INFORMACINĖS VISUOMENĖS PLĖTROS KOMITETO

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL projektų, vykdomų pagal 2007–2013 metų Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ ĮGYVENDINIMO priemones, techninės priežiūros rekomendacijų patvirtinimo

 

2009 m. gruodžio 31 d. Nr. T-126

Vilnius

 

Tvirtinu Projektų, vykdomų pagal 2007–2013 metų Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ įgyvendinimo priemones, techninės priežiūros rekomendacijas (pridedama).

 

 

 

Direktorius                                                                                      Aurimas Matulis


PATVIRTINTA

Informacinės visuomenės plėtros

komiteto prie Lietuvos Respublikos

Vyriausybės direktoriaus

2009 m. gruodžio 31 d.

įsakymu Nr. T-126

 

projektų, vykdomų pagal 2007–2013 metų Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ ĮGYVENDINIMO priemones, techninės priežiūros rekomendacijos

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Projektų, vykdomų pagal 2007–2013 metų Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ įgyvendinimo priemones, techninės priežiūros rekomendacijose (toliau – rekomendacijos) teikiamos rekomendacijos yra skirtos 2007–2013 metų Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ lėšomis finansuojamų projektų, kurių įgyvendinimo metu yra diegiamos ar modernizuojamos informacinės sistemos (toliau – Projektai), vykdytojams, vykdantiems viešuosius pirkimus Projektų techninės priežiūros paslaugoms įsigyti (toliau – viešieji pirkimai) ir kontroliuojantiems Projektų techninės priežiūros paslaugų tiekėjus, taip pat specialistams (išoriniams arba vidiniams), tiesiogiai vykdantiems Projektų techninę priežiūrą, bei kitiems suinteresuotiems asmenims, siekiantiems užtikrinti Projektų metu kuriamų, diegiamų ar modernizuojamų informacinių sistemų kokybę.

2. Rekomendacijomis siekiama:

2.1. sudaryti sąlygas tinkamai įgyvendinti Projektus ir pasiekti kokybiškus jų rezultatus;

2.2. padėti nustatyti Projektų techninės priežiūros apimtį, etapus ir veiklas naudojantis bendrai paplitusia praktika;

2.3. padėti subalansuoti išteklius Projektų techninėms, organizacinėms ir techninės priežiūros veikloms.

3. Rekomenduojama, kad Projektų techninę priežiūrą vykdytų tretieji asmenys, atrinkti vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) nuostatomis.

4. Projekto techninės priežiūros paslaugos ir informacinės sistemos kūrimo, diegimo ar modernizavimo paslaugos negali būti perkamos iš to paties tiekėjo. Tačiau Projekto techninės priežiūros paslaugos ir informacinės sistemos projektavimo paslaugos gali būti įsigyjamos iš to paties arba skirtingų tiekėjų. Taip pat nerekomenduotina, kad tas pats tiekėjas teiktų informacinės sistemos projektavimo, kūrimo ir diegimo (modernizavimo) paslaugas.

5. Vykdant viešuosius pirkimus, techninę specifikaciją rekomenduojama rengti pagal rekomendacijų 1 priede pateiktą Projektų, vykdomų pagal 2007–2013 metų Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ įgyvendinimo priemones, techninės priežiūros paslaugų pirkimo techninės specifikacijos pavyzdį.

6. Rekomendacijomis nesiekiama pakeisti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme ir jį įgyvendinančiuose teisės aktuose nustatytos viešųjų pirkimo dokumentų rengimo, pasiūlymų vertinimo tvarkos ir kitų nuostatų, o tik detalizuoti vykdomas veiklas, atsižvelgiant į šios srities techninės priežiūros paslaugų įsigijimo specifiką, todėl projektų vykdytojų pagal rekomendacijas rengiami viešojo pirkimo dokumentai neturi prieštarauti aukščiau nurodytiems teisės aktams.

7. Rekomendacijose vartojamos sąvokos:

7.1. Funkcionalumas – sistemos ar programinės įrangos galimybės užtikrinti nurodytą ir tikslingą poreikį, kai programinė įranga yra naudojama nurodytomis sąlygomis.

7.2. Informacinė sistema – organizacijos funkcijoms atlikti reikiamos informacijos apdorojimo procesus (duomenų ir dokumentų tvarkymo, skaičiavimo, bendravimo nuotoliniu būdu ir t. t.) vykdanti sistema, kuri veikia informacinių technologijų pagrindu.

7.3. Metrika – skaitmeninė skalė ir metodas, nusakantys, kaip atlikti vertinamo objekto kokybinės charakteristikos matavimą.

7.4. Naudojamumas – sistemos ar programinės įrangos galimybės apibrėžtomis reikalavimuose sąlygomis veikti suprantamai ir patraukliai vartotojui.

7.5. Našumas – sistemos ar programinės įrangos galimybės apibrėžtomis reikalavimuose sąlygomis užtikrinti nustatytą pajėgumo ir greitaveikos lygį.

7.6. Palaikomumas – sistemos ar programinės įrangos galimybės apibrėžtomis reikalavimuose sąlygomis užtikrinti ilgalaikį veikimą ir pakeitimus.

7.7. Patikimumas – sistemos ar programinės įrangos galimybės apibrėžtomis reikalavimuose sąlygomis užtikrinti nustatytą prieinamumo lygį.

7.8. Perkeliamumas – sistemos ar programinės įrangos galimybės apibrėžtomis reikalavimuose sąlygomis užtikrinti perkėlimą į kitą aplinką.

7.9. Sistemos priėmimas – procesas, skirtas nustatyti, ar atliekamos paslaugos bei diegiama ar modernizuojama informacinė sistema atitinka informacinės sistemos specifikacijos reikalavimus.

