INFORMACINĖS VISUOMENĖS PLĖTROS KOMITETO

PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL PAPILDOMO FINANSAVIMO SKYRIMO INFORMACINĖS VISUOMENĖS PLĖTROS KOMITETO PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS KOMPETENCIJAI PRISKIRTO EKONOMIKOS AUGIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS 3 PRIORITETO „INFORMACINĖ VISUOMENĖ VISIEMS“ PRIEMONIŲ LĖŠOMIS ĮGYVENDINAMIEMS PROJEKTAMS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2011 m. rugsėjo 7 d. Nr. T-126

Vilnius

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132; 2009, Nr. 19-770), 106 punktu,

tvirtinu Papildomo finansavimo skyrimo Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ priemonių lėšomis įgyvendinamiems projektams tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

Direktorius                                                                                        Valdas Kišonas

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2011 m. liepos 8 d. raštu Nr. (24.3-02)-5K-1116055-6K-1107113

 

_________________

 


PATVIRTINTA

Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie

Susisiekimo ministerijos direktoriaus

2011 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. T-126

 

PAPILDOMO FINANSAVIMO SKYRIMO EKONOMIKOS AUGIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS 3 PRIORITETO „INFORMACINĖ VISUOMENĖ VISIEMS“ PRIEMONIŲ LĖŠOMIS ĮGYVENDINAMIEMS PROJEKTAMS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Papildomo finansavimo skyrimo Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ priemonių lėšomis įgyvendinamiems projektams tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato papildomo finansavimo skyrimo projektams, kurie bendrai finansuojami iš Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų lėšų pagal Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos (toliau – IVPK) administruojamas Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ (toliau – IVV prioritetas) priemones ir kurie įgyvendinami pagal projektų finansavimo ir administravimo sutartis (toliau – projektai), sąlygas ir procedūrą, išskyrus papildomo finansavimo skyrimo projektams atvejus, nustatytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), 106.3 punkte.

2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637), Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos kompetencijai priskirto Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ įgyvendinimo priemonių, finansuojamų Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšomis, administravimo procedūrų apraše, patvirtintame Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. T-112, (toliau – Procedūrų aprašas), ir atitinkamuose IVV prioriteto priemonių finansavimo sąlygų aprašuose, pagal kuriuos yra finansuojami projektai.

3. Papildomas finansavimas projektams turi būti skiriamas laikantis skaidrumo, nešališkumo, viešumo ir vienodų sąlygų taikymo principų.

4. Papildomas finansavimas projektams gali būti skiriamas šiais atvejais:

4.1. projektą numatoma įgyvendinti didesnės apimties, t. y. pasiekti daugiau kiekybinių rezultatų ir (arba) vykdyti daugiau veiklų, kurios duotų daugiau projekto socialinės ir (arba) ekonominės naudos, taip pat leistų geriau prisidėti siekiant veiksmų programų tikslų;

4.2. kai dėl objektyvių priežasčių, kurios atsirado projekto įgyvendinimo metu ir kurių buvo neįmanoma numatyti paraiškos rengimo, vertinimo, projekto atrankos ir sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo metu, padidėja nustatytų projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma. Tokiu atveju projektas gali būti papildomai finansuojamas, jeigu projekto vykdytojas, laikydamasis ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų, imasi visų priemonių, mažinančių papildomų išlaidų sumą, ir neturi galimybių padidėjusias išlaidas dengti iš nuosavų lėšų.

 

II. PAPILDOMO FINANSAVIMO SKYRIMO PROJEKTAMS SĄLYGOS

 

5. Papildomas finansavimas gali būti skiriamas dėl projekto finansavimo ir administravimo sutartyje numatytų tinkamų finansuoti projekto išlaidų padidėjimo (toliau – papildomos projekto išlaidos) tik tuo atveju, jeigu tenkinama bent viena iš šių sąlygų:

5.1. projekto vykdytojas pagrindžia, kad papildomo finansavimo skyrimas lems didesnę projekto socialinę ir ekonominę naudą ir geriau prisidės siekiant IVV prioriteto tikslo, kadangi projektą numatoma įgyvendinti didesnės apimties, vykdyti daugiau tų pačių ir (arba) naujų veiklų ir pasiekti daugiau kokybinių ir (arba) kiekybinių rezultatų;

5.2. projekto vykdytojas pagrindžia, kad papildomo finansavimo poreikis iškilo dėl objektyvių priežasčių, kurios atsirado projekto įgyvendinimo metu ir kurių buvo neįmanoma numatyti paraiškos rengimo, vertinimo, projekto atrankos ir sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo metu ir dėl kurių iškyla grėsmė, kad, neskyrus papildomo finansavimo, nebus pasiekti projekto tikslai, uždaviniai ir rezultatai.

