LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2006 M. BIRŽELIO 12 D. ĮSAKYMO NR. 3D-240 „DĖL VALSTYBINĖMS (PERDUOTOMS SAVIVALDYBĖMS) ŽEMĖS ŪKIO FUNKCIJOMS ATLIKTI SKIRTŲ LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO METODIKŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2008 m. liepos 25 d. Nr. 3D-423
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 161 (Žin., 2008, Nr. 26-939), 14 punktu,
1. Pakeičiu Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. birželio 12 d. įsakymą Nr. 3D-240 „Dėl valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) žemės ūkio funkcijoms atlikti skirtų lėšų apskaičiavimo metodikų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 68-2518; 2007, Nr. 84-3417):
1.1. Išdėstau 1 punktą taip:
1.2. Išdėstau nurodytuoju įsakymu patvirtintą Pieno gamybos kvotų administravimo, ūkininkų ūkių registravimo, pasėlių deklaravimo, kanopinių žvėrių žemės ūkiui padarytos žalos nustatymo, traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų bei jų priekabų registravimo ir techninės priežiūros, žemės ūkio klausimų koordinavimo, kaimo plėtros bei paramos žemės ūkiui ir kaimo plėtrai organizavimo ir įgyvendinimo valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti skirtų lėšų apskaičiavimo metodiką nauja redakcija (pridedama).
2. Nustatau, kad Lėšų, skirtų valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) žemės ūkio funkcijoms atlikti, apskaičiavimo metodika taikoma skaičiuojant Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto 2009 metų lėšų poreikį valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2006 m. birželio 12 d. įsakymu Nr. 3D-240
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2008 m. liepos 25 d. įsakymo Nr. 3D-423 redakcija)
LĖŠŲ, SKIRTŲ VALSTYBINĖMS (PERDUOTOMS SAVIVALDYBĖMS) ŽEMĖS ŪKIO FUNKCIJOMS ATLIKTI, APSKAIČIAVIMO METODIKA
1. Lėšų, skirtų valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) žemės ūkio funkcijoms atlikti, apskaičiavimo metodika (toliau – metodika) nustato valstybės biudžeto lėšų poreikio apskaičiavimą Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832) numatytoms ir kituose teisės aktuose detalizuotoms valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) žemės ūkio funkcijoms (išskyrus melioracijos ir hidrotechnikos statinių eksploatavimo, dirvų kalkinimo organizavimo) vykdyti.
2. Lėšų poreikis skaičiuojamas atsižvelgiant į:
2.2. lėšų poreikį darbo užmokesčiui apskaičiuojamam atsižvelgiant į valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų grupę, kuriai priskirta konkreti savivaldybė, fiksuotą valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, etatų skaičiaus procentinį santykį savivaldybėse (40:60) bei seniūnijose (20:80) ir vidutinį valstybės tarnautojų, vykdančių valstybines (perduotas savivaldybėms) žemės ūkio funkcijas, stažą einamaisiais metais;
3. Apskaičiuojant darbo užmokesčio fondą 5 punkte nurodytoms pareigybėms taikomos struktūrinio padalinio, nesančio kitame struktūriniame padalinyje, skyriaus vedėjo bei vyriausiojo specialisto pareigybės. Kitiems valstybės tarnautojams taikoma vyresniojo specialisto pareigybė. Darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, taikoma specialisto pareigybė.
4. Lėšų poreikis kitoms, 2.4 punkte nurodytoms, išlaidoms skaičiuojamas taikant 0,25 koeficientą nuo apskaičiuoto darbo užmokesčio fondo.
5. Neringos ir Palangos savivaldybės žemės ūkio padaliniams skiriama po 1 etatą, Aytaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių, Vilniaus miestų ir Visagino – po 2 etatus, kitoms savivaldybėms skiriama po 1 etatą žemės ūkio skyriaus vedėjo pareigybei.