7.10. Projektavimas – parengtinis kuriamos ar modernizuojamos informacinės sistemos techninių specifikacijų rengimas susisteminant jos kūrimo tikslus, numatomą bendrą struktūrą ir svarbiausius darbus, kuriuos reikia atlikti, kad informacinė sistema ir jos dalys tarpusavyje būtų susietos siekiant kokybiško būsimų vartotojų poreikių patenkinimo.

7.11. Projekto techninė priežiūra – priežiūros veiklų visuma, reikalinga Projekto tikslams, susijusiems su informacinės sistemos kūrimu, diegimu ar modernizavimu, pasiekti.

7.12. Suinteresuotos šalys – tai su Projektu susiję asmenys ir/arba organizacijos (ar jų grupės), kurie gali daryti įtaką įgyvendinant arba baigiant Projektą.

8. Kitos rekomendacijose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr.114-4637), Valstybės informacinių sistemų kūrimo metodikoje, patvirtintoje Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2004 m. spalio 15 d. įsakymu Nr. T-131 (Žin., 2004, Nr. 155-5679), Valstybės informacinių sistemų steigimo ir įteisinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 19 d. nutarimu Nr. 451 (Žin., 2004, Nr. 58-2061), ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II. PROJEKTo TECHNINĖS PRIEŽIŪROS APIMTIS

 

9. Viešąjį pirkimą rekomenduojama atlikti prieš informacinės sistemos kūrimo, diegimo ar modernizavimo Projekto pirkimą, o Projekto techninės priežiūros paslaugos pirkimo dokumentuose panaudoti informaciją, esančią Projekto paraiškos bendrojoje (A) ir specialiojoje (B) dalyje bei investiciniame projekte. Tai leistų suderinti Projekto techninės priežiūros veiklų apimtis, užduotis, resursų poreikį informacinės sistemos inicijavimo stadijoje ir padėtų užtikrinti laiku atliekamą Projekto techninę priežiūrą, vykdant informacinės sistemos kūrimo, diegimo ar modernizavimo viešąjį pirkimą bei rengiant informacinės sistemos specifikaciją. Tuo atveju, jei informacinės sistemos specifikacija yra parengta ir patvirtinta teisės aktų nustatyta tvarka, viešąjį pirkimą rekomenduojama atlikti paraleliai su informacinės sistemos kūrimo, diegimo ar modernizavimo viešuoju pirkimu.

10. Projekto techninės priežiūros objektas ir prioritetai nustatomi pagal konkrečius Projekto vykdytojo poreikius, nustatytus atliekant Projekto rizikų analizę, ir gali apimti dalį ar visas rekomendacijų VII skyriuje nurodytas veiklas, taip pat, esant specifiniams Projekto vykdytojo poreikiams, gali būti numatytos papildomos rekomendacijų VII skyriuje nepaminėtos veiklos.

11. Rekomenduojama nustatyti Projekto pakeitimų valdymo procedūrą, kuri suteiktų galimybę, įžvelgus papildomą riziką, imtis atitinkamų valdymo priemonių.

12. Projekto techninės priežiūros kontrolės taškus rekomenduojama nustatyti atsižvelgiant į Valstybės informacinių sistemų metodikoje nurodytus informacinių sistemų gyvavimo ciklo stadijų kontrolės taškus.

13. Siekiant aktyviai valdyti nukrypimus nuo Projekto metu kuriamos informacinės sistemos techninės specifikacijos, rekomenduojama papildomai nustatyti tarpinius kontrolės taškus, tikrinimo procedūras ir testavimo scenarijus kiekvienos informacinės sistemos gyvavimo ciklo stadijos metu.

14. Projekto įgyvendinimo metu svarbu stebėti informacinės sistemos kūrimo, diegimo ar modernizavimo tikslų pasiekimo lygį, todėl vykdant Projekto techninę priežiūrą reikia nustatyti tinkamus informacinės sistemos kūrimo, diegimo ar modernizavimo tikslų pasiekimo vertinimo kriterijus, jų matavimo vienetus ir matavimo būdą.

15. Informacinės sistemos kūrimo, diegimo ar modernizavimo tikslų pasiekimo vertinimo kriterijus rekomenduojama formuluoti naudojant šias charakteristikas: funkcionalumą, patikimumą, naudojamumą, našumą, palaikomumą, perkeliamumą ir diegiamai informacinei sistemai tinkančias metrikas (ISO/IEC 9126 standartas).

16. Projekto techninės priežiūros veiklas rekomenduojama dokumentuoti parengiant Projekto techninės priežiūros planą (rekomendacijų III skyrius), kuris perkant Projekto techninės priežiūros paslaugas turėtų būti laikomas neatskiriama Techninės priežiūros paslaugų pirkimo sutarties (toliau – sutartis) dalimi.

 

III. PROJEKTO TECHNINĖS PRIEŽIŪROS PLANAVIMAS

 

17. Projekto techninės priežiūros plane turėtų būti aptarti Projekto techninės priežiūros tikslai, prioritetai, apimtis, suinteresuotos šalys, darbų atlikimo grafikas, naudojami standartai ir kokybiniai reikalavimai, testavimo prioritetai ir leistini nukrypimai, pagrindinės rizikos, komunikavimo planas bei susijusios procedūros.

18. Projekto techninės priežiūros plano informacijos šaltiniais gali būti Projekto planas ir kiti susiję Projekto dokumentai: informacinės sistemos techninė specifikacija, informacinės sistemos kokybės valdymo planas, rizikos valdymo planas, patvirtinti pakeitimai, Projekto vykdytojo informacinių technologijų (toliau – IT) valdymo strategija, IT architektūros planas, informacijos saugos valdymo sistema ir IT sistemų rizikos vertinimai, Projekto vykdytojo kokybės vadybos sistemos ir kiti dokumentai.

