LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL MINISTERIJOS VYKDOMŲ PROGRAMŲ SUBSIDIJAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2003 m. kovo 4 d. Nr. 3D-76

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis žemės ūkio ministro 2003 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 3D-69 „Dėl ministerijos vykdomų programų subsidijuojamų priemonių įgyvendinimui skirtų lėšų administravimo“ (Žin., 2003, Nr. 22-938) ir remdamasis Ministerijos vykdomų programų subsidijuojamų priemonių įgyvendinimo priežiūros komisijos posėdžio, įvykusio 2003 m. vasario 27 d., protokolu Nr. 1:

1. Tvirtinu pridedamas:

1.1. Agrarinės ekonomikos politikos, kaimo regioninės, ekonominės ir socialinės plėtros darbų subsidijavimo taisykles.

1.2. Konferencijų, seminarų, mokymų, žemės ūkio parodų, konkursų organizavimo, leidinių subsidijavimo taisykles.

1.3. Žemės ūkio veiklos subjektų konsultavimo subsidijavimo taisykles.

1.4. Žemės ūkio ir maisto produktų kokybės tyrimo sistemos, atitinkančios ES reikalavimus, plėtros subsidijavimo taisykles.

1.5. Žemės ūkio informacinės ir kontrolės sistemos kūrimo, diegimo bei veikimo užtikrinimo subsidijavimo taisykles.

2. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2002 m. balandžio 26 d. įsakymą Nr. 156 „Dėl ministerijos vykdomų programų priemonių subsidijavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 45-1731).

 

 

 

L. E. ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO PAREIGAS                                       JERONIMAS KRAUJELIS


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2003 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. 3D-76

 

AGRARINĖS EKONOMIKOS POLITIKOS, KAIMO REGIONINĖS, EKONOMINĖS IR SOCIALINĖS PLĖTROS DARBŲ SUBSIDIJAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šios taisyklės reglamentuoja Žemės ūkio ministerijos subsidijų iš Kaimo rėmimo programos lėšų teikimo agrarinės ekonomikos politikos, kaimo regioninės, ekonominės ir socialinės plėtros darbams tvarką.

2. Agrarinės ekonomikos politikos, kaimo regioninės, ekonominės ir socialinės plėtros darbai subsidijuojami vadovaujantis Ministerijos vykdomų programų subsidijuojamų priemonių įgyvendinimui skirtų lėšų administravimo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 3D-69 „Dėl ministerijos vykdomų programų subsidijuojamų priemonių įgyvendinimui skirtų lėšų administravimo“ (Žin., 2003, Nr. 22-938) ir ministerijos Strateginiu veiklos planu.

3. Subsidijuojami mokslo ir mokymo institucijų bei kitų įstaigų vykdomi darbai, skirti agrarinės ekonomikos politikai formuoti, vidaus ir užsienio rinkose konkurencingam žemės ir maisto ūkiui kurti, integruotai kaimo plėtros, regioninei ir struktūrinei žemės ūkio politikai įgyvendinti, kurių vykdymą inicijuoja ministerija bei jai pavaldžios įstaigos.

4. Subsidija negali būti skiriama pastatų rekonstrukcijai ir remontui, skoloms dengti ar investicijoms.

 

II. ADMINISTRAVIMO PROCEDŪROS

 

5. Žemės ūkio ministerijos struktūriniai padaliniai ir jai pavaldžios įstaigos pateikia subsidijuojamos priemonės vykdymo koordinatoriui (toliau – Koordinatoriui) siūlymus, išdėstytus pirmaeiliškumo tvarka dėl darbų vykdymo, jų tęsimo žemės ūkio politikos, rinkų plėtros, žemės ir maisto ūkio konkurencingumo, kaimo ir regioninės plėtros, Bendrojo programavimo dokumento, Nacionalinio kaimo plėtros plano 2004–2006 metams rengimo ir kitais klausimais.

6. Žemės ūkio politikos, rinkų plėtros, žemės ūkio ir maisto konkurencingumo, kaimo ir regioninės plėtros darbų sąrašas patvirtintas žemės ūkio ministro 2003 m. vasario 7 d. įsakymu Nr. 3D-37.

7. Koordinatorius Ministerijos vykdomų programų subsidijuojamų priemonių įgyvendinimo priežiūros komisijai (toliau – Komisijai) pateikia lėšų poreikį šiems darbams vykdyti.

8. Komisija, atsižvelgdama į darbų atlikimo sąnaudas, teikia siūlymus ministrui dėl agrarinės ekonomikos politikos, kaimo regioninės, ekonominės ir socialinės plėtros darbams skiriamų subsidijų tvirtinimo.

9. Lėšas darbams nustato žemės ūkio ministras, patvirtindamas metinę Subsidijuojamų priemonių įgyvendinimui skirtų lėšų naudojimo sąmatą.

10. Ministerija su subsidijų gavėjais sudaro sutartis, nustatančias šalių įsipareigojimus, darbų finansavimo ir atsiskaitymo tvarką. Prie sutarčių pridedami darbų atlikimo planai ir išlaidų sąmata.

