LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL VALSTYBĖS PLANUOJAMŲ PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ PAGAL VP2-2.1-ŪM-05-V PRIEMONĘ „INVEST LT+“, SĄRAŠO SUDARYMO APRAŠO IR REIKALAVIMŲ DIDELĖS PRIDĖTINĖS VERTĖS PROJEKTAMS BEI REKOMENDACIJŲ DĖL PARAMOS DYDŽIO NUSTATYMO APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2010 m. kovo 17 d. Nr. 4-199

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Investicijų skatinimo 2008–2013 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1447 (Žin., 2008, Nr. 7-239), bei siekiant pritraukti tiesiogines užsienio investicijas:

1. T v i r t i n u pridedamus:

1.1. Valstybės planuojamų projektų, finansuojamų pagal VP2-2.1-ŪM-05-V priemonę „Invest LT+“, sąrašo sudarymo aprašą;

1.2. Reikalavimų didelės pridėtinės vertės projektams bei rekomendacijų dėl paramos dydžio nustatymo aprašą.

2. N u s t a t a u, kad Ekonomikos augimo veiksmų programos priedo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 788 (Žin., 2008, Nr. 95-3721; 2009, Nr. 79-3280), VI skirsnio VP2-2.1-ŪM-05-V priemonei „Invest LT+“ numatyta 55,8 mln. Lt suma išskaidoma šiomis proporcijomis:

2.1. bendra finansavimo suma 2010–2013 metais projektams, įgyvendinamiems gamybos srityje, yra iki 15 mln. Lt;

2.2. bendra finansavimo suma 2010–2013 metais projektams, įgyvendinamiems paslaugų srityje, yra iki 32,9 mln. Lt;

2.3. bendra finansavimo suma 2010–2013 metais projektams, įgyvendinamiems mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros srityje yra, iki 7,9 mln. Lt.

3. P a v e d u ūkio viceministrui Arnoldui Burkovskiui kontroliuoti, kaip vykdomas šis įsakymas.

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                  Dainius Kreivys


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2010 m. kovo 17 d. įsakymu Nr. 4-199

 

VALSTYBĖS PLANUOJAMŲ PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ PAGAL VP2-2.1-ŪM-05-V PRIEMONĘ „INVEST LT+“, SĄRAŠO SUDARYMO APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybės planuojamų projektų, finansuojamų pagal VP2-2.1-ŪM-05-V priemonę „Invest LT+“, sąrašo sudarymo aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos investicijų įstatymu (Žin., 1999, Nr. 66-2127), Investicijų skatinimo 2008–2013 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1447 (Žin., 2008, Nr. 7-239), bei VP2-2.1-ŪM-05-V priemonės „Invest LT+“ projektų finansavimo sąlygų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. 4-672 (Žin., 2009, Nr. 148-6634) (toliau – Finansavimo sąlygų aprašas).

2. Aprašas nustato valstybės planuojamų projektų, finansuojamų pagal VP2-2.1-ŪM-05-V priemonę „Invest LT+“, sąrašo (toliau – Sąrašas) sudarymo sąlygas bei tvarką.

3. Apraše vartojamos sąvokos:

Investuotojas – užsienyje registruotas juridinis asmuo ar juridinio asmens filialas, atitinkantis Finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.

Kitos Aprašo sąvokos vartojamos taip, kaip jos apibrėžtos Finansavimo sąlygų apraše.

 

II. INFORMACIJOS APIE INVESTICIJAS IR (AR) INVESTUOTOJĄ PARENGIMAS

 

4. Investuotojas, pageidaujantis, kad jo projektas būtų įtrauktas į Sąrašą, privalo užpildyti viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ (toliau – įgaliotoji institucija) patvirtintos formos klausimyną apie investuotoją, projektą ir planuojamas investicijas (toliau – klausimynas).

5. Investuotojas užpildytą bei pasirašytą klausimyną pateikia įgaliotajai institucijai paštu, faksu arba elektroniniu paštu. Jei klausimynas pateiktas faksu arba elektroniniu paštu, klausimyno originalą investuotojas įgaliotajai institucijai pateikia ne vėliau kaip per 10 darbo dienų. Negavusi klausimyno originalo įgaliotoji institucija turi teisę atsisakyti vertinti klausimyną.

