PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL OPERACINIO VADOVAVIMO PRIEŠGAISRINĖMS GELBĖJIMO PAJĖGOMS LYGMENŲ NUSTATYMO, OPERACINIO VADOVAVIMO VYKDYMO TVARKOS APRAŠO IR PRIEŠGAISRINIŲ GELBĖJIMO PAJĖGŲ SUTELKIMO EKSTREMALIOMS SITUACIJOMS, EKSTREMALIEMS ĮVYKIAMS AR INCIDENTAMS LIKVIDUOTI PLANO SUDARYMO INSTRUKCIJOS PATVIRTINIMO

 

2008 m. gruodžio 29 d. Nr. 1-415

Vilnius

 

 

Siekdamas reglamentuoti pagrindinius priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų sutelkimo principus ir vadovavimo joms tvarką, koordinuoti Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos pavaldžių įstaigų pasirengimą ekstremalioms situacijoms, ekstremaliems įvykiams ar incidentams ir veiksmus jų metu:

1. Tvirtinu pridedamus:

1.1. Operacinio vadovavimo priešgaisrinėms gelbėjimo pajėgoms lygmenų nustatymo ir operacinio vadovavimo vykdymo tvarkos aprašą;

1.2. Priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų sutelkimo ekstremalioms situacijoms, ekstremaliems įvykiams ar incidentams likviduoti plano sudarymo instrukciją.

2. Pavedu:

2.1. apskričių priešgaisrinių gelbėjimo valdybų, priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos (toliau vadinama – PGT) Visagino miesto ir Ignalinos AE apsaugai, PGT AB „Mažeikių nafta“ apsaugai ir PGT Elektrėnų ir Lietuvos elektrinės apsaugai viršininkams iki 2009 m. kovo 31 d. patikslinti ekstremalių situacijų likvidavimo planus;

2.2. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus pavaduotojui vidaus tarnybos pulkininkui leitenantui Vygandui Kurkuliui kontroliuoti šio įsakymo vykdymą.

3. Šis įsakymas įsigalioja nuo 2008 m. gruodžio 31 d.

4. Pripažįstu netekusiais galios:

4.1. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2002 m. birželio 28 d. įsakymą Nr. 115 „Dėl pasirengimo ekstremaliems įvykiams ir vadovavimo jų metu“;

4.2. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2003 m. balandžio 16 d. įsakymą Nr. 64 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktoriaus 2002 m. birželio 28 d. įsakymo Nr. 115 „Dėl pasirengimo ekstremaliems įvykiams ir vadovavimo jų metu“ papildymo“.

 

 

 

DIREKTORIUS

VIDAUS TARNYBOS GENEROLAS                                             REMIGIJUS BANIULIS


 

PATVIRTINTA

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo

departamento prie Vidaus reikalų

ministerijos direktoriaus

2008 m. gruodžio 29 d.

įsakymu Nr. 1-415

 

OPERACINIO VADOVAVIMO PRIEŠGAISRINĖMS GELBĖJIMO PAJĖGOMS LYGMENŲ NUSTATYMO IR OPERACINIO VADOVAVIMO VYKDYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Operacinio vadovavimo priešgaisrinėms gelbėjimo pajėgoms lygmenų nustatymo ir operacinio vadovavimo vykdymo tvarkos aprašas (toliau vadinama – aprašas) taikomas sudarant Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau vadinama – departamentas) pavaldžių įstaigų ekstremalių situacijų likvidavimo planus, priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų sutelkimo ekstremalioms situacijoms, ekstremaliems įvykiams ar incidentams likviduoti planus, rengiant šių pajėgų pareigūnus ir darbuotojus ir vadovaujant pajėgoms, kai atliekami gelbėjimo darbai, taip pat tiriant ekstremalių situacijų, ekstremalių įvykių ar incidentų likvidavimo eigą.

2. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme (Žin., 1998, Nr. 115-3230), Lietuvos Respublikos priešgaisrinės saugos įstatyme (Žin., 2002, Nr. 123-5518), Gaisrų gesinimo organizavimo nuostatuose, patvirtintuose Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2003 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. 111 (Žin., 2003, Nr. 63-2872), vartojamas sąvokas.

 

II. OPERACINIO VADOVAVIMO PRIEŠGAISRINĖMS GELBĖJIMO PAJĖGOMS LYGMENYS

 

3. Atsižvelgiant į priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų dislokaciją administracinėje teritorijoje arba juridinį statusą, yra keturi operacinio vadovavimo priešgaisrinėms gelbėjimo pajėgoms lygmenys (toliau vadinama – vadovavimo lygmenys): I, II, III ir IV. Departamentas, jo struktūriniai padaliniai ir jam pavaldžios įstaigos pagal jų funkcijas šalies administraciniame vienete ar objekte, kuriame priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos išdėstytos, priskiriami vienam iš keturių vadovavimo lygmenų.

4. I vadovavimo lygmeniui priskiriamos šios priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos:

4.1. savivaldybių priešgaisrinės tarnybos;

4.2. žinybinės priešgaisrinės pajėgos;

4.3. kitos (ne departamentui pavaldžių įstaigų) priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos;

4.4. apskričių priešgaisrinių gelbėjimo valdybų (toliau vadinama – PGV) priešgaisrinių gelbėjimo tarnybų (toliau vadinama – PGT) komandos.

5. Šių pajėgų vadovai ar jų paskirti asmenys yra I vadovavimo lygmens vadovai.

6. I vadovavimo lygmens operacijų rajono ribos – savivaldybės (objekto) teritorija.

7. II vadovavimo lygmeniui priskiriamos apskričių PGV komandos ir apskričių PGV PGT.

8. II vadovavimo lygmens vadovai yra apskričių PGV komandų ir PGT viršininkai, jų pavaduotojai, pamainų vadai ir kiti apskričių PGV viršininkų paskirti asmenys, turintys operacinio vadovavimo teisę.

9. II vadovavimo lygmens operacijų rajono ribas nustato apskričių PGV viršininkai ir teikia tvirtinti departamento direktoriui.

10. III vadovavimo lygmeniui priskiriamos:

10.1. apskričių PGV;

10.2. PGT AB „Mažeikių nafta“ apsaugai;

10.3. PGT Visagino miesto ir Ignalinos atominės elektrinės apsaugai;

10.4. PGT Elektrėnų ir Lietuvos elektrinės apsaugai.

11. Šių įstaigų vadovai ir jų pavaduotojai yra III lygmens vadovai.

12. III vadovavimo lygmens operacijų rajono ribos – apskrities (objekto ir savivaldybės, kurioje yra objektas) teritorija.

13. IV vadovavimo lygmeniu ekstremalių situacijų, ekstremalių įvykių ar incidentų metu, atsižvelgiant į jų mastą bei sutelkiamų priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų skaičių, priešgaisrinėms gelbėjimo pajėgoms vadovauja:

13.1. departamento direktorius ar jo pavaduotojai;

13.2. departamento direktoriaus paskirti asmenys, turintys operacinio vadovavimo teisę;

13.3. kol vadovavimo neperims 13.1 ir 13.2 punktuose nurodyti asmenys, už vadovavimą priešgaisrinėms gelbėjimo pajėgoms atsako, koordinuoja ir kontroliuoja gelbėjimo darbų vykdymą departamento Situacijų koordinavimo skyrius.

14. IV vadovavimo lygmens operacijų rajono ribos – šalies teritorija.

 

III. VADOVAVIMO VYKDYMAS

 

15. Gelbėjimo darbų vadovo funkcijas pradiniu momentu be atskiro nurodymo vykdo pirmiausia atvykusių priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų vadovas.

16. I vadovavimo lygmens priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų vadovai arba jų paskirti asmenys vadovauja gelbėjimo darbams iki aukštesnio vadovavimo lygmens priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų vadovo atvykimo.

17. II vadovavimo lygmens priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų vadovai vadovauja priešgaisrinėms gelbėjimo pajėgoms operacijų rajone ir užtikrina vadovavimo perėmimą iš I vadovavimo lygmens vadovo.

18. Atvykęs aukštesnio vadovavimo lygmens vadovas perima gelbėjimo darbų vadovo funkcijas, informuodamas apie tai tuo metu esantį gelbėjimo darbų vadovą, štabą, valdymo punktą ir (ar) Bendrąjį pagalbos centrą.

19. Priešgaisrines gelbėjimo pajėgas išsiuntus pagal 3 pajėgų išsiuntimo numerį (6–7 gaisrinės automobilinės cisternos), gelbėjimo darbams turi vadovauti ne žemesnes nei apskričių PGV komandų viršininkų pavaduotojų pareigas užimantys pareigūnai.

20. Priešgaisrines gelbėjimo pajėgas išsiuntus pagal 4 pajėgų išsiuntimo numerį (8–9 gaisrinės automobilinės cisternos), gelbėjimo darbams turi vadovauti ne žemesnes nei apskričių PGV PGT viršininkų pavaduotojų pareigas užimantys pareigūnai.

21. Ekstremaliai situacijai, ekstremaliam įvykiui ar incidentui išplitus už savivaldybės ribų ir į įvykio vietą atvykus keliems II vadovavimo lygmens vadovams, gelbėjimo darbams vadovauja aukštesnis pagal pareigas to lygmens vadovas. Jei II vadovavimo lygmens vadovų pareigos yra lygios, gelbėjimo darbams vadovauja tas, kurio operacijų rajone įvyko ekstremali situacija, ekstremalus įvykis ar incidentas.

22. Ekstremaliai situacijai, ekstremaliam įvykiui ar incidentui išplitus už savivaldybės ribų į kitos apskrities teritoriją ir priešgaisrines gelbėjimo pajėgas išsiuntus pagal 3 pajėgų išsiuntimo numerį (6–7 gaisrinės automobilinės cisternos), gelbėjimo darbams turi vadovauti ne žemesnes nei apskričių PGV PGT viršininko pavaduotojo pareigas užimantis pareigūnas, kurio operacijų rajone įvyko ekstremali situacija, ekstremalus įvykis ar incidentas.

23. Ekstremaliai situacijai, ekstremaliam įvykiui ar incidentui išplitus už savivaldybės ribų į kitos apskrities teritoriją ir priešgaisrines gelbėjimo pajėgas išsiuntus pagal 4 pajėgų išsiuntimo numerį (8–9 gaisrinės automobilinės cisternos), gelbėjimo darbams turi vadovauti ne žemesnes nei apskričių PGV viršininko pavaduotojo pareigas užimantis pareigūnas, kurio operacijų rajone įvyko ekstremali situacija, ekstremalus įvykis ar incidentas.

24. PGT, skirtų pavojingų objektų apsaugai, vadovai vadovauja objekto priešgaisrinėms gelbėjimo pajėgoms ir atvykstančioms kitų vadovavimo lygmenų priešgaisrinėms gelbėjimo pajėgoms tik savo operacijų rajone.

25. IV vadovavimo lygmens vadovai turi teisę perimti vadovavimą priešgaisrinėms gelbėjimo pajėgoms bet kuriuo metu.

26. Aukštesnio vadovavimo lygmens vadovo nurodymai yra privalomi žemesnio vadovavimo lygmens vadovams.

_________________


 

PATVIRTINTA

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo

departamento prie Vidaus reikalų

ministerijos direktoriaus

2008 m. gruodžio 29 d.

įsakymu Nr. 1-415

 

PRIEŠGAISRINIŲ GELBĖJIMO PAJĖGŲ SUTELKIMO EKSTREMALIOMS SITUACIJOMS, EKSTREMALIEMS ĮVYKIAMS AR INCIDENTAMS LIKVIDUOTI PLANO SUDARYMO INSTRUKCIJA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų sutelkimo ekstremalioms situacijoms, ekstremaliems įvykiams ar incidentams likviduoti plano sudarymo instrukcija (toliau vadinama – instrukcija) nustato pagrindinius priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų sutelkimo ekstremalioms situacijoms, ekstremaliems įvykiams ar incidentams likviduoti plano (toliau vadinama – planas) sudarymo principus bei tvarką.

2. Planas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, šia instrukcija ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais civilinės saugos ir gelbėjimo sistemos pajėgų sutelkimą ir vadovavimą joms. Planas yra sudėtinė ekstremalių situacijų likvidavimo plano dalis.

3. Planu vadovaujamasi rengiant priešgaisrines gelbėjimo pajėgas likviduoti ekstremalias situacijas, ekstremalius įvykius ar incidentus, jas sutelkiant ir joms vadovaujant gelbėjimo darbų metu.

4. Už plano parengimą laiku, koregavimą plane pateikiamų duomenų teisingumą ir plano įgyvendinimą atsako planą rengusios apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos (toliau vadinama – PGV), priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos (toliau vadinama – PGT) Visagino miesto ir Ignalinos AE apsaugai, PGT AB „Mažeikių nafta“ apsaugai ir PGT Elektrėnų ir Lietuvos elektrinės apsaugai viršininkai.

5. Planas laikomas apskričių PGV komandų ir apskričių PGV PGT, PGT Visagino miesto ir Ignalinos AE apsaugai, PGT AB „Mažeikių nafta“ apsaugai, PGT Elektrėnų ir Lietuvos elektrinės apsaugai ir Bendrojo pagalbos centro valdymo punktuose. Struktūriniuose padaliniuose, kuriuose valdymo punkto nėra, planas laikomas kartu su pamainos dokumentais. Plano kopijos turi būti perduotos Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau vadinama – departamentas) Situacijų koordinavimo skyriui.

6. Instrukcijoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme (Žin., 1998, Nr. 115-3230), Lietuvos Respublikos priešgaisrinės saugos įstatyme (Žin., 2002, Nr. 123-5518), Gaisrų gesinimo organizavimo nuostatuose, patvirtintuose Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2003 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. 111 (Žin., 2003, Nr. 63-2872), vartojamas sąvokas.

 

II. PAGRINDINIAI PLANO SUDARYMO PRINCIPAI

 

7. Planas sudaromas vadovaujantis šiais principais:

7.1. priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų sutelkimo ekstremalioms situacijoms, ekstremaliems įvykiams ar incidentams likviduoti pagal administracinius vienetus ir gyvenamąsias vietoves. Planas rengiamas taip, kad gelbėjimo darbai būtų numatyti visose vietovėse;

7.2. galimų pavojų analizės. Rengiant planą įvertinamos per pastaruosius 10 metų įvykusių ekstremalių situacijų, ekstremalių įvykių ir incidentų priežastys, mastas ir padariniai. Kuo pavojingesnis objektas ar prognozuojama sudėtingesnė ekstremali situacija, tuo numatomos didesnės ar specialiai tokiems darbams parengtos priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos;

7.3. tarpžinybinės sąveikos. Žinybų, galinčių talkinti likviduojant ekstremalias situacijas, ekstremalius įvykius ar incidentus, sutelkimo planavimas, sąveika su šių žinybų vadovais derinama iš anksto. Plano priede pridedamos su visomis žinybomis, kurių pajėgas planuojama pasitelkti, raštu suderintos bendradarbiavimo sutartys;

7.4. veiksmingiausio priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų panaudojimo. Planuojant numatoma sutelkti priešgaisrines gelbėjimo pajėgas, kurios galės greičiausiai, kvalifikuočiausiai, mažiausiomis išlaidomis likviduoti ekstremalias situacijas, ekstremalius įvykius ar incidentus, todėl įvertinama, ar kviečiamos priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos turi atitinkamą techniką ir įrangą asmenines apsaugos priemones.

 

III. BENDRIEJI PLANO SUDARYMO PRINCIPAI

 

8. Planas rengiamas kruopščiai išanalizavus administracinio vieneto ir jame esančių gyvenamųjų vietovių ypatumus, objektų pavojingumą buvusias ekstremalias situacijas, ekstremalius įvykius ar incidentus, jų likvidavimo praktiką prognozuojamas ekstremalias situacijas, atsižvelgus į galimas jų atsiradimo priežastis, mastą ir padarinius.

9. Plane sukaupiami duomenys apie apskričių PGV komandas ir apskričių PGV PGT, savivaldybių priešgaisrines tarnybas, kitas priešgaisrines gelbėjimo pajėgas, kurios bus sutelkiamos ekstremalioms situacijoms, ekstremaliems įvykiams ar incidentams likviduoti, jų dydį, materialinį techninį aprūpinimą, galimybes atlikti ar talkinti atliekant tam tikros rūšies gelbėjimo darbus.

10. Tam tikrais šioje instrukcijoje ir kituose dokumentuose neapibrėžtais atvejais sprendimą dėl priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų skaičiaus priima apskrities PGV, PGT Visagino miesto ir Ignalinos AE apsaugai, PGT AB „Mažeikių nafta“ apsaugai ir PGT Elektrėnų ir Lietuvos elektrinės apsaugai viršininkai.

11. Siunčiamų likviduoti ekstremalių situacijų, ekstremalių įvykių ar incidentų priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų skaičius sutartinai žymimas išsiuntimo numeriu. Yra 6 priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų išsiuntimo numeriai (toliau vadinama – PIN):

11.1. 0 PIN – vyksta 1 gaisrinė automobilinė cisterna (toliau vadinama – AC);

11.2. 1 PIN – vyksta 2–3 AC;

11.3. 2 PIN – vyksta 4–5 AC;

11.4. 3 PIN – vyksta 6–7 AC;

11.5. 4 PIN – vyksta 8–9 AC;

11.6. 5 PIN – vyksta 10 ir daugiau AC.

12. Priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų siuntimo eilė nustatoma atsižvelgiant į atstumą iki ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio ar incidento vietos, ugniagesių gelbėtojų skaičių materialinį techninį aprūpinimą kelio būklę, gaisrinių automobilių techninius duomenis ir realų atvykimo laiką.