 

III. ATSAKOMYBĖ UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ

 

11. Su subsidijų gavėjais už subsidijuojamos priemonės įgyvendinimą atsiskaitoma tinkama ir laiku atlikus sutartyje numatytus darbus bei pateikus sutartyje nurodytus dokumentus.

12. Už skirtų lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį atsako subsidijas gavusių institucijų vadovai.

______________


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2003 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. 3D-76

 

KONFERENCIJŲ, SEMINARŲ, MOKYMŲ, ŽEMĖS ŪKIO PARODŲ, KONKURSŲ ORGANIZAVIMO, LEIDINIŲ SUBSIDIJAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Konferencijų, seminarų, mokymų, žemės ūkio parodų, konkursų, taip pat ministerijos finansuojamų taikomųjų mokslo tyrimų pagrindu parengtų ir leidžiamų leidinių subsidijavimo (toliau – renginių organizavimo ir leidinių leidybos subsidijavimo) taisyklės parengtos vadovaujantis žemės ūkio ministro 2003 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 3D-69 „Dėl ministerijos vykdomų programų subsidijuojamų priemonių įgyvendinimui skirtų lėšų administravimo“ (Žin., 2003, Nr. 22-938) ir ministerijos Strateginiu veiklos planu.

2. Šios taisyklės nustato konferencijų, seminarų, mokymų organizavimo ir leidinių leidybos subsidijavimo iš Kaimo rėmimo programos lėšų, skirtų žemdirbių mokymo ir konsultavimo paslaugoms, mokslo tiriamiesiems darbams bei atstovavimo žemės ūkiui parodose-mugėse ir žemės ūkio konkursų-apžiūrų ūkininkams ir žemdirbiams organizavimo subsidijavimo iš Žemdirbių mokymo, švietimo ir informavimo programai skirtų lėšų ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas principus.

3. Vadovaudamasi šiomis taisyklėmis, Ministerijos vykdomų programų subsidijuojamų priemonių priežiūros komisija (toliau – Komisija) atrenka subsidijuotinus renginius ir leidinius ir siūlo ministrui juos įtraukti į Subsidijuojamų priemonių įgyvendinimui skirtų lėšų naudojimo sąmatą.

 

II. PAGRINDINIAI RENGINIŲ ORGANIZAVIMO IR LEIDINIŲ LEIDYBOS SUBSIDIJAVIMO PRINCIPAI

 

4. Lėšas renginių organizavimui ir leidinių leidybai nustato žemės ūkio ministras, patvirtindamas metinę Subsidijuojamų priemonių įgyvendinimui skirtų lėšų naudojimo sąmatą ir atsižvelgdamas į Komisijos siūlymus.

5. Renginių organizavimo ir leidinių leidybos subsidijavimo prioritetai:

5.1. supažindinti žemdirbius su svarbiausiais žemės ir maisto ūkį reglamentuojančių Europos Sąjungos teisės aktų bei norminių dokumentų reikalavimais, integracijos į Europos Sąjungą problemomis ir tų problemų sprendimo būdais, Europos Sąjungos šalių gera patirtimi įsisavinant teikiamą paramą;

5.2. supažindinti žemdirbius su naujų įstatymų, Vyriausybės nutarimų, poįstatyminių ir kitų norminių aktų, reglamentuojančių žemės ūkio ir maisto sektorių, reikalavimais;

5.3. padėti žemdirbiams didinti gaminamos produkcijos konkurencingumą, surasti bendradarbiavimo partnerių, diegti žemės ūkio mokslo ir gamybos naujoves, skatinti inovacijas į žemės ūkio sektorių, plėtoti alternatyvią žemės ūkiui veiklą kaime, skatinti kooperavimąsi.

6. Subsidija renginių organizavimui ir leidinių leidybai einamaisiais metais gali būti suteikta juridiniams asmenims (toliau – Pareiškėjams), kurių vienas iš pagrindinių veiklos tikslų yra žemės ūkio ir maisto sektoriaus plėtra.

7. Subsidija gali būti skiriama šioms išlaidoms: patalpų, reikalingos įrangos nuomos, reklamos (reklaminių leidinių spausdinimas, skelbimai spaudoje), informacinių radijo ir televizijos laidų rengimo ir transliavimo, vertimo paslaugoms (raštu, žodžiu ar sinchroniniam vertimui), lektoriams apmokėti, informacinei medžiagai įsigyti, renginio medžiagai išleisti ir pranešimams publikuoti, organizacinėms išlaidoms, parodos stendams įrengti ir parodos plotui nuomoti, transporto išlaidoms, parodų ir konkursų katalogams bei kitai reklaminei medžiagai išleisti, parodų dalyviams bei konkursų laimėtojams premijuoti, parodų bei konkursų organizatorių ir komisijos darbui apmokėti, leidinių maketavimo, parengimo spaudai ir spausdinimo išlaidoms padengti.

8. Subsidija negali būti skiriama pastatų rekonstrukcijai, remontui, pagrindinių priemonių įsigijimui, skolų dengimui, investicijoms.

9. Skiriamos subsidijos dydis gali siekti iki 100 proc. bendros prašomų subsidijuoti 7 punkte išvardytų tinkamų išlaidų sumos.

 

III. PARAIŠKŲ RENGINIŲ ORGANIZAVIMUI IR LEIDINIŲ LEIDYBAI SUBSIDIJUOTI PATEIKIMO TVARKA

 

10. Ministerija viešai paskelbia apie paraiškų priėmimą renginių organizavimui ir leidinių leidybai (toliau – projektams) subsidijuoti.

11. Pareiškėjai, norintys gauti subsidiją, per skelbime nustatytą laikotarpį, ministerijai pateikia paraišką dėl numatomų renginių ir leidinių subsidijavimo (priedas). Žemės ūkio rūmų nariai su paraiška turi pateikti Rūmų vadovo pasirašytą suderinimo raštą.

12. Įvykę renginiai ir išleisti leidiniai nesubsidijuojami.

 

IV. PARAIŠKŲ RENGINIŲ ORGANIZAVIMUI IR LEIDINIŲ LEIDYBAI SUBSIDIJUOTI SVARSTYMO TVARKA

 

13. Komisija paraiškas dėl subsidijos skyrimo išnagrinėja per 15 darbo dienų, pasibaigus skelbime nurodytam paraiškų priėmimo terminui.

14. Vertinant paraiškas, pirmenybė teikiama projektams, kurių:

14.1. turinys visiškai atitinka vieną ar kelis iš 5 punkte išvardytų subsidijavimo prioritetų;

14.2. pateiktas aiškus, detalus įgyvendinimo planas;

14.3. gautas lėšas planuojama naudoti taupiai ir efektyviai;

14.4. pateikta subalansuota ir kuo detalesnė išlaidų sąmata;

14.5. Pareiškėjų patirtis ir kompetencija;

14.6. Pareiškėjų finansinio indėlio dydis.

15. Atsiradus neaiškumų Komisija gali paprašyti Pareiškėjų pateikti papildomus paaiškinimus.

16. Komisija, įvertinusi prašomų subsidijuoti renginių ir leidinių išlaidų pagrįstumą ir atsižvelgdama į kitus paraiškų vertinimo prioritetus bei skiriamus asignavimus, gali sumažinti prašomą sumą.

 

V. SUBSIDIJOS SUTEIKIMAS IR ATSKAITOMYBĖ UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ

 

17. Komisijos pirmininkas raštu informuoja Pareiškėją apie priimtą sprendimą. Jei nuspręsta projektą subsidijuoti, nurodomas subsidijos dydis ir terminas, iki kada Pareiškėjo atstovas turi atvykti sudaryti subsidijos skyrimo sutartį.

18. Pareiškėjo atstovui per nustatytą laiką neatvykus arba nenurodžius motyvuotų neatvykimo priežasčių, Komisija siūlo sprendimą skirti subsidiją panaikinti.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19. Visus klausimus, susijusius su subsidijų skyrimu pagal šių taisyklių reikalavimus, sprendžia Komisija.

______________


 

Konferencijų, seminarų, mokymų,

žemės ūkio parodų, konkursų, organizavimo,

leidinių subsidijavimo taisyklių priedas

 

(Paraiškos formos pavyzdys)

 

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

(pareiškėjo pavadinimas, įmonės kodas, adresas, tel., faksas, el. p., banko rekvizitai)

 

 

PARAIŠKA

_______________Nr._______

                                                                  (data)

 

Prašome skirti subsidiją ____________________________________________________________

________________________________________________________________________________

(projekto pavadinimas)

įgyvendinimui finansuoti

 

 

Projekto aprašymas (tikslas, dalyviai, renginio data ir vieta, numatomas poveikis aplinkai ir pan.)

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Buvo skirtas panašus finansavimas per pastaruosius trejus metus (iš kokių šaltinių, data, suma, panaudojimas)________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Projekto vertė                      ____________________________ Lt

Finansavimas:

savos lėšos                           ____________________________ Lt;

kitos lėšos                            ____________________________ Lt;

prašoma subsidija                _______________________________    Lt iš Kaimo rėmimo programos skirtų žemdirbių mokymo ir konsultavimo paslaugoms, mokslo tiriamiesiems darbams, Žemdirbių mokymo, švietimo ir informavimo programai lėšų.

 

Projekto įgyvendinimo organizavimas (parengiamieji darbai, sutartys ir pan.) __________________  

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Prie šios paraiškos pridedami dokumentai:

1. Renginio organizavimo (leidinio išleidimo) išlaidų sąmata.

2. Renginio programa (numatomas leidinio tiražas).

3. Pareiškėjo veiklos nuostatai (įstatai) arba kitas veiklą reglamentuojantis dokumentas.

 

 

 

 

 

 

__________________________             ________________           ___________________________

(Pareiškėjo vadovo pareigos)                                         (parašas)                                                  (vardas, pavardė)

                                                    A. V.

 

_________________________               _______________             ___________________________

(paraišką užpildžiusio asmens                                          (parašas)                                             (vardas, pavardė)

pareigos)

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2003 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. 3D-76

 

ŽEMĖS ŪKIO VEIKLOS SUBJEKTŲ KONSULTAVIMO SUBSIDIJAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žemės ūkio veiklos subjektų konsultavimo subsidijavimo taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis žemės ūkio ministro 2003 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 3D-69 „Dėl ministerijos vykdomų programų subsidijuojamų priemonių įgyvendinimui skirtų lėšų administravimo“ (Žin., 2003, Nr. 22-938) ir ministerijos Strateginiu veiklos planu.

2. Šios taisyklės nustato žemės ūkio veiklos subjektų konsultavimo subsidijavimo iš Kaimo rėmimo programos lėšų, skirtų žemdirbių mokymo ir konsultavimo paslaugoms, mokslo tiriamiesiems darbams bei atsiskaitymo už jų panaudojimą tvarką.

3. Vadovaujantis šiomis taisyklėmis atrenkami žemės ūkio veiklos subjektų konsultavimo paslaugų teikimo projektai, kuriuos inicijuoja juridiniai asmenys (toliau – Pareiškėjas).

4. Lėšas žemės ūkio veiklos subjektų konsultavimui nustato žemės ūkio ministras, patvirtindamas metinę Subsidijuojamų priemonių įgyvendinimui skirtų lėšų naudojimo sąmatą ir atsižvelgdamas į Ministerijos vykdomų programų subsidijuojamų priemonių įgyvendinimo priežiūros komisijos (toliau – Komisijos) siūlymus.

 

II. PAGRINDINIAI ŽEMĖS ŪKIO VEIKLOS SUBJEKTŲ KONSULTAVIMO SUBSIDIJAVIMO PRINCIPAI

 

5. Subsidija žemės ūkio veiklos subjektų konsultavimui einamaisiais metais gali būti suteikta Pareiškėjams, kurių viena iš pagrindinių veiklos sričių yra žemės ūkio veiklos subjektų konsultavimas žemės ūkio ir alternatyvios žemės ūkiui veiklos klausimais ir turintiems išplėtotą visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje konsultavimo paslaugų teikimo tinklą.

6. Subsidija skiriama konsultacinei veiklai, kuri skatina:

6.1. gaminamos augalininkystės ir gyvulininkystės produkcijos konkurencingumą;

6.2. alternatyvios žemės ūkiui veiklos plėtrą ir papildomų darbo vietų kūrimą kaime;

6.3. pelningą ūkininkavimą mažiau palankiose ūkininkauti vietovėse;

6.4. agrarinės aplinkosaugos priemonių diegimą;

6.5. žemės ūkio kooperacijos plėtrą;

6.6. žemdirbių savivaldos plėtrą, kaimo bendruomenių plėtrą ir kitą vietinę iniciatyvą;

6.7. veterinarijos, higienos normų ir kitų maisto kokybę ir saugą užtikrinančių reikalavimų laikymąsi;

6.8. ekologiškų žemės ūkio ir maisto produktų gamybą;

6.9. žemės ūkio ir verslo apskaitos ir planavimo sistemos diegimą ir palaikymą;

6.10. informacinių technologijų diegimą žemės ūkyje.

7. Komisijos siūlymu subsidija gali būti skiriama šioms išlaidoms: konsultantų darbo užmokesčiui, socialiniam draudimui, ryšiams ir transportui, patalpoms nuomoti ir išlaikyti, konsultacinės medžiagos parengimo spaudai ir spausdinimo, informacijos sklaidos išlaidoms padengti, tiksliniam mokymui (seminarams, lauko dienoms, praktiniams mokymui, darbui su ūkininkų grupėms ir kt.), interneto puslapiams rengti ir palaikyti, konsultantų kvalifikacijos kėlimui, administravimui ir nenumatytoms išlaidoms padengti. Administravimo, nenumatytų išlaidų padengimui leidžiama numatyti ne daugiau kaip 10 proc. nuo visos projekto sąmatos.

8. Subsidija neskiriama pastatų rekonstrukcijai, remontui, skolų dengimui, investicijoms.

9. Skiriamos subsidijos dydis gali siekti iki 100 proc. bendros prašomų subsidijuoti 7 punkte išvardytų išlaidų sumos.

 

III. PARAIŠKŲ DĖL ŽEMĖS ŪKIO VEIKLOS SUBJEKTŲ KONSULTAVIMO SUBSIDIJAVIMO PATEIKIMAS

 

10. Ministerija viešai paskelbia apie paraiškų priėmimą žemės ūkio veiklos subjektų konsultavimui subsidijuoti.

11. Pareiškėjai, pretenduojantys gauti subsidiją žemės ūkio veiklos subjektų konsultacinei veiklai, per skelbime nustatytą laikotarpį pateikia šiuos dokumentus:

11.1. paraišką kurioje nurodomas tikslus Pareiškėjo pavadinimas, jo kodas, adresas ir telefonas, už konsultavimą atsakingas asmuo (vadovas, konsultavimo projekto vadovas);

11.2. Pareiškėjo veiklos nuostatus (įstatus) arba kitą veiklą reglamentuojantį dokumentą;

11.3. konsultantų pareigybių aprašymus ir konsultantų skaičių;

11.4. informaciją apie turimas patalpas, taip pat įrangą ir įrenginius, kurie bus naudojami konsultavimo veiklai;

11.5. paskutinių metų ar tam tikro laikotarpio veiklos audito (jeigu buvo atliktas) išvados kopiją;

11.6. mokesčių inspekcijos pažymą apie mokestinių įsipareigojimų vykdymą;

11.7. konsultavimo paslaugų teikimo programą bei išlaidų sąmatą (priedas).

12. Komisija turi teisę paprašyti Pareiškėjo pateikti papildomų duomenų, susijusių su teikiama paraiška.

13. Pareiškėjui per nustatytą laiką nepateikus Komisijai prašomos medžiagos, subsidija nesuteikiama.

 

IV. PARAIŠKŲ DĖL ŽEMĖS ŪKIO VEIKLOS SUBJEKTŲ KONSULTAVIMO VERTINIMAS

 

14. Komisija paraiškas dėl subsidijos skyrimo išnagrinėja per 15 darbo dienų, pasibaigus skelbime nurodytam paraiškų priėmimo terminui.

15. Žemės ūkio veiklos subjektų konsultavimo projektų subsidijavimo prioritetai:

15.1. konsultavimo paslaugų teikimo programa apima visą Lietuvos teritoriją ir paslaugos bus teikiamos daugeliui žemdirbių ir kaimo gyventojų;

15.2. Pareiškėjas turi ne mažesnę kaip 3 metų panašių paslaugų teikimo patirtį;

15.3. Pareiškėjas pateikė detalią išlaidų sąmatą;

15.4. Pareiškėjo finansinio indėlio į projektą dydis;

15.5. gautas lėšas planuojama naudoti taupiai ir efektyviai.

16. Komisija, įvertinusi pateiktus projektus pagal subsidijų skyrimo prioritetus bei išlaidų pagrįstumą, atsižvelgdama į skiriamus asignavimus gali prašomą sumą sumažinti.

 

V. SUBSIDIJOS SKYRIMAS IR ATSKAITOMYBĖ UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ

 

17. Komisijos pirmininkas raštu informuoja Pareiškėją apie sprendimą finansuoti projektą bei subsidijos dydį ir nurodo terminą, kada Pareiškėjo atstovas turi atvykti sudaryti subsidijos skyrimo sutartį.

18. Pareiškėjo atstovui per nustatytą laiką neatvykus arba nenurodžius motyvuotų neatvykimo priežasčių, Komisija sprendimą skirti subsidiją pasiūlo panaikinti.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19. Visus klausimus, susijusius su subsidijų skyrimu pagal šių taisyklių reikalavimus, sprendžia Komisija.

______________


Žemės ūkio veiklos subjektų

konsultavimo subsidijavimo

taisyklių priedas

 

(Sąmatos formos pavyzdys)

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

(pareiškėjo pavadinimas, įmonės kodas, adresas, tel., faks., el. p., banko rekvizitai)

 

Žemės ūkio ministerijai

 

KONSULTAVIMO PASLAUGŲ TEIKIMO IŠLAIDŲ SĄMATA

_______________

(data)

_______________________

(sudarymo vieta)

 

Eil. Nr.

Išlaidų straipsnių pavadinimai

Lėšų poreikis konsultacinei veiklai, Lt

Nuosavos lėšos, Lt

Prašoma subsidijuoti, Lt

Iš jų ketvirčiais, Lt

I

II

III

IV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________________           ________________         ______________________________

(pareiškėjo vadovo pareigos)                                       (parašas)                                               (vardas, pavardė)

                                                            A. V.

 

_________________________           ________________         ______________________________

               (vyr. finansininkas)                                         (parašas)                                               (vardas, pavardė)

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2003 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. 3D-76

 

ŽEMĖS ŪKIO IR MAISTO PRODUKTŲ KOKYBĖS TYRIMO SISTEMOS, ATITINKANČIOS ES REIKALAVIMUS, PLĖTROS SUBSIDIJAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žemės ūkio ir maisto produktų kokybės tyrimo sistemos, atitinkančios ES reikalavimus, plėtros subsidijavimo taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis Ministerijos vykdomų programų subsidijuojamų priemonių įgyvendinimui skirtų lėšų administravimo nuostatais, patvirtintais žemės ūkio ministro 2003 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 3D-69 (Žin., 2003, Nr. 22-938) ir ministerijos Strateginiu veiklos planu.

2. Šios taisyklės nustato juridinių asmenų subsidijavimo iš Kaimo rėmimo programos lėšų, skirtų Žemės ūkio ir maisto produktų kokybės tyrimo sistemos, atitinkančios ES reikalavimus, plėtrai bei atsiskaitymo už jų panaudojimą tvarką.

3. Vadovaujantis šiomis taisyklėmis, atrenkami juridinių asmenų, įgyvendinančių žemės ūkio ir maisto produktų kokybės, kokybės tyrimo bei atitikties įvertinimo sistemas, suderintas su Europos Sąjungos reglamentais ir tarptautiniais standartais, subsidijuotini projektai.

4. Lėšos juridiniams asmenims subsidijuoti nustatomos žemės ūkio ministro įsakymu tvirtinamoje metinėje Subsidijuojamų priemonių įgyvendinimui skirtų lėšų naudojimo sąmatoje, atsižvelgiant į Ministerijos vykdomų programų subsidijuojamų priemonių įgyvendinimo priežiūros komisijos (toliau – Komisijos) siūlymus.

 

II. PAGRINDINIAI ŽEMĖS ŪKIO IR MAISTO PRODUKTŲ KOKYBĖS TYRIMO SISTEMOS, ATITINKANČIOS ES REIKALAVIMUS, PLĖTROS SUBSIDIJAVIMO PRINCIPAI

 

5. Subsidija skiriama juridiniams asmenims, kuriantiems bei plėtojantiems žemės ūkio ir maisto produktų kokybės, kokybės tyrimo bei atitikties įvertinimo sistemas, suderintas su Europos Sąjungos reglamentais ir tarptautiniais standartais, siekiant:

5.1. didinti gaminių bei paslaugų konkurencingumą ir eksporto galimybes;

5.2. pašalinti prekybos technines kliūtis;

5.3. dalyvauti bandymų rezultatų tarptautinių sulyginimų programose;

5.4. bandymų rezultatų ir sertifikatų tarptautinio pripažinimo;

5.5. akredituoti laboratorijas ir sertifikacijos įstaigas;

5.6. tobulinti žemės ūkio augalų ir gyvulių veisles, jų įvertinimo sistemą bei dauginamosios medžiagos sertifikavimą, atsižvelgiant į ES reikalavimus;

5.7. įdiegti teisės aktais nustatytus, suderintus su ES, reikalavimus žemės ūkio ir maisto produktų kokybės srityje;

5.8. tobulinti pieno sudėties ir kokybės vertinimo sistemą atsiskaitymo už superkamą pieną tikslais;

5.9. įdiegti mėsos ir mėsos produktų kokybės įvertinimo sistemą;

5.10. įgyvendinti šviežių vaisių ir daržovių privalomųjų kokybės reikalavimų taikymo ir kontrolės sistemą;

5.11. užtikrinti pašarų saugą.

6. Pagal šias taisykles subsidijuojama:

6.1. modernios įrangos įsigijimas, techninės bazės stiprinimas, technologinės išlaidos;

6.2. patalpų rekonstravimas ir pritaikymas naujai įrangai sumontuoti;

6.3. pieno sudėties ir kokybės tyrimų atlikimas;

6.4. skerdenų kokybės vertinimas;

6.5. mokymai, susiję su gyvulių skerdenų ir mėsos produktų klasifikavimo, šviežių vaisių ir daržovių kokybės įvertinimo, pieno supirkimo sistemų įgyvendinimu.

 

III. PARAIŠKŲ DĖL ŽEMĖS ŪKIO IR MAISTO PRODUKTŲ KOKYBĖS TYRIMO SISTEMOS, ATITINKANČIOS ES REIKALAVIMUS, PLĖTROS SUBSIDIJAVIMO PATEIKIMAS

 

7. Juridiniai asmenys, įgyvendinantys žemės ūkio ir maisto produktų kokybės, kokybės tyrimo bei atitikties įvertinimo sistemas, suderintas su Europos Sąjungos reglamentais ir tarptautiniais standartais, iki š. m. kovo 14 d. pateikia:

7.1. paraišką subsidijuoti modernios įrangos ir kitų priemonių įsigijimo, patalpų rekonstravimo ir kitų darbų bei paslaugų pirkimo, mokymo išlaidas, būtinas teisės aktams, suderintiems su ES reikalavimais, įgyvendinti, kurioje nurodomas tikslus pareiškėjo pavadinimas, jo kodas, adresas ir telefonas, už priemonės įgyvendinimą atsakingas asmuo (vadovas, projekto vadovas);

7.2. pareiškėjo veiklos nuostatus (įstatus) arba kitą veiklą reglamentuojantį dokumentą;

7.3. priemonės įgyvendinimo projektus, kuriuose nurodoma:

7.3.1. subsidijos tikslas;

7.3.2. analizė ir pagrindimas;

7.3.3. laukiamas rezultatas;

7.3.4. lėšų panaudojimo sąmata;

7.3.5. jeigu priemonė tęstinė, ankstesniais metais panaudotų subsidijų rezultatus;

7.4. paskutiniųjų metų ar tam tikro laikotarpio veiklos audito (jeigu buvo atliktas) išvados kopiją;

7.5. mokesčių inspekcijos pažymą apie mokestinių įsipareigojimų vykdymą.

8. Komisija turi teisę paprašyti pareiškėjo pateikti papildomų duomenų, susijusių su teikiama paraiška.

9. Pareiškėjui per nustatytą laiką nepateikus Komisijai prašomos medžiagos, subsidija nesuteikiama.

 

IV. SUBSIDIJOS SKYRIMAS

 

10. Paraiškų nagrinėjimas ir subsidijavimas vykdomas pagal Ministerijos vykdomų programų subsidijuojamų priemonių įgyvendinimui skirtų lėšų administravimo nuostatus ir šias taisykles.

11. Paraiškas dėl subsidijos skyrimo Komisija išnagrinėja per 15 darbo dienų nuo galutinės paraiškų priėmimo dienos.

12. Paraiškos vertinamos pagal šiuos kriterijus:

12.1. paraiškos atitikimas 5 ir 6 punktų kriterijus;

12.2. prašomų subsidijuoti išlaidų pagrįstumas;

12.3. anksčiau gautos paramos panaudojimo efektyvumas;

12.4. pareiškėjo finansinio indėlio dydį.

13. Atsiradus neaiškumų, Komisija gali paprašyti pareiškėjo pateikti papildomų paaiškinimų.

14. Komisija, įvertinusi prašomų subsidijuoti priemonių pagrįstumą ir atsižvelgdama į kitus paraiškų vertinimo kriterijus bei skiriamus asignavimus, gali sumažinti prašomą sumą.

15. Juridiniai asmenys, vadovaudamiesi Viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 1999, Nr. 56-1809; 2002, Nr. 118-5296):

15.1. už gautas subsidijas organizuoja prekių, darbų ir paslaugų įsigijimą sudarydami su tiekėjais sutartis;

15.2. atsiskaito už gautų projektui vykdyti lėšų panaudojimą.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16. Atsiskaitymas su lėšų, skirtų atskirai priemonei įgyvendinti, gavėju atliekamas sutartyje numatytomis sąlygomis bei terminais.

17. Kitus nepaminėtus klausimus sprendžia ministerijos vykdomų programų subsidijuojamų priemonių įgyvendinimo priežiūros komisija.

______________


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2003 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. 3D-76

 

ŽEMĖS ŪKIO INFORMACINĖS IR KONTROLĖS SISTEMOS KŪRIMO, DIEGIMO BEI VEIKIMO UŽTIKRINIMO SUBSIDIJAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šios taisyklės parengtos vadovaujantis Ministerijos vykdomų programų subsidijuojamų priemonių įgyvendinimui skirtų lėšų administravimo nuostatais, patvirtintais žemės ūkio ministro 2003 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 3D-69 (Žin., 2003, Nr. 22-938), ir reglamentuoja Kaimo rėmimo programos priemonės – Žemės ūkio informacinės ir kontrolės sistemos kūrimo, diegimo bei veikimo užtikrinimo subsidijavimą.

2. Šiomis taisyklėmis vadovaujamasi subsidijuojant:

2.1. gyvulių registravimo ir identifikavimo užtikrinimo bei veislininkystės informacinės sistemos, atitinkančios Europos Sąjungos reikalavimus, plėtojimo programos vykdymą ir jos tęsimą;

2.2. rinkos informacinės sistemos kūrimo, eksporto skatinimo ir informacijos Europos Sąjungos klausimais sklaidos programų vykdymą;

2.3. integruotos administravimo ir kontrolės sistemos (IAKS) diegimą;

2.4. ūkių apskaitos duomenų tinklo kūrimą ir įgyvendinimą;

2.5. kitų žemės ūkio informacinių sistemų, susijusių su Europos Sąjungos bei nacionalinių paramos lėšų administravimu, kūrimą, diegimą bei veikimo užtikrinimą.

3. Pagal šias taisykles subsidijuojama veikla, susijusi su šių teisės aktų įgyvendinimu:

3.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 10 d. nutarimo Nr. 1313 „Dėl gyvulių registravimo ir identifikavimo programos“ (Žin., 1998, Nr. 100-2779), žemės ūkio ministro 2001 m. liepos 11 d. įsakymo Nr. 239 „Dėl gyvulių registro nuostatų“ (Žin., 2001, Nr. 63-2296);

3.2. žemės ūkio ministro 2001 m. liepos 13 d. įsakymo Nr. 243 „Dėl Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų rinkos informacinės sistemos“ (2002 m. rugsėjo 23 d. įsakymo Nr. 363 redakcija);

3.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. sausio 7 d. nutarimo Nr. 9 „Dėl Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų eksporto skatinimo 2002–2003 metų programos ir jos įgyvendinimo priemonių patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 3-81) bei žemės ūkio ministro 2002 m. gegužės 6 d. įsakymo Nr. 170 „Dėl Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų eksporto skatinimo 2002–2003 metų programos įgyvendinimo priemonių“;

3.4. žemės ūkio ministro 2003 m. vasario 13 d. įsakymo Nr. 3D-44 „Dėl žemdirbių ir kaimo vietovių gyventojų informavimo rengiantis narystei Europos Sąjungoje programos įgyvendinimo priemonių 2003 m. I ir II pusmečio planų patvirtinimo“;

3.5. žemės ūkio ministro 2002 m. spalio 3 d. įsakymo Nr. 399 „Dėl Integruotos administravimo ir kontrolės sistemos įgyvendinimo“ (Žin., 2002, Nr. 98-4375) ir 2002 m. liepos 2 d. įsakymo Nr. 248 „Dėl žemės sklypų tapatybės nustatymo sistemos įgyvendinimo“ (Žin., 2002, Nr. 71-2995);

