LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ARCHITEKTŲ ATESTAVIMO KOMISIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2005 m. liepos 11 d. Nr. D1-342

Vilnius

 

Vadovaudamasis Teritorijų planavimo įstatymo (Žin.,1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617) 36 straipsnio 6 dalimi, Profesinės kvalifikacijos vertinimo ir pripažinimo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. birželio 1 d. nutarimu Nr. 624 (Žin., 2000, Nr. 46-1319) ir Aplinkos ministerijos nuostatų (Žin., 1998, Nr. 84-2353; 2002, Nr. 20-766, Nr. 60-2464) 11.5 punktu,

Tvirtinu Architektų atestavimo komisijos darbo reglamentą (pridedama).

 

 

APLINKOS MINISTRAS                                                                          ARŪNAS KUNDROTAS

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2005 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. D1-342

 

architektų ATESTAVIMO KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šis reglamentas nustato architektų, siekiančių teisės dirbti statinio projektavimo, ekspertizės srityse ir/ar rengti teritorijų planavimo dokumentus (toliau – Architektai), atestavimo komisijos (toliau – Komisija) darbo tvarką.

2. Komisija atlieka šias funkcijas:

2.1. nagrinėja užsienio valstybių Architektų pateiktus dokumentus, patvirtinančius jų teisę kilmės šalyje užsiimti veikla atitinkamoje veiklos srityje (toliau – Dokumentai) Lietuvos Respublikoje;

2.2. priima sprendimus dėl Dokumentų pripažinimo ar nepripažinimo;

2.3. priima sprendimus dėl teisės užsiimti Lietuvos Respublikoje 2.1 p. nurodyta veikla pripažinimo pažymų išdavimo ar neišdavimo;

2.4. atestuoja Architektus;

2.5. priima sprendimus dėl Atestatų išdavimo ar neišdavimo;

2.6. priima sprendimus dėl išduotų Atestatų bei pažymų galiojimo pratęsimo, sustabdymo ar panaikinimo.

3. Komisija vadovaujasi Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo, Lietuvos Respublikos statybos įstatymais, Architektų ir teritorijų planavimo specialistų atestavimo tvarkos aprašu ir kitais teisės aktais.

4. Komisija kviečia LAS urbanistikos ir architektūros ekspertus (toliau – LAS ekspertai), slaptu balsavimu išrinktus LAS skyrių konferencijose ir patvirtintus LAS suvažiavime, kurie išnagrinėja architektų pateiktą medžiagą ir rekomenduoja Komisijai suteikti ar nesuteikti tam tikros srities (vienos ar kelių) vadovo Architekto kvalifikacijos atestatą. LAS ekspertai veikia pagal patvirtintą darbo reglamentą.

5. Komisijos darbas grindžiamas kolegialiu klausimų svarstymu, teisėtumo principu, asmenine Komisijos narių atsakomybe už jos kompetencijai priskirtų klausimų sprendimą bei sprendimų priėmimo nešališkumu.

 

II. KOMISIJOS POSĖDŽIŲ ORGANIZAVIMAS IR DARBOTVARKĖ

 

6. Komisijos techninį sekretorių (toliau – Sekretorius) skiria Lietuvos architektų sąjunga.

7. Sekretorius, suderinęs su Komisijos pirmininku, rengia planuojamų Komisijos posėdžių grafiką bei juose numatomus svarstyti klausimus.

8. Vadovaudamasis minėtu grafiku, Sekretorius parengia eilinio Komisijos posėdžio darbotvarkę ir surenka būtinus Komisijos posėdžiui dokumentus. Visą šią medžiagą Sekretorius pateikia Komisijos pirmininkui iki Komisijos posėdžio.

9. Komisijos pirmininkas arba, jam pavedus, Sekretorius organizuoja Komisijos posėdį ir sukviečia Komisijos narius, LAS ekspertus bei Architektus.

10. Komisijos posėdžio darbotvarkę Sekretorius Komisijos nariams ir LAS ekspertams paskelbia ne vėliau kaip prieš savaitę iki Komisijos posėdžio pradžios.

11. Numatomus nagrinėti dokumentus Sekretorius pateikia Komisijos nariams iki Komisijos posėdžio.

12. Komisijos posėdžiai rengiami esant ne mažiau 10 pretendentų atestuotis LAS skyriuose Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose.

 

III. KOMISIJOS POSĖDŽIAI

 

13. Komisijos posėdžiui pirmininkauja Komisijos pirmininkas, jei jo nėra, – Komisijos pirmininko pavaduotojas.

14. Sekretorius registruoja Komisijos posėdžių dalyvius, rašo Komisijos posėdžių protokolus bei tvarko kitą raštvedybą, susijusią su Komisijos posėdžių organizavimu.

15. Komisijos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip trys Komisijos nariai.

16. Komisijos narys, negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje, privalo apie tai pranešti Komisijos pirmininkui.

17. Komisijos pirmininkas supažindina Komisijos posėdžio dalyvius ir LAS ekspertus su svarstoma medžiaga ir išklauso visų LAS ekspertų ir Komisijos narių nuomonę.

18. Komisijos nariui be pateisinamos priežasties neatvykus į Komisijos posėdį daugiau kaip 3 kartus iš eilės, Komisijos pirmininkas turi teisę siūlyti aplinkos ministrui jį pakeisti.

19. Komisijos nariai sprendimą priima atviru balsavimu, paprasta balsų dauguma. Balsuojant kiekvienas Komisijos narys turi po vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. Tokiu atveju Komisijos pirmininkas balsuojant neturi teisės susilaikyti.

IV. KOMISIJOS SPRENDIMŲ ĮFORMINIMAS

 

20. Posėdžių protokolus pasirašo Komisijos pirmininkas ir Sekretorius. Protokole turi būti nurodyta data, protokolo registravimo numeris, Komisijos posėdžio dalyviai, svarstyti klausimai, Komisijos posėdžio metu pasisakę bei klausimus pateikę asmenys, balsavimo rezultatai ir priimti sprendimai.

21. Sekretorius atsako už dokumentų, susijusių su Komisijos posėdžiais, tolesnį saugojimą teisės aktų nustatyta tvarka.

22. Kalendoriniams metams pasibaigus, Sekretorius turimus dokumentus, susijusius su Komisijos posėdžiais, perduoda saugoti Lietuvos architektų sąjungai, kur jie saugomi 5 metus, vadovaujantis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 15 d. įsakymu Nr. 38 „Dėl bendrųjų dokumentų saugojimo terminų“ (Žin., 1997, Nr. 78-2006).

 

V. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

23. Komisija gautus skundus ir prašymus nagrinėja teisės aktų nustatyta tvarka.

______________