13. Sudarant planą turi būti numatoma panaudoti ne tik operacijų rajone, bet ir greta esančias priešgaisrines gelbėjimo pajėgas. Tokiais atvejais privaloma numatomus veiksmus raštu derinti su apskrities PGV viršininku ir savivaldybe, iš kurios bus telkiamos priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos. PGT Visagino miesto ir Ignalinos AE apsaugai, PGT AB „Mažeikių nafta“ apsaugai ir PGT Elektrėnų ir Lietuvos elektrinės apsaugai planuoja išvykti tik į savo savivaldybės teritoriją.

14. PIN ar kitokių specialiųjų pajėgų poreikį ekstremalioms situacijoms, ekstremaliems įvykiams ar incidentams likviduoti nustato apskrities PGV ar PGT Visagino miesto ir Ignalinos AE apsaugai, PGT AB „Mažeikių nafta“ apsaugai ir PGT Elektrėnų ir Lietuvos elektrinės apsaugai viršininkai.

15. Nustatant automobilių, išvykstančių iš jų dislokacijos vietos atlikti gelbėjimo darbų skaičių, reikia atsižvelgti į tai, kad tuo pačiu metu jų operacijų rajone gali kilti ir kitų ekstremalių situacijų, ekstremalių įvykių ar incidentų, todėl būtina numatyti automobilių rezervą. Pagrindinę gaisrinę techniką numatoma sutelkti iš artimiausių komandų ar PGT ir savivaldybių priešgaisrinių tarnybų. Ji turi sudaryti ne mažiau kaip 25 procentus planuojamos sutelkti technikos. Jei papildomos technikos nėra arba jos nepakanka, numatoma panaudoti rezervinę techniką ir sukviesti tuo metu nedirbančius pareigūnus ir darbuotojus. Pareigūnų ir darbuotojų sukvietimo tvarką įsakymu nustato apskrities PGV viršininkas.

16. Plane numatoma patelkti specialioji gaisrinė, pagalbinė ir transportavimo technika aprašoma atskirai ir į AC skaičių neįeina, PIN nekeičia.

17. Jei žmonėms ir aplinkai prognozuojamas biologinis, cheminis ar radiacinis pavojus, planuojant siųsti priešgaisrines gelbėjimo pajėgas, būtina atsižvelgti į gaisrų gesinimo ir gelbėjimo darbų specifiką, o PIN rašomas su atitinkamu priedėliu: biologinio pavojaus atveju – BIO, cheminio pavojaus – CHEM, radiacinio pavojaus – RAD, pvz.: 1 PIN BIO, 3 PIN CHEM, 5 PIN RAD.

18. Įvykus cheminei avarijai:

18.1. jei darbai bus atliekami apribojimų zonoje, planuojama siųsti priešgaisrines gelbėjimo pajėgas, aprūpintas kvėpavimo organus apsaugančiomis priemonėmis (toliau – KOAP) ir apranga, apsaugančia nuo dujų;

18.2. darbams riboto buvimo ar pagalbinėje zonoje planuojama siųsti priešgaisrines gelbėjimo pajėgas, aprūpintas KOAP ir apranga, apsaugančia nuo dulkių ir purslų.

19. Demerkurizavimo darbų atlikti planuojama siųsti vieną skyrių, aprūpintą kvėpavimo organus nuo gyvsidabrio garų apsaugančiomis priemonėmis, apranga, apsaugančia nuo dulkių ir purslų, ir specialiąja įranga demerkurizavimo darbams atlikti.

20. Įvykus autoavarijai, į įvykio vietą numatoma siųsti vieną AC su gelbėjimo įranga. Atsižvelgiant į avarijos dydį ir turimą techniką gali būti numatyta patelkti daugiau automobilių.

21. Talkinti kitoms tarnyboms atliekant sprogmenų išminavimo darbus numatoma siųsti vieną AC su gelbėjimo įranga.

22. Gelbėjimo darbams ant vandens ir vandenyje atlikti:

22.1. skęstančiųjų gelbėti į įvykio vietą planuojama siųsti arčiausiai esančią AC. Jei komandoje ar PGT yra narų, papildomai siunčiamas narų automobilis;

22.2. skenduolių ieškoti planuojama siųsti narus ir narų automobilį.

22.3. kitų gelbėjimo darbų vandenyje atlikti į įvykio vietą planuojama siųsti artimiausios komandos ar PGT automobilį su valtimi ir gelbėjimo įranga. Jei yra narų, juos numatoma patelkti.

23. Gelbėjimo darbams aukštyje numatoma patelkti artimiausios komandos ar PGT atitinkamą aukštį galinčią pasiekti techniką.

