LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2005 M. GEGUŽĖS 9 D. ĮSAKYMO NR. ISAK-797 „DĖL MOKSLO IR TECHNOLOGIJŲ POPULIARINIMO LIETUVOJE STRATEGIJOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2005 m. lapkričio 18 d. Nr. ISAK-2321

Vilnius

 

1. Pakeičiu Mokslo ir technologijų populiarinimo Lietuvoje strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gegužės 9 d. įsakymu Nr. ISAK-797 „Dėl Mokslo ir technologijų populiarinimo Lietuvoje strategijos patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 61-2170) priedą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatau, kad lėšos šio įsakymo 1 punkte nurodytos Mokslo ir technologijų populiarinimo Lietuvoje strategijos priemonių vykdymui skiriamos atskirais švietimo ir mokslo ministro įsakymais.

 

 

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                                     REMIGIJUS MOTUZAS

 

 

Mokslo ir technologijų populiarinimo Lietuvoje

strategijos priedas

 

MOKSLO IR TECHNOLOGIJŲ POPULIARINIMO LIETUVOJE STRATEGIJOS ĮGYVENDINIMO PLANAS 2005–2006 M.

 

Mokslo ir technologijų populiarinimo Lietuvoje strategijoje (toliau vadinama – Strategija) akcentuojama, kad svarbiausia ir daugiausia dėmesio reikalaujanti yra informacijos pernešėjų grupė, kadangi pirmiausia nuo jos pasiruošimo, iniciatyvų ir veiklumo priklauso strategijos įgyvendinimo sėkmė ir kokybė tiek trumpu, tiek ilgu laikotarpiu bei kitų tikslinių grupių įtraukimas. Todėl Strategijos įgyvendinimo plane 2005–2006 m. nurodytose priemonėse pagrindinis dėmesys skiriamas būtent informacijos pernešėjų grupei.

 

Priemonių aprašymas

 

Eil. Nr.

Plano etapo pavadinimas

Priemonių aprašymas

Įgyvendinimo terminas

Vykdančios institucijos

1.

Mokytojų ir pedagogų mokslo ir technologijų populiarinimo Lietuvoje (toliau vadinama -populiarinimas) gebėjimų ugdymas

Mokymų mokytojams ir pedagogams apie mokslo ir technologijų pasiekimų sklaidą vaikams, mokykliniam jaunimui ir studentams organizavimas.

2006 m. III–IV ketv.

Institucijos, atrinktos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos (toliau vadinama – ŠMM) inicijuojamo konkurso veiklai vykdyti būdu.

1.1.

1.2.

Vaizdinių/demonstracinių ir kitų populiarinimo priemonių kūrimas ir plėtra.

2006 m. III–IV ketv.

Institucijos/asmenys, atrinkto s/atrinkti ŠMM inicijuojamo konkurso veiklai vykdyti būdu.

2.

Mokslininkų ir kitų tyrėjų populiarinimo gebėjimų ugdymas

Parengti mokslininkams ir kitiems tyrėjams ir jiems perduoti naudojimui vieningą (standartizuotą ir visiems tyrėjams rekomenduojamą) internetinio puslapio valdymo sistemą kuri įgalintų juos lengvai susikurti ir valdyti savo asmeninius puslapius, nuolatos pateikti ir atnaujinti mokslinę ir mokslo populiarinimo informaciją.

2006 m. I–II ketv.

Institucijos, atrinktos ŠMM inicijuojamo konkurso veiklai vykdyti būdu.

2.1.

2.2.

Populiarinimo darbų konkursai.

2005 m. II–III ketv.

2006 m. II–III ketv.

Tyrėjai, atrinkti ŠMM inicijuojamo konkurso veiklai vykdyti būdu.

3.

Populiarinimą vykdančių institucijų veiklos koordinavimas ir integravimas

Apskritųjų diskusijų stalų su populiarinimo vykdančiomis institucijomis ir socialiniais partneriais organizavimas: šių institucijų darbo koordinavimo ir integravimo galimybių aptarimas

Iki 2006 m. I ketv.

ŠMM

3.1.

3.2.

Populiarinimo koordinavimo įrankių sukūrimas:

 

 

a) populiarinimą vykdančių institucijų ir socialinių partnerių tinklo sukūrimas;

a) iki 2006 m. III ketv.;

a) ŠMM;

b) populiarinimo koordinavimo interneto vartų sukūrimas ir administravimas.

b) iki 2006 m. IV ketv.

b) institucijos, atrinktos ŠMM inicijuojamo konkurso veiklai vykdyti būdu.

3.3.

Institucijos, koordinuosiančios populiarinimą, struktūros, įgaliojimų, nuostatų, darbo standartų parengimas, biudžeto principų suformulavimas, pajamų šaltinių numatymas, detalios disponavimo biudžetu tvarkos parengimas.

Iki 2006 m. IV ketv.

ŠMM, institucijos, atrinktos ŠMM inicijuojamo konkurso veiklai vykdyti būdu.

4.

Socialinių partnerių įtraukimas

Mokymų, kaip perduoti MiT žinias tikslinėms socialinių partnerių auditorijoms, organizavimas.

2006 m. II–III ketv.

Institucijos, atrinktos ŠMM inicijuojamo konkurso veiklai vykdyti būdu.

4.1.

4.2.

Populiarinimo propagandinė veikla: a) socialinių partnerių integravimui, b) populiarinimą vykdančių organizacijų tinklo bei bendradarbiavimo ryšių stiprinimui, c) socialinių partnerių vykdomam populiarinimui sustiprinti.

2006 m. III ketv.–2006 m. IV ketv.

ŠMM, Institucijos, atrinktos ŠMM inicijuojamo konkurso veiklai vykdyti būdu.

4.3.

Populiarinimo festivaliai, stovyklos, ekskursijos, kiti renginiai.

2005 m. III–IV ketv.,

2006 m. III–IV ketv.

Institucijos, atrinktos ŠMM inicijuojamo konkurso veiklai vykdyti būdu.

4.4.

Paroda „Mokslas 2006“

2006 m. I–II ketv.

ŠMM

5.

Visuomenės informavimo priemonių įtraukimas

TV ir radijo laidų iniciatyvų, kuriant populiarinimo turinį, rėmimas – parama veiklai, matomumo (eterio laiko) įsigijimo dalinis finansavimas.

2005 m II–IV ketv.

2006 m. I ketv.

Institucijos, atrinktos ŠMM inicijuojamo konkurso veiklai vykdyti būdu.

5.1.

5.2.

Spaudos ir interneto iniciatyvų kuriant populiarinimo turinį rėmimas – parama veiklai, matomumo (spaudos ploto, kt.) įsigijimo dalinis finansavimas.

2005 m. II–III ketv.,

2006 m. II–III ketv.

Institucijos, atrinktos ŠMM inicijuojamo konkurso veiklai vykdyti būdu.

5.3.

Mokymai visuomenės informavimo priemonių atstovams, kaip perimti MiT žinias, kaip jas populiarinti, kaip išsaugoti MiT žinių tikslumą jas pateikiant populiaria forma.

2006 m. II–IV ketv.

Institucijos, atrinktos ŠMM inicijuojamo konkurso veiklai vykdyti būdu.

6.

Pasirengimas 2007–2008 m. strategijos įgyvendinimo planui

Lietuvos mokslo muziejaus koncepcijos parengimas.

2006 m. I–IV ketv.

ŠMM

6.1.

6.2.

Strategijos įgyvendinimo plano 2007-2008 m. parengimas.

2006 m. III–IV ketv.

ŠMM

 

______________