_/

5.

Kiti (įrašyti):

£[]

/_/_/

 

 

Konsultavimo paslaugas gavau

Konsultavimo paslaugas suteikiau

(Vardas, pavardė) A. V.

(Pareigos) A. V,

(Parašas)

(Parašas)

 

(Vardas, pavardė)

 

__________________

* Pildomas dviem egzemplioriais, po vieną kiekvienai konsultavimo paslaugų teikimo sutarties šaliai.

 

_________________


Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų

programos priemonės „Naudojimasis

konsultavimo paslaugomis“

įgyvendinimo taisyklių

4 priedas

 

(Mokėjimo prašymo forma)

 

MOKĖJIMO PRAŠYMAS PAGAL KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĘ „NAUDOJIMASIS KONSULTAVIMO PASLAUGOMIS“*

 

NACIONALINĖS MOKĖJIMO AGENTŪROS PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS KONTROLĖS DEPARTAMENTO _/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/ TERITORINIS SKYRIUS**

 

|_|_|_|_| |_|_| |_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

(mokėjimo prašymo registracijos data ir registracijos numeris)

 

(MP užregistravusio tarnautojo pareigos) (vardas, pavardė) (parašas)

 

MP vertinti priimta                    £[]

MP atmesta                               £[]

___________________

* Pildydami mokėjimo prašymą, naudokitės mokėjimo prašymo pildymo instrukcija. Siekiant išvengti paramos apskaičiavimo klaidų, svarbu, kad pateikti duomenys būtų teisingi. Pildydami rašykite didžiosiomis raidėmis ir aiškiu šriftu.

** Pildo Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos Kontrolės departamento teritorinio skyriaus tarnautojas.

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

(Paramos gavėjo pavadinimas)

 

PILDO PARAMOS GAVĖJAS

 

Prašomo mokėjimo tipas

£[] Tarpinis mokėjimas

£[] Galutinis mokėjimas

Taikomas mokėjimo būdas

£[] Sąskaitų apmokėjimo būdas

£[] Išlaidų kompensavimo būdas

Konsultavimo veiklos įgyvendinimo vieta (Apskritis/rajonas/seniūnija/ kaimo pavadinimas), gatvė

 

Konsultavimo veiklos įgyvendinimo laikotarpis

Pradžia: 20__/__/__

Pabaiga: 20__/__/__

Mokėjimo prašyme deklaruojamų išlaidų patyrimo periodas

Nuo 20__/__/__

iki 20__/__/__

Gautų konsultavimo paslaugų valandos įkainis, Lt

|_|_|_|_|_|_|_|_|,|_|_|

Gautų konsultavimo paslaugų valandų skaičius (valandomis)

|_|_|

Tinkamų finansuoti išlaidų suma, Lt

 

|_|_|_|_|,|_|_|

Prašoma išmokėti paramos suma, Lt

 

|_|_|_|_|,|_|_|

Paramos gavėjo rekvizitai

Subjekto kodas

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Adresas / buveinė

 

 

 

Tel.

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Faksas

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Pašto indeksas

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

El. p. adresas

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Banko pavadinimas

 

 

Banko sąskaitos numeris

 

 

 

 

 

I. Mokėjimo prašyme deklaruojamas išlaidas pateisinančių ir jų apmokėjimą įrodančių dokumentų sąrašas

 

Nr.

Išlaidos pagal veiklos sritis/Išlaidų pavadinimas

Išlaidas pateisinantys dokumentai (dokumento pavadinimas, numeris, data)

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Suma su PVM, Lt

Išlaidų apmokėjimą (pildoma, kai taikomas išlaidų kompensavimo būdas) ir/arba nuosavų lėšų apmokėjimą įrodantys dokumentai (pildoma, kai taikomas sąskaitų apmokėjimo mokėjimo būdas)

Prašoma išmokėti paramos suma, Lt

1.

Konsultavimo paslauga dėl ūkio atitikimo, įvertinant teisės aktų nustatytus valdymo ir geros agrarinės bei aplinkosaugos būklės reikalavimus, numatytus reglamento (EB) Nr. 73/2009 5 ir 6 straipsniuose bei jo II ir III prieduose, darbo saugos standartus, grindžiamus Bendrijos teisės aktais

 

 

 

 

 

 

1.1.

 

 

 

 

 

 

 

1.2.

 

 

 

 

 

 

 

2.

Konsultavimo paslauga dėl teisės aktų nustatytų valdymo ir geros agrarinės bei aplinkosaugos būklės reikalavimų, numatytų reglamento (EB) Nr. 73/2009 5 ir 6 straipsniuose bei jo II ir III prieduose, neatitikimų ar pažeidimų pašalinimo, darbo saugos standartų, grindžiamų Bendrijos teisės aktais, įgyvendinimo

 

 

 

 

 

 

2.1.

 

 

 

 

 

 

 

2.2.

 

 

 

 

 

 

 

3.

Konsultavimo paslauga agrarinės aplinkosaugos klausimais dalyvaujantiems ar ketinantiems dalyvauti agrarinės aplinkosaugos priemonėse asmenims

 

 

 

 

 

 

3.1.

 

 

 

 

 

 

 

3.2.

 

 

 

 

 

 

 

4.

Konsultavimo paslauga ūkio veiklos buhalterinės apskaitos tvarkymo klausimais

 

 

 

 

 

 

4.1.

 

 

 

 

 

 

 

4.2.

 

 

 

 

 

 

 

5.

Konsultavimo paslauga miškų ūkio klausimais

 

 

 

 

 

 

5.1.

 

 

 

 

 

 

 

5.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

 

 

II. Pateikiami dokumentai

 

Eil. Nr.

Dokumento pavadinimas (pateikiamas originalas ir kopija)

Pažymėti X

Puslapių skaičius

1.

Konsultavimo paslaugų teikimo sutartis (-ys)

£[]

/_/_/

2.

Išlaidų apmokėjimą ir/arba nuosavų lėšų apmokėjimą įrodantys dokumentai

£[]

/_/_/

3.

Sąskaitos už suteiktas konsultavimo paslaugas

(prašant patirtas išlaidas apmokėti pagal išlaidų kompensavimo būdą, kartu su sąskaita pateikiami mokėjimo pavedimai)

£[]

/_/_/

4.

Konsultavimo paslaugų suteikimo aktas (-ai)

£[]

/_/_/

5.

Kiti (įrašyti):

 

 

 

£[]

/_/_/

 

Bendras pateiktų priedų lapų skaičius ___________

 

III. Paramos gavėjo deklaracija

 

Patvirtinu, kad šiame dokumente ir jo prieduose pateikta informacija yra teisinga.

 

Paramos gavėjas

 

(Parašas)

(Vardas, pavardė)

 

_________________