RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PAGRINDINIŲ PAŠTO TINKLO CHARAKTERISTIKŲ BEI PAŠTO IR PASIUNTINIŲ PAŠTO PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMŲ (STANDARTŲ) PATVIRTINIMO

 

2003 m. kovo 31 d. Nr. 1V-39

Vilnius

 

1. Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos pašto įstatymo (Žin., 1999, Nr. 36-1070; 2001, Nr. 94-3306) 4 straipsnio 2 dalies 1 punktu ir įgyvendindamas 1997 m. gruodžio 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 97/67/EB dėl Bendrijos pašto paslaugų vidaus rinkos plėtros bendrųjų taisyklių ir paslaugų kokybės gerinimo (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2002 m. birželio 10 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2002/39/EB):

1. Tvirtinu Pagrindines pašto tinklo charakteristikas bei pašto ir pasiuntinių pašto paslaugų kokybės reikalavimus (standartus) (pridedama).

2. Nurodau šį įsakymą paskelbti „Valstybės žiniose“.

 

 

DIREKTORIUS                                                                                       TOMAS BARAKAUSKAS

______________


PATVIRTINTA

Ryšių reguliavimo tarnybos prie

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

direktoriaus 2003 m. kovo 31 d.

įsakymu Nr. 1V-39

 

PAGRINDINĖS PAŠTO TINKLO CHARAKTERISTIKOS BEI PAŠTO IR PASIUNTINIŲ PAŠTO PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMAI (STANDARTAI)

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pagrindinės pašto tinklo charakteristikos bei pašto ir pasiuntinių pašto paslaugų kokybės reikalavimai (standartai) (toliau – Reikalavimai) nustato pagrindines pašto tinklo charakteristikas universaliųjų pašto paslaugų teikėjui bei pašto ir pasiuntinių pašto paslaugų kokybės reikalavimus (standartus) universaliųjų pašto paslaugų teikėjui bei kitiems pašto ir pasiuntinių pašto paslaugų teikėjams.

2. Reikalavimai parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos pašto įstatymu (Žin., 1999, Nr. 36-1070; 2001, Nr. 94-3306) ir įgyvendinant 1997 m. gruodžio 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 97/67/EB dėl Bendrijos pašto paslaugų vidaus rinkos plėtros bendrųjų taisyklių ir paslaugų kokybės gerinimo (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2002 m. birželio 10 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2002/39/EB).

3. Reikalavimuose vartojamos sąvokos:

Universaliųjų pašto paslaugų teikėjas – valstybės paštas.

Pašto paslaugų teikimo vietos – tai infrastruktūra, įskaitant siunčiamųjų laiškų dėžutes, esančias šalia kelių arba universaliųjų pašto paslaugų teikėjo patalpose, ir kitos vietos, per kurias pašto paslaugų naudotojai gali perduoti ir gauti pašto siuntas iš universaliųjų pašto paslaugų teikėjo tinklo.

Paštas – universaliųjų pašto paslaugų teikėjo patalpos, kuriose ne mažiau kaip 3 valandas kiekvieną darbo dieną yra teikiamos pašto paslaugos.

Kitos šiuose Reikalavimuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos Lietuvos Respublikos pašto įstatyme.

 

II. PAGRINDINĖS PAŠTO TINKLO CHARAKTERISTIKOS Universaliųjų pašto paslaugų teikėjui

 

4. Lietuvos Respublikoje turi būti ne mažiau kaip 944 paštai.

5. Paštų įrengimo reikalavimai:

5.1. prie įėjimo į paštą turi būti iškabintas universaliųjų pašto paslaugų teikėjo pavadinimas, įrengta siunčiamųjų laiškų dėžutė ir pateikta informacija apie pašto darbo valandas;

5.2. pašto paslaugų teikimo patalpoje turi būti sudarytos sąlygos, reikalingos universaliosioms pašto paslaugoms teikti, bei reguliariai pateikiama aktuali ir detali informacija apie teikiamas universaliųjų pašto paslaugų rūšis, jų teikimo sąlygas, kokybės reikalavimus ir tarifus.

6. Siunčiamųjų laiškų dėžučių įrengimo reikalavimai:

6.1. siunčiamųjų laiškų dėžutės turi būti įrengtos gatvėse prie šaligatvių, prie kelių ir kitose pašto paslaugų naudotojams prieinamose vietose;

6.2. ant siunčiamųjų laiškų dėžučių universaliųjų pašto paslaugų teikėjas turi nurodyti pašto siuntų surinkimo laiką.

