LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

NUTARIMAS

 

DĖL VALSTYBINĖS SAUGAUS EISMO PLĖTROS 2011–2017 METŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2011 m. kovo 2 d. Nr. 257

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (Žin., 2000, Nr. 92-2883; 2007, Nr. 128-5213; 2010, Nr. 75-3791) 7 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Valstybinę saugaus eismo plėtros 2011–2017 metų programą (pridedama).

2. Šis nutarimas įsigalioja 2011 m. balandžio 1 dieną.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                ELIGIJUS MASIULIS

 

_________________

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2011 m. kovo 2 d. nutarimu Nr. 257

 

VALSTYBINĖ SAUGAUS EISMO PLĖTROS 2011–2017 METŲ PROGRAMA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinė saugaus eismo plėtros 2011–2017 metų programa (toliau – Programa) skirta padėti įgyvendinti saugaus eismo viziją, kad Lietuvoje nežūtų ir sunkių sužeidimų nepatirtų nė vienas eismo dalyvis.

2. Programa numato tikslus, kurių siekiant Lietuvoje toliau mažės eismo įvykių ir jų metu žuvusių ir sužeistų eismo dalyvių.

3. Programa parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymu (Žin., 2000, Nr. 92-2883; 2007, Nr. 128-5213) ir Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2010, Nr. 102-5279).

4. Programa suderinta su Europos Komisijos 2010 m. liepos 26 d. komunikatu Europos Parlamentui, Tarybai, Europos Ekonomikos ir socialinių reikalų komitetui ir Regionų komitetui „Kuriama saugi Europos kelių eismo erdvė. 2011–2020 m. kelių eismo saugos politikos kryptys“ (KOM (2010) 389 galutinis).

5. Programos strateginis tikslas – gerinant saugaus eismo būklę, pasiekti, kad pagal žuvusių eismo dalyvių skaičių, tenkantį 1 mln. šalies gyventojų, Lietuva atsidurtų tarp 10 geriausiais rezultatais pasižyminčių Europos Sąjungos valstybių (arba ne daugiau kaip 60 žuvusiųjų vienam milijonui gyventojų).

6. Strateginio tikslo bus siekiama vadovaujantis šiais prioritetais:

6.1. saugus eismo dalyvių elgesys (toliau – 1 prioritetas);

6.2. saugūs keliai (toliau – 2 prioritetas);

6.3. saugios transporto priemonės (toliau – 3 prioritetas);

6.4. greita ir kokybiška pirmoji pagalba eismo dalyviams (toliau – 4 prioritetas);

6.5. šiuolaikiškos informacinės technologijos (toliau – 5 prioritetas).

 

II. TIKSLAI, UŽDAVINIAI, VERTINIMO KRITERIJAI IR JŲ REIKŠMĖS

 

7. Įgyvendinant 1 prioritetą, bus siekiama šių tikslų:

7.1. užtikrinti eismo dalyvių švietimą saugaus eismo srityje (toliau – 1 prioriteto 1 tikslas). 1 prioriteto 1 tikslo siekiama, nes:

7.1.1. apie 90 procentų eismo įvykių įvyksta dėl eismo dalyvių kaltės, o jų elgesiui didelį poveikį daro švietimas ir kontrolė;

7.1.2. svarbu organizuoti vaikų saugaus eismo mokymą, siekiant tinkamai suformuoti vaikams saugaus eismo įgūdžius;

7.1.3. svarbu tęsti visuomenės švietimą saugaus eismo tema, formuojant tinkamą požiūrį į saugaus eismo problemas. Didelę įtaką saugaus eismo būklės gerinimui padarė 2005– 2010 metais transliuotos saugaus eismo socialinės reklamos, taip pat nacionalinio transliuotojo inicijuota saugaus eismo agitacinė akcija „Stop karui keliuose“;

7.1.4. svarbu tobulinti vairuotojų pirminio mokymo organizavimo procesus, nes dėl pradedančiųjų vairuotojų kaltės įvyksta 15 procentų visų eismo įvykių;

7.1.5. svarbu tobulinti saugaus eismo specialistų žinias, nes nuo jų priklauso visų saugaus eismo sričių veiklos nauda;

7.2. 1 prioriteto 1 tikslui pasiekti reikia įgyvendinti šiuos uždavinius:

7.2.1. rengti saugaus eismo specialistus, mokytojus ir kelti jų kvalifikaciją;

