LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL UŽIMTUMO TARYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATŲ IR TRIŠALIŲ KOMISIJŲ PRIE LIETUVOS DARBO BIRŽOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

1996 m. gegužės 24 d. Nr. 618

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos bedarbių rėmimo įstatymu (Žin., 1991, Nr. 2-25; 1996, Nr. 18-457), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti pridedamus:

1.1. Užimtumo tarybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatus;

1.2. Trišalių komisijų prie Lietuvos darbo biržos nuostatus.

2. Pripažinti netekusiu galios Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1990 m. gruodžio 29 d. nutarimo Nr. 394 „Dėl Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ministerijos įsteigimo bei gyventojų užimtumą reguliuojančių normatyvinių aktų tvirtinimo“ (Žin., 1991, Nr. 3-89, Nr. 28-770) 6 punkto „a“ papunktį.

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                      MINDAUGAS STANKEVIČIUS

 

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS                          MINDAUGAS MIKAILA

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1996 m. gegužės 24 d. nutarimu Nr. 618

 

UŽIMTUMO TARYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR

DARBO MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

BENDROJI DALIS

 

1. Užimtumo taryba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – taryba) yra lygiateisės trišalės partnerystės pagrindu veikianti Užimtumo fondo valdymo institucija, įsteigta remiantis Lietuvos Respublikos gyventojų užimtumo įstatymo pakeitimo ir papildymo įstatymo 7 straipsniu (Žin., 1996, Nr. 18-457).

2. Taryba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos bedarbių rėmimo įstatymu (Žin., 1991, Nr. 2-25; 1996, Nr. 18-457), kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

3. Taryba sudaroma iš 15 lygiateisių narių, kurie po lygiai atstovauja darbuotojų (profesinių sąjungų, susivienijimų, asociacijų ir kt.), darbdavių (susivienijimų, asociacijų ir kt.) organizacijoms bei valstybės valdymo institucijoms. Į tarybą darbuotojų atstovus deleguoja Lietuvos profesinių sąjungų respublikiniai susivienijimai tarpusavio susitarimu, darbdavių atstovus – Lietuvos respublikinės darbdavių organizacijos tarpusavio susitarimu.

Valstybės valdymo institucijų atstovus į tarybą skiria Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

 

TARYBOS KOMPETENCIJA

 

4. Tarybos kompetencijai priskiriama:

4.1. nagrinėti gyventojų užimtumą bei jam turinčius įtakos veiksnius, teikti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai pasiūlymus dėl gyventojų užimtumo ir darbo rinkos politikos, prevencinių nedarbo mažinimo ir jo neigiamų socialinių padarinių švelninimo priemonių;

4.2. teikti nustatytąja tvarka pasiūlymus dėl darbo rinkos politikos prioritetų, įgyvendinamų priemonių finansavimo, kasmetinių draudimo nuo nedarbo įmokų tarifų ir atskaitymų iš Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto į Užimtumo fondą dydžio;

4.3. nustatyti Užimtumo fondo sudarymo ir naudojimo tvarką, tvirtinti metinę Užimtumo fondo sąmatą bei ataskaitą.

 

TARYBOS TEISĖS

 

5. Taryba turi teisę:

5.1. svarstyti savo posėdžiuose, kiek reikia Užimtumo fondo lėšų Lietuvos darbo biržai ir Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnybai darbo rinkos priemonėms įgyvendinti ir šių institucijų veiklai vykdyti, taip pat šių lėšų naudojimo ataskaitas;

5.2. išklausyti šalių atstovus bei ekspertus tarybos kompetencijai priskirtais klausimais;

5.3. gauti tarybos darbui reikalingą informaciją.

 

TARYBOS STRUKTŪRA IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

6. Tarybai vadovauja socialinės apsaugos ir darbo ministras arba jo įgaliotas tarybos narys.

7. Tarybos sprendimai priimami, jeigu su jais sutinka visos trys šalys. Šalims nesusitarus per mėnesį, sprendimą svarstomu klausimu priima socialinės apsaugos ir darbo ministras.