6. Kiti etatai savivaldybėms apskaičiuojami atsižvelgiant į šiuos pagrindinius savivaldybių darbuotojų krūvį apibūdinančius rodiklius:
6.1. per praėjusius kalendorinius metus registruotų traktorių ir kitos žemės ūkio technikos skaičių, vnt.;
6.2. per praėjusius kalendorinius metus išduotų traktorių ir kitos žemės ūkio technikos apžiūros talonų skaičių, vnt.;
6.3. per praėjusius kalendorinius metus įregistruotų, išregistruotų ar perregistruotų ūkininkų ūkių skaičių, vnt.;
6.4. per praėjusius kalendorinius metus priimtų paraiškų skaičius draudimo įmokoms ir kredito palūkanoms kompensuoti, vnt.;
6.5. einamųjų metų sausio 1 d. aptarnaujamą nusausintų ir drėkinamų žemių plotą savivaldybėje, tūkst. ha;
6.7. per einamuosius metus iki birželio 15 d. priimtų pasėlių deklaravimo paraiškų ir pasėlių draudimo paraiškų skaičių, vnt.;
6.8. per einamuosius metus iki birželio 15 d. pasėlių deklaracijose elektronine forma pateiktų laukų skaičių, vnt.;
7. Bendras etatų skaičius valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) žemės ūkio funkcijoms vykdyti šalies mastu apskaičiuojamas pagal šią formulę:
E = SNei + SESi,
kur:
E – savivaldybėms skiriamų etatų skaičius;
Nei – i-tajai savivaldybei pagal šią metodiką 5 punkte nustatytas etatų skaičius;
ESi – kitų etatų skaičius savivaldybėms perduotoms funkcijoms vykdyti i-toje savivaldybėje.
7.1. Kitų etatų skaičius perduotoms funkcijoms vykdyti i-toje savivaldybėje:
ESi = PFi +PFi x k1 + SESsij,
kur:
PFi – etatų skaičius pagrindinėms perduotoms funkcijoms i-toje savivaldybėje vykdyti;
k1 – koeficientas, įvertinantis žemės ūkio skyriui visoms kitoms perduotoms funkcijoms vykdyti reikalingą specialistų kiekį;
nustatoma šio koeficiento reikšmė k1 = 0,55;
ESsij – i-tajai savivaldybei skiriamų etatų skaičius perduotoms funkcijoms j-toje seniūnijoje vykdyti;
PFi apskaičiuojamas pagal formulę:
PFi = (1,41 x RTi + 1,31 x TAi + 1,04 x ŪSi + 2,14 x PDi + 1,47 x KPDĮi + 0,49 x APKi) / 8 / 210 + MEi,
kur:
RTi – i-toje savivaldybėje per praėjusius kalendorinius metus registruotų traktorių ir kitos žemės ūkio technikos skaičius, vnt.;
TAi – i-toje savivaldybėje per praėjusius kalendorinius metus išduotų traktorių ir kitos žemės ūkio technikos apžiūros talonų skaičius, vnt.;
ŪSi – i-toje savivaldybėje per praėjusius kalendorinius metus įregistruotų, išregistruotų ar perregistruotų ūkininkų ūkių skaičius, vnt.;
PDi – i-toje savivaldybėje per einamuosius metus iki birželio 15 d. priimtų draudimo paraiškų skaičius, vnt.;
KPDĮi – i-toje savivaldybėje per praėjusius kalendorinius metus priimtų paraiškų skaičius draudimo įmokoms ir kredito palūkanoms kompensuoti, vnt.;
APKi – i-toje savivaldybėje per praėjusius kalendorinius metus priimtų paraiškų administruoti pieno kvotas, paraiškų gauti išmokas bei paraiškų dalyvauti pieno kvotų aukcione skaičių, vnt.;
MEi – melioracijos specialistų etatų skaičius i-toje savivaldybėje, vnt.;
Birštono, Druskininkų, Elektrėnų, Kalvarijos, Kazlų Rūdos ir Palangos miesto savivaldybėms skiriama po 1 melioracijos specialisto etatą. Kėdainių, Panevėžio, Šakių, Šilutės rajonų savivaldybėms – po 4 melioracijos specialistų etatus, o Plungės ir Telšių rajonų savivaldybėms – po 3 melioracijos specialistų etatus.
Kitose savivaldybėse melioracijos specialistų etatų skaičius apskaičiuojamas pagal formulę:
MEi = 0,0077 x MPi+ 2,01,
kur:
MPi – nusausintų ir drėkinamų žemių plotas i-ojoje savivaldybėje, tūkst. ha.
