LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2004 M. SAUSIO 13 D. ĮSAKYMO NR. 1V-8 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO IR KAI KURIŲ VIDAUS REIKALŲ MINISTRO ĮSAKYMŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS“ PAKEITIMO

 

2006 m. balandžio 24 d. Nr. 1V-151

Vilnius

 

 

1. Pakeičiu Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2004 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. 1V-8 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo ir kai kurių vidaus reikalų ministro įsakymų pripažinimo netekusiais galios“ (Žin., 2004, Nr. 12-348):

1.1. Išdėstau 37 punkto antrąją pastraipą taip:

„Vizuodamas sutartis, sutarties projektą rengęs valstybės tarnautojas vizuoja kiekvieną visų sutarties egzempliorių lapą (ir priedų, jeigu jie yra). Departamento, kuriam pavaldus sutarties projektą rengęs valstybės tarnautojas, vadovas ar jo pavaduotojas ir ministerijos Teisės departamento skyriaus vedėjas ar jo pavaduotojas, kuriam pavesta Teisės departamento direktoriaus, vizuoja ministerijoje liekančio sutarties egzemplioriaus paskutinį lapą.“

1.2. Išdėstau 52 punktą taip:

52. Ministerija, vykdydama Vyriausybės programą, Vyriausybės, Ministro Pirmininko (Ministrui Pirmininkui pavedus -Vyriausybės kanclerio) pavedimus, taip pat savo iniciatyva rengia ir teikia Vyriausybei svarstyti įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektus, taip pat rengia ministro įsakymus ir ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkius (toliau vadinama – teisės aktų projektai).“

1.3. Išdėstau 53 punktą taip:

53. Teisės aktų projektus paprastai rengia ministerijos administracijos padaliniai pagal kompetenciją. Teisės aktų projektams rengti gali būti sudaromos darbo grupės.“

1.4. Išdėstau 54 punktą taip:

„Rengti teisės aktų projektus ministras gali pavesti įstaigoms prie ministerijos pagal kompetenciją. Įstaigos prie ministerijos teisės aktų projektus taip pat rengia vykdydamos įstatymuose, kituose Seimo priimtuose teisės aktuose ar Vyriausybės nutarimuose joms nustatytus pavedimus.

Prireikus įstaigos prie ministerijos teisės aktų projektus gali siūlyti rengti ir savo iniciatyva (nesant šio punkto pirmoje pastraipoje nurodyto pavedimo), tačiau prieš pradėdamos rengti teisės akto projektą savo iniciatyva, įstaigos prie ministerijos informaciją apie siūlomą rengti teisės akto projektą privalo raštu pateikti atitinkamam ministerijos sekretoriui pagal ministro nustatytas administravimo sritis, trumpai nurodydamos, kokį teisės akto projektą siūlo parengti, kokie šio teisės akto projekto tikslai ir uždaviniai, kodėl būtina parengti teisės akto projektą ir kokias problemas juo siekiama išspręsti. Ministerijos sekretorius pagal ministro nustatytas administravimo sritis, susipažinęs su pateikta informacija, įvertina teisės akto projekto rengimo tikslingumą ir užrašo rezoliuciją su atitinkama išvada (tikslinga / netikslinga rengti teisės akto projektą). Įstaigos prie ministerijos pateikta informacija apie siūlomą rengti teisės akto projektą su atitinkamo ministerijos sekretoriaus išvada teikiama atitinkamai ministrui (jeigu numatoma rengti įstatymo, kito Seimo teisės akto ar Vyriausybės nutarimo projektą) arba ministerijos valstybės sekretoriui (jeigu numatoma rengti kito teisės akto projektą). Teisės akto projektas gali būti rengiamas gavus atitinkamai ministro ar ministerijos valstybės sekretoriaus pritarimą tam, kad siūlomas teisės akto projektas būtų rengiamas.“

1.5. Išdėstau 55 punktą taip:

55. Ministerijos administracijos padaliniams rengiant teisės aktų projektus, kuriems pagal Sprendimų projektų poveikio vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 (Žin., 2003, Nr. 23-975), turi būti atliekamas sprendimų projektų poveikio vertinimas, dalyvauja ministerijos Teisės departamento direktoriaus ar jo pavaduotojo paskirtas Teisės departamento valstybės tarnautojas (tarnautojai).