7.2.2. švietimo įstaigose ugdyti vaikų saugaus eismo kultūros įgūdžius;

7.2.3. šviesti visuomenę;

7.2.4. gerinti vairuotojų mokymo kokybę;

7.3. užtikrinti eismo dalyvių kontrolę (toliau – 1 prioriteto 2 tikslas). 1 prioriteto 2 tikslo siekiama, nes:

7.3.1. apie 90 procentų eismo įvykių lemia eismo dalyvių elgesys kelyje. Eismo dalyvių elgesiui kelyje didelį poveikį daro Kelių eismo taisyklių reikalavimai, jų laikymosi kontrolė ir baudų už Kelių eismo taisyklių pažeidimus dydžiai;

7.3.2. 2005– 2010 metais atsakomybė už pavojingiausius Kelių eismo taisyklių pažeidimus buvo sugriežtinta, tačiau eismo dalyvių kontrolė rajoniniuose ir krašto keliuose dar nepakankama, todėl tikimybė būti nubaustam pažeidus Kelių eismo taisykles yra maža. Tai lemia didelį neužfiksuotų Kelių eismo taisyklių pažeidimų skaičių;

7.4. 1 prioriteto 2 tikslui pasiekti reikia įgyvendinti šiuos uždavinius:

7.4.1. organizuoti eismo dalyvių kontrolę;

7.4.2. vykdyti pavojingo ir chuliganiško elgesio kontrolę;

7.4.3. vykdyti neblaivių eismo dalyvių kontrolę;

7.4.4. vykdyti važiavimo greičio kontrolę;

7.4.5. vykdyti saugos priemonių naudojimo kontrolę;

7.4.6. vykdyti šviesos atšvaitų naudojimo kontrolę;

7.4.7. vykdyti vairavimo ir poilsio režimo kontrolę.

8. Įgyvendinant 2 prioritetą, bus siekiama šio tikslo:

8.1. didinti kelių infrastruktūros saugumą (toliau – 2 prioriteto tikslas). 2 prioriteto tikslo siekiama, nes:

8.1.1. dauguma eismo įvykių įvyksta todėl, kad eismo dalyviai pažeidžia Kelių eismo taisyklėse nustatytus reikalavimus. Tinkamai suprojektuota kelių infrastruktūra ir keliuose įdiegtos saugų eismą gerinančios priemonės padeda sušvelninti eismo įvykių pasekmes;

8.1.2. didžioji Lietuvos kelių infrastruktūros dalis neatitinka saugiam eismui keliamų reikalavimų. Tobulinant kelių infrastruktūrą, būtina diegti tik ekonomiškai pagrįstas ir veiksmingas priemones;

8.2. 2 prioriteto tikslui pasiekti reikia įgyvendinti šiuos uždavinius:

8.2.1. didinti kelių infrastruktūros saugumą pėstiesiems ir dviratininkams;

8.2.2. didinti kelių infrastruktūros saugumą vairuotojams ir keleiviams;

8.2.3. valdyti važiavimo greitį;

8.2.4. mažinti avaringų ruožų ir „juodųjų dėmių“ skaičių;

8.2.5. atlikti kelių infrastruktūros saugumo kontrolę.

9. Įgyvendinant 3 prioritetą, bus siekiama šio tikslo:

9.1. didinti transporto priemonių saugumą (toliau – 3 prioriteto tikslas). 3 prioriteto tikslo siekiama, nes:

9.1.1. saugios transporto priemonės su modernia įranga, taip pat kaip ir saugi kelių infrastruktūra padeda sušvelninti vairuotojų klaidų pasekmes, taip pat saugo automobilio keleivius ir kitus eismo dalyvius eismo įvykių metu;

9.1.2. Lietuvoje dažniausiai įsigyjami ir eksploatuojami naudoti, dažnai ir po eismo įvykių suremontuoti automobiliai, kurie dėl amžiaus ar dėl netinkamai atkurtų techninių savybių gali būti nesaugūs;

9.1.3. Lietuvoje naudojamų transporto priemonių vidutinis amžius yra 15 metų. Tokio amžiaus transporto priemonių saugumo įranga neprilygsta naujų transporto priemonių saugumo įrangai;

9.2. 3 prioriteto tikslui pasiekti reikia įgyvendinti šiuos uždavinius:

9.2.1. atlikti transporto priemonių techninės būklės kontrolę;

9.2.2. didinti saugesnių automobilių skaičių.