Pagal formulę apskaičiuotas melioracijos specialistų etatų skaičius apvalinamas iki sveiko skaičiaus.
7.2. Etatų skaičius perduotoms funkcijoms vykdyti i-tos savivaldybės j-oje seniūnijoje:
ESsij = PFsj + PFsj x k2,
kur:
PFsj – etatų skaičius pagrindinėms perduotoms funkcijoms j-toje seniūnijoje vykdyti,
k2 – koeficientas, įvertinantis visoms kitoms perduotoms funkcijoms vykdyti seniūnijoje reikalingą specialistų kiekį;
nustatoma šio koeficiento reikšmė k2 = 0,2;
PFsj = (0,50 x RVj +2,85 x PDj +0,41 x LSj) / 8 / 210,
kur:
RVj – j-toje savivaldybės seniūnijoje per praėjusius metus užregistruotų ir atnaujintų žemės ūkio valdų skaičius, vnt.;
PDj – j-toje savivaldybės seniūnijoje per einamuosius metus iki birželio 15 d. priimtų pasėlių deklaravimo paraiškų skaičius, vnt.;
LSj – j-toje savivaldybės seniūnijoje per einamuosius metus iki birželio 15 d. pasėlių deklaracijose elektronine forma pateiktų laukų skaičius, vnt.
7.3. Šiose formulėse skaičiai prieš rodiklį yra tuo rodikliu apibūdinamos funkcijos vykdymo vidutines laiko sąnaudas atspindintis koeficientas. Ši taisyklė negalioja skaičiuojant melioracijos specialistų etatų skaičių.
8. Registruotų traktorių ir kitos žemės ūkio technikos skaičių bei išduotų techninės apžiūros talonų skaičių per praėjusius kalendorinius metus VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centras (toliau – ŽŪIKVC) nustato pagal Lietuvos Respublikos traktorių, savaeigių žemės ūkio mašinų ir jų priekabų registro duomenis.
9. Per praėjusius kalendorinius metus priimtų paraiškų administruoti pieno kvotas, paraiškų gauti išmokas ir paraiškų dalyvauti pieno kvotų aukcione skaičių ŽŪIKVC nustato pagal Lietuvos Respublikos pieno kvotų administravimo sistemos duomenis.
10. VĮ Valstybinis žemėtvarkos institutas iki einamųjų metų gegužės 15 d. ŽŪIKVC pateikia duomenis apie nusausintus ir drėkinamus žemių plotus kiekvienoje savivaldybėje einamųjų metų sausio 1 d.
11. Einamaisiais metais iki birželio 15 d. priimtų savivaldybėse pasėlių draudimo paraiškų skaičių ŽŪIKVC nustato pagal pasėlių draudimo duomenų bazės duomenis.
12. Einamaisiais metais iki birželio 15 d. priimtų seniūnijose pasėlių deklaracijų ir pasėlių deklaracijose elektronine forma pateiktų laukų skaičių ŽŪIKVC nustato pagal pasėlių deklaravimo duomenų bazės duomenis.
13. Įregistruotų, išregistruotų ar perregistruotų ūkininkų ūkių skaičių per praėjusius kalendorinius metus ŽŪIKVC nustato pagal Lietuvos Respublikos ūkininkų ūkių registro duomenis.
14. Registruotų ir atnaujintų žemės ūkio valdų skaičių per praėjusius kalendorinius metus ŽŪIKVC nustato pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registro duomenis.
15. Informaciją apie per praėjusius kalendorinius metus priimtų paraiškų skaičių draudimo įmokoms ir kredito palūkanoms kompensuoti ŽŪIKVC pateikia savivaldybės iki einamųjų metų gegužės 15 d. pagal ŽŪIKVC nustatytą formą.
16. ŽŪIKVC ne vėliau kaip iki einamųjų metų birželio 25 d. pateikia šios metodikos 2.1 punkte nurodytą informaciją Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai (toliau – ministerija) ir savivaldybėms.
17. Ministerija gautos informacijos pagrindu apskaičiuoja lėšų poreikį darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms bei kitoms išlaidoms ir pateikia skaičiavimus Lietuvos Respublikos finansų ministerijai.