PARAMOS FONDO EUROPOS SOCIALINIO FONDO AGENTŪROS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ ĮGYVENDINANT EUROPOS BENDRIJŲ INICIATYVOS EQUAL PROGRAMĄ PARAMOS LĖŠŲ PANAUDOJIMO AUDITO ATLIKIMO TECHNINĖS UŽDUOTIES PATVIRTINIMO

 

2006 m. spalio 4 d. Nr. 2006-265

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. 1K-383 „Dėl Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL projektų įgyvendinimo išlaidų apmokėjimo ir ataskaitų teikimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 175-6504; 2005, Nr. 57-1975, Nr. 110-4030; 2006, Nr. 41-484, Nr. 59-2088) patvirtintų Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL projektų įgyvendinimo išlaidų apmokėjimo ir ataskaitų teikimo taisyklių 10 punktu bei siekdamas užtikrinti veiksmingą ir tinkamą Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL finansinės paramos naudojimo administravimą ir priežiūrą:

1. Tvirtinu Projektų, finansuojamų įgyvendinant Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL programą, paramos lėšų panaudojimo audito atlikimo techninę užduotį (pridedama).

2. Neskelbiamas.

3. Neskelbiamas.

4. Neskelbiamas.

 

 

DIREKTORIUS                                                                                                  POVILAS ČESONIS

______________


PATVIRTINTA

Paramos fondo Europos socialinio fondo

agentūros direktoriaus 2006 m. spalio 4 d.

įsakymu Nr. 2006-265

 

PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ ĮGYVENDINANT EUROPOS BENDRIJŲ INICIATYVOS EQUAL PROGRAMĄ, PARAMOS LĖŠŲ PANAUDOJIMO AUDITO ATLIKIMO TECHNINĖ UŽDUOTIS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši techninė užduotis yra skirta audito įmonėms projektų, finansuojamų įgyvendinant Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL programą, kurios Įgyvendinančiosios institucijos funkcijas atlieka Paramos fondas Europos socialinio fondo agentūra, išlaidų, tinkamų finansuoti pagal Paramos skyrimo projektams, pagal kuriuos įgyvendinami 2004-2006 m. Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL bendrojo programavimo dokumento teminiai prioritetai, sutartį (toliau – Paramos sutartis), auditui atlikti.

2. Reikalavimas atlikti projektų auditą yra Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL projektų įgyvendinimo išlaidų apmokėjimo ir ataskaitų teikimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. 1K-383 „Dėl Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL projektų įgyvendinimo išlaidų apmokėjimo ir ataskaitų teikimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 175-6504; 2005, Nr. 57-1975, Nr. 110-4030; 2006, Nr. 41-484, Nr. 59-2088).

3. Kiekvieno etapo projekto auditas turi būti atliekamas vadovaujantis Tarptautinės buhalterių federacijos patvirtintais tarptautiniais audito standartais bei šia audito technine užduotimi. Tarpinių mokėjimo prašymų bei galutinio mokėjimo prašymo patikrinimas turi būti atliekamas vadovaujantis šia audito technine užduotimi.

4. Kiekvieno etapo audito tarpinių bei galutinio mokėjimo prašymų tikrinimo tikslas – patikrinti paramos lėšų panaudojimą ir patvirtinti, ar vadovaujančio partnerio tarpiniuose ir galutiniame mokėjimo prašymuose deklaruojamos patirtos išlaidos yra tinkamos finansuoti pagal Paramos sutartį.

 

 

II. AUDITO ORGANIZAVIMAS IR ATASKAITOS

 

5. Audito įmonė, atliekanti auditą, turi gauti šiuos dokumentus:

5.1. Paramos sutartį su jos priedais bei papildymais/pakeitimais;

5.2. avansinį, tarpinius ir galutinį mokėjimo prašymus (su visais priedais);

5.3. tarpines ir galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitas (su visais priedais);

5.4. visus kitus reikalingus dokumentus, susijusius su Paramos sutarties reikalavimų vykdymu.

 

6. Audito įmonė turi pateikti šias ataskaitas:

6.1. patikrinusi tarpiniame mokėjimo prašyme deklaruojamas išlaidas, patvirtina ir pateikia auditoriaus ataskaitą apie faktinius pastebėjimus;

6.2. atlikusi kiekvieno projekto etapo auditą, pateikia auditoriaus išvadą ir audito ataskaitą.

 

7. Auditoriaus ataskaita apie faktinius pastebėjimus, auditoriaus išvada ir audito ataskaita sudaromos lietuvių kalba mažiausiai dviem egzemplioriais.

 

 

III. AUDITO APIMTIS

 

8. Projekto išlaidų auditas, atliekant tarpinių mokėjimo prašymų ir galutinio mokėjimo prašymo patikrinimus, turi apimti:

8.1. tarpiniame ir galutiniame mokėjimo prašymuose deklaruojamų patirtų išlaidų tinkamumo finansuoti pagal Paramos sutartį patikrinimą, atsižvelgiant į Paramos sutarties sąlygas ir Gairių pareiškėjams nuostatas:

8.1.1. ar patirtos išlaidos yra numatytos Paramos sutartyje;

8.1.2. ar išlaidos patirtos ir apmokėtos tinkamu finansuoti laikotarpiu (atitinkamo projekto įgyvendinimo etapo laikotarpiu);

 

8.2. patikrinimą, ar visos ūkinės ir finansinės operacijos tinkamai ir pakankamai dokumentuotos, ar apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais apskaitos tvarkymą:

8.2.1. ar ūkinės operacijos, susijusios su projekto tinkamomis finansuoti išlaidomis, yra registruotos partnerių apskaitoje, projektui skirtose buhalterinėse sąskaitose;

8.2.2. ar projekto apskaita tvarkoma atskirai bendroje organizacijos apskaitoje;

8.2.3. yra saugomi išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų originalai (jei neįmanoma – kopijos), atitinkantys Lietuvos Respublikos teisės aktų ir Paramos sutarties reikalavimus;

8.2.4. ar projekto išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų originalai atitinka kopijas, pateikiamas Įgyvendinančiai institucijai su kiekvienu mokėjimo prašymu. Šis tikrinimas turi būti atliktas taip, kad ne mažiau kaip vieną kartą per projekto įgyvendinimo laikotarpį būtų patikrintas visų projekto partnerių dokumentų originalų atitikimas kopijoms, pateiktoms kartu su tarpiniais/galutiniu mokėjimo prašymais. Apie atliktą patikrinimo apimtį informacija turi būti pateikiama kiekvienoje auditoriaus ataskaitoje apie faktinius pastebėjimus;

 

8.3. atsiskaitymų su trečiosiomis šalimis už sutartyje numatytus darbus ar paslaugas patikrinimą;

8.4. mokėjimo prašymuose prašomos finansuoti sumos įvertinimą, ar numatyta mokėjimo prašyme suma yra teisinga, atsižvelgiant į visus anksčiau pateiktus tarpinius mokėjimo prašymus, tarp jų ir išmokėtą avanso sumą;

8.5. projekte naudojamo ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto, kurio nusidėvėjimas/amortizacija deklaruojama mokėjimo prašymuose, faktinį patikrinimą;

8.6. patikrinimą, ar projekto pajamos iš finansuojamos veiklos ir/arba sukurtų produktų, jei tokios buvo gautos, tinkamai apskaitytos ir deklaruotos mokėjimo prašymuose pagal Paramos sutartį;

8.7. patikrinimą, ar tarpinio ir galutinio mokėjimo prašymuose deklaruojamas PVM yra tinkamos finansuoti išlaidos, jei PVM nurodomas mokėjimo prašymuose ir prašoma jį apmokėti iš paramos lėšų; ar tinkamai suskaičiuotas mišrus PVM ir ar prašoma apmokėti PVM suma yra apskaičiuota teisingai;

8.8. patikrinimą, ar banko apskaičiuotos palūkanos nuo paramos sumos, esančios atskiroje banko sąskaitoje, tinkamai apskaitytos ir jų dydžiu mažinama paramos suma;

8.9. patikrinimą, ar visi dokumentai yra pažymėti specialia žyma (projekto numeriu[1]), sudarančia galimybę identifikuoti dokumentus, priklausančius konkrečiam projektui;

8.10. auditorius, radęs nukrypimų, turi juos nurodyti auditoriaus ataskaitoje apie faktinius pastebėjimus (1 priedas), kai tikrinami tarpiniai ir galutinis mokėjimo prašymai. Atliekant kiekvieno projekto etapo auditą, nukrypimai fiksuojami audito ataskaitoje, o reikšmingi – auditoriaus išvadoje. Kiekvienas atvejis turi būti identifikuotas pagal projekto biudžeto išlaidų eilutės, išlaidų pavadinimą, dokumentą, sumą. Kur įmanoma, neatitikimas turi būti nurodytas pinigine išraiška.

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

2006 m. rugsėjo 20 d. raštas Nr. (21.2.54)-SD-640

„Dėl projektų, finansuojamų įgyvendinant Europos Bendrijų

iniciatyvos EQUAL programą, programos lėšų panaudojimo

audito techninės užduoties suderinimo“.

______________


Projektų, finansuojamų įgyvendinant Europos

Bendrijų iniciatyvos EQUAL programą,

paramos lėšų panaudojimo audito atlikimo

techninės užduoties

1 PRIEDAS

 

AUDITORIAUS ATASKAITA APIE FAKTINIUS PASTEBĖJIMUS

 

Adresatas:

<Vadovaujančiojo partnerio pavadinimas ir adresas>

<Įgyvendinančiosios institucijos pavadinimas ir adresas>

 

Mes atlikome __________________________________  vykdyto projekto Nr. ________

(vadovaujančiojo partnerio pavadinimas)

„_____________________________________ „(toliau – Projektas), finansuojamo įgyvendinant (projekto pavadinimas)

Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL programą, 200[] m. [ ]d. tarpiniame/galutiniame mokėjimo prašyme Nr. ___ deklaruojamų patirtų išlaidų tinkamumo finansuoti patikrinimą pagal iš anksto sutartas procedūras.

Šią užduotį mes atlikome vadovaudamiesi auditoriaus technine užduotimi.

Šios procedūros buvo atliktos siekiant padėti Jums įvertinti Projekto, 200[] m. [ ]d. tarpiniame/galutiniame mokėjimo prašyme Nr. ___ pateiktą informaciją.

Atliktos tokios procedūros:

1. Mes patikrinome, ar visos šiame mokėjimo prašyme deklaruojamos patirtos išlaidos yra tinkamos finansuoti pagal Paramos sutartį, atsižvelgiant į Paramos sutarties sąlygas ir gairių pareiškėjams nuostatas, t. y. ar išlaidos yra numatytos Paramos sutartyje bei ar jos buvo patirtos ir apmokėtos tinkamu finansuoti laikotarpiu.

 

2. Mes patikrinome, ar visos ūkinės ir finansinės operacijos tinkamai ir pakankamai dokumentuotos, ar apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais, reglamentuojančiais apskaitos tvarkymą, t. y. ar ūkinės operacijos, susijusios su projekto tinkamomis finansuoti išlaidomis, yra registruotos partnerių apskaitoje, ar projekto apskaita tvarkoma atskirai bendroje organizacijos apskaitoje, ar deklaruojamos išlaidos pagrįstos išlaidas pateisinančių ir/arba jų apmokėjimą įrodančių dokumentų originalais (jei neįmanoma – kopijomis), atitinkančiais Lietuvos Respublikos teisės aktų ir Paramos sutarties reikalavimus bei ar projekto išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų originalai atitinka kopijas, pateikiamas Įgyvendinančiajai institucijai su kiekvienu mokėjimo prašymu (pateikiama informacija, kiek ir kokių buvo patikrinta projektų partnerių dokumentų tikrinant tarpinį/galutinį mokėjimo prašymą).

 

3. Mes patikrinome partnerių įvykdytus atsiskaitymus su trečiosiomis šalimis už paramos sutartyje numatytus darbus ir/arba paslaugas.

 

4. Mes įvertinome mokėjimo prašymuose prašomos finansuoti sumos teisingumą, atsižvelgdami į visus anksčiau pateiktus tarpinius mokėjimo prašymus, tarp jų ir išmokėtą avanso sumą.

 

5. Mes atlikome projekte naudojamo ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto, kurio nusidėvėjimas/amortizacija deklaruojama mokėjimo prašymuose, faktinį patikrinimą.

 

6. Mes patikrinome, ar projekto pajamos iš finansuojamos veiklos ir/arba sukurtų produktų, jei tokios buvo gautos, tinkamai apskaitytos ir deklaruotos šiame mokėjimo prašyme pagal Paramos sutartį.

 

7. Mes patikrinome, ar šiame mokėjimo prašyme deklaruojamas PVM yra tinkamos finansuoti išlaidos; ar tinkamai suskaičiuotas mišrus PVM ir ar prašoma apmokėti PVM suma yra apskaičiuota teisingai.

 

8. Mes patikrinome, ar apskaičiuotos palūkanos nuo paramos sumos, esančios atskiroje banko sąskaitoje, tinkamai apskaitytos ir jų dydžiu sumažinta paramos suma.

 

9. Mes patikrinome, ar visi su mokėjimo prašymu pateikti dokumentai yra pažymėti specialia žyma (projekto numeriu1), sudarančia galimybę identifikuoti dokumentus, priklausančius konkrečiam projektui.

 

Patikrinimo metu mes nustatėme:

 

■          Dėl 1 punkto...

■          Dėl 2 punkto...

■          Dėl 3 punkto...

