LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO

į s a k y m a s

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO 2008 m. liepos 17 d. ĮSAKYMO Nr. 4-323 „DĖL priemonių „Elektros perdavimo sistemos modernizavimas ir plėtra“ ir „gamtinių dujų perdavimo sistemos modernizavimas ir plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašų ir paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies formų patvirtinimo“ pakeitimo

 

2012 m. rugsėjo 14 d. Nr. 4-912

Vilnius

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132; 2012, Nr. 56-2785), 29.1 punktu,

p a k e i č i u Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. liepos 17 d. įsakymą Nr. 4-323 „Dėl priemonių „Elektros perdavimo sistemos modernizavimas ir plėtra“ ir „Gamtinių dujų perdavimo sistemos modernizavimas ir plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašų ir paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies formų patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 85-3396; 2009, Nr. 36-1414, Nr. 88-3768; 2011, Nr. 92-4389):

1. Pripažįstu netekusiu galios 1.2 punktą.

2. Pripažįstu netekusiu galios 2 punktą.

3. Nurodytuoju įsakymu patvirtintame priemonės „Elektros perdavimo sistemos modernizavimas ir plėtra“ projektų finansavimo sąlygų apraše:

3.1. išdėstau 1 punktą taip:

1. Priemonės „Elektros perdavimo sistemos modernizavimas ir plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis 2006 m. liepos 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 1783/1999 (OL 2006 L 210, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. gegužės 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 437/2010 (OL 2010 L 132, p. 1) (toliau – Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas Nr. 1080/2006), 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210 p. 25), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2012 m. gegužės 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 423/2012 (OL 2012 L 133, p. 1) (toliau – Tarybos reglamentas Nr. 1083/2006), 2006 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamentu (EB) 1828/2006, nustatančiu Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo, ir Europos Parlamento bei Tarybos reglamento (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo, įgyvendinimo taisykles (OL 2006 L 371, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. lapkričio 29 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 1236/2011 (OL 2011 L 317, p. 24) (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 1828/2006), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5) (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 1998/2006), 2006 m. kovo 4 d. Europos Komisijos patvirtintomis 2007–2013 m. Nacionalinės regioninės pagalbos teikimo gairėmis (2006/C 54/08) (OL 2006 C 54, p. 13) (toliau – Gairės), 2008 m. birželio 17 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. K(2008)2665 patvirtinta Valstybės pagalbos Nr. N 197/2008 – Lietuva. Regioninė pagalba energetikos sektoriui schema, su paskutiniais pakeitimais, patvirtintais 2011 m. rugpjūčio 4 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. K(2011)5755 (toliau – Sprendimas Nr. K(2008)2665), 2007 m. balandžio 26 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. K(2007)1808, patvirtinančiu Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, 2007 m. liepos 30 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. K(2007)3740, patvirtinančiu Ekonomikos augimo veiksmų programą, Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės), Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637; 2012, Nr. 90-4698) (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklės), Ekonomikos augimo veiksmų programos priedu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 788 (Žin., 2008, Nr. 95-3721) (toliau – Nutarimas Nr. 788), Metodiniais nurodymais dėl Projektų finansavimo sąlygų aprašo ir Metodiniais nurodymais vertintojams dėl projektų atitikties bendriesiems Stebėsenos komiteto patvirtintiems atrankos kriterijams vertinimo, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861, Nr. 120-4567) bei Lietuvos Respublikos finansų ministerijos parengtomis rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo finansavimo reikalavimams (toliau – Rekomendacijos), kurios paskelbtos Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinės paramos interneto svetainėje (toliau – svetainė) www.esparama.lt.“;

3.2. išdėstau 2 punktą:

2. Aprašas skirtas pareiškėjams ir institucijoms, kurios atliks vertinimą ir atranką. Finansavimas, skiriamas Ekonomikos augimo veiksmų programos 4 prioriteto „Esminė ekonominė infrastruktūra“ priemonės „Elektros perdavimo sistemos modernizavimas ir plėtra“ projektams įgyvendinti, yra valstybės pagalba. Aprašas taikomas visai priemonei „Elektros perdavimo sistemos modernizavimas ir plėtra“. Aprašas nustato valstybės pagalbos teikimo sąlygas, kurios atitinka Gairių nuostatas, ir Sprendimu Nr. K(2008)2665 yra suderinamas su bendrąja rinka. Teikiamo finansavimo forma yra negrąžintina subsidija (dotacija), teikiama nominaliąja verte. Pagalba yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos programų (Europos regioninės plėtros fondo) lėšų. Pagal Aprašą planuojama paskirstyti Nutarimo Nr. 788 priemonės „Elektros perdavimo sistemos modernizavimas ir plėtra“ aprašymo dalyje „Finansavimo planas“ numatytą projektams galimą skirti finansavimo lėšų sumą.“;

