Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

NUTARIMAS

DĖL EUROPOS YPATINGOS SVARBOS INFRASTRUKTŪROS OBJEKTŲ NUSTATYMO, PRISKYRIMO ŠIEMS OBJEKTAMS IR JŲ SAUGUMUI UŽTIKRINTI BŪTINŲ PRIEMONIŲ PARENGIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2011 m. rugpjūčio 17 d. Nr. 943

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių įstatymo (Žin., 2002, Nr. 103-4604; 2009, Nr. 93-3968) 9 straipsnio 1 dalimi ir įgyvendindama 2008 m. gruodžio 8 d. Tarybos direktyvą 2008/114/EB dėl Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektų nustatymo ir priskyrimo jiems bei būtinybės gerinti jų apsaugą vertinimo (OL 2008 L 345, p. 75), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektų nustatymo, priskyrimo šiems objektams ir jų saugumui užtikrinti būtinų priemonių parengimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pavesti:

2.1. Energetikos ministerijai:

2.1.1. parengti ir per mėnesį nuo šio nutarimo įsigaliojimo patvirtinti Valstybinės reikšmės objektų energetikos sektoriuje atitikties Europos ypatingos svarbos infrastruktūros energetikos sektoriaus kriterijams įvertinimo tvarkos aprašą;

2.1.2. per mėnesį nuo šio nutarimo 2.1.1 punkte nurodyto tvarkos aprašo patvirtinimo įvertinti valstybinės reikšmės objektų atitiktį Europos ypatingos svarbos infrastruktūros energetikos sektoriaus kriterijams ir per savaitę po atitikties įvertinimo pateikti informaciją Ministro Pirmininko tarnybai;

2.2. Susisiekimo ministerijai:

2.2.1. parengti ir per mėnesį nuo šio nutarimo įsigaliojimo patvirtinti Valstybinės reikšmės objektų transporto sektoriuje atitikties Europos ypatingos svarbos infrastruktūros transporto sektoriaus kriterijams įvertinimo tvarkos aprašą;

2.2.2. per mėnesį nuo šio nutarimo 2.2.1 punkte nurodyto tvarkos aprašo patvirtinimo įvertinti valstybinės reikšmės objektų atitiktį Europos ypatingos svarbos infrastruktūros transporto sektoriaus kriterijams ir per savaitę po atitikties įvertinimo pateikti informaciją Ministro Pirmininko tarnybai.

3. Nustatyti, kad:

3.1. rengiant 2.1.1 ir 2.2.1 punktuose nurodytus tvarkos aprašus, vadovaujamasi 2008 m. Europos Komisijos kartu su Europos Sąjungos valstybėmis narėmis parengtomis Neįpareigojančiomis gairėmis, pateiktomis Europos Tarybos 2008 m. lapkričio 13 d. raštais Nr. 15616/08, 15615/08 RESTREINT UE ir Nr. 15613/08 RESTREINT UE;

3.2. valstybinės reikšmės objektų priskyrimo Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektams procesas užbaigiamas ne vėliau kaip per keturis mėnesius nuo šio nutarimo įsigaliojimo dienos.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS                                                 RAIMUNDAS PALAITIS

 

 

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2011 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 943

 

EUROPOS ypatingos svarbos infrastruktūros OBJEKTŲ nustatymo, PRISKYRIMO ŠIEMS OBJEKTAMS IR JŲ saugumUI užtikrinTI būtinų priemonių parengimo TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektų nustatymo, priskyrimo šiems objektams ir jų saugumui užtikrinti būtinų priemonių parengimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos Respublikoje esančių tam tikrų valstybinės reikšmės objektų nustatymo, priskyrimo Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektams ir jų saugumui užtikrinti būtinų priemonių parengimo tvarką.

2. Apraše vartojamos sąvokos:

Apsauga – veikla, kuria siekiama užtikrinti valstybinės reikšmės objektų funkcionalumą, tęstinumą ir vientisumą, užkirsti kelią grėsmėms, rizikai ar pažeidžiamumui, juos sumažinti ir neutralizuoti.

