LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS 2004 M. RUGSĖJO 29 D. ĮSAKYMO NR. 1K-321 „DĖL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 5 PRIORITETO „TECHNINĖ PARAMA“ PRIEMONIŲ IR PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ ĮGYVENDINANT ŠIAS PRIEMONES, FINANSAVIMO IR ADMINISTRAVIMO“ PAKEITIMO
2005 m. rugsėjo 5 d. Nr. 1K-256
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. rugsėjo 29 d. įsakymą Nr. 1K-321 „Dėl Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė parama“ priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, finansavimo ir administravimo“ (Žin., 2004, Nr. 148-5368; 2005, Nr. 49-1633, Nr. 92-3427):
2. Išdėstau 2 punktą taip:
„2. Pavedu Finansų ministerijos Europos Sąjungos programų valdymo departamento Techninės paramos ir rizikos valdymo skyriui:
2.1. rengti kvietimų teikti paraiškas pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė parama“ 5.1 priemonę „Parama programos parengimui, valdymui, priežiūrai ir kontrolei (ERPF)“ ir 5.2 priemonę „Programos viešumas ir vertinimas (ESF)“ dokumentus (jei kvietimo teikti paraiškas dokumentus nėra pavesta parengti viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai);
2.2. organizuoti ir atlikti paraiškų pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė parama“ 5.1 priemonę „Parama programos parengimui, valdymui, priežiūrai ir kontrolei (ERPF)“ ir 5.2 priemonę „Programos viešumas ir vertinimas (ESF)“ vertinimą (kai jį atlieka Finansų ministerija);
2.3. rengti ir teikti Finansų ministerijos Nacionalinio fondo departamentui Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė parama“ 5.1 priemonės „Parama programos parengimui, valdymui, priežiūrai ir kontrolei (ERPF)“ ir 5.2 priemonės „Programos viešumas ir vertinimas (ESF)“ ataskaitas, vadovaujantis Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento (BPD) priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklių reikalavimais, nustatytais ataskaitoms, kurias tarpinės institucijos privalo teikti mokėjimo institucijai“.
3. Nurodytuoju įsakymu patvirtintose Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė parama“ priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, finansavimo ir administravimo taisyklėse:
3.1. įrašau 2.5 punkte vietoj žodžių „Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklėmis“ žodžius „Institucijų, atsakingų už Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, skirtų Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumentui įgyvendinti, administravimą, atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklėmis“ ir vietoj nuorodos į oficialų paskelbimo šaltinį „2003, Nr. 88-3999“ nuorodą į oficialų paskelbimo šaltinį „2005, Nr. 51-1700“;
3.2. įrašau 3 punkte vietoj žodžių „Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklių“ žodžius „Institucijų, atsakingų už Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, skirtų Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumentui įgyvendinti, administravimą, atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklių“;
3.3. išdėstau 10.1.3 punktą taip:
„10.1.3. data, iki kurios yra priimamos paraiškos, nurodoma kvietimo teikti paraiškas skelbime, atsižvelgiant į tai, kad projektai privalo būti įgyvendinti ir galutinius mokėjimo prašymus ir/arba išlaidų deklaracijas projekto vykdytojai turi pateikti CPVA ne vėliau kaip iki 2008 m. spalio 15 d. Tais atvejais, kai nustatytas terminas paraiškoms pateikti yra ilgesnis nei trys mėnesiai, paraiškos vertinamos etapais kas mėnesį“;
3.4. išdėstau 10.2.3 punktą taip:
„10.2.3. data, iki kurios yra priimamos paraiškos, nurodoma kvietimo teikti paraiškas skelbime, atsižvelgiant į tai, kad projektai privalo būti įgyvendinti ir galutinius mokėjimo prašymus ir/arba išlaidų deklaracijas projekto vykdytojai turi pateikti CPVA ne vėliau kaip iki 2008 m. spalio 15 d. Tais atvejais, kai nustatytas terminas paraiškoms pateikti yra ilgesnis nei trys mėnesiai, paraiškos vertinamos etapais kas mėnesį“;
3.5. išdėstau 13.4 punktą taip:
„13.4. kai vertinimą atlieka CPVA, ji, atlikusi vertinimą, pateikia Finansų ministerijai vertinimo ataskaitą (1 priedas). Kai vertinimą atlieka Finansų ministerija, Finansų ministerijos atliekamų vertinimo etapų vertinimo ataskaitą pildo vertinimą atlikęs (-ę) valstybės tarnautojas (-ai) ar darbuotojas (-ai)“;
3.6. išdėstau 17.1 punktą taip:
„17.1. Gavusi ir užregistravusi 15 punkte nurodytą Finansų ministerijos sprendimą, CPVA parengia paramos sutarties projektą, paramos sutarties projektą suderina su Finansų ministerija ir pareiškėju ir išsiunčia pareiškėjui su pasiūlymu pasirašyti paramos sutartį, kuriame nurodomas pasiūlymo pasirašyti paramos sutartį terminas, ir pateikia kitą paramos sutarčiai pasirašyti reikalingą informaciją“;