3.3. išdėstau 3 punktą taip:

3. Apraše vartojamos sąvokos:

Didelės apimties projektas – projektas, kurio bendra vertė yra didesnė negu 172 640 000,00 Lt (šimtas septyniasdešimt du milijonai šeši šimtai keturiasdešimt tūkstančių litų), susidedantis iš darbų, veiklos arba paslaugų, skirtų nedalomam tiksliai nustatyto ekonominio arba techninio pobūdžio uždaviniui, kuriuo siekiama aiškiai nustatytų tikslų, atlikti.

Didelis investicijų projektas – tai investicijos į turtą, kai tinkamos finansuoti išlaidos sudaro daugiau kaip 172 640 000,00 Lt (šimtą septyniasdešimt du milijonus šešis šimtus keturiasdešimt tūkstančių litų), kurios apskaičiuojamos pagalbos suteikimo dienos kainomis ir pagal tos dienos valiutų keitimo kursą.

Energetikos įrenginys – taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 56-2224; 2011, Nr. 160-7576) 2 straipsnio 6 dalyje.

Ilgalaikis materialusis turtas (toliau – materialusis turtas) – taip, kaip apibrėžta 12-ajame verslo apskaitos standarte „Ilgalaikis materialusis turtas“, patvirtintame viešosios įstaigos Lietuvos Respublikos apskaitos instituto standartų tarybos 2003 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 1 (Žin., 2004, Nr. 20-616; 2008, Nr. 109-4183).

Nematerialusis turtas – materialios formos neturintis nepiniginis turtas, kuriuo juridinis asmuo disponuoja, kurį naudodamas tikisi gauti tiesioginės ir (arba) netiesioginės ekonominės naudos ir kurio vertė yra ne mažesnė už juridinio asmens nusistatytą minimalią nematerialiojo turto vertę.

Pasirengimo projektui veiklos – techninio projektavimo ir kitos veiklos, reikalingos statybos darbams pradėti, išskyrus projekto darbus, kaip apibrėžta Gairių 38 punkte.

Patvirtinta metinė finansinė atskaitomybė – pareiškėjo metinės finansinės atskaitomybės dokumentai, patvirtinti Lietuvos Respublikos įstatymų ar juridinio asmens steigimo dokumentų nustatyta tvarka.

Poveikio aplinkai vertinimo procesas – taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105) 2 straipsnio 5 dalyje.

Pradinė investicija – investicija į materialųjį ir nematerialųjį turtą, susijusi su esamo juridinio asmens plėtra, juridinio asmens produkcijos diversifikavimu į naujus, papildomus produktus arba esamo juridinio asmens bendro gamybos proceso esminiu pakeitimu (racionalizuojant, įvairinant arba modernizuojant).

Projekto darbų pradžia – statybos darbų pradžia arba pirmasis teisiškai saistantis įsipareigojimas užsakyti įrangą, išskyrus preliminarias ekonominio pagrįstumo analizes (techninis projektavimas), priklausomai nuo to, kuris iš šių įvykių įvyksta anksčiau, kaip yra nustatyta Gairių 38 punkte.

Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklėse, Europos Parlamento ir Tarybos reglamente Nr. 1080/2006, Tarybos reglamente Nr. 1083/2006, Gairėse ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.“;

3.4. papildau šiuo 81 punktu:

81. Priemonės „Elektros perdavimo sistemos modernizavimas ir plėtra“ stebėsenos rodiklių skaičiavimo metodika pateikiama Aprašo 4 priede.“;

3.5. pripažįstu netekusiu galios 10.3 punktą;

3.6. papildau šiuo 111 punktu:

111. Jeigu pareiškėjas yra didelė įmonė, jis turi įrodyti paramos skatinamąjį efektą. Siekiant pagrįsti paramos skatinamąjį efektą, turi būti įvertinti du projekto įgyvendinimo scenarijai – su ES struktūrine parama ir be jos. Laikoma, kad skatinamasis poveikis pagrįstas, jeigu projektas atitinka bent vieną Aprašo 2 priedo 9.1.9 punkte nurodytų kiekybinių ir (arba) kokybinių veiksnių.“;

3.7. išdėstau 12 punktą taip:

12. Kartu su paraiška turi būti pateiktas investicinis projektas, kuriame pateikta informacija pagrindžia investicijų projekto reikalingumą ir paramos būtinumą, parengtas pagal Europos Komisijos parengtą darbo dokumentą Nr. 4 – Ekonominės naudos analizės atlikimo metodikos gaires ir Investicinių projektų, finansuojamų iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo bei pagal Pasirengimo narystei pagalbos priemonę (IPA), kaštų ir naudos analizės vadovą (angl. Guide to cost-benefit analysis of investment projects; Structural Funds, Cohesion Fund and Instrument for Pre-Accession) bei taikant investicijų gyvavimo laikotarpį ir diskonto normą, kaip nurodyta šiuose dokumentuose. Pateikus pagrįstą paaiškinimą, gali būti taikomas ir kitas laikotarpis bei diskonto norma. Investicinis projektas taip pat turi atitikti reikalavimus, nurodytus Aprašo 2 priedo 9.1.1–9.1.9 punktuose.“;

3.8. papildau šiuo 131 punktu:

131. Didelės apimties projektai turi būti parengti vadovaujantis reikalavimais, nustatytais Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 39 ir 40 straipsniuose, Europos Komisijos parengtame darbo dokumente Nr. 4 – Ekonominės naudos analizės atlikimo metodikos gairėse, Investicinių projektų, finansuojamų iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo bei pagal Pasirengimo narystei pagalbos priemonę (IPA), kaštų ir naudos analizės vadovą (angl. Guide to cost-benefit analysis of investment projects; Structural Funds, Cohesion Fund and Instrument for Pre-Accession) ir Europos Komisijos 2008 m. balandžio 23 d. pažymoje Nr. COCOF 08/0006/01 „Didelės apimties projektai 2007–2013: Ribinės vertės ir Europos Komisijos sprendimų turinys“ (angl. „Major Projects in the programming period 2007-2013: Thresholds and contents of Comision decisions“) – pildoma ir pateikiama paraiškos forma, nustatyta Komisijos reglamento Nr. 1828/2006 XXI priede (toliau – Paramos didelės apimties projektui patvirtinimo paraiška), ir XX priedas.“;

3.9. papildau šiuo 132 punktu:

132. Kai projektas yra didelis investicijų projektas, apie jį pranešama Europos Komisijai, kaip nustatyta Gairėse.“;

3.10. išdėstau 15 punktą taip:

15. Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos, atitinkančios Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių ir Aprašo reikalavimus, patirtos nuo tos dienos, kai buvo gautas raštiškas išankstinis LVPA patvirtinimas, kad projektas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus (kaip nustatyta Aprašo 11 punkte), ir iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos. Sudarant projekto biudžetą, siūloma vadovautis Rekomendacijomis.“;

3.11. pripažįstu netekusiu galios 16 punktą;

3.12. išdėstau 20.1 punktą taip:

20.1. apibrėžtos kaip netinkamos Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse;“;

3.13. papildau šiuo 201 punktu:

201. Pagal Aprašą kryžminis finansavimas netaikomas.“;

3.14. išdėstau 23.2 punktą taip:

23.2. didžiausias pagal Aprašą skiriamo finansavimo dydis projektui įgyvendinti yra 129 000 000,00 Lt (šimtas dvidešimt devyni milijonai litų).“;

3.15. išdėstau 26 punktą taip:

26. Vadovaujantis Sprendimo Nr. K(2008)2665 39 punkto nuostatomis, finansavimas negali būti kaupiamas su jokia kita pagalba, skirta toms pačioms tinkamoms finansuoti išlaidoms, neatsižvelgiant į tai, ar finansavimas teikiamas iš valstybės narės šaltinių ar ES šaltinių, jeigu dėl tokio kaupimo viršijama maksimali pagal Aprašą finansavimo intensyvumo riba. Finansavimas pagal Aprašą taip pat nėra kaupiamas su de minimis pagalba (Komisijos reglamentas Nr. 1998/2006), teikiama toms pačioms reikalavimus atitinkančioms išlaidoms, jei bus viršytas maksimalus pagal Aprašą numatytas finansavimo intensyvumas.“;

3.16. pripažįstu netekusiu galios 27 punktą;

3.17. išdėstau 29 punktą taip:

29. Valstybės projektų, kuriuos planuojama finansuoti priemonės „Elektros perdavimo sistemos modernizavimas ir plėtra“ lėšomis, sąrašai gali būti sudaryti ir patvirtinti pagal Nacionalinės energetikos strategijos projektų atrankos tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. balandžio 10 d. įsakymu Nr. 4-144 (Žin., 2008, Nr. 49-1833; 2010, Nr. 89-4711).“;