Asmuo saugumo ryšiams – asmuo, palaikantis ryšius saugumo klausimais tarp Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objekto savininko ir (arba) valdytojo ir Ministro Pirmininko tarnybos.

Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektas – Europos Sąjungos valstybėse narėse (toliau – valstybės narės) esantis valstybinės reikšmės objektas, kurio sunaikinimas ar veiklos sutrikdymas turėtų didelį poveikį bent dviem valstybėms narėms. Poveikio mastas vertinamas pagal bendruosius kriterijus, įvertinant kitų rūšių infrastruktūros objektų sukeltą poveikį.

Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objekto savininkai ir (arba) valdytojai – valstybinės reikšmės objektų, kurie Aprašo nustatyta tvarka priskirti Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektams, savininkai ir (arba) valdytojai, atsakingi už kasdienę šių objektų veiklą.

Įslaptinta informacija – paslapčių subjekto pripažinta valstybės ar tarnybos paslaptimi informacija apie dokumentų, darbų, gaminių ar kitų objektų buvimą, esmę ar turinį, taip pat tokia paslaptimi pripažinti patys dokumentai, darbai, gaminiai ar kiti objektai, kuriuos atskleidus būtų galima planuoti ir vykdyti Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektų sunaikinimą ar veiklos sutrikdymą.

Valstybinės reikšmės objektas – sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme (Žin., 1998, Nr. 115-3230; 2009, Nr. 159-7207).

3. Aprašo nuostatos taikomos energetikos ir transporto sektoriams. Energetikos ir transporto sektoriai ir jų dalys nurodyti Aprašo 1 priede.

 

II. EUROPOS YPATINGOS SVARBOS INFRASTRUKTŪROS OBJEKTŲ NUSTATYMAS

 

4. Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektų nustatymo veiksmų eiliškumas pateikiamas Aprašo 3 priede.

5. Kiekvienais metais Energetikos ministerija reguliariai, bet ne rečiau kaip kartą per metus ir ne vėliau kaip iki einamųjų metų spalio 30 d., atlieka valstybinės reikšmės objektų atitikties energetikos sektoriaus kriterijams įvertinimo peržiūrą ir nustato valstybinės reikšmės objektus, kurie galėtų būti priskirti Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektams.

6. Kiekvienais metais Susisiekimo ministerija reguliariai, bet ne rečiau kaip kartą per metus ir ne vėliau kaip iki einamųjų metų spalio 30 d., atlieka valstybinės reikšmės objektų atitikties transporto sektoriaus kriterijams įvertinimo peržiūrą ir nustato valstybinės reikšmės objektus, kurie galėtų būti priskirti Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektams.

7. Atliekant atitikties įvertinimo peržiūrą pagal Aprašo 5 ir 6 punkto nuostatas, taip pat vertinama, ar nustatytų valstybinės reikšmės objektų, atitinkančių energetikos ir transporto sektorių kriterijus, veiklos sutrikdymas ar sunaikinimas turėtų poveikį kitoms valstybėms narėms. Jeigu infrastruktūros objektas naudojamas būtinajai paslaugai teikti, reikia atsižvelgti į alternatyvų galimybes ir veiklos sutrikdymo ir (arba) atkūrimo trukmę.

8. Atliekant atitikties įvertinimo peržiūrą pagal Aprašo 5 ir 6 punkto nuostatas, taip pat analizuojama informacija apie kitose valstybėse narėse esančius energetikos ir transporto objektus, kurių sunaikinimas ar veiklos sutrikdymas turėtų didelį poveikį Lietuvai ir kurie galėtų būti priskirti Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektams.

9. Valstybinės reikšmės objektų atitikties energetikos ir transporto sektorių kriterijams įvertinimas atliekamas vadovaujantis Energetikos ministerijos ir Susisiekimo ministerijos parengtais ir patvirtintais Valstybinės reikšmės objektų energetikos sektoriuje atitikties Europos ypatingos svarbos infrastruktūros energetikos sektoriaus kriterijams įvertinimo tvarkos aprašu ir Valstybinės reikšmės objektų transporto sektoriuje atitikties Europos ypatingos svarbos infrastruktūros transporto sektoriaus kriterijams įvertinimo tvarkos aprašu.

10. Energetikos ministerija ir Susisiekimo ministerija iki einamųjų metų lapkričio 10 d. pateikia Ministro Pirmininko tarnybai informaciją apie atliktą Aprašo 5, 6, 7 ir 8 punktuose numatytą atitikties įvertinimo peržiūrą ir apie nustatytus valstybinės reikšmės objektus atitinkančius Europos ypatingos svarbos infrastruktūros energetikos ir transporto sektorių kriterijus.

11. Ministro Pirmininko tarnyba, susipažinusi su Aprašo 10 punkte nurodyta informacija, vadovaudamasi 2008 m. Europos Komisijos kartu su Europos Sąjungos valstybėmis narėmis parengtomis Neįpareigojančiomis gairėmis, pateiktomis Europos Tarybos 2008 m. lapkričio 13 d. raštais Nr. 15616/08, 15615/08 RESTREINT UE ir Nr. 15613/08 RESTREINT UE (toliau – Gairės), organizuoja valstybinės reikšmės objektų atitikties bendriesiems kriterijams įvertinimą. Įvertinimą atlieka suinteresuotos institucijos pasitarimuose arba prireikus Ministro Pirmininko potvarkiu sudaryta darbo grupė. Nustačius valstybinės reikšmės objektus atitinkančius bendruosius kriterijus, jiems taikoma priskyrimo Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektams tvarka pagal Aprašo III skyriaus nuostatas. Šių objektų atitikties bendriesiems kriterijams vertinimas turi būti atliktas per mėnesį nuo Aprašo 10 punkte nurodytos informacijos gavimo.

12. Bendrieji kriterijai apima:

12.1. nukentėjusiųjų kriterijų (atsižvelgiant į potencialų žuvusiųjų ar sužeistųjų skaičių);

12.2. ekonominio poveikio kriterijų (atsižvelgiant į ekonominio nuostolio ir (ar) produktų ar paslaugų pablogėjimo mastą, įskaitant galimą poveikį aplinkai);

12.3. poveikio visuomenei kriterijų (atsižvelgiant į poveikį visuomenės pasitikėjimui, fizines kančias ir kasdienio gyvenimo sutrikdymą, įskaitant būtinų paslaugų netekimą).

13. Bendrųjų kriterijų ribinės vertės nustatomos atsižvelgiant į konkretaus valstybinės reikšmės objekto veiklos sutrikdymo arba sunaikinimo poveikio rimtumą. Konkretaus valstybinės reikšmės objekto bendriesiems kriterijams taikytinas tikslias ribines vertes kiekvienu konkrečiu atveju nustato suinteresuotos institucijos Ministro Pirmininko tarnybos surengtame pasitarime ar Ministro Pirmininko potvarkiu sudaryta darbo grupė, tačiau šios ribinės vertės negali būti mažesnės už Gairėse pateiktas bendrųjų kriterijų apytikres ribines vertes.

14. Ministro Pirmininko tarnyba gali kreiptis į Europos Komisiją su prašymu padėti nustatyti galimus Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektus Lietuvoje.

15. Jeigu Europos Komisija atkreipia dėmesį į tai, kad Lietuvoje yra valstybinės reikšmės objektų, kurie galėtų būti priskirti Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektams, Ministro Pirmininko tarnyba inicijuoja Aprašo II skyriaus nuostatų taikymą tiems valstybinės reikšmės objektams, į kuriuos dėmesį atkreipė Europos Komisija.

 

III. VALSTYBINĖS REIKŠMĖS OBJEKTŲ PRISKYRIMAS EUROPOS YPATINGOS SVARBOS INFRASTRUKTŪROS OBJEKTAMS

 

16. Ministro Pirmininko tarnyba praneša kitoms valstybėms narėms, kurioms didelės įtakos gali turėti tam tikras valstybinės reikšmės objektas, šio objekto pavadinimą ir priežastis, kodėl jis gali būti priskirtas Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektams. Pranešimas teikiamas valstybių narių paskirtiems kontaktiniams asmenims.

17. Ministro Primininko tarnyba organizuoja dvišales ir (ar) daugiašales diskusijas su kitomis valstybėmis narėmis, kurioms didelės įtakos gali turėti valstybinės reikšmės objektas, priskirtinas Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektui.

18. Dalyvauti šiose diskusijose gali būti kviečiami Europos Komisijos atstovai, tačiau jie neturi teisės susipažinti su išsamia informacija, kuri sudarytų sąlygas atpažinti valstybinės reikšmės objektą ar objektus, dėl kurių yra diskutuojama.

19. Jeigu, vadovaujantis Aprašo II skyriaus nuostatomis, yra nustatyti kitose valstybėse narėse esantys objektai, kurie gali turėti Lietuvai didelės įtakos ir kurie gali būti priskirti Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektams, tačiau kita valstybė narė, kurios teritorijoje yra šis objektas, jo dar nenustatė, Ministro Pirmininko tarnyba gali kreiptis į Europos Komisiją ir informuoti ją apie pageidavimą dalyvauti dvišalėse ir (ar) daugiašalėse diskusijose šiuo klausimu.

20. Sektoriaus ir bendruosius kriterijus, taip pat Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objekto sąvokos apibrėžtį atitinkantys valstybinės reikšmės objektai, dėl kurių yra pasiektas susitarimas su kitomis valstybėmis narėmis (kurioms šio objekto sunaikinimas ar veiklos sutrikdymas gali turėti didelės įtakos), gali būti priskirti Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektams. Susitarimas su kitomis valstybėmis narėmis yra pasiektas, kai gaunamas tai patvirtinantis tų valstybių narių Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektų apsaugos kontaktinių asmenų raštas.

21. Valstybinės reikšmės objekto priskyrimą Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektams Lietuvos Respublikos Vyriausybė patvirtina nutarimu. Nutarimo projektą rengia, teisės aktų nustatyta tvarka derina ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti Energetikos ministerija (jeigu priskiriamas energetikos sektoriaus Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektas) arba Susisiekimo ministerija (jeigu priskiriamas transporto sektoriaus Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektas).

22. Ministro Pirmininko tarnyba per 5 darbo dienas nuo Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo, numatyto Aprašo 21 punkte, priėmimo informuoja Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objekto savininką ir (arba) valdytoją apie šio objekto priskyrimą Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektams.

23. Valstybinės reikšmės objektų priskyrimo Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektams peržiūra atliekama reguliariai, ne rečiau kaip kartą per metus iki einamųjų metų lapkričio 30 dienos.

 

 

IV. EUROPOS YPATINGOS SVARBOS INFRASTRUKTŪROS OBJEKTŲ saugumo planai

 

24. Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektų savininkai ir (arba) valdytojai per vienus metus nuo Aprašo 22 punkte nurodytos informacijos gavimo dienos privalo parengti Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objekto saugumo planą ir jo kopiją pateikti Ministro Pirmininko tarnybai.

25. Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektų saugumo plano privalomos dalys pateikiamos Aprašo 2 priede. Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objekto savininkas ir (arba) valdytojas parengtame Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objekto saugumo plane gali numatyti ir kitų papildomų priemonių, būtinų saugumui užtikrinti.

26. Jeigu, vadovaujantis kitais teisės aktais, yra parengti planai, tarp jų – Europos Sąjungos teisės aktų įgyvendinamieji teisės aktai, pagal kuriuos reikalaujama, kad tam tikram sektoriui būtų parengtas į objekto saugumo planą panašus ar jam lygiavertis planas ir atitinkama institucija vykdytų tokio plano priežiūrą, arba nurodoma tokį planą parengti ir tokią priežiūrą vykdyti, o plane esančios priemonės atitinka Aprašo 2 priede nurodytas privalomas dalis, ir Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objekto savininkas ir (arba) valdytojas yra pateikęs pagal šiuos teisės aktus parengto plano kopiją Ministro Pirmininko tarnybai, laikoma, kad yra įvykdyti Aprašo 24 punkto reikalavimai.

27. Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektų saugumo planai, taip pat Aprašo 26 punkte nurodyti planai turi būti peržiūrimi reguliariai, ne rečiau kaip kartą per metus. Peržiūrėtų ir patikslintų planų kopijos pateikiamos Ministro Pirmininko tarnybai.

28. Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektų saugumo plano parengimo laikotarpis gali būti pratęstas esant išimtinėms aplinkybėms, suderinus su Ministro Pirmininko tarnyba ir pranešus Europos Komisijai.

29. Ministro Pirmininko tarnyba kontroliuoja, kaip rengiami Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektų saugumo planai ir ar jie atitinka keliamus reikalavimus.

 

V. ASMENŲ SAUGUMO RYŠIAMS PASKYRIMAS

 

30. Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objekto savininkas ir (ar) valdytojas, gavęs Ministro Pirmininko tarnybos informaciją apie šio objekto priskyrimą Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektams, per 30 dienų paskiria asmenį saugumo ryšiams ir raštu pateikia Ministro Pirmininko tarnybai šio asmens vardą ir pavardę, jo pareigas, telefono numerį ir elektroninio pašto adresą.

31. Ministro Pirmininko tarnyba paskirtam asmeniui saugumo ryšiams pateikia telefono numerį ir elektroninio pašto adresą, kuriais jis turi nedelsdamas informuoti Ministro Pirmininko tarnybą apie įvykius, incidentus, nustatytas rizikas ir grėsmes, galinčias lemti Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objekto saugumą ir sutrikdyti šio objekto veiklą.

 

VI. ATASKAITŲ TEIKIMAS

 

32. Ministro Pirmininko tarnyba kasmet iki einamųjų metų gruodžio 30 d. pateikia Europos Komisijai informaciją apie kiekvieno sektoriaus objektų, dėl kurių buvo diskutuojama su kitomis Europos Sąjungos valstybėmis narėmis, siekiant nustatyti bendrųjų kriterijų ribines vertes, skaičių.

33. Ministro Pirmininko tarnyba rengia ir kasmet iki einamųjų metų gruodžio 30 d. teikia Europos Komisijai informaciją apie valstybinės reikšmės objektų, priskirtų Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektams, skaičių pagal sektorius ir valstybių narių, priklausomų nuo kiekvieno Europos ypatingos svarbos objekto, skaičių.

34. Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektų savininkai ir (arba) valdytojai atlieka grėsmės šiuose objektuose vertinimą ir informuoja apie grėsmes atitinkamai Energetikos ministeriją (jeigu priskiriamas energetikos sektoriaus Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektas) ir Susisiekimo ministeriją (jeigu priskiriamas transporto sektoriaus Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektas). Energetikos ministerija ir Susisiekimo ministerija apibendrina informaciją apie grėsmes atitinkamuose sektoriuose ir iki einamųjų metų lapkričio 30 d. pateikia ją Ministro Pirmininko tarnybai.

35. Ministro Pirmininko tarnyba kas dveji metai iki gruodžio 30 d. pateikia Europos Komisijai apibendrintą informaciją, nurodydama kiekvienam sektoriui, kurio objektas pagal Aprašo III skyrių buvo priskirtas Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektams, būdingą riziką, grėsmių ir pažeidžiamumo rūšis.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

36. Įslaptinta informacija, susijusi su Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektų apsauga, įslaptinama ir tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo (Žin., 1999, Nr. 105-3019; 2004, Nr. 4-29) nuostatomis.

37. Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektų apsaugos kontaktiniu asmeniu Lietuvoje skiriama Ministro Pirmininko tarnyba.

38. Ministro Pirmininko tarnyba yra atsakinga už klausimų, susijusių su Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektais, koordinavimą su kitomis valstybėmis narėmis ir Europos Komisija. Kitos valstybės institucijos dalyvauja sprendžiant šių objektų apsaugos klausimus pagal kompetenciją.

