Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MEDŽIOKLĖS ĮSTATYMO 7, 8, 11, 12, 13 IR 22 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XP-3116

 

2011 m. balandžio 6 d. Nr. 414

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2011 m. vasario 9 d. sprendimą Nr. SV-S-1028, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 7, 8, 11, 12, 13 ir 22 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektui Nr. XP-3116 (toliau – Įstatymo projektas) ir pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui:

1. Įstatymo projekto 2 straipsniu:

1.1. keičiamoje Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo (Žin., 2002, Nr. 65-2634; 2010, Nr. 63-3101) 8 straipsnio 10 dalyje vietoj žodžių „apskrities viršininkas“ įrašyti žodžius „savivaldybės administracijos direktorius“, nes šioje dalyje nustatyta, kad parengtas medžioklės plotų vieneto projektas teikiamas tvirtinti atitinkamos savivaldybės administracijos direktoriui;

1.2. dėstomoje Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 8 straipsnio 12 dalyje nustatyti, per kiek laiko komisija turėtų pranešti atitinkamoms institucijoms ir kitiems subjektams apie žemės sklypo savininko priimtą sprendimą uždrausti medžioti jam nuosavybės teise priklausančiame žemės sklype.

2. Įstatymo projekto 6 straipsniu keičiamame Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 22 straipsnyje:

2.1. atsižvelgti į tai, kad Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2005 m. gegužės 13 d. nutarime „Dėl Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 7 straipsnio 2 dalies, 8 straipsnio 1, 9, 10 dalių, 13 straipsnio 2 dalies, 18 straipsnio 7 dalies ir 22 straipsnio 3, 6, 7 dalių atitikties Lietuvos Respublikos Konstitucijai“ (Žin., 2005, Nr. 63-2235) konstatuota, kad medžioklės plotų naudotojai, sudarę medžioklės plotų nuomos sutartis 2001 m. gruodžio 29 d. ir vėliau, atsidūrė nevienodoje padėtyje, palyginti su kitais medžioklės plotų naudotojais, kurie medžioklės plotų nuomos sutartis sudarė iki 2001 m. gruodžio 29 d., todėl tokiu teisiniu reglamentavimu šių asmenų atžvilgiu buvo pažeistas Konstitucijos 29 straipsnyje įtvirtintas visų asmenų lygiateisiškumo principas, ir įstatymo projekto 6 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 22 straipsnio 4 dalyje išbraukti žodžius „iki Laukinės gyvūnijos įstatymo pakeitimo įstatymo įsigaliojimo (2001 m. gruodžio 29 d.)“;

2.2. numatant nuostolių kompensavimą žemės savininkams, netekusiems galimybės toliau nuomoti medžioklei žemės plotus pagal medžioklės plotų nuomos sutartis, atsižvelgti į tai, kad pagal Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2005 m. gegužės 13 d. nutarimo nuostatą, jog medžioklės plotų naudotojai, sudarę medžioklės plotų nuomos sutartis 2001 m. gruodžio 29 d. ir vėliau, atsidūrė nevienodoje padėtyje, palyginti su kitais medžioklės plotų naudotojais, kurie medžioklės plotų nuomos sutartis sudarė iki 2001 m. gruodžio 29 d., todėl tokiu teisiniu reglamentavimu šių asmenų atžvilgiu buvo pažeistas Lietuvos Respublikos Konstitucijos 29 straipsnyje įtvirtintas visų asmenų lygiateisiškumo principas, ir Įstatymo projekto 6 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo 22 straipsnio 6 dalyje išbraukti žodžius „nuo Laukinės gyvūnijos įstatymo pakeitimo įstatymo įsigaliojimo (2001 m. gruodžio 29 d.)“;

2.3. tikslinti nuostatas dėl kompensacijų medžioklės plotų naudotojams ir žemės savininkams apskaičiavimo – nustatyti, kad apskaičiuojant kompensacijų dydį atsižvelgiama į medžioklės plotų kategorijas pagal tinkamumą medžiojamiesiems gyvūnams gyventi ir veistis, taip pat į realų laikotarpį, per kurį medžioklės plotų savininkai ir medžioklės plotų naudotojai negalėjo gauti pajamų ir patyrė nuostolių;

2.4. numatoma kompensuoti nuostolius tam tikriems medžioklės plotų naudotojams ir žemės savininkams, tačiau Įstatymo projekte nenumatyta, iš kokių lėšų tai bus daroma. Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodyta, kad šioms kompensacijoms išmokėti galėtų būti naudojamos Aplinkos apsaugos rėmimo programos lėšos. Todėl kartu su Įstatymo projektu teiktinas ir Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos rėmimo programos įstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas.

3. Papildyti Įstatymo projekto aiškinamąjį raštą – nurodyti lėšų poreikį Įstatyme numatytoms funkcijoms atlikti – savivaldybių komisijų medžioklės plotų vienetams sudaryti ir jų riboms pakeisti.

4. Tobulinant įstatymo projektą, atsižvelgti į Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo doktrinoje nurodytus žemės ir miškų savininkų nuosavybės teisių užtikrinimo reikalavimus.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

APLINKOS MINISTRAS                                                        GEDIMINAS KAZLAUSKAS

 

_________________