6. Projektas, kuriam prašoma skirti papildomą finansavimą, ir (ar) projekto vykdytojas taip pat turi atitikti šiuos kriterijus:

6.1. nauja (-os) projekto veikla (-os), kuriai (-ioms) prašoma skirti papildomą finansavimą, atitinka priemonės projektų finansavimo sąlygų apraše projekto veiklos nustatytus reikalavimus;

6.2. projekto vykdytojas pagrindžia, kad, laikydamasis ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų, ėmėsi visų priemonių, sumažinančių papildomų išlaidų sumą, nekeisdamas numatytų projekto tikslų ir uždavinių (nuostata taikoma tuo atveju, jei papildomo finansavimo poreikis iškilo dėl Tvarkos aprašo 5.2 punkte nurodytų aplinkybių);

6.3. projekto vykdytojas pagrindžia, kad neturi galimybių nuosavomis lėšomis finansuoti papildomų išlaidų;

6.4. projekto vykdytojas nėra pateikęs galutinio mokėjimo prašymo ir galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos, taip pat nėra pasibaigęs finansavimo ir administravimo sutartyje nustatytas projekto galutinio mokėjimo prašymo ir galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos pateikimo terminas;

6.5. projekto vykdytojas įsipareigoja įgyvendinti papildomas informavimo ir viešinimo priemones, jeigu dėl papildomo finansavimo pasikeičia informavimo ir viešinimo priemonėms taikomi reikalavimai;

6.6. papildomo finansavimo skyrimas projektui neturės neigiamos įtakos projekto naudos ir kokybės vertinimo rezultatams, t. y. projektas netaps dėl to netinkamas finansuoti pagal projektų finansavimo sąlygų aprašo reikalavimus ir nesumažės projekto naudos ir kokybės vertinimo metu surinktų balų suma (nuostata taikoma projektų konkurso būdu finansuojamiems projektams tuo atveju, jei papildomo finansavimo poreikis iškilo dėl Tvarkos aprašo 5.2 punkte nurodytų aplinkybių);

6.7. skyrus projektui papildomą finansavimą padidės projekto naudos ir kokybės vertinimo metu surinktų balų suma (nuostata taikoma projektų konkurso būdu finansuojamiems projektams tuo atveju, jei papildomo finansavimo poreikis iškilo dėl Tvarkos aprašo 5.1 punkte nurodytų aplinkybių);

6.8. skyrus projektui papildomą finansavimą nebus viršytos IVV prioriteto įgyvendinimo priemonei, pagal kurią įgyvendinamas projektas, ir (ar) regionui, kuriame įgyvendinamas projektas, Ekonomikos augimo veiksmų programos priede numatytos ES fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.

 

III. PAPILDOMO FINANSAVIMO SKYRIMO PROJEKTAMS PROCEDŪRA

 

7. Projekto vykdytojas, siekiantis gauti papildomą finansavimą projektui, pateikia įgyvendinančiajai institucijai, t. y. viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA), pagal Tvarkos aprašo 1 priede nustatytą formą parengtą prašymą skirti papildomą finansavimą projektui (toliau – prašymas).

8. CPVA raštu pateikiamas vienas prašymo ir jo priedų originalas. Visi prašymo ir pridedamų dokumentų lapai turi būti sunumeruoti eilės tvarka.

9. CPVA, gavusi projekto vykdytojo prašymą, įvertina, ar tenkinama bent viena iš Tvarkos aprašo 5 punkte nurodytų sąlygų, ar projektas ir (ar) projekto vykdytojas atitinka Tvarkos aprašo 6 punkte nurodytus kriterijus ir vadovaujantis Tvarkos apraše nustatyta tvarka atlieka projekto vykdytojo prašomų papildomų projektų išlaidų tinkamumo finansuoti vertinimą. Atlikusi papildomų projekto išlaidų tinkamumo finansuoti vertinimą, CPVA nustato didžiausią leistiną tinkamų finansuoti papildomų projekto išlaidų sumą ir didžiausią leistiną skirti projektui papildomo finansavimo sumą.

10. Prašymo vertinimo metu CPVA gali:

10.1. raštu paprašyti projekto vykdytojo per nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis negu 5 darbo dienos, pateikti papildomus duomenis ir (ar) dokumentus, papildyti ar patikslinti prašyme pateiktą informaciją, jeigu dėl prašyme pateiktos neišsamios ar netikslios informacijos negalima tinkamai įvertinti prašymo. Projekto vykdytojui per CPVA nustatytą terminą nepapildžius ar nepatikslinus pateiktos informacijos, nepateikus papildomų duomenų ir dokumentų, CPVA turi teisę prašymą atmesti Tvarkos apraše nustatyta tvarka;

10.2. kviesti projekto vykdytoją pokalbio. Pokalbyje turi dalyvauti ne mažiau kaip 2 CPVA atstovai, pokalbis turi būti protokoluojamas ir (arba), apie tai įspėjus pokalbio dalyvius, gali būti įrašomas;

10.3. atlikti projekto patikrą vietoje. CPVA apie projekto patikrą vietoje raštu informuoja projekto vykdytoją likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki projekto patikros vietoje atlikimo dienos. Jei, CPVA nuomone, išankstinis projekto vykdytojo informavimas apie planuojamą projekto patikrą vietoje gali turėti neigiamos įtakos projekto patikros vietoje rezultatams, įgyvendinančioji institucija projekto patikrą vietoje gali atlikti prieš tai iš anksto neinformavusi projekto vykdytojo;

10.4. kreiptis į atitinkamas valstybės institucijas ir (ar) įstaigas su prašymu pateikti papildomą informaciją apie projekto vykdytoją ir (ar) paraišką, taip pat naudotis kitais išoriniais oficialiais informacijos šaltiniais.

11. Jeigu prašymo vertinimo metu CPVA nustato tinkamų finansuoti papildomų projekto išlaidų sumą, kuri yra mažesnė už prašyme pateiktą tinkamų finansuoti papildomų projekto išlaidų sumą, CPVA ne vėliau kaip per 5 darbo dienas turi raštu apie tai informuoti projekto vykdytoją ir raštu suderinti su projekto vykdytoju, ar jis sutinka įgyvendinti projektą, gavęs CPVA nustatyto dydžio papildomo finansavimo sumą.

12. CPVA, atlikusi prašymo vertinimą ir, prireikus, Tvarkos aprašo 10 punkte nustatytus veiksmus, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo ir užregistravimo CPVA dienos parengia papildomų projekto išlaidų tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitą (toliau – vertinimo ataskaita) (Tvarkos aprašo 2 priedas). Pagrįstais atvejais, IVPK pritarus raštu, šis terminas gali būti pratęstas. Vertinimo ataskaitoje turi būti nurodyta, ar projektas yra tinkamas gauti papildomą finansavimą, ir rekomenduojama skirti projekto papildomo finansavimo lėšų suma.

13. CPVA priima sprendimą, kad projektas yra netinkamas gauti papildomą finansavimą, jeigu prašymo vertinimo metu ir, prireikus, atlikus Tvarkos aprašo 10 punkte nustatytus veiksmus, nustato, kad:

13.1. prašymo negalima priskirti nė vienai iš šio Tvarkos aprašo 5 punkte numatytų sąlygų;

13.2. prašymas neatitinka bent vieno iš Tvarkos aprašo 6 punkte nurodytų kriterijų;

13.3. projekto vykdytojas pateikė melagingą su prašymu susijusią informaciją, kurią CPVA gali įrodyti bet kokiomis teisėtomis priemonėmis;

13.4. projekto vykdytojas ar su prašymu susiję asmenys siekė gauti konfidencialią informaciją arba neteisėtai daryti įtaką prašymo vertinimo rezultatams ar vertintojams;

13.5. projekto vykdytojas per CPVA nustatytą terminą nepateikė prašomos informacijos, dokumentų arba pateikė ne visą prašomą informaciją bei (arba) dokumentus ir dėl to negalima tinkamai įvertinti prašymo;

13.6. projekto vykdytojas nesutinka įgyvendinti projektą, gavęs CPVA nustatyto dydžio papildomai skiriamų lėšų sumą.

14. Apie sprendimą atmesti prašymą CPVA turi informuoti projekto vykdytoją ir IVPK ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo ir nurodyti konkrečias prašymo atmetimo priežastis. CPVA, informuodama IVPK apie sprendimą dėl prašymo atmetimo, papildomai IVPK pateikia vertinimo ataskaitą.

15. Nustačiusi, kad prašymas atitinka visus vertinimo reikalavimus, CPVA nustato tinkamų finansuoti papildomo finansavimo lėšų sumą bei priima sprendimą rekomenduoti skirti papildomą finansavimą projektui. CPVA ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo vertinimo ataskaitos patvirtinimo raštu informuoja IVPK apie sprendimą rekomenduoti skirti papildomą finansavimą projektui ir pateikia vertinimo ataskaitą.

16. IVPK atlieka vertinimo ataskaitos tikrinimą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo vertinimo ataskaitos gavimo ir užregistravimo IVPK dienos.

17. Vertinimo ataskaitos tikrinimo metu, pagal Tvarkos aprašo 3 priede pateiktą formą:

17.1. patikrinama, ar vertinimo ataskaita parengta tinkamai, t. y. ar prašymas skirti papildomą finansavimą įvertintas nepažeidžiant Tvarkos aprašo nuostatų ir vertinimo ataskaitoje esančios informacijos pakanka sprendimui dėl papildomo finansavimo skyrimo projektui priimti;

17.2. parengiama išvada dėl galimybių papildomai finansuoti projektą ir kartu su vertinimo ataskaita pateikiama IVPK Paramos sutarčių keitimų ir pažeidimų nagrinėjimo komisijos (toliau – IVPK Sutarčių komisija) pirmininkui, kuris inicijuoja IVPK Sutarčių komisijos posėdį.

18. Jeigu vertinimo ataskaitos patikrinimo metu nustatomi trūkumai ir (arba) netikslumai, priemonės vadybininkas parengia raštą dėl vertinimo ataskaitos grąžinimo CPVA, kuriame nurodo jos trūkumus ir (arba) netikslumus bei terminą, per kurį CPVA turi juos ištaisyti. IVPK Struktūrinių fondų administravimo skyrius per 5 darbo dienas nuo patikslintos vertinimo ataskaitos gavimo ir užregistravimo IVPK dienos atlieka pakartotinį vertinimo ataskaitos tikrinimą Tvarkos aprašo 17 punkte nustatyta tvarka.

19. Prireikus IVPK kreipiasi į CPVA, prašydamas pateikti papildomą informaciją: prašymų ir jų priedų kopijas, susirašinėjimo su projekto vykdytoju dėl prašymo dokumentų kopijas ir kitą sprendimui dėl projekto papildomo finansavimo priimti reikalingą informaciją. Tokiu atveju 5 darbo dienų terminas, reikalingas vertinimo ataskaitos tikrinimui, skaičiuojamas nuo papildomos informacijos gavimo ir užregistravimo IVPK dienos.

20. IVPK Sutarčių komisija išnagrinėjusi CPVA pateiktą vertinimo ataskaitą ir priemonės vadybininko parengtą išvadą dėl galimybių papildomai finansuoti projektą ir (arba) papildomai pateiktą informaciją, priima sprendimą pritarti arba nepritarti (nurodydama argumentus) priemonės vadybininko parengtai išvadai dėl papildomo finansavimo skyrimo projektui IVPK Sutarčių komisijos darbo reglamente, patvirtintame Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2010 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. T-97, nustatyta tvarka.

