LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL NUOLATINĖS GYDYTOJŲ MEDICINOS PRAKTIKOS LICENCIJAVIMO KOMISIJOS DARBO REGLAMENTO

 

2001 m. vasario 1 d. Nr. 69

Vilnius

 

1. Tvirtinu Nuolatinės gydytojų medicinos praktikos licencijavimo komisijos darbo reglamentą (pridedama).

2. Laikau netekusiu galios sveikatos apsaugos ministro 1998 12 21 įsakymą Nr. 755 „Dėl Nuolatinės gydytojų medicinos praktikos licencijavimo komisijos darbo reglamento tvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 114-3208).

3. Įsakymo vykdymo kontrolę pavedu viceministrui V. Radavičiui.

 

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                                      VINSAS JANUŠONIS

 

Patvirtinta

sveikatos apsaugos ministro

2001 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. 69

 

Nuolatinės gydytojų medicinos praktikos licencijavimo komisijos

darbo reglamentas

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Šis reglamentas nustato Nuolatinės gydytojų medicinos praktikos licencijavimo komisijos (toliau – komisijos) darbo tvarką.

2. Komisija vadovaujasi Lietuvos Respublikos gydytojo medicinos praktikos įstatymu, Gydytojo medicinos praktikos licencijavimo nuostatais, Sertifikatų atlikti tam tikras asmens sveikatos priežiūros paslaugas išdavimo, perregistravimo, jų galiojimo sustabdymo, panaikinimo ir atnaujinimo tvarka, Asmens sveikatos priežiūros specialybių ir subspecialybių bei Asmens sveikatos priežiūros siauros specializacijos medicinos praktikos rūšių sąrašais, Lietuvos Respublikos gydytojų medicinos praktikos įstatymo lydimaisiais aktais, šiuo darbo reglamentu ir kitais teisės aktais.

3. Komisiją, kurią tvirtina sveikatos apsaugos ministras (toliau – ministras) įsakymu, sudaro 14 narių. Ne rečiau kaip kartą per metus komisija apie atliktą darbą atsiskaito ministrui.

4. Komisijos darbas grindžiamas kolegialiu klausimų svarstymu, teisėtumo principais, asmenine komisijos narių atsakomybe už jos kompetencijai priskirtų klausimų sprendimą.

5. Licencijas/sertifikatus (toliau – licencija) komisijos teikimu pasirašo ministras, jo parašas tvirtinamas herbiniu Sveikatos apsaugos ministerijos antspaudu.

 

II. Komisijos posėdžiai

 

6. Komisijos posėdžiai vyksta ne rečiau kaip kartą per mėnesį. Posėdžius kviečia ir jiems pirmininkauja komisijos pirmininkas (jo nesant – pirmininko pavaduotojas). Komandiruotės išlaidas komisijos nariams padengia darbovietės, kuriose jie dirba Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

7. Posėdžio metu suderinama kito posėdžio data. Nedalyvavusieji posėdyje komisijos nariai apie kito posėdžio datą informuojami papildomai. Komisijos nariai, negalintys dalyvauti posėdyje, privalo apie tai pranešti komisijos pirmininkui.

8. Gydytojams, pareiškusiems prašyme pageidavimą dalyvauti posėdyje, informacija apie posėdžio laiką ir vietą suteikiama pateikiant dokumentus licencijai gauti. Kai sprendžiamas licencijos galiojimo sustabdymo, panaikinimo klausimas ar pasikeitė posėdžio laikas bei vieta, apie tai gydytojas informuojamas papildomai raštu ne vėliau kaip prieš tris kalendorines dienas. Tokį raštą pasirašo komisijos pirmininkas.

9. Komisijos sprendimai priimami atviru balsavimu, paprasta visos komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia komisijos pirmininko balsas. Komisijos sprendimas laikomas teisėtu, jeigu posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 jos narių.

10. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Protokole nurodoma posėdžio data, eilės numeris, dalyviai, darbotvarkė, kas svarstyta ir kas nutarta, įvardijami gydytojai, kuriems nutarta išduoti/neišduoti licenciją ar jos dublikatą, licenciją perregistruoti/neperregistruoti, jos galiojimą sustabdyti, atnaujinti, panaikinti, pakeisti joje rekvizitus ir kt. Nurodomi ir balsavimo rezultatai. Protokolas turi būti parengtas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo posėdžio datos.

11. Komisijos posėdžio protokolą pasirašo komisijos pirmininkas (jo nesant – pirmininko pavaduotojas) ir posėdžio sekretorius. Pagal protokole įformintus komisijos sprendimus – įvardytus gydytojus, kuriems nutarta licencijas ar jų dublikatus išduoti, licencijas perregistruoti, pakeisti rekvizitus – rengiamos licencijos, o komisijai nutarus licencijų galiojimą sustabdyti, atnaujinti ar panaikinti – ministro įsakymo projektas. Licencijos ir ministro įsakymo projektas turi būti parengta per 5 darbo dienas nuo posėdžio datos.

12. Pirminės medicinos praktikos licencija, specializuotos medicinos praktikos licencija, sertifikatas išduodami, perregistruojami penkeriems metams ir įsigalioja nuo komisijos posėdžio, kuriame priimtas teigiamas sprendimas, datos.

13. Licencijoms suteikiami numeriai pagal bendrąją jų išdavimo numeraciją.

14. Komisijos posėdžiuose nagrinėjami gydytojų pasiūlymai, pareiškimai bei skundai licencijavimo klausimais, priimami sprendimai, kokių reikėtų imtis veiksmų keliamiems klausimams išspręsti.

