AUDITO IR APSKAITOS TARNYBOS DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL APELIACIJŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO TAISYKLIŲ TVIRTINIMO
2010 m. gegužės 7 d. Nr. VAA-34
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos audito įstatymo (Žin., 1999, Nr. 59-1916; 2008, Nr. 82-3233) 11 straipsnio 12 dalimi ir 28 straipsnio 3 dalimi, viešosios įstaigos Audito ir apskaitos tarnybos įstatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2007 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. 1K-268 (Žin., 2008, Nr. 99-3832), 28.7 punktu:
2. pripažįstu netekusiais galios:
2.1. viešosios įstaigos Audito ir apskaitos tarnybos direktoriaus 2009 m. vasario 26 d. įsakymą Nr. VAA-2 „Dėl Apeliacijų ir skundų nagrinėjimo taisyklių patvirtinimo“;
2.2. viešosios įstaigos Audito ir apskaitos tarnybos direktoriaus 2009 m. liepos 3 d. įsakymą Nr. VAA-20 „Dėl Apeliacijų ir skundų nagrinėjimo taisyklių pakeitimo“;
PATVIRTINTA
Viešosios įstaigos Audito ir
apskaitos tarnybos direktoriaus
2010 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. VAA-34
APELIACIJŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Apeliacijų ir skundų nagrinėjimo taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja apeliacijų ir skundų, susijusių su auditorių ir audito įmonių viešąja priežiūra, pateikimo viešajai įstaigai Audito ir apskaitos tarnybai (toliau – įstaiga), jų nagrinėjimo ir sprendimų dėl jų priėmimo tvarką.
II. APELIACIJŲ IR SKUNDŲ PATEIKIMAS
4. Pagal šias taisykles nagrinėjama:
4.1. Auditorių padėjėjų, neišlaikiusių kvalifikacinių auditoriaus egzaminų ir nesutikusių su jų įvertinimu, apeliacijos.
4.2. Auditorių padėjėjų skundai dėl Lietuvos auditorių rūmų (toliau – Auditorių rūmai) atsisakymo netikrinti teorinių žinių iš Audito įstatyme išvardytų sričių.
5. Apeliacijos ir skundai (toliau – skundai) įstaigai pateikiami raštu Lietuvos Respublikos valstybine kalba.
6. Skunde turi būti nurodyta:
7. Kartu su skundu turi būti pateikiami dokumentai ir kita informacija, pagrindžiantys skunde dėstomas aplinkybes. Jei pareiškėjas negali pateikti tokių dokumentų ir informacijos, jis skunde turi nurodyti instituciją, kuri turi šiuos dokumentus ir kitą informaciją.
9. Nagrinėjami tik tie skundai, kurie parašyti tvarkingai ir įskaitomai. Neįskaitomi, nesuprantamai išdėstyti skundai nenagrinėjami ir per 5 darbo dienas grąžinami pareiškėjui, nurodant grąžinimo priežastį.
10. Nenagrinėjami skundai, kurie yra priskirtini kitų institucijų kompetencijai. Toks skundas per 5 darbo dienas persiunčiamas kompetentingai institucijai apie tai informuojant pareiškėją.
11. Auditorių padėjėjai ir auditoriai 4.1, 4.2 ir 4.3 papunkčiuose nurodytus skundus įstaigai gali teikti ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo pranešimo apie atitinkamo sprendimo priėmimą įteikimo dienos.
III. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
13. Gautus skundus užregistruoja atsakingas įstaigos darbuotojas ir pateikia įstaigos direktoriui, kuris skiria už skundo nagrinėjimą atsakingą įstaigos darbuotoją.
14. Jeigu pareiškėjas kartu su skundu nepateikia visų skundo išnagrinėjimui reikalingų dokumentų ir kitų įrodymų arba reikia patikslinti skunde išdėstytas aplinkybes, nagrinėjantis skundą įstaigos darbuotojas kreipiasi į atsakingą instituciją dėl dokumentų ar kitos informacijos, reikalingų tinkamai išnagrinėti skunde išdėstytas aplinkybes, gavimo.
15. Skundas turi būti išnagrinėjamas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jo gavimo dienos, 14 punkte nurodytu atveju – per 20 darbo dienų nuo visų su skundo nagrinėjimu susijusių dokumentų ar informacijos gavimo dienos.
16. Skundo nagrinėjimas nutraukiamas:
17. Jei skundo nagrinėjimas yra nutraukiamas, pareiškėjas turi būti informuojamas per 5 darbo dienas.
18. Įstaiga turi teisę kreiptis:
18.1. į auditorių ar auditoriaus padėjėją prašydama išsamiau paaiškinti tam tikras skunde išdėstytas aplinkybes ar pateikti papildomus dokumentus ar informaciją;
18.3. į kitas institucijas, turinčias skundo nagrinėjimui reikalingų dokumentų ar kitos susijusios informacijos;
19. Jei institucija, į kurią kreiptasi, nepateikia skundui išnagrinėti reikalingų dokumentų ar kitos susijusios informacijos per 10 darbo dienų, pareiškėjas informuojamas, kad skundo nagrinėjimas atidėtas. Skundas pradedamas nagrinėti, kai gaunami reikalingi dokumentai ar kita susijusi informacija.
20. Sprendimo projektą dėl skundo išnagrinėjimo rezultatų rengia už skundo išnagrinėjimą atsakingas darbuotojas, sprendimo projektas turi būti suderintas su Audito priežiūros padalinio vadovu.
21. Sprendimo projektas turi būti derinamas su Audito priežiūros komitetu. Audito priežiūros komiteto sprendimo išvada nėra privaloma, tačiau priimant kitokį sprendimą nei Audito priežiūros komiteto siūlomas, jis turi būti motyvuotas.
22. Sprendimo projektą nagrinėjant Audito priežiūros komitete, į posėdį gali būti kviečiami pareiškėjas, Auditorių rūmų atstovai, taip pat nepriklausomi ekspertai.
24. Sprendimas 4.1 papunkčio atveju gali būti:
24.1. patenkinti arba iš dalies patenkinti apeliaciją ir Auditorių rūmams nurodyti naują kvalifikacinio egzamino balą;
25. Sprendimas 4.2 papunkčio atveju gali būti:
25.1. patenkinti arba iš dalies patenkinti skundą ir Auditorių rūmams nurodyti netikrinti žinių iš atskirų sričių;
26. Sprendimas 4.3 papunkčio atveju gali būti:
26.1. patenkinti arba iš dalies patenkinti skundą ir nurodyti Auditorių rūmams įskaityti auditoriaus kitose organizacijose išklausytų lygiaverčių profesinės kvalifikacijos tobulinimo kursų laiką į Audito įstatyme nustatytą privalomą kvalifikacijos kėlimo laiką;
IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS