LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL 2012 metŲ programų vertinimo plano patvirtinimo
2012 m. balandžio 4 d. Nr. 358
Vilnius
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2012 m. balandžio 4 d. nutarimu Nr. 358
2012 METŲ PROGRAMŲ VERTINIMO PLANAS
Eil. Nr. |
Už vertinimą atsakinga institucija ir asmuo |
Vertinimo pavadinimas |
Vertinimo objektas |
Vertinimo tikslas (-ai) ir uždaviniai |
Vertinimo organizavimo būdas (centralizuotas, decentralizuotas) |
Vertinimo atlikimo būdas (vidinis, mišrus) |
Vertinimo tipas (išankstinis, tarpinis, baigiamasis) |
Galutinės vertinimo ataskaitos pateikimo terminas |
1. |
Finansų ministerija; atsakingas asmuo –Ekonomikos departamento direktorė D. Pipirienė |
Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos elektroninio deklaravimo sistemos (toliau – sistema) veiklos vertinimas |
programos „Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos veikla“ dalis |
Tikslas Įvertinti, ar sistema užtikrina dokumentų priėmimą laiku, išsamių ir geros kokybės duomenų surinkimą, kaupimą ir perdavimą dokumentų apdorojimo sistemoms mažiausiomis išteklių sąnaudomis. Uždaviniai: nustatyti, ar sistema pakankamai pasiekiama ir prieinama; įvertinti, ar efektyviai naudoti sistemai sukurti, plėtoti, palaikyti skirti ištekliai; nustatyti, ar reikėjo diegti papildomas funkcines galimybes; nustatyti, ar mokesčių mokėtojai patenkinti sistemos teikiamomis paslaugomis |
decentralizuotas |
vidinis |
tarpinis |
2012 metų IV ketvirtis |
2. |
Susisiekimo ministerija; atsakingas asmuo – Susisiekimo ministerijos kancleris T. Karpavičius |
programos „Susisiekimo valstybinės ir vietinės reikšmės keliais užtikrinimas“ dalies vertinimas |
programos „Susisiekimo valstybinės ir vietinės reikšmės keliais užtikrinimas“ 4 tikslas –„užtikrinti, kad Europos Sąjungos išorinės sienos tarptautiniai pasienio kontrolės punktai, numatyti Pasienio kontrolės punktų plėtros strategijoje ir jos įgyvendinimo priemonėse, būtų pastatyti pagal Europos Sąjungos nustatytus reikalavimus, patikėtas turtas tinkamai prižiūrimas ir efektyviai valdomas, su elektroninių sistemų pagalba efektyviai valdomi transporto srautai prie pasienio kontrolės punktų“ (toliau – PKPD), ir Pasienio kontrolės punktų plėtros strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. spalio 1 d. nutarimu Nr. 1176 (Žin., 2001, Nr. 84-2935; 2006, Nr. 61-2188) |
Tikslas Įvertinti Pasienio kontrolės punktų plėtros strategijos ir PKPD vykdomos programos dalies tinkamumą, efektyvumą ir rezultatyvumą. Uždaviniai: išanalizuoti ir įvertinti vidinę programos intervencijų logiką, valstybės intervencijų pagrįstumą, programos atitiktį teisės aktams ir strategijoms; įvertinti, ar pakankamai efektyvus institucijų, nurodytų Pasienio kontrolės punktų plėtros strategijoje, tarpinstitucinis bendradarbiavimas; įvertinti skirtų asignavimų panaudojimo efektyvumą, finansavimo alternatyvas; nustatyti, ar esamas ir toliau plėtojamas pasienio kontrolės punktų tinklas optimalus ir tinkamas; nustatyti, ar Pasienio kontrolės punktų plėtros strategijos ir PKPD vykdomos programos tikslams pasiekti pasirinktos tinkamiausios priemonės |
decentralizuotas |
vidinis |
tarpinis |
2012 metų II ketvirtis |
3. |
Krašto apsaugos ministerija; atsakingas asmuo – krašto apsaugos viceministras V. Umbrasas |
karo prievolės sistemos pertvarkos vertinimas |
programos „Sausumos pajėgos“ dalis
|
Tikslas Įvertinti, ar karo prievolės sistemos pertvarka davė lauktų rezultatų, ar pasiektas projekto tikslas – sukurti lanksčią, orientuotą į intensyvią profesinės karo tarnybos ir aktyvaus rezervo agitaciją ir kandidatų paiešką personalo komplektavimo sistemą, kuri pritrauktų reikalavimus atitinkantį personalą į Lietuvos kariuomenę, įskaitant ir aktyvųjį rezervą. Uždaviniai: nustatyti, ar reformuota sistema užtikrina krašto apsaugos sistemos personalo komplektavimo poreikių tenkinimą, jeigu ne, – nustatyti priežastis ir pasiūlyti sprendimo būdus: šaukimo į privalomąją pradinę karo tarnybą etape; priėmimo į profesinę karo tarnybą etape; nustatyti, ar sukurta karo prievolės administravimo sistema: taupo asignavimus, apskaičiuoti, kiek pinigine išraiška sumažėjo administracinė našta; yra pakankamai lanksti ir atitinka krašto apsaugos sistemos poreikius kintant vidaus ir išorės reikalavimams; įvertinti esamus ir galimus teigiamus ir neigiamus pertvarkos aspektus, pateikti siūlymus dėl sistemos tobulinimo |
decentralizuotas |
vidinis |
tarpinis |
2012 metų IV ketvirtis |
4. |
Žemės ūkio ministerija; atsakingas asmuo – žemės ūkio viceministras M. Kuklierius |
žemės grąžinimo Lietuvoje 2010–2011 metų vertinimas |
programos „Žemės reformos vykdymas“ dalis ir programos „Žemės tvarkymo ir administravimo bei erdvinės informacijos infrastruktūros vystymas“ dalis |
Tikslas Įvertinti nuosavybės teisių į žemę atkūrimo būklę ir galimybę laiku baigti žemės grąžinimą, nustatyti pagrindines priežastis, trukdančias sėkmingai šį procesą baigti, ir pasiūlyti galimus problemų sprendimo būdus. Uždaviniai: įvertinti, ar tinkami ir dera tarpusavyje žemės grąžinimo programų tikslai, uždaviniai ir priemonės; įvertinti žemės grąžinimo 2010–2011 metais rezultatyvumą; nustatyti ir įvertinti pagrindinius veiksnius, darančius įtaką žemės grąžinimui; įvertinti tikimybę baigti žemės grąžinimą iš esmės iki 2012 metų pabaigos |
decentralizuotas |
vidinis |
tarpinis |
2012 metų II ketvirtis |
5. |
Žemės ūkio ministerija; atsakingas asmuo – žemės ūkio viceministras M. Kuklierius |
Lietuvos ūkinių gyvūnų genetinių išteklių išsaugojimo vertinimas |
programos „Kaimo plėtra ir verslo skatinimas“ priemonė – Lietuvos ūkinių gyvūnų genetinių išteklių išsaugojimas |
Tikslas Įvertinti Lietuvos ūkinių gyvūnų genetinių išteklių išsaugojimo priemonės efektyvumą, nustatyti pagrindinius veiksnius, darančius įtaką priemonės įgyvendinimo rezultatams. Uždaviniai: įvertinti priemonės tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, pasirinktų veiklų tikslingumą; nustatyti aiškius priemonės vertinimo kriterijus; pateikti siūlymus dėl priemonės tobulinimo naudingumo požiūriu |
decentralizuotas |
vidinis |
tarpinis |
2012 metų IV ketvirtis |
6. |
Sveikatos apsaugos ministerija; atsakingas asmuo –Sveikatos apsaugos ministerijos kancleris R. Remeika |
Pirminės sveikatos priežiūros plėtros koncepcijos, patvirtintos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. rugsėjo 5 d. įsakymu Nr. V-717 (Žin., 2007, Nr. 96-3897), įgyvendinimo vertinimas |
programos „Asmens sveikatos priežiūros kokybės užtikrinimas“ 1 tikslo – stiprinti šeimos gydytojo instituciją ir kitą pirminę sveikatos priežiūrą – dalis |
Tikslas Įvertinti Pirminės sveikatos priežiūros plėtros koncepcijos įgyvendinimo efektyvumą ir rezultatyvumą 2007–2011 metais. Uždaviniai: išanalizuoti Lietuvoje veikiančius pirminės sveikatos priežiūros modelius ir pirminės sveikatos priežiūros finansavimo šaltinius; įvertinti Pirminės sveikatos priežiūros plėtros koncepcijos įgyvendinimo priemonių planus, jų įgyvendinimą ir rezultatyvumą; išanalizuoti Pirminės sveikatos priežiūros plėtros koncepcijos aktualumą; pateikti rekomendacijas, kaip tobulinti Pirminės sveikatos priežiūros plėtros koncepciją |
decentralizuotas |
vidinis |
tarpinis |
2012 metų III ketvirtis |