7. Universaliųjų pašto paslaugų teikėjas rengiamus pašto tinklo pakeitimus turi suderinti su Ryšių reguliavimo tarnyba.

 

III. pašto PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMAI (STANDARTAI) Universaliųjų pašto paslaugų teikėjui

 

8. Universaliosios pašto paslaugos turi būti teikiamos kiekvieną darbo dieną, ne mažiau kaip penkias dienas per savaitę.

9. Pašto siuntos iš pašto paslaugų teikimo vietų turi būti surenkamos ne rečiau kaip vieną kartą per darbo dieną.

10. Pašto siuntų pristatymo reikalavimai:

10.1. ne mažiau kaip 80 procentų vidaus paštu siunčiamos pašto korespondencijos, jeigu ji yra perduota universaliųjų pašto paslaugų teikėjui paštuose ar įmetama į siunčiamųjų laiškų dėžutę iki paslaugų teikėjo nurodyto laiko, turi būti pristatyta gavėjui ne vėliau kaip kitą darbo dieną po pašto korespondencijos įmetimo į pašto dėžutę (priėmimo pašte) dienos;

10.2. ne mažiau kaip 90 procentų vidaus paštu siunčiamos pašto korespondencijos, jeigu ji yra perduota universaliųjų pašto paslaugų teikėjui paštuose ar įmetama į siunčiamųjų laiškų dėžutę iki paslaugų teikėjo nurodyto laiko, turi būti pristatyta gavėjui per dvi darbo dienas po pašto korespondencijos įmetimo į pašto dėžutę (priėmimo pašte) dienos;

10.3. ne mažiau kaip 80 procentų vidaus paštu siunčiamų pašto siuntinių, jeigu jie yra perduoti universaliųjų pašto paslaugų teikėjui paštuose iki nurodyto laiko, turi būti pristatyta į gavėjo paštą per dvi darbo dienas po pašto siuntinių priėmimo pašte dienos;

10.4. ne mažiau kaip 90 procentų vidaus paštu siunčiamų pašto siuntinių, jeigu jie yra perduoti universaliųjų pašto paslaugų teikėjui paštuose iki nurodyto laiko, turi būti pristatyta į gavėjo paštą per tris darbo dienas po pašto siuntinių priėmimo pašte dienos;

10.5. pašto siuntos, gautos iš užsienio iki universaliųjų pašto paslaugų teikėjo tarptautinių pašto siuntų gavimo vietoje nustatyto laiko, turi būti pristatomos gavėjams laikantis šių Reikalavimų 10.1–10.4 punktų nuostatų;

10.6. pašto siuntos, pašto siuntų įteikimo pranešimai turi būti gavėjams pristatomi ne rečiau kaip vieną kartą per darbo dieną.

11. Universaliųjų pašto paslaugų teikėjas ant siunčiamų pašto siuntų (išskyrus reklamines pašto siuntas) privalo dėti datos ir išsiuntimo bei gavimo vietos spaudą. Data, nurodyta spaude, turi atitikti pašto siuntos priėmimo bei pristatymo gavėjui datą.

12. Universaliųjų pašto paslaugų teikėjas turi nustatyti paslaugų kokybės (standartų) tikrinimo tvarką, ją pateikti Ryšių reguliavimo tarnybai ir ne rečiau kaip vieną kartą per metus tikrinti, ar jo teikiamos paslaugos atitinka šiame skyriuje išdėstytus pašto paslaugų kokybės reikalavimus (standartus). Paslaugų kokybės (standartų) tikrinimo rezultatai turi būti skelbiami viešai vieną kartą per metus bei pateikiami Ryšių reguliavimo tarnybai.

 

IV. pašto PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMAI (STANDARTAI) kitiems pašto ir pasiuntinių pašto paslaugų teikėjams

 

13. Pašto siuntų antspaudavimo reikalavimai:

13.1. pašto ir pasiuntinių pašto paslaugų teikėjai pašto siuntas (išskyrus reklamines pašto siuntas) privalo žymėti specialiąja siuntos rūšies žyma bei specialiuoju žymekliu, kuriame turi būti nurodytas bendrovės pavadinimas ir buveinės adresas;

13.2. pašto ir pasiuntinių pašto paslaugų teikėjai ant siunčiamų pašto siuntų (išskyrus reklamines pašto siuntas) privalo dėti datos ir išsiuntimo bei gavimo vietos spaudą. Data, nurodyta spaude, turi atitikti pašto siuntos priėmimo bei pristatymo gavėjui datą.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

14. Pašto ir pasiuntinių pašto paslaugų teikėjai, pažeidę šiuos Reikalavimus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

15. Ryšių reguliavimo tarnybos veikimas ir neveikimas, susijęs su šių Taisyklių taikymu ir įgyvendinimu, skundžiamas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

______________