10. Įgyvendinant 4 prioritetą, bus siekiama šio tikslo:

10.1. užtikrinti greitą ir kokybišką pagalbą nukentėjusiems asmenims (toliau – 4 prioriteto tikslas). 4 prioriteto tikslo siekiama, nes eismo įvykių metu sunkiai sužalotų eismo dalyvių gyvybė tiesiogiai priklauso nuo pirmosios pagalbos suteikimo greičio ir kokybės. 4 prioriteto tikslu siekiama užtikrinti greitą ir kokybišką gelbėtojų ir medikų darbą keliuose;

10.2. 4 prioriteto tikslui pasiekti reikia įgyvendinti šiuos uždavinius:

10.2.1. tobulinti gelbėjimo tarnybų darbą keliuose;

10.2.2. tobulinti medicinos tarnybų darbą keliuose.

11. Įgyvendinant 5 prioritetą, bus siekiama šio tikslo:

11.1. tobulinti eismo duomenų valdymą (toliau – 5 prioriteto tikslas). 5 prioriteto tikslo siekiama, nes:

11.1.1. eismo duomenys turi didelę vertę nustatant saugaus eismo problemas, tikslus ir parenkant priemones saugiam eismui plėtoti. Surinkti ir iš karto eismo dalyviams pateikti eismo duomenys didina šių duomenų prieinamumą. Dėl šios priežasties būtina tobulinti eismo duomenų valdymą, nes informacinių technologijų priemonių diegimas didina teikiamų duomenų patikimumą ir galimybes operatyviai jais naudotis. Šiuo tikslu taip pat siekiama plėsti intelektines transporto sistemas, kurios iki šiol Lietuvoje taikomos nepakankamai;

11.2. 5 prioriteto tikslui pasiekti reikia įgyvendinti šiuos uždavinius:

11.2.1. tobulinti saugaus eismo duomenų surinkimo ir pateikimo procesą;

11.2.2. diegti ir plėtoti intelektines transporto sistemas (ITS).

12. Programos įgyvendinimo vertinimo kriterijai ir siekiamos jų reikšmės pateikiami Programos priede.

 

III. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS IR ATSKAITOMYBĖ

 

13. Programos įgyvendinimą koordinuoja Susisiekimo ministerija.

14. Programą įgyvendina šios institucijos: Susisiekimo ministerija, Vidaus reikalų ministerija, Švietimo ir mokslo ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, savivaldybės, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos, Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, Transporto priemonių draudikų biuras.

15. Programos įgyvendinimui koordinuoti rengiamas tarpinstitucinis veiklos planas, kurį tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

16. Programą vykdančios institucijos per 15 darbo dienų nuo metų pabaigos turi pateikti Susisiekimo ministerijai duomenis apie pasiektus veiklos rezultatus. Kartu pateikiama aiškinamoji informacija – nurodomos vertinimo kriterijų planinių reikšmių nepasiekimo ar viršijimo priežastys ir (ar) kita aktuali informacija.

17. Programa finansuojama iš asignavimų valdytojams pagal valstybės finansines galimybes skirtų bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų, savivaldybių biudžetų lėšų, Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuro prevencijos fondo lėšų, Europos Sąjungos paramos fondų, programų ir kitų teisėtai gautų lėšų.

 

_________________

 

 

 

Valstybinės saugaus eismo plėtros

2011–2017 metų programos

priedas

 

VALSTYBINĖS SAUGAUS EISMO PLĖTROS 2011–2017 METŲ PROGRAMOS VERTINIMO KRITERIJAI, SIEKIAMOS REIKŠMĖS IR ATSAKINGOS INSTITUCIJOS

 

Programos strateginio tikslo vertinimo kriterijus

 

Vertinimo kriterijaus kodas

Vertinimo kriterijaus pavadinimas

2010 metų reikšmė

Siekiami rezultatai

Atsakinga institucija

2014 metais

2017 metais

E-01-01

Žuvusių eismo dalyvių skaičius, tenkantis 1 mln. šalies gyventojų (vienetais / 1 mln. gyventojų)

90

£<= 72

£<= 60

Susisiekimo ministerija

 

Programos tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijai

 

Vertinimo kriterijaus kodas

Tikslo ir uždavinio Nr.

Vertinimo kriterijai

Siekiami rezultatai

Atsakingos institucijos

2011 metais

2017 metais

 

1.