6. Įgaliotoji institucija per 20 darbo dienų nuo klausimyno gavimo privalo įvertinti investuotojo pateiktą klausimyną.

7. Jeigu klausimyno vertinimo metu nustatoma, kad trūksta informacijos, įgaliotoji institucija investuotojui praneša paštu, faksu ar elektroniniu paštu (priklausomai, kokiu būdu gautas klausimynas) ir paprašo per nustatytą protingą terminą pateikti paaiškinimus ar trūkstamą informaciją. Tokiu atveju Aprašo 6 punkte nurodytas vertinimo terminas gali būti pratęstas, bet ne ilgesnis nei 10 darbo dienų nuo paaiškinimų ar trūkstamos informacijos gavimo.

8. Įvertinusi klausimyną įgaliotoji institucija, vadovaudamasi Reikalavimų didelės pridėtinės vertės projektams bei rekomendacijų dėl paramos dydžio nustatymo aprašo, patvirtinto šiuo įsakymu, (toliau – Reikalavimų ir rekomendacijų aprašas) nuostatomis, parengia rekomendacijas dėl tikslingumo įtraukti projektą į Sąrašą, pasirašyti (arba nepasirašyti) ketinimo protokolą ir (ar) investicijų sutartį bei galimą paramos intensyvumą ir jas pateikia Ūkio ministerijai (toliau – rekomendacijos).

9. Investicijų projektų atrankos darbo grupė, sudaryta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2010 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. 4-192, išnagrinėjusi įgaliotosios institucijos pateiktas rekomendacijas ir kitą medžiagą, jeigu tokia buvo pateikta, priima sprendimą pritarti arba nepritarti rekomendacijoms ir apie sprendimą nedelsdama raštu informuoja įgaliotąją instituciją.

10. Įgaliotoji institucija, gavusi Ūkio ministerijos sprendimą rekomendacijoms, per 5 darbo dienas raštu apie tai informuoja investuotoją.

11. Gavusi Ūkio ministerijos pritarimą projektą įtraukti į Sąrašą bei pasirašyti ketinimų protokolą ir (ar) investicijų sutartį, įgaliotoji institucija per 10 darbo dienų parengia ketinimų protokolo ir (ar) investicijų sutarties projektą ir, suderinusi su investuotoju, pateikia Ūkio ministerijai.

12. Sąrašas tvirtinamas ūkio ministro įsakymu ir skelbiamas leidinyje „Valstybės žinios“.

13. Ketinimų protokolas gali būti pasirašomas prieš investuotojo projektą įtraukiant į Sąrašą. Tokiu atveju ketinimo protokolo nuostatos įsigaliojo nuo projekto įtraukimo į Sąrašą.

 

III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

14. Investiciniam projektui, įtrauktam į Sąrašą, gali būti skirtas iki 5 mln. Lt dydžio finansavimas, bet ne daugiau kaip 44 procentai tinkamų finansuoti išlaidų. Projekto finansavimo intensyvumo apskaičiavimas pateiktas Reikalavimų ir rekomendacijų apraše.

15. Atskirais atvejais, ūkio ministras gali priimti sprendimą dėl didesnio finansavimo dydžio investicijų projektui įgyvendinti, tiek kiek tai neprieštarauja kitiems teisės aktams.

16. Aprašas gali būti keičiamas ūkio ministro įsakymu.

17. Tais atvejais, kai dėl trečiųjų asmenų veikimo ar neveikimo įgaliotoji institucija ar Ūkio ministerija negali vykdyti Apraše nurodytų funkcijų ar sutartinių įsipareigojimų, projektų vertinimas, ketinimų protokolas ir (ar) investicijų sutartis nutraukiama be pasekmių įgaliotajai institucijai ir (ar) Ūkio ministerijai. Ši sąlyga įtraukiama į ketinimų protokolą ir (ar) investicijų sutartį.

