LIETUVOS RESPUBLIKOS VALDYMO REFORMŲ IR SAVIVALDYBIŲ REIKALŲ MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ MOKYMO PROGRAMŲ TURINIO REIKALAVIMŲ IR MOKYMO PROGRAMŲ RENGIMO IR ATSISKAITYMO UŽ JAS TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2000 m. gegužės 24 d. Nr. 65

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. lapkričio 11 d. nutarimo Nr. 1260 „Dėl įgaliojimų suteikimo ministerijoms“ (Žin., 1999, Nr. 97-2799) 1.11.1 punktu,

Tvirtinu Valstybės tarnautojų mokymo programų turinio reikalavimus ir mokymo programų rengimo ir atsiskaitymo už jas tvarką (pridedama).

 

 

VALDYMO REFORMŲ IR

SAVIVALDYBIŲ REIKALŲ Ministras                                           Jonas Rudalevičius

______________


PATVIRTINTA

valdymo reformų ir

savivaldybių reikalų ministro

2000 05 24 įsakymu Nr. 65

 

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ MOKYMO PROGRAMŲ TURINIO REIKALAVIMAI

IR MOKYMO PROGRAMŲ RENGIMO IR ATSISKAITYMO UŽ JAS TVARKA

 

I. BENDROJI DALIS

 

1. Ši tvarka nustato įvadinio mokymo ir tęstinio kvalifikacijos kėlimo programų turinio reikalavimus ir mokymo programų rengimo ir atsiskaitymo už jas tvarką, reglamentuojančią mokymo programų rengimą, įvertinimą, tvirtinimą ir naudojimą.

2. Valstybės tarnautojų mokymo programų turinio reikalavimais siekiama tobulinti valstybės tarnautojų bendruosius ir specialiuosius gebėjimus veikti, vadovauti, priimti sprendimus, vykdyti viešąsias programas ir projektus, veiksmingai ir kompetentingai administruoti jiems patikėtus išteklius.

3. Valstybės tarnautojų mokymo programų turinys sudaromas remiantis šiuolaikine valstybės tarnautojų mokymo samprata, šio mokymo plėtotės tendencijomis Europos Sąjungos šalyse, įvertinant valstybės tarnybos būklę Lietuvos Respublikoje ir vadovaujantis Valstybės tarnybos įstatymo nuostatomis.

4. Valstybės tarnybos įstatymas nustato šias valstybės tarnautojų mokymo rūšis:

4.1. įvadinį mokymą;

4.2. tęstinį kvalifikacijos kėlimą;

4.3. aukščiausių kategorijų valstybės tarnautojų mokymą.

5. Įvadinis mokymas skirtas asmenims, siekiantiems tapti karjeros valstybės tarnautojais, ir susideda iš mokymosi pagal bendrąsias programas, kurių turinys yra vienodas visiems to paties lygio tarnautojams, ir mokymosi pagal specialiąsias programas, kurių turinys sudaromas atsižvelgiant į tarnautojo būsimų pareigų ypatumus. Įvadinis mokymas yra privaloma priėmimo į valstybės tarnybos karjeros valstybės tarnautojų pareigas dalis, kuri baigiasi atsiskaitymu už šį mokymą.

6. Tęstinis kvalifikacijos kėlimas yra valstybės tarnautojo specialiųjų žinių gilinimas ir įgūdžių lavinimas per visą jo buvimo valstybės tarnyboje laiką, einant pareigas arba siekiant aukštesnių pareigų. Tęstinio kvalifikacijos kėlimo programos yra privalomos, jeigu jų turinys sudarytas atsižvelgiant į pareigas, kurių sieks tarnautojas.

7. Aukščiausių kategorijų valstybės tarnautojų mokymas skirtas asmenims, siekiantiems aukščiausių kategorijų valstybės tarnautojų pareigų. Aukščiausių kategorijų valstybės tarnautojų mokymo programų turinio reikalavimai bus nustatyti, kai Lietuvos Respublikos Vyriausybė nustatys aukščiausių kategorijų valstybės tarnautojų pareigybes, kurioms šis mokymas yra privalomas.

 

II. VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ MOKYMO PROGRAMŲ TURINIO REIKALAVIMAI

 

Įvadinio mokymo bendrųjų programų turinio reikalavimai

 

8. Įvadinio mokymo bendrųjų programų turinio reikalavimai yra šie:

8.1. apibūdinti Lietuvos Respublikos politinę ir valdymo sistemas, vykdomosios valdžios bei vietos savivaldos vaidmenį;

8.2. supažindinti su pagrindinių Europos Sąjungos institucijų struktūra ir veikla, teisės aktais, programomis, integravimosi į Europos Sąjungą politika;

8.3. supažindinti su Lietuvos Respublikos viešojo administravimo sistema, jos principais ir ją reguliuojančiais teisės aktais;

8.4. padėti įsisavinti pagrindines Valstybės tarnybos įstatymo nuostatas;

8.5. supažindinti su esamos ekonominės sistemos funkcionavimo principais ir vadybos pagrindais;

8.6. formuoti europinių vertybių sampratą bei pasirengimą dirbti pagal Europos Sąjungoje priimtas teisės normas;

8.7. supažindinti su valstybės tarnautojo etikos reikalavimais;

8.8. supažindinti su valstybės tarnautojo kalbos kultūros, dalykinio komunikavimo, raštvedybos reikalavimais.

