LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL KOMPLEKSINIO SOCIALINĖS PEDAGOGIKOS TEORIJOS IR METODIKOS ŽINIŲ KURSO APRAŠO PATVIRTINIMO
2009 m. kovo 4 d. Nr. ISAK-434
Vilnius
Įgyvendindamas Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. lapkričio 24 d. įsakymu Nr. ISAK-3216 (Žin., 2008, Nr. 142-5669), 15.4 punktą:
1. Tvirtinu Kompleksinį socialinės pedagogikos teorijos ir metodikos žinių kurso aprašą (pridedama).
2. Rekomenduoju aukštųjų mokyklų tęstinių studijų institutams/centrams, kitoms švietimo pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai įstaigoms organizuoti kvalifikacijos tobulinimo renginius pagal šio įsakymo 1 punktu patvirtinto kurso aprašą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2009 kovo 4 d.
įsakymu Nr. ISAK-434
KOMPLEKSINIS SOCIALINĖS PEDAGOGIKOS TEORIJOS IR METODIKOS ŽINIŲ KURSO APRAŠAS
1. Kompleksinis socialinės pedagogikos teorijos ir metodikos žinių kursas (toliau – kursas) skirtas asmenims, dirbantiems socialiniais pedagogais, bet neturintiems socialinio pedagogo ar socialinio darbuotojo ir pedagogo kvalifikacijų.
2. Kurso tikslas – sudaryti sąlygas asmenims įgyti socialinės pedagogikos teorijos ir metodikos žinių ir gebėjimų.
3. Kurso planas (turinys):
Temos pavadinimas |
Teorinių valandų skaičius |
Praktinio ir savarankiško darbo valandų skaičius |
Iš viso |
3.1. Socialinės pedagogikos ir psichologijos pagrindai: 3.1.1. Socialinė pedagogika ir socialinis darbas kaip mokslas socialinių mokslų sistemoje; 3.1.2. Lietuvos socialinės politikos bei vaiko gerovės politikos tendencijos ir aktualijos; 3.1.3. Socialinio pedagogo ir socialinio darbuotojo profesinė kompetencija, veiklos sritys, profesiniai vaidmenys; 3.1.4. Individualios socialinio pedagogo programos rengimas siekiant vaikų socializacijos realizavimo; 3.1.5. Profesionalų grupės veikimo instituciniu lygmeniu pagrindai. Tarpinstitucinių tinklų kūrimas, valdymas; 3.1.6. Bendravimo psichologija: aktyvus ir pasyvus klausymasis, klausymosi barjerai, žodinis ir nežodinis bendravimas; 3.1.7. Tarpasmeniniai santykiai grupėse. Konfliktų sprendimo strategijos. |
16 |
24 |
40 |
3.2. Socialinio konsultavimo teorija ir praktika: 3.2.1. Konsultantas ir jo komunikacijos ypatumai. Pagalbos teikimo įgūdžiai; 3.2.2. Konsultavimo erdvė, emociniai komponentai, laiko paskirstymas; 3.2.3. Konsultavimo etapai: problemos tyrimas, identifikavimas, alternatyvų paieška, planavimas, veikla, grįžtamasis ryšys; 3.2.4. Šeimos konsultavimo teorijos. Poveikio šeimai metodai. Grupinio konsultavimo privalumai ir trūkumai; 3.2.5. Profesinio informavimo padėtis ir organizavimas Lietuvoje; 3.2.6. Profesijos pasirinkimo procesas. Profesiograma, jos struktūra bei sudarymo principai; 3.2.7. Socializacijos ypatumai ir pagalbos strategijos. |
12 |
28 |
40 |
3.3. Socialinio ugdymo metodika: 3.3.1. Ugdytinių pažinimo svarba ir galimybės. Ugdymo individualizavimas; 3.3.2. Socialinės pedagoginės veiklos planavimo būdai ir ypatumai; 3.3.3. Socialinio darbo grupėje ir bendruomenėje organizavimas. Įvairių metodų analizė; 3.3.4. Žaidimas kaip socialinės pagalbos priemonė. Žaidimų kūrimas; 3.3.5. Socialinių projektų rengimas ir realizavimas. Projekto paraiška ir jos rengimas. |
12 |
28 |
40 |
5. Kompleksinio socialinės pedagogikos teorijos ir metodikos žinių kurso kvalifikacijos tobulinimo programa rengiama ir akredituojama Mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacijos tobulinimo programų akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. ISAK-2275 (Žin., 2007, Nr. 125-5124), nustatyta tvarka.