21. IVPK Sutarčių komisijai pritarus skirti papildomą finansavimą projektui, finansuojamam regionų projektų planavimo būdu, priemonės vadybininkas raštu kreipiasi į atitinkamą regiono plėtros tarybą, prašydamas pakeisti regiono projektų sąrašą. Tik tada, kai gaunamas atitinkamos regiono plėtros tarybos sprendimas dėl regiono projektų sąrašo pakeitimo, IVPK direktorius priima sprendimą dėl papildomo finansavimo skyrimo.

22. IVPK Sutarčių komisijai pritarus skirti papildomą finansavimą projektui, kuriam teikiama valstybės pagalba, priemonės vadybininkas raštu kreipiasi į Konkurencijos tarybą, prašydamas pateikti Europos Komijos sprendimą dėl valstybės pagalbos schemos keitimo. Tik tada, kai gaunamas Europos Komisijos sprendimas dėl valstybės pagalbos schemos keitimo, IVPK direktorius priima sprendimą dėl papildomo finansavimo skyrimo.

23. IVPK sprendimas skirti projektui papildomą finansavimą tvirtinamas IVPK direktoriaus įsakymu, keičiančiu IVPK direktoriaus įsakymą dėl finansavimo skyrimo projektui, kuriame nurodoma:

23.1. pagrindas papildomai finansuoti projektą;

23.2. projekto, kuris papildomai finansuojamas, pavadinimas, kodas;

23.3. bendras lėšų, skiriamų projektui, dydis (įskaitant papildomo finansavimo, skiriamų projektui, dydį), nurodant Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto programų pavadinimus ir kodus.

24. IVPK sprendimas neskirti projektui papildomo finansavimo tvirtinamas IVPK direktoriaus įsakymu, kuriame nurodoma:

24.1. pagrindas neskirti projektui papildomo finansavimo;

24.2. projekto, kuriam neskiriamas papildomas finansavimas, pavadinimas, kodas.

25. IVPK direktoriaus įsakymų projektus parengia atitinkamos priemonės vadybininkas per 5 darbo dienas nuo IVPK Sutarčių komisijos išvados parengimo dienos, o Tvarkos aprašo 21–22 punktuose nustatytais atvejais per 5 darbo dienas nuo atitinkamai regiono plėtros tarybos sprendimo dėl regiono projektų sąrašo pakeitimo gavimo ir užregistravimo IVPK dienos ar Europos Komisijos sprendimo dėl valstybės pagalbos schemos keitimo gavimo ir užregistravimo IVPK dienos.

26. Priemonės vadybininkas, rengdamas IVPK direktoriaus įsakymo projektą dėl papildomo finansavimo skyrimo projektui, finansuojamam valstybės projektų planavimo būdu, taip pat parengia atitinkamos IVV prioriteto įgyvendinimo priemonės valstybės projektų sąrašo pakeitimo projektą dėl valstybės projektų sąraše projektui numatomo skirti finansavimo patikslinimo.

27. Apie IVPK sprendimą dėl papildomo finansavimo skyrimo projektui IVPK per 5 darbo dienas nuo sprendimo įsigaliojimo dienos raštu informuoja CPVA ir informaciją paskelbia IVPK ir Europos Sąjungos struktūrinės paramos svetainėse atitinkamais adresais www.ivpk.lt ir www.esparama.lt.

28. CPVA darbo tvarka informuoja projekto vykdytoją apie IVPK sprendimą dėl papildomo finansavimo skyrimo projektui ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šios informacijos gavimo iš IVPK dienos.

29. IVPK priėmus sprendimą skirti projektui papildomą finansavimą, CPVA, vadovaudamasi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, atlieka procedūras, reikalingas susitarimui dėl projekto finansavimo ir administravimo sutarties pakeitimo sudaryti.

30. Jeigu IVPK iš CPVA gauna informaciją apie tai, kad projekto vykdytojas per nustatytą terminą susitarimo dėl projekto finansavimo ir administravimo sutarties pakeitimo nepasirašė, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo informacijos iš CPVA apie nepasirašymą arba atsisakymą pasirašyti projekto finansavimo ir administravimo sutarties pakeitimą gavimo dienos IVPK sprendimas skirti projektui papildomą finansavimą naikinamas, pakeičiant IVPK direktoriaus įsakymą dėl finansavimo projektui skyrimo.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

31. Tais atvejais, kurių nereglamentuoja Tvarkos aprašas (papildomo finansavimo išmokėjimo tvarka, projektų, kuriems skirtas papildomas finansavimas, įgyvendinimo priežiūros ir atsiskaitymo už gautą papildomą finansavimą tvarka ir kt.), taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, atitinkamų projektų finansavimo sąlygų aprašų, projektų finansavimo ir administravimo sutarčių ir Procedūrų aprašo nuostatos.

32. Projektų vykdytojai turi teisę apskųsti IVPK ir CPVA veiksmus arba neveikimą, susijusius su papildomo finansavimo projektams skyrimu, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.