Ministerijos administracijos padalinys, prieš pradėdamas rengti šiame punkte nurodytą teisės akto projektą, apie tai, kad toks projektas bus rengiamas, raštu informuoja ministerijos Teisės departamentą, trumpai nurodydamas, kokį teisės akto projektą numatoma rengti, kokie šio teisės akto projekto tikslai ir kokius visuomeninius santykius juo numatoma reglamentuoti

Teisės departamento direktorius ar, jo nesant, jo pavaduotojas ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo informacijos apie planuojamą rengti teisės akto projektą gavimo Teisės departamente dienos paskiria Teisės departamento valstybės tarnautoją, kuris dalyvaus rengiant šio teisės akto projektą. Apie tai Teisės departamentas informuoja teisės akto projektą numatantį rengti ministerijos administracijos padalinį elektroniniu paštu ir raštu.“

1.6. Išdėstau 56 punktą taip:

56. Numačius rengti naują įstatymą, įtvirtinantį iki šiol neegzistavusį tam tikrų visuomeninių santykių teisinį reguliavimą, naują įstatymo redakciją, iš esmės keičiančią esamą (egzistuojantį) teisinį reguliavimą, ar naują įstatymą, apimantį kelių ministrų valdymo sritis, rengiama įstatymo koncepcija. Įstatymų koncepcijos rengiamos vadovaujantis Įstatymų koncepcijų rengimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2001 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 277 (Žin., 2002, Nr. 1-10).

Nedidelės apimties, nesudėtingų įstatymų koncepcijos paprastai nerengiamos.“

1.7. Išdėstau 57 punktą taip:

57. Įstatymo koncepciją rengia darbo grupė, ministerijos administracijos padalinys ar įstaiga prie ministerijos, kurie vėliau rengs įstatymo projektą.

Ministerijos administracijos padaliniui rengiant įstatymo koncepciją, dalyvauja Reglamento 55 punkte nustatyta tvarka paskirtas Teisės departamento valstybės tarnautojas.“

1.8. Išdėstau 59 punktą taip:

59. Parengti teisės aktų projektai (ir priedai, jeigu jie yra) rengėjų turi būti suderinti su ministerijos administracijos padaliniais ir įstaigomis prie ministerijos, su kurių kompetencija jie yra susiję, o 591 punkte nurodyti teisės aktų projektai turi būti suderinti ir su ministerijos Teisės departamentu.“

1.9. Papildau šiais 591 ir 592 punktais:

591. Su ministerijos Teisės departamentu derinami:

591.1. ministerijos administracijos padalinių parengti teisės aktų projektai, kuriems nėra atliekamas sprendimų projektų poveikio vertinimas, ir nenorminių (individualaus pobūdžio) ministro įsakymų projektai (išskyrus ministro įsakymus dėl priėmimo į pareigas, atleidimo iš pareigų, perkėlimo, atostogų, kitų personalo valdymo klausimų);

591.2. įstaigų prie ministerijos parengti teisės aktų projektai;

591.3. ministro sudarytų darbo grupių parengti teisės aktų projektai;

591.4. įstaigų prie ministerijos ir darbo grupių parengtos įstatymų koncepcijos.

592. Reglamento 55 punkte nurodyti teisės aktų projektai ir 57 punkte nurodytos įstatymų koncepcijos, kuriuos rengiant dalyvavo ministerijos Teisės departamento direktoriaus paskirtas Teisės departamento valstybės tarnautojas, su ministerijos Teisės departamentu papildomai nederinami, o teikiami ministerijos Teisės departamentui vizuoti Reglamento 711 punkte nustatyta tvarka.“

1.10. Išdėstau 60 punktą taip:

60. Darbo grupės parengtas ir Reglamento 59 punkte nurodytoms įstaigoms prie ministerijos ir ministerijos administracijos padaliniams derinti teikiamas teisės akto projektas (ir priedai, jeigu jie yra) turi būti vizuotas projektą rengusios darbo grupės vadovo.“

1.11. Papildau šiais 601, 602 ir 603 punktais:

601. Ministerijos administracijos padalinio parengtas ir Reglamento 59 punkte nurodytoms įstaigoms prie ministerijos ir ministerijos administracijos padaliniams derinti teikiamas teisės akto projektas (ir priedai, jeigu jie yra) turi būti vizuotas projektą rengusio valstybės tarnautojo bei jo tiesioginio vadovo ir departamento ar kito padalinio, kuriam pavaldus projektą rengęs skyrius, vadovo.

602. Įstaigos prie ministerijos parengtas ir Reglamento 59 punkte nurodytoms įstaigoms prie ministerijos ir ministerijos administracijos padaliniams derinti teikiamas teisės akto projektas (ir priedai, jeigu jie yra) turi būti vizuotas projektą rengusio valstybės tarnautojo bei jo tiesioginio vadovo ir įstaigos prie ministerijos vadovo.

