LIETUVOS RESPUBLIKOS
ŪKIO MINISTRO IR
LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL ŪKIO MINISTRO IR TEISINGUMO MINISTRO 2010 m. BIRŽELIO 21 d. ĮSAKYMO Nr. 4-470/1R-141 „DĖL PRIEŽIŪROS FUNKCIJAS ATLIEKANČIŲ INSTITUCIJŲ GRUPĖS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2011 m. rugpjūčio 4 d. Nr. 4-564/1R-198
Vilnius
Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. liepos 13 d. nutarimo Nr. 873 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“ pakeitimo“ (Žin., 2011, Nr. 92-4374) 2.2 punktu,
p a k e i č i a m e Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2010 m. birželio 21 d. įsakymą Nr. 4-470/1R-141 „Dėl Priežiūros funkcijas atliekančių institucijų grupės darbo reglamento patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 74-3750) ir išdėstome jį nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekančiŲ viešojo administravimo subjektŲ GRUPĖS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO
Vadovaudamiesi Institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo gairių aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“ (Žin., 2010, Nr. 53-2613; 2011, Nr. 92-4374), 13 punktu,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir
Lietuvos Respublikos teisingumo ministro
2010 m. birželio 21 d. įsakymu
Nr. 4-470/1R-141
(Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir
Lietuvos Respublikos teisingumo ministro
2011 m. rugpjūčio 4 d. įsakymo
Nr. 4-564/1R-198 redakcija)
ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekančiŲ viešojo administravimo subjektŲ GRUPĖS DARBO REGLAMENTAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekančių viešojo administravimo subjektų (toliau – priežiūros institucijos) grupės (toliau – priežiūros grupė) darbo reglamentas (toliau – reglamentas) nustato priežiūros grupės uždavinius, funkcijas, teises ir darbo organizavimą.
2. Priežiūros grupės uždaviniai – vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“ (Žin., 2010, Nr. 53-2613; 2011, Nr. 92-4374), optimizuoti priežiūros institucijų, priskirtų priežiūros grupėms, priežiūros funkcijų atlikimą.
3. Šiuo reglamentu vadovaujasi Ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekančių viešojo administravimo subjektų priskyrimo priežiūros grupėms sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 511, nustatytos aplinkos, konkurencijos ir rinkos priežiūros, viešųjų infrastruktūrų priežiūros, finansų rinkos, kultūros ir švietimo, mokesčių ir muitų, visuomenės ir asmens sveikatos, produktų saugos, procesų saugos priežiūros grupės.
II. PRIEŽIŪROS GRUPĖS VEIKLOS KOORDINAVIMAS
4. Kiekvienos priežiūros grupės veiklai koordinuoti sudaromas Priežiūros grupės institucijų vadovų komitetas (toliau – komitetas), kurį sudaro visų atitinkamoje priežiūros grupėje esančių priežiūros institucijų vadovai arba jų įgalioti asmenys. Tais atvejais, kai priežiūros grupėje yra ministerijos, joms atstovauja Ūkio subjektų veiklos priežiūrą atliekančių viešojo administravimo subjektų priskyrimo priežiūros grupėms sąraše nurodytų ministerijų priežiūros funkcijas atliekančių padalinių vadovai ar jų pavaduotojai. Jeigu priežiūros grupėje yra regioninių priežiūros institucijų (pavyzdžiui, Aplinkos grupė), atskiroms institucijoms gali atstovauti kiti komiteto nariai arba kelių priežiūros institucijų savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo.
5. Komitetas:
5.1. koordinuoja priežiūros grupės institucijų veiklą priežiūros grupės viduje, taip pat su kitų priežiūros grupių institucijomis ar kitais komitetais, nagrinėja kitus visoms priežiūros grupės institucijoms aktualius klausimus, rengia siūlymus dėl priežiūros institucijų atliekamų funkcijų optimizavimo;
5.2. bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimo Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“ 2 punkte nurodyta Institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo ekspertų komisija (toliau – ekspertų komisija), užtikrina gerosios priežiūros funkcijų atlikimo ir optimizavimo praktikos sklaidą priežiūros grupės institucijoms, keitimąsi ja su kitomis priežiūros grupėmis ar jų institucijomis;
5.3. koordinuoja ūkio ministro ir teisingumo ministro nurodymų ir rekomendacijų dėl priežiūros funkcijų atlikimo ir optimizavimo standartų įgyvendinimą priežiūros grupės institucijose;
5.4. nagrinėja priežiūros grupės institucijų turimos informacijos apie ūkio subjektus, rizikos veiksnius ir rizikos sritis pobūdį ir poreikį, teikia priežiūrą atliekantiems subjektams pasiūlymus dėl informacijos, kuria šie subjektai turėtų keistis grupės viduje ar su kitų grupių institucijomis;
5.5. teikia Ūkio ministerijai ir Teisingumo ministerijai komiteto posėdžių protokolus, sprendimus, atskirąsias komiteto narių nuomones, metinę komiteto veiklos ataskaitą. Ūkio ministerijos ir Teisingumo ministerijos prašymu arba savo iniciatyva teikia kitą informaciją apie institucijų priežiūros funkcijų optimizavimo eigą, pasiektus rezultatus, kylančias problemas, pasiūlymus dėl priežiūros funkcijų optimizavimo;
5.6. įgyvendina kitas priemones, kuriomis siekiama Institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo gairių apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 511 (toliau – Aprašas), numatytų priežiūros funkcijų optimizavimo tikslo, uždavinių, priežiūros institucijų veiklos pagrindinių nuostatų įgyvendinimo, vykdo kitas šiame reglamente ir kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas.