24. Pagalbą specialiosioms tarnyboms planuojama teikti pagal iš anksto suderintą su šiomis tarnybomis sąveikos planą.

25. Atlikti gelbėjimo darbų įvykus radiacinei avarijai planuojama siųsti vieną skyrių su pareigūnais ar darbuotojais, aprūpintais dozimetriniais prietaisais, KOAP ir apranga, apsaugančia nuo dulkių ir purslų.

26. Pagalbai buityje planuojamas vienas automobilis. Jei prognozuojama, kad reikės atlikti papildomų darbų, rekomenduojama numatyti AC ir pagal poreikį specialiąją gaisrinę techniką.

27. Susidarius nestandartinėms situacijoms priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos vyksta pagal 1PIN ir siunčiama specialioji gaisrinė technika.

29. Planuojant priešgaisrines gelbėjimo pajėgas gaisrams gesinti:

29.1. bet kokiam gaisrui likviduoti, jei siunčiama daugiau nei viena AC (išskyrus atvejus, nurodytus 30.5 punkte), turi vykti skyrius, aprūpintas KOAP ir galintis sudaryti grandį;

28.2. automobilinės kopėčios, automobiliniai keltuvai siunčiami į gaisrus, kurie kyla aukštesniuose nei trijų aukštų pastatuose, naftos produktų terminaluose bei saugyklose;

28.3. žarnų automobilis (toliau – ŽA), priešgaisrinė siurblinė stotis (toliau – PSS) siunčiami į bevandenius rajonus, taip pat kai trūksta žarnų. Į tokius rajonus, be ŽA, rekomenduojama papildomai siųsti AC, turinčią didesnę vandens talpyklą. ŽA visada siunčiamas, kai išvyksta PSS;

28.4. degant transporto priemonėms keliuose ar kitose atvirose teritorijose, siunčiamas automobilis su gelbėjimo įranga ir arčiausiai įvykio vietos esančios komandos ar PGT arba savivaldybės priešgaisrinės tarnybos viena AC;

28.5. degant šiukšlėms atvirose teritorijose, nedideliems žolės plotams, laužams, pavieniams medžiams, į iškvietimo vietą gali būti siunčiama viena arčiausiai esanti AC.

29. PGT Visagino miesto ir Ignalinos AE apsaugai, PGT AB „Mažeikių nafta“ apsaugai ir PGT Elektrėnų ir Lietuvos elektrinės apsaugai viršininkai nustato atskirą priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų siuntimo į pavojingą objektą tvarką atsižvelgdami į jo ypatumus.

30. Į įvykio vietą siunčiamų priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų skaičius turi būti ne mažesnis už plane nurodytą minimalų šių pajėgų skaičių.

31. Gelbėjimo darbų vadovas, įvertinęs padėtį įvykio vietoje ir atsižvelgdamas į ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio ar incidento vystymosi ir jo likvidavimo dinamiką, turi teisę sutelkti priešgaisrines gelbėjimo pajėgas pagal kitą PIN, nei nurodyta plane.

 

IV. PLANO STRUKTŪRA

 

32. Planas pradedamas derinimo su institucijomis ir tarnybomis, kurios yra nurodytos plane, lapu.

33. Planą sudaro šios dalys:

33.1. Įvadas. Aprašomos bendrosios plano sudarymo nuostatos, trumpai aptariamos sudėtinės plano dalys ir ypatybės.

33.2. I dalis. Priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos ir jų materialinis techninis aprūpinimas. Duomenys pateikiami šiose lentelėse:

 

1 lentelė. Priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų sutelkimo ekstremalioms situacijoms, ekstremaliems įvykiams ar incidentams likviduoti ________________________________________________________

(savivaldybės pavadinimas)

savivaldybės teritorijoje plano tikslinimas

 

Eil. Nr.

Tikslinamų lentelių numeriai

Tikslinimo data

Tikslinimą atliko

pareigos, vardas, pavardė

parašas

 

 

 

 

 

 

 

2 lentelė. Informacija apie priešgaisrines gelbėjimo pajėgas

 

Priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos

Duomenys apie ryšio priemones

pavadinimas

darbuotojų skaičius

telefonas

faksas

mobilusis telefonas

radijo ryšys

iš viso

pamainoje

šaukinys

kanalas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 lentelė. Technika, naudojama ekstremalioms situacijoms, ekstremaliems įvykiams ar incidentams likviduoti

 

Pagrindinė technika

Specialioji technika

Transportavimo technika

Pagalbinė technika

markė

valst. Nr.

markė

valst. Nr.

markė

valst. Nr.

markė

valst. Nr.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 lentelė. Aprūpinimas asmeninėmis apsaugos priemonėmis (AAP)

 

AAP pavadinimas

Matavimo vnt.