■          Dėl 4 punkto...

■          irt. t.

 

 

 

Mokėjimo prašyme deklaruotos projekto išlaidos pagal atskiras biudžeto išlaidų kategorijas

 

Eil. Nr.

Projekto biudžeto išlaidų kategorija

Mokėjimo prašyme deklaruojama ir prašoma finansuoti suma (Lt)

Auditoriaus nustatyta tinkamų išlaidų suma (Lt)

Auditoriaus nustatyta netinkamų išlaidų suma (Lt)

Auditoriaus rekomendacijos/komentaras*

 

1. Žmonių išteklių išlaidos

 

 

 

 

 

1.1. Darbo užmokesčio sąnaudos

 

 

 

 

 

1.1.1. Administracija/pagalbinis personalas

 

 

 

 

 

1.1.2. Techniniai darbuotojai

 

 

 

 

 

1.2. Personalo mokymas

 

 

 

 

 

1.3. Vietinės kelionės

 

 

 

 

 

1.4. Paslaugų pirkimas

 

 

 

 

 

1.5. Kita

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

2. Projekto dalyvių išlaidos

 

 

 

 

 

2.1. Dirbančiųjų darbo užmokesčio sąnaudos

 

 

 

 

 

2.2. Mokymo stipendijos

 

 

 

 

 

2.3. Dalyvių išlaikymo išlaidos

 

 

 

 

 

2.3.1. Dalyvių kelionių išlaidos

 

 

 

 

 

2.3.2. Dalyvių apgyvendinimo išlaidos

 

 

 

 

 

2.3.3. Dalyvių maitinimo išlaidos

 

 

 

 

 

2.4. Kita

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

3. Kitos išlaidos

 

 

 

 

 

3.1. Biuro prekės

 

 

 

 

 

3.2. Ilgalaikis turtas

 

 

 

 

 

3.2.1. Patalpų rekonstrukcijos darbai

 

 

 

 

 

3.2.2. Ilgalaikis materialusis turtas

 

 

 

 

 

3.2.3. Ilgalaikis nematerialusis turtas

 

 

 

 

 

3.3. Biuro išlaikymas

 

 

 

 

 

3.4. Konferencijos, seminarai

 

 

 

 

 

3.5. Informacijos sklaida ir reklama

 

 

 

 

 

3.6. Auditas ir vertinimas

 

 

 

 

 

3.7. Finansinės paslaugos

 

 

 

 

 

3.7.1. Avanso draudimas

 

 

 

 

 

3.7.2. Komisiniai bankui ir kitos finansinės išlaidos

 

 

 

 

 

3.7.3. Ilgalaikio turto draudimas

 

 

 

 

 

3.8. Nuosavo ilgalaikio turto nusidėvėjimas

 

 

 

 

 

3.9. Tyrimai, studijos

 

 

 

 

 

3.10. Kita

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

4. Tarptautinės veiklos išlaidos

 

 

 

 

 

4.1. Tarptautinės kelionės

 

 

 

 

 

4.2. Kita

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

IŠ VISO:

 

 

 

 

 

Siūloma įgyvendinančiajai institucijai pripažinti tinkamų išlaidų suma:... Lt

Siūloma įgyvendinančiajai institucijai pripažinti netinkamų išlaidų suma:... Lt

 

Mes atlikome tarpiniame/galutiniame mokėjimo prašyme pateiktos informacijos patikrinimą ir atsakome už tai, kad visa su projekto išlaidomis susijusi informacija, pateikta tarpiniame/galutiniame mokėjimo prašyme, yra mūsų patikrinta, priedų, pateiktų kartu su tarpiniu/galutiniu mokėjimo prašymu, kopijos atitinka partnerių dokumentų originalus, rasti neatitikimai užfiksuoti auditoriaus komentaruose.

Mūsų ataskaita yra skirta Jums bei Įgyvendinančiajai institucijai ir negali būti perduodama jokioms kitoms šalims, išskyrus teisės aktuose numatytus atvejus.

 

Data

 

Audito įmonė

Audito įmonės pažymėjimo Nr. ___

Adresas

 

Auditorius(-ė)

Auditoriaus pažymėjimo Nr. ___

______________

 

 



[1] Šia žyma turi būti sužymėti išlaidas pateisinančių ir jų apmokėjimą įrodančių dokumentų originalai.

1 Šia žyma turi būti sužymėti išlaidas pateisinančių ir jų apmokėjimą įrodančių dokumentų originalai.

* Komentaruose būtina nurodyti ir dokumentus, kurie nebuvo pateikti deklaruotoms išlaidoms pagrįsti.