LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL VP3-1.3-ŪM-05-R PRIEMONĖS „VIEŠOSIOS TURIZMO INFRASTRUKTŪROS IR PASLAUGŲ PLĖTRA REGIONUOSE“ ĮGYVENDINIMO RODIKLIŲ MATAVIMO IR SKAIČIAVIMO METODIKOS PATVIRTINIMO
2009 m. liepos 10 d. Nr.4-351
Vilnius
Atsižvelgdamas į Veiksmų programų įgyvendinimo stebėsenos rodiklių skaičiavimo rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. gegužės 12 d. įsakymu Nr. 1K-159 (Žin., 2009, Nr. 59-2309):
1. Tvirtinu VP3-1.3-ŪM-05-R priemonės „Viešosios turizmo infrastruktūros ir paslaugų plėtra regionuose“ įgyvendinimo rodiklių matavimo ir skaičiavimo metodiką (pridedama).
2. Pavedu Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos kancleriui Gediminui Miškiniui ir Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos viceministrui Mindaugui Petrauskui pagal kompetenciją kontroliuoti, kaip vykdomas šis įsakymas.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2009 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. 4-351
VP3-1.3-ŪM-05-R PRIEMONĖS „VIEŠOSIOS TURIZMO INFRASTRUKTŪROS IR PASLAUGŲ PLĖTRA REGIONUOSE“ ĮGYVENDINIMO RODIKLIŲ MATAVIMO IR SKAIČIAVIMO METODIKA
EIL. NR. |
STEBĖSENOS RODIKLIO (-IŲ) PAVADINIMAS |
STEBĖSENOS RODIKLIO PAAIŠKINIMAS |
STEBĖSENOS RODIKLIO MATAVIMAS |
INSTITUCIJA ARBA JURIDINIS ASMUO, ATSAKINGI UŽ INFORMACIJOS PATEIKIMĄ ĮGYVENDINANČIAJAI IR (AR) TARPINEI, IR (AR) VADOVAUJANČIAJAI INSTITUCIJAI |
|||
MATAVIMO VIENETAS |
SKAIČIAVIMO BŪDAS |
INFORMACIJOS ŠALTINIS |
LAIKAS |
||||
1. |
Rezultato rodiklis:
Turistai, apsilankę turizmo informacijos centruose per 2 metus po projekto įgyvendinimo. |
Sąvokos
Pritraukti turistai suprantama kaip apsilankiusių fizinių asmenų skaičius pagal VP3-1.3-ŪM-05-R priemonę „Viešosios turizmo infrastruktūros ir paslaugų plėtra regionuose “ (toliau – Priemonė) sukurtuose naujuose ar sutvarkytuose esamuose turizmo informacijos centruose.
Pastaba Projekto vykdytojas, be šio rezultato rodiklio, atsižvelgdamas į vykdomas veiklas, gali pasirinkti bent vieną VP3-1.3-ŪM-05-R priemonės „Viešosios turizmo infrastruktūros ir paslaugų plėtra regionuose“ įgyvendinimo rodiklių matavimo ir skaičiavimo metodikos (toliau – Metodika) 2–4 punktuose nurodytų rodiklių. |
Skaičius |
Sumuojami turistai, apsilankę turizmo informaciniuose centruose per 2 metus po projekto įgyvendinimo. |
Pirminiai šaltiniai: projekto vykdytojo sudaromi sąrašai, turizmo informacijos centrų duomenys ar kiti turistų srautus fiksuojantys dokumentai. |
Nuolat. |
Projekto vykdytojas |
Antriniai šaltiniai: Mokėjimo prašymo forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861, Nr. 50-1868) (toliau – mokėjimo prašymas) (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“).
Ataskaita po projekto užbaigimo. |
Kas ketvirtį su mokėjimo prašymu.
Kas metus po projekto įgyvendinimo
Galutinai už rodiklio pasiekimą atsiskaitoma praėjus 2 metams po projekto užbaigimo |
||||||
2. |
Rezultato rodiklis:
Pritraukta privataus finansavimo lėšų. |
Sąvokos
Privataus finansavimo lėšos suprantamos kaip privačios investicijos, tai yra privataus partnerio indėlis į projektą ir dėl projekto veiklų pritrauktos netiesioginės privačios investicijos.
Pagrindiniai teiginiai
Į rodiklio skaičiavimą bus įtraukiamos tiesioginės privataus partnerio (operatoriaus) (jei jis dalyvauja projekto veikloje) privačios investicijos į tinkamas ir netinkamas projekto išlaidas ir netiesioginės privačios investicijos, kai dėl projektu vykdomos (įvykdomos) veiklos pritrauktos į projektą privačių investuotojų (nuomininkų, operatorių ir panašiai) lėšos.
