LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL NEAKIVAIZDINIO MOKYMOSI TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2007 m. rugpjūčio 31 d. Nr. ISAK-1757
Vilnius
Įgyvendindama Mokymosi visą gyvenimą užtikrinimo strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. ISAK-433/A1-83 (Žin., 2004, Nr. 56-1957), 1 priedo 2.2 punktą:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2007 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu
Nr. ISAK-1757
NEAKIVAIZDINIO MOKYMOSI TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Neakivaizdinio mokymosi tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja neakivaizdinio mokymosi organizavimo pagal suaugusiųjų pradinio, suaugusiųjų pagrindinio ir suaugusiųjų vidurinio ugdymo programas šias ugdymo programas vykdančiose mokyklose tvarką.
2. Tvarkoje naudojamos sąvokos:
Grupinė konsultacija – mokymosi veikla, kai visa klasė kartu su mokytoju analizuoja sunkiau suprantamas dalyko programos temas.
Individuali konsultacija – mokymosi veikla, kai mokinys su mokytoju analizuoja jam savarankiškai mokantis kilusius klausimus.
Įskaita – neakivaizdine forma besimokančiųjų mokinių mokymosi pasiekimų patikrinimo forma.
Neakivaizdinis suaugusiųjų mokymasis – mokymosi forma, susidedanti iš individualių, grupinių, nuotolinių konsultacijų ir įskaitų.
Nuotolinė konsultacija – mokymosi veikla, organizuojama naudojantis virtualiomis mokymosi aplinkomis, elektroniniu paštu ar internetinės telefonijos programomis.
Virtuali mokymosi aplinka – tai kompiuterių tinklais ir kitomis informacinėmis komunikacinėmis technologijomis pagrįsta informacinė ugdymo sistema, kurioje vyksta mokymosi procesas ir mokinių bei mokytojų sąveika, yra galimybės kurti ir naudoti įvairius mokymosi scenarijus ir metodus.
Kitos šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) ir kituose švietimą reglamentuojančiuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
II. PRIĖMIMO MOKYTIS TVARKA
3. Neakivaizdinę mokymosi formą gali pasirinkti mokiniai, besimokantys nuosekliuoju arba moduliniu būdu.
5. Asmuo, siekiantis mokytis neakivaizdžiai (toliau – asmuo), pasirinktos mokyklos direktoriui pateikia:
5.1. prašymą su nuorodomis, kuriuo mokymosi būdu (nuosekliuoju ar moduliniu), pagal kokią ugdymo programą ir kurioje klasėje norėtų mokytis;
7. Mokymo sutartyje dėl neakivaizdinio mokymosi aptariama:
8. Abu sutarties egzempliorius pasirašo mokyklos direktorius ir prašymo pateikėjas. Vienas sutarties egzempliorius įteikiamas prašymą pateikusiam asmeniui, kitas segamas į asmens bylą.
III. NEAKIVAIZDINIO MOKYMOSI ORGANIZAVIMAS
11. Neakivaizdinis mokymas gali būti organizuojamas individualių, grupinių arba nuotolinių konsultacijų forma.
12. Neakivaizdinio mokymo klasės ugdymo planas sudaromas vadovaujantis Bendraisiais ugdymo planais, kuriuose nustatytas privalomųjų savaitinių pamokų ir įskaitų skaičius.
13. Nuotolinės konsultacijos gali sudaryti 1/3 visų neakivaizdiniu būdu besimokančiojo mokinio konsultacijų.
14. Neįgaliems asmenims pageidaujant, visos jų neakivaizdinio mokymosi konsultacijos gali būti nuotolinės.
15. Dalyko mokytojas iki rugsėjo 1 d. (sausio l5 d.) sudaro teminį konsultacijų planą, direktoriaus pavaduotojas – individualių, grupinių, nuotolinių konsultacijų, įskaitų tvarkaraščius, tvirtinamus mokyklos direktoriaus.
16. Grupines konsultacijas mokykla skirsto savo nuožiūra ir jas įrašo į mokyklos ugdymo planą.
16.1. Grupinės konsultacijos gali būti organizuojamos vienos, kelių dienų, savaitės (5 dienų), dviejų savaičių (10 dienų) sesijos forma.
16.2. Atsižvelgiant į mokinių poreikius ir mokyklos galimybes, grupinės konsultacijos gali būti organizuojamos jiems patogiu savaitės, dienos metu.
16.3. Grupinių konsultacijų metu aiškinama sudėtingesnė dalyko teorinė medžiaga, atliekami laboratoriniai ir praktikos darbai.
16.4. Grupinių konsultacijų metu kontroliniai darbai ar įskaitos neorganizuojami, mokinių žinios nevertinamos.
17. Individualios konsultacijos organizuojamos tarpsesiniu laikotarpiu, kai nevyksta grupinės konsultacijos.
17.2. Individualių konsultacijų skaičių ir jo paskirstymą atskiriems dalykams tvirtina mokyklos direktorius.
18. Nuotolinėms konsultacijoms gali būti panaudotos individualioms arba grupinėms konsultacijoms skirtos valandos, nustatytos Bendruosiuose ugdymo planuose.
18.2. Nuotolinių konsultacijų metu laboratoriniai ir praktikos darbai neatliekami, kontroliniai darbai ir įskaitos neorganizuojami, mokinių žinios nevertinamos.
18.3. Nuotolinės konsultacijos gali būti organizuojamos grupinių konsultacijų sesijos metu arba tarpsesiniu laikotarpiu.
19. Mokinių neakivaizdinio mokymosi pasiekimai vertinami pusmečiais, įskaitų forma.
20. Neakivaizdinio mokymosi apskaita vykdoma pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo dienyne ir vidurinio ugdymo mokytojo dienyne, vadovaujantis dienynų paaiškinimais.
21. Dienyne žymima:
21.2. nuotolinių konsultacijų lankomumas apskaitomas pagal prisijungimo prie virtualiųjų mokymosi aplinkų, elektroninio pašto ar internetinės telefonijos programų duomenis;
22. Mokiniui, baigusiam tam tikrą ugdymo programą, asmeniui, turinčiam brandos atestatą, mokyklos direktorius išduoda švietimo ir mokslo ministro tvarka nustatytos formos dokumentą.
IV. APMOKĖJIMAS
24. Neakivaizdinį mokymąsi organizuojančiai mokyklai skiriama tikslinės dotacijos mokinio krepšeliui formuoti dalis, atitinkanti tos klasės ugdymo programos ir neakivaizdinio mokymo konsultacijų skaičiaus santykį (proporciją).
25. Už darbą su neakivaizdinio mokymo klasėmis, vadovavimą šioms klasėms, metodinę veiklą apmokama švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.