LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL VALSTYBĖS PLANUOJAMŲ PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ PAGAL VP2-2.1-ŪM-05-V PRIEMONĘ „INVEST LT+“, SĄRAŠO SUDARYMO APRAŠO IR REIKALAVIMŲ DIDELĖS PRIDĖTINĖS VERTĖS PROJEKTAMS BEI REKOMENDACIJŲ DĖL PARAMOS DYDŽIO NUSTATYMO APRAŠO PATVIRTINIMO
2010 m. kovo 17 d. Nr. 4-199
Vilnius
Vadovaudamasis Investicijų skatinimo 2008–2013 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1447 (Žin., 2008, Nr. 7-239), bei siekiant pritraukti tiesiogines užsienio investicijas:
1. T v i r t i n u pridedamus:
1.1. Valstybės planuojamų projektų, finansuojamų pagal VP2-2.1-ŪM-05-V priemonę „Invest LT+“, sąrašo sudarymo aprašą;
2. N u s t a t a u, kad Ekonomikos augimo veiksmų programos priedo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 788 (Žin., 2008, Nr. 95-3721; 2009, Nr. 79-3280), VI skirsnio VP2-2.1-ŪM-05-V priemonei „Invest LT+“ numatyta 55,8 mln. Lt suma išskaidoma šiomis proporcijomis:
2.1. bendra finansavimo suma 2010–2013 metais projektams, įgyvendinamiems gamybos srityje, yra iki 15 mln. Lt;
2.2. bendra finansavimo suma 2010–2013 metais projektams, įgyvendinamiems paslaugų srityje, yra iki 32,9 mln. Lt;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2010 m. kovo 17 d. įsakymu Nr. 4-199
VALSTYBĖS PLANUOJAMŲ PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ PAGAL VP2-2.1-ŪM-05-V PRIEMONĘ „INVEST LT+“, SĄRAŠO SUDARYMO APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybės planuojamų projektų, finansuojamų pagal VP2-2.1-ŪM-05-V priemonę „Invest LT+“, sąrašo sudarymo aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos investicijų įstatymu (Žin., 1999, Nr. 66-2127), Investicijų skatinimo 2008–2013 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1447 (Žin., 2008, Nr. 7-239), bei VP2-2.1-ŪM-05-V priemonės „Invest LT+“ projektų finansavimo sąlygų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. 4-672 (Žin., 2009, Nr. 148-6634) (toliau – Finansavimo sąlygų aprašas).
2. Aprašas nustato valstybės planuojamų projektų, finansuojamų pagal VP2-2.1-ŪM-05-V priemonę „Invest LT+“, sąrašo (toliau – Sąrašas) sudarymo sąlygas bei tvarką.
II. INFORMACIJOS APIE INVESTICIJAS IR (AR) INVESTUOTOJĄ PARENGIMAS
4. Investuotojas, pageidaujantis, kad jo projektas būtų įtrauktas į Sąrašą, privalo užpildyti viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ (toliau – įgaliotoji institucija) patvirtintos formos klausimyną apie investuotoją, projektą ir planuojamas investicijas (toliau – klausimynas).
5. Investuotojas užpildytą bei pasirašytą klausimyną pateikia įgaliotajai institucijai paštu, faksu arba elektroniniu paštu. Jei klausimynas pateiktas faksu arba elektroniniu paštu, klausimyno originalą investuotojas įgaliotajai institucijai pateikia ne vėliau kaip per 10 darbo dienų. Negavusi klausimyno originalo įgaliotoji institucija turi teisę atsisakyti vertinti klausimyną.
6. Įgaliotoji institucija per 20 darbo dienų nuo klausimyno gavimo privalo įvertinti investuotojo pateiktą klausimyną.