Pildydamas Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies formos, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861) (toliau – paraiškos (A) dalis), 12 punktą „Stebėsenos rodikliai“ pareiškėjas turi įrašyti planuojamų pritraukti privačių investicijų sumą (paraiškos (A) dalies 10 punktas) ir paraiškos (A) dalyje nurodytą projekto netinkamų finansuoti išlaidų sumą (11 punktas), taip pat planuojamų pritraukti netiesioginių investicijų sumą. |
Mln. Lt |
Sumuojamas privačių investicijų kiekis pagal projektą. |
Pirminiai šaltiniai: tinkamų išlaidų atveju teikiamos sąskaitos faktūros, apmokėjimą pagrindžiantys dokumentai ir kiti dokumentai; netinkamų išlaidų atveju teikiama deklaracija dėl netinkamų išlaidų pritraukimo. Netiesioginių išlaidų atveju teikiamos koncesijos, rangos darbų, nuomos ir kitos sutartys.
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“). Mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“ prie rodiklio pasiekimo įrašoma tik pritrauktų tinkamų išlaidų suma, kuri atitinka pareiškėjo privačių investicijų dalį nuo projekto pradžios iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos. Kartu su mokėjimo prašymu pateikiami tik tinkamomis išlaidomis pripažinti išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai.
|
Nuolat. |
Projekto vykdytojas |
Informacija apie netinkamų išlaidų pritraukimą pateikiama su galutiniu mokėjimo prašymu, tai yra galutiniame mokėjimo prašyme nurodoma visa nuo projekto pradžios iki pabaigos pritraukta tinkamų išlaidų suma ir netinkamų išlaidų suma (pridedama deklaracija dėl netinkamų išlaidų pritraukimo).
Ataskaitoje po projekto užbaigimo nurodoma bendra suma tinkamų ir netinkamų išlaidų ir netiesioginės privačios investicijos. |
Privatus indėlis į tinkamas išlaidas – kas ketvirtį su mokėjimo prašymu; privatus indėlis į tinkamas ir netinkamas išlaidas – pasibaigus projektui su galutiniu mokėjimo prašymu. Privatus indėlis į netiesiogines investicijas – kas metus po projekto įgyvendinimo.
as metus po projekto įgyvendinimo.
Galutinai už rodiklio pasiekimą atsiskaitoma praėjus 3 metams po projekto užbaigimo. |
||||||
3. |
Rezultato rodiklis:
Sukurta naujų darbo vietų (tiesioginių): vyrai. |
Sąvokos
Sukurta nauja tiesioginė darbo vieta – nauja darbo vieta, tiesiogiai sukurta dėl struktūrinių fondų intervencijos. Ši darbo vieta bus išlaikyta bent 6 mėnesius po projekto užbaigimo.
Pagrindiniai teiginiai
Tiesioginės darbo vietos turėtų būti išreikštos kaip „viso etato ekvivalentai“ (toliau – VEE), pagrįsti 40 valandų savaite, tai yra 40 valandų darbo savaitė = 1 VEE. Jeigu darbas yra ne visu etatu, tada atidirbtos valandos kiekvieną savaitę turėtų būti padalytos iš 40, siekiant nustatyti VEE dalį. Pavyzdžiui, 10 valandų per savaitę būtų 0,25 VEE. Taip pareiškėjas galės aiškiai parodyti, kiek valandų nuolatinis ir laikinas darbuotojas dirbs per savaitę. |
Skaičius |
Sumuojamos projektu sukurtos tiesioginės darbo vietos. |
Pirminiai šaltiniai: darbo sutartys ir kiti dokumentai. |
Sumuojamos projektu Nuolat. |
Projekto vykdytojas |
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“).
Ataskaita po projekto užbaigimo. |
Kas ketvirtį su mokėjimo prašymu.
Galutinai už rodiklio pasiekimą atsiskaitoma praėjus 1 metams po projekto užbaigimo. |
||||||
4. |
Rezultato rodiklis:
Sukurta naujų darbo vietų (tiesioginių): moterys. |
Sąvokos
Sukurta nauja tiesioginė darbo vieta – nauja darbo vieta, tiesiogiai sukurta dėl struktūrinių fondų intervencijos. Ši darbo vieta bus išlaikyta bent 6 mėnesius po projekto užbaigimo.