3.6. žemės ūkio ministro 2001 m. balandžio 27 d. įsakymo Nr. 132 „Dėl Lietuvos žemės ūkio produkcijos gamintojų veiklos rezultatų tyrimo tvarkos“;

3.7. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 19 d. nutarimo Nr. 1220 „Dėl visų transporto priemonių ir savaeigių žemės ūkio mašinų registro kūrimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. kovo 22 d. nutarimo Nr. 319 „Dėl Visų transporto priemonių ir savaeigių žemės ūkio mašinų valstybės registro ir kelių transporto priemonių apskaitos valstybės įmonės įsteigimo“ pakeitimo“ (Žin., 2002, Nr. 75-3237) kuriant ir diegiant Lietuvos Respublikos traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų bei jų priekabų registrą bei užtikrinant jo veikimą;

3.8. žemės ūkio ministro 2002 m. gruodžio 31 d. įsakymo Nr. 529 „Dėl pieno gamybos kvotų sistemos diegimo ir administravimo nuostatų“ (Žin., 2003, Nr. 4-165) kuriant ir diegiant Pieno gamybos kvotų sistemos duomenų bazę ir užtikrinant jos veikimą;

3.9. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 31 d. nutarimo Nr. 2115 „Dėl elektroninės valdžios koncepcijos patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 2-54) rengiant, įgyvendinant bei prižiūrint elektroninės valdžios projektus;

3.10. kitų teisės aktų, kuriais reglamentuojamas žemės ūkio produkcijos gamintojų bei kaimo gyventojų informacinius poreikius tenkinančių informacinių sistemų kūrimas, diegimas, integravimas ir veikimo užtikrinimas, informacinės visuomenės plėtros kaime priemonių planavimas, taip pat ūkininkų registro integravimas į Žemės ūkio informacinę sistemą.

 

II. PAGRINDINIAI SUBSIDIJAVIMO PRINCIPAI

 

4. Pagal šias taisykles subsidijuojama:

4.1. teisės aktais nustatyta Žemės ūkio informacinės ir kontrolės sistemos kūrimo, diegimo veikla bei sistemos veikimo užtikrinimas, įskaitant:

4.1.1. informacinių sistemų projektavimą, specifikavimą, diegimą ir veikimo užtikrinimą;

4.1.2. techninės, komunikacinės ir programinės įrangos bei ryšių paslaugų įsigijimą, taip pat įsigytosios įrangos įdiegimą;

4.1.3. duomenų rinkimą, apdorojimą, saugojimą ir pateikimą vartotojams;

4.1.4. dokumentų blankų ir informacinių leidinių leidybą bei platinimą;

4.1.5. informacinių sistemų kūrėjų konsultavimą ir naudotojų mokymą;

4.2. eksporto skatinimo priemonės, įskaitant informacijos apie potencialias šalyje gaminamų produktų rinkas, žemės ūkio ir maisto prekybos sąlygas ir potencialius prekybos partnerius rinkimo, kaupimo ir apdorojimo bei elektroninio eksporto katalogo „Virtualioji mugė“ veikimo užtikrinimą;

4.3. informacijos Europos Sąjungos klausimais sklaidos priemonės, įskaitant publikacijų spaudai ir stendų parodoms rengimą, informacinių leidinių rengimą, leidimą ir platinimą, seminarų organizavimą bei lektorių mokymą.

 

III. SUBSIDIJAVIMO TVARKA

 

5. Subsidijos skiriamos šių taisyklių 3 punkte nurodytiems teisės aktams įgyvendinti remiantis Kaimo rėmimo programos 2003 metų išlaidų detalizuota sąmata ir ministerijos bei subsidijuojamą priemonę vykdančios institucijos sutartimi arba, subsidijuojamų priemonių įgyvendinimo priežiūros komisijai nutarus, ministro įsakymu.

6. Subsidijuojamą priemonę vykdančios institucijos subsidijuojamos priemonės koordinatoriui pateikia:

6.1. institucijos numatomų atlikti darbų sąrašo ir jų atlikimo grafiko projektus;

6.2. darbų atlikimo išlaidų sąmatos projektą ir detalų lėšų poreikio paaiškinimą pagal išlaidų straipsnius.

7. Atsiskaitant už atliktus darbus, subsidijuojamos priemonės vadovui pateikiami šie dokumentai:

7.1. sutartyje numatytų darbų atlikimo ataskaita;

7.2. sąmatos įvykdymo ataskaita;

7.3. padarytas išlaidas pateisinančių dokumentų sąrašas ir, esant reikalui, jų originalai ar kopijos;

7.4. atliktų darbų perdavimo–priėmimo aktas;

7.5. sąskaita-faktūra ar PVM sąskaita-faktūra.

 

IV. ATSAKOMYBĖ UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ

 

8. Su subsidijų gavėjais už subsidijuojamos priemonės įgyvendinimą atsiskaitoma tinkamai ir laiku atlikus sutartyje numatytus darbus bei pateikus šių taisyklių 7 punkte nurodytus dokumentus.

9. Už skirtų lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį atsako subsidijas gavusių institucijų vadovai.

______________