19. Projekto techninės priežiūros planą rekomenduojama peržiūrėti atrinkus informacinės sistemos diegėją. Projekto techninės priežiūros planas turi būti atnaujinamas po kiekvienos jo peržiūros, bet ne rečiau kaip numatyta kalendoriniame Projekto įgyvendinimo priežiūros darbų grafike.

20. Projekto techninės priežiūros planas derinamas su Projekto priežiūroje dalyvaujančiomis suinteresuotomis šalimis.

 

IV. PROJEKTO TECHNINĖS PRIEŽIŪROS VALDYMas

 

21. Rekomenduojama, kad Projekto techninės priežiūros veiklos ataskaitas (toliau – veiklos ataskaitas) tiekėjas teiktų tvirtinti Projekto techninės priežiūros valdymo grupei (toliau – priežiūros grupė).

22. Veiklos ataskaitų teikimo tvarka nustatyta rekomendacijų IX skyriuje.

23. Priežiūros grupės sudėtis turi būti suderinta sudarant sutartį.

24. Rekomenduojama priežiūros grupės sudėtis:

24.1. Projekto vykdytojo informacinių technologijų struktūrinio padalinio vadovas ar kitas šio padalinio atstovas (priežiūros grupės vadovas);

24.2. už informacijos saugą atsakingas Projekto vykdytojo atstovas (saugos įgaliotinis);

24.3. už kokybės vadybos sistemą atsakingas Projekto vykdytojo atstovas (kokybės vadovas);

24.4. Projekto vadovas;

24.5. informacinės sistemos, kuri diegiama vykdant Projektą, diegėjo atstovas;

24.6. Projekto partnerių atstovai (jei Projekte dalyvauja partneriai);

24.7. tiekėjų ir jų subrangovų atstovai;

24.8. kitų Projekto įgyvendinimu suinteresuotų šalių atstovai.

25. Priežiūros grupė dirba pagal suinteresuotų šalių atstovų suderintą ir Projekto vykdytojo patvirtintą priežiūros grupės darbo reglamentą.

26. Priežiūros grupės funkcijos neapima finansinių sprendimų priėmimo ir negali dubliuoti kitų veiklų, priskirtų Projekto administravimo priežiūros komitetui, jeigu Projekto įgyvendinimo metu toks komitetas yra sudaromas kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

27. Priežiūros grupės funkcijos turėtų apimti Projekto techninės priežiūros plano ir Projekto informacinių sistemų techninių specifikacijų pakeitimų tvirtinimą, Projekto techninės priežiūros etapų rezultatų tvirtinimą, veiklos ataskaitų priėmimą ir kitas veiklas, numatytas pakeitimų valdymo procedūrose ir priežiūros grupės darbo reglamente bei suderintas su Projekto administravimo priežiūros komitetu, jeigu Projekto įgyvendinimo metu toks komitetas yra sudaromas.

28. Priežiūros grupės darbo reglamente turėtų būti nustatytas susitikimų periodiškumas, ataskaitų pateikimo tvarka, narių įgaliojimai, protokolavimo tvarka ir panašiai.

 

V. REKOMENDUOJAMI KVALIFIKACINIAI REIKALAVIMAI PROJEKTO TechninĖS PRIEŽIŪROS SPECIALISTAMS

 

29. Rekomenduojama, kad Projekto techninės priežiūros specialistai turėtų patirties (detalesni reikalavimai dėl patirties yra pateikti Rekomendacijų 30 punkte ) šiose srityse:

29.1. IT strateginė vadyba ir projektų valdymas;

29.2. informacinių sistemų gyvavimo ciklo valdymas;

29.3. infrastruktūros, duomenų bazių ir programinės įrangos vystymas;

29.4. IT paslaugų teikimas ir priežiūra;

29.5. IT sistemų sauga ir rizikos valdymas;

29.6. veiklos tęstinumo ir nenumatytų situacijų valdymas;

29.7. informacinių sistemų testavimo valdymas.

30. Viešųjų pirkimų dokumentuose rekomenduojama, kartu su kitais Projekto vykdytojo nustatytais kvalifikacijos reikalavimais, taikyti šiuos tiekėjų specialistų išsilavinimo bei profesinės kvalifikacijos reikalavimus (visus ar tik dalį):

1 lentelė. Kvalifikaciniai reikalavimai

 

Eil. Nr.

Reikalavimai

Reikalavimus įrodantys dokumentai

1.

Tiekėjas per paskutiniuosius 3 metus arba per laikotarpį nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jei tiekėjas vykdė veiklą trumpiau negu 3 metus) yra atlikęs bent vieną informacinių sistemų kūrimo, diegimo ar modernizavimo projekto techninę priežiūrą.

Įvykdytų sutarčių sąrašas, kuriame nurodytas užsakovas, sutarties objektas, įvykdymo data.

2.

Tiekėjas turi būtinas žinias, patirtį bei kvalifikuotą personalą, galintį suteikti reikalaujamas paslaugas, t. y. pagrindiniai ekspertai turi tenkinti šiuos reikalavimus:

 

2.1.

Projekto valdymo kompetencija:

– Informacinių sistemų padalinio vadovavimo darbo patirtis, ne mažiau kaip 3 metai;

– Organizacijos informacinių sistemų valdymo specialisto ar projektų vadovo kvalifikacija;

– Patirtis vadovaujant projektui, kuriame buvo vykdoma informacinių sistemų techninė priežiūra, ne mažiau kaip 1 baigtas projektas.