Pagrindiniai teiginiai
Tiesioginės darbo vietos turėtų būti išreikštos kaip VEE, pagrįsti 40 valandų savaite, tai yra 40 valandų darbo savaitė = 1 VEE. Jeigu darbas yra ne visu etatu, tada atidirbtos valandos kiekvieną savaitę turėtų būti padalytos iš 40, siekiant nustatyti VEE dalį. Pavyzdžiui, 10 valandų per savaitę būtų 0,25 VEE. Taip pareiškėjas galės aiškiai parodyti, kiek valandų nuolatinis ir laikinas darbuotojas dirbs per savaitę. |
Skaičius |
Sumuojamos projektu sukurtos tiesioginės darbo vietos. |
Pirminiai šaltiniai: darbo sutartys ir kiti dokumentai. |
Nuolat. |
Projekto vykdytojas |
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“).
Ataskaita po projekto užbaigimo. |
Kas ketvirtį su mokėjimo prašymu.
Galutinai už rodiklio pasiekimą atsiskaitoma praėjus 1 metams po projekto užbaigimo. |
||||||
5. |
Produkto rodiklis:
Projektai. |
Sąvokos:
Projektas – ekonomiškai nedalomų ir tikslią funkciją atliekančių veiklos rūšių visuma, turinti apibrėžtą biudžetą, įgyvendinimo laikotarpį ir aiškiai nustatytus tikslus.
Pastaba Projekto vykdytojas, be šio produkto rodiklio, atsižvelgdamas į vykdomas veiklas, privalo pasirinkti bent vieną Metodikos 6–7 punktuose nurodytų rodiklių.
Pagrindiniai teiginiai
Pagal Priemonę parama teikiama projektams, kurie skatina turizmo produktų ir viešosios turizmo infrastruktūros plėtrą regionuose. |
Skaičius |
Sumuojami užbaigti projektai. |
Pirminiai šaltiniai: galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita. |
Projektui pasibaigus. |
Projekto vykdytojas |
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“). |
Kas ketvirtį su mokėjimo prašymu. |
||||||
6. |
Produkto rodiklis:
Sukurti nauji arba sutvarkyti esami turistų traukos objektai. |
Sąvokos
Sukurti nauji arba sutvarkyti esami turistų traukos objektai – pagal Priemonę projektu sukurti ar pagerinti ir turizmui pritaikyti objektai: lankytinos vietos, rekreacinės teritorijos, rekreaciniai ir turizmo ištekliai ar turizmo centrai, nekilnojamojo kultūros paveldo objektai.
Pagrindiniai teiginiai
Pagal Priemonę turistų traukos objektai traktuojami kaip lankytinos vietos, rekreacinės teritorijos, rekreaciniai ir turizmo ištekliai, atitinkantys regiono plėtros planą, arba nekilnojamojo kultūros paveldo objektas, įtrauktas į Kultūros vertybių registrą. Projektu tvarkomas vienas ar kompleksas objektų, tai yra jei projekte numatoma sutvarkyti dvaro sodybą, kurioje yra keli pastatai, tai visa ta vietovė turėtų būti traktuojama kaip 1 viešosios turizmo infrastruktūros objektas, atitinkantis pagal Priemonę remtinų veiklų sąrašą. |
Skaičius |
Sumuojami projektu sukurti nauji arba sutvarkyti esami turistų traukos objektai. |
Pirminiai šaltiniai: darbų priėmimo–perdavimo aktai ir kiti dokumentai. |
Nuolat. |
Projekto vykdytojas |
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“). |
Kas ketvirtį su mokėjimo prašymu. |
||||||
7. |
Produkto rodiklis:
Įgyvendintos rinkodaros priemonės. |
Sąvokos:
Rinkodaros priemonė – iš anksto suplanuota, vykdymo trukme ir vykdymo biudžetu apibrėžta, į turizmo įvaizdžio formavimą ir gerinimą, informavimą apie turizmo galimybes ar turizmo produktų pardavimo skatinimą tikslinėse rinkose nukreipta veikla, vykdoma naudojant įvairias formas ir būdus, siekiant tenkinti tikslinių vartotojų ar jų grupių reikmes.
Pagrindiniai teiginiai
Pagal Priemonę įgyvendintos rinkodaros priemonės – tai veikla, vykdoma panaudojant vaizdo ir garso, elektroninę, spausdintą, kitą informaciją ir medžiagą, naudojant įvairias informacijos sklaidos priemones ir kanalus, pavyzdžiui, Lietuvos turizmo įvaizdį formuojančią reklamą, dalyvavimą tarptautinėse parodose, vykdant elektroninę rinkodarą, organizuojant pažintinius turus, leidžiant turizmo galimybes Lietuvoje pristatančius leidinius ir panašiai. |
Skaičius |
Sumuojamos projekte įgyvendintos rinkodaros priemonės. |
Pirminiai šaltiniai: paslaugų teikimo sutartys ir kiti dokumentai. |
Nuolat. |
Projekto vykdytojas |
Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“). |
Kas ketvirtį su mokėjimo prašymu. |