LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2000 M. RUGSĖJO 18 D. ĮSAKYMO NR. 248 „DĖL BŪTINGĖS NAFTOS TERMINALO LAIVYBOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2004 m. sausio 28 d. Nr. 3-44

Vilnius

 

Vykdydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. kovo 5 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos pasirengimo narystei Europos Sąjungoje programos (Nacionalinė acquis priėmimo programa) teisės derinimo priemonių ir Acquis įgyvendinimo priemonių 2003 metų planų patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 25-1019, Nr. 52-2323, Nr. 65-2965, Nr. 73-3399, Nr. 98-4397) patvirtinto Teisės derinimo priemonių plano 3.9.4 punktą ir įgyvendindamas Europos Parlamento ir Tarybos 2002 m. birželio 27 d. direktyvos 2002/59/EB dėl Bendrijos laivų eismo stebėsenos ir informacijos sistemos įdiegimo bei Tarybos direktyvos 93/75/EEB panaikinimo reikalavimus,

pakeičiu Būtingės naftos terminalo laivybos taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2000 m. rugsėjo 18 d. įsakymu Nr. 248 (Žin., 2000, Nr. 81-2472):

1. Išdėstau 4 punktą taip:

4. Laivo, atplaukiančio į Terminalą, išplaukiančio iš jo ar esančio jame, kapitonas privalo pranešti Lietuvos saugios laivybos administracijos Jūrų gelbėjimo koordinaciniam centrui (toliau vadinama – Koordinacinis centras) ir Terminalo dispečerinei apie visus pavojus laivo, jo įgulos narių, krovinių ar navigacinių įrengimų saugumui“.

2. Išdėstau 5 punktą taip:

5. Laivams patekus į nelaimę, jų įgulos narių, keleivių bei atskirų asmenų gelbėjimą organizuoja ir jam vadovauja Koordinacinis centras“.

3. Išdėstau 6 punktą taip:

6. Koordinacinio centro nurodymu visi Terminalo akvatorijoje ar netoliese esantys laivai, jų įgulų nariai privalo dalyvauti gelbėjimo darbuose, panaudodami turimą techniką, materialines vertybes, ryšių priemones, įrengimus bei prietaisus“.

4. Išdėstau 18 punktą taip:

18. Laivui, gabenančiam pavojingus ar aplinką teršiančius krovinius, išplaukiant iš pakrovimo uosto, laivo valdytojas ar jo įgaliotas asmuo apie plaukimą į Terminalą praneša Terminalo dispečerinei. Terminalo dispečerinė bet kuriuo paros metu privalo nedelsiant elektroniniu būdu pateikti Koordinaciniam centrui pranešime nurodytą informaciją“.

5. Išdėstau 19 punktą taip:

19. Pranešime nurodoma:

19.1. laivo identifikaciniai duomenys: pavadinimas, šaukiniai, Tarptautinės jūrų organizacijos suteiktas identifikacijos numeris arba palydovinis mobilus laivo identifikavimo numeris (MMSI);

19.2. laivo vėliava;

19.3. registracijos uostas;

19.4. pagrindiniai laivo matmenys;

19.5. krovinio pakrovimo uostas;

19.6. numatomas laivo atplaukimo į Terminalo inkaravimo rajoną laikas;

19.7. numatomas laivo išplaukimo laikas;

19.8. pavojingų arba aplinką teršiančių krovinių pavadinimai, jiems priskirti Jungtinių Tautų numeriai (jei priskirti) ir Tarptautinės jūrų organizacijos pavojingumo klasės pagal IMDG, IBC ir IGC kodeksus bei krovinių kiekis;

19.9. bendras asmenų skaičius laive“.

6. Išdėstau 22 punktą taip:

22. Laivui įplaukiant į vandenis, esančius Lietuvos Respublikos jurisdikcijoje (išskirtinė ekonominė zona ir teritorinė jūra), jo kapitonas praneša apie tai Koordinaciniam centrui. Pranešime pakartotinai pateikiami duomenys, nurodyti šių Taisyklių 19 punkte“.

