LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL NEAKIVAIZDINIO MOKYMOSI TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2007 m. rugpjūčio 31 d. Nr. ISAK-1757

Vilnius

 

Įgyvendindama Mokymosi visą gyvenimą užtikrinimo strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. ISAK-433/A1-83 (Žin., 2004, Nr. 56-1957), 1 priedo 2.2 punktą:

tvirtinu Neakivaizdinio mokymosi tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRĖ                                                            ROMA ŽAKAITIENĖ

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro 2007 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu

Nr. ISAK-1757

 

NEAKIVAIZDINIO MOKYMOSI TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Neakivaizdinio mokymosi tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja neakivaizdinio mokymosi organizavimo pagal suaugusiųjų pradinio, suaugusiųjų pagrindinio ir suaugusiųjų vidurinio ugdymo programas šias ugdymo programas vykdančiose mokyklose tvarką.

2. Tvarkoje naudojamos sąvokos:

Grupinė konsultacija – mokymosi veikla, kai visa klasė kartu su mokytoju analizuoja sunkiau suprantamas dalyko programos temas.

Individuali konsultacija – mokymosi veikla, kai mokinys su mokytoju analizuoja jam savarankiškai mokantis kilusius klausimus.

Įskaita – neakivaizdine forma besimokančiųjų mokinių mokymosi pasiekimų patikrinimo forma.

Neakivaizdinis suaugusiųjų mokymasis – mokymosi forma, susidedanti iš individualių, grupinių, nuotolinių konsultacijų ir įskaitų.

Nuotolinė konsultacija – mokymosi veikla, organizuojama naudojantis virtualiomis mokymosi aplinkomis, elektroniniu paštu ar internetinės telefonijos programomis.

Virtuali mokymosi aplinka – tai kompiuterių tinklais ir kitomis informacinėmis komunikacinėmis technologijomis pagrįsta informacinė ugdymo sistema, kurioje vyksta mokymosi procesas ir mokinių bei mokytojų sąveika, yra galimybės kurti ir naudoti įvairius mokymosi scenarijus ir metodus.

Kitos šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) ir kituose švietimą reglamentuojančiuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II. PRIĖMIMO MOKYTIS TVARKA

 

3. Neakivaizdinę mokymosi formą gali pasirinkti mokiniai, besimokantys nuosekliuoju arba moduliniu būdu.

4. Neakivaizdinio mokymosi klasės gali būti komplektuojamos kelis kartus per mokslo metus.

5. Asmuo, siekiantis mokytis neakivaizdžiai (toliau – asmuo), pasirinktos mokyklos direktoriui pateikia:

5.1. prašymą su nuorodomis, kuriuo mokymosi būdu (nuosekliuoju ar moduliniu), pagal kokią ugdymo programą ir kurioje klasėje norėtų mokytis;

5.2. dokumentą, patvirtinantį ugdymosi rezultatus ar įgytą išsilavinimą;

5.3. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą su nuotrauka.

6. Mokyklos direktorius ir siekiantis mokytis asmuo sudaro mokymosi sutartį vieneriems metams.

7. Mokymo sutartyje dėl neakivaizdinio mokymosi aptariama:

7.1. ugdymo programa, į kurią asmuo priimamas mokytis;

7.2. mokymosi būdas (nuoseklusis ar modulinis), kurį mokinys pasirenka mokytis neakivaizdžiai;

7.3. naudojimosi vadovėliais, biblioteka ir kitomis mokymo priemonėmis sąlygos;

7.4. kiti mokyklos ir asmens įsipareigojimai;

7.5. įsipareigojimų nevykdymo pasekmės.

8. Abu sutarties egzempliorius pasirašo mokyklos direktorius ir prašymo pateikėjas. Vienas sutarties egzempliorius įteikiamas prašymą pateikusiam asmeniui, kitas segamas į asmens bylą.

9. Sudarius sutartį, asmuo, jeigu jis nėra tos mokyklos mokinys, įtraukiamas į mokyklos abėcėlinę knygą, formuojama jo asmens byla.

 

III. NEAKIVAIZDINIO MOKYMOSI ORGANIZAVIMAS

 

10. Mokinių skaičių neakivaizdinio mokymo klasėje nustato steigėjas.

11. Neakivaizdinis mokymas gali būti organizuojamas individualių, grupinių arba nuotolinių konsultacijų forma.

12. Neakivaizdinio mokymo klasės ugdymo planas sudaromas vadovaujantis Bendraisiais ugdymo planais, kuriuose nustatytas privalomųjų savaitinių pamokų ir įskaitų skaičius.

13. Nuotolinės konsultacijos gali sudaryti 1/3 visų neakivaizdiniu būdu besimokančiojo mokinio konsultacijų.

14. Neįgaliems asmenims pageidaujant, visos jų neakivaizdinio mokymosi konsultacijos gali būti nuotolinės.

15. Dalyko mokytojas iki rugsėjo 1 d. (sausio l5 d.) sudaro teminį konsultacijų planą, direktoriaus pavaduotojas – individualių, grupinių, nuotolinių konsultacijų, įskaitų tvarkaraščius, tvirtinamus mokyklos direktoriaus.

