Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NUTARIMO „DĖL APSAUGOS NUO SMURTO ŠEIMOJE KONCEPCIJOS PATVIRTINIMO“ PROJEKTO NR. XP-2382

 

2008 m. balandžio 9 d. Nr. 317

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2008 m. sausio 18 d. sprendimo Nr. 2002 5 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo „Dėl Apsaugos nuo smurto šeimoje koncepcijos patvirtinimo“ projektui Nr. XP-2382 (toliau vadinama – koncepcija) ir pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui tikslinti koncepciją:

1. Atsižvelgiant į tai, kad koncepcija laikoma norminiu teisės aktu, tobulinti jos formą ir turinį pagal Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo (Žin., 1995, Nr. 41-991) ir Įstatymų koncepcijų rengimo metodikos, patvirtintos teisingumo ministro 2001 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 277 (Žin., 2002, Nr. 1-10), reikalavimus.

2. Tikslinti terminą „smurtas šeimoje“, nes smurtaujama ne tik privačioje erdvėje, už uždarų durų, smurtauja ne tik sutuoktiniai, bet ir sugyventiniai, homoseksualūs partneriai ir panašiai. Teisės aktai iki šiol nepateikia aiškaus apibrėžimo, kas yra šeima. Be to, šio termino vartojimas tarsi perša išvadą, kad smurtas – neišvengiamas šeimos atributas.

3. Koncepcijoje pateikiami smurto, fizinio smurto, psichologinio smurto, lytinio smurto, ekonominio smurto apibrėžimai aprašomojo pobūdžio ir neatitinka teisės aktų reikalavimų, kurie nustato, kad teisės akto turinys turi būti logiškas, glaustas ir aiškus, o tekste neturi būti nereikalingų arba netaisyklingų žodžių, žodžių junginių, pastabų ir dviprasmybių. Pažymėtina, kad nėra aiški šių sąvokų paskirtis ir ryšys su Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse (Žin., 2000, Nr. 89-2741) ir kituose įstatymuose vartojamomis sąvokomis.

4. Atlikti išsamesnę teisės aktų, reguliuojančių smurto prieš moteris, kaip visuomeninių santykių sritį, analizę ir atitinkamai tobulinti koncepcijos IV skyrių, nes šiame skyriuje pateikiama teisės aktų analizės charakteristika nepakankamai argumentuota.

5. Nei koncepcijos VI skyrius, nei kitos nuostatos nepateikia aiškaus atsakymo, kaip ir kokius teisinius santykius reguliuos siūlomas Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto šeimoje įstatymas, koks bus šio įstatymo santykis su Lietuvos Respublikos baudžiamuoju kodeksu, Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodeksu (Žin., 2002, Nr. 37-1341), Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu (Žin., 2000, Nr. 74-2262) ir kitais teisės aktais. Taigi derėtų atitinkamai papildyti koncepcijos VI ir VIII skyrius.

6. Tikslinti koncepcijoje vartojamas sąvokas atsižvelgiant į skirtingas Lietuvos Respublikos moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymo (Žin., 1998 Nr. 112-3100) ir Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo (Žin., 2003, Nr. 114-5115) taikymo sritis.

 

Ministras Pirmininkas                                                                                      Gediminas Kirkilas

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                              Vilija Blinkevičiūtė

_________________