LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL MIGRACIJOS PROCESŲ KONTROLĖS PROGRAMOS PATVIRTINIMO
1999 m. liepos 3 d. Nr. 804
Vilnius
2. Pavesti Vidaus reikalų ministerijai organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti šiuo nutarimu patvirtintos Migracijos procesų kontrolės programos įgyvendinimą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1999 m. liepos 3 d. nutarimu Nr. 804
MIGRACIJOS PROCESŲ KONTROLĖS PROGRAMA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Ši programa pradedama įgyvendinti 1999 metų III ketvirtį, baigiama – 2002 metų IV ketvirtį.
Už šios programos įgyvendinimą atsakinga Vidaus reikalų ministerija. Pagrindinis programos vykdytojas – Migracijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos. Programa įgyvendinama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, taip pat pagal tarptautinius susitarimus ir programas gali būti gautas finansavimas iš užsienio valstybių ir tarptautinių organizacijų kai kuriems programoms punktams vykdyti.
2. Sėkmingas programos vykdymas labai priklauso nuo šių veiksnių:
2.1. Lietuvos Respublikos teisės aktų migracijos ir prieglobsčio klausimais tolesnio tobulinimo ir efektyvaus jų įgyvendinimo;
2.3. informacijos apie užsieniečius rinkimo, apdorojimo ir keitimosi ja sistemos tinkamo funkcionavimo;
II. PROGRAMOS STRUKTŪRA
3. Programoje pateikiama jos charakteristika, tikslai, prognozuojami programos vykdymo rezultatai, įgyvendinimo tvarka ir būdai.
Programos įgyvendinimo priemonės išdėstytos jos priede.
Programoje detalizuojami bendrieji migracijos procesų kontrolės, imigracijos, emigracijos, prieglobsčio suteikimo ir nelegalios migracijos klausimai.
III. PROGRAMOS CHARAKTERISTIKA
5. Pagrindinės programos kryptys yra šios:
5.1. Lietuvos Respublikos teisės aktų migracijos ir prieglobsčio klausimais derinimas su Europos Sąjungos teisės aktų nuostatomis orientuojantis į būsimą Lietuvos Respublikos narystę Europos Sąjungoje;
6. Atkūrus nepriklausomybę, šiuolaikinės pasaulinės migracijos tendencijos su visomis joms būdingomis savybėmis ėmė ryškėti ir Lietuvos Respublikoje. Lietuvos Respublika yra kryžkelėje tarp migrantų kilmės šalių ir daugelio migrantų tikslo šalių, todėl migracijos procesų intensyvumas čia ateityje gali dar padidėti. Migracijos procesai, dabar pastebimi išsivysčiusiose Vakarų Europos ir Skandinavijos šalyse, tampa būdingi ir Lietuvos Respublikai. Griežtėjant migracijos politikai Vakaruose, migracijos srautai vis labiau krypsta į Centrinės ir Rytų Europos šalis, iš jų ir į Lietuvos Respubliką. Tikėtina, kad gerėjant ekonominei ir socialinei būklei, migracinis spaudimas Lietuvos Respublikai didės.
7. Lietuva po nepriklausomybės atkūrimo viena pirmųjų Centrinėje ir Rytų Europoje priėmė migracijos procesus kontroliuojančius įstatymus: antai 1991 metais priimti Lietuvos Respublikos imigracijos įstatymas, Lietuvos Respublikos įstatymas „Dėl užsieniečių teisinės padėties Lietuvos Respublikoje“, Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymas (nauja redakcija), Lietuvos Respublikos emigracijos įstatymas, o 1995 metais – Lietuvos Respublikos įstatymas „Dėl pabėgėlių Lietuvos Respublikoje statuso“.
8. Lietuvos valstybei integruojantis į Europos Sąjungą, kurios asocijuotąja nare, įsigaliojus Europos sutarčiai, steigiančiai asociaciją tarp Europos bendrijų bei jų šalių narių, iš vienos pusės, ir Lietuvos Respublikos, iš kitos pusės, Lietuva tapo nuo 1998 m. vasario 1 d., aktyviai pradėta derinti Lietuvos Respublikos įstatymus su tarptautiniais įsipareigojimais, kylančiais iš tarptautinių sutarčių, prie kurių Lietuva prisijungia arba jas sudaro. Lietuvos Respublika yra ratifikavusi daugelį pagrindinių tarptautinių dokumentų žmogaus teisių ir pabėgėlių teisių klausimais (1950 metų Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvenciją, 1951 metų Ženevos konvenciją dėl pabėgėlių statuso ir kt.).