6. Pasiūlymus komitetui svarstyti turi teisę teikti visos priežiūros institucijos, esančios atitinkamoje priežiūros grupėje, taip pat ūkio ministras ir teisingumo ministras, ekspertų komisija, kitos valstybės institucijos, asociacijos, įmonės ir kiti suinteresuoti asmenys.
7. Komitetas turi teisę:
7.1. teikti pasiūlymus, rekomendacijas dėl priežiūros grupės veiklos priežiūros institucijoms, ūkio ministrui, teisingumo ministrui, ekspertų komisijai;
7.2. sudaryti komiteto pakomitečius, kai Apraše numatyti priežiūros funkcijų optimizavimo tikslas, uždaviniai, priežiūros institucijų veiklos pagrindinės nuostatos ir (ar) komiteto uždaviniai gali būti efektyviau įgyvendinti priežiūros institucijoms bendradarbiaujant mažesnėmis grupėmis atskirose veiklos srityse. Bendru dviejų ar daugiau komitetų sprendimu gali būti sudaromi pakomitečiai iš skirtingoms priežiūros grupėms priskirtų priežiūros institucijų. Sprendimas dėl pakomitečio sudarymo turi būti motyvuotas, apie jį informuojami teisingumo ministras ir ūkio ministras. Siekiant įgyvendinti trumpalaikes užduotis pakomitečiai nesudaromi;
7.3. gauti iš priežiūros grupės priežiūros institucijų, kitų valstybės institucijų ar įstaigų informaciją ir kitą medžiagą, reikalingą komiteto sprendimams priimti;
7.4. prireikus kviesti į komiteto posėdžius priežiūros grupės priežiūros institucijų, kitų valstybės institucijų ir įstaigų atstovus, specialistus ir nepriklausomus ekspertus;
8. Pagrindinė komiteto darbo forma – posėdžiai. Prireikus gali būti organizuojami kelių komitetų bendri posėdžiai. Tokiuose posėdžiuose priimti sprendimai priežiūros grupėms yra rekomendacinio pobūdžio.
9. Komiteto veiklai vadovauja komiteto pirmininkas. Jei komiteto pirmininkas negali dalyvauti priežiūros grupės posėdyje, posėdžiui vadovauja komiteto pirmininko pavaduotojas arba komiteto pirmininko paskirtas kitas komiteto narys.
10. Komiteto posėdžiai rengiami pagal poreikį ir vyksta komiteto narių sutartu laiku. Komiteto narys gali įgalioti kitą asmenį pateikti komitetui savo nuomonę ir dalyvauti komiteto posėdyje. Toks įgaliotas asmuo neturi teisės balsuoti komiteto posėdyje priimant sprendimus.
11. Komiteto sprendimai turi būti motyvuoti. Sprendimai priimami ne mažiau kaip pusės visų komiteto narių pritarimu. Komiteto narių balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas. Komiteto sprendimui nepritariantys nariai gali pateikti sprendimo alternatyvas (atskirąsias nuomones).
12. Komiteto posėdžiuose priimti sprendimai įforminami komiteto posėdžio protokolu, kuriame nurodomi posėdžio sprendimai, sprendimo motyvai, pateikiami paaiškinimai. Protokolą pasirašo komiteto posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius. Komiteto nario raštu surašyta atskiroji nuomonė pridedama prie protokolo.
13. Komiteto veikla organizuojama ir elektroninėmis ryšio priemonėmis. Kai komiteto sprendimai priimami poziciją derinant elektroniniu būdu, juos pasirašo visi sprendimui pritariantys komiteto nariai. Prie sprendimo gali būti pridedama raštu surašyta atskiroji nuomonė.
14. Komitetą techniškai ir ūkiškai aptarnauja institucija, kurios vadovas yra komiteto pirmininkas. Šios institucijos valstybės tarnautojas arba darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, skiriamas komiteto posėdžio sekretoriumi.
15. Komiteto sekretorius pasirašytų komitetų posėdžių protokolų kopijas ne vėliau kaip kitą darbo dieną pateikia visiems komiteto nariams. Komitetų posėdžių protokolus, sprendimus, atskirąsias nuomones saugo komiteto sekretorius.
III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
17. Komitetas iki sausio 15 d. teikia ūkio ministrui ir teisingumo ministrui metinę veiklos ataskaitą, kurioje pateikiama apibendrinta informacija apie praėjusių kalendorinių metų atitinkamos priežiūros grupės veiklą, priežiūros funkcijų optimizavimo eigą, pasiektus rezultatus, kylančias problemas ir pateikti pasiūlymai dėl priežiūros institucijų tam tikrų sričių priežiūros funkcijų optimizavimo.