1 prioriteto (saugus eismo dalyvių elgesys) 1 tikslo (užtikrinti eismo dalyvių švietimą saugaus eismo srityje):

 

 

 

 

1.1.

saugaus eismo švietimo priemonių įtaka, žinomumas ir prieinamumas (apklaustų respondentų, kurių elgesiui ar jų vaikų elgesiui turėjo įtakos saugaus eismo švietimo ar informavimo priemonės, dalis (procentais)

60

90

Švietimo ir mokslo ministerija, Susisiekimo ministerija, Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Policijos departamentas)

 

1.1.

1-ojo tikslo uždavinio (rengti saugaus eismo specialistus, mokytojus ir kelti jų kvalifikaciją):

 

 

 

 

1.1.1.

surengtų mokymų eismo inžinieriams skaičius (vienetais)

5

40

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Lietuvos automobilių kelių direkcija)

 

1.1.2.

surengtų tarptautinių ir (arba) nacionalinių renginių saugaus eismo klausimais skaičius (vienetais)

1

3

Susisiekimo ministerija

 

1.1.3.

surengtų mokymų saugaus eismo mokytojams skaičius (vienetais)

0

5

Švietimo ir mokslo ministerija

 

1.1.4.

surengtų mokymų eismo priežiūros specialistams skaičius (vienetais)

4

Policijos departamentas

 

1.2.

2-ojo tikslo uždavinio (švietimo įstaigose ugdyti vaikų saugaus eismo kultūros įgūdžius):

 

 

 

 

1.2.1.

švietimo įstaigų, aprūpintų saugaus eismo didaktine-mokomąja medžiaga, dalis (procentais)

100

Švietimo ir mokslo ministerija

 

1.2.2.

įrengtų saugaus eismo kabinetų ir (arba) saugaus eismo mokymo aikštelių skaičius (vienetais)

10

100

Švietimo ir mokslo ministerija

 

1.2.3.

policijos įstaigų, kuriose yra vaikų saugaus eismo (saugaus elgesio) klasės, skaičius (vienetais)

5

10

Policijos departamentas

 

1.2.4.

Lietuvos mokinių konkurso „Saugokime jaunas gyvybes keliuose“ dalyvių skaičius (per metus tūkst. vienetų)

30

50

Švietimo ir mokslo ministerija

 

1.3.

3-iojo tikslo uždavinio (šviesti visuomenę):

 

 

 

 

1.3.1.

nuolat atnaujinamos informacijos apie saugaus eismo būklę šaltinių skaičius internete, televizijoje, radijuje, spaudoje ir kita

431

500

Policijos departamentas

 

1.3.2.

informacinių leidinių apie saugaus eismo būklę tiražų skaičius (vienetais)

1

7

Lietuvos automobilių kelių direkcija

 

1.3.3.

kultūringą eismo dalyvių elgesį skatinančių saugaus eismo akcijų, kurioms buvo pasitelktos žiniasklaidos priemonės, skaičius (vienetais)

1

7

Susisiekimo ministerija

 

1.3.4.

prieš vairavimą apsvaigus nuo alkoholio, narkotikų ar kitų psichiką veikiančių medžiagų nukreiptų saugaus eismo akcijų, kurioms buvo pasitelktos žiniasklaidos priemonės, skaičius (vienetais)

1

7

Susisiekimo ministerija

 

1.3.5.

laikytis leidžiamo važiavimo greičio skatinančių saugaus eismo akcijų, kurioms buvo pasitelktos žiniasklaidos priemonės, skaičius (vienetais)

1

7

Susisiekimo ministerija

 

1.3.6.

informacijos apie automatinių greičio matuoklių paskirtį, teikiamą naudą ir stacionarių prietaisų vietas keliuose šaltiniai (interneto svetainės, žiniasklaida, informaciniai bukletai, palydovinės navigacijos įranga, kita)

2

4

Lietuvos automobilių kelių direkcija

 

1.3.7.

naudoti automobilio, motociklo, dviračio ar kitas saugos priemones (saugos diržus, šalmus, vaikiškas kėdutes ir kita) skatinančių saugaus eismo akcijų, kurioms buvo pasitelktos žiniasklaidos priemonės, skaičius (vienetais)

1

7

Susisiekimo ministerija

 

1.3.8.

surengtų saugaus eismo akcijų, kurių metu specialiais įrenginiais demonstruojama automobilio saugos priemonių nauda, skaičius (vienetais)

20

140

Susisiekimo ministerija

 

1.3.9.

naudoti šviesos atšvaitus ir dėvėti drabužius su šviesą atspindinčiais elementais skatinančių saugaus eismo akcijų, kurioms buvo pasitelktos žiniasklaidos priemonės, skaičius (vienetais)

1

7

Susisiekimo ministerija

 

1.4.

4-ojo tikslo uždavinio (gerinti vairuotojų mokymo kokybę):

 

 

 

 

1.4.1.

asmenų, iš pirmo karto išlaikiusių praktinį vairavimo įgūdžių egzaminą, dalis (procentais)

45

70

Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Valstybinė kelių transporto inspekcija)

 

1.4.2.

vairuotojų rengimo mokyklų patikrinimų skaičius (vienetais)

190

1 300

Valstybinė kelių transporto inspekcija

 

1.4.3.

vairavimo mokymui skirtų transporto priemonių patikrinimų skaičius (vienetais)

650

4 000

Valstybinė kelių transporto inspekcija

 

2.

1 prioriteto (saugus eismo dalyvių elgesys) 2 tikslo (užtikrinti eismo dalyvių kontrolę):

 

 

 

 

2.1.

surengtų saugaus eismo akcijų, kurių metu buvo aktyviau kontroliuojami eismo dalyviai, skaičius (vienetais)

57

475

Policijos departamentas

 

2.1.

1-ojo tikslo uždavinio (organizuoti eismo dalyvių kontrolę):

 

 

 

 

2.1.1.

policijos padalinių, aprūpintų šiuolaikinėmis eismo kontrolės priemonėmis, skaičius (vienetais)

11

11

Policijos departamentas

 

2.1.2.

policijos pareigūnų, išmokytų vairuoti tarnybines transporto priemones ekstremaliomis sąlygomis, skaičius (vienetais)

220

250

Policijos departamentas

 

2.1.3.

policijos pareigūnų, išmokytų atpažinti nuo narkotinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų apsvaigusius vairuotojus, skaičius (vienetais)

250

1 000

Policijos departamentas

 

2.2.

2-ojo tikslo uždavinio (vykdyti pavojingo ir chuliganiško elgesio kontrolę):

 

 

 

 

2.2.1.

surengtų saugaus eismo akcijų, kurių metu aktyviau kontroliuojami pavojingai ir chuliganiškai vairuojantys asmenys, skaičius (vienetais)

14

100

Policijos departamentas

 

2.3.

3-iojo tikslo uždavinio (vykdyti neblaivių eismo dalyvių kontrolę):

 

 

 

 

2.3.1.

surengtų saugaus eismo akcijų, kurių metu aktyviau kontroliuojami vairuotojai, apsvaigę nuo alkoholio, narkotikų ar kitų psichiką veikiančių medžiagų, skaičius (vienetais)

14

150

Policijos departamentas

 

2.4.

4-ojo tikslo uždavinio (vykdyti važiavimo greičio kontrolę):

 

 

 

 

2.4.1.

surengtų saugaus eismo akcijų, kurių metu aktyviau kontroliuojami leidžiamą važiavimo greitį viršijantys vairuotojai, skaičius (vienetais)

10

75

Policijos departamentas

 

2.5.

5-ojo tikslo uždavinio (vykdyti saugos priemonių naudojimo kontrolę):

 

 

 

 

2.5.1.

surengtų saugaus eismo akcijų, kurių metu aktyviau kontroliuojami eismo dalyviai, nenaudojantys automobilio, motociklo, dviračio ar kitų saugos priemonių, skaičius (vienetais)

14

100

Policijos departamentas

 

2.6.

6-ojo tikslo uždavinio (vykdyti šviesos atšvaitų naudojimo kontrolę):

 

 

 

 

2.6.1.

surengtų saugaus eismo akcijų, kurių metu aktyviau kontroliuojami eismo dalyviai, tamsiuoju paros metu nenaudojantys šviesos atšvaitų ar šviečiančių žibintų, nedėvintys drabužių su šviesą atspindinčiais elementais, skaičius (vienetais)

7

50

Policijos departamentas

 

2.7.

7-ojo tikslo uždavinio (vykdyti vairavimo ir poilsio režimo kontrolę):

 

 

 

 

2.7.1.

patikrinta vairuotojų, patenkančių į reglamento (EB) Nr. 561/2006 reguliavimo sritį, dirbtų dienų skaičius (vienetais)

86 357

604 500

Valstybinė kelių transporto inspekcija

 

3.

2 prioriteto (saugūs keliai) tikslo (didinti kelių infrastruktūros saugumą):

 

 

 

 

3.1.

palyginti su 2010 metais, sumažėjo „juodųjų dėmių“ (procentais)

10

50

Lietuvos automobilių kelių direkcija

 

3.1.

1-ojo tikslo uždavinio (didinti kelių infrastruktūros saugumą pėstiesiems ir dviratininkams):

 

 

 

 

3.1.1.

nutiesta ar rekonstruota pėsčiųjų ir (ar) dviračių takų valstybinės reikšmės keliuose (kilometrais)

10

70

Lietuvos automobilių kelių direkcija

 

3.1.2.

įrengtas valstybinės reikšmės kelių apšvietimas (kilometrais)

3

25

Lietuvos automobilių kelių direkcija

 

3.2.

2-ojo tikslo uždavinio (didinti kelių infrastruktūros saugumą vairuotojams ir keleiviams):

 

 

 

 

3.2.1.

rekonstruotų pavojingų sankryžų skaičius (vienetais)

5

40

Lietuvos automobilių kelių direkcija

 

3.2.2.

kelių ruožų, kur padidintas šalikelių saugumas, ilgis (kilometrais)

17

120

Lietuvos automobilių kelių direkcija

 

3.3.

3-iojo tikslo uždavinio (valdyti važiavimo greitį):

 

 

 

 

3.3.1.

valstybinės reikšmės keliuose įrengtų greičio mažinimo priemonių skaičius (vienetais)

42

300

Lietuvos automobilių kelių direkcija

 

3.3.2.

įrengtų sektorinių greičio matuoklių skaičius (vienetais)

10

Lietuvos automobilių kelių direkcija

 

3.4.

4-ojo tikslo uždavinio (mažinti avaringų ruožų ir „juodųjų dėmių“ skaičių):

 

 

 

 

3.4.1.

padidėjusio avaringumo ruožų ir „juodųjų dėmių“ valstybinės reikšmės keliuose nustatymas (kartais)

1

7

Lietuvos automobilių kelių direkcija

 

3.5.

5-ojo tikslo uždavinio (atlikti kelių infrastruktūros saugumo kontrolę):

 

 

 

 

3.5.1.

atliktų valstybinės reikšmės kelių saugumo auditų ir poveikio eismo saugumui vertinimų skaičius (vienetais)

50

360

Lietuvos automobilių kelių direkcija

 

3.5.2.

valstybinės reikšmės kelių, kuriuose atlikti saugumo patikrinimai (inspekcijos), ilgis (tūkst. kilometrų)

1,73

21,2

Lietuvos automobilių kelių direkcija

 

4.

3 prioriteto (saugios transporto priemonės) tikslo (didinti transporto priemonių saugumą):

 

 

 

 

4.1.

transporto priemonių, pirmos patikros metu atitikusių privalomosios techninės apžiūros reikalavimus, dalis (procentais)

45

70

Susisiekimo ministerija

 

4.1.

1-ojo tikslo uždavinio (atlikti transporto priemonių techninės būklės kontrolę):

 

 

 

 

4.1.1.

kokios įdiegtos privalomosios techninės apžiūros atlikimo kontrolės priemonės (apibūdinimas):

 

 

 

 

4.1.1.1.

sudarant galimybę kontroliuojančioms institucijoms stebėti privalomosios techninės apžiūros atlikimo procesą nuo transporto priemonės atvykimo iki išvykimo iš techninės apžiūros atlikimo vietos

 

 

 

 

4.1.1.2.

maksimaliai kompiuterizuojant techninės apžiūros technologinį procesą, pritaikant šiuolaikines informacines technologijas, pagerinant techninės apžiūros atlikimo kokybę ir maksimaliai sumažinant žmogiškąjį veiksnį darant sprendimus dėl transporto priemonės atitikties nustatytiems reikalavimams

 

 

 

 

4.1.2.

sujungiant techninės apžiūros informacinę sistemą su Vidaus reikalų ministerijos, Valstybinės kelių transporto inspekcijos, valstybės įmonės „Regitra“ ir kitų institucijų informacinėmis sistemomis (įgyvendintų priemonių dalis (procentais)

50

100

Valstybinė kelių transporto inspekcija

 

4.1.3.

kiek įsigyta transporto priemonių techninei būklei keliuose tikrinti pritaikytos įrangos (vienetais)

15

Valstybinė kelių transporto inspekcija

 

4.1.4.

keliuose atliktų transporto priemonių techninės būklės patikrinimų skaičius (tūkst. vienetų)

71

500

Policijos departamentas, Valstybinė kelių transporto inspekcija

 

4.1.5.

patikrintų tachografų dirbtuvių skaičius (vienetais)

12

90

Valstybinė kelių transporto inspekcija

 

4.1.6.

įrenginių ir prietaisų, galinčių turėti neigiamos įtakos tachografo veikimui, paieškų skaičius (vienetais)

90

630

Valstybinė kelių transporto inspekcija

 

4.1.7.

pasvertų sunkiasvorių ir išmatuotų didelių gabaritų transporto priemonių skaičius (vienetais)

2 271

15 900

Valstybinė kelių transporto inspekcija

 

4.2.

2-ojo tikslo uždavinio (didinti saugesnių automobilių skaičių):

 

 

 

 

4.2.1.

vidutinis transporto priemonių amžius (metais)

15

11

Susisiekimo ministerija

 

4.2.2.

Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biuro prevencijos fondo dalis, skiriama saugaus eismo priemonėms finansuoti (procentais)

0,1

3

Transporto priemonių draudikų biuras

 

5.

4 prioriteto (greita ir kokybiška pagalba eismo dalyviams) tikslo (užtikrinti greitą ir kokybišką pagalbą nukentėjusiesiems):

 

 

 

 

5.1.

eismo įvykiuose žuvusių asmenų skaičius, tenkantis 100 sužeistųjų eismo įvykių metu (eismo dalyvių skaičius)

7

5

Sveikatos apsaugos ministerija, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas)

 

5.1.

1-ojo tikslo uždavinio (tobulinti gelbėjimo tarnybų darbą keliuose):

 

 

 

 

5.1.1.

surengtų mokymų gelbėjimo darbams keliuose atlikti skaičius (vienetais)

6

45

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas

 

5.1.2.

mokymuose dalyvavusių gelbėtojų skaičius (vienetais)

64

450

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas

 

5.1.3.

kiek įsigyta gelbėjimo įrangos komplektų (vienetais)

5

55

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas

 

5.1.4.

kiek įsigyta specialių gelbėjimo automobilių (vienetais)

1

12

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas

 

5.2.

2-ojo tikslo uždavinio (tobulinti medicinos tarnybų darbą keliuose):

 

 

 

 

5.2.1.

vidutinis greitosios medicinos pagalbos automobilių amžius (metais)

10

7

Sveikatos apsaugos ministerija

 

6.

5 prioriteto (šiuolaikiškos informacinės technologijos) tikslo (tobulinti eismo duomenų valdymą):

 

 

 

 

6.1.

eismo duomenų šaltinių, greitai pasiekiamų visoms suinteresuotoms institucijoms, dalis (procentais)

50

100

Lietuvos automobilių kelių direkcija, Policijos departamentas, Valstybinė kelių transporto inspekcija

 

6.1.

1-ojo tikslo uždavinio (tobulinti saugaus eismo duomenų surinkimo ir pateikimo procesą):

 

 

 

 

6.1.1.

kuriame iš 5 etapų yra kelių transporto įmonių registro kūrimas (1 – parengta informacinės sistemos dokumentacija; 2 – informacinė sistema kuriama; 3 – informacinė sistema diegiama; 4 – vyksta informacinės sistemos bandomoji eksploatacija; 5 – informacinė sistema naudojama)

2

5

Valstybinė kelių transporto inspekcija

 

6.1.2.

eismo įvykių vietų, nustatytų (apibūdintų) naudojant palydovinės navigacijos sistemą, dalis (procentais)

20

Policijos departamentas

 

6.2.

2-ojo tikslo uždavinio (diegti ir plėtoti intelektines transporto sistemas (ITS):

 

 

 

 

6.2.1.

kelių oro sąlygų informacinės sistemos ir stacionarių automatinių greičio matuoklių sistemos veikimo pajėgumai (procentais)

80

100

Lietuvos automobilių kelių direkcija

 

6.2.2.

eismo informacinės sistemos ir greičio valdymo ir perspėjimo elektroniniais kelio ženklais sistemos plėtros lygis (procentais)

20

80

Lietuvos automobilių kelių direkcija

 

_________________