603. Prie Reglamento 59 punkte nurodytoms įstaigoms prie ministerijos ir ministerijos administracijos padaliniams derinti teikiamo teisės akto projekto pridedama:

603.1. atitinkantys Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento reikalavimus:

603.1.1. kai teisės akto projektas bus siunčiamas derinti suinteresuotoms institucijoms – raštas, kuriuo teikiamas derinti teisės akto projektas;

603.1.2. kai teisės akto projektas bus teikiamas Vyriausybei – lydraštis-teikimas Vyriausybei;

603.2. kai būtina atlikti sprendimo projekto poveikio vertinimą – Sprendimų projektų poveikio vertinimo pažyma, atitinkanti Sprendimų projektų poveikio vertinimo metodikos reikalavimus;

603.3. prie galiojančio teisės akto pakeitimo arba papildymo projekto – teisės akto pakeitimo arba papildymo projekto lyginamasis variantas, atitinkantis Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijas;

603.4. prie įstatymo arba kito Seimo teisės akto projekto:

603.4.1. Vyriausybės nutarimo dėl įstatymo arba kito Seimo teisės akto projekto pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui projektas;

603.4.2. aiškinamasis raštas, parengtas pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97) 135 straipsnio 3 dalies reikalavimus;

603.4.3. prireikus kartu su įstatymo arba kito Seimo teisės akto projektu pateikiamas įstatymo arba kito Seimo teisės akto projektas dėl šio įstatymo arba kito Seimo teisės akto įgyvendinimo tvarkos;

603.4.4. prie teikiamo teisės akto projekto, perkeliančio ir (ar) įgyvendinančio Europos Sąjungos direktyvų nuostatas, taip pat jeigu prie įstatymo projekto yra priedas su nuorodomis į kitus Europos Sąjungos teisės aktus, pridedama Europos Sąjungos reikalų koordinavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 21 (Žin., 2004, Nr. 8-184; 2005, Nr. 57-1950), 7 priede nustatytos formos direktyvų (kitų Europos Sąjungos teisės aktų) ir Lietuvos Respublikos nacionalinių teisės aktų (teisės aktų projektų) atitikties lentelė.“

1.12. Išdėstau 61 punktą taip:

61. Ministerijos administracijos padaliniai (išskyrus ministerijos Teisės departamentą) ir įstaigos prie ministerijos dėl kitų ministerijos administracijos padalinių ir įstaigų prie ministerijos ar darbo grupių parengtų ir pateiktų derinti teisės aktų projektų savo išvadas ar pastabas ir pasiūlymus pateikia per 5 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo ministerijos administracijos padalinyje ar įstaigoje prie ministerijos dienos.“

1.13. Išdėstau 65 punktą taip:

65. Reglamento 591 punkte nurodyti teisės aktų projektai (ir priedai, jeigu jie yra), suderinti su ministerijos administracijos padaliniais, įstaigomis prie ministerijos ir vizuoti Reglamento 60-602 punktuose nurodytų valstybės tarnautojų ir kalbos tvarkytojo, su lydraščiu pateikiami derinti ministerijos Teisės departamentui. Ministerijos Teisės departamentui taip pat pateikiami ir kiti dokumentai, nurodyti Reglamento 603 punkte. Sprendimų projektų poveikio vertinimo pažyma turi būti vizuota rengėjų ir atitinkamų ministerijos administracijos padalinių, atsižvelgiant į Sprendimų projektų poveikio vertinimo metodikoje nurodytus vertinimo aspektus (dėl poveikio valstybės finansams – ministerijos Ekonomikos ir finansų departamento).“

1.14. Papildau šiuo 651 punktu:

651. Ministerijos Teisės departamentui paprastai pateikiami du teisės akto projekto (išskyrus ministro įsakymų projektus) ir priedų, jeigu jie yra, bei kitų Reglamento 603 punkte nurodytų dokumentų egzemplioriai, iš kurių vienas yra su Reglamento 60–602 punktuose nurodytų valstybės tarnautojų ir ministerijos administracijos padalinių bei įstaigų prie ministerijos, su kuriomis teisės akto projektas buvo derintas, vadovų vizomis.

Ministro įsakymų projektų pateikiamas vienas egzempliorius su Reglamento 60–602 punktuose nurodytų valstybės tarnautojų ir ministerijos administracijos padalinių bei įstaigų prie ministerijos, su kuriomis teisės akto projektas buvo derintas, vadovų vizomis. Prie galiojančio ministro įsakymo pakeitimo arba papildymo projekto pateikiamas ir įsakymo pakeitimo arba papildymo projekto lyginamasis variantas.“

1.15. Išdėstau 66 punktą taip:

66. Ministerijos Teisės departamentas įvertina, ar teisės akto projektas, išskyrus nenorminio (individualaus pobūdžio) ministro įsakymų projektus, atitinka galiojančius įstatymus, Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, taip pat teisinės technikos reikalavimus, ne vėliau kaip:

66.1. ministro sudarytų darbo grupių ar įstaigų prie ministerijos parengti teisės aktų projektai, kuriems atliekamas sprendimų projektų poveikio vertinimas, norminio pobūdžio ministro įsakymų projektai ir įstaigų prie ministerijos ir darbo grupių parengtos įstatymų koncepcijos – per 7 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo ministerijos Teisės departamente dienos, jeigu ministerijos valstybės sekretorius nenustato kito termino;

66.2. teisės aktų projektai, kuriems nėra atliekamas sprendimų projektų poveikio vertinimas, – per 5 darbo dienas nuo jų gavimo ministerijos Teisės departamente dienos.“

1.16. Išdėstau 67 punktą taip:

67. Jei ministerijos Teisės departamentas dėl teisės akto projekto pastabų ir pasiūlymų neturi, ministerijos Teisės departamento direktorius ar direktoriaus pavaduotojas vizuoja teisės akto projekto originalą ir jo lyginamąjį variantą (suinteresuotoms institucijoms ar įstaigoms derinti teikiamo teisės akto projekto originalą ir jo lyginamąjį variantą ar ministro įsakymo projekto originalą gali vizuoti ir ministerijos Teisės departamento skyriaus vedėjas arba skyriaus vedėjo pavaduotojas, kuriam pavesta Teisės departamento direktoriaus).

Jeigu dėl teisės akto projekto Teisės departamentas turi pastabų ar (ir) pasiūlymų, pastabas ir pasiūlymus pasirašo ministerijos Teisės departamento direktorius ar direktoriaus pavaduotojas.“

1.17. Išdėstau 68 punktą taip:

68. Nenorminių (individualaus pobūdžio) ministro įsakymų projektai (išskyrus ministro įsakymus dėl priėmimo į pareigas, atleidimo iš pareigų, perkėlimo, atostogų, kitų personalo valdymo klausimų), prieš pateikiant pasirašyti ministrui, suderinus su ministerijos administracijos padaliniais ir įstaigomis prie ministerijos, su kurių kompetencija jie yra susiję, pateikiami ministerijos Teisės departamentui įvertinti pagal teisinės technikos reikalavimus. Ministerijos Teisės departamentui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo ministerijos Teisės departamente dienos įvertinus, ar įsakymo projektas atitinka teisinės technikos reikalavimus, nesant pastabų ar (ir) pasiūlymų, Teisės departamento direktorius ar direktoriaus pavaduotojas arba Teisės departamento skyriaus vedėjas ar skyriaus vedėjo pavaduotojas, kuriam pavesta Teisės departamento direktoriaus, vizuoja įsakymo projektą.“

1.18. Išdėstau 69 punktą taip:

69. Kai dėl teisės akto projekto ministerijos Teisės departamentas pareiškia pastabų ir pasiūlymų, rengėjas teisės akto projektą, patikslintą pagal ministerijos Teisės departamento pastabas ir pasiūlymus ir pakartotinai suderintą su ministerijos administracijos padaliniais ir įstaigomis prie ministerijos, su kurių kompetencija jie yra susiję (pakartotinai gali būti nederinama tuo atveju, jeigu teisės akto projektas pagal ministerijos Teisės departamento pastabas bei pasiūlymus buvo patikslintas tik pagal teisinės technikos reikalavimus), teikia įvertinti atitinkamam ministerijos sekretoriui pagal ministro nustatytas administravimo sritis. Kartu su teisės akto projektu pateikiamos ir ministerijos Teisės departamento dėl šio projekto pateiktos pastabos. Ministerijos sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo dienos įvertina, ar projekto nuostatos atitinka ministerijos strateginius tikslus ir Vyriausybės programos nuostatas, ir jį vizuoja (prireikus pažymi, kad pridedamos pastabos ir pasiūlymai).