7. Jeigu klausimyno vertinimo metu nustatoma, kad trūksta informacijos, įgaliotoji institucija investuotojui praneša paštu, faksu ar elektroniniu paštu (priklausomai, kokiu būdu gautas klausimynas) ir paprašo per nustatytą protingą terminą pateikti paaiškinimus ar trūkstamą informaciją. Tokiu atveju Aprašo 6 punkte nurodytas vertinimo terminas gali būti pratęstas, bet ne ilgesnis nei 10 darbo dienų nuo paaiškinimų ar trūkstamos informacijos gavimo.
8. Įvertinusi klausimyną įgaliotoji institucija, vadovaudamasi Reikalavimų didelės pridėtinės vertės projektams bei rekomendacijų dėl paramos dydžio nustatymo aprašo, patvirtinto šiuo įsakymu, (toliau – Reikalavimų ir rekomendacijų aprašas) nuostatomis, parengia rekomendacijas dėl tikslingumo įtraukti projektą į Sąrašą, pasirašyti (arba nepasirašyti) ketinimo protokolą ir (ar) investicijų sutartį bei galimą paramos intensyvumą ir jas pateikia Ūkio ministerijai (toliau – rekomendacijos).
9. Investicijų projektų atrankos darbo grupė, sudaryta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2010 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. 4-192, išnagrinėjusi įgaliotosios institucijos pateiktas rekomendacijas ir kitą medžiagą, jeigu tokia buvo pateikta, priima sprendimą pritarti arba nepritarti rekomendacijoms ir apie sprendimą nedelsdama raštu informuoja įgaliotąją instituciją.
10. Įgaliotoji institucija, gavusi Ūkio ministerijos sprendimą rekomendacijoms, per 5 darbo dienas raštu apie tai informuoja investuotoją.
11. Gavusi Ūkio ministerijos pritarimą projektą įtraukti į Sąrašą bei pasirašyti ketinimų protokolą ir (ar) investicijų sutartį, įgaliotoji institucija per 10 darbo dienų parengia ketinimų protokolo ir (ar) investicijų sutarties projektą ir, suderinusi su investuotoju, pateikia Ūkio ministerijai.
III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
14. Investiciniam projektui, įtrauktam į Sąrašą, gali būti skirtas iki 5 mln. Lt dydžio finansavimas, bet ne daugiau kaip 44 procentai tinkamų finansuoti išlaidų. Projekto finansavimo intensyvumo apskaičiavimas pateiktas Reikalavimų ir rekomendacijų apraše.
15. Atskirais atvejais, ūkio ministras gali priimti sprendimą dėl didesnio finansavimo dydžio investicijų projektui įgyvendinti, tiek kiek tai neprieštarauja kitiems teisės aktams.
17. Tais atvejais, kai dėl trečiųjų asmenų veikimo ar neveikimo įgaliotoji institucija ar Ūkio ministerija negali vykdyti Apraše nurodytų funkcijų ar sutartinių įsipareigojimų, projektų vertinimas, ketinimų protokolas ir (ar) investicijų sutartis nutraukiama be pasekmių įgaliotajai institucijai ir (ar) Ūkio ministerijai. Ši sąlyga įtraukiama į ketinimų protokolą ir (ar) investicijų sutartį.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2010 m. kovo 17 d. įsakymu Nr. 4-199
REIKALAVIMŲ DIDELĖS PRIDĖTINĖS VERTĖS PROJEKTAMS IR REKOMENDACIJŲ DĖL PARAMOS DYDŽIO NUSTATYMO APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Reikalavimų didelės pridėtinės vertės projektams ir rekomendacijų dėl paramos dydžio nustatymo aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos investicijų įstatymu (Žin., 1999, Nr. 66-2127), Investicijų skatinimo 2008–2013 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1447 (Žin., 2008, Nr. 7-239), bei VP2-2.1-ŪM-05-V priemonės „Invest LT+“ projektų finansavimo sąlygų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. 4-672 (Žin., 2009, Nr. 148-6634) (toliau – Finansavimo sąlygų aprašas), ir Valstybės planuojamų projektų, finansuojamų pagal VP2-2.1-ŪM-05-V priemonę „Invest LT+“, sąrašo sudarymo aprašu, patvirtintu šiuo įsakymu.