Pastaraisiais metais vis daugiau pasirašoma sutarčių dėl bevizio režimo ir readmisijos. Šiomis sutartimis siekiama užtikrinti, kad būtų laikomasi laisvo asmenų judėjimo principo (pirmiausia su Europos Sąjungos šalimis) ir būtų užkirstas kelias nelegaliai migracijai.
9. Prisidėdama prie migracijos problemų sprendimo, Lietuvos Respublika įsitraukė į tarptautinių organizacijų – Tarptautinės migracijos organizacijos, kurios nare Lietuva tapo 1998 m. lapkričio 23 d. (iki to laiko nurodytosios organizacijos darbe dalyvauta stebėtojos teisėmis), Budapešto grupės, Jungtinių Tautų Vyriausiojo pabėgėlių komisaro, Tarptautinio migracijos politikos vystymo centro, Europos Tarybos, Europos Sąjungos organizacijų, Baltijos Ministrų Tarybos – veiklą. Išsiplėtė dvišalis bendradarbiavimas migracijos klausimais, ypač su Skandinavijos šalimis.
10. Sukurta Lietuvos migracijos procesų kontrolės valdymo sistema. Migracijos ir prieglobsčio klausimus sprendžia Vidaus reikalų ministerija, Užsienio reikalų ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija. Migracijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos buvo įsteigtas 1992 metais ir yra viena iš pagrindinių institucijų, įgyvendinančių valstybės politiką migracijos ir prieglobsčio suteikimo srityje.
11. Ši programa apima emigracijos, imigracijos, prieglobsčio suteikimo ir nelegalios migracijos kryptis, kuriomis siekiama išspręsti šias problemas:
11.1. emigracijos – užtikrinti Lietuvos Respublikos piliečio teisę laisvai išvykti iš Lietuvos Respublikos, kuri yra garantuojama Lietuvos Respublikos Konstitucijos 32 straipsnyje. Dabar ši teisė netiesiogiai varžoma, nes Lietuvos Respublikos pilietis, pageidaujantis išvykti nuolat gyventi į užsienio valstybę, turi kreiptis į Vidaus reikalų ministeriją ir gauti jos leidimą. Leidimas išvykti (emigruoti) išduodamas tik atlikus specialiame įstatyme (t. y. Lietuvos Respublikos emigracijos įstatyme) numatytą procedūrą;
11.2. imigracijos – reguliuoti imigrantų srautus atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos politinius, ekonominius ir socialinius interesus, vykdyti valstybės tarptautinius įsipareigojimus, kylančius prisijungus prie atitinkamų dokumentų, įgyvendinti sudarytų dvišalių sutarčių nuostatas imigracijos klausimais;
11.3. prieglobsčio suteikimo – tobulinti prieglobsčio suteikimo procedūrą remiantis 1951 metų Ženevos konvencijos dėl pabėgėlių statuso ir Europos Sąjungos teisės aktų nuostatomis. Būtina didinti procedūros veiksmingumą, užtikrinti įgyvendinimo lankstumą, mažinti prašymų nagrinėjimo laiko ir lėšų sąnaudas, iš esmės pertvarkyti prašymų dėl pabėgėlio statuso suteikimo nagrinėjimo procedūrą;
11.4. nelegalios migracijos – keisti kovos su nelegalia migracija, kaip reiškiniu, strategiją. Būtina šalinti nelegalią migraciją lemiančias priežastis, o ne kovoti su jos padariniais. Daugiau dėmesio skirti prevencijos sistemos sukūrimui ir jos įgyvendinimui, įsteigti specialų policijos padalinį, kuris kovotų su nelegalia migracija, įgyvendintų jos prevencijos priemones.
IV. PROGRAMOS TIKSLAS
12. Svarbiausias programos tikslas – reguliuoti migracijos srautus: šalinti kliūtis asmenims laisvai judėti, užkirsti kelią neteisėtai atvykti į Lietuvos Respubliką ir neteisėtai būti joje. Norint pasiekti šį tikslą, būtina:
12.6. stiprinti valstybės institucijų, kurių darbas susijęs su migracijos ir prieglobsčio klausimais, materialinę bazę;
V. PROGRAMOS REZULTATAI
13. Šios programos nuostatų įgyvendinimas leis pašalinti neigiamas migracijos tendencijas: specialiomis priemonėmis galima skatinti ar slopinti, didinti ar mažinti, kontroliuoti ir reguliuoti migracijos srautus.