Rengėjai teisės akto projektą pagal ministerijos sekretoriaus pastabas ir pasiūlymus, taip pat ministerijos Teisės departamento pastabas ar (ir) pasiūlymus privalo įvertinti ir, esant reikalui, patikslinti ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo pastabų ar (ir) pasiūlymų gavimo dienos.“

1.19. Išdėstau 70 punktą taip:

70. Atsižvelgiant į teisės akto projekto apimtį ar sprendžiamų klausimų sudėtingumą, šio Reglamento 66, 68 punktuose ir 69 punkto antrojoje pastraipoje nurodyti terminai, esant atitinkamo ministerijos administracijos padalinio ar įstaigos prie ministerijos vadovo motyvuotam prašymui, ministerijos valstybės sekretoriaus gali būti pratęsti.“

1.20. Išdėstau 71 punktą taip:

71. Rengėjas, patikslinęs teisės akto projektą ir gavęs iš atitinkamo ministerijos sekretoriaus vizą, su lydraščiu pateikia vizuoti Teisės departamentui. Vizuoti pateiktą teisės akto projektą ministerijos Teisės departamente paprastai nagrinėja teisininkas, anksčiau nagrinėjęs teikiamą teisės akto projektą. Ministerijos Teisės departamento direktorius ar direktoriaus pavaduotojas vizuoja (prireikus pažymi, kad pridedamos pastabos ar (ir) pasiūlymai) teisės akto projekto originalą (suinteresuotoms institucijoms ir įstaigoms derinti teikiamą projektą ar ministro įsakymo projektą gali vizuoti ir ministerijos Teisės departamento skyriaus vedėjas ar skyriaus vedėjo pavaduotojas, kuriam pavesta Teisės departamento direktoriaus) ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo gavimo ministerijos Teisės departamente dienos.“

1.21. Papildau šiuo 711 punktu:

711. Reglamento 55 punkte nurodyti teisės aktų projektai ir 57 punkte nurodytos įstatymų koncepcijos, kuriuos rengiant dalyvavo ministerijos Teisės departamento direktoriaus ar jo pavaduotojo paskirtas Teisės departamento valstybės tarnautojas, suderinti su ministerijos administracijos padaliniais ir įstaigomis prie ministerijos, su kurių kompetencija jie yra susiję, ir vizuoti projektą rengusio valstybės tarnautojo bei jo tiesioginio vadovo ir departamento ar kito padalinio, kuriam pavaldus projektą rengęs skyrius, vadovo bei atitinkamo ministerijos sekretoriaus pagal ministro nustatytas administravimo sritis, su lydraščiu teikiami Teisės departamentui vizuoti. Ministerijos Teisės departamento direktorius ar direktoriaus pavaduotojas ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo projekto gavimo Teisės departamente vizuoja teisės akto projekto originalą (suinteresuotoms institucijoms ar įstaigoms derinti teikiamą teisės akto projektą gali vizuoti ir ministerijos Teisės departamento atitinkamo skyriaus vedėjas ar skyriaus vedėjo pavaduotojas, kuriems pavesta Teisės departamento direktoriaus).“

1.22. Išdėstau 72 punktą taip:

72. Ministrui, viceministrui, ministerijos valstybės sekretoriui ar ministerijos sekretoriui pateikiant vizuoti teisės akto projektą (išskyrus ministro įsakymus ir ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkius), kartu su teisės akto projekto originalu pateikiamas ir projekto bei lydraščio-teikimo arba rašto, kuriuo derinti teikiamas teisės akto projektas, egzempliorius, vizuotas Reglamento priede nurodytų valstybės tarnautojų ir darbuotojų.“

1.23. Išdėstau 76 punktą taip:

76. Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka be pastabų suderintas teisės akto projektas teikiamas vizuoti ministerijos Teisės departamentui. Kartu su teisės akto projektu ministerijos Teisės departamentui Reglamento 651 punkte nustatyta tvarka pateikiami kiti Reglamento 603 punkte nurodyti dokumentai. Jeigu teisės akto projekto suderinti nepavyksta, rengėjas, Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka gavęs iš suinteresuotų valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų (toliau – suinteresuotos institucijos) pastabų dėl teisės akto projekto, parengia derinimo pažymą pagal Vyriausybės darbo reglamento reikalavimus. Derinimo pažyma teikiama vizuoti ministerijos Teisės departamentui kartu su teisės akto projektu ir kitais Reglamento 603 punkte nurodytais dokumentais bei suinteresuotų institucijų derinimo raštų kopijomis. Prieš teikiant derinimo pažymą ministerijos Teisės departamentui, paprastai ji pateikiama įvertinti ministerijos sekretoriui pagal ministro nustatytas administravimo sritis, ir šis ją vizuoja (prireikus pažymi, kad pridedamos pastabos bei pasiūlymai).

Jeigu teisės akto projektą derinant su suinteresuotomis institucijomis buvo pareikšta pastabų ar pasiūlymų, į kuriuos atsižvelgus teisės akto projektas pasikeitė iš esmės, arba, teisės akto projekto rengėjų nuomone, pareikštos pastabos ar pasiūlymai yra susiję su kitų ministerijos administracijos padalinių kompetencija, pagal suinteresuotų institucijų pareikštas pastabas ir pasiūlymus patikslintas teisės akto projektas kartu su teisės akto projekto rengėjo parengta derinimo pažyma ir kitais Reglamento 603 punkte nurodytais dokumentais prieš pateikiant vizuoti ministerijos Teisės departamentui suderinamas su ministerijos administracijos padaliniais ir įstaigomis prie ministerijos, su kurių kompetencija jie yra susiję.

