LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL JURIDINIŲ ASMENŲ REGISTRO TVARKYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2003 m. gruodžio 19 d. Nr. 307
Vilnius
1. Vadovaudamasis Juridinių asmenų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 (Žin., 2003, Nr. 107-4810), 8.2 punktu:
2. Nustatau, kad:
2.1. antspaude, kuris dedamas ant juridinio asmens registravimo pažymėjimo, Registro išrašo ir dokumentų kopijų, naudojamas Lietuvos valstybės herbas;
2.2. priimant darbuotojus, kurie ne mažiau kaip penkerius metus iki Juridinių asmenų registro veiklos pradžios vykdė su juridinių asmenų registravimu susijusias funkcijas, į darbą valstybės įmonės Registrų centro filialų Juridinių asmenų registravimo skyriuose, netaikomas Juridinių asmenų registro tvarkymo taisyklių 86 punktas;
2.3. valstybės įmonės Registrų centro filialų Juridinių asmenų registravimo skyrių darbuotojai iki kvalifikacinių kategorijų suteikimo Juridinių asmenų registro tvarkymo taisyklių 16 punkte numatytus sprendimus priima ir funkcijas vykdo vadovaudamiesi pareiginiais nuostatais;
2.4. Juridinių asmenų registro tvarkymo taisyklių 64 punktas įsigalioja nuo 2004 m. liepos 1 d. Iki šios datos juridinio asmens, filialo ar atstovybės kodą sudaro septynių skaitmeninių ženklų kodas, iš kurių paskutinis skaitmuo yra kontrolinis. Devynių skaitmeninių ženklų kodas suteikiamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimo Nr. 1407 3.3 punkte nustatyta tvarka.
3. Pavedu valstybės įmonei Registrų centrui vykdyti Juridinių asmenų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407, 158.5 punkte nurodytas funkcijas.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos teisingumo ministro
2003 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. 307
JURIDINIŲ ASMENŲ REGISTRO TVARKYMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Juridinių asmenų registro tvarkymo taisyklės (toliau vadinama – Taisyklės) detalizuoja valstybės įmonės Registrų centro funkcijų, susijusių su juridinių asmenų, jų filialų ir atstovybių, užsienio juridinių asmenų ir kitų organizacijų filialų ir atstovybių (toliau vadinama – Registro objektai) registravimu Juridinių asmenų registre (toliau vadinama – Registras), vykdymą.
2. Teisingumo ministerija yra vadovaujanti Registro tvarkymo įstaiga, o valstybės įmonė Registrų centras (toliau vadinama – Registro tvarkytojas) užtikrina Registro tvarkymo funkcijų, vykdant juridinių asmenų registravimą, įgyvendinimą.
3. Registro tvarkytojo funkcijos, susijusios su Registro tvarkymu, paskirstomos tarp valstybės įmonės Registrų centro administracijos ir departamentų (toliau vadinama – Centrinė įmonė) ir valstybės įmonės Registrų centro filialų (toliau vadinama – Filialai).
4. Nuostatuose ir šiose Taisyklėse nurodytos funkcijos, susijusios su Registro tvarkymu, detalizuojamos Centrinės įmonės departamentų nuostatuose, Filialų Juridinių asmenų registravimo skyriaus nuostatuose ir darbuotojų pareiginiuose nuostatuose.
5. Registro objektai pagal jų buveinės adresą registruojami ir jų dokumentų bylos saugomos apskričių centruose esančiuose valstybės įmonės Registrų centro Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Telšių, Tauragės, Utenos ir Vilniaus filialuose. Juridinių asmenų registro nuostatuose (toliau vadinama – Nuostatai) ir šiose Taisyklėse Filialams numatytas funkcijas vykdo atitinkamo Filialo Juridinių asmenų registravimo skyrius (toliau vadinama – Registravimo skyrius).
6. Centrinė įmonė:
6.2. koordinuoja, analizuoja ir kontroliuoja Registravimo skyrių darbą, teikia pasiūlymus, kaip tobulinti Filialų darbo organizavimą;
6.5. atlieka programų testavimą, rengia programų eksploatavimo dokumentaciją (vartotojo instrukcijas ir pan.), rengia pasiūlymus, kaip tobulinti programinę įrangą;
6.9. konsultuoja ir teikia informaciją Filialų darbuotojams ir kitiems asmenims Registro objektų registravimo klausimais;
6.10. rengia Registro tvarkytojo tvirtinamų metodikų, instrukcijų, nurodymų, formų ir klasifikatorių projektus;
6.15. teikia pasiūlymus dėl teisės aktų, reglamentuojančių Registro objektų registravimą; dalyvauja rengiant teisės aktų, susijusių su juridiniais asmenimis ir jų veikla, projektus; rengia pastabas ir pasiūlymus dėl teisės aktų projektų;
6.16. pritaria eksperto skyrimui, jeigu reorganizuojami ir reorganizavime dalyvaujantys juridiniai asmenys nori paskirti visiems juridiniams asmenims bendrą ekspertą;
6.17. inicijuoja juridinio asmens likvidavimą Civiliniame kodekse (Žin., 2000, Nr. 74-2262) ir šiose Taisyklėse nustatyta tvarka;
6.18. analizuoja pasiūlymus dėl Registro veiklos tobulinimo, sistemina juos, sprendžia Registro modernizavimo klausimus;
6.21. organizuoja darbuotojų, atliekančių Registro tvarkymo funkcijas, mokymą, kvalifikacijos kėlimą;
6.22. nustato Registro tvarkytojo kompiuterių, komunikacijų, technologinės ir biurų įrangos reikalavimus;
6.23. nustato duomenų ir informacijos judėjimo srautų schemą ir duomenų ir informacijos apdorojimo tvarką;
6.24. projektuoja ir įgyvendina Registro sąveiką su kitais valstybės registrais (kadastrais ir klasifikatoriais), teisės aktuose ir sutartyse nustatyta tvarka perduoda jiems ir priima iš jų duomenis;
7. Filialai:
7.6. laikinai įtraukia į Registrą ir išbraukia iš Registro juridinio asmens, filialo ar atstovybės pavadinimą;
7.8. teikia Registro duomenis ir informaciją, išskyrus duomenis ir informaciją, kurie teikiami pagal sutartis su duomenų gavėjais, ir Registre kaupiamų dokumentų kopijas;
7.9. užtikrina, kad Registre nebūtų įrašyti skirtingi nei nurodyti dokumentuose ir Registro tvarkytojui nepateikti duomenys ir informacija;
II. DOKUMENTŲ PRIĖMIMO TVARKA
8. Dokumentų ir duomenų teikėjai dokumentus Registro tvarkytojui gali pateikti asmeniškai arba paštu. Asmeniškai dokumentai pateikiami bet kuriame Filiale ar bet kuriame Filialo skyriuje, įsteigtame kitoje vietovėje nei yra Filialo buveinė (toliau vadinama – Filialo skyrius). Registro objekto dokumentai paštu siunčiami šio Registro objekto registravimo funkcijas atliekančiam Filialui, kuriame saugoma dokumentų byla. Dokumentus Registro tvarkytojui gali pateikti notaras pagal dokumentų ir duomenų teikėjo prašymą.
9. Registro tvarkytojui pateikiami Nuostatuose nurodytų dokumentų originalai. Kai pateikiamas asmens tapatybę patvirtinančio dokumento originalas, dokumentus priimantis darbuotojas padaro jo kopiją, uždeda spaudą „kopija tikra“, užrašo datą ir pasirašo. Šio dokumento originalas grąžinamas dokumentų ir duomenų teikėjui asmeniškai arba išsiunčiamas registruotu paštu. Jeigu dokumentų ir duomenų teikėjas pateikia dokumento kopiją, ji turi būti patvirtinta notaro.
11. Dokumentus priimantis darbuotojas patikrina, ar pateikti visi prašyme nurodyti dokumentai ir įregistruoja juos. Žurnale įrašoma dokumentų gavimo data ir laikas (valandos ir minutės), registravimo numeris, Registro objekto pavadinimas, taip pat kodas, jeigu keičiami Registro objekto dokumentai ar duomenys. Registruojant dokumentus taip pat pažymima, kuriame Filiale ar Filialo skyriuje dokumentų ir duomenų teikėjas pageidauja atsiimti įregistruotus dokumentus, ir adresas, kuriuo turėtų būti siunčiami pranešimai ir dokumentai dokumentų ir duomenų teikėjui. Prašymo pirmajame puslapyje uždedama dokumentų gavimo registravimo žyma. Žymą sudaro žodžiai Valstybės įmonės Registrų centro (pavadinimas) filialas(-o), (pavadinimas) skyrius, žodis Gauta, dokumento gavimo data ir registravimo numeris. Jeigu dokumentų ir duomenų teikėjas pateikia dokumentus asmeniškai, jam išduodama šių Taisyklių 1 priede nurodytos formos pažyma, patvirtinanti, kad dokumentai gauti.
14. Jeigu dokumentai buvo pateikti Filialo skyriui ar Filialui, kuris neatlieka nurodyto Registro objekto registravimo funkcijų, dokumentus priimantis darbuotojas ne vėliau kaip kitą darbo dieną gautus dokumentus su lydraščiu perduoda Filialui, kuriame saugoma dokumentų byla.
III. DOKUMENTŲ NAGRINĖJIMAS IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS
16. Dokumentus nagrinėja Registravimo skyriaus darbuotojai, kurie per Nuostatuose ir šiose Taisyklėse nustatytus terminus priima šiuos sprendimus:
16.1. įregistruoti Registro objektą, išskyrus šių Taisyklių 16.2 ir 16.3 punktuose nurodytus juridinius asmenis, išregistruoti Registro objektą, išskyrus tradicinę Lietuvos religinę bendruomenę, bendriją ir centrą, jų tos pačios religijos tikslams įgyvendinti įsteigtus juridinius asmenis, arba atsisakyti atlikti šiuos veiksmus;
16.2. įtraukti į Registrą ar išbraukti iš Registro tradicinę Lietuvos religinę bendruomenę, bendriją ar centrą, jų tos pačios religijos tikslams įgyvendinti įsteigtus juridinius asmenis arba atsisakyti tai atlikti;
16.7. įtraukti į Registrą 16.2 ir 16.3 punktuose nurodytų juridinių asmenų duomenis ir informaciją ar jų pakeitimus arba atsisakyti atlikti šiuos veiksmus;
16.8. laikinai įtraukti į Registrą pavadinimą ar atsisakyti tai atlikti, išbraukti laikinai įtrauktą pavadinimą iš Registro;
17. Šių Taisyklių 16.1 ir 16.4 punktuose nurodytus sprendimus ir 16.6 punkte nurodytus sprendimus, kai registruojamas juridinio asmens teisinis statusas, gali priimti ne mažesnę kaip vyriausiojo specialisto kvalifikaciją turintis darbuotojas.
18. Šių Taisyklių 16.2, 16.3, 16.5, 16.7, 16.8, 16.9 ir 16.10 punktuose nurodytus sprendimus ir 16.6 punkte nurodytus sprendimus, išskyrus atvejus, kai registruojamas juridinio asmens teisinis statusas, gali priimti ne mažesnę kaip vyresniojo specialisto kvalifikaciją turintis darbuotojas.
19. Duomenis ir informaciją į duomenų banką įrašo šių Taisyklių 16 punkte nurodytus sprendimus priimantis darbuotojas.
20. Patvirtinti šių Taisyklių 16 punkte nurodytus sprendimus, atspausdinti ir pasirašyti registravimo pažymėjimą turi teisę ne mažesnę kaip vyriausiojo specialisto kvalifikaciją turintis darbuotojas.
21. Darbuotojas, kuris priima šių Taisyklių 16 punkte nurodytą sprendimą, atlieka šiuos veiksmus:
21.1. išnagrinėja pateiktus dokumentus ir nustato, ar:
21.1.1. pateiktas prašymas įregistruoti ar įtraukti Registro objektą, juridinio asmens dokumentus ar pakeistus steigimo dokumentus ar duomenis, išregistruoti ar išbraukti Registro objektą atitinka Teisingumo ministerijos patvirtintą formą;
21.1.2. pateikti visi Civiliniame kodekse, įstatymuose ir Civilinio kodekso nustatytais atvejais Nuostatuose, nustatyti dokumentai;
21.1.3. nepraleisti sudarytų steigimo dokumentų pateikimo Registro tvarkytojui terminai, t. y. iki dokumentų gavimo registravimo nuo jų sudarymo praėję mažiau nei šeši mėnesiai, jeigu įstatymuose nenustatytas kitoks terminas;
21.1.4. steigiamo ar keičiančio pavadinimą Registro objekto pavadinimas nėra tapatus su kitų juridinių asmenų, filialų ar atstovybių pavadinimais, laikinai įtrauktais į Registrą pavadinimais ir prekių ar paslaugų ženklais, įregistruotais Prekių ženklų registre, filialo ar atstovybės pavadinime yra juridinio asmens (steigėjo) pavadinimas ir žodis „filialas“ ar „atstovybė“;
21.1.7. dokumentų turinys neprieštarauja įstatymams, išskyrus juridinio asmens steigimo dokumentus, filialo ar atstovybės nuostatus, kurie Nuostatų 39 ir 41 punktuose nustatyta tvarka yra patvirtinti notaro ar Teisingumo ministerijos, taip pat profesinės sąjungos ar jų susivienijimo, biudžetinės įstaigos ir viešojo juridinio asmens, veikiančio pagal Civilinio kodekso 2.46 straipsnio 3 dalyje numatytą teisės aktą, dokumentus;
21.2. įrašo prašyme ar pranešime nurodytus duomenis bei dokumentuose ir pranešimuose nurodytą informaciją į duomenų banką;
22. Darbuotojas, kuris turi teisę patvirtinti sprendimą:
23. Juridinio asmens steigimo dokumento du egzemplioriai ir prokūra registruojami dokumento pirmajame lape uždedant spaudą su įrašu Įregistruota Juridinių asmenų registre ir užrašant datą. Įregistravus prokūrą, Nuostatuose nurodyti duomenys ir informacija įrašomi į duomenų banką.
24. Šių Taisyklių 29 punkte nustatyta tvarka dokumentų ir duomenų teikėjui grąžinamas vienas steigimo dokumento egzempliorius, prokūros originalas, išduodamas registravimo pažymėjimas, jeigu jis turi būti išduodamas, ir grąžinamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, jeigu Registro tvarkytojui buvo pateiktas jo originalas.
26. Jeigu atlikus šiose Taisyklėse nurodytus veiksmus nustatoma, kad yra kliūčių įregistruoti ar išregistruoti Registro objektą, įregistruoti juridinio asmens dokumentus ar duomenis, darbuotojas nustato terminą trūkumams pašalinti, jį įrašo prašyme, pasirašo, taip pat pasirašo pranešimą dokumentų ir duomenų teikėjui. Pranešime nurodomi trūkumai ir nustatytas terminas jiems pašalinti.
27. Jeigu per nustatytą terminą trūkumai pašalinami, atliekami šių Taisyklių 21, 22, 23, 24 ir 25 punktuose nurodyti veiksmai.
28. Jeigu per nustatytą terminą trūkumai nepašalinami:
28.1. dokumentus tikrinęs darbuotojas priima sprendimą atsisakyti įregistruoti ar išregistruoti Registro objektą, įregistruoti juridinio asmens dokumentus ar duomenis ar jų pakeitimus, savo sprendimą įrašo prašyme, pasirašo ir pateikia jį darbuotojui, kuris turi teisę patvirtinti sprendimą. Kartu parengiamas motyvuotas pranešimas dokumentų ir duomenų teikėjui;
28.2. darbuotojas, kuris turi teisę patvirtinti sprendimą, pasirašo pranešimą dokumentų ir duomenų teikėjui. Pranešimas dokumentų ir duomenų teikėjui išsiunčiamas jo nurodytu adresu registruotu paštu su pranešimu. Kartu su šiuo pranešimu dokumentų ir duomenų teikėjui grąžinami pateikti dokumentai. Registravimą atliekančiame Filiale turi likti visų grąžinamų dokumentų kopijos.
29. Jeigu dokumentų ir duomenų teikėjas, pateikęs dokumentus, pageidavo atsiimti dokumentus asmeniškai, išsiunčiamas tik pranešimas, o dokumentai saugomi iki jų atsiėmimo, bet ne ilgiau kaip trisdešimt dienų nuo Registro tvarkytojo pranešimo išsiuntimo. Pasibaigus šiam terminui, dokumentai su pranešimu išsiunčiami prašyme nurodytu adresu registruotu paštu. Jeigu dokumentų ir duomenų teikėjas, pateikęs dokumentus, pageidavo atsiimti dokumentus Filiale ar Filialo skyriuje, kuris nesaugo dokumentų bylos, Registravimo skyriaus darbuotojai išsiunčia dokumentus prašyme nurodytam Filialui ar Filialo skyriui.
30. Jeigu keičiama Registro objekto buveinė į buveinę, esančią kitos apskrities teritorijoje, Registro dokumentų byla kartu su lydraščiu ir kitais gautais dokumentais turi būti perduota Filialui pagal naujos buveinės adresą. Šiame Filiale atliekami visi veiksmai, susiję su pakeistų steigimo dokumentų ir pakeistų Registro duomenų registravimu.
IV. KLAIDINGŲ REGISTRO DUOMENŲ IR INFORMACIJOS TAISYMO TVARKA
31. Klaidingi Registro duomenys ir informacija gali būti taisomi šiais atvejais:
32. Darbuotojas, kuris priima šių Taisyklių 16.10 punkte nurodytą sprendimą, atlieka šiuos veiksmus:
32.1. pagal prašymą ar šių Taisyklių 2 priede nurodytą pažymą išnagrinėja dokumentus ir nustato, ar klaidingi Registro duomenys ir informacija atitinka įrašus dokumentų byloje esančiuose dokumentuose;
32.2. nustačius dokumentų įrašų neatitikimą, patikslintus duomenis ir informaciją įrašo į duomenų banką;
33. Jeigu ištaisyti klaidingus Registro duomenis ar informaciją nėra kliūčių, darbuotojas, kuris turi teisę patvirtinti sprendimą, patvirtina sprendimą duomenų banke, atspausdina pilną duomenų ir informacijos išrašą, jį pasirašo, atspausdina registravimo pažymėjimą, jei keičiami jame nurodyti duomenys, ir jį pasirašo.
V. dokumentų bylų formavimas IR TVARKYMAS
35. Registre įregistruotam juridiniam asmeniui, užsienio valstybės juridinio asmens ar kitos organizacijos filialui ar atstovybei suformuojama dokumentų byla, kuriai suteikiamas numeris. Dokumentų bylą gali sudaryti vienas ar keli tomai. Juridinio asmens filialų ir atstovybių dokumentai saugomi juridinio asmens, įsteigusio filialą ar atstovybę, dokumentų byloje, atskirame tome. Dokumentų byloje kaupiami ir saugomi visi Registro tvarkytojui pateikti juridinio asmens, užsienio valstybės juridinio asmens ar kitos organizacijos filialo ar atstovybės dokumentai.
37. Įregistravus ar išregistravus Registro objektą, įregistravus pakeistus steigimo dokumentus, prokūrą ar pakeitus duomenis ir informaciją, į dokumentų bylą įdedamas pilnas duomenų ir informacijos išrašas, registravimo pažymėjimo (kai registravimo pažymėjimas išduodamas) kopija ir prokūros kopija (kai registruojama prokūra). Kai išregistruojant Registro objektą ar keičiant registravimo pažymėjimą Filialui grąžinamas registravimo pažymėjimo originalas, jis taip pat įdedamas į dokumentų bylą.
38. Laikinai įtraukus į Registrą steigiamo Registro objekto pavadinimą, suformuojama atskira byla. Įregistravus Registro objektą, šie dokumentai įdedami į jo dokumentų bylą.
39. Kai į Registrą laikinai įtraukiamas keičiamas Registro objekto pavadinimas, dokumentai įdedami į šio Registro objekto dokumentų bylą.
VI. REIKALAVIMAI JURIDINIO ASMENS PAVADINIMUI IR PAVADINIMO LAIKINAS ĮTRAUKIMAS Į REGISTRĄ
41. Registro objekto pavadinimas atskirai neregistruojamas, jis registruojamas kaip Registro duomuo registruojant Registro objektą. Pavadinimas gali būti laikinai įtrauktas į Registrą.
42. Prašymą laikinai įtraukti į Registrą steigiamo juridinio asmens, filialo ar atstovybės pavadinimą dokumentų ir duomenų teikėjas pateikia bet kuriam Filialui. Prašymą laikinai įtraukti į Registrą juridinio asmens, filialo ar atstovybės pavadinimą, duomenų ir dokumentų teikėjas pateikia Filialui pagal juridinio asmens, filialo ar atstovybės buveinės vietą.
43. Laikinai į Registrą gali būti įtrauktas:
44. Registravimo skyriaus darbuotojai patikrina, ar pavadinimas nėra tapatus:
45. Netapačiu pavadinimu laikoma, kai nesutampa bent viena raidė ar skaitmuo. Tikrinant pavadinimo tapatumą, nevertinami juridinio asmens teisinę formą nusakantys žodžiai ar jų santrumpos.
46. Jei pateikiamas prašymas laikinai įtraukti į Registrą filialo ar atstovybės pavadinimą, tikrinama, kad būtų įtrauktas juridinio asmens pavadinimas ir žodis „filialas“ arba „atstovybė“.
47. Nustačius, kad registro objekto pavadinimas yra tapatus su įregistruotu prekių ar paslaugų ženklu, pavadinimas įtraukiamas į Registrą, jeigu prekių ar paslaugų ženklo savininkas sutinka, kad jo prekių ar paslaugų ženklas būtų panaudotas pavadinime.
48. Kai pateikiamas prašymas įregistruoti steigiamą Registro objektą, sprendimas dėl pavadinimo atitikties Nuostatų 75 ir 77 punkte numatytiems reikalavimams priimamas kartu su sprendimu dėl Registro objekto įregistravimo.
49. Gavus prašymą laikinai įtraukti Registro objekto pavadinimą į Registrą, sprendimas dėl pavadinimo atitikties Nuostatų 75 ir 77 punkte numatytiems reikalavimams turi būti priimtas ne vėliau kaip kitą darbo dieną.
50. Dokumentų ir duomenų teikėjui, pateikusiam prašymą laikinai įtraukti pavadinimą į Registrą, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo pavadinimo įtraukimo į Registrą išduodamas asmeniškai arba išsiunčiamas jo prašyme nurodytu adresu šį faktą patvirtinantis dokumentas pagal šių Taisyklių 3 priedą. Priėmus sprendimą neįtraukti į Registrą pavadinimo, duomenų ir dokumentų teikėjui išduodamas ar išsiunčiamas pranešimas, kuriame nurodoma neigiamo sprendimo priežastis.
VII. PARAMOS GAVĖJO STATUSO SUTEIKIMAS IR PANAIKINIMAS
52. Gavęs prašymą įregistruoti paramos gavėjo statusą, Filialo darbuotojas patikrina, ar juridinio asmens steigimo dokumentai atitinka Labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) 3, 7 ir 15 straipsnių reikalavimus.
53. Įregistravęs paramos gavėjo statusą ar šį statusą panaikinęs, Registravimo skyriaus darbuotojas ne vėliau kaip per tris dienas išsiunčia šių Taisyklių 4 priede nustatytos formos pranešimą dokumentų ir duomenų teikėjui. Priėmęs sprendimą neregistruoti paramos gavėjo statuso, Registravimo skyriaus darbuotojas ne vėliau kaip per tris dienas išsiunčia pranešimą dokumentų ir duomenų teikėjui, nurodydamas neigiamo sprendimo priežastį.
VIII. Juridinio asmens likvidavimo inicijavimo tvarka
54. Centrinė įmonė gali pradėti procedūras dėl juridinio asmens likvidavimo inicijavimo, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:
54.1. juridinis asmuo per penkerius metus neatnaujino savo duomenų Registre ir yra pagrindas manyti, kad šis juridinis asmuo jokios veiklos nevykdo. Penkerių metų laikotarpis skaičiuojamas nuo duomenų ar informacijos paskutinio įregistravimo dienos;
54.2. įmonė ilgiau nei dvidešimt keturis mėnesius nepateikė finansinės atskaitomybės dokumentų, kai juos patvirtino įstatymų ir steigimo dokumentuose nustatyta tvarka, ir Registro tvarkytojui nepranešė apie nepateikimo priežastis. Laikotarpis skaičiuojamas nuo įstatymų ar steigimo dokumentų nustatyto termino pabaigos;
54.3. valdymo organai negali priimti būtinų nutarimų, numatytų įstatymuose ar steigimo dokumentuose, kadangi nėra kvorumo dėl kolegialaus valdymo organo narių atsistatydinimo ir (arba) nepaskirtas vienasmenis valdymo organas, ir tai trunka ilgiau nei šešis mėnesius. Laikotarpis skaičiuojamas nuo valdymo organų narių atsistatydinimo ar atleidimo dienos;
54.4. juridinio asmens valdymo organų narių ilgiau nei šešis mėnesius negalima surasti juridinio asmens buveinėje ir jų adresais, nurodytais Registre, Registro tvarkytojas siunčia pranešimą dėl duomenų ir informacijos patikslinimo. Registro tvarkytojas, gavęs fizinių, juridinių asmenų ar institucijų pranešimą, kad negali surasti juridinio asmens valdymo organų narių, siunčia pranešimą valdymo organų nariams juridinio asmens buveinės adresu ir kiekvienam valdymo organo nariui pagal Registre nurodytą gyvenamąją vietą. Registro tvarkytojas gali siųsti pranešimą ir savo iniciatyva. Laikotarpis skaičiuojamas nuo Registro tvarkytojo pranešimo išsiuntimo dienos.
55. Esant šių Taisyklių 54 punkte nurodytiems pagrindams, Registro tvarkytojas turi išsiųsti pranešimą apie numatomą juridinio asmens likvidavimą į juridinio asmens buveinę, taip pat Registre nurodytais juridinio asmens vadovo ir kolegialių valdymo organo narių adresais ir šį pranešimą paskelbti Registro tvarkytojo interneto svetainėje.
56. Centrinė įmonė kreipiasi į teismą dėl juridinio asmens likvidavimo, jeigu per tris mėnesius nuo pranešimo apie numatomą juridinio asmens likvidavimą paskelbimo Registro tvarkytojas negauna prieštaravimo dėl juridinio asmens likvidavimo.
57. Gavęs bent vieno juridinio asmens organų nario prieštaravimą, Registro tvarkytojas negali kreiptis į teismą dėl juridinio asmens likvidavimo.
58. Kartu su prašymu likviduoti juridinį asmenį Registro tvarkytojas pateikia teismui likvidatoriaus kandidatūrą. Likvidatoriaus kandidatūra parenkama iš asmenų, turinčių bankrutuojančių įmonių administratoriaus kvalifikacinį pažymėjimą, ar kitų asmenų, turinčių reikiamą kvalifikaciją. Jeigu teismas nepaskiria likvidatoriaus, jį paskiria Registro tvarkytojas.
59. Teismui priėmus sprendimą likviduoti juridinį asmenį ir paskyrus likvidatorių, Registro tvarkytojas apie tai paskelbia Civilinio kodekso 2.112 straipsnio 1 dalies nustatyta tvarka.
IX. FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS ATASKAITŲ PRIĖMIMAS IR APDOROJIMAS
61. Metinę finansinę atskaitomybę, taip pat ir konsoliduotą, jeigu tokia atskaitomybė būtina pagal įstatymus, dokumentų ir duomenų teikėjas pateikia Filialui arba Filialo skyriui.
62. Metinė finansinė atskaitomybė už 2003 metus pateikiama popieriuje ir saugoma juridinio asmens dokumentų byloje.
63. Metinė finansinė atskaitomybė už 2004 metus ir vėlesnius metus gali būti pateikiama popieriuje, taip pat skaitmenine forma, jeigu užtikrinta teksto apsauga ir galima identifikuoti parašą. Jeigu metinė finansinė atskaitomybė pateikiama popieriuje, ji turi būti apdorojama kompiuteriniu būdu ir saugoma dokumentų byloje.
X. JURIDINIO ASMENS, FILIALO AR ATSTOVYBĖS KODAS
64. Registro objektui suteikiamas devynių skaitmeninių ženklų kodas, kuris sudaromas šių Taisyklių 65 punkte nustatyta tvarka.
XI. DOKUMENTŲ KOPIJŲ, Duomenų ir informacijos TEIKIMAS
66. Visi Registre kaupiami dokumentai, duomenys bei informacija yra vieši ir juos gali gauti visi fiziniai ir juridiniai asmenys, pateikę Centrinei įmonei, Filialui ar Filialo skyriui prašymą, išskyrus šių Taisyklių 70 punkte numatytą atvejį.
67. Prašymą pateikę asmenys turi nurodyti, kur jie pageidauja atsiimti atitinkamą dokumentą asmeniškai arba nurodo tikslų adresą, kuriuo dokumentas turi būti išsiųstas.
68. Registro kaupiamų dokumentų kopijos ir Registro duomenys bei informacija fiziniams ir juridiniams asmenims, išskyrus šių Taisyklių 69 punkte nurodytus asmenis, teikiami už atlyginimą, kurį nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Dokumentas, patvirtinantis, kad sumokėtas atlyginimas už atitinkamo dokumento parengimą, pateikiamas kartu su prašymu.
69. Registro duomenys ir informacija neatlygintinai teikiami:
69.1. fiziniams asmenims, kurių duomenys įrašyti Registre – duomenys ir informacija apie šiuos fizinius asmenis, nurodyta Nuostatų 20 punkte. Šie asmenys kartu su prašymu turi pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar notaro patvirtintą šio dokumento kopiją;
69.2. teisėtvarkos institucijoms – teisės aktuose nustatytais atvejais jų tiesioginėms funkcijoms atlikti;
70. Kiekvienas asmuo, nurodęs juridinio asmens kodą ar juridinio asmens pavadinimą, turi teisę nedelsiant nemokamai gauti duomenis žodžiu ir internetu (paieškos būdu) apie juridinio asmens pavadinimą, kodą, teisinę formą, buveinę (adresą), teisinį statusą, apribotą juridinio asmens veiklą ir išregistravimo datą.
71. Jeigu Centrinei įmonei, Filialo skyriui ar bet kuriam Filialui, kuriame nėra kaupiami prašomi dokumentai, pateiktas prašymas gauti Registre kaupiamų dokumentų kopijas, prašymas nedelsiant išsiunčiamas Filialui, kuriame saugoma Registre kaupiamų dokumentų byla.
73. Registre kaupiamų dokumentų kopijos su žyma „kopija tikra“ rengiamos Filiale, kuriame saugoma atitinkamo Registro objekto dokumentų byla. Jeigu pageidaujamo dokumento kopija susideda iš kelių lapų, jie turi būti įrišti kartu taip, kad kiti asmenys negalėtų atskirų lapų išimti ar pakeisti. Gali būti teikiamos dokumentų atskirų lapų kopijos, bet visada turi būti pridedamas pirmas dokumento lapas.
74. Registro išrašai apie Registro objektus su žyma „išrašas tikras“ rengiami Centrinėje įmonėje ir bet kuriame Filiale. Teikiami trumpasis, standartinis ir pilnas Registro išrašai apie Registro objektą su duomenų ir informacijos istorija, kuri apima įregistruotus ir archyvinius duomenis ir informaciją, arba be istorijos.
75. Trumpajame Registro išraše apie juridinį asmenį nurodoma:
76. Trumpajame Registro išraše apie filialą ar atstovybę nurodoma:
77. Standartiniame Registro išraše apie juridinį asmenį, be duomenų ir informacijos, nurodytų šių Taisyklių 75 punkte, nurodoma:
77.2. duomenys apie valdymo organų narius, nurodant valdymo organo pirmininką (vardas, pavardė, paskyrimo (išrinkimo) data);
77.4. duomenys apie asmenis, turinčius teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorius (vardas, pavardė);
78. Standartiniame Registro išraše apie filialą ar atstovybę, be duomenų ir informacijos, nurodytų šių Taisyklių 76 punkte, nurodoma:
78.1. filialą ar atstovybę įsteigusio juridinio asmens:
79. Dokumentų kopijas ir Registro išrašus pasirašo Centrinės įmonės ar Filialo darbuotojas, kuriam pagal pareiginius nuostatus suteikta tokia teisė.
80. Registre kaupiamų dokumentų kopijos ir Registro išrašai turi būti parengti ne vėliau kaip per penkias darbo dienas nuo prašymo gavimo.
81. Registro duomenų ir informacijos teikimo sutartys su vartotojais sudaromos šia tvarka:
81.3. kiekvienas vartotojas, pasirašantis sutartį, suteikiančią teisę gauti Registro duomenų banko ar jo dalies kopiją, turi būti įsiregistravęs Valstybinėje duomenų apsaugos inspekcijoje kaip Asmens duomenų valdytojas. Vartotojas atlygina Registro tvarkytojui sutartyje numatytas duomenų parengimo ir pateikimo išlaidas;
81.4. sutartyse, numatančiose duomenų teikimą per tarpininką trečiosioms šalims, būtina sąlyga, kad būtų laikomasi šios technologijos:
81.4.2. Registro duomenų banko programinės priemonės apdoroja užklausą ir jos rezultatą grąžina tarpininko informacinei sistemai;
XII. REGISTRAVIMO SKYRIŲ DARBUOTOJŲ KVALIFIKACINIAI REIKALAVIMAI
82. Registravimo skyrių darbuotojų kvalifikaciniai reikalavimai nustatomi ir egzaminai organizuojami vadovaujantis Kvalifikacinių reikalavimų nustatymo ir egzaminų valstybės ir savivaldybių įmonėse, įstaigose ir organizacijose vykdymo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 18 d. nutarimu Nr. 326 (Žin., 2003, Nr. 28-1138), tiek, kiek šios Taisyklės nenustato kitaip.
83. Kvalifikacinio egzamino paskelbimo tvarką, jo užduotis, egzamino organizavimo formą, trukmę, rezultatų vertinimo tvarką ir kriterijus tvirtina Registro tvarkytojas. Kvalifikacinio egzamino komisiją sudaro Registro tvarkytojo direktorius.
84. Darbuotojams suteikiamos tokios kvalifikacinės kategorijos:
85. Bendrieji kvalifikaciniai reikalavimai darbuotojams:
85.1. žinoti Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius įmonių ir kitų juridinių asmenų veiklą, įregistravimą, išregistravimą, darbo santykius ir kitus klausimus, kurie būtini darbinėje veikloje;
85.3. mokėti savarankiškai pasirinkti darbo metodus ir spręsti iškylančias problemas (taikoma šių Taisyklių 84.3 ir 84.4 punktuose nurodytoms kvalifikacinėms kategorijoms);
85.4. mokėti savarankiškai planuoti, spręsti, organizuoti savo veiklą, siekiant, kad būtų laiku ir tinkamai atliktos pavestos užduotys;
85.5. mokėti sklandžiai ir taisyklingai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, išmanyti raštvedybos taisykles, teisės aktų rengimo taisykles;
85.7. mokėti valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją ir rengti išvadas (taikoma šių Taisyklių 84.3 ir 84.4 punktuose nurodytoms kvalifikacinėms kategorijoms);
86. Specialieji kvalifikaciniai reikalavimai darbuotojams:
86.1. Registro specialistui nustatomi tokie išsilavinimo ir profesinės patirties reikalavimai:
86.2. Registro vyresniajam specialistui nustatomi tokie išsilavinimo ir profesinės patirties reikalavimai:
86.3. Registro vyriausiajam specialistui nustatomi tokie išsilavinimo ir profesinės patirties reikalavimai:
86.4. Registro ekspertui nustatomi tokie išsilavinimo bei profesinės patirties reikalavimai:
Juridinių asmenų registro
tvarkymo taisyklių 1 priedas
JURIDINIŲ ASMENŲ REGISTRO TVARKYTOJO PAŽYMA APIE GAUTUS DOKUMENTUS
Juridinių asmenų registro
tvarkymo taisyklių 2 priedas
JURIDINIŲ ASMENŲ REGISTRO TVARKYTOJO PAŽYMA APIE KLAIDINGUS JURIDINIŲ ASMENŲ REGISTRO DUOMENIS IR INFORMACIJĄ
Juridinių asmenų registro
tvarkymo taisyklių 3 priedas
JURIDINIŲ ASMENŲ REGISTRO TVARKYTOJO PRANEŠIMAS APIE LAIKINĄ PAVADINIMO ĮTRAUKIMĄ Į JURIDINIŲ ASMENŲ REGISTRĄ