Emigracijos procedūros panaikinimas nesukels neigiamų padarinių, nes įsigaliojus gyventojų gyvenamosios vietos deklaravimo tvarkai informacija apie asmenis, išvykstančius iš Lietuvos Respublikos, ir toliau bus renkama gyventojų gyvenamosios vietos deklaravimo institucijose.
Reorganizuoti prieglobsčio suteikimo procedūrą bus naudinga valstybės interesais (nes mažės jos įgyvendinimo sąnaudos), be to, tai leis suteikti minimalias garantijas asmenims, kurie prašo Lietuvos Respublikos apsaugos, taip pat patvirtins Lietuvos Respublikos prisiimtų tarptautinių įsipareigojimų vykdymą bei siekimą suderinti prieglobsčio procedūros vykdymo nuostatas su atitinkamais Europos Sąjungos reikalavimais. Procedūros reorganizavimas neturėtų sukelti neigiamų padarinių Lietuvos Respublikai.
Naujų imigracijos procedūros priemonių taikymas leis suderinti Lietuvos Respublikos imigracijos, kartu ir vizų politiką su Europos Sąjungos valstybių vykdoma politika. Imigracijos procesų kontrolė yra svarbus valstybės vidaus stabilumo veiksnys. Įvertinant Lietuvos valstybės ekonominės ir socialinės raidos kryptis, be šeimų susijungimo principo įtvirtinimo imigracijos srityje, ir toliau bus kompensuojama kvalifikuotos darbo jėgos stoka Lietuvos Respublikos vidaus darbo rinkoje, nes bus leidžiama įsidarbinti specialistams iš užsienio, bus skatinamos užsienio investicijos į Lietuvos Respublikos ūkį, sudaromos sąlygos toliau plėtoti turizmą, taigi ir diegti saugumo priemones, padedančias apsaugoti Lietuvos Respubliką nuo tarptautinio terorizmo bei organizuoto nusikalstamumo.
Nelegalios migracijos apimtis mažėja, tačiau esama būklė rodo, kad dar nepakankamai išnaudojamos esamos galimybės. Kompleksiškas priemonių taikymas, kurį numato programa nelegalios migracijos srityje, leis veiksmingiau kontroliuoti nelegalią migraciją.
Tik aktyvūs veiksmai, kuriais siekiama šalinti nelegalią migraciją lemiančias priežastis, gali sustabdyti nelegalių migrantų atvykimą ir jų buvimą valstybėje. Todėl šioje srityje neigiamų padarinių neprognozuojama.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
15. Atskiroms šios programos vykdymo priemonėms lėšos gali būti gaunamos įvairiais būdais ir iš įvairių šaltinių:
15.4. dalyvaujant Budapešto grupės darbe (finansuoja Tarptautinis migracijos politikos vystymo centras);
16. Šios programos įgyvendinimo priemonėms finansuoti lėšų iš įvairių šaltinių (pagal išankstinius skaičiavimus) reikės 2000 metais 9,2 mln. litų, 2001 metais – 6,9 mln. litų, 2002 metais – 3,8 mln. litų. Į skaičiavimus neįtrauktos lėšos, kurių reikės nacionalinei Šengeno informacinei sistemai sukurti (skaičiuoti pradėta su užsienio ekspertais). Konkreti iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skiriamų lėšų suma programai įgyvendinti turi būti numatoma sudarant atitinkamų metų biudžetą.