Kiekis

Tipas

Pastabos

 

 

 

 

 

 

5 lentelė. Aprūpinimas specialiomis darbo priemonėmis

 

Pavadinimas

Matavimo vnt.

Kiekis

Tipas

Pastabos

 

 

 

 

 

 

6 lentelė. Priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos, sutelkiamos gaisrams gesinti kitų savivaldybių teritorijose

 

Priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos

Patelkiančios komandos, PGT operacijų rajonas

pavadinimas

technika

telefono numeris

rajono centras

atstumas, km

telefono numeris

 

 

 

 

 

 

 

7 lentelė. Duomenys apie kitas civilinės saugos ir gelbėjimo sistemos institucijas, kitas tarnybas, ūkio subjektus ir įstaigas, sutelkiamas Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie VRM pavaldžioms įstaigoms talkinti likviduojant ekstremalias situacijas, ekstremalius įvykius ar incidentus ___________________

(savivaldybės pavadinimas)

savivaldybės teritorijoje

 

Pavadinimas

Darbuotojų / transporto priemonių skaičius

Ryšio priemonės

Pagalbos rūšis

 

 

 

 

 

33.3. II dalis. Priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų sutelkimas ekstremalioms situacijoms, ekstremaliems įvykiams ar incidentams likviduoti savivaldybės teritorijoje.

Duomenys pateikiami šiose lentelėse:

 

8 lentelė. Priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų sutelkimas gaisrams gesinti____________________

(savivaldybės pavadinimas)

savivaldybės seniūnijose

 

PIN

Prieš gaisrinės gelbėjimo pajėgos

Atstumas iki seniūnijos, kaimo km

išsiuntimo eiliškumas

priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų pavadinimas

technika

ryšio priemonės

telefonas

šaukinys

 

 

 

 

 

 

 

 

9 lentelė. Sutelkiamų priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų eilė atsižvelgiant į kaimo vietą seniūnijoje

 

Kaimo pavadinimas

PIN ir išsiuntimo eiliškumas

 

 

 

10 lentelė. Priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų sutelkimas gaisrams gesinti___________________

(savivaldybės pavadinimas)

savivaldybės kaimuose

 

Kaimo pavadinimas

Seniūnija

Lapo Nr. plane

 

 

 

 

11 lentelė. Priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų sutelkimas gaisrams gesinti___________________

(savivaldybės pavadinimas)

savivaldybės teritorijoje I ir II grupės objektuose

 

Duomenys apie objektus

PIN

pavadinimas

adresas

lapo Nr. plane

grupė*

pagrindas, kuriuo remiantis objektas priskirtas nurodytai grupei

 

 

 

 

 

 

 

* grupė nustatoma vadovaujantis Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2003 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. 106 „Dėl Valstybinės priešgaisrinės priežiūros darbo organizavimo instrukcijos ir Valstybinės priešgaisrinės priežiūros darbo dokumentų formų patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 63-2870).

 

12 lentelė. Priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų sutelkimas ekstremalioms situacijoms, ekstremaliems įvykiams ar incidentams likviduoti ________________________________________________________

(savivaldybės pavadinimas)

savivaldybės teritorijoje esančiuose objektuose, laikančiuose ar (ir) naudojančiuose pavojingas medžiagas

 

Duomenys apie objektą

Priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos

PIN

objekto pavadinimas

adresas

pavojingos medžiagos pavadinimas

maks. kiekis, t ar m

pavadinimas

technika

 

 

 

 

 

 

 

 

13 lentelė. Priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų sutelkimas ekstremalioms situacijoms, ekstremaliems įvykiams ar incidentams likviduoti ________________________________________________________

(savivaldybės pavadinimas)

savivaldybės teritorijoje esančiuose objektuose,turinčiuose jonizuojančiosios spinduliuotės šaltinių

 

Duomenys apie pavojingą objektą

Priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos

PIN

objekto pavadinimas

adresas

pavojingos medžiagos pavadinimas

pavadinimas

technika

 

 

 

 

 

 

 

14 lentelė. Priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų sutelkimas ekstremalioms situacijoms, ekstremaliems įvykiams ar incidentams likviduoti ________________________________________________________

(savivaldybės pavadinimas)

savivaldybės teritorijoje keliais, geležinkeliais gabenant pavojingus krovinius

 

Duomenys apie transporto magistralę

Lapo Nr. plane

Priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos

PIN

rūšis

atkarpa

kerta seniūniją

pavadinimas

technika

 

 

 

 

 

 

 

 

15 lentelė. Priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų sutelkimas ________________________________

(savivaldybės pavadinimas)

savivaldybės teritorijoje gelbėjimo darbams atlikti ne gaisro metu

 

Gelbėjimo darbų rūšis

Priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos

Atstumas iki seniūnijos, km

pavadinimas

technika

telefonas

 

 

 

 

 

 

34. Plano priedai. Pateikiama pagalbinio pobūdžio medžiaga, reikalinga darbui sutelkiant priešgaisrines gelbėjimo pajėgas konkrečių ekstremalių įvykių atvejais:

34.1. apskrities PGV komandų ar apskrities PGV PGT, PGT Visagino miesto ir Ignalinos AE apsaugai, PGT AB „Mažeikių nafta“ apsaugai ir PGT Elektrėnų ir Lietuvos elektrinės apsaugai pareigūnų ir darbuotojų sutelkimo ekstremalių situacijų atvejais dokumentai: adresų, jų kontaktinių telefonų, ryšio priemonių su jais sąrašas, sukvietimo tvarka, patvirtinta minėtų įstaigų viršininkų įsakymu;

34.2. susitarimai dėl tarpusavio sąveikos su kitomis tarnybomis, iš kurių numatoma pasitelkti pajėgas gelbėjimo darbams atlikti;

34.3. pateikiamas operacijų rajono žemėlapis, kuriame rekomenduojama pažymėti priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų dislokacijos vietas, kelius, kuriais vyksta intensyvus pavojingų medžiagų gabenimas, pavojingus objektus, pesticidų sandėlius, objektus, kuriuose yra jonizuojančiosios spinduliuotės šaltinių, užtvankas (jei yra galimybė – užliejamas ir potvynių zonas), durpynus, miškų masyvus ir saugomas teritorijas, dujotiekius ir naftotiekius, kitus objektus darbuotojų, atsakingų už plano koregavimą, nuožiūra. Rekomenduojamas žemėlapio mastelis – ne didesnis kaip 1:50 000;

34.4. rajono centro, didesnių miestelių (pagal galimybes) 1:10 000 mastelio planai;

34.5. kiti priedai, išleisti atskirais leidiniais (žinynai, instrukcijos, rekomendacijos, kompiuterinės duomenų bazės ir t. t.).

35. Priedai turi būti sunumeruoti ir laikomi kartu su planu.

 

V. PLANO DERINIMAS, TVIRTINIMAS IR KOREGAVIMAS

 

36. Planas derinamas su visomis civilinės saugos ir gelbėjimo sistemos institucijomis, kitomis tarnybomis, ūkio subjektais ir įstaigomis (išskyrus tas, su kuriomis pasirašyti susitarimai dėl tarpusavio sąveikos), kurias numatoma pasitelkti ekstremalioms situacijoms, ekstremaliems įvykiams ar incidentams likviduoti, ir departamento Situacijų koordinavimo skyriumi.

37. Planą tvirtina apskrities PGV, PGT Visagino miesto ir Ignalinos AE apsaugai, PGT AB „Mažeikių nafta“ apsaugai ir PGT Elektrėnų ir Lietuvos elektrinės apsaugai viršininkai.

38. Planas koreguojamas kasmet. Papildomai planas taisomas atlikus departamentui pavaldžių įstaigų ar kitų priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų struktūrinius pakeitimus, pasikeitus jų materialiniam techniniam aprūpinimui ar kitais nenumatytais atvejais, turinčiais įtakos ekstremalių situacijų, ekstremalių įvykių ar incidentų likvidavimui. Kai atliekami smulkūs plano taisymai, jo papildomai derinti nereikia.

 

VI. PLANO NAUDOJIMAS

 

39. Parengtas, suderintas ir patvirtintas planas naudojamas organizuojant apskrities PGV komandų ir apskrities PGV PGT, PGT Visagino miesto ir Ignalinos AE apsaugai, PGT AB „Mažeikių nafta“ apsaugai ir PGT Elektrėnų ir Lietuvos elektrinės apsaugai, Bendrojo pagalbos centro ir savivaldybių priešgaisrinių tarnybų parengtį likviduoti ekstremalias situacijas, ekstremalius įvykius ar incidentus ir valdymo punktui išsiunčiant priešgaisrines gelbėjimo pajėgas.

 

_________________