16. Grupines konsultacijas mokykla skirsto savo nuožiūra ir jas įrašo į mokyklos ugdymo planą.

16.1. Grupinės konsultacijos gali būti organizuojamos vienos, kelių dienų, savaitės (5 dienų), dviejų savaičių (10 dienų) sesijos forma.

16.2. Atsižvelgiant į mokinių poreikius ir mokyklos galimybes, grupinės konsultacijos gali būti organizuojamos jiems patogiu savaitės, dienos metu.

16.3. Grupinių konsultacijų metu aiškinama sudėtingesnė dalyko teorinė medžiaga, atliekami laboratoriniai ir praktikos darbai.

16.4. Grupinių konsultacijų metu kontroliniai darbai ar įskaitos neorganizuojami, mokinių žinios nevertinamos.

16.5. Pirmosios sesijos metu dalykų mokytojai informuoja mokinius apie ugdymo turinį bei jo išdėstymą, suderina individualių konsultacijų laiką, paskelbia įskaitoms laikyti reikalingą medžiagą ir jų datas.

17. Individualios konsultacijos organizuojamos tarpsesiniu laikotarpiu, kai nevyksta grupinės konsultacijos.

17.1. Individualiam darbui skirtas valandų skaičius nustatytas Bendruosiuose ugdymo planuose.

17.2. Individualių konsultacijų skaičių ir jo paskirstymą atskiriems dalykams tvirtina mokyklos direktorius.

17.3. Mokytojai individualių konsultacijų valandų skaičių išdėsto mėnesiais, mokiniams patogiu metu, laikydamiesi ugdymo plane nustatyto savaitinių valandų skaičiaus.

18. Nuotolinėms konsultacijoms gali būti panaudotos individualioms arba grupinėms konsultacijoms skirtos valandos, nustatytos Bendruosiuose ugdymo planuose.

18.1. Nuotolinės konsultacijos organizuojamos pagal iš anksto patvirtintą tvarkaraštį.

18.2. Nuotolinių konsultacijų metu laboratoriniai ir praktikos darbai neatliekami, kontroliniai darbai ir įskaitos neorganizuojami, mokinių žinios nevertinamos.

18.3. Nuotolinės konsultacijos gali būti organizuojamos grupinių konsultacijų sesijos metu arba tarpsesiniu laikotarpiu.

18.4. Nuotolinės konsultacijos mokiniams teikiamos naudojantis virtualiomis mokymosi aplinkomis, elektroniniu paštu ar internetinės telefonijos programomis.

19. Mokinių neakivaizdinio mokymosi pasiekimai vertinami pusmečiais, įskaitų forma.

19.1. Kiekvieno dalyko įskaitų skaičius nustatytas Bendruosiuose ugdymo planuose.

19.2. Mokytojas įskaitų skaičių pusmečiams paskirsto atsižvelgdamas į dalyko teminį planą.

19.3. Įskaitų užduotis tvirtina mokyklos direktorius.

19.4. Įskaitos vertinamos pažymiu. Pusmečio įvertinimas vedamas iš įskaitų pažymių.

20. Neakivaizdinio mokymosi apskaita vykdoma pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo dienyne ir vidurinio ugdymo mokytojo dienyne, vadovaujantis dienynų paaiškinimais.

21. Dienyne žymima:

21.1. grupinių, individualių, nuotolinių konsultacijų lankomumas;

21.2. nuotolinių konsultacijų lankomumas apskaitomas pagal prisijungimo prie virtualiųjų mokymosi aplinkų, elektroninio pašto ar internetinės telefonijos programų duomenis;

21.3. įskaitų įvertinimai;

21.4. pusmečių ir metiniai pažymiai.

22. Mokiniui, baigusiam tam tikrą ugdymo programą, asmeniui, turinčiam brandos atestatą, mokyklos direktorius išduoda švietimo ir mokslo ministro tvarka nustatytos formos dokumentą.

23. Mokinys, kuris mokėsi visų vienos klasės ugdymo plano dalykų, į aukštesnę klasę keliamas švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

IV. APMOKĖJIMAS

 

24. Neakivaizdinį mokymąsi organizuojančiai mokyklai skiriama tikslinės dotacijos mokinio krepšeliui formuoti dalis, atitinkanti tos klasės ugdymo programos ir neakivaizdinio mokymo konsultacijų skaičiaus santykį (proporciją).

25. Už darbą su neakivaizdinio mokymo klasėmis, vadovavimą šioms klasėms, metodinę veiklą apmokama švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

26. Įskaitos atskirai netarifikuojamos, už jas mokama kaip už faktines valandas, kiekvienam mokiniui skiriant 0,25 valandos.

______________