LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL KRIZIŲ VALDYMO CENTRO PRIE KRAŠTO APSAUGOS MINISTERIJOS ĮSTEIGIMO IR ŠIO CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2001 m. liepos 27 d. Nr. 939

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos nacionalinio saugumo pagrindų įstatymo (Žin., 1997, Nr. 2-16; 2000, Nr. 58-1710) priedėlio 14 skyriaus antruoju skirsniu, įgyvendindama Lietuvos Respublikos nacionalinės krizių valdymo sistemos koncepcijos įgyvendinimo priemones, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. lapkričio 8 d. nutarimu Nr. 1365 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės krizių valdymo sistemos koncepcijos įgyvendinimo priemonių patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 98-3104), ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės Strateginio planavimo komiteto 2001 m. birželio 13 d. posėdžio sprendimą (protokolas Nr. 23), Lietuvos Respublikos Vyriausybė  nutaria:

1. Įsteigti nuo 2002 m. sausio 1 d. Krizių valdymo centrą prie Krašto apsaugos ministerijos.

2. Patvirtinti Krizių valdymo centro prie Krašto apsaugos ministerijos nuostatus (pridedama).

3. Pavesti valstybės institucijoms ir įstaigoms teikti Krizių valdymo centro prie Krašto apsaugos ministerijos veiklai būtiną informaciją.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

KRAŠTO APSAUGOS MINISTRAS                                                           LINAS LINKEVIČIUS

______________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m.

liepos 27 d. nutarimu Nr. 939

 

KRIZIŲ VALDYMO CENTRO PRIE KRAŠTO APSAUGOS MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Krizių valdymo centras prie Krašto apsaugos ministerijos (toliau vadinama – centras) yra biudžetinė įstaiga.

2. Centro steigėjas yra Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

3. Centras yra juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu.

4. Centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, krašto apsaugos ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

 

II. CENTRO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5. Svarbiausieji centro uždaviniai:

5.1. atlikti kompleksinį rizikos veiksnių ir grėsmių monitoringą, prognozuoti galimas krizes;

5.2. koordinuoti valstybės institucijų ir įstaigų (toliau vadinama – institucijos) veiklą krizių prevencijos srityje;

5.3. užtikrinti veiksmingą krizių valdymo infrastruktūrą;

5.4. užtikrinti nuolatinį institucijų keitimąsi informacija krizių valdymo srityje;

5.5. plėtoti tarptautinį bendradarbiavimą krizių valdymo srityje.

6. Centras, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

6.1. renka, analizuoja ir sistemina iš institucijų, visuomenės informavimo priemonių, naujienų agentūrų gaunamą informaciją apie grėsmes, užtikrina valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos apsaugą;

6.2. atlieka gautos informacijos krizių valdymo srityje kompleksinę analizę, prognozuoja galimas krizines situacijas ir jų mastą, rengia grėsmių ir krizinių reiškinių dinamikos prognozes ir teikia jas krizių valdymo sistemos subjektams;

6.3. nuolat stebi vidinę ir tarptautinę situaciją ir įvykių, susijusių su šalies interesais, raidą;

6.4. koordinuoja atsakingų už krizių prognozavimą ir jų prevenciją institucijų veiklą, kartu su šiomis institucijomis rengia krizių stabdymo veiksmų ir operacijų valdymo procedūras;

6.5. prireikus rengia Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Seimui, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Valstybės gynimo tarybai suvestines apie svarbiausius įvykius, specialius pranešimus ir projektus motyvuotų rekomendacijų, kaip išvengti krizių ar sušvelninti galimus neigiamus jų padarinius;

6.6. įgyvendina ankstyvosios krizių prevencijos sistemą;

6.7. perduoda informaciją ir teikia nurodymus krizių valdymo sistemos subjektams, dalyvaujantiems ekstremalių ir krizinių reiškinių valdyme;

6.8. palaiko reikiamą infrastruktūros parengtį, kad funkcionuotų krizių valdymo sistema;

