LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO ĮSTATYMO 1 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XP-143

 

2005 m. balandžio 21 d. Nr. 443

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2005 m. kovo 18 d. sprendimo Nr. 171 2 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Nepritarti Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo įgyvendinimo įstatymo 1 straipsnio pakeitimo įstatymo įgyvendinimo įstatymo projektui Nr. XP-143 (toliau vadinama – Įstatymo projektas) dėl šių priežasčių:

1. Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo įstatymo (Žin., 1993, Nr. 6-120) 72 straipsnio 1 dalyje nustatyta, jog Lietuvos Respublikos įstatymas (ar jo dalis) arba kitas Seimo aktas (ar jo dalis), Respublikos Prezidento aktas, Vyriausybės aktas (ar jo dalis) negali būti taikomi nuo tos dienos, kai oficialiai paskelbiamas Konstitucinio Teismo nutarimas, kad atitinkamas aktas (ar jo dalis) prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai. Šio įstatymo 72 straipsnio 4 dalyje įtvirtinta, kad neturi būti vykdomi sprendimai, pagrįsti teisės aktais, kurie pripažinti prieštaraujančiais Konstitucijai ar įstatymams, jeigu tokie sprendimai nebuvo įvykdyti iki atitinkamo Konstitucinio Teismo nutarimo įsigaliojimo.

2. Lietuvos Respublikos Seimui priėmus Įstatymo projektą, gali būti pažeistas Lietuvos Respublikos Konstitucijos 29 straipsnyje įtvirtintas asmenų lygybės principas, nes dėl Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2002 m. lapkričio 25 d. nutarimo (Žin., 2002, Nr. 113-5057), kuriuo Konstitucijai prieštaraujančiais buvo pripažintos kai kurios Lietuvos Respublikos diplomatinės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 7-140), Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 17-447; 2004, Nr. 171-6295) ir Lietuvos Respublikos valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymo (Žin., 1994, Nr. 59-1153) nuostatos, valstybė nebuvo priėmusi sprendimo išmokėti atitinkamas išmokas.

3. Įstatymo projekto aiškinamajame rašte teigiama, jog „neužtikrinus teisingo apmokėjimo už darbą, valstybė nepagrįstai sutaupė biudžeto lėšas, todėl manytina, kad be pagrindo sutaupytų lėšų grąžinimas neturėtų būti traktuojamas kaip pareikalausiantis papildomų valstybės biudžeto lėšų“. Toks teiginys nepagrįstas, nes pagal Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47) nuostatas Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas – Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto pajamų ir asignavimų planas biudžetiniams metams, kurie prasideda sausio 1 dieną ir baigiasi gruodžio 31 dieną. Lietuvos Respublikos pastarųjų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymuose patvirtinti asignavimai viršija pajamas, todėl jokių nepaskirstytų ar sutaupytų lėšų nėra. Pagal Valstybės tarnautojų darbo užmokesčio skaičiavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 17 d. nutarimu Nr. 53 (Žin., 2003, Nr. 6-253), įgyvendinant Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo įgyvendinimo įstatymo (Žin., 2002, Nr. 45-1709) 1 straipsnio 3 dalį, darbo užmokestis buvo skaičiuojamas tik tuo atveju, kai valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos apskaičiuotas pagal patvirtintas valstybės tarnautojų suvienodintų pareigybių kategorijas lėšų valstybės tarnautojų darbo užmokesčiui poreikis viršijo Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymuose darbo užmokesčiui skirtus asignavimus.

4. Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2004 m. gruodžio 13 d. nutarimui (Žin., 2004, Nr. 181-6708) įgyvendinti pagal iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto išlaikomų valstybės institucijų ir įstaigų, kuriose yra valstybės tarnautojų, pateiktą informaciją 2005 metams trūksta apie 50 mln. litų.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS                                               GINTARAS FURMANAVIČIUS

______________