8. Tarybos nariai už darbą taryboje atsiskaito juos delegavusioms šalims.

9. Tarybos narių darbas taryboje neapmokamas.

10. Tarybos darbas organizuojamas pagal jos pačios patvirtintą reglamentą.

11. Tarybos veikla nutraukiama įstatymų nustatyta tvarka.

12. Tarybos buveinė yra Socialinės apsaugos ir darbo ministerijoje.

13. Tarybos nuolatiniam darbui užtikrinti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijoje sudaromas sekretoriatas.

14. Sekretoriato darbuotojus tarybos teikimu priima į darbą ir atleidžia iš darbo socialinės apsaugos ir darbo ministras.

15. Tarybos ir sekretoriato veikla finansuojama iš Užimtumo fondo.

______________

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1996 m. gegužės 24 d. nutarimu Nr. 618

 

TRIŠALIŲ KOMISIJŲ PRIE LIETUVOS DARBO BIRŽOS NUOSTATAI

 

BENDROJI DALIS

 

1. Trišalės komisijos prie Lietuvos darbo biržos yra visuomeniniai patariamieji organai, steigiami prie pagrindinių Lietuvos darbo biržos struktūrinių padalinių – Respublikinės darbo biržos bei teritorinių darbo biržų svarbiausiems darbo rinkos politikos įgyvendinimo klausimams nagrinėti ir spręsti lygiateisės trišalės socialinės partnerystės pagrindu.

2. Trišalės komisijos savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos bedarbių rėmimo įstatymu (Žin., 1991, Nr. 2-25; 1996, Nr. 18-457), kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

3. Trišalės komisijos prie Respublikinės darbo biržos ir teritorinių darbo biržų sudaromos iš vienodo skaičiaus lygiateisių narių: darbuotojų (profesinių sąjungų, susivienijimų, asociacijų ir kitų organizacijų), darbdavių (susivienijimų, asociacijų ir kitų organizacijų) ir valstybės valdymo institucijų atstovų.

Trišalė komisija prie Respublikinės darbo biržos (toliau vadinama – Respublikinė komisija) sudaroma iš 9 asmenų, trišalės komisijos prie teritorinių darbo biržų (toliau vadinama – teritorinės komisijos) – iš 6 asmenų. Į komisijas darbuotojų atstovus deleguoja Lietuvos profesinių sąjungų respublikiniai (vietiniai) susivienijimai tarpusavio susitarimu, darbdavių atstovus – Lietuvos darbdavių respublikinės (vietinės) organizacijos tarpusavio susitarimu.

Valstybės valdymo institucijų atstovus į Respublikinę komisiją skiria Lietuvos Respublikos Vyriausybė, į teritorines komisijas – apskričių valdytojai ir savivaldybės.

4. Respublikinės komisijos ir teritorinių komisijų nariai savo funkcijas vykdo visuomeniniais pagrindais ir atsiskaito toms organizacijoms, kurios juos deleguoja arba skiria į šias komisijas.

 

TRIŠALIŲ KOMISIJŲ FUNKCIJOS

 

5. Respublikinė komisija:

5.1. teikia Respublikinei darbo biržai bei Užimtumo tarybai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pasiūlymus dėl prioritetinių darbo rinkos politikos priemonių nustatymo ir jų finansavimo, atsižvelgiant į numatomas darbo rinkos raidos tendencijas ir nedarbo didėjimą miestuose (rajonuose);

5.2. rengia Lietuvos darbo biržai pasiūlymus darbo rinkos politikos įgyvendinimo, socialinės pagalbos bedarbiams tobulinimo bei jos prioritetų nustatymo klausimais;

5.3. teikia Respublikinei darbo biržai pasiūlymus dėl Užimtumo fondo lėšų naudojimo ir paskirstymo teritorinėms darbo biržoms, gyventojų užimtumo programų rengimo, viešųjų darbų, Užimtumo fondo remiamų darbų ir savo verslo organizavimo, profesinio mokymo;