7. |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija; atsakingas asmuo –socialinės apsaugos ir darbo viceministras D. Bitaitis |
programos „Neįgaliųjų socialinė integracija“ dalies vertinimas |
programos „Neįgaliųjų socialinė integracija“ priemonės – plėtoti paslaugų neįgaliesiems prieinamumą, didinti neįgaliųjų savarankiškumą ir skatinti įsidarbinimo galimybes – dalis |
Tikslas Įvertinti priemonės tinkamumą, rezultatyvumą, naudingumą, efektyvumą ir tęstinumą siekiant tobulinti jos turinį ir įgyvendinimą. Uždaviniai: nustatyti, ar priemonė atitinka tikslinės grupės poreikius ir kaip jos įgyvendinimas veikia bendruomenei reikalingų paslaugų plėtrą pagal negalios pobūdį ir specialiuosius poreikius, ugdant savarankiško gyvenimo įgūdžius, motyvaciją dirbti ir kita; nustatyti, kaip priemonės perdavimas savivaldybėms nuo 2012 metų veiks jos įgyvendinimo procesą ir tarpinius rezultatus, pateikti rekomendacijas, kaip tobulinti decentralizuotą priemonių įgyvendinimą, kokios galimybės šią praktiką taikyti kitose socialinės integracijos ar politikos srityse |
decentralizuotas |
vidinis |
tarpinis |
2012 metų IV ketvirtis |
8. |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija; atsakingas asmuo –socialinės apsaugos ir darbo viceministras D. Bitaitis |
piniginės socialinės paramos teikimo atliekant savarankiškąją savivaldybių funkciją pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą (Žin., 2003, Nr. 73-3352; 2011, Nr. 155-7353) vertinimas |
programos „Socialinės apsaugos srities specialiosios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams“ priemonė – pervesti lėšas socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti |
Tikslai: Įvertinti piniginės socialinės paramos teikimo atliekant savarankiškąją savivaldybių funkciją tinkamumą, rezultatyvumą, naudingumą, efektyvumą ir tęstinumą; įvertinti piniginės socialinės paramos teikimo atliekant savarankiškąją savivaldybių funkciją visose savivaldybėse įgyvendinimo perspektyvas. Uždavinys Nustatyti, ar piniginės socialinės paramos teikimas atliekant savarankiškąją savivaldybių funkciją atitinka savivaldybių poreikius, suteikiant joms didesnę atsakomybę ir daugiau galių, taip pat piniginę socialinę paramą gaunančių nepasiturinčių asmenų poreikius |
decentralizuotas |
vidinis |
tarpinis |
galutinė ataskaita – 2013 metų III ketvirtis; tarpinė ataskaita – 2012 metų IV ketvirtis |
9. |
Vidaus reikalų ministerija; atsakingas asmuo – Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus pavaduotojas V. Vainys |
programos „Olimpinių rinktinių rengimas ir sportininkų sveikatos priežiūra“ vertinimas |
programa „Olimpinių rinktinių rengimas ir sportininkų sveikatos priežiūra“ |
Tikslas Įvertinti programą tinkamumo, efektyvumo, rezultatyvumo požiūriais ir nustatyti būdus, kaip efektyviau naudoti programai įgyvendinti skirtas lėšas ir pasiekti geresnių rezultatų. Uždaviniai: nustatyti, ar programa atitinka tikslinių grupių poreikius (rengti olimpinėms rinktinėms talentingus suaugusiuosius ir jaunuosius sportininkus); nustatyti, ar programos tikslų siekiama ir uždaviniai įgyvendinami mažiausiomis sąnaudomis, ar galima pasiekti geresnių rezultatų tomis pačiomis sąnaudomis; įvertinti perspektyviausių jaunųjų sportininkų (olimpinės pamainos) rengimą pagal programas „Londonas 2012“, „Sočis 2014“ ir „Rio de Žaneiras 2016“ (priemonių efektyvumas, rezultatyvumas, finansavimo apimtis ir šaltiniai); įvertinti sportininkų sveikatos priežiūros organizavimo efektyvumą ir rezultatyvumą (perėmus sporto medicinos centrų pavaldumą iš likviduotų apskričių), sporto medicinos centrų valdymo optimizavimo galimybes |
decentralizuotas |
vidinis |
tarpinis |
2012 metų IV ketvirtis |