 

Įvadinio mokymo specialiųjų programų turinio reikalavimai

 

9. Įvadinio mokymo specialiųjų programų turinys siejamas su konkrečios pareigybės kvalifikaciniais reikalavimais. Įvadinio mokymo specialiųjų programų turinio reikalavimai yra šie:

9.1. išmokyti darbo metodų, sprendimų priėmimo procedūrų, darbo organizavimo principų, susijusių su konkrečios pareigybės pagrindinėmis funkcijomis;

9.2. padėti suprasti institucijos ar įstaigos vietą valstybės valdymo sistemoje, struktūrą, funkcijas, tikslus, santykį su kitomis valdžios institucijomis;

9.3. supažindinti su naujomis telekomunikacinių sistemų galimybėmis;

9.4. supažindinti su esminėmis laikmečio problemomis.

 

Tęstinio kvalifikacijos kėlimo programų turinio reikalavimai

 

10. Tęstinio valstybės tarnautojų kvalifikacijos kėlimo programose turi būti aptariama:

10.1. pareigų vykdymas, užtikrinant galimybę valstybės tarnautojui siekti karjeros;

10.2. ūkio ar socialinės srities problemų sprendimas savivaldybės, apskrities arba valstybės mastu;

10.3. socialinės, administravimo arba valdymo srities tikslinių programų vykdymo naujovės, nauji viešąjį administravimą reglamentuojantys teisės aktai.

 

III. MOKYMO PROGRAMŲ RENGIMO IR ATSISKAITYMO UŽ JAS TVARKA

 

11. Mokymo programų rengimo ir atsiskaitymo už jas tvarka turi užtikrinti valstybės tarnautojų mokymo programų kokybę ir nustatytų mokymo programų turinio reikalavimų laikymąsi. Ši tvarka apibrėžia programų rengimą, jų įvertinimą, tvirtinimą ir naudojimą.

12. Rengti valstybės tarnautojų mokymo programas turi teisę visi fiziniai ir juridiniai asmenys.

13. Mokymo programos turi būti parengtos atsižvelgiant į mokymo programų rengimo bendruosius reikalavimus (1 priedas) ir atitikti šia tvarka nustatytus mokymo programų turinio reikalavimus.

14. Parengtas įvadinio mokymo bendrąsias programas įvertina ir tvirtina Lietuvos viešojo administravimo institutas.

15. Parengtas įvadinio mokymo specialiąsias ir tęstinio kvalifikacijos kėlimo programas, suderinę su Lietuvos viešojo administravimo institutu, tvirtina valstybės tarnautojų kvalifikacijos kėlimo įstaigų vadovai.

16. Suderintos ir patvirtintos valstybės tarnautojų mokymo programos registruojamos Lietuvos viešojo administravimo institute.

17. Tik Lietuvos viešojo administravimo institute įregistruotos mokymo programos gali būti naudojamos valstybės tarnautojams mokyti.

18. Atsiskaitymą už įvadinio ir tęstinio kvalifikacijos kėlimo programas reglamentuoja Vyriausybės patvirtinta Valstybės tarnautojų mokymo proceso organizavimo tvarka.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19. Mokymo programų turinys turi būti toks, kad valstybės tarnautojams suteiktų naujų žinių bei aukštesnę kvalifikaciją ir didintų jų karjeros galimybes. Mokymo programos turi būti parengtos taip, kad valstybės tarnautojas įgytas naujas žinias galėtų pritaikyti praktiškai.

20. Valstybės tarnautojų kvalifikacijos kėlimo įstaigos gali laisvai rinktis mokymo metodus, tačiau turi vadovautis valstybės tarnautojų mokymo programų turinio reikalavimais ir laikytis mokymo programų rengimo ir atsiskaitymo už jas tvarkos.

21. Valstybės tarnautojų mokymo konkrečių programų turinys turi būti nuolatos tikslinamas ir papildomas, atsižvelgiant į kintančius kvalifikacijos kėlimo poreikius.

22. Valstybės tarnautojų mokymo programų turinio reikalavimai ir mokymo programų rengimo ir atsiskaitymo už jas tvarka turi būti patikslinti, Vyriausybei patvirtinus Valstybės tarnautojų mokymo strategiją ir Valstybės tarnautojų mokymo proceso organizavimo tvarką.

______________


1 priedas

 

MOKYMO PROGRAMŲ RENGIMO BENDRIEJI REIKALAVIMAI

 

Mokymo programose turi būti nurodyta:

1. Programos tikslas ir turinys.

2. Programos tvarkaraštis (dienos užsiėmimų pavadinimai, nurodant jų laiką bei pertraukas).

3. Užsiėmimų eigos planas (nurodoma: kiekvieno užsiėmimo pavadinimas, jo uždaviniai, kokius dalykus sužinos užsiėmimo dalyviai, užsiėmimo metodas ir eiga bei techninės priemonės, kiekvienam užsiėmimo punktui skirtas laikas).

4. Dalomosios ir demonstruojamos medžiagos sąrašas (teorinė medžiaga, praktinių užduočių instrukcijos, skaidrių sąrašas).

5. Programos temą iliustruojantys atvejai arba pavyzdžiai (pageidautina, kad bent 2 iliustracijos būtų susijusios su Lietuvos realijomis).

6. Mokymo programos įsisavinimo testas (ne mažiau kaip 10 klausimų) su mažiausiai trimis atsakymų į vieną klausimą variantais, iš kurių tik vienas yra visiškai teisingas (tik įvadinio mokymo programoms).

7. Mokymo programos rengėjų ir dėstytojų (lektorių) išsilavinimas, kvalifikacija, darbovietė bei užimtumas.

Pastaba.

Patvirtinta mokymo programa pateikiama raštu ir kompiuterinėje laikmenoje Lietuvos viešojo administravimo institutui. Papildomą informaciją suteikia Lietuvos viešojo administravimo institutas.

______________