______________
Migracijos procesų kontrolės programos
priedas
MIGRACIJOS PROCESŲ KONTROLĖS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS
Tikslas |
Priemonės pavadinimas |
Įvykdymo terminas |
Vykdytojai |
|
|
I. BENDROJI DALIS |
|
||
1. Suderinti Lietuvos Respublikos teisės aktų projektus su Europos Sąjungos teisės aktais imigracijos, prieglobsčio ir kitais migracijos klausimais |
rengti naujus teisės aktų projektus, pakeisti ir papildyti arba panaikinti galiojančius teisės aktus derinant juos su atitinkamais Europos Sąjungos teisės aktais migracijos klausimais |
1999-2002 metai |
Vidaus reikalų ministerija, Užsienio reikalų ministerija, Teisingumo ministerija |
|
2. Rinkti, analizuoti ir keistis informacija apie užsieniečius Lietuvoje |
įsteigti užsieniečių registrą ir parengti jo nuostatus |
1999 metų II pusmetis |
Vidaus reikalų ministerija |
|
3. Keistis informacija su kitų šalių imigracijos tarnybomis apie migrantus |
sukurti nacionalinę Šengeno informacinę sistemą; |
1999-2001 metai |
Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko 1998 m. gruodžio 24 d. potvarkiu Nr. 408 „Dėl darbo grupės sudarymo“ su-daryta darbo grupė |
|
|
pateikti teisės aktų dėl 1981 metų Europos konvencijos dėl asmenų apsaugos, susijusios su automatiniu asmens duomenų apdorojimu, ratifikavimo projektus |
2000 metų II ketvirtis |
Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija |
|
4. Spręsti nelegalių migrantų grąžinimo klausimus |
sudaryti readmisijos sutartis, visų pirma su Baltarusija ir Rusi-ja, taip pat su nelegalių migrantų kilmės valstybėmis |
nuolat |
Vidaus reikalų ministerija, Užsienio reikalų ministerija |
|
5. Kelti pareigūnų profesinį lygį |
mokyti pasienio policijos, policijos ir migracijos tarnybų pareigūnus dirbti užsieniečių reikalų srityje, ypač gerai išstudijuoti tarptautinius dokumentus žmogaus teisių klausimais, mokyti užsienio kalbų, kelti pareigūnų kvalifikaciją Lietuvos ir užsienio mokymo įstaigose |
nuolat |
Vidaus reikalų ministerija |
|
6. Valdyti ekstremalias situacijas, kai masiškai plūsta nelegalūs migrantai, sparčiai gausėja prieglobsčio prašančiųjų užsieniečių |
parengti veiksmų ekstremaliomis situacijomis (nelegalios migracijos, prieglobsčio suteikimo atvejais) planą |
2000 metų II pusmetis |
Vidaus reikalų ministerija |
|
7. Stebėti migracijos procesų raidos tendencijas |
rengti Lietuvos Respublikos Vyriausybei metinius praneši-mus apie migracijos procesų raidos tendencijas, problemas ir būdus, kaip jas spręsti |
kasmet, I ketvirty-je |
Vidaus reikalų ministerija, Statistikos departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės |
|
|
II. EMIGRACIJA |
|
|
|
8. Užtikrinti Lietuvos Respublikos piliečio teisę laisvai išvykti iš Lietuvos |
pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos piliečio teisės laisvai išvykti iš Lietuvos Respublikos įgyvendinimo |
1999 metų II pusmetis |
Vidaus reikalų ministerija |
|
9. Pašalinti kliūtis vaikams vykti į užsienio valstybes |
parengti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo, kuris iš-duodant Lietuvos piliečio pasą vykti į užsienio valstybes pripažintų vaiko kelionės dokumentą asmens dokumentu, netekusiu galios, projektą |
1999 metų II pusmetis |
Vidaus reikalų ministerija |
|
10. Užkirsti kelią išvykti iš Lietuvos Respublikos Lietuvos Respublikos piliečiams bei užsieniečiams, kurių judėjimo laisvė apribota |
iš dalies pakeisti ir papildyti Lietuvos Respublikos piliečio paso nuostatus, kad jie atitiktų Lietuvos Respublikos Konstitucijos 32 straipsnio reikalavimus; |
1999 metų II pusmetis |
Vidaus reikalų ministerija, Teisingumo ministerija |
|
|
pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus, kad būtų sukurta kontrolės sistema, įgalinanti užkirsti kelią Lietuvos Respublikos piliečiams bei užsieniečiams, kurių judėjimo laisvė apribota, išvykti iš Lietuvos Respublikos |
1999 metų II pusmetis |
Vidaus reikalų ministerija, Teisingumo ministerija |
|