6.9. teikia paramą krizių valdymo sistemos institucijoms, atsakingoms už veiksmus ekstremalių situacijų ir krizių metu;

6.10. bendradarbiauja su kitų šalių ir tarptautinių organizacijų atitinkamomis institucijomis;

6.11. vykdo institucijų, taip pat tarptautinių organizacijų kontaktinio ryšių punkto, dirbančio 24 valandas per parą, funkciją;

6.12. informuoja visuomenę per žiniasklaidą apie gresiantį pavojų bei veiklą, kuria siekiama užkirsti kelią krizėms;

6.13. vykdo kitas įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, krašto apsaugos ministro numatytas funkcijas.

 

III. CENTRO TEISĖS

 

7. Centras, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius, turi teisę:

7.1. gauti iš institucijų išsamią informaciją, kurios reikia krizių prevencijai ir valdymui;

7.2. duoti nurodymus institucijoms dėl centrui pateiktos informacijos patikslinimo;

7.3. kviesti nepriklausomus ekspertus ir kompetentingus institucijų atstovus būklei įvertinti ir motyvuotų rekomendacijų projektams rengti;

7.4. naudotis institucijų duomenų bazėmis ir registrais, kad būtų gaunama reikiama informacija apie galimą grėsmę;

7.5. krizių valdymo planuose nustatyta tvarka telkti pajėgas ir išteklius, kurių reikia krizių valdymui organizuoti;

7.6. naudotis kitomis įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, krašto apsaugos ministro suteiktomis teisėmis.

 

IV. CENTRO DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. Centrui vadovauja direktorius, kurį Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka 5 metų kadencijai skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų krašto apsaugos ministras.

9. Centro direktorius yra tiesiogiai pavaldus krašto apsaugos ministrui ir asmeniškai atsako už centrui pavestų uždavinių bei funkcijų vykdymą.

10. Centro direktorius turi pavaduotoją, kuris skiriamas pareigoms ir atleidžiamas iš pareigų Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Kai centro direktoriaus nėra (atostogos, liga, komandiruotė ir panašiai), jo pareigas laikinai eina centro direktoriaus pavaduotojas.

11. Centro direktorius:

11.1. organizuoja ir užtikrina visų centrui pavestų uždavinių ir funkcijų vykdymą, sprendžia centro kompetencijai priskirtus klausimus, taip pat vykdo kitas krašto apsaugos ministro nustatytas funkcijas;

11.2. užtikrina įstatymų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, Respublikos Prezidento dekretų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių, krašto apsaugos ministro įsakymų, kitų teisės aktų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko ir krašto apsaugos ministro pavedimų vykdymą;

11.3. leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi;

11.4. nustato centro valstybės tarnautojų ir pareigūnų tarnybines funkcijas;

11.5. skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų centro valstybės tarnautojus, skiria jiems tarnybines nuobaudas arba juos skatina;

11.6. tvirtina, suderinęs su institucijų vadovais, grėsmių ir krizinių reiškinių monitoringo bei krizių prognozavimo ekspertų grupių narių skaičių, personalinę sudėtį ir veiklos reglamentą.

12. Centre nuolat veikia grėsmių ir krizinių reiškinių monitoringo bei krizių prognozavimo ekspertų grupės, sudarytos iš institucijų tarnybinės pagalbos pagrindu deleguotų ekspertų ir pareigūnų. Šios grupės:

12.1. ikikriziniu laikotarpiu kompleksiškai analizuoja institucijų renkamą informaciją, rodančią grėsmių ir rizikos veiksnių dinamiką;

12.2. prognozuoja krizės kilimo grėsmę ir jos plėtojimosi fazes;

12.3. prireikus rengia Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Seimui, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, Valstybės gynimo tarybai išvadas, prognozes, rekomendacijas dėl krizių prevencijos, informuoja visuomenę.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

13. Centro reorganizavimo ir likvidavimo klausimus sprendžia Lietuvos Respublikos Vyriausybė teisės aktų nustatyta tvarka.

______________