LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJA
Į S A K Y M A S
DĖL PRAKTINIŲ IR TEORINIŲ ŽINIŲ REIKALAVIMŲ PATVIRTINIMO
1996 m. liepos 30 d. Nr. 257
Vilnius
Vykdant mano 1996 04 09 įsakymą Nr. 124 „Dėl geležinkelių transporto traukos riedmenų mašinistų kvalifikacijos ir kvalifikacijos klasės suteikimo tvarkos“ (Žin., 1996, Nr. 34-849),
2. Įpareigoti SPAB „Lietuvos geležinkeliai“ administracijos komisiją laikytis nustatytos praktinių ir teorinių žinių reikalavimų tvarkos ruošiant ir suteikiant traukos riedmenų (lokomotyvo, dyzelinio, elektrinio traukinio) mašinisto kvalifikaciją.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
susisiekimo ministerijos
1996 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 257
Dėl praktinių ir teorinių žinių reikalavimų geležinkelio
transporto traukos riedmenų mašinistams nustatymo
Nustatyti šiuos privalomus šilumvežių (dyzelinių, elektrinių traukinių) mašinistams praktinių ir teorinių žinių reikalavimus:
1. Šilumvežio (dyzelinio, elektrinio traukinio) mašinistas privalo mokėti:
1.2. aptarnauti šilumvežį (dyzelinį, elektrinį traukinį) traukinių eisme, atstovose, grąžos depe, stebėti jo dalis, mechanizmus ir agregatus dirbant;
1.4. tiksliai prisilaikant reikalavimų, vietinių instrukcijų, veikiančių techninio aptarnavimo nuostatų, atlikti šilumvežio (dyzelinio, elektrinio traukinio) priėmimą ir perdavimą;
1.5. įspėti ir imtis veiksmų, kad išvengtų traukinio atsikabinimo (trūkimo), priverstinio sustojimo; naudotis šilumvežio (dyzelinio, elektrinio traukinio) automatiniais stabdžiais;
1.6. vykdyti Techninio geležinkelių naudojimo nuostatus, traukinių eismo, manevrinio darbo ir signalizacijos taisykles, lokomotyvų brigados pareiginę instrukciją, Susisiekimo ministerijos, geležinkelio valdytojo ir įmonės galiojančius įsakymus, instrukcijas ir nurodymus eismo saugumo klausimais, liečiančius mašinisto darbą;
2. Šilumvežio (dyzelinio, elektrinio traukinio) mašinistas privalo žinoti:
2.2. šilumvežio (dyzelinio, elektrinio traukinio) pagrindinius gedimo atvejus ir priežastis, gedimų įspėjimo ir šalinimo būdus;
2.3. šilumvežio (dyzelinio, elektrinio traukinio) paruošimo kelionei nuostatus, priėmimo, aptarnavimo, priežiūros ir perdavimo tvarką, jo eksploatacijos žiemos sąlygomis taisykles ir būdus;
2.4. pagrindines kuro-tepalų savybes, jų paskirtį ir pritaikymą, saugojimo taisykles; kuro-tepalų ir elektros energijos ekonomiško naudojimo būdus;
2.5. šilumvežio (dyzelinio, elektrinio traukinio) einamojo remonto ir techninės prežiūros taisyklių pagrindinius reikalavimus;
2.6. šilumvežio (dyzelinio, elektrinio traukinio) stabdžių įrengimo, valdymo ir eksploatacijos instrukciją; stabdžių valdymo ir aptarnavimo žiemos sąlygomis ypatumus;
2.7. Techninio geležinkelių naudojimo nuostatus, traukinių eismo, siganlizacijos ir manevravimo taisykles, lokomotyvų brigados pareiginę instrukciją, darbų ir priešgaisrinės saugos, eksploatuojant ir remontuojant šilumvežius (dyzelinius, elektrinius traukinius), taisykles, Susisiekimo ministerijos, geležinkelio valdytojo ir įmonės galiojančius įsakymus, instrukcijas ir nurodymus eismo saugumo klausimais, liečiančius mašinisto darbą;
2.9. Lietuvos Respublikos geležinkelio transporto kodeksą.
PASTABA. Asmuo, pageidaujantis laikyti egzaminus šilumvežio (dyzelinio, elektrinio traukinio) mašinisto kvalifikacijos pažymėjimui gauti, privalo turėti trečios kategorijos traukos riedmenų remonto šaltkalvio kvalifikaciją, atitinkamą techninį išsilavinimą ir praktinių įgūdžių.
VALSTYBINĖS GELEŽINKELIO
INSPEKCIJOS VIRŠININKAS J. SAVICKAS
______________