Lietuvos Respublikos Vyriausybės
n u t a r i m a s
Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS LIETUVOS GYVENTOJŲ GENOCIDO IR REZISTENCIJOS TYRIMO CENTRO ĮSTATYMO PREAMBULĖS IR 2, 4, 5, 6 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIP-4827
2013 m. spalio 2 d. Nr. 901
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2013 m. balandžio 24 d. sprendimo Nr. SV-S-190 5 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro įstatymo preambulės ir 2, 4, 5, 6 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui Nr. XIP-4827 (toliau – Įstatymo projektas), tačiau siūlyti Lietuvos Respublikos Seimui tobulinti Įstatymo projektą pagal šias pastabas ir pasiūlymus:
1. Įstatymo projekto įsigaliojimas numatomas nuo paskelbimo momento, o Įstatymo projektu nustatoma visiškai nauja Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro funkcija, kuriai įgyvendinti reikės skirti papildomą finansavimą. Atsižvelgiant į tai, prieš priimant sprendimą dėl Įstatymo projekto, turėtų būti įvertintos jam įgyvendinti reikalingos valstybės biudžeto lėšos ir valstybės galimybės prisiimti tokius įsipareigojimus, todėl net ir pritarus Įstatymo projektu siūlomai naujai Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro funkcijai, turėtų būti imtasi priemonių siekiant užtikrinti šios funkcijos finansavimą tikslinant šių metų valstybės biudžetą arba tvirtinant ateinančių metų valstybės biudžetą. Atitinkamai turi būti pakeistas ir Įstatymo projekto įsigaliojimo terminas, atsižvelgiant į tai, nuo kada ketinama finansuoti Įstatymo projektu nustatomą naują funkciją.
2. Įstatymo projekto 4 straipsniu dėstomame Lietuvos Respublikos Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro įstatymo (toliau – Įstatymo) 5 straipsnio 24 punkte numatytas Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro bendradarbiavimas su Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija renkant ir tiriant atitinkamą medžiagą, tačiau aiškinamajame rašte nepateikta argumentacija, kodėl išskirta tik ši vienintelė institucija. Todėl neaišku, kaip turėtų būti vertinama atitinkama Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro veikla bendradarbiaujant tais pačiais klausimais su kitomis institucijomis ir organizacijomis. Svarstytina, ar šiame punkte tikslinga išskirti vienintelę instituciją, su kuria Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras bendradarbiautų minėtais klausimais.
3. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo statuto 135 straipsnio 5 dalimi, kartu su Įstatymo projektu turėtų būti teikiami kiti Lietuvos Respublikos Seimo priimami teisės aktų projektai, pakeičiantys ar panaikinantys galiojančius teisės aktus, kuriuos būtina priimti, priėmus teikiamą Įstatymo projektą, ir nors aiškinamajame rašte minima, kad priėmus Įstatymo projektą reikės keisti Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro nuostatus (patvirtintus Lietuvos Respublikos Seimo nutarimu), atitinkamas Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo projektas nėra pateiktas.
4. Įstatymo projekto 5 straipsnyje keičiamo Įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 2 punkte siūloma pakeisti Genocido aukų muziejaus pavadinimą ir pavadinti jį Teroro ir pasipriešinimo muziejumi. Genocido aukų muziejus minimas ir Įstatymo 5 straipsnio 11 ir 15 punktuose, todėl muziejaus pavadinimas atitinkamai turėtų būti pakeistas ir šiuose punktuose.
5. Tikslinti Įstatymo projektą atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2012 m. spalio 5 d. išvadoje Nr. XIP-4827 pateiktas pastabas.