 

– Darbo patirtį patvirtinantis gyvenimo aprašymas.

– Sertifikato ar lygiaverčio kvalifikaciją įrodančio dokumento kopija.

– Įvykdytų projektų sąrašas, kuriame nurodytas užsakovas, specialisto vaidmuo projekte ir dalyvavimo apimtis, projekto vykdymo laikotarpis.

2.2.

Informacinių sistemų veiklos vertinimo kompetencija:

– Ne mažesnė kaip 3 metų darbo patirtis organizacijos informacinių sistemų valdymo ir veiklos procesų optimizavimo srityje;

– Informacinių sistemų valdymo ir/ar kontrolės specialisto kvalifikacija;

– Dalyvauta ne mažiau kaip 1 projekte, kuriame buvo vykdomas informacinės sistemos veiklos matavimo rodiklių nustatymas ir vertinimas.

 

 

– Darbo patirtį patvirtinantis gyvenimo aprašymas.

– Sertifikato ar lygiaverčio kvalifikaciją įrodančio dokumento kopija.

– Įvykdytų projektų sąrašas, kuriame nurodytas užsakovas, specialisto vaidmuo projekte ir dalyvavimo apimtis, projekto vykdymo laikotarpis.

2.3.

IT saugos kompetencija:

– IT saugos specialisto kvalifikacija;

– Ne mažesnė kaip 3 metų darbo patirtis informacinių technologijų srityje;

– Dalyvauta ne mažiau kaip 1 įgyvendintame projekte, kuriame buvo vykdomas informacijos saugos valdymas.

 

– Sertifikato ar lygiaverčio kvalifikaciją įrodančio dokumento kopija.

– Darbo patirtį patvirtinantis gyvenimo aprašymas.

– Įvykdytų projektų sąrašas, kuriame nurodytas užsakovas, specialisto vaidmuo projekte ir dalyvavimo apimtis, projekto vykdymo laikotarpis.

2.4.

Informacinių sistemų testavimo kompetencija:

– Informacinių sistemų testavimo specialisto kvalifikacija;

– Ne mažesnė kaip 3 metų darbo patirtis informacinių technologijų srityje;

– Dalyvauta ne mažiau kaip 1 įgyvendintame projekte, kuriame buvo vykdomas informacinių sistemų testavimas.

 

 

– Sertifikato ar lygiaverčio kvalifikaciją įrodančio dokumento kopija.

– Darbo patirtį patvirtinantis gyvenimo aprašymas.

– Įvykdytų projektų sąrašas, kuriame nurodytas užsakovas, specialisto vaidmuo projekte ir dalyvavimo apimtis, projekto vykdymo laikotarpis.

2.5.

Kokybės vadybos kompetencija:

– Aukštasis išsilavinimas informacinių technologijų arba inžinerijos arba vadybos srityje arba jam lygiavertis;

– Kokybės vadybos sistemos specialisto kvalifikacija;

– Ne mažesnė kaip 3 metų darbo patirtis kokybės valdymo srityje;

– Dalyvauta ne mažiau kaip 1 projekte, kuriame buvo vykdomas kokybės vadybos sistemos diegimas.

 

– Patvirtinta diplomo kopija.

– Sertifikato ar lygiaverčio kvalifikaciją įrodančio dokumento kopija.

– Darbo patirtį patvirtinantis gyvenimo aprašymas.

– Įvykdytų projektų sąrašas, kuriame nurodytas užsakovas, specialisto vaidmuo projekte ir dalyvavimo apimtis, projekto vykdymo laikotarpis.

2.6.

Informacinių sistemų vystymo kompetencija:

– Informacinių sistemų vystymo specialisto kvalifikacija;

– Ne mažesnė kaip 3 metų darbo patirtis informacinių sistemų vystymo valdymo srityje;

– Dalyvauta ne mažiau kaip 1 projekte, kuriame buvo vykdomas infrastruktūros, duomenų bazių ir programinės įrangos vystymas pagal informacinių sistemų gyvavimo ciklo metodiką.

 

 

– Sertifikato ar lygiaverčio kvalifikaciją įrodančio dokumento kopija.

– Darbo patirtį patvirtinantis gyvenimo aprašymas.

– Įvykdytų projektų sąrašas, kuriame nurodytas užsakovas, specialisto vaidmuo projekte ir dalyvavimo apimtis, projekto vykdymo laikotarpis.

2.7.

IT aptarnavimo ar priežiūros paslaugų kompetencija:

– IT aptarnavimo ar priežiūros specialisto kvalifikacija;

– Ne mažesnė kaip 3 metų darbo patirtis IT aptarnavimo ar priežiūros paslaugų srityje;

– Dalyvauta ne mažiau kaip 1 projekte, kuriame buvo diegiama IT aptarnavimo arba priežiūros sistema.

 

– Sertifikatas ar lygiaverčio kvalifikaciją įrodančio dokumento kopija.

– Darbo patirtį patvirtinantis gyvenimo aprašymas.

– Įvykdytų projektų sąrašas, kuriame nurodytas užsakovas, specialisto vaidmuo projekte ir dalyvavimo apimtis, projekto vykdymo laikotarpis.

 

VI. projekto techninės priežiūros paslaugų tiekėjų pasiūlymų vertinimo KRITERIJAI

 

31. Rekomenduojama pasiūlymus, atitikusius kvalifikacinius reikalavimus, vertinti remiantis ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo kriterijumi.

32. Tiekėjų pasiūlymo ekonominio naudingumo vertinimo kriterijai rekomenduojami siekiant įvertinti potencialių tiekėjų:

32.1. Projekto techninės priežiūros siekiamų tikslų ir rezultatų supratimą;

32.2. siūlomo sprendimo įgyvendinimo eigos, būdų bei Projekto techninės priežiūros apimties suvokimą.