2. Aprašas nustato reikalavimus investuotojui, siekiančiam gauti valstybės paramą planuojamam projektui įgyvendinti Lietuvoje pagal priemonę „Invest LT+“, bei reglamentuoja vertinimo kriterijus, pagal kuriuos nustatoma galima valstybės parama investuotojo planuojamoms investicijoms Lietuvoje.
3. Apraše vartojamos sąvokos:
Didelės pridėtinės vertės gamyba, paslaugos bei mokslinių tyrimų ir technologinė plėtra – tai tokia gamyba, paslaugos bei moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra (toliau – MTTP), kurie vykdomi ir (ar) teikiami gamybos ir (ar) paslaugų, ir (ar) MTTP investuotojo (-ų), atitinkančio (-ių) Apraše nustatytus požymius ir įgyvendinančio (-ių) projektą, tenkinantį projektui keliamus reikalavimus, nepažeidžiant priemonės „Invest LT+“ schemos, patvirtintos Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. 4-298 (Žin., 2009, Nr. 75-3080), nuostatų.
Investuotojas – užsienyje registruotas juridinis asmuo ar tokio juridinio asmens filialas, atitinkantis Finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.
Kitos Aprašo sąvokos vartojamos taip, kaip jos apibrėžtos Finansavimo sąlygų apraše.
II. INVESTUOTOJŲ POŽYMIAI PAGAL ATSKIRAS VEIKLOS SRITIS
4. Investuotojų, veikiančių didelės pridėtinės vertės gamybos srityje, požymiai:
4.1. investuotojo metinės pajamos (įskaitant investuotojo įmonių grupės pajamas) yra ne mažesnės kaip 50 mln. Lt;
5. Investuotojų, veikiančių paslaugų srityje, požymiai:
5.1. investuotojo metinės pajamos (įskaitant investuotojo įmonių grupės pajamas) yra ne mažesnės kaip 50 mln. Lt;
III. PROJEKTO ĮTRAUKIMO Į SĄRAŠĄ VERTINIMO KRITERIJAI
7. Įgaliotoji institucija investuotojo planuojamas investicijas vertina vadovaudamasi Aprašo 1–3 priedais.
8. Tuo atveju, jeigu planuojamos investicijos didelės pridėtinės vertės gamyboje ar paslaugų srityje įvertinamos daugiau kaip 35 balais, o investicijos MTTP srityje – daugiau kaip 20 balų, įgaliotoji institucija parengia rekomendacijas dėl projekto įtraukimo į valstybės planuojamų projektų, finansuojamų pagal VP2-2.1-ŪM-05-V priemonę „Invest LT+“, sąrašą (toliau – Sąrašas) bei tikslingumo pasirašyti ketinimo protokolą ir (ar) investicijų sutartį ir ją teikia Ūkio ministerijai, jei mažiau – projektas atmetamas.
IV. PARAMOS INTENSYVUMO NUSTATYMO KRITERIJAI
10. Įgaliotoji institucija galimą paramos intensyvumą nustato vadovaudamasi Paramos intensyvumo nustatymo kriterijais (Aprašo 4 priedas).
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
12. Standartinis paramos dydis yra 20 proc. nuo investicijos sumos. Paramos intensyvumas didinamas arba mažinamas pagal Aprašo 4 priedo kriterijus.
13. Vertinant projekto įgyvendinimo metu sukuriamą pridėtinę vertę Lietuvoje, turi būti atsižvelgta į žaliavų, paslaugų ir darbo užmokesčio sumokamą dalį Lietuvoje nuo visų gaunamų pajamų.
14. Vertinant projekto vykdyme sukuriamą pridėtinę vertę Lietuvoje, turi būti atsižvelgta į visų mokėjimų, atliktų tiekėjams Lietuvoje iki investicijų projekto įgyvendinimo pradžios datos, sumos santykį su visa investicija, įskaitant išlaidas darbuotojų paruošimui.
Reikalavimų didelės pridėtinės vertės
projektams ir rekomendacijų dėl
paramos dydžio nustatymo aprašo
1 priedas
Didelės pridėtinės vertės GAMYBOS SRITIes projekto VERTINIMO KRITERIJAI
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Vertinimo skalė balais |
||
0–5 |
6–10 |
11 |
||
1. |
Projekto metu sukurtų darbo vietų skaičius |
Ne mažiau kaip 19 darbo vietų |
Nuo 20 iki 50 darbo vietų |
50 ir daugiau darbo vietų |
2. |
Investicijų dydis (litais) |
Nuo 5 mln. iki 7,5 mln. |
Nuo 7,5 mln. iki 10 mln. |
10 mln. ir daugiau |
3. |
Projekto įgyvendinimo metu sukuriama pridėtinė vertė Lietuvoje (trejų pirmų metų nuo projekto pradžios vidurkis) |
Iki 15 % |
Nuo 15 % iki 25 % |
Nuo 25 % ir daugiau |
4. |
Eksporto dalis (trejų pirmų metų nuo projekto pradžios vidurkis) |
Nuo 50 % iki 60 % |
Nuo 60 % iki 70 % |
70 % ir daugiau |
5. |
Importo dalis (trejų pirmų metų nuo projekto pradžios vidurkis) |
Daugiau kaip 55 % |
Nuo 55 % iki 25 % |
Nuo 25 % ir mažiau |
6. |
Projekto įgyvendinimo vieta |
Lietuvos teritorijoje |
Pramoniniai parkai (išskyrus laisvąsias ekonomines zonas), integruoti mokslo, studijų ir verslo centrai (slėniai), mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros parkai |
Probleminės teritorijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 31 d. nutarimu Nr. 112 „Dėl probleminių teritorijų“ (Žin., 2007, Nr. 15-555) |
Reikalavimų didelės pridėtinės vertės
projektams ir rekomendacijų dėl
paramos dydžio nustatymo aprašo
2 priedas
PASLAUGŲ SRITIes projekto VERTINIMO KRITERIJAI
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Vertinimo skalė balais |
||
0–5 |
6–10 |
11 |
||
1. |
Projekto metu sukurtų darbo vietų skaičius |
Nuo 20 iki 50 darbo vietų |
Nuo 50 iki 100 darbo vietų |
100 ir daugiau darbo vietų |
2. |
Investicijų dydis (litais) |
Nuo 1 mln. iki 2,5 mln. |
Nuo 2,5 mln. iki 7 mln. |
Nuo 7 mln. ir daugiau |
3. |
Vidutinis darbo užmokesčio dydis įgyvendinant projektą (trejų pirmų metų nuo projekto pradžios vidurkis) |
Iki 25 % viršija šalies vidurkį |
Nuo 25 % iki 50 % viršija šalies vidurkį |
Nuo 50 % ir daugiau viršija šalies vidurkį |
4. |
Eksporto dalis (trejų pirmų metų nuo projekto pradžios vidurkis) |
Nuo 70 % iki 80 % |
Nuo 80 % iki 90 % |
Nuo 90 % ir daugiau |
5. |
Projekto įgyvendinimo vieta |
Lietuvos teritorijoje |
Pramoniniai parkai (išskyrus laisvąsias ekonomines zonas), integruoti mokslo, studijų ir verslo centrai (slėniai), mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros parkai |
Probleminės teritorijos (žr. 1 priedą) |
Reikalavimų didelės pridėtinės vertės