 

III. Komisijos teisės ir pareigos

 

15. Komisija turi teisę reikalauti, kad gydytojas dalyvautų svarstant jo medicinos praktikos licencijos ar jos dublikato išdavimo, licencijos perregistravimo, jos galiojimo sustabdymo, atnaujinimo ar panaikinimo klausimus. Jeigu komisija pateikia tokį reikalavimą, o gydytojas neatvyksta ar nepaaiškina raštu svarbių nedalyvavimo priežasčių, komisija gali svarstyti klausimą ir gydytojui nedalyvaujant. Jeigu komisija tokio reikalavimo nepateikia, o gydytojas savo prašyme nepareiškia noro dalyvauti komisijos posėdyje, licencijos ar dublikato jam išdavimo, licencijos perregistravimo, jos galiojimo sustabdymo, atnaujinimo ir panaikinimo klausimai svarstomi gydytojui nedalyvaujant.

16. Komisija gali pareikalauti iš gydytojo kitų paaiškinimų ir papildomų dokumentų, tiesiogiai susijusių su licencijos išdavimu ar perregistravimu.

17. Komisija, svarstydama prašymą išduoti, perregistruoti specializuotos medicinos praktikos licenciją, gali atsižvelgti į atitinkamos gydytojų specialybės draugijos nuomonę.

18. Komisija turi teisę raštu kreiptis į Sveikatos apsaugos ministerijos specialistus konsultantus, specialybės draugijas ir gauti iš jų atsakymą raštu.

19. Komisija, nagrinėdama licencijos galiojimo panaikinimo klausimą, turi teisę pakviesti dalyvauti posėdyje institucijos, pateikusios kreipimąsi sustabdyti licencijos galiojimą, vadovą, pasitelkti ekspertus, kreiptis į gydytojo specialybės draugiją; dėl gydytojo, kurio licencijos galiojimą prašoma panaikinti, profesinio tinkamumo įvertinimo kreiptis į sveikatos priežiūros specialistų profesinės kompetencijos patikrinimo komisiją ir išvadas gauti laiku.

20. Terminai, per kuriuos komisija privalo išnagrinėti gydytojų prašymus, iniciatyvos teisę turinčių institucijų kreipimusis, nurodyti Gydytojų medicinos praktikos licencijavimo nuostatuose bei Sertifikatų atlikti tam tikras asmens sveikatos priežiūros paslaugas išdavimo, perregistravimo, jų galiojimo sustabdymo, panaikinimo ir atnaujinimo tvarkoje.

 

IV. Komisijos narių VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

21. Komisijos pirmininkas vadovauja komisijos posėdžiams, paskirsto komisijos nariams darbus, išdalija gydytojų bylas, kurias komisijos nariai recenzuoja ir pristato komisijai, kontroliuoja, kad komisija laikytųsi nustatytos licencijų išdavimo tvarkos, pasirašo kreipimusis, kvietimus, gydytojams adresuotus informacinius raštus, motyvuotus atsakymus raštu, jei gydytojui licencija neišduodama, neperregistruojama, neišduodamas jos dublikatas.

22. Komisijos nariai gydytojų pateiktus dokumentus analizuoja laisvu nuo darbo, o komisijai pristato posėdžio metu.

23. Komisijos narys, išanalizavęs gydytojo pateiktus dokumentus, prašymo formoje įrašo posėdžio datą, išvadą, su kuria supažindina komisiją. Komisijai pritarus, pasirašo pats ir komisijos pirmininkas, o jo nesant – pirmininko pavaduotojas.

24. Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VASPVT) techniškai aptarnauja komisiją. VASPVT kiekvieną darbo dieną teikia informaciją telefonu apie dokumentų licencijai gauti ar perregistruoti priėmimo ir licencijų išdavimo tvarką, komisijos posėdžių vietą ir laiką; priima, registruoja ir tvarko gydytojų pateiktus prašymus ir dokumentus licencijai ar jos dublikatui gauti, ar licencijai perregistruoti; užtikrina, kad tikrai pateikti visi prašyme nurodyti dokumentai. VASPVT skiria asmenį protokoluoti komisijos posėdžius; yra atsakinga už posėdžių protokolų, kuriais įforminami komisijos sprendimai, ir juos atitinkančių licencijų rengimą; vadovaudamasi komisijos sprendimu licencijos galiojimą sustabdyti, atnaujinti ar panaikinti, rengia ministro įsakymo projektą, skelbia „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“; išduoda asmenims ministro pasirašytas licencijas; įveda gydytojų pateiktų dokumentų duomenis į gydytojų medicinos praktikos licencijų registrą ir jį tvarko.

 

V. Komisijos dokumentų perdavimas ir priėmimas

 

25. Keičiantis komisijos pirmininkui, buvęs pirmininkas turi perduoti dokumentus naujai paskirtam, o jei tokio nėra – pirmininko pavaduotojui. Surašomas dokumentų perdavimo ir priėmimo aktas. Akte turi būti nurodyti duomenys apie paduotus gydytojų prašymus išduoti, perregistruoti licenciją, atnaujinti ar sustabdyti jos galiojimą, institucijų kreipimaisi panaikinti licencijos galiojimą, apie neatsiimtas licencijas, komisijos posėdžius ir protokolus, komisijos dokumentų archyvo būklę.

26. Dokumentų perdavimo-priėmimo aktą pasirašo dokumentus perduodantis ir perimantis asmuo, dokumentus tvarkantis asmuo bei ministerijos Kanceliarijos viršininkas.

______________