 

_________________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2010 m. kovo 17 d. įsakymu Nr. 4-199

 

REIKALAVIMŲ DIDELĖS PRIDĖTINĖS VERTĖS PROJEKTAMS IR REKOMENDACIJŲ DĖL PARAMOS DYDŽIO NUSTATYMO APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Reikalavimų didelės pridėtinės vertės projektams ir rekomendacijų dėl paramos dydžio nustatymo aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos investicijų įstatymu (Žin., 1999, Nr. 66-2127), Investicijų skatinimo 2008–2013 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1447 (Žin., 2008, Nr. 7-239), bei VP2-2.1-ŪM-05-V priemonės „Invest LT+“ projektų finansavimo sąlygų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. 4-672 (Žin., 2009, Nr. 148-6634) (toliau – Finansavimo sąlygų aprašas), ir Valstybės planuojamų projektų, finansuojamų pagal VP2-2.1-ŪM-05-V priemonę „Invest LT+“, sąrašo sudarymo aprašu, patvirtintu šiuo įsakymu.

2. Aprašas nustato reikalavimus investuotojui, siekiančiam gauti valstybės paramą planuojamam projektui įgyvendinti Lietuvoje pagal priemonę „Invest LT+“, bei reglamentuoja vertinimo kriterijus, pagal kuriuos nustatoma galima valstybės parama investuotojo planuojamoms investicijoms Lietuvoje.

3. Apraše vartojamos sąvokos:

Didelės pridėtinės vertės gamyba, paslaugos bei mokslinių tyrimų ir technologinė plėtra – tai tokia gamyba, paslaugos bei moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra (toliau – MTTP), kurie vykdomi ir (ar) teikiami gamybos ir (ar) paslaugų, ir (ar) MTTP investuotojo (-ų), atitinkančio (-ių) Apraše nustatytus požymius ir įgyvendinančio (-ių) projektą, tenkinantį projektui keliamus reikalavimus, nepažeidžiant priemonės „Invest LT+“ schemos, patvirtintos Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. 4-298 (Žin., 2009, Nr. 75-3080), nuostatų.

Investuotojas – užsienyje registruotas juridinis asmuo ar tokio juridinio asmens filialas, atitinkantis Finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.

Kitos Aprašo sąvokos vartojamos taip, kaip jos apibrėžtos Finansavimo sąlygų apraše.

 

II. INVESTUOTOJŲ POŽYMIAI PAGAL ATSKIRAS VEIKLOS SRITIS

 

4. Investuotojų, veikiančių didelės pridėtinės vertės gamybos srityje, požymiai:

4.1. investuotojo metinės pajamos (įskaitant investuotojo įmonių grupės pajamas) yra ne mažesnės kaip 50 mln. Lt;

4.2. vykdoma didelės pridėtinės vertės gamybos veikla ne mažiau kaip 5 metus;

4.3. investuotojas turi turėti bent vieną gamybinį padalinį arba vykdyti gamybos veiklą.

5. Investuotojų, veikiančių paslaugų srityje, požymiai:

5.1. investuotojo metinės pajamos (įskaitant investuotojo įmonių grupės pajamas) yra ne mažesnės kaip 50 mln. Lt;

5.2. vykdoma paslaugų veikla ne mažiau kaip 3 metus.

6. Investuotojų, veikiančių MTTP srityje, požymiai:

6.1. investuojama į MTTP ne mažiau nei 1 % metinių pajamų;

6.2. vykdoma MTTP veikla ne mažiau kaip 3 metus.

 

III. PROJEKTO ĮTRAUKIMO Į SĄRAŠĄ VERTINIMO KRITERIJAI

 

7. Įgaliotoji institucija investuotojo planuojamas investicijas vertina vadovaudamasi Aprašo 1–3 priedais.

8. Tuo atveju, jeigu planuojamos investicijos didelės pridėtinės vertės gamyboje ar paslaugų srityje įvertinamos daugiau kaip 35 balais, o investicijos MTTP srityje – daugiau kaip 20 balų, įgaliotoji institucija parengia rekomendacijas dėl projekto įtraukimo į valstybės planuojamų projektų, finansuojamų pagal VP2-2.1-ŪM-05-V priemonę „Invest LT+“, sąrašą (toliau – Sąrašas) bei tikslingumo pasirašyti ketinimo protokolą ir (ar) investicijų sutartį ir ją teikia Ūkio ministerijai, jei mažiau – projektas atmetamas.

9. Galutinį sprendimą dėl projekto įtraukimo į Sąrašą bei ketinimo protokolo ir (ar) investicijų sutarties pasirašymo priima Lietuvos Respublikos ūkio ministras.