Ministerijos Teisės departamentas įvertina suderinus su suinteresuotomis institucijomis vizuoti pateiktą teisės akto projektą, kitus Reglamento 603 punkte nurodytus dokumentus ir teisės akto projekto rengėjų parengtą derinimo pažymą ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo jų gavimo ministerijos Teisės departamente dienos ir per nurodytą laikotarpį gali pareikšti dėl jų savo pastabas ar pasiūlymus. Įvertinęs, kad po derinimo su suinteresuotomis institucijomis teisės akto projektas pasikeitė iš esmės arba pareikštos pastabos ar pasiūlymai yra susiję su kitų ministerijos administracijos padalinių kompetencija, ministerijos Teisės departamentas turi teisę pasiūlyti teisės akto projekto rengėjams pakartotinai suderinti šį projektą su ministerijos administracijos padaliniais ir įstaigomis prie ministerijos, su kurių kompetencija jie yra susiję.

Rengėjas, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas patikslinęs teisės akto projektą, kitus Reglamento 603 punkte nurodytus dokumentus ir teisės akto projekto rengėjų parengtą derinimo pažymą pagal ministerijos Teisės departamento pastabas ir šiame punkte nustatytais atvejais pakartotinai suderinęs su ministerijos administracijos padaliniais ir įstaigomis prie ministerijos, su kurių kompetencija jis yra susijęs, bei gavęs iš atitinkamo ministerijos sekretoriaus vizą, pakartotinai su lydraščiu pateikia vizuoti Teisės departamentui.“

1.24. Išdėstau 77 punktą taip:

77. Ministerijos lydraštis-teikimas, kuriuo Vyriausybei teikiamas teisės akto projektas, turi būti pasirašytas ministro arba jo raštišku pavedimu – viceministro ar ministerijos valstybės sekretoriaus (jeigu ministras nepaveda viceministrui ar ministerijos valstybės sekretoriui pasirašyti teikimo ir ministro nėra, teikimas turi būti pasirašytas ministrą pavaduojančio ministro ir vizuotas projektą teikiančios ministerijos viceministro ar ministerijos valstybės sekretoriaus).

Prie teikiamo ministrui vizuoti (pasirašyti) teisės akto projekto ir lydraščio-teikimo Vyriausybei turi būti pridėta rengėjų parengta pažyma. Pažymoje paprastai nurodoma: teisės akto projekto pavadinimas, teisės akto projekto tikslai ir uždaviniai, teisės akto projektu sprendžiamo klausimo esmė, kodėl būtina priimti teisės akto projektą, kokios problemos bus išspręstos priėmus teisės akto projektą, su kuo teisės akto projektas buvo suderintas, jeigu nebuvo suderintas -nesuderinimo priežastys (motyvai). Pažyma turi būti konkreti ir glausta (paprastai ne daugiau kaip vieno puslapio). Ši pažyma vėliau rengėjų yra tikslinama, atsižvelgiant į teisės akto projekto svarstymo eigą ministerijų valstybės sekretorių pasitarime ar Vyriausybės pasitarime, ir pateikiama ministrui, arba jeigu Vyriausybės pasitarime ar Vyriausybės posėdyje dalyvauja viceministras ar ministerijos valstybės sekretorius – viceministrui ar ministerijos valstybės sekretoriui ne vėliau kaip prieš vieną dieną iki Vyriausybės pasitarimo ar Vyriausybės posėdžio dienos.“

1.25. Įrašau po 77 punkto naujo skirsnio pavadinimą:

 

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ IR MINISTRO ĮSAKYMŲ SKELBIMAS MINISTERIJOS INTERNETO TINKLALAPYJE BEI MINISTRO ĮSAKYMŲ SKELBIMAS „VALSTYBĖS ŽINIOSE“.

