LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ, GAUNANČIŲ DARBO UŽMOKESTĮ IŠ LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS BIUDŽETO, SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ IR VALSTYBĖS PINIGŲ FONDŲ, DARBO UŽMOKESČIO FONDO APSKAIČIAVIMO METODIKOS PATVIRTINIMO

 

2003 m. kovo 3 d. Nr. 280

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo įgyvendinimo įstatymo (Žin., 2002, Nr. 45-1709) 12 straipsnio 3 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, gaunančių darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų, darbo užmokesčio fondo apskaičiavimo metodiką (pridedama).

2. Nustatyti, kad:

2.1. Planuojant darbo užmokesčio fondą, lėšų valstybės tarnautojų ir darbuotojų, gaunančių darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (toliau vadinama – darbuotojai), priedams ir priemokoms mokėti skirtos sumos neturi viršyti:

2.1.1. šio nutarimo 1 punkte nurodytos metodikos (toliau vadinama – metodika) 8.2 ir 8.3 punktuose nurodytiems priedams mokėti – 20 procentų metodikos 6 punkte nustatyta tvarka apskaičiuotų lėšų valstybės tarnautojų pareiginėms algoms ir darbuotojų atlyginimams mokėti sumų;

2.1.2. metodikos 9 punkte nurodytoms priemokoms mokėti – 5 procentų metodikos 6 punkte nustatyta tvarka apskaičiuotų lėšų valstybės tarnautojų pareiginėms algoms ir darbuotojų atlyginimams mokėti sumų.

2.2. Valstybės institucijose ir įstaigose, kurių valstybės tarnautojų veiklą reglamentuoja statutai arba Lietuvos Respublikos diplomatinės tarnybos įstatymas (Žin., 1999, Nr. 7-140), valstybės tarnautojų priedams mokėti gali būti planuojama lėšų daugiau, negu nurodyta šio nutarimo 2.1.1 punkte. Valstybės institucijose ir įstaigose, kuriose pagal darbo grafiką valstybės tarnautojams arba darbuotojams nustatytas darbas švenčių dienomis ir nakties metu, taip pat kuriose yra valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių kenksmingomis, labai kenksmingomis arba pavojingomis darbo sąlygomis, valstybės tarnautojų ir darbuotojų priemokoms mokėti gali būti planuojama lėšų daugiau, negu nurodyta šio nutarimo 2.1.2 punkte.

2.3. Apskaičiavus valstybės tarnautojų ir darbuotojų, gaunančių darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, darbo užmokesčio fondą pagal metodiką, asignavimų darbo užmokesčiui suma į atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto projektą įtraukiama atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų paprastosioms išlaidoms dydžius, nustatytus vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintais Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto maksimalių asignavimų nustatymo bendraisiais principais, užtikrinant kitų paprastųjų išlaidų (ne darbo užmokesčio) finansavimą. Kai pagal metodiką apskaičiuotas darbo užmokesčio fondas mažesnis už einamųjų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete valstybės institucijai arba įstaigai patvirtintus asignavimus darbo užmokesčiui, asignavimų darbo užmokesčiui suma į atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto projektą įtraukiama atsižvelgiant į einamaisiais metais valstybės institucijoje arba įstaigoje valstybės tarnautojams ir darbuotojams nustatytas darbo apmokėjimo sąlygas, jeigu Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto maksimalių asignavimų nustatymo bendrieji principai nenustato ko kita.

2.4. Planuojant valstybės tarnautojų ir darbuotojų, gaunančių darbo užmokestį iš savivaldybių biudžetų, darbo užmokesčio fondą, lėšų metodikos 8.2 ir 8.3 punktuose nurodytiems priedams ir 9 punkte nurodytoms priemokoms mokėti dydžius nustato savivaldybių vykdomosios institucijos, atsižvelgdamos į planuojamų išlaidų finansavimo iš savivaldybių biudžetų galimybes.

2.5. Apskaičiavus valstybės tarnautojų ir darbuotojų, gaunančių darbo užmokestį iš savivaldybių biudžetų, darbo užmokesčio fondą pagal metodiką, savivaldybių vykdomosios institucijos asignavimų darbo užmokesčiui sumas į atitinkamų metų savivaldybių biudžetų projektus įtraukia atsižvelgdamos į planuojamų išlaidų finansavimo iš savivaldybių biudžetų galimybes.

3. Metodika pradedama taikyti rengiant 2004 metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų biudžetų projektus.

 

 

 

L. E. MINISTRO PIRMININKO PAREIGAS                                   ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

 

 

L. E. FINANSŲ MINISTRO PAREIGAS                                              DALIA GRYBAUSKAITĖ


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2003 m. kovo 3 d. nutarimu

Nr. 280

 

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ, GAUNANČIŲ DARBO UŽMOKESTĮ IŠ LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS BIUDŽETO, SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ IR

VALSTYBĖS PINIGŲ FONDŲ, DARBO UŽMOKESČIO FONDO APSKAIČIAVIMO

METODIKA

 

1. Ši metodika reglamentuoja institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojų ir dirbančių pagal darbo sutartis darbuotojų, gaunančių darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų (toliau vadinama – darbuotojai), lėšų darbo užmokesčiui poreikio, planuojamo rengiant atitinkamo laikotarpio Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų biudžetų projektus, apskaičiavimą.

2. Ši metodika taikoma visoms valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms (toliau vadinama – įstaigos), kuriose darbo užmokestis valstybės tarnautojams ir darbuotojams mokamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų lėšų.

3. Įstaigos valstybės tarnautojų ir darbuotojų darbo užmokesčio fondas apskaičiuojamas atsižvelgiant į:

3.1. teisės aktuose nustatytas valstybės tarnautojų pareigybių kategorijas, pareiginių algų koeficientus, darbuotojų atlyginimų ir valandinių atlygių koeficientus;

3.2. įstaigos valstybės tarnautojų ir darbuotojų skaičių;

3.3. vidutinį vieno darbuotojo darbo valandų skaičių per mėnesį (kai darbuotojų darbas apmokamas taikant koeficientus, kurių pagrindu imamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintas bazinis valandinis atlygis);

3.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintus minimalią mėnesinę algą, bazinę mėnesinę algą ir bazinį valandinį atlygį;

3.5. faktinius duomenis apie skaičiavimo metu įstaigoje dirbančių valstybės tarnautojų tarnybos Lietuvos valstybei stažą;

3.6. Lietuvos Respublikos Vyriausybės (valstybės įstaigoms) arba savivaldybės vykdomosios institucijos (savivaldybės įstaigoms) nustatytus lėšų valstybės tarnautojų ir darbuotojų priedams ir priemokoms mokėti dydžius.

4. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų skaičius, pagal kurį skaičiuojamas darbo užmokesčio fondas, negali viršyti skaičiavimo metu Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) 8 straipsnio 5 dalyje (arba kitų įstaigos veiklą reglamentuojančių teisės aktų) nustatyta tvarka patvirtinto įstaigos valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų skaičiaus. Jeigu laikotarpiu, kuriam skaičiuojamas darbo užmokesčio fondas, įstatymuose arba kituose teisės aktuose įstaigai priskirtoms naujoms funkcijoms atlikti planuojamas didesnis už patvirtintąjį valstybės tarnautojų ir darbuotojų skaičius, darbo užmokesčio fondas šiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams skaičiuojamas pagal numatomą jų skaičių.

5. Įstaigos valstybės tarnautojų ir darbuotojų darbo užmokesčio fondą sudaro šios lėšos:

5.1. valstybės tarnautojų pareiginėms algoms ir darbuotojų atlyginimams mokėti;

5.2. valstybės tarnautojų ir darbuotojų priedams ir priemokoms mokėti;

5.3. šios metodikos 10 punkte nustatytais atvejais – valstybės tarnautojų ir darbuotojų išeitinėms išmokoms mokėti;

5.4. šios metodikos 11 punkte nustatytoms kompensacijoms mokėti.

6. Įstaigos vieno mėnesio lėšos valstybės tarnautojų pareiginėms algoms ir darbuotojų atlyginimams mokėti nustatomos taip:

6.1. lėšų valstybės tarnautojų pareiginėms algoms mokėti suma (litais) vienam mėnesiui apskaičiuojama sudėjus lėšų valstybės tarnautojų pareiginėms algoms mokėti sumas, apskaičiuotas pagal kiekvieną pareigybę. Lėšų tos pačios pareigybės valstybės tarnautojų pareiginėms algoms mokėti suma (avt) apskaičiuojama:

6.1.1. įstaigose, kurios Seimo politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybių, Seimo kanceliarijos ir Seimui atskaitingų institucijų, Respublikos Prezidento institucijos ir Respublikos Prezidentui atskaitingų institucijų, Nacionalinės teismų administracijos, teismų, prokuratūros ir savivaldybių institucijų valstybės tarnautojų suvienodintų pareigybių sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. IX-992 (Žin., 2002, Nr. 66-2707; 2003, Nr. 17-713), priskirtos I-VI grupėms, ir įstaigose, kurios Ministro Pirmininko politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybių, Vyriausybės kanceliarijos, ministerijų, Vyriausybės įstaigų ir įstaigų prie ministerijų valstybės tarnautojų suvienodintų pareigybių sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 684 (Žin., 2002, Nr. 51-1952), priskirtos I ir II grupėms, – prie Lietuvos Respublikos teisės aktų tai pareigybei nustatyto minimalios pareigybės kategorijos pareiginės algos koeficiento (kmin) pridėjus maksimalios pareigybės kategorijos pareiginės algos koeficiento (kmaks) ir minimalios pareigybės kategorijos pareiginės algos koeficiento (kmin) skirtumą, padaugintą iš 0,7, ir gautą sumą (įstaigos vadovui – jam nustatytos pareigybės kategorijos pareiginės algos koeficientą) padauginus iš tos pareigybės valstybės tarnautojų skaičiaus (evt) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos minimalios mėnesinės algos (MMA):

avt [kmin 0,7 (kmaks – kmin)] evt MMA;

6.1.2. kitose įstaigose – Lietuvos Respublikos teisės aktų tai pareigybei nustatytų minimalios pareigybės kategorijos pareiginės algos koeficiento (kmin) ir maksimalios pareigybės kategorijos pareiginės algos koeficiento (kmaks) sumą padalijus iš 2 ir gautą pareiginių algų koeficientų aritmetinį vidurkį (įstaigos vadovui – jam nustatytos pareigybės kategorijos pareiginės algos koeficientą) padauginus iš tos pareigybės valstybės tarnautojų skaičiaus (evt) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos minimalios mėnesinės algos (MMA):

avt (kmin kmaks) 2 evt MMA;

6.2. lėšų darbuotojų atlyginimams mokėti suma (litais) vienam mėnesiui apskaičiuojama:

6.2.1. kai darbuotojų darbas apmokamas taikant koeficientus, kurių pagrindu imama Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinta bazinė mėnesinė alga, – sudėjus lėšų darbuotojų atlyginimams mokėti sumas, apskaičiuotas pagal kiekvienas pareigas. Lėšų tų pačių pareigų darbuotojų atlyginimams mokėti suma (adm) apskaičiuojama Lietuvos Respublikos teisės aktų toms pareigoms nustatytų minimalaus atlyginimo koeficiento (kmin) ir maksimalaus atlyginimo koeficiento (kmaks) sumą padalijus iš 2 ir gautą atlyginimų koeficientų aritmetinį vidurkį (įstaigos vadovui – jam nustatytą atlyginimo koeficientą) padauginus iš tų pareigų darbuotojų skaičiaus (edm) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos bazinės mėnesinės algos (BMA):

adm (kmin kmaks) 2 edm BMA;

6.2.2. kai darbuotojų darbas apmokamas taikant koeficientus, kurių pagrindu imamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintas bazinis valandinis atlygis, – sudėjus lėšų darbuotojų atlyginimams mokėti sumas, apskaičiuotas pagal kiekvieną valandinio atlygio koeficientą. Lėšų darbuotojų, kuriems taikomas tas pats valandinio atlygio koeficientas, atlyginimams mokėti suma (adv) apskaičiuojama valandinio atlygio koeficientą (kval.) padauginus iš darbuotojų, kuriems taikomas tas koeficientas, skaičiaus (edv), darbo valandų skaičiaus, vidutiniškai tenkančio vienam darbuotojui per mėnesį (h), ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinto bazinio valandinio atlygio (BVA):

adv kval. edv h BVA.

7. Įstaigos lėšos valstybės tarnautojų pareiginėms algoms ir darbuotojų atlyginimams mokėti visam laikotarpiui, kuriam skaičiuojamas darbo užmokesčio fondas, nustatomos įstaigos vieno mėnesio lėšų valstybės tarnautojų pareiginėms algoms ir darbuotojų atlyginimams mokėti sumą padauginus iš to laikotarpio mėnesių skaičiaus.