33. Rekomenduojamų pasiūlymo ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų aprašymas:

33.1. Projekto techninės priežiūros paslaugų atlikimo loginis pagrindimas:

33.1.1. tiekėjas turi paaiškinti, kaip jis supranta sutarties esmę ir siektinus tikslus;

33.1.2. tiekėjas turi pateikti sutarties vykdymo rizikos bei kitų veiksnių, galinčių turėti įtakos vykdant sutartį, analizę.

33.2. Projekto techninės priežiūros paslaugų atlikimo strategija:

33.2.1. trumpai apibūdinamas sutarties įgyvendinimas;

33.2.2. pateikiamas sąrašas veiklų, kurias, tiekėjo nuomone, reikia įgyvendinti;

33.2.3. aprašomas tiekėjo indėlis ir rezultatai;

33.2.4. jei tiekėjas veikia jungtinės veiklos sutarties pagrindu su kitais partneriais, kiekvieno iš partnerių veiklų aprašymas įgyvendinant sutartį;

33.2.5. įvardinami materialiniai ištekliai, kurie būtini sutarties vykdymo metu;

33.2.6. subrangos masto aprašymas. Nurodomos subrangovo teisės ir pareigos. Pateikiamas tiekėjo pasižadėjimas, kad subrangovas iki galo įvykdys savo prievoles pagal šią sutartį.

33.3. Projekto techninės priežiūros paslaugų atlikimo tvarkaraštis:

33.3.1. Projekto techninės priežiūros paslaugų teikimo pradžios, eigos ir trukmės detalus aprašymas;

33.3.2. kertinių techninės priežiūros projekto etapų identifikacija ir laiko sąnaudų, reikalingų etapus įvykdyti, nustatymas. Tiekėjas turi numatyti, kaip visi šie pasiekimai bus nurodyti veiklos ataskaitose.

34. Nustatant pasiūlymų ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų lyginamuosius svorius, rekomenduojama vertinimo kriterijui – kainai suteikti mažesnį lyginamąjį svorį ekonominio naudingumo įvertinime negu visiems likusiems vertinimo kriterijams (pavyzdžiui, taikyti santykį 40:60).

 

VII. Projekto TECHnINĖS PRIEŽIŪROS Veiklos

 

35. Vykdant Projekto techninę priežiūrą rekomenduojama atlikti:

35.1. Šias metodinės srities veiklas:

35.1.1. Valstybės informacinių sistemų kūrimo metodikoje įvardintų kontrolės taškų vertinimas;

35.1.2. informacinės sistemos projektavimo (jei jis dar nėra atliktas), kūrimo, diegimo ar modernizavimo bei kitų susijusių darbų, kuriuos vykdys informacinės sistemos diegėjas, atitikimo techninei specifikacijai kontrolė;

35.1.3. informacinės sistemos diegėjo sukuriamų sprendimų atitikimo techninėje specifikacijoje keliamiems tikslams bei funkciniams reikalavimams kontrolė;

35.1.4. informacinės sistemos diegėjo dokumentacijos tobulinimo pasiūlymų teikimas;

35.1.5. testavimo ir bandymų metodikų derinimas;

35.1.6. Projekto incidentų, problemų ir pakeitimų valdymas;

35.1.7. Projekto techninės infrastruktūros konfigūracijos pakeitimų dokumentavimo kontrolė;

35.1.8. informacinės sistemos vertinimo plano grafiko ir dalyvių atsakomybių specifikavimas;

35.1.9. esant poreikiui – kitas metodinei sričiai priskirtinas veiklas.

35.2. Šias programinės įrangos valdymo srities veiklas:

35.2.1. informacinės sistemos vertinimo plano rengimas;

35.2.2. informacinės sistemos kūrimo, diegimo ar modernizavimo tikslų pasiekimo vertinimo charakteristikų ir kriterijų specifikavimas (daugiau informacijos ISO/IEC 9126-1);

35.2.3. informacinės sistemos vertinimo ir testavimo prioritetų tikslinimas (daugiau informacijos ISO/IEC 14598-2);

35.2.4. informacinės sistemos vertinimo modulių specifikavimas (daugiau informacijos ISO/IEC 14598-6);

35.2.5. informacinės sistemos matavimo ir testavimo scenarijų ir specifikacijų parengimas, detalizavimas ir tikslinimas;

35.2.6. informacinės sistemos kūrimo, diegimo ar modernizavimo tikslų pasiekimo vertinimo kriterijų įvertinimas;

35.2.7. Projekto atitikimo tikslams vertinimo kriterijų kontrolė;

35.2.8. veiklos procesų ir procedūrų įdiegimo kontrolė;

35.2.9. vartotojų prieigos ir ergonominių reikalavimų įvertinimas;

35.2.10. informacinės sistemos sąsajų ir integracijos su kitomis informacinėmis sistemomis peržiūra užtikrinant reikiamos informacijos panaudojimą;

35.2.11. informacinės sistemos vartotojų rolių modelio pakankamumo įvertinimas;

35.2.12. vartotojų testavimo scenarijų parengimas ir testavimo kontrolė;

35.2.13. atitikimo ir galimybės naudotis neįgaliesiems reikalavimų ir testavimo kontrolė;

35.2.14. programinės įrangos licencijavimo ir legalumo kontrolė;

35.2.15. informacinės sistemos kūrimo, diegimo ar modernizavimo etapų ir versijų kontrolė;

35.2.16. esant poreikiui – kitas programinės įrangos valdymo sričiai priskirtinas veiklas.