3.7. išdėstau 21.5 punktą taip:
„21.5. Projekto vykdytojas CPVA teikia projekto išlaidų deklaracijas (2 priedas), projekto įgyvendinimo ataskaitas (3 priedas) bei dokumentus, pateisinančius ir įrodančius įgyvendinant projektą patirtas išlaidas, kaip numatyta šių taisyklių III skyriaus III skirsnyje. Projekto išlaidų deklaracijas projekto vykdytojas gali teikti CPVA nuo sutarties pasirašymo dienos iki sutartyje nustatyto termino. Kai projektą įgyvendina CPVA, ji užtikrina, kad išlaidų deklaracijas, projekto įgyvendinimo ataskaitas ir dokumentus, pagrindžiančius ir įrodančius įgyvendinant projektą patirtas išlaidas, kaip numatyta šių taisyklių III skyriaus III skirsnyje, patikrintų ir patvirtintų nepriklausomas auditorius, pateikdamas audito išvadą. Projekto išlaidų deklaracijų ir įgyvendinimo ataskaitų rengimo ir teikimo periodiškumas ir terminai nustatomi sutartyje. Visas projekto išlaidų deklaracijas CPVA registruoja SFMIS arba projekto išlaidų deklaracijų registracijos žurnale (4 priedas) (jeigu SFMIS dar nėra patvirtinta)“;
3.8. išdėstau 21.6 punktą taip:
„21.6. CPVA per sutartyje nustatytą terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 30 kalendorinių dienų, patikrina projekto išlaidų deklaracijose bei išlaidas pateisinančiuose ir įrodančiuose dokumentuose nurodytų išlaidų tinkamumą finansuoti ir užpildo projekto išlaidų deklaracijos tikrinimo ir tvirtinimo lapą (5 priedas). Apie išlaidų pripažinimą tinkamomis finansuoti CPVA informuoja Finansų ministeriją ir projekto vykdytoją (6 priedas). Kai projektą įgyvendina CPVA, ji taip pat teikia Finansų ministerijai projekto įgyvendinimo ataskaitą bei nepriklausomo auditoriaus išvadą“;
3.9. išdėstau 28 punktą taip:
„28. Pagal BPD 5.1 priemonę gali būti finansuojamos išlaidos, atitinkančios Europos Komisijos 2004 m. kovo 10 d. reglamento Nr. 448/2004 (visų pirma – šio Reglamento priedo 11 taisyklės 2 dalyje) apibrėžtas išlaidų kategorijas, BPD ir BPD priedo nuostatas:
28.1. darbo užmokestis darbuotojams, kurių visas darbo laikas yra skiriamas darbui, susijusiam su BPD administravimu ir/arba pasirengimu įgyvendinti programą, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančią BPD, atlikti ir kurie neatlieka kitų funkcijų, nesusijusių su BPD administravimu ir/arba pasirengimu įgyvendinti programą, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančią BPD. Jei projekto vykdytojas yra biudžetinė įstaiga, iš techninės paramos lėšų darbo užmokestis gali būti finansuojamas tik pagal didžiausią leistiną darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto specialiųjų Europos Sąjungos finansinės paramos programų lėšų (Europos Sąjungos ir bendrojo finansavimo lėšų), pareigybių skaičių, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1641 „Dėl didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių skaičiaus patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 121-5484) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių valstybės biudžeto lėšų naudojimą darbo užmokesčiui mokėti, reikalavimų;
28.2. paslaugų pirkimas:
28.3. dalyvavimo konferencijose, seminaruose, kituose renginiuose, tiesiogiai susijusiuose su priskirtomis BPD įgyvendinimo ir administravimo ir/arba pasirengimo programai, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančiai BPD, funkcijomis, išlaidos; renginių, susijusių su BPD įgyvendinimu ir administravimu ir/arba pasirengimu įgyvendinti programą, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančią BPD, organizavimo išlaidos, kai šie renginiai yra skirti valstybės tarnautojams ir/arba darbuotojams, kurių funkcijos yra tiesiogiai susijusios su BPD įgyvendinimu ir administravimu ir/arba pasirengimu įgyvendinti programą, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančią BPD; priežiūros komitetų ir pakomitečių, kitų susirinkimų, susijusių su BPD įgyvendinimu ir administravimu ir/arba pasirengimu įgyvendinti programą, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančią BPD, organizavimo ir dalyvavimo juose išlaidos. Šios išlaidos taip pat gali apimti ekspertų ir kitų šių komitetų, pakomitečių ir susirinkimų dalyvių išlaidas, jeigu jų dalyvavimas yra būtinas veiksmingam BPD įgyvendinimui ir administravimui ir/arba pasirengimui programai, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančiai BPD, užtikrinti;
28.4. kitos išlaidos:
28.4.5. išlaidos ilgalaikiam materialiam turtui įsigyti yra tinkamos finansuoti tik tais atvejais, kai šis ilgalaikis materialus turtas yra būtinas BPD įgyvendinimui ir administravimui ir/arba pasirengimui įgyvendinti programą, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančiai BPD, užtikrinti. Tinkamos finansuoti yra tik tos ilgalaikio materialaus turto įsigijimo išlaidos, kurios gali būti priskirtos BPD ir programos, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančios BPD, įgyvendinimo laikotarpiui;
28.4.6. kai turtas yra įsigyjamas išperkamosios nuomos būdu, tinkama finansuoti yra tik ta išperkamosios nuomos mokesčio dalis, kuri yra skirta apmokėti turto rinkos kainai ir kurią galima priskirti BPD ir programos, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančios BPD, įgyvendinimo laikotarpiui. Papildomos išlaidos (mokesčiai, nuomotojo pelnas, palūkanos, pridėtinės išlaidos, draudimo mokesčiai), susijusios su turto įsigijimu išperkamosios nuomos būdu, nefinansuojamos“;
3.10. išdėstau 29 punktą taip:
„29. Projekto vykdytojo patirtos išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su jam priskirtomis BPD įgyvendinimo ir administravimo ir/arba pasirengimo programai, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančiai BPD, funkcijomis, ir nepakankamai pagrįstos išlaidos vadovaujantis šių taisyklių III skyriaus III skirsnio nuostatomis, nefinansuojamos“;
3.11. išdėstau 30 punktą taip:
„30. Pagal BPD 5.2 priemonę gali būti finansuojamos išlaidos, kurios atitinka Europos Komisijos 2004 m. kovo 10 d. reglamento Nr. 448/2004 (visų pirma – šio Reglamento priedo 11 taisyklės 3 dalyje) apibrėžtas išlaidų kategorijas, BPD ir BPD priedo nuostatas:
30.1. studijų, tyrimų, seminarų, konferencijų, vertinimo organizavimo, vertinimo gebėjimų stiprinimo, viešinimo ir informavimo, projekto audito paslaugų išlaidos;
3.12. išdėstau 36.2 punkto pirmąją pastraipą taip:
„36.2. Projekto vykdytojas kartu su projekto išlaidų deklaracijomis privalo pateikti patirtas ir iš techninės paramos apmokėtas išlaidas pateisinančius ir išlaidų apmokėjimą įrodančius dokumentus (patvirtintas kopijas), kitus dokumentus, įrodančius ir pagrindžiančius patirtų ir apmokėtų išlaidų ryšį su BPD administravimo ir/arba pasirengimo programai, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančiai BPD, funkcijų vykdymu laikydamasis šių reikalavimų“;
3.13. išdėstau 36.2.1 punktą taip:
„36.2.1. Išlaidų darbo užmokesčiui pagrindimas. Projekto vykdytojas kartu su projekto išlaidų deklaracija privalo pateikti visus dokumentus, įrodančius, jog darbuotojų, kuriems darbo užmokestis mokamas iš techninės paramos lėšų, atliekamos funkcijos yra tiesiogiai susijusios su BPD administravimo ir/arba pasirengimo programai, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančiai BPD, funkcijų vykdymu, laikydamasis Reglamento Nr. 448/2004 priedo 11 taisyklės 2 dalies reikalavimų, ir darbo užmokestis šiems darbuotojams mokamas tik už šias BPD administravimo ir/arba pasirengimo programai, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančiai BPD, funkcijas, taip pat šių išlaidų apmokėjimą įrodančius dokumentus (darbuotojų pareigybių aprašymus, darbo sutartis, jeigu jos sudaromos, projekto vykdytojo institucijos vadovo įsakymus arba kitus institucijos vidaus dokumentus, kuriuose darbuotojams yra pavedama atlikti BPD administravimo ir/arba pasirengimo programai, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančiai BPD, funkcijas, darbo užmokesčio apskaičiavimo ir išlaidų apmokėjimo faktą įrodančius dokumentus, įmokų Valstybinio socialinio draudimo fondui ir garantijų fondui apskaičiavimo ir mokėjimo dokumentus, kitus patirtas išlaidas pateisinančius ir išlaidų apmokėjimą įrodančius dokumentus). Iš techninės paramos lėšų darbo užmokestis gali būti mokamas tik tuo atveju, jei darbuotojas visą savo darbo laiką skiria darbui, susijusiam su BPD administravimu ir/arba pasirengimu programai, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančiai BPD, atlikti ir neatlieka kitų funkcijų, nesusijusių su BPD administravimu ir/arba pasirengimu programai, kitą programavimo laikotarpį pakeisiančiai BPD“;
3.14. išdėstau 40 punkto pirmąjį sakinį taip:
„40. Kai projektai yra įgyvendinami pagal BPD 5.1 priemonę, projekto vykdytojas turi teisę projektui skirtas techninės paramos lėšas perskirstyti tarp atskirų projekto biudžeto išlaidų eilučių arba įvesti naujas projekto biudžeto išlaidų eilutes, nekeičiant paramos sutarties, jeigu toks lėšų perskirstymas nepakeičia projekto tikslų bei maksimalios projektui skirtos paramos sumos“.