projektams ir rekomendacijų dėl
paramos dydžio nustatymo aprašo
3 priedas
MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR technologinės PLĖTROS SRITIes projekto VERTINIMO KRITERIJAI
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Vertinimo skalė balais |
||
0–5 |
6–10 |
11 |
||
1. |
Projekto metu sukurtų darbo vietų skaičius |
Iki 5 darbo vietų |
6–10 darbo vietų |
10 ir daugiau darbo vietų |
2. |
Investicijų dydis (litais) |
Nuo 1 mln. iki 2,5 mln. |
Nuo 2,5 mln. iki 7 mln. |
Nuo 7 mln. ir daugiau |
3. |
Vidutinis darbo užmokesčio dydis įgyvendinant projektą (trejų pirmų metų nuo projekto pradžios vidurkis) |
Iki 25 % viršija šalies vidurkį |
Nuo 25 % iki 50 % viršija šalies vidurkį |
Nuo 50 % ir daugiau viršija šalies vidurkį |
4. |
Projekto įgyvendinimo vieta |
Lietuvos teritorijoje |
Integruoti mokslo, studijų ir verslo centrai (slėniai), mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros parkai, pramoniniai parkai (išskyrus laisvąsias ekonomines zonas) |
Probleminės teritorijos (žr. 1 priedą) |
Reikalavimų didelės pridėtinės vertės
projektams ir rekomendacijų dėl
paramos dydžio nustatymo aprašo
4 priedas
Paramos intensyvumo nustatymo KRITERIJAI
Parametras |
Rodiklis ir vertinimas |
|||
Sukurtų darbo vietų atlyginimų vidurkis |
Neviršija 110 procentų minimalaus darbo užmokesčio |
110–130 procentų minimalaus darbo užmokesčio |
Viršija regiono, kur steigiamas projektas, darbo užmokesčio vidurkį > 25% |
75 proc. viršija regiono darbo užmokesčio vidurkį |
gamybos įmonės |
-15% |
-10% |
5% |
10% |
paslaugų įmonės |
-15% |
-10% |
5% |
10% |
MTTP įmonės |
-15% |
-10% |
-5% |
5% |
Sukurtų darbo vietų skaičius |
5 ir mažiau |
6–15 |
16–40 |
> 40 |
gamybos įmonės |
-15% |
-5% |
5% |
10% |
paslaugų įmonės |
-10% |
-5% |
5% |
10% |
MTTP įmonės |
0% |
5% |
10% |
20% |
Investicijų dydis |
iki 2,5 mln. Lt |
2,5–7,5 mln. Lt |
7,6–20 mln. Lt |
> 20 mln. Lt |
gamybos įmonės |
-5% |
0% |
5% |
10% |
paslaugų įmonės |
-5% |
0% |
10% |
15% |
MTTP įmonės |
0% |
5% |
15% |
20% |
Projekto įgyvendinime sukuriama pridėtinė vertė Lietuvoje (1) |
iki 15% |
15,1–25% |
25,1–55% |
> 55% |
gamybos įmonės |
-5% |
0% |
5% |
10% |
paslaugų įmonės |
-10% |
-5% |
0% |
5% |
MTTP įmonės |
-10% |
-5% |
0% |
5% |
Eksporto dalis ir importo pakeitimo vietine produkcija dalis (3) |
iki 15% |
15,1–25% |
25,1–55% |
> 55% |
gamybos įmonės |
-25% |
-10% |
0% |
10% |
paslaugų įmonės |
-20% |
-10% |
0% |
20% |
MTTP įmonės |
-30% |
-15% |
10% |
30% |
Projekto įgyvendinimo vieta |
didieji penki miestai arba kurortinės teritorijos |
rajonai, kuriuose nedarbo lygis viršija šalies vidurkį |
probleminės teritorijos ir pramoniniai parkai |
Kiti regionai |
gamybos įmonės |
-10% |
5% |
10% |
0% |
paslaugų įmonės |
-5% |
5% |
15% |
0% |
MTTP įmonės |
-5% |
10% |
20% |
5% |