35.3. Šias infrastruktūros valdymo srities veiklas:

35.3.1. informacinės sistemos pajėgumo, pralaidumo, darbo laiko ir prieinamumo ribojimų dėl infrastruktūros ir aplinkos faktorių vertinimas ir testų scenarijų parengimas bei kontrolė;

35.3.2. informacinės sistemos aptarnavimo laiko planavimas ir koordinavimas;

35.3.3. Projekto vystymo, testavimo, mokymo ir diegimo aplinkų kontrolė;

35.3.4. sisteminių programų panaudojimo kontrolė (esant įvertintai rizikai ir poreikiui);

35.3.5. esant poreikiui – kitas rekomendacijų infrastruktūros valdymo sričiai priskirtinas veiklas.

35.4. Šias sistemos saugos ir rizikos valdymo srities veiklas:

35.4.1. informacinės sistemos neautorizuotos prieigos ir nepakankamų duomenų saugos priemonių rizikos vertinimas;

35.4.2. rizikos, susijusios su naujesnių infrastruktūros ir/ar programinės įrangos versijų kūrimo įsipareigojimais, vertinimas;

35.4.3. rizikos, susijusios su programinės, tinklo, serverinės, duomenų bazių įrangos patikimumu ir galimybėmis vertinimas;

35.4.4. rekomendacijų rizikai mažinti teikimas;

35.4.5. integralumo rizika, susijusi su netikslių, nepilnų ar nesavalaikių duomenų įrašų kūrimu;

35.4.6. informacinės sistemos techninio palaikymo rizika, susijusi su reikiamų techninių specialistų pritraukimu ir išlaikymu projektui vykstant ir pasibaigus;

35.4.7. Tiekėjų rizika, susijusia su naujesnių infrastruktūros ir/ar programinės įrangos versijų kūrimo įsipareigojimais;

35.4.8. neatitikimas teisinei techninių reikalavimų bazei, tokiems kaip neįgaliųjų vartotojų poreikiai;

35.4.9. atsarginių kopijų vykdymo kontrolė ir jų tęstinumo planavimas;

35.4.10. esant poreikiui – kitas sistemos saugos ir rizikos valdymo sričiai priskirtinas veiklas.

35.5. Šias informacinės sistemos priėmimo valdymo srities veiklas:

35.5.1. testavimo ir bandymų rezultatų, jų įtakos sėkmingam Projekto įgyvendinimui vertinimas;

35.5.2. tarpinių rezultatų atitikimo Projekto techninės priežiūros plane sutartiems reikalavimams ir darbų tęstinumo išvadų parengimas, prioritetų peržiūrėjimas;

35.5.3. Tiekėjų įsipareigojimų dėl tolesnio techninio sprendimo palaikymo, aptarnavimo ir vystymo, Projektui pasibaigus, vertinimas;

35.5.4. veiklos ataskaitų priežiūros grupei teikimas, informavimas apie nustatytus trūkumus ir jų šalinimą;

35.5.5. Projekto galutinių rezultatų įvertinimas, Projekto vykdytojo atstovavimas priimant prižiūrimo Projekto rezultatus, apimant atitikimą tikslams ir tinkamumą eksploatuoti;

35.5.6. esant poreikiui – kitas informacinės sistemos priėmimo valdymo sričiai priskirtinas veiklas.

 

VIII. SUTARTIS

 

36. Rengiant sutarties projektą rekomenduojama taikyti Prekių ir paslaugų viešųjų pirkimų sutarčių bendrųjų ir specialiųjų sąlygų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2004 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1S-83 (Žin., 2005, Nr. 8-262), 4 priede pateiktas Bendrąsias informacinių technologijų prekių ir paslaugų pirkimo sutarties sąlygas ir 5 priede pateiktas Specialiąsias informacinių technologijų konsultacinių paslaugų pirkimo sutarties sąlygas.

37. Sutartį rekomenduojama sudaryti iki Projekto pradžios.

38. Rekomenduojami sutarties priedai:

38.1. Projekto vykdytojo sprendimas dėl priežiūros grupės (jei projekto priežiūrą atliks priežiūros grupė) sudarymo (sprendime nurodoma: grupės vadovo ir narių vardai, pavardės, pareigos, dokumentų, patvirtinančių kvalifikaciją, išdavimo, galiojimo datos ir numeriai);

38.2. Projekto įgyvendinimo priežiūros darbų planas;

38.3. konfidencialumo pasižadėjimo forma, kurią privalo pasirašyti tiekėjo paskirti sutarties vykdymo specialistai.

39. Sutartyje rekomenduojama numatyti tiekėjo atsakomybę už užsakovo informacijos apsaugos ir konfidencialumo pasižadėjimą reglamentuojančių nuostatų pažeidimus.

40. Rekomenduojama rengiamame sutarties projekte numatyti nuostatą, įpareigojančią tiekėją savo darbe vadovautis Bendraisiais elektroninės informacijos saugos valstybės institucijų ir įstaigų informacinėse sistemose reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. balandžio 25 d. nutarimu Nr. 410, Informacinių technologijų saugos atitikties vertinimo metodika, patvirtinta vidaus reikalų ministro 2004 m. gegužės 6 d. įsakymu Nr. 1V-156 (Žin., 2004, Nr. 80-2855), ir kitais atitinkamos srities Lietuvos Respublikoje galiojančiais teisės aktais.

41. Siekiant greitesnio sprendimų priėmimo rekomenduojama nustatyti komunikavimo terminus ir juos disciplinuojančias baudas.

 

IX. Veiklos ATASKAITOS

 

42. Per 15 darbo dienų nuo sutarties vykdymo pradžios (arba per kitą su Projekto vykdytoju suderintą terminą) tiekėjas turi parengti įvadinę veiklos ataskaitą, kurioje detaliai išdėsto atnaujintą Projekto techninės priežiūros vykdymo planą.