 

IV. PARAMOS INTENSYVUMO NUSTATYMO KRITERIJAI

 

10. Įgaliotoji institucija galimą paramos intensyvumą nustato vadovaudamasi Paramos intensyvumo nustatymo kriterijais (Aprašo 4 priedas).

11. Galutinį sprendimą dėl projekto paramos intensyvumo priima Lietuvos Respublikos ūkio ministras.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

12. Standartinis paramos dydis yra 20 proc. nuo investicijos sumos. Paramos intensyvumas didinamas arba mažinamas pagal Aprašo 4 priedo kriterijus.

13. Vertinant projekto įgyvendinimo metu sukuriamą pridėtinę vertę Lietuvoje, turi būti atsižvelgta į žaliavų, paslaugų ir darbo užmokesčio sumokamą dalį Lietuvoje nuo visų gaunamų pajamų.

14. Vertinant projekto vykdyme sukuriamą pridėtinę vertę Lietuvoje, turi būti atsižvelgta į visų mokėjimų, atliktų tiekėjams Lietuvoje iki investicijų projekto įgyvendinimo pradžios datos, sumos santykį su visa investicija, įskaitant išlaidas darbuotojų paruošimui.

15. Vertinant eksporto ir importo dalis, turi būti atsižvelgta į eksporto dalį visose pajamose arba produkcijos, skirtos verslo (ne buitiniam) vartojimui Lietuvoje, kai substitutai (produkcijos pakaitalai) – tik importuojama produkcija ir (ar) paslaugos.

 

_________________


Reikalavimų didelės pridėtinės vertės

projektams ir rekomendacijų dėl

paramos dydžio nustatymo aprašo

1 priedas

 

Didelės pridėtinės vertės GAMYBOS SRITIes projekto VERTINIMO KRITERIJAI

 

Eil. Nr.

Kriterijus

Vertinimo skalė balais

0–5

6–10

11

1.

Projekto metu sukurtų darbo vietų skaičius

Ne mažiau kaip 19 darbo vietų

Nuo 20 iki 50 darbo vietų

50 ir daugiau darbo vietų

2.

Investicijų dydis (litais)

Nuo 5 mln. iki 7,5 mln.

Nuo 7,5 mln. iki 10 mln.

10 mln. ir daugiau

3.

Projekto įgyvendinimo metu sukuriama pridėtinė vertė Lietuvoje (trejų pirmų metų nuo projekto pradžios vidurkis)

Iki 15 %

Nuo 15 % iki 25 %

Nuo 25 % ir daugiau

4.

Eksporto dalis (trejų pirmų metų nuo projekto pradžios vidurkis)

Nuo 50 % iki 60 %

Nuo 60 % iki 70 %

70 % ir daugiau

5.

Importo dalis (trejų pirmų metų nuo projekto pradžios vidurkis)

Daugiau kaip 55 %

Nuo 55 % iki 25 %

Nuo 25 % ir mažiau

6.

Projekto įgyvendinimo vieta

Lietuvos teritorijoje

Pramoniniai parkai (išskyrus laisvąsias ekonomines zonas), integruoti mokslo, studijų ir verslo centrai (slėniai), mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros parkai

Probleminės teritorijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 31 d. nutarimu Nr. 112 „Dėl probleminių teritorijų“ (Žin., 2007, Nr. 15-555)

 

_________________


Reikalavimų didelės pridėtinės vertės

projektams ir rekomendacijų dėl

paramos dydžio nustatymo aprašo

2 priedas

 

PASLAUGŲ SRITIes projekto VERTINIMO KRITERIJAI

 

Eil. Nr.

Kriterijus

Vertinimo skalė balais

0–5

6–10

11

1.

Projekto metu sukurtų darbo vietų skaičius

Nuo 20 iki 50 darbo vietų

Nuo 50 iki 100 darbo vietų

100 ir daugiau darbo vietų

2.

Investicijų dydis (litais)

Nuo 1 mln. iki 2,5 mln.

Nuo 2,5 mln. iki 7 mln.

Nuo 7 mln. ir daugiau

3.

Vidutinis darbo užmokesčio dydis įgyvendinant projektą (trejų pirmų metų nuo projekto pradžios vidurkis)

Iki 25 % viršija šalies vidurkį

Nuo 25 % iki 50 % viršija šalies vidurkį

Nuo 50 % ir daugiau viršija šalies vidurkį

4.

Eksporto dalis (trejų pirmų metų nuo projekto pradžios vidurkis)

Nuo 70 % iki 80 %

Nuo 80 % iki 90 %

Nuo 90 % ir daugiau

5.

Projekto įgyvendinimo vieta

Lietuvos teritorijoje

Pramoniniai parkai (išskyrus laisvąsias ekonomines zonas), integruoti mokslo, studijų ir verslo centrai (slėniai), mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros parkai

Probleminės teritorijos (žr. 1 priedą)

 

_________________


Reikalavimų didelės pridėtinės vertės

projektams ir rekomendacijų dėl

paramos dydžio nustatymo aprašo

3 priedas

 

MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR technologinės PLĖTROS SRITIes projekto VERTINIMO KRITERIJAI

 

Eil. Nr.

Kriterijus

Vertinimo skalė balais

0–5

6–10

11

1.

Projekto metu sukurtų darbo vietų skaičius

Iki 5 darbo vietų

6–10 darbo vietų

10 ir daugiau darbo vietų

2.

Investicijų dydis (litais)

Nuo 1 mln. iki 2,5 mln.

Nuo 2,5 mln. iki 7 mln.

Nuo 7 mln. ir daugiau

3.

Vidutinis darbo užmokesčio dydis įgyvendinant projektą (trejų pirmų metų nuo projekto pradžios vidurkis)

Iki 25 % viršija šalies vidurkį

Nuo 25 % iki 50 % viršija šalies vidurkį

Nuo 50 % ir daugiau viršija šalies vidurkį

4.

Projekto įgyvendinimo vieta

Lietuvos teritorijoje

Integruoti mokslo, studijų ir verslo centrai (slėniai), mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros parkai, pramoniniai parkai (išskyrus laisvąsias ekonomines zonas)

Probleminės teritorijos (žr. 1 priedą)

 

_________________


Reikalavimų didelės pridėtinės vertės

projektams ir rekomendacijų dėl

paramos dydžio nustatymo aprašo

4 priedas

 

Paramos intensyvumo nustatymo KRITERIJAI

 

Parametras

Rodiklis ir vertinimas

Sukurtų darbo vietų atlyginimų vidurkis

Neviršija 110 procentų minimalaus darbo užmokesčio

110130 procentų minimalaus darbo užmokesčio

Viršija regiono, kur steigiamas projektas, darbo užmokesčio vidurkį > 25%

75 proc. viršija regiono darbo užmokesčio vidurkį

gamybos įmonės

-15%

-10%

5%

10%

paslaugų įmonės

-15%

-10%

5%

10%

MTTP įmonės

-15%

-10%

-5%

5%

Sukurtų darbo vietų skaičius

5 ir mažiau

6–15

16–40

> 40

gamybos įmonės

-15%

-5%

5%

10%

paslaugų įmonės

-10%

-5%

5%

10%

MTTP įmonės

0%

5%

10%

20%

Investicijų dydis

iki 2,5 mln. Lt

2,5–7,5 mln. Lt

7,6–20 mln. Lt

> 20 mln. Lt

gamybos įmonės

-5%

0%

5%

10%

paslaugų įmonės

-5%

0%

10%

15%

MTTP įmonės

0%

5%

15%

20%

Projekto įgyvendinime sukuriama pridėtinė vertė Lietuvoje (1)

iki 15%

15,1–25%

25,1–55%

> 55%

gamybos įmonės

-5%

0%

5%

10%

paslaugų įmonės

-10%

-5%

0%

5%

MTTP įmonės

-10%

-5%

0%

5%

Eksporto dalis ir importo pakeitimo vietine produkcija dalis (3)

iki 15%

15,1–25%

25,1–55%

> 55%

gamybos įmonės

-25%

-10%

0%

10%

paslaugų įmonės

-20%

-10%

0%

20%

MTTP įmonės

-30%

-15%

10%

30%

Projekto įgyvendinimo vieta

didieji penki miestai arba kurortinės teritorijos

rajonai, kuriuose nedarbo lygis viršija šalies vidurkį

probleminės teritorijos ir pramoniniai parkai

Kiti regionai

gamybos įmonės

-10%

5%

10%

0%

paslaugų įmonės

-5%

5%

15%

0%

MTTP įmonės

-5%

10%

20%

5%

 

_________________