11. Užtikrinti gyvenančių Lietuvoje užsieniečių, kurie neturi kelionės dokumento ir negali gauti savo valstybės paso, teisę išvykti iš Lietu-vos Respublikos |
parengti užsieniečio paso, kaip kelionės dokumento, išduodamo Lietuvoje esantiems užsieniečiams, nuostatus |
1999 metų II pusmetis |
Vidaus reikalų ministerija, Užsienio reikalų ministerija |
|
|
III. IMIGRACIJA |
|
|
|
12. Reglamentuoti imigraciją pagal visuotinai pripažintą šeimų susijungimo principą |
parengti leidimų gyventi išdavimo nuostatus, kuriuose būtų detalizuota, kaip įgyvendinti šeimų susijungimo principą |
1999 metų II pusmetis |
Vidaus reikalų ministerija |
|
13. Sukurti centralizuotą išduotų vizų duomenų bazę |
parengti vizų registro nuostatus |
1999 metų II pusmetis |
Vidaus reikalų ministerija, Užsienio reikalų ministerija |
|
14. Įgyvendinti užsieniečių, išsaugojusių teisę į Lietuvos Respublikos pilietybę, ir jų šeimos narių atvykimo į Lietuvos Respubliką tvarką |
parengti Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo pakeitimus |
1999 metų II pusmetis |
Vidaus reikalų ministerija |
|
15. Suderinti leidimo gyventi Lietuvos Respublikoje formą su Europos Sąjungos nustatytais reikalavimais |
parengti ir patvirtinti naują leidimo gyventi Lietuvos Respublikoje formą |
1999 metų II pusmetis |
Vidaus reikalų ministerija |
|
16. Reglamentuoti užsieniečių įsidarbinimą Lietuvos Respublikoje atsižvelgiant į vidaus darbo rinkos poreikius |
tobulinti teisės aktus, kurie nu-stato užsieniečių įsidarbinimo Lietuvos Respublikoje pagal darbo sutartis tvarką |
1999 metų II pusmetis |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|
17. Reglamentuoti užsieniečių, ypač iš nelegalios migracijos pavojų keliančių valstybių, atvykimą į Lietu-vos Respubliką mokymosi tikslais |
parengti teisės aktą, reglamentuojantį užsieniečių atvykimą į Lietuvos Respubliką mokymosi tikslais |
1999 metų II pusmetis |
Vidaus reikalų ministerija, Švietimo ir mokslo ministerija |
|
18. Reglamentuoti užsieniečių, kurie ketina verstis ūki-ne-komercine veikla, atvykimą į Lietuvos Respubliką |
parengti teisės aktą, reglamentuojantį užsieniečių atvykimą į Lietuvos Respubliką verstis ūki-ne-komercine veikla |
1999 metų II pusmetis |
Vidaus reikalų ministerija, Ūkio ministerija |
|
19. Kontroliuoti užsieniečių, kurių veikla susijusi su religinių apeigų vykdymu, atvykimą į Lietuvos Respubliką |
iš dalies pakeisti vizų išdavimo nuostatus |
1999 metų II pusmetis |
Vidaus reikalų ministerija |
|
20. Užtikrinti be palydos keliaujančių vaikų atvykimo į Lietuvos Respubliką ir buvimo joje teisėtumą |
parengti be palydos keliaujančių vaikų atvykimo į Lietuvos Respubliką, buvimo joje ir išvykimo iš jos taisykles |
2000 metų I pusmetis |
Vidaus reikalų ministerija |
|
21. Įgyvendinti Lietuvos Respublikos gyventojų įvaikintų vaikų teisę atvykti gyventi į Lietuvos Respubliką |
parengti Lietuvos Respublikos gyventojų įvaikintų vaikų atvykimo į Lietuvos Respubliką procedūrą |
1999 metų II pusmetis |
Vidaus reikalų ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|
22. Suderinti su Europos Sąjungos reikalavimais asmenų vykimo tranzitu per Lietuvos Respublikos teritoriją tvarką |
parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus keisti dvišales sutartis su Rusija, Baltarusija ir Ukraina abiejų šalių piliečių vykimo klausimais |
2002 metai |
Užsienio reikalų ministerija, Vidaus reikalų ministerija |
|
|
IV. PRIEGLOBSTIS |
|
|
|
23. Tobulinti teisinę bazę prieglobsčio suteikimo Lietuvos Respublikoje klausimais |
parengti Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl pabėgėlių statuso Lietuvos Respublikoje“ naujos redakcijos projektą |
1999 metų II pusmetis |
komisija, sudaryta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. birželio 22 d. nutarimu Nr. 745 „Dėl komisijos Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl pabėgėlių Lietuvos Respublikoje statuso“ pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui parengti sudarymo“ |
|