5.4. nustato prioritetines verslo plėtojimo teritorijas, kuriose bedarbiams savo verslui organizuoti suteikiamos paskolos priklausomai nuo verslo pobūdžio gali būti didinamos;

5.5. svarsto, kiek Užimtumo fondo lėšų reikia Lietuvos darbo biržai darbo rinkos politikos priemonėms įgyvendinti ir jos veiklai vykdyti, taip pat šių lėšų naudojimo ataskaitas;

5.6. svarsto Respublikinės ir teritorinių darbo biržų veiklos ataskaitas ir teikia pasiūlymus dėl jų veiklos tobulinimo;

5.7. teikia pasiūlymus dėl mokslo tiriamųjų darbų darbo rinkos srityje vykdymo.

6. Teritorinės komisijos:

6.1. teikia teritorinėms darbo biržoms, apskričių valdytojams ir savivaldybėms pasiūlymus dėl gyventojų užimtumo programų, nedarbo ribojimo priemonių (iš jų asmenims, negalintiems konkuruoti darbo rinkoje) rengimo, darbo vietų šiems asmenims nustatymo, viešųjų ir Užimtumo fondo remiamų darbų bedarbiams organizavimo ir finansavimo;

6.2. svarsto, kiek Užimtumo fondo lėšų reikia teritorinėms darbo biržoms darbo rinkos politikos priemonėms įgyvendinti ir jų veiklai vykdyti, taip pat šių lėšų naudojimo ataskaitas;

6.3. svarsto teritorinių darbo biržų veiklos ataskaitas ir teikia pasiūlymus dėl jų veiklos tobulinimo;

6.4. analizuoja darbo paklausą ir pasiūlą tam tikroje teritorijoje ir teikia pasiūlymus teritorinėms darbo biržoms dėl laikino (iki 6 savaičių) grupinio darbuotojų atleidimo sustabdymo arba atleidimo termino atidėjimo, jeigu nesudarytos sąlygos įdarbinti atleidžiamus darbuotojus, organizuoti jų profesinį mokymą;

6.5. nagrinėja pasiūlymus gyventojų užimtumo programų, papildomų darbo vietų steigimo finansavimo klausimais, teikia išvadas dėl šio finansavimo tikslingumo;

6.6. aprobuoja teritorinių darbo biržų pateiktą įmonių, kuriose numatoma organizuoti Užimtumo fondo remiamus darbus, sąrašą ir teikia šiuo klausimu pasiūlymus;

6.7. teikia pasiūlymus teritorinėms darbo biržoms dėl profesinio mokymo bedarbiams, kuriems profesijai įsigyti reikia daugiau kaip 6 mėnesių, finansavimo iš Užimtumo fondo pratęsimo tikslingumo;

6.8. teikia pasiūlymus dėl viešųjų darbų organizavimo masto ir šių darbų prioritetų nustatymo.

 

TRIŠALIŲ KOMISIJŲ DARBO ORGANIZAVIMAS

 

7. Respublikinės komisijos ir teritorinių komisijų posėdžiai rengiami, jeigu to prireikia, bet ne rečiau kaip kartą per ketvirtį.

8. Respublikinės komisijos posėdžius organizuoja Lietuvos darbo biržos generalinis direktorius, teritorinių komisijų – teritorinių darbo biržų direktoriai. Bet kurios komisijos posėdžiams vadovauja jos pirmininkas, renkamas eilės tvarka iš darbuotojų, darbdavių ir valstybės valdymo institucijų atstovų – komisijos narių.

9. Sprendimai priimami, jeigu su jais sutinka visos trys šalys.

10. Respublikinės komisijos ir teritorinių komisijų sprendimai yra rekomendaciniai. Nesutarimus tarp teritorinių komisijų ir teritorinių darbo biržų sprendžia Respublikinė komisija, nesutarimus tarp Respublikinės komisijos ir Respublikinės darbo biržos – Užimtumo taryba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

11. Respublikinės komisijos ir teritorinių komisijų veiklos išlaidas padengia Respublikinė darbo birža ir teritorinės darbo biržos iš joms išlaikyti skirtų lėšų.

______________