43. Projekto įgyvendinimo metu, pasibaigus kiekvienam Projekto etapui, tiekėjas per 10 darbo dienų turi parengti tarpines veiklos ataskaitas.

44. Projekto įgyvendinimo pabaigoje tiekėjas turi parengti galutinę veiklos ataskaitą.

45. Galutinė veiklos ataskaita teikiama per 15 darbo dienų pabaigus Projekte numatytos informacinės sistemos kūrimą, diegimą ar modernizavimą.

46. Tiekėjas derina visas diegėjo teikiamas ataskaitas.

47. Tiekėjas yra atsakingas už ataskaitų pateikimą tvirtinti Projekto techninės priežiūros valdymo grupei.

48. Minėtos ataskaitos turi būti parengtos lietuvių kalba. Dokumentų galutiniai variantai turi būti pateikti dviem formatais: elektroniniu ir popieriniu.

_________________


Projektų, vykdomų pagal 2007–2013

metų Ekonomikos augimo veiksmų

programos 3 prioriteto „Informacinė

visuomenė visiems“ įgyvendinimo

priemones, techninės priežiūros

rekomendacijų

1 priedas

 

(Projektų, vykdomų pagal 2007–2013 metų Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ įgyvendinimo priemones techninės priežiūros paslaugų pirkimo techninės specifikacijos pavyzdys)

 

techninė SPECIFIKACIJA

 

1. ĮVADINĖ INFORMACIJA

 

1.1. Perkančioji organizacija

Nurodoma perkančioji organizacija 2007–2013 metų Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ lėšomis finansuojamo projekto, kurio metu yra diegiamos informacinės sistemos, vykdytojas (toliau – Projekto vykdytojas).

 

1.2. Projekto (nurodomas pavadinimas) esmės aprašymas

Perkančioji organizacija šiame punkte aprašo 2007–2013 metų Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ lėšomis finansuojamą projektą, kurio įgyvendinimo metu diegiamai informacinei sistemai perkamos techninės priežiūros paslaugos (toliau – Projektas).

 

2. PERKAMOS PASLAUGOS

 

2.1. Projekto techninės priežiūros paslaugų tiekėjas (toliau – Tiekėjas) privalės užtikrinti Projekto metu diegiamos informacinės sistemos (toliau – informacinė sistema) detalaus projektavimo, kūrimo, diegimo bei kitų susijusių darbų, kuriuos vykdys informacinės sistemos diegėjas (toliau – Diegėjas), stebėjimą ir atitikimą reikalavimams.

2.2. Tiekėjas privalės kontroliuoti Diegėjo rengiamų dokumentų ir sukuriamų sprendimų parengimą laiku bei jų atitikimą techninėje specifikacijoje keliamiems tikslams bei funkciniams ir kitiems reikalavimams, kontroliuoti su siūlomais sprendimais susijusias rizikas bei teikti rekomendacijas rizikos mažinimui ir Diegėjo dokumentacijos tobulinimui. Taip pat Tiekėjas su Diegėju turės suderinti testavimo metodiką.

2.3. Perkamos paslaugos apima šias veiklas:

2.3.1. Metodinė sritis:

2.3.1.1. Valstybės informacinių sistemų kūrimo metodikoje, patvirtintoje Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2004 m. spalio 15 d. įsakymu Nr. T-131, įvardintų kontrolės taškų vertinimas;

2.3.1.2. Projekto valdymo procedūrų atitikimo Projekto valdymo metodikai kontrolė;

2.3.1.3. informacinės sistemos projektavimo, kūrimo, diegimo bei kitų susijusių darbų, kuriuos vykdys Diegėjas, atitikimo techninei specifikacijai kontrolė;

2.3.1.4. Diegėjo rengiamų dokumentų ir sukuriamų sprendimų paruošimo tinkamu laiku bei jų atitikimo Valstybės informacinių sistemų kūrimo metodikai, keliamiems tikslams bei funkciniams ir administravimo reikalavimams kontrolė;

2.3.1.5. Diegėjo dokumentacijos tobulinimo pasiūlymų teikimas;

2.3.1.6. testavimo ir bandymų metodikų derinimas;

2.3.1.7. Projekto incidentų, problemų ir pakeitimų valdymas;

2.3.1.8. Projekto techninės infrastruktūros konfigūracijos pakeitimų dokumentavimo kontrolė;

2.3.1.9. informacinių sistemų vertinimo plano grafiko ir dalyvių atsakomybių specifikavimas;

2.3.1.10. (esant poreikiui – kitos 2.3.1 punkto sričiai nepriskirtos veiklos).

2.3.2. Programinės įrangos valdymo sritis:

2.3.2.1. informacinės sistemos vertinimo plano rengimas;

2.3.2.2. informacinės sistemos kūrimo, diegimo ar modernizavimo tikslų pasiekimo vertinimo charakteristikų ir kriterijų specifikavimas;

2.3.2.3. informacinės sistemos vertinimo ir testavimo prioritetų tikslinimas;

2.3.2.4. informacinės sistemos vertinimo modulių specifikavimas;

2.3.2.5. informacinės sistemos matavimo ir testavimo scenarijų ir specifikacijų parengimas, detalizavimas ir tikslinimas;

2.3.2.6. informacinės sistemos kūrimo, diegimo ar modernizavimo tikslų pasiekimo vertinimo kriterijų įvertinimas;

2.3.2.7. projekto atitikimo tikslams vertinimo kriterijų kontrolė;

2.3.2.8. veiklos procesų ir procedūrų įdiegimo kontrolė;

2.3.2.9. vartotojų prieigos ir ergonominių reikalavimų įvertinimas;

2.3.2.10. informacinės sistemos sąsajų ir integracijos su kitomis informacinėmis sistemomis peržiūra užtikrinant reikiamos informacijos panaudojimą;

2.3.2.11. informacinės sistemos vartotojų rolių modelio pakankamumo įvertinimas;

2.3.2.12. vartotojų testavimo scenarijų parengimas ir testavimo kontrolė;

2.3.2.13. atitikimo ir galimybės naudotis neįgaliesiems reikalavimų ir testavimo kontrolė;

2.3.2.14. programinės įrangos licencijavimo ir legalumo kontrolė;

2.3.2.15. sistemos kūrimo, diegimo ar modernizavimo etapų ir versijų kontrolė;

2.3.2.16. (esant poreikiui – kitos 2.3.2 punkto sričiai nepriskirtos veiklos).

2.3.3. Infrastruktūros valdymo sritis:

2.3.3.1. informacinės sistemos pajėgumo, pralaidumo, darbo laiko ir prieinamumo ribojimų dėl infrastruktūros ir aplinkos faktorių vertinimas, testų scenarijų parengimas bei kontrolė;

2.3.3.2. informacinės sistemos aptarnavimo laiko planavimas ir koordinavimas;

2.3.3.3. Projekto vystymo, testavimo, mokymo ir diegimo aplinkų kontrolė;

2.3.3.4. sisteminių programų panaudojimo kontrolė (esant įvertintai rizikai ir poreikiui);

2.3.3.5. (esant poreikiui – kitos 2.3.3 punkto sričiai nepriskirtos veiklos).

2.3.4. Sistemos saugos ir rizikos valdymo sritis:

2.3.4.1. informacinės sistemos neautorizuotos prieigos ir nepakankamų duomenų saugos priemonių rizikos vertinimas;

2.3.4.2. rizikos, susijusios su naujesnių infrastruktūros ir/ar programinės įrangos versijų kūrimo įsipareigojimais, vertinimas;

2.3.4.3. rizikos, susijusios su programinės, tinklo, serverinės, duomenų bazių įrangos patikimumu ir galimybėmis vertinimas;

2.3.4.4. rekomendacijų rizikai mažinti teikimas;

2.3.4.5. integralumo rizika, susijusi su netikslių, neišsamių ar ne laiku atliekamų duomenų įrašų kūrimu;

2.3.4.6. informacinės sistemos techninio palaikymo rizika, susijusi su reikiamų techninių specialistų pritraukimu ir išlaikymu projekto įgyvendinimo metu ir jam pasibaigus;

2.3.4.7. Tiekėjų rizika, susijusi su naujesnių infrastruktūros ir/ar programinės įrangos versijų kūrimo įsipareigojimais;

2.3.4.8. neatitikimas teisinei techninių reikalavimų bazei, tokiems kaip neįgaliųjų vartotojų poreikiai;

2.3.4.9. atsarginių kopijų vykdymo kontrolė ir jų tęstinumo planavimas;

2.3.4.10. (esant poreikiui – kitos 2.3.4 punkto sričiai nepriskirtos veiklos).

2.3.5. Sistemos priėmimo valdymo sritis:

2.3.5.1. testavimo ir bandymų rezultatų, jų įtakos sėkmingam Projekto įgyvendinimui vertinimas;

2.3.5.2. tarpinių rezultatų atitikimo Projekto techninės priežiūros plane sutartiems reikalavimams ir darbų tęstinumo išvadų parengimas, prioritetų peržiūrėjimas;

2.3.5.3. tiekėjų įsipareigojimų dėl tolesnio techninio sprendimo palaikymo, aptarnavimo ir vystymo, Projektui pasibaigus, vertinimas;

2.3.5.4. veiklos ataskaitų priežiūros grupei teikimas, informavimas apie nustatytus trūkumus ir jų šalinimą;

2.3.5.5. Projekto galutinių rezultatų įvertinimas, Projekto vykdytojo atstovavimas priimant prižiūrimo Projekto rezultatus, apimant atitikimą tikslams ir tinkamumą eksploatuoti;

2.3.5.6. (esant poreikiui – kitos 2.3.5 punkto sričiai nepriskirtos veiklos).

 

3. ATASKAITOS

 

3.1. Per 15 darbo dienų nuo sutarties vykdymo pradžios (arba per kitą su Projekto vykdytojo suderintą terminą) Tiekėjas turi parengti įvadinę Projekto techninės priežiūros veiklos ataskaitą, kurioje detaliai išdėsto atnaujintą Projekto techninės priežiūros vykdymo planą.

3.2. Projekto įgyvendinimo metu pasibaigus kiekvienam Projekto etapui Tiekėjas per 10 darbo dienų turi parengti tarpines Projekto techninės priežiūros veiklos ataskaitas.

3.3. Projekto įgyvendinimo pabaigoje Tiekėjas turi parengti galutinę Projekto techninės priežiūros veiklos ataskaitą.

3.4. Galutinė Projekto techninės priežiūros veiklos ataskaita teikiama per 15 darbo dienų pasibaigus Projekte numatytos informacinės sistemos kūrimui, diegimui ar modernizavimui.

3.5. Tiekėjas derina visas Diegėjo teikiamas ataskaitas.

3.6. Tiekėjas yra atsakingas už ataskaitų pateikimą Projekto techninės priežiūros valdymo grupei.

3.7. Minėtos ataskaitos turi būti parengtos lietuvių kalba. Dokumentų galutiniai variantai turi būti pateikti dviem formatais: elektroniniu ir popieriniu.

_________________