3.18. pripažįstu netekusiu galios 37 punktą;

3.19. išdėstau 40 punktą taip:

40. Paraiška iki valstybės projektų sąraše nustatyto termino pabaigos turi būti atsiųsta naudojantis pašto ir (ar) pasiuntinių teikiamomis paslaugomis arba pristatyta LVPA. Paraiška turi būti atsiųsta ar įteikta LVPA išsiųstame pasiūlyme nurodytais adresais.“;

3.20. išdėstau 43 punktą taip:

43. Paraišką sudaro paraiškos (A), Priemonės „Elektros perdavimo sistemos modernizavimas ir plėtra“ paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies forma ir jos pildymo instrukcija (Aprašo 3 priedas) (toliau – paraiškos (B) dalis) ir kartu pridedami papildomi dokumentai, išvardyti Aprašo 1 priede. Paraiškos (A) dalis pildoma vadovaujantis Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies formos pildymo instrukcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (toliau – paraiškos (A) dalies pildymo instrukcija). Pildyti parengta paraiškos (A) dalies elektroninė forma ir paraiškos (A) dalies pildymo instrukcija pateikiama svetainėje www.esparama.lt.“;

3.21. išdėstau 44 punktą taip:

44. Kartu su paraiška pareiškėjas turi pateikti paraiškos elektroninę versiją (įrašytą į elektroninę laikmeną ir atitinkančią popierinį paraiškos variantą). Paraiškos popierinio varianto ir elektroninio varianto turinys turi būti identiškas. Nustačius, kad elektroninio paraiškos varianto turinys neatitinka popierinio, vadovaujamasi paraiškos popieriniame variante pateikta informacija.“;

3.22. išdėstau 45 punktą taip:

45. Paraiška turi atitikti Administracinės atitikties vertinimo metodikoje (Aprašo 1 priedas) nustatytus reikalavimus.“;

3.23. papildau šiuo 481 punktu:

481. Jeigu paraiška teikiama dėl didelės apimties projekto, pareiškėjas turi pateikti užpildytą paraiškos (A) dalį ir paraiškos (B) dalį ir pridėti paraiškos (B) dalies 7 punkte reikalaujamus dokumentus. Taip pat pareiškėjas turi pateikti užpildytą Paramos didelės apimties projektui patvirtinimo paraiškos formą ir joje reikalaujamus dokumentus, Komisijos reglamento Nr. 1828/2006 XX priedą (šie priedai turi būti užpildyti lietuvių arba anglų kalbomis, tačiau siekiant greitesnio Europos Komisijos sprendimo rekomenduojama pareiškėjui šią informaciją pateikti anglų kalba). Paraiškos bendrosios (A) dalies formoje pateikta informacija turi atitikti Paramos didelės apimties projektui patvirtintoje paraiškoje pateiktą informaciją.“;

3.24. išdėstau 49 punktą taip:

49. LVPA informaciją apie registruotas paraiškas paskelbia ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo galutinio paraiškų pateikimo termino dienos, nurodytos valstybės projektų sąraše, interneto svetainėse www.esparama.lt ir www.lvpa.lt: nurodo pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paraiškos unikalų kodą ir prašomą lėšų sumą, bendrą gautų ir užregistruotų paraiškų skaičių ir bendrą prašomą lėšų sumą, pateikia trumpą projekto aprašymą.“;

3.25. papildau šiuo 651 punktu:

651. Jeigu projektas yra didelės apimties, LVPA, įvertinusi projekto paraišką, parengia projekto tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitą, kurią kartu su paraiškos ir jos priedų kopijomis pateikia Ūkio ministerijai. Paramos didelės apimties projektui patvirtinimo paraiška turi būti pakoreguota atsižvelgiant į visus projekto pakeitimus, atliktus vertinant projekto tinkamumą finansuoti. Ūkio ministerija, kartu su Lietuvos Respublikos energetikos ministerija patikrinusi didelės apimties projekto atitiktį Nacionalinės energetinės nepriklausomybės strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. birželio 26 d. nutarimu Nr. XI-2133 (Žin., 2012, Nr. 80-4149), ir Nacionalinės energetikos strategijos įgyvendinimo 2008–2012 metų planui, patvirtintam Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 27 d. nutarimu Nr. 1442 (Žin., 2008, Nr. 4-131), pateikia Paramos didelės apimties projektui patvirtinimo paraišką vadovaujančiajai institucijai. Vadovaujančioji institucija pateikia didelės apimties projektą Europos Komisijai. Europos Komisija organizuoja didelės apimties projekto vertinimą Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 nustatyta tvarka.“;