 

1.26. Išdėstau 78 punktą taip:

„78. Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka suderinti norminių teisės aktų projektai ne vėliau kaip projektų įtraukimo į Vyriausybės posėdžio darbotvarkę dieną skelbiami internete Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 4 d. nutarimo Nr. 118 „Dėl įstatymų ir kitų norminių teisės aktų projektų skelbimo „Interneto“ tinkle“ (Žin., 1999, Nr. 15-389) bei ministro nustatyta tvarka. Informacija apie teisės aktų projektus, kurie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 4 d. nutarimo Nr. 118 nustatyta tvarka nėra skelbiami internete, gali būti skelbiama internete suderinus ją su ministerijos valstybės sekretoriumi ar ministerijos sekretoriumi pagal ministro nustatytas administravimo sritis. Šalia kiekvieno skelbiamo teisės akto projekto nurodoma atsakingo už teisės akto projektą valstybės tarnautojo ar darbuotojo vardas ir pavardė, telefonas ir elektroninio pašto adresas.“

1.27. Išdėstau 82 punktą taip:

82. Ministro norminiai teisės aktai skelbiami „Valstybės žiniose“ ir įsigalioja kitą dieną po jų paskelbimo „Valstybės žiniose“, jeigu pačiuose teisės aktuose nenustatoma vėlesnė jų įsigaliojimo diena. Ministro individualūs teisės aktai gali būti skelbiami „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“.

Ministro įsakymai skelbiami ministerijos interneto tinklalapyje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugpjūčio 23 d. nutarimo Nr. 918 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių, ministrų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės valdymo institucijų vadovų ir kolegialių institucijų teisės aktų pateikimo oficialiai skelbti „Valstybės žiniose“ ir skelbimo interneto tinklalapiuose tvarkos“ (Žin., 1999, Nr. 71-2236; 2003, Nr. 28-1144) ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto tinklalapio nuostatų, patvirtintų vidaus reikalų ministro 2004 m. rugpjūčio 27 d. įsakymu Nr. 1V-276, nustatyta tvarka.“

1.28. Laikau 89 punktą netekusiu galios.

1.29. Išdėstau IV skyriaus „Įstatymų ir kitų teisės aktų projektų rengimas“ penktojo skirsnio pavadinimą taip:

 

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ TIKSLINIMAS PAGAL VYRIAUSYBĖS KANCELIARIJOS, MINISTERIJŲ VALSTYBĖS SEKRETORIŲ PASITARIME, VYRIAUSYBĖS PASITARIME BEI VYRIAUSYBĖS POSĖDYJE PAREIKŠTAS PASTABAS BEI PASIŪLYMUS“.

 

1.30. Išdėstau 90 punktą taip:

90. Jeigu Vyriausybės kanceliarijos padaliniai pareiškia pastabų ir pasiūlymų dėl ministerijos pateikto teisės akto projekto, taip pat dėl šio teisės akto projekto pareiškus pastabų ir pasiūlymų ministerijų valstybės sekretorių pasitarime, ministerijos valstybės sekretoriaus pavedimu ministerijos Teisės departamentas organizuoja šių pastabų ir pasiūlymų įvertinimą ir, esant reikalui, teisės akto projekto patikslinimą.

Teisės akto projektą, dėl kurio Vyriausybės kanceliarijos padaliniai pareiškia pastabų ir pasiūlymų ar dėl kurio pastabų ir pasiūlymų pareiškiama ministerijų valstybės sekretorių pasitarime, prireikus atitinkamai patikslina ar papildomai suderina su suinteresuotomis institucijomis teisės akto projekto rengėjas.

Jeigu rengiant teisės akto projektą, dėl kurio Vyriausybės kanceliarijos padaliniai pareiškia pastabų ir pasiūlymų ar dėl kurio pastabų ir pasiūlymų pareiškiama ministerijų valstybės sekretorių pasitarime, dalyvavo ministerijos Teisės departamento valstybės tarnautojas, šias pastabas vertinant ir prireikus atitinkamai tikslinant teisės akto projektą dalyvauja ministerijos Teisės departamento valstybės tarnautojas, dalyvavęs rengiant teisės akto projektą.“

1.31. Išdėstau 91 punktą taip:

91. Jeigu teisės akto projekto rengėjas nesutinka su Vyriausybės kanceliarijos padalinių ar ministerijų valstybės sekretorių pasitarime pareikštomis pastabomis ir pasiūlymais, jis parengia derinimo pažymą pagal Vyriausybės darbo reglamento reikalavimus.“

1.32. Išdėstau 92 punktą taip:

92. Patikslintas teisės akto projektas, derinimo pažyma ir lydraštis-teikimas Vyriausybei vizuojami Reglamento nustatyta tvarka ir su lydraščiu pateikiami vizuoti ministerijos Teisės departamentui.“

1.33. Išdėstau 95 punktą taip:

95. Po Vyriausybės pasitarimo ar Vyriausybės posėdžio teisės akto projektą, esant reikalui, tikslina rengėjas, apie patikslinimus informuodamas ministerijos Teisės departamentą.“

1.34. Papildau IV skyrių „Įstatymų ir kitų teisės aktų projektų rengimas“ šeštuoju ir septintuoju skirsniais ir 951–959 punktais:

 

VYRIAUSYBĖS NUTARIMŲ TEIKIMO MINISTRUI PASIRAŠYTI TVARKA

 

951. Teikiant ministrui pasirašyti Vyriausybės posėdyje priimtą sprendimą, įformintą nutarimu, ministerijos administracijos padalinio, rengusio šio nutarimo projektą, o tais atvejais, kai Vyriausybės nutarimo projektą teikė kita institucija, tačiau Vyriausybės nutarimą pagal kompetenciją turi pasirašyti vidaus reikalų ministras, – atsakingo už atitinkamą sritį ministerijos administracijos padalinio valstybės tarnautojas, prieš teikdamas ministrui pasirašyti Vyriausybės nutarimo originalą, padaro jo kopiją.

952. Ministrui teikiamo pasirašyti Vyriausybės nutarimo kopija turi būti vizuota administracijos padalinio, rengusio šio nutarimo projektą, vadovo, o tais atvejais, kai Vyriausybės nutarimo projektą teikė kita institucija, – atsakingo už atitinkamą sritį ministerijos administracijos padalinio vadovo.

953. Teisės departamento direktorius arba jo pavaduotojas vizuoja ministrui teikiamo pasirašyti Vyriausybės nutarimo originalą. Vyriausybės nutarimų priedai nepasirašomi, tačiau jų originalus vizuoja Teisės departamento direktorius arba jo pavaduotojas ir ministras.

954. Tuo atveju, kai ministras pasirašo Vyriausybės nutarimą kaip pavaduojantis ministras, Vyriausybės nutarimo originalą prieš tai vizuoja tos ministerijos, kurios ministras pavaduojamas, viceministras ir teisės padalinio vadovas ar jo funkcijas atliekantis teisininkas.

 

ATSTOVAVIMAS MINISTERIJAI SVARSTANT MINISTERIJOS PARENGTUS TEISĖS AKTŲ PROJEKTUS SEIME IR PASTABŲ BEI PASIŪLYMŲ VERTINIMAS

 

955. Svarstant Seime ministerijos parengtus įstatymų ar kitų Seimo teisės aktų projektus, kuriems pritarė Vyriausybė, Vyriausybei atstovauja ministras, o ministrui negalint atstovauti, Seime dėl jų Vyriausybei atstovauja viceministras. Šių teisės aktų projektų svarstymo eigą Seime seka ir apie ją ministrą informuoja viceministras ir ministro patarėjai.

956. Svarstant ministerijos parengtus įstatymų ar kitų Seimo teisės aktų projektus Seimo komitetuose kartu su ministru, o ministrui negalint dalyvauti – su viceministru, paprastai dalyvauja ir ministerijos administracijos padalinio, įstaigos prie ministerijos ar darbo grupės, parengusios šiuos projektus, atstovas, o jeigu rengiant šiuos projektus dalyvavo ministerijos Teisės departamento valstybės tarnautojas – ir šis tarnautojas.

957. Apie Seimo komitetų pareikštas pastabas ir pasiūlymus dėl ministerijos parengto įstatymo ar kito Seimo teisės akto projekto šio teisės akto projekto rengėjai informuoja viceministrą ir (ar) ministro patarėjus, o apie Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto ar Seimo kanceliarijos Teisės departamento pareikštas pastabas ir pasiūlymus – ir ministerijos Teisės departamentą.

958. Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto ar Seimo kanceliarijos Teisės departamento pareikštas pastabas bei pasiūlymus dėl ministerijos parengtų įstatymų ar kitų Seimo teisės aktų projektų vertina ministerijos Teisės departamentas ir, esant reikalui, kartu su jų rengėjais juos atitinkamai tikslina. Kitų Seimo komitetų, Seimo narių ar kitų asmenų pareikštas pastabas ir pasiūlymus dėl ministerijos parengtų įstatymų ar kitų Seimo teisės aktų projektų vertina ir, esant reikalui, atitinkamai tikslina teisės akto projekto rengėjai.

959. Apie tai, kad ministerijos parengtų įstatymų ar kitų Seimo teisės aktų projektai yra tikslinami pagal juos svarstant Seime pareikštas pastabas ir pasiūlymus, bei apie šių pataisymų esmę ir turinį projekto rengėjai informuoja viceministrą ir (ar) ministro patarėjus.“

1.35. Išdėstau 119 punktą taip:

119. Visos ministerijoje pasirašomos sutartys registruojamos ministerijos Bendrajame departamente.“

2. Šis įsakymas įsigalioja nuo 2006 m. gegužės 1 d.

 

 

 

VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS                                               GINTARAS FURMANAVIČIUS