33. Tvarkos aprašas keičiamas IVPK direktoriaus įsakymu, suderinus jį su Lietuvos Respublikos finansų ministerija.

34. Visi dokumentai ir (arba) jų kopijos, susijusios su papildomo finansavimo skyrimu, yra saugomi ne trumpiau kaip 3 metus nuo Ekonomikos augimo veiksmų programos užbaigimo. Dokumentai saugomi vadovaujantis teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________


 

Papildomo finansavimo skyrimo Ekonomikos

augimo veiksmų programos 3 prioriteto

„Informacinė visuomenė visiems“ priemonių

lėšomis įgyvendinamiems projektams tvarkos

aprašo

1 priedas

 

(Prašymo skirti papildomą finansavimą įgyvendinamam projektui forma)

 

 

___________________________________

(projekto vykdytojo pavadinimas)

 

PRAŠYMAS SKIRTI PAPILDOMĄ FINANSAVIMĄ

ĮGYVENDINAMAM PROJEKTUI

 

______________________

(sudarymo vieta ir data)

 

1. Duomenys apie projektą, kuriam įgyvendinti prašoma papildomo finansavimo

 

Projekto vykdytojo pavadinimas

 

Projekto kodas

 

Projekto pavadinimas

 

 

2. Informacija apie prašomą papildomą finansavimą įgyvendinamam projektui

 

Prašoma projektui skirti papildomo finansavimo suma, Lt

 

 

3. Papildomo finansavimo projektui poreikio pagrindimas

 

Nurodyti, kokia problema sprendžiama, kokios priežastys sąlygojo papildomų projekto išlaidų atsiradimą, kas atsitiktų, jei nebūtų skirtas papildomas finansavimas projektui įgyvendinti (status quo).

 

 

4. Informacija apie numatomus projekto pakeitimus, skyrus projektui papildomą finansavimą

 

Projekto įgyvendinimo laikotarpis:

Nustatyta projekto finansavimo ir administravimo sutartyje

Numatoma skyrus papildomą finansavimą

pradžia (mėn., d.)

 

 

pabaiga (mėn., d.)

 

 

trukmė, mėn.

 

 

Laikotarpio, kuriuo reikalinga pratęsti projekto įgyvendinimo pabaigos terminą skyrus projektui papildomą finansavimą, trukmės pagrindimas

Pildoma, jeigu numatoma, kad, skyrus projektui papildomą finansavimą, bus reikalinga pratęsti nustatytą projekto įgyvendinimo pabaigos terminą.

Projekto veiklos ir (ar) darbai, kuriuos numatoma papildomai įvykdyti skyrus projektui papildomą finansavimą

 

Papildomi fiziniai veiklų įgyvendinimo rodikliai

 

Stebėsenos rodikliai

Nustatyti projekto finansavimo ir administravimo sutartyje

Planuojami pasiekti skyrus projektui papildomą finansavimą

Priemonės produkto rodikliai

 

 

 

 

 

Priemonės rezultato rodikliai

 

 

 

 

 

 

5. Projekto tinkamumo papildomai finansuoti pagrindimas

 

Eil. Nr.

Papildomo finansavimo skyrimo projektams sąlygos

Pagrindimas

5.1.

Papildomo finansavimo skyrimas lems didesnę socialinę ir ekonominę projekto naudą ir geriau prisidės siekiant Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ (toliau – IVV prioritetas) tikslo, kadangi projektą numatoma įgyvendinti didesnės apimties, vykdyti daugiau tų pačių ir (arba) naujų veiklų ir pasiekti daugiau kokybinių ir (arba) kiekybinių rezultatų

Pildyti, jei projektą numatoma įgyvendinti didesnės apimties: pasiekti daugiau kokybinių ir (ar) kiekybinių rezultatų ir (arba) vykdyti daugiau veiklų.

Nurodyti ir detaliai aprašyti numatomas papildomai vykdyti tas pačias ir (arba) naujas veiklas, pagrįsti jų pasirinkimą, būtinumą, naudą.

Nurodyti ir detaliai aprašyti kokybinius ir (ar) kiekybinius rezultatus, kuriuos numatoma papildomai pasiekti skyrus projektui papildomą finansavimą.

Pagrįsti, kad dėl didesnės apimties projektas duos daugiau socialinės ir (ar) ekonominės naudos.

Aprašyti, kaip didesnės apimties projektas geriau prisidės siekiant IVV prioriteto tikslo.

5.2.

Papildomo finansavimo poreikis iškilo dėl objektyvių priežasčių, kurios atsirado projekto įgyvendinimo metu ir kurių buvo neįmanoma numatyti paraiškos rengimo, vertinimo, projekto atrankos ir sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo metu ir dėl kurių iškyla grėsmė, kad, neskyrus papildomo finansavimo, bus nepasiekti projekto tikslai, uždaviniai ir rezultatai.

Pildyti, jei papildomos išlaidos atsirado dėl tam tikrų nuo projekto vykdytojo nepriklausančių priežasčių projekto įgyvendinimo metu.

Aprašyti priežastis, dėl kurių padidėjo projekto finansavimo ir administravimo sutartyje nustatytų projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma.

Nurodyti, ar šios priežastys atsirado ne dėl projekto vykdytojo ar, jei taikoma, projekto partnerio veiksmų ar neveikimo, taip pat, ar šios priežastys atsirado projekto įgyvendinimo metu ir šių priežasčių nebuvo įmanoma numatyti paraiškos rengimo, vertinimo, projekto atrankos ir sprendimo dėl projekto priėmimo metu, ir pagrįsti šiuos teiginius (juos detaliai aprašyti, pateikti juos pagrindžiančius dokumentus).

Nurodyti priemones, kurių projekto vykdytojas ėmėsi, siekdamas sumažinti papildomų projekto išlaidų sumą (derybos, techninio projekto keitimas ir kitos priemonės), ir pateikti tai pagrindžiančius dokumentus. Jeigu tokių priemonių nebuvo imtasi, paaiškinti priežastis.

Pagrįsti, ar projekto vykdytojas ir, kai taikoma, projekto partneris tikrai neturi galimybių papildomas išlaidas padengti iš nuosavų lėšų.

 

 

 

6. Tinkamų finansuoti papildomų projekto išlaidų pagrindimas

 

Eil. Nr.*

Veikla, kuriai vykdyti prašoma papildomo finansavimo

Projekto tinkamos finansuoti išlaidos veiklai, nustatytos projekto finansavimo ir administravimo sutartyje (toliau šioje lentelėje – sutartis), Lt

Informacija apie sutartyje nustatytas projekto tinkamas finansuoti išlaidas, kurias planuojama perskirstyti atsižvelgiant į sutaupytas lėšas projekto įgyvendinimo metu

Tinkamų finansuoti papildomų projekto išlaidų veiklai suma, Lt

Bendra projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma veiklai, skyrus projektui papildomą finansavimą, Lt

Tinkamų finansuoti papildomų projekto išlaidų veiklai, nurodytų lentelės 7 skiltyje, pagrindimas (papildomų išlaidų veiklai įgyvendinti dydžio apskaičiavimo paaiškinimas, pagrindimas)

veiklos pavadinimas

informacija, ar veikla papildoma**

planuojamos veiklai skirti projekto tinkamos finansuoti išlaidos, kurios yra nustatytos sutartyje kitoms projekto veikloms įgyvendinti, sutaupytos projekto įgyvendinimo metu, Lt

veikla, kuriai planuojama sumažinti sutartyje nustatytas projekto tinkamas finansuoti išlaidas ***

1

2

3

4

5

6

7

8 (4 + 5 + 7)

9

I. Išlaidų kategorijos pavadinimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II. Išlaidų kategorijos pavadinimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

 

 

Pastabos: * Lentelės 1 skiltyje įrašomas kiekvienos veiklos, kuriai vykdyti prašoma papildomo finansavimo, numeris; veiklų, kurios yra nustatytos projekto finansavimo ir administravimo sutartyje, numeriai turi atitikti projekto finansavimo ir administravimo sutarties priedo „Projekto aprašymas“ 5 dalyje „Projekto loginis pagrindimas“ nurodytus veiklų numerius; ** jeigu veikla, kuriai vykdyti prašoma papildomo finansavimo, yra papildoma, t. y. nenustatyta projekto finansavimo ir administravimo sutartyje, lentelės 3 skiltyje pažymima „taip“, kitu atveju lentelės 3 skiltyje pažymima „ne“; *** lentelės 6 skiltyje nurodomas veiklos, kuriai vykdyti planuojama sumažinti sutartyje nustatytas projekto tinkamas finansuoti išlaidas, numeris ir pavadinimas (veiklos numeris ir pavadinimas turi atitikti projekto finansavimo ir administravimo sutarties priedo „Projekto aprašymas“ 5 dalyje „Projekto loginis pagrindimas“ nurodytą veiklos numerį ir pavadinimą).

 

7. Informacija apie numatomas papildomai vykdyti ES struktūrinės paramos viešinimo priemones

 

Viešinimo priemonė (-ės)

Požymis

Pastatyti nuolatinį (-ius) aiškinamąjį (-uosius) stendą (-us), esant sąlygoms, nurodytoms Reglamento Nr. 1828/2006 8 straipsnio 2 dalyje

 

Pastatyti informacinį (-ius) stendą (-us), esant sąlygoms, nurodytoms Reglamento Nr. 1828/2006 8 straipsnio 3 dalyje

 

Paskelbti, kad įgyvendinamas projektas finansuojamas iš Europos Sąjungos fondų, nurodant tam tikros veiksmų programos pavadinimą pagal Reglamento Nr. 1828/2006 8 straipsnio 4 dalies nuostatas

 

Dalyvaujantiems projekte pranešti apie projekto finansavimą iš Europos Sąjungos fondų, nurodant tam tikros veiksmų programos pavadinimą, šią informaciją pateikiant dalyvavimą patvirtinančiuose pažymėjimuose ir sertifikatuose pagal Reglamento Nr. 1828/2006 8 straipsnio 4 dalies nuostatas

 

 

8. Pridedami dokumentai

 

Eil. Nr.

Dokumento pavadinimas

Puslapių skaičius

Pastabos

1.

 

 

 

2.

 

 

 

n...

 

 

 

 

Pastaba. Jei pagrindžiantis dokumentas yra anksčiau pateiktas įgyvendinančiajai institucijai, pakartotinai toks dokumentas neturi būti teikiamas, bet turi būti įrašytas į pridedamų dokumentų sąrašą, nurodant, kada jis įgyvendinančiajai institucijai buvo pateiktas. Pridedami pagrindžiantys dokumentai gali apimti: a) informaciją apie įvykdytą viešąjį pirkimą , t. y. pirkimo sutarties kopija; laimėtojo pasiūlymo kopija; Viešųjų pirkimų komisijai teiktų ataskaitų kopijas dėl  įvykdytų pirkimo procedūrų; b)  susirašinėjimo su steigėjais ar kt. institucijomis kopijas dėl papildomų lėšų skyrimo; c)  tais atvejais, kai viešasis pirkimas neįvykęs,  numatomo pirkimo skaičiuojamąsias kainas ir kt.).

 

_________________________                   _________                        _________________

(projekto vykdytojo atsakingo                        (parašas)                            (vardas ir pavardė)

asmens pareigos)

A. V.

 

_________________


 

Papildomo finansavimo skyrimo Ekonomikos

augimo veiksmų programos 3 prioriteto

„Informacinė visuomenė visiems“ priemonių

lėšomis įgyvendinamiems projektams tvarkos

aprašo

2 priedas

 

(Projekto tinkamumo papildomai finansuoti vertinimo ataskaitos forma)

 

 

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

 

PAPILDOMŲ PROJEKTO IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO ATASKAITA

 

_____________________Nr._____

(sudarymo data)

 

1. Duomenys apie projektą

 

Priemonė

 

Projekto vykdytojo pavadinimas

 

Projekto kodas

 

Projekto pavadinimas

 

Projekto vykdytojo prašoma skirti papildomo finansavimo suma, Lt

 

 

2. Informacija apie numatomus projekto pakeitimus, skyrus projektui papildomą finansavimą

 

Projekto įgyvendinimo laikotarpis:

Nustatyta projekto finansavimo ir administravimo sutartyje

Numatoma, skyrus papildomą finansavimą

pradžia (mėn., d.)

 

 

pabaiga (mėn., d.)

 

 

trukmė, mėn.

 

 

Projekto veiklos ir (ar) darbai, kuriuos numatoma papildomai įvykdyti skyrus projektui papildomą finansavimą

 

Papildomi fiziniai veiklų įgyvendinimo rodikliai

 

Stebėsenos rodikliai

Nustatyti projekto finansavimo ir administravimo sutartyje

Planuojami pasiekti, skyrus projektui papildomą finansavimą

Priemonės produkto rodikliai

 

 

 

 

 

Priemonės rezultato rodikliai

 

 

 

 

 

 

3. Projekto tinkamumo papildomai finansuoti vertinimo rezultatai

 

Eil. Nr.

Klausimai

Taip

Ne

Pastabos / paaiškinimai

 

3.1.

Ar papildomo finansavimo skyrimas lems didesnę socialinę ir ekonominę projekto naudą ir geriau prisidės siekiant Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ (toliau – IVV prioritetas) tikslo, kadangi projektą numatoma įgyvendinti didesnės apimties, vykdyti daugiau tų pačių ir (arba) naujų veiklų ir pasiekti daugiau kokybinių ir (arba) kiekybinių rezultatų?

 

 

Pildyti

 

3.2.

Ar papildomo finansavimo poreikis iškilo dėl objektyvių priežasčių, kurios atsirado projekto įgyvendinimo metu ir kurių buvo neįmanoma numatyti paraiškos rengimo, vertinimo, projekto atrankos ir sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo metu ir dėl kurių iškyla grėsmė, kad neskyrus papildomo finansavimo, bus nepasiekti projekto tikslai, uždaviniai ir rezultatai?

 

 

Pildyti

 

3.3.

Ar nauja (-os) projekto veikla (-os), kuriai (-ioms) prašoma skirti papildomą finansavimą, atitinka priemonės projektų finansavimo sąlygų apraše projekto veiklos nustatytus reikalavimus?

 

 

Pildyti

 

3.4.

Ar projekto vykdytojas, laikydamasis Europos Sąjungos (toliau – ES) ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų, ėmėsi visų priemonių, galinčių sumažinti papildomų išlaidų sumą, nekeičiant numatytų projekto tikslų ir uždavinių

(nuostata taikoma tuo atveju, jei papildomo finansavimo poreikis iškilo  3.2 punkte nurodytų aplinkybių)?

 

 

Pildyti

 

3.5.

Ar projekto vykdytojas neturi galimybių papildomų išlaidų finansuoti iš nuosavų lėšų?

 

 

Pildyti

 

3.6.

Ar projekto vykdytojas nėra pateikęs galutinio mokėjimo prašymo ir galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos, ar nėra pasibaigęs finansavimo ir administravimo sutartyje nustatytas projekto galutinio mokėjimo prašymo ir galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos pateikimo terminas?

 

 

Pildyti

 

3.7.

Ar projekto vykdytojas įsipareigoja įgyvendinti papildomas informavimo ir viešinimo priemones, jeigu dėl papildomo finansavimo pasikeičia informavimo ir viešinimo priemonėms taikomi reikalavimai?

 

 

Pildyti

 

3.8.

Ar papildomo finansavimo skyrimas projektui neturės neigiamos įtakos projekto naudos ir kokybės vertinimo rezultatams, t. y. ar projektas netaps dėl to netinkamas finansuoti pagal projektų finansavimo sąlygų aprašo reikalavimus ir nesumažės projekto naudos ir kokybės vertinimo metu surinktų balų suma  (nuostata taikoma projektų konkurso būdu finansuojamiems projektams tuo atveju, jei papildomo finansavimo poreikis iškilo dėl 3.2 punkte nurodytų aplinkybių)?

 

 

Pildyti

 

3.9.

Ar, skyrus projektui papildomą finansavimą, padidės projekto naudos ir kokybės vertinimo metu surinktų balų suma (nuostata taikoma projektų konkurso būdu finansuojamiems projektams tuo atveju, jei papildomo finansavimo poreikis iškilo dėl 3.1 punkte nurodytų aplinkybių)?

 

 

 

 

3.10.

Ar, skyrus projektui papildomą finansavimą, nebus viršytos IVV prioriteto priemonei, pagal kurią įgyvendinamas projektas, ir (ar) regionui, kuriame įgyvendinamas projektas, Ekonomikos augimo veiksmų programos priede numatytos ES fondų ir bendrojo finansavimo lėšos?

 

 

Pildyti

 

4. Projekto papildomų išlaidų tinkamumo finansuoti vertinimo rezultatų lentelė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eil. Nr.

Bendra projektui reikalingo papildomo finansavimo suma, Lt

Iš jų tinkamos finansuoti išlaidos

Įgyvendinančiosios institucijos pastabos / paaiškinimai dėl projekto papildomų išlaidų tinkamumo finansuoti

iš viso, Lt

iš jų:

pareiškėjo ir partnerio (-ių) lėšos, Lt

dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, %

prašomos lėšos, Lt

dalis nuo tinkamų finansuoti išlaidų, %

1

2

3 = 4 + 6

4

5 =

(4/3) * 100

6

7 =

(6/3) * 100

8

 

 

Nurodytos projekto vykdytojo prašyme

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nustatytos prašymo vertinimo metu

 

 

 

 

 

 

 

5. Viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros išvada dėl projekto tinkamumo gauti papildomą finansavimą

 

Pateikiama viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros (toliau – CPVA) rekomendacija dėl projekto tinkamumo gauti papildomą finansavimą:

1) Jeigu projektas yra tinkamas gauti papildomą finansavimą:

1.1) pateikiama CPVA rekomendacija skirti papildomą finansavimą projektui;

1.2) nurodoma didžiausia galima tinkamų finansuoti papildomų projekto išlaidų suma, didžiausia leistina skirti projektui papildomo finansavimo suma, taip pat bendras didžiausias leistinas skirti projektui lėšų dydis;

1.3) nurodoma, kokie papildomi reikalavimai, susiję su Papildomo finansavimo skyrimo Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ priemonių lėšomis įgyvendinamiems projektams tvarkos aprašo nuostatomis, galioja projektui (dėl projekto įgyvendinimo termino, papildomų suteikto finansavimo informavimo ir viešinimo priemonių, kt.).

2) Jeigu projektas nėra tinkamas gauti papildomą finansavimą:

2.1) pateikiama CPVA rekomendacija neskirti papildomo finansavimo projektui;

2.2) nurodomos netinkamumo skirti papildomą finansavimą priežastys.

Pateikiama kitų pastabų, paaiškinimų.

 

 

Ataskaitą parengė

 

________________________                ____________                    ____________________

(pareigų pavadinimas)                            (parašas)                                (vardas, pavardė)

 

Ataskaitą tvirtina

 

________________________                ____________                    ____________________

(įgyvendinančiosios institucijos                    (parašas)                                (vardas, pavardė)

vadovo arba jo įgalioto asmens

pareigos)

 

_________________

 


Papildomo finansavimo skyrimo Ekonomikos

augimo veiksmų programos 3 prioriteto

„Informacinė visuomenė visiems“ priemonių

lėšomis įgyvendinamiems projektams tvarkos

aprašo

3 priedas

 

(Išvados dėl galimybių papildomai finansuoti  projektą forma)

 

INFORMACINĖS VISUOMENĖS PLĖTROS KOMITETAS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS

 

IŠVADA DĖL GALIMYBIŲ PAPILDOMAI FINANSUOTI PROJEKTĄ

 

_____________________Nr._____

(sudarymo data)

Vilnius

 

1. Duomenys apie projektą

 

Projekto finansavimo ir administravimo sutarties Nr.

 

Projekto vykdytojo pavadinimas

 

Projekto pavadinimas

 

Projekto vykdytojo prašoma papildomo finansavimo suma, Lt

 

Projekto įgyvendinimo pradžia ir pabaiga, trukmė mėn.

(nurodomos datos ir trukmė pagal projekto finansavimo ir administravimo sutartį bei, jei numatoma pratęsti, po pratęsimo numatomos datos ir trukmė)

 

2. Papildomų projektų išlaidų tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitos tikrinimas:

 

Nr.

Klausimas

Taip/ Ne

Pastabos/paaiškinimai

1.

Ar papildomų projektų išlaidų tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaita yra parengta pagal nustatytą formą?

 

 

2.

Ar papildomų projektų išlaidų tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaita yra užpildyta išsamiai ir tinkamai?

 

 

3.

Ar papildomų projektų išlaidų tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitoje nurodyti rekvizitai yra teisingi?

 

 

4.

Ar kartu su papildomų projektų išlaidų tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaita pateikti kiti dokumentai? (jeigu taikoma)

 

 

 

3. Projekto papildomo finansavimo skyrimo galimybių įvertinimas:

(Pildoma tuo atveju, jeigu tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitos tikrinimo metu nenustatyta trūkumų ir (ar) netikslumų)

 

Nr.

Klausimas

Taip/ Ne

Pastabos/paaiškinimai

1.

Ar prašymas skirti papildomą finansavimą įvertintas nepažeidžiant Papildomo finansavimo skyrimo Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ priemonių lėšomis įgyvendinamiems projektams tvarkos aprašo 6.1–6.8 punktų nuostatų?

 

 

2.

Ar reikalingi teisės aktų pakeitimai?

 

 

 

4. Išvados dėl papildomo finansavimo projektui skyrimo galimybių

 

Pateikiama išvada:

1) Jeigu projektas yra tinkamas gauti papildomą finansavimą, pateikiama išvada skirti papildomą finansavimą projektui;

2) Jeigu projektas nėra tinkamas gauti papildomą finansavimą, pateikiama išvada neskirti papildomo finansavimo projektui.

Pateikiama kitų pastabų, paaiškinimų (pagal poreikį).

 

 

Išvadą parengė

 

________________________                ____________                    ____________________

(pareigų pavadinimas)                            (parašas)                                (vardas, pavardė)

 

Išvadą tvirtina

 

Atsakingo struktūrinio padalinio vadovas:

 

________________________                ____________                    ____________________

(pareigų pavadinimas)                            (parašas)                                (vardas, pavardė)

 

_________________