24. Įgyvendinti saugios trečiosios valstybės principą |
parengti saugios trečiosios valstybės nustatymo kriterijus |
1999 metų II pusmetis |
Vidaus reikalų ministerija, Teisingumo ministerija, Užsienio reikalų ministerija |
|
25. Įgyvendinti saugios kilmės valstybės principą |
parengti saugios kilmės valstybės nustatymo kriterijus |
1999 metų II pusmetis |
Vidaus reikalų ministerija, Teisingumo ministerija, Užsienio reikalų ministerija |
|
26. Paspartinti užsieniečių, pateikusių prašymus suteikti pabėgėlio statusą Lietu-vos Respublikoje, prašymų nagrinėjimą |
nustatyti paspartinto užsieniečių, pateikusių prašymus dėl pabėgėlio statuso suteikimo Lietu-vos Respublikoje, prašymų nagrinėjimo tvarką |
1999 metų II pusmetis |
Vidaus reikalų ministerija |
|
27. Apriboti užsieniečių judėjimo laisvę, kai pateikiamas prašymas suteikti pabėgėlio statusą |
nustatyti užsieniečių, pateikusių prašymą suteikti pabėgėlio statusą, sulaikymo pagrindus ir tvarką rengiamos Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl pabėgėlių statuso Lietuvos Respublikoje“ naujos redakcijos projekte |
1999 metų II pusmetis |
komisija, sudaryta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. birželio 22 d. nutarimu Nr. 745 „Dėl komisijos Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl pabėgėlių Lietuvos Respublikoje statuso“ pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui parengti sudarymo“ |
|
28. Siekti, kad užsienietis, pateikęs prašymą suteikti jam pabėgėlio statusą, galėtų naudotis bei gauti informaciją apie jo atžvilgiu priimamus sprendimus gimtąja kalba |
parengti vertėjų paslaugų sistemos, apimančios ir kitas Balti-jos valstybes, projektą ir jį įgyvendinti |
1999 metų II pusmetis |
Vidaus reikalų ministerija |
|
29. Rinkti, analizuoti ir teikti informaciją apie pabėgėlių kilmės šalis |
įgyvendinti informacinio centro apie pabėgėlių kilmės šalis projektą |
nuolat |
Vidaus reikalų ministerija, Užsienio reikalų ministerija |
|
30. Grąžinti pabėgėlio statuso negavusius užsieniečius į jų kilmės valstybes |
dalyvauti savanoriško migrantų grąžinimo į jų kilmės valstybes programoje |
nuolat |
Vidaus reikalų ministerija |
|
|
V. NELEGALI MIGRACIJA |
|
|
|
31. Vykdyti nelegalios migracijos prevenciją |
sukurti nelegalios migracijos prevencijos sistemą (įskaitant ir policijos atašė pareigybės įsteigimą migrantų kilmės ir tranzito šalyse) |
2000 metų I pusmetis |
Vidaus reikalų ministerija, Užsienio reikalų ministerija |
|
32. Siekti, kad darbdaviai negalėtų naudotis nelegalių migrantų darbo jėga |
tobulinti teisės aktus, kurie už-kardo nelegalių migrantų darbo jėgos panaudojimą |
2001 metų I pusmetis |
Vidaus reikalų ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|
33. Siekti, kad būtų užkirs-tas kelias pereiti (pervažiuoti) valstybės sieną ne per valstybės sienos perėjimo punktą |
užbaigti valstybės sienų su kai-myninėmis valstybėmis demarkavimo darbus ir jas techniškai įrengti |
1999-2001 metai |
Vidaus reikalų ministerija |
|
34. Tobulinti imigracinę kontrolę pasienyje |
rengiamame naujame Lietuvos Respublikos valstybės sienos ir jos apsaugos pagrindų įstatymo projekte išplėsti pasienio policijos teises vykdyti imigracinę kontrolę |
2000 metų I pusmetis |
Vidaus reikalų ministerija |
|
35. Kontroliuoti užsieniečių buvimo Lietuvos Respublikoje teisėtumą |
įsteigti policijos padalinį, kuris kovotų su nelegalia migracija, įgyvendintų jos prevencijos priemones, ir patvirtinti šio pa-dalinio nuostatus |
1999 metų II pusmetis |
Vidaus reikalų ministerija |
|
36. Tobulinti tyrimus apie nelegalių migrantų atvykimą ir buvimą valstybėje |
parengti asmens tapatybės ir kelionės maršruto nustatymo metodiką |
1999 metų II pusmetis |
Vidaus reikalų ministerija |
|
37. Padėti nelegaliems migrantams savanoriškai grįžti į jų kilmės valstybes |
prisidėti prie Tarptautinės migracijos organizacijos priimtos Savanoriško migrantų grąžinimo programos vykdymo |
nuolat |
Vidaus reikalų ministerija |
|
______________