7. Išdėstau 23 punktą taip:

23. Po pranešimo pateikimo Laivų eismo tarnybai, laivo kapitonas privalo palaikyti ryšį su šia tarnyba, teikti informaciją apie laivybos ypatumus ir naudotis šios tarnybos paslaugomis. Tanklaivio švartavimosi ir krovos darbų metu laivo kapitonas kas valandą kontroliuoja laivo žurnaluose daromus įrašus apie meteorologines sąlygas, ypač kai dėl šių sąlygų sustabdoma laivo krova, atjungiamos žarnos ir laivas atsišvartuoja. Meteorologinėms sąlygoms artėjant prie ribinių reikšmių, kai skelbiamas terminalo uždarymas, laivo kapitonas ir terminalas privalo anksčiau baigti krovos operacijas, kad liktų laiko tinkamai nutraukti technologinį procesą“.

8. Išdėstau 25 punktą taip:

25. Laivui išplaukiant iš Terminalo akvatorijos, laivo kapitonas ar jo įgaliotas asmuo praneša apie tai Terminalo dispečerinei bei pateikia duomenis, nurodytus šių Taisyklių 19 punkte. Vietoj krovinio pakrovimo uosto nurodomas įplaukimo uostas, o jeigu jis nežinomas – numatomas plaukimo maršrutas. Terminalo dispečerinė bet kuriuo paros metu privalo nedelsiant elektroniniu būdu pateikti Koordinaciniam centrui pranešime nurodytą informaciją“.

9. Išdėstau 26 punktą taip:

26. Laivui atplaukus į Terminalo inkaravimo rajoną, jo kapitonas per savo įgaliotą asmenį kontroliuojančioms institucijoms privalo pateikti šiuos dokumentus“.

10. Išdėstau 29 punktą taip:

29. Laivui išplaukiant iš Terminalo, jo kapitonas per savo įgaliotą asmenį kontroliuojančioms institucijoms privalo pateikti šiuos dokumentus“.

11. Išdėstau 32 punktą taip:

32. Eismo stebėsena privaloma visiems laivams, vežantiems pavojingus ar aplinką teršiančius krovinius, nuo įplaukimo į Lietuvos Respublikos jurisdikcijoje esančius vandenis iki išplaukimo iš jų. Eismo stebėseną vykdo Koordinacinis centras“.

12. Išdėstau 33 punktą taip:

33. Tvarką, pagal kurią laivo kapitonas privalo palaikyti ryšį su Terminalo dispečerine, nustato Terminalo jūrinės dalies vadovas“.

13. Išdėstau 34 punktą taip:

34. Visi Koordinacinio centro, Terminalo dispečerinės ir laivo kapitono pokalbiai turi būti įrašomi ir saugomi 3 paras“.

14. Išdėstau 35 punktą taip:

35. Laivui patyrus avariją ar susidarius situacijai, dėl kurios nukentėjo ar galėjo nukentėti žmonės, materialinis turtas, buvo užteršta ar galėjo būti užteršta aplinka, Koordinacinio centro, Terminalo dispečerinės ir laivų kapitonų pokalbių įrašai turi būti saugomi iki minėto įvykio tyrimo pabaigos“.

15. Išdėstau 38 punktą taip:

38. Laivui plaukiant nuo Terminalo inkaravimo rajono iki SPM ir atgal, jo kapitonas privalo naudotis švartavimo ir krovos specialistų paslaugomis“.

16. Išdėstau 41 punktą taip:

41. Švartavimo ar krovos specialistas, sužinojęs, kad laive yra gedimų ar laivas neatitinka jam keliamų reikalavimų, dėl ko gali atsirasti grėsmė žmonėms, materialiniam turtui ar aplinkai, nedelsdamas privalo apie tai informuoti Terminalo dispečerinę ir Koordinacinį centrą“.

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                   ZIGMANTAS BALČYTIS

______________