 

_________________

 

 

 

Europos ypatingos svarbos infrastruktūros

objektų nustatymo, priskyrimo šiems

objektams ir jų saugumui užtikrinti būtinų

priemonių parengimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

SEKTORIAI IR JŲ DALYS

 

Sektorius

Sektoriaus dalis

I. Energetika

Elektros energija

Elektros energijos gamybos ir perdavimo infrastruktūros objektai ir įrengimai, susiję su elektros tiekimu (išskyrus atominių elektrinių elementus, kuriems taikomi atitinkami branduolinės energetikos srities teisės aktai)

Nafta

Naftos gamyba, perdirbimas, apdorojimas, laikymas ir perdavimas vamzdynais

Dujos

Dujų gamyba, perdirbimas, apdorojimas, laikymas ir perdavimas vamzdynais.

Suskystintų gamtinių dujų terminalai

II. Transportas

Kelių transportas

Geležinkelių transportas

Oro transportas

Vidaus vandenų transportas

Jūrų laivyba, gabenimas jūra trumpais atstumais ir jūrų uostai

 

_________________

 

 

 

Europos ypatingos svarbos infrastruktūros

objektų nustatymo, priskyrimo šiems

objektams ir jų saugumui užtikrinti būtinų

priemonių parengimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

EUROPOS YPATINGOS SVARBOS INFRASTRUKTŪROS OBJEKTO SAUGUMO PLANO PRIVALOMOS DALYS

 

Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objekto saugumo plane nurodoma:

1. Objekto veiklos tęstinumui užtikrinti svarbus turtas.

2. Rizikos analizė, pagrįsta didelės grėsmės scenarijais, kiekvieno turtinio objekto pažeidžiamumu ir galimu poveikiu.

3. Pasirinktos priemonės ir procedūros, išdėstytos pagal svarbą:

3.1. nuolatinės saugumo priemonės, kuriomis nustatomos būtinos investicijos į saugumą, ir nuolat naudoti tinkamos priemonės:

3.1.1. techninės priemonės (tarp jų – sekimo, prieigos kontrolės, apsaugos ir prevencijos įrangos įdiegimas);

3.1.2. organizacinės priemonės (tarp jų – pavojaus signalų ir ekstremalios situacijos valdymo procedūros);

3.1.3. kontrolės ir patikrinimo priemonės;

3.1.4. ryšių palaikymo priemonės;

3.1.5. objekto personalo mokymo priemonės, informacinių sistemų saugumas;

3.2. laipsniškos saugumo priemonės, kurių gali būti imamasi atsižvelgiant į kintamus rizikos ir grėsmės laipsnius.

 

_________________

 

 

 

Europos ypatingos svarbos infrastruktūros

objektų nustatymo, priskyrimo šiems

objektams ir jų saugumui užtikrinti būtinų

priemonių parengimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

EUROPOS YPATINGOS SVARBOS INFRASTRUKTŪROS Objektų nustatymo VEIKSMŲ EILIŠKUMAS

 

Siekiant nustatyti Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektus, nuosekliai atliekami šie nurodyti veiksmai:

pirmasis veiksmas – įvertinama, ar galimi Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektai atitinka sektorių kriterijus;

antrasis veiksmas – galimas Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objektas turi atitikti valstybinės reikšmės objekto sąvokos apibrėžtį ir, vadovaujantis Objektų pripažinimo valstybinės reikšmės objektais tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. birželio 7 d. nutarimu Nr. 717 (Žin., 2010, Nr. 69-3442), būti priskirtas valstybinės reikšmės objektams;

trečiasis veiksmas – įvertinama, ar galimo Europos ypatingos svarbos infrastruktūros objekto veiklos sutrikdymas ar sunaikinimas turėtų poveikį kitoms valstybėms narėms. Jeigu infrastruktūros objektas naudojamas būtinajai paslaugai teikti, reikia atsižvelgti į alternatyvų galimybes ir veiklos sutrikdymo ir (ar) atkūrimo trukmę;

ketvirtasis veiksmas – objektams, kurie atitinka pirmojo, antrojo ir trečiojo veiksmų sąlygas, taikomi bendrieji kriterijai.

 

_________________