3.26. papildau šiuo 652 punktu:

652. Europos Komisijai pateikus pastabų ir pasiūlymų dėl didelės apimties projekto, LVPA paprašo pareiškėją per nustatytą terminą atitinkamai patikslinti Paramos didelės apimties projektui patvirtinimo paraišką ir jos priedus. LVPA, įsitikinusi, kad pareiškėjas tinkamai patikslino Paramos didelės apimties projektui patvirtinimo paraišką ir jos priedus, pateikia šiuos dokumentus Ūkio ministerijai. Ūkio ministerija Paramos didelės apimties projektui patvirtinimo paraišką ir jos priedus pateikia vadovaujančiajai institucijai. Jeigu Europos Komisijos pastabos yra susijusios su projekto atitiktimi nacionalinės (-ių) strategijos (-ų) ir (ar) teisės aktų nuostatoms, Ūkio ministerija, prieš teikdama Paramos didelės apimties projektui patvirtinimo paraišką ir jos priedus vadovaujančiajai institucijai, patikrina pareiškėjo atliktų patikslinimų atitiktį nacionalinės (-ių) strategijos (-ų) ir (ar) teisės aktų nuostatoms. Europos Komisijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, projekto paraiška ir kiti dokumentai patikslinami pagal Europos Komisijos pastabas (jeigu jų yra).“;

3.27. išdėstau 66 punktą taip:

66. Informacija apie administracinės atitikties, projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etapus perėjusias paraiškas po abiejų vertinimo etapų užbaigimo ne vėliau kaip per 15 darbo dienų skelbiama interneto svetainėse www.esparama.lt ir www.lvpa.lt, papildžius Aprašo 49 punkte paskelbtą informaciją.“;

3.28. išdėstau 68 punktą taip:

68. Sprendimą dėl projekto finansavimo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo vertinimo ataskaitos gavimo dienos priima ūkio ministras, atsižvelgdamas į LVPA parengtas paraiškų vertinimo ataskaitas.“;

3.29. papildau šiuo 681 punktu:

681. Jeigu iki projekto finansavimo ir administravimo sutarties (toliau – Sutartis) pasirašymo paaiškėja aplinkybių, dėl kurių finansavimas projektui negali būti skirtas, ūkio ministras gali priimti sprendimą nefinansuoti projekto. Jei šios aplinkybės susijusios su projekto vertinimo rezultatais, Ūkio ministerija perduoda turimą informaciją LVPA ir sprendimas dėl projekto finansavimo priimamas tik gavus LVPA pakartotinio projekto vertinimo rezultatus.“;

3.30. išdėstau 69 punktą taip:

69. Ūkio ministerija ir (ar) LVPA ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo svetainėse www.esparama.lt ir www.lvpa.lt skelbia informaciją apie priimtus sprendimus skirti finansavimą valstybės projektų sąraše esantiems projektams – nurodo pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paraiškos kodą ir skirtą lėšų sumą.“;

3.31. išdėstau 70 punktą taip:

70. Su pareiškėju, kurio įgyvendinamam projektui nuspręsta skirti finansavimą, Ūkio ministerija ir LVPA sudaro trišalę Sutartį. Sutarties forma yra patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066. Pareiškėjas, prieš pasirašydamas Sutartį, bet ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo sprendimo skirti finansavimą priėmimo dienos privalo raštu pateikti preliminarų mokėjimo prašymų pateikimo LVPA tvarkaraštį (mokėjimo prašymai teikiami ne rečiau nei kas tris mėnesius), turi būti gavęs paskolą arba pateikti pažymą, kurioje nurodytas banko sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, jei pareiškėjo įnašas arba įnašo dalis yra paskola. Jei pareiškėjas per nustatytą terminą neįvykdo šių reikalavimų, pasiūlymas pasirašyti Sutartį netenka galios ir projektas nefinansuojamas.“;

3.32. išdėstau 73 punktą taip:

73. Jei pareiškėjas be pateisinamos priežasties per LVPA rašte nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 2 mėnesiai nuo sprendimo skirti finansavimą priėmimo dienos, neatvyksta pasirašyti Sutarties, pasiūlymas pasirašyti Sutartį netenka galios ir projektas nefinansuojamas.“;

3.33. išdėstau 76 punktą taip:

76. Sutartis gali būti keičiama ar nutraukiama Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, Sutartyje bei kituose teisės aktuose nustatyta tvarka ir būdais bei laikantis Sutarties nuostatų.“;

3.34. papildau šiuo 761 punktu:

761. Jeigu Sutarties galiojimo metu paaiškėja, jog pareiškėjas paraiškoje ir kartu su paraiška pateiktuose dokumentuose ar kituose su paraiškos vertinimu susijusiuose dokumentuose pateikė tikrovės neatitinkančią informaciją, Ūkio ministerija turi teisę vienašališku sprendimu nutraukti Sutartį.“;

3.35. išdėstau 77 punktą taip:

77. Projekto vykdytojas privalo pateikti informaciją LVPA apie visus su Sutartimi ir projekto įgyvendinimu susijusius pakeitimus.“;

3.36. išdėstau 78 punktą taip:

78. LVPA ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Sutarties pasirašymo dienos paskelbia informaciją apie pasirašytas Sutartis interneto svetainėse www.esparama.lt ir www.lvpa.lt: nurodo projekto vykdytojo pavadinimą, projekto pavadinimą, projekto kodą, bendrą projekto vertę ir projektui skirto finansavimo sumą, pateikia trumpą projekto aprašymą.“;

3.37. išdėstau 79 punktą taip:

79. Tinkamos finansuoti išlaidos apmokamos, ir (arba) avansas išmokamas, jeigu jis numatytas Sutartyje, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka ir būdais bei laikantis Sutarties nuostatų.“;

3.38. išdėstau 80 punktą taip:

80. Sutarties priežiūra atliekama Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nustatyta tvarka ir laikantis Sutarties nuostatų.“;

3.39. papildau šiuo 801 punktu:

801. Projekto vykdytojas nuo Sutarties įsigaliojimo ir 5 metus po projekto pabaigos be LVPA ir (arba) Ūkio ministerijos raštiško sutikimo įsipareigoja neperleisti, neparduoti, neįkeisti turto ar kitokiu būdu nesuvaržyti daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti ar sukurti skiriamos finansavimo lėšos.“;

3.40. išdėstau nauja redakcija 1 priedą (pridedama);

3.41. išdėstau 2 priedo 1 eilutę taip:

 

Bendrasis kriterijus (patvirtintas Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti (toliau – Stebėsenos komitetas) (2007 m. liepos 9 d. posėdžio nutarimas Nr. 1)

Bendrojo kriterijaus vertinimo aspektai

Vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai

Taip (ne)

Komentarai

 

3.42. išdėstau 2 priedo 1.2.4 punktą taip:

 

„1.2.4. Projektas turi atitikti įmonės investicijų programas, suderintas su Valstybine kainų ir energetikos kontrolės komisija (Specialusis atitikties projektų atrankos kriterijus, patvirtintas Stebėsenos komiteto 2008 m. gegužės 28 d. posėdžio nutarimu Nr. 5).

Paaiškinimai: kadangi šios priemonės tinkamas pareiškėjas yra reguliuojama įmonė, projektui numatytos investicijos turi būti suderintos su Valstybine kainų ir energetikos kontrolės komisija, kad būtų užtikrintas investicijų poreikio pagrįstumas. Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija nustato reguliuojamų įmonių kainas ir jų viršutines ribas, atsižvelgdama į tam tikrus parametrus, tarp kurių yra ir kokybės reikalavimų užtikrinimas, patikimumas ir saugumas. Suderinimas užtikrina, kad investicijos būtų nukreiptos elektros perdavimo sistemos saugumui ir patikimumui užtikrinti.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, investicinis projektas.

 

 

 

3.43. išdėstau 2 priedo 2.1.1 punktą taip:

 

„2.1.1. Projektas turi atitikti Nacionalinės energetikos strategijos įgyvendinimo 2008–2012 metų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 27 d. nutarimu Nr. 1442 (Žin., 2008, Nr. 2008, Nr. 4-131), priemones (Specialusis atitikties projektų atrankos kriterijus, patvirtintas Stebėsenos komiteto 2008 m. gegužės 28 d. posėdžio nutarimu Nr. 5).

Paaiškinimai: Nacionalinės energetikos strategijos įgyvendinimo 2008–2012 metų plano priemonėse Nr. 2.1, 3.1–3.5, 4.1, 4.3, 4.4 nurodyti projektai ir jų vykdytojai. Projektų įgyvendinimas prisidės prie Lietuvos energetikos ūkio kryptingo vystymo, siekiant užtikrinti energetinį saugumą, darnią sektoriaus plėtrą, konkurencingumą bei efektyvų energijos vartojimą.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, investicinis projektas.

 

 

 

3.44. išdėstau 2 priedo 7.1.1.1 punktą taip:

 

„7.1.1.1. yra juridinis asmuo;

(Duomenys tikrinami pagal Mokesčių mokėtojų registre turimą informaciją).

 

 

 

3.45. išdėstau 2 priedo 7.1.1.2 punktą taip:

 

„7.1.1.2. registruotas Lietuvos juridinių asmenų registre;

(Duomenys tikrinami pagal Mokesčių mokėtojų registre turimą informaciją).

 

 

 

3.46. išdėstau 2 priedo 7.1.3.1 punktą taip:

 

„7.1.3.1. jam nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba jis nėra likviduojamas;

(Duomenys tikrinami pagal paraiškos (A) dalyje pateiktą informaciją.)

 

 

 

3.47. išdėstau 2 priedo 7.1.3.2 punktą taip:

 

„7.1.3.2. yra įvykdęs su mokesčių ir valstybinio socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

(Duomenys tikrinami iki paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimo pabaigos pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis.)

 

 

 

3.48. pripažįstu netekusiu galios 2 priedo 8.1.4.1 punktą;

3.49. išdėstau 2 priedo 8.1.4.2 punktą taip:

 

„8.1.4.2. projektas nėra dirbtinai suskaidyto didelio, viršijančio 172 640 000,00 Lt (šimtą septyniasdešimt du milijonus šešis šimtus keturiasdešimt tūkstančių litų), investicinio projekto dalis;

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, investicinis projektas.

 

 

 

3.50. išdėstau 2 priedo 8.1.4.3 punktą taip:

 

„8.1.4.3. prašomas finansavimo dydis ne mažesnis kaip pagal Aprašą numatytas 1 000 000,00 Lt (vienas milijonas litų);

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, investicinis projektas.

 

 

 

3.51. išdėstau 2 priedo 8.1.4.4 punktą taip:

 

„8.1.4.4. prašomas finansavimo dydis neviršija pagal Aprašą numatytų 129 000 000,00 Lt (šimto dvidešimt devynių milijonų litų).

Paaiškinimai: jei prašomo finansavimo dydis viršija 129 000 000,00 Lt (šimtą dvidešimt devynis milijonus litų), VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūra pareiškėjui siunčia pasiūlymą mažinti projekto biudžetą arba projekto vykdytojas turi pats apmokėti tinkamų išlaidų dalį, kuri viršija pagal Aprašą nustatytą finansavimo dydį.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis, investicinis projektas.

 

 

 

3.52. išdėstau 2 priedo 9.1.3 punktą taip:

 

„9.1.3. Taikomas pagrįstas analizės laikotarpis.

Paaiškinimai: analizės laikotarpis taikomas Aprašo 12 punkte nustatyta tvarka.

Informacijos šaltinis: investicijų projektas.“

 

 

 

3.53. išdėstau 2 priedo 9.1.4 punktą taip:

 

„9.1.4. Taikoma pagrįsta diskonto norma.

Paaiškinimai: diskonto norma taikoma Aprašo 12 punkte nustatyta tvarka.

Informacijos šaltinis: investicijų projektas.“

 

 

 

3.54. papildau 3 priedu (pridedama);

3.55. papildau 4 priedu (pridedama).

4. Nurodytuoju įsakymu patvirtintame VP2-4.1-ŪM-02-V priemonės „Gamtinių dujų perdavimo sistemos modernizavimas ir plėtra“ projektų finansavimo sąlygų apraše:

4.1. išdėstau 1 punktą taip:

1. VP2-4.1-ŪM-02-V priemonės „Gamtinių dujų perdavimo sistemos modernizavimas ir plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis 2006 m. liepos 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 1783/1999 (OL 2006 L 210, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. gegužės 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 437/2010 (OL 2010 L 132, p. 1) (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 1080/2006), 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210 p. 25), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2012 m. gegužės 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 423/2012 (OL 2012 L 133, p. 1) (toliau – Tarybos reglamentas Nr. 1083/2006), 2006 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamentu (EB) 1828/2006, nustatančiu Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo, ir Europos Parlamento bei Tarybos reglamento (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo, įgyvendinimo taisykles (OL 2006 L 371, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. lapkričio 29 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 1236/2011 (OL 2011 L 317, p. 24) (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 1828/2006), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5) (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 1998/2006), 2006 m. kovo 4 d. Europos Komisijos patvirtintomis 2007–2013 m. Nacionalinės regioninės pagalbos teikimo gairėmis (2006/C 54/08) (OL 2006 C 54, p. 13) (toliau – Gairės), 2008 m. birželio 17 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. K(2008)2665 patvirtinta Valstybės pagalbos Nr. N 197/2008 – Lietuva. Regioninė pagalba energetikos sektoriui schema, su paskutiniais pakeitimais, patvirtintais 2011 m. rugpjūčio 4 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. K(2011)5755, 2007 m. balandžio 26 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. K(2007)1808, patvirtinančiu Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, 2007 m. liepos 30 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. K(2007)3740, patvirtinančiu Ekonomikos augimo veiksmų programą, Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės), Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637; 2012, Nr. 90-4698) (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklės), Ekonomikos augimo veiksmų programos priedu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 788 (Žin., 2008, Nr. 95-3721) (toliau – Nutarimas Nr. 788), Metodiniais nurodymais dėl Projektų finansavimo sąlygų aprašo ir Metodiniais nurodymais vertintojams dėl projektų atitikties bendriesiems Stebėsenos komiteto patvirtintiems atrankos kriterijams vertinimo, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861, Nr. 120-4567), bei Lietuvos Respublikos finansų ministerijos parengtomis rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo finansavimo reikalavimams (toliau – Rekomendacijos), kurios paskelbtos Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinės paramos interneto svetainėje (toliau – svetainė) www.esparama.lt.“;

4.2. išdėstau 19 punktą taip:

19. Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos, atitinkančios Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių ir Aprašo reikalavimus, patirtos nuo tos dienos, kai buvo gautas išankstinis LVPA patvirtinimas, iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos. Sudarant projekto biudžetą, rekomenduojama vadovautis Rekomendacijomis.“;

4.3. pripažįstu netekusiu galios 20 punktą.

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                 Rimantas Žylius


Priemonės „Elektros perdavimo sistemos

modernizavimas ir plėtra“ projektų

finansavimo sąlygų aprašo

1 priedas

(Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2012 m. rugsėjo 14 d. įsakymo Nr. 4-912

redakcija)

 

ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO METODIKA

 

Eil. Nr.

Administracinės atitikties vertinimo reikalavimai

Taip

Ne

Netaikoma

1.

Paraiška pateikta iki valstybės projektų sąraše nurodytos galutinės paraiškos pateikimo dienos.

 

 

 

2.

Paraiška pateikta tinkamu būdu, kaip nurodyta priemonės „Elektros perdavimo sistemos modernizavimas ir plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašo (toliau – Aprašas) 40 ir 42 punktuose.

 

 

 

3.

Paraiška visiškai užpildyta ir atitinka paraiškos formą, kaip nurodyta Aprašo 43 punkte.

 

 

 

4.

Kartu su paraiška pateiktas elektroninis paraiškos variantas (įrašytas į elektroninę laikmeną).

 

 

 

5.

Pateiktas pareiškėjo įstatų (nuostatų ir (ar) statuto) nuorašas (nuorašas – suprantamas taip, kaip jis apibrėžtas Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 (Žin., 2011, Nr. 88-4230) ar kopija. Jei pareiškėjas teikia ne pirmą paraišką ir pareiškėjo įstatai (nuostatai ir (ar) statutas) nepasikeitė, kartu su paraiška pareiškėjas gali pateikti laisvos formos raštą, kuriame nurodo, su kokia paraiška buvo pateikti minėtų dokumentų nuorašai ar kopijos.

 

 

 

6.

Pateikti pareiškėjo paskutinių metų patvirtintos metinės finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai ar kopijos (pateikiami finansinės atskaitomybės dokumentai, nurodyti 1-ojo verslo apskaitos standarto „Finansinė atskaitomybė“, patvirtinto viešosios įstaigos Audito ir apskaitos tarnybos direktoriaus 2010 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. VAS-12 (Žin., 2010, Nr. 57-2828), IV skyriuje) ir iki paraiškos pateikimo datos tarpinės finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai ar kopijos. Jei paskutinių finansinių metų atskaitomybė dar nėra patvirtinta, būtina pateikti juridinio asmens vadovo pasirašytus finansinės atskaitomybės dokumentus. Tarpinės finansinės atskaitomybės dokumentai taip pat turi būti pasirašyti juridinio asmens vadovo. Jei pareiškėjas teikia ne pirmą paraišką ir reikalingo laikotarpio finansinės atskaitomybės dokumentai nepasikeitė, kartu su paraiška pareiškėjas gