LIETUVOS RESPUBLIKOS

RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL 2009 M. UNIVERSALIŲJŲ ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO IR KAINŲ POKYČIų ATASKAITOS PASKELBIMO

 

2010 m. balandžio 29 d. Nr. 1V-509

Vilnius

 

Vadovaudamasis Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 3 d. nutarimu Nr. 699 „Dėl Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo ir universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kainų aukščiausios ribos nustatymo“ (Žin., 2003, Nr. 55-2439; 2006, Nr. 23-749), 48 punktu bei atsižvelgdamas į informaciją apie universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimą, gautą iš TEO LT, AB, 2004 m. gruodžio 16 d. raštu Nr. 01-2-961, 2009 m. balandžio 14 d. raštu Nr. 01-1-04-120, 2009 m. liepos 13 d. raštu Nr. 01-1-04-223, 2009 m. spalio 14 d. raštu Nr. 01-1-04-334, 2009 m. sausio 7 d. raštu Nr. 01-1-04-9, 2010 m. sausio 14 d. raštu Nr. 01-1-04-18, 2010 m. vasario 10 d. raštu Nr. 01-1-04-42, 2009 m. kovo 17 d. raštu Nr. 01-1-04-78, 2010 m. kovo 19 d. raštu Nr. 05-1-02-90, 2008 m. balandžio 27 d. raštu Nr. 01-1-04-142, 2009 m. rugsėjo 8 d. raštu Nr. 01-1-04-296:

1. Paskelbiu 2009 m. universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo ir kainų pokyčių ataskaitą (pridedama).

2. Nurodau paskelbti šį įsakymą „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos interneto tinklalapyje.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka ir sąlygomis.

 

 

Direktorius                                                                              Tomas Barakauskas

 

_________________

 


Lietuvos Respublikos ryšių

reguliavimo tarnybos direktoriaus

2010 m. balandžio 29 d. įsakymo Nr. 1V-509

priedas

 

2009 m. UNIVERSALIŲJŲ ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO IR KAINŲ POKYČIų ATASKAITA

 

Universaliąsias elektroninių ryšių paslaugas Lietuvos Respublikos teritorijoje 2009 metais teikė TEO LT, AB.

1. TEO LT, AB, teikiamos universaliosios elektroninių ryšių paslaugos:

1.1. Viešosios telefono ryšio paslaugos fiksuotoje vietoje teikiamos visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje. Pagrindinių linijų (telefono ryšio linijų, jungiančių abonento galinius įrenginius su viešuoju komutuojamu tinklu ir turinčių atskirą jungtį telefono stotyje) skaičius 2009 m. sausio 1 d. buvo 712058, 2009 m. gruodžio 31 d. – 647273.

TEO LT, AB, 2009 metais gavo 50148 paslaugų gavėjų (36225 fizinių asmenų ir 13923 juridinių asmenų) prašymų įrengti vietinę liniją viešosioms fiksuoto telefono ryšio paslaugoms gauti. 39143 prašymai buvo įvykdyti neviršijant Reikalavimų universaliųjų paslaugų kokybei aprašo (toliau – Reikalavimai kokybei), patvirtinto Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2006 m. vasario 15 d. įsakymu Nr. 1V-214 „Dėl Reikalavimų universaliųjų paslaugų kokybei aprašo ir reikalavimų universaliųjų paslaugų teikėjams, užtikrinant taksofonu teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą, įskaitant taksofonų prieinamumą neįgaliems šių paslaugų gavėjams, aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 23-773) (toliau – Įsakymas) 5.1 punkte nustatyto 60 dienų termino. 320 prašymų buvo įvykdyti naudojant analoginę judriojo korinio ryšio sistemą (NMT 450) ir 2334 prašymai įvykdyti naudojant visuotinę judriojo radijo ryšio sistemą (GSM) (2008 metais atitinkamai – 219 ir 1454). 4 užsakymai buvo įvykdyti viršijant Reikalavimų kokybei 5.1 punkte nustatytą 60 dienų terminą, nes vyko derybos su paslaugų gavėju dėl linijos įvedimo sąlygų arba prašymų vykdymas buvo atidėtas paslaugų gavėjo prašymu. 6227 prašymai įrengti viešojo fiksuoto telefono ryšio vietinę liniją nebuvo patenkinti dėl to, kad po techninių galimybių tyrimo paslaugų gavėjas atsisakė linijos įrengimo.

1.2. 2009 m. sausio 1 d. 1608 taksofonai buvo miestuose ir 230 – kitose gyvenamosiose vietovėse; 2009 m. gruodžio 31 d. atitinkamai – 1178 ir 167. Taksofonų tankis Lietuvos Respublikoje 2009 m. sausio 1 d. buvo 0,714 vnt. tūkstančiui miesto gyventojų ir 0,206 vnt. tūkstančiui gyventojų kitose gyvenamosiose vietovėse, 2009 m. gruodžio 31 d. – atitinkamai 0,528 ir 0,152 vnt. Nustatyta, kad taksofonų tankis vienam tūkstančiui gyventojų kitose gyvenamosiose vietovėse neatitinka Reikalavimų universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjams, užtikrinant taksofonu teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų prieinamumą, įskaitant taksofonų prieinamumą neįgaliems šių paslaugų gavėjams, aprašo (toliau – Aprašas), patvirtinto Įsakymu, 5.1 punkto nuostatų, kurios numato, kad šiose vietovėse taksofonų tankis turi būti ne mažesnis kaip 0,2 taksofono vienam tūkstančiui gyventojų. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (toliau – Tarnyba) Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) nustatyta tvarka ir sąlygomis raštu kreipėsi į TEO LT, AB, kad ši pareikštų savo nuomonę dėl šio pažeidimo arba jį pašalintų.

1.3. Viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentų sąrašų prieinamumas visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje buvo užtikrinamas skelbiant viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentų telefonų sąrašus vieningu informaciniu telefono ryšio numeriu 118 bei elektroninius abonentų sąrašus bendrovės interneto svetainėse www.zebra.lt, www.118.lt.

Abonentų sąrašuose pateikiami duomenys atitinka Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 3 d. nutarimu Nr. 699 „Dėl universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo ir universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kainų aukščiausios ribos nustatymo“ (Žin., 2003, Nr. 55-2439; 2006, Nr. 23-749) (toliau – Taisyklės), 4.3.1 punkte nustatytus reikalavimus.

Interneto svetainėje adresu www.zebra.lt ir informacijos apie visų viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus tarnybos telefono ryšio numeriu 118 skelbiami tiek TEO LT, AB, (duomenys atnaujinami kiekvieną dieną), tiek kitų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjų abonentų (duomenys atnaujinami kiekvieną savaitę), davusių sutikimą, kad atitinkama informacija būtų skelbiama viešai, telefono ryšio numeriai.

Vadovaujantis 2010 m. kovo 15 d. duomenimis, abonentų sąrašuose yra skelbiami šių viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjų privačių abonentų, davusių sutikimą, kad jų duomenys būtų įtraukti į viešai prieinamus abonentų sąrašus, duomenys: TEO LT, AB, (532465 asm.), UAB „Omnitel“ (13302 asm.), UAB „Bitė Lietuva“ (35080 asm.), UAB „Tele2“ (636 asm.), UAB „Teledema“ (8407 asm.), UAB „Nacionalinis telekomunikacijų tinklas“ (274 asm.).

1.4. TEO LT, AB, pagalbos tarnybos nemokamu telefono ryšio numeriu 117 visiems savo paslaugų gavėjams (įskaitant akluosius ir silpnaregius universaliųjų paslaugų abonentus) teikia informaciją apie praėjusio atsiskaitomojo laikotarpio sąskaitas už elektroninių ryšių paslaugas, apie teikiamas elektroninių ryšių paslaugas (taip pat ir apie universaliąsias elektroninių ryšių paslaugas). Atsižvelgiant į tai, kad TEO LT, AB, negavusi atskiro abonento pranešimo, iš anksto negali identifikuoti, ar skambučiai informaciniu telefono ryšio numeriu 118 yra vykdomi iš aklųjų ir silpnaregių universaliųjų paslaugų abonentų vardu registruotų telefono ryšio linijų, tokie skambučiai negali būti automatiškai neapmokestinti. Nustatytas reikalavimas neapmokestinti tokių skambučių gali būti užtikrinamas perskaičiuojant abonento sąskaitą gavus iš abonento prašymą ir informaciją, kad konkreti telefono ryšio linija priklauso aklajam ir silpnaregiui universaliųjų paslaugų abonentui.

1.5. Laikantis Aprašo 6 punkto sąlygų, 2009 metais veikė 237 taksofonai, pritaikyti neįgaliųjų poreikiams (2008 metais – 345). Taksofonų naudojimo instrukcijos skelbiamos 16 kegelių dydžio šriftu. Dauguma taksofonų neįgaliesiems yra pastatų viduje, todėl yra tinkamai apšviesti. Suderinus su neįgaliųjų reabilitacijos centrais (nurodytais Aprašo priede) šių centrų patalpose yra įrengti galiniai įrenginiai, suteikiantys galimybę naudotis elektroninių ryšių paslaugomis nemokamai teikiamo interneto pagalba.

1.6. Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjo TEO LT, AB, teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų kokybės rodikliai pateikti 1 lentelėje.

 

1 lentelė

Rodiklis

Matavimas

2009 m. I ketv.

2009 m. II ketv.

2009 m. III ketv.

2009 m. IV ketv.

2009 m.

Linijos įrengimo trukmė

Trukmė, per kurią atliekama 95 proc. greičiausių linijos įrengimų (dienos)

22

17

17

18

20

 

Trukmė, per kurią atliekama 99 proc. greičiausių linijos įrengimų (dienos)

45

33

34

32

36

 

Atlikti įrengimai iki sutartos dienos (procentai)

98,21

98,25

98,40

98,67

98,40

Santykinis gedimų skaičius

Gedimų skaičius šimte linijų per vienerius metus

1,97

2,10

2,43

2,27

8,94

Gedimo šalinimo trukmė

Trukmė, per kurią atliekama 80 proc. greičiausių vietinių linijų gedimų pašalinimų (valandos)

30,02

32,11

37,58

42,52

33,49

 

Trukmė, per kurią atliekama 95 proc. greičiausių vietinių linijų gedimų pašalinimų (valandos)

71,52

71,30

74,14

73,98

72,66

 

Pašalinti gedimai vietinėse linijose per numatytą trukmę (procentai)

85,95

86,38

85,74

83,56

85,39

 

Trukmė, per kurią atliekama 80 proc. greičiausių visų kitų gedimų pašalinimų (valandos)

29,84

31,49

34,46

43,41

32,72

 

Trukmė, per kurią atliekama 95 proc. greičiausių visų kitų gedimų pašalinimų (valandos)

72,94

72,12

74,02

76,99

74,07

 

Visi kiti pašalinti gedimai per numatytą trukmę (procentai)

90,72

90,47

89,93

87,82

89,72

Nesėkmingų kvietimų dalis

Nacionalinių kvietimų dalis (procentai)

0,56

0,63

0,54

0,65

0,59

 

Tarptautinių kvietimų dalis (procentai)

5,58

2,57

4,28

3,47

3,89

Sujungimo trukmė

Vidutinė nacionalinio sujungimo trukmė (sekundės)

0,72

0,72

0,69

0,63

0,70

 

Trukmė, per kurią atliekama 95 proc. greičiausių nacionalinių sujungimų (sekundės)

2,00

1,99

1,77

1,47

1,85

 

Vidutinė tarptautinio sujungimo trukmė (sekundės)

8,92

7,77

6,53

5,84

7,16

 

Trukmė, per kurią atliekama 95 proc. greičiausių tarptautinių sujungimų (sekundės)

17,28

16,87

16,34

16,14

16,66

Paslaugos teikėjo tarnybų atsiliepimo laikas

Vidutinė trukmė iki atsiliepimo (sekundės)

16,38

19,91

17,20

22,85

19,06

 

Atsiliepimai per 20 sek. (procentai)

83,40

79,30

79,25

72,48

78,70

Telefonų numerių informacijos tarnybos atsiliepimo laikas

Vidutinė trukmė iki atsiliepimo (sekundės)

4,61

5,12

4,92

4,60

4,82

 

Atsiliepimai per 20 sek. (procentai)

92,71

92,01

92,06

92,71

92,37

Veikiančių taksofonų dalis

Gerai veikiantys taksofonai (procentai)

97,72

97,49

96,91

96,49

97,22

Skundai dėl sąskaitų teisingumo

Gauti skundai dėl sąskaitų teisingumo (procentai)

0,08

0,07

0,11

0,11

0,09

 

Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjo TEO LT, AB, teikiamų viešųjų telefono ryšio paslaugų kokybė atitinka Reikalavimų kokybei nuostatas.

1.7. Vykdant Taisyklių 16.2 punkto nuostatas, Tarnyba 2009 m. kovo 10 – 30 d. atliko tyrimą, siekiant nustatyti, ar Taisyklių 4 punkte nustatytas mastas atitinka universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų gavėjų poreikius. Tyrimo metu nustatyta:

1.7.1. 39 proc. tyrimo dalyvių teigė, jog namuose naudojasi viešojo fiksuoto telefono ryšio paslaugomis, teikiamomis TEO LT, AB. Iš jų 73 proc. išreiškė pasitenkinimą gaunamomis paslaugomis. 23 proc. nurodė, jog paslaugos jų netenkina, nes yra per brangios. 51 proc. turinčiųjų namuose fiksuoto telefono liniją teigė, jog per ją naudojasi internetu. Dažniausia šio interneto duomenų perdavimo sparta nuo 512 Kb/s iki 1 Mb/s (24 proc.) arba daugiau 1 Mb/s (25 proc.). 1 proc. (8 respondentai) neturinčiųjų namuose fiksuoto telefono linijos nurodė, jog 2009 m. yra kreipęsi į TEO LT, AB, dėl tokios linijos įvedimo – 5 atvejais paslauga buvo suteikta greičiau nei per mėnesį. 78 proc. respondentų, 2009 m. pradžioje neturėjusių namuose fiksuoto telefono linijos, nurodė, jog 2009 m. dėl linijos įvedimo nesikreipė, nes namuose naudojasi mobiliuoju telefonu. 20 proc. – nesikreipė, nes telefono namuose nereikia.

1.7.2. 4 proc. tyrimo dalyvių 2009 metais naudojosi taksofonais bent keletą kartų per metus. Dažnai – kelis kartus per savaitę naudojosi 0,1 proc., o visiškai per 2009 metus taksofonu nesinaudojo 95 proc. respondentų. Dažniausiai taksofonu buvo naudojamasi mieste (62 proc.). 14 proc. respondentų nurodė mažesnes gyvenamas vietoves, o 18 proc. negalėjo išskirti, kur taksofonais naudojasi dažniau – ar miestuose, ar kitose gyvenamosiose vietovėse. Dažniausiai taksofonais naudojamasi gatvėse (45 proc.) ir gydymo įstaigose (31 proc.). 57 proc. besinaudojančiųjų taksofonais yra linkę manyti, jog taksofonų visiškai pakanka. 10 proc. pageidautų jų daugiau, o 6 proc. teigė, jog reikėtų jų įrengti žymiai daugiau.

1.7.3. 55 proc. tyrimo dalyvių teigė, jog jiems tenka ieškoti informacijos apie telefono ryšio numerius: iš jų 6 proc. – dažnai (keliskart per savaitę), 21 proc. – kartais (keliskart per mėnesį), 28 proc. – retai (keliskart per metus). Dažniau ieškoma abonentų, gyvenančių toje pat apskrityje (35 proc.) telefono ryšio numerių. Vis dėlto 57 proc. tyrimo dalyvių nurodė, jog ieško tiek toje pat apskrityje gyvenančių, tiek kitose vietovėse esančių abonentų. Populiariausias informacijos apie abonentų telefono ryšio numerius gavimo būdas – telefono ryšio numeriu 118 (54 proc.). 24 proc. respondentų paminėjo informacijos tarnybų interneto tinklalapius, 15 proc. – abonentų sąrašus (telefonų knygas).

2. Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikimo kainų pokyčiai:

2.1. Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kainos 2009 metais buvo reguliuojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. vasario 15 d. nutarimu Nr. 162 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 3 d. nutarimo Nr. 699 „Dėl universaliųjų telekomunikacijų paslaugų teikimo taisyklių patvirtinimo ir universaliųjų telekomunikacijų paslaugų kainų aukščiausios ribos nustatymo“ pakeitimo“ (Žin., 2003, Nr. 55-2439; 2006, Nr. 23-749) (toliau – Nutarimas). Per 2009 metus papildomi teisės aktai, reglamentuojantys universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kainas, priimti nebuvo.

2.2. Išanalizavusi TEO LT, AB, 2009 m. sausio 7 d. raštu Nr. 01-1-04-9 pateiktus TEO LT, AB, generalinio direktoriaus įsakymus Nr. 345 ir Nr. 348, kuriais buvo patvirtinti nauji viešųjų fiksuoto telefono ryšio paslaugų tarifai, taikytini TEO LT, AB, privatiems ir mažmeniniams verslo klientams nuo 2009 m. vasario 1 d., Tarnyba nustatė, kad TEO LT, AB, pažeidė Nutarimu nustatytą universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kainų aukščiausia ribą, nustatytą abonentiniam užmokesčiui už telefono liniją kitiems universaliųjų paslaugų gavėjams, vietinių ir nacionalinių skambučių sujungimo paslaugai, tarptautinių skambučių sujungimo ir skambučių siuntimo tam tikromis kryptimis paslaugoms. Pažeidimas buvo pašalintas per Tarnybos nurodytą laikotarpį, atitinkamų paslaugų kainos pakeistos nuo 2009 m. birželio 1 d. Universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kainų aukščiausia riba ir universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjo universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kainų pasikeitimai per 2009 metus yra pateikti 2 lentelėje.

 

2 lentelė

Eil. Nr.

Užmokesčio pavadinimas (pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. vasario 15 d. nutarimu Nr. 162 nustatyta universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kainų aukščiausią ribą)

Kainų aukščiausia riba (Lt su PVM), galiojusi 2009-01-01

Universaliųjų paslaugų teikėjo faktiškai taikyta aukščiausia kaina (Lt su PVM) 2009-01-01

Universaliųjų paslaugų teikėjo faktiškai taikyta aukščiausia kaina (Lt su PVM) 2009-06-30

Universaliųjų paslaugų teikėjo faktiškai taikyta aukščiausia kaina (Lt su PVM) 2009-12-31

1.

Telefono linijos įrengimo užmokestis

250,00

249,99

249,99

250,00 (mokestis individualiame name; juridiniams asmenims) 200,00 (daugiabutyje)

2.

Abonentinis mėnesio užmokestis už telefono liniją:

 

 

 

 

2.1.

vartotojams

23,00

23,00

23,00

23,00

2.2.

kitiems universaliųjų paslaugų gavėjams

28,00

28,00

28,00

28,00

3.

Vietinių skambučių siuntimas teikiant viešąsias telefono ryšio paslaugas fiksuotoje vietoje:

 

 

 

 

3.1.

sujungimo užmokestis

0,14

0,14

0,14

0,14

3.2.

skambučių siuntimas darbo dienomis nuo 7 iki 20 valandos (už minutę)

0,12

0,12

0,12

0,12

3.3.

skambučių siuntimas darbo dienomis nuo 20 iki 7 valandos, o poilsio ir švenčių dienomis visą parą (už minutę)

0,03

0,03

0,03

0,03

4.

Nacionalinių (tarpmiestinių) skambučių siuntimas teikiant viešąsias telefono ryšio paslaugas fiksuotoje vietoje:

 

 

 

 

4.1.

sujungimo užmokestis

0,14

0,14

0,14

0,14

4.2.

skambučių siuntimas darbo dienomis nuo 7 iki 20 val. (už minutę)

0,40

0,26

0,26

0,26

4.3.

skambučių siuntimas darbo dienomis nuo 20 iki 7 valandos, o poilsio ir švenčių dienomis visą parą (už minutę)

0,30

0,09

0,09

0,09

5.

Skambučių siuntimas teikiant viešąsias telefono ryšio paslaugas fiksuotoje vietoje, skambinant į taksofoną Lietuvoje:

 

 

 

 

5.1.

sujungimo užmokestis

0,14

0,14

0,14

0,14

5.2.

skambučių siuntimas į taksofoną Lietuvoje (už minutę)

0,49

0,12

(pikas, tame pačiame mieste)

0,12

(pikas, tame pačiame mieste)

0,12

(pikas, tame pačiame mieste)

0,03

(nepikas, tame pačiame mieste)

0,03

(nepikas, tame pačiame mieste)

0,03

(nepikas, tame pačiame mieste)

0,26

(visą parą į kitus miestus)

0,26

(visą parą į kitus miestus)

0,26

(visą parą į kitus miestus)

0,09

(nepikas, į kitus miestus)

0,09

(nepikas, į kitus miestus)

0,09

(nepikas, į kitus miestus)

6.

Informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus teikimas:

 

 

 

 

6.1.

užmokestis už didmeninę informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus teikimo paslaugą, mokamas universaliųjų paslaugų teikėjui

1,18

1,18

1,18

1,18

6.2.

užmokestis už informacijos teikimą paslaugų gavėjams (už minutę)*

1,50

1,50

1,50

1,50

7.

Tarptautinių skambučių siuntimas teikiant viešąsias telefono ryšio paslaugas fiksuotoje vietoje:

 

 

 

 

7.1.

sujungimo užmokestis

0,14

0,14

0,14

0,14

7.2.

Estija, Latvija (už minutę)

1,46

1,39

1,39

1,41

7.3.

Baltarusija (už minutę)

1,88

1,79

1,79

1,81

7.4.

Airija, Austrija, Australija, Belgija, Danija, Didžioji Britanija, Ispanija, Italija, Graikija, Vatikanas, Havajų salos, JAV, Kanada, Lenkija, Lichtenšteinas, Liuksemburgas, Nyderlandai, Portugalija, Puerto Rikas, Prancūzija, Korsika, Suomija, Švedija, Virginijos salos (JAV), Vokietija, Naujoji Zelandija (už minutę)

1,74

1,39

1,39

1,41

7.5.

Bulgarija, Čekija, Moldova, Kroatija, Rumunija, Rusija, Slovakija, Slovėnija, Šveicarija, Norvegija, Ukraina, Vengrija (už minutę)

2,24

1,79

1,79

1,81

7.6.

Albanija, Andora, Armėnija, Azerbaidžanas, Bosnija ir Hercegovina, Islandija, Gibraltaras, Gruzija, Serbija ir Juodkalnija, Kazachstanas, Kipras, Kirgizija, Kroatija, Malta, Makedonija, Monakas, San Marinas, Kanada, Tadžikistanas, Turkmėnistanas, Turkija, Uzbekistanas (už minutę)

3,10

2,48

2,48

2,51

7.7.

Argentina, Bahamos, Brazilija, Filipinai, Honkongas, Grenlandija, Japonija, Kinija, Kolumbija, Kosta Rika, Meksika, Pietų Afrikos Respublika, Pietų Korėja, Singapūras, Šri Lanka, Tailandas, Taivanis, Venesuela (už minutę)

7,79

7,79

7,79

7,79

7.8.

kitos valstybės (už minutę)

10,03

10,03

10,03

10,03

7.9.

Inmarsat A (už minutę)

33,04

33,04

33,04

33,04

7.10.

Inmarsat B, Inmarsat C, Inmarsat M (už minutę)

25,37

25,37

25,37

25,37

7.11.

Inmarsat Mini – M (už minutę)

18,88

18,88

18,88

18,88

8.

Viešosios telefono ryšio paslaugos, teikiamos taksofonu:

 

 

 

 

8.1.

sujungimo užmokestis

0,16

0,16

0,16

0,16

8.2.

vietinių skambučių siuntimas (už minutę)

0,49

0,1768

0,1768

0,1768

8.3.

nacionalinių (tarpmiestinių) skambučių siuntimas (už minutę)

0,49

0,49

0,49

0,49

8.4.

tarptautinių skambučių siuntimas (už min.)

2006-02-15 nustatyta universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų kainų aukščiausia riba leido galiojančioms tarptautinių skambučių siuntimo kainoms taikyti koeficientą, ne didesnį kaip 1,32

Taikyti tarptautinių skambučių siuntimo piko metu užmokesčiai, padauginti iš 1,32 koeficiento

Taikyti tarptautinių skambučių siuntimo piko metu užmokesčiai, padauginti iš 1,32 koeficiento

Taikyti tarptautinių skambučių siuntimo piko metu užmokesčiai, padauginti iš 1,32 koeficiento

9.

Užmokestis už informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus teikimą taksofonu (už minutę)*

1,85

1,50

1,50

1,50

 

* Į užmokestį įskaičiuojami visi galimi užmokesčiai paslaugų gavėjui (skambučio sudarymo užmokestis, užmokestis už vietinį telefono ryšį (pagal atitinkamus tarifus), užmokesčiai už informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus teikimo paslaugą ir užmokestis už kitas paslaugas, jeigu tokių būtų).

 

2.3. 2009 metais universaliųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjas taikė telefono linijos įrengimo kainos nuolaidas vartotojams (fiziniams asmenims) ir kitiems universaliųjų paslaugų gavėjams (juridiniams asmenims). Standartinės universaliųjų paslaugų teikėjo taikomos nuolaidos (nevertinant nuolaidų, taikomų rinkodaros akcijos metu arba parduodant kelias susietas paslaugas) linijos įrengimui pateiktos 3 lentelėje.

 

3 lentelė

Paslaugų gavėjai ir nuolaidų galiojimas

Minimalus viešojo fiksuoto telefono ryšio paslaugų teikimo sutarties terminas, mėn.

Nuolaida, suteikiama telefono linijos įrengimo užmokesčiui, proc.

Juridiniams asmenims visus 2009 m.

12

50

 

18

65

 

24

75

Fiziniams asmenims visus 2009 m.

12

50

 

24

100

 

_________________