8. Įstaigos lėšos valstybės tarnautojų ir darbuotojų priedams mokėti nustatomos taip:

8.1. lėšos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 25 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatytiems valstybės tarnautojų priedams už tarnybos Lietuvos valstybei stažą mokėti nustatomos pagal turimus faktinius duomenis apie skaičiavimo metu įstaigoje dirbančių valstybės tarnautojų tarnybos Lietuvos valstybei stažą laikotarpį, kuriam skaičiuojamas darbo užmokesčio fondas, o skaičiavimo metu neužimtoms valstybės tarnautojų pareigybėms, į kurias numatoma priimti valstybės tarnautojų, – pagal vidutinį dirbantiems valstybės tarnautojams apskaičiuotą šio priedo dydį;

8.2. lėšos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 25 straipsnio 1 dalies 2, 3 ir 4 punktuose nustatytiems valstybės tarnautojų priedams mokėti apskaičiuojamos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės (valstybės įstaigoms) arba savivaldybės vykdomosios institucijos (savivaldybės įstaigoms) nustatytą lėšų šiems priedams mokėti dydį (lėšų valstybės tarnautojų pareiginėms algoms mokėti sumos, apskaičiuotos šios metodikos 6.1 punkte nustatyta tvarka, procentais);

8.3. lėšos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ (Žin., 1993, Nr. 28-655; 1997, Nr. 33-834; 1998, Nr. 37-977; 2002, Nr. 113-5056) 5 punkte nustatytiems darbuotojų priedams mokėti apskaičiuojamos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės (valstybės įstaigoms) arba savivaldybės vykdomosios institucijos (savivaldybės įstaigoms) nustatytą lėšų šiems priedams mokėti dydį (lėšų darbuotojų atlyginimams mokėti sumos, apskaičiuotos šios metodikos 6.2 punkte nustatyta tvarka, procentais).

9. Įstaigos lėšos valstybės tarnautojų ir darbuotojų priemokoms mokėti nustatomos taip:

9.1. lėšos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 26 straipsnio 1 dalyje nustatytoms valstybės tarnautojų priemokoms mokėti apskaičiuojamos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės (valstybės įstaigoms) arba savivaldybės vykdomosios institucijos (savivaldybės įstaigoms) nustatytą lėšų šioms priemokoms mokėti dydį (lėšų valstybės tarnautojų pareiginėms algoms mokėti sumos, apskaičiuotos šios metodikos 6.1 punkte nustatyta tvarka, procentais);

9.2. lėšos Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) 192, 193, 194 straipsniuose ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimo Nr. 511 5.2 punkte nustatytoms darbuotojų priemokoms mokėti apskaičiuojamos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės (valstybės įstaigoms) arba savivaldybės vykdomosios institucijos (savivaldybės įstaigoms) nustatytą lėšų šioms priemokoms mokėti dydį (lėšų darbuotojų atlyginimams mokėti sumos, apskaičiuotos šios metodikos 6.2 punkte nustatyta tvarka, procentais).

10. Jeigu laikotarpiu, kuriam skaičiuojamas darbo užmokesčio fondas, numatoma valstybės tarnautojus atleisti iš pareigų arba nutraukti su darbuotojais sudarytas darbo sutartis, skaičiuojant darbo užmokesčio fondą, gali būti numatoma lėšų Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 41 straipsnio 1 ir 2 dalyse nustatytoms valstybės tarnautojų išeitinėms išmokoms ir Lietuvos Respublikos darbo kodekso 140 straipsnio 1 dalyje nustatytoms darbuotojų išeitinėms išmokoms mokėti. Lėšos išeitinėms išmokoms mokėti gali būti planuojamos tik tuo atveju, kai planavimo metu žinoma, kad laikotarpiu, kuriam planuojamas darbo užmokesčio fondas, dėl įstaigos reorganizavimo, likvidavimo arba darbovietės struktūrinių pertvarkymų bus panaikintos valstybės tarnautojų pareigybės arba sumažinta darbuotojų, taip pat kai numatoma, kad Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka baigsis politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautoją į pareigas priėmusio valstybės politiko arba kolegialios valstybės institucijos įgaliojimai.

11. Skaičiuojant darbo užmokesčio fondą valstybės tarnautojams, paskirtiems į pareigas Lietuvos Respublikos diplomatinėse atstovybėse ir konsulinėse įstaigose arba perkeltiems į kitas pareigas Lietuvos Respublikos diplomatinėse atstovybėse, konsulinėse įstaigose ir atstovybėse prie tarptautinių organizacijų, taip pat kitų valstybių arba tarptautines institucijas, numatoma lėšų iš darbo užmokesčio lėšų mokamoms su jų darbu užsienyje susijusių išlaidų kompensacijoms ir kompensacijoms valstybės tarnautojų sutuoktiniams ir vaikams (įvaikiams), išvykusiems į užsienį kartu su paskirtais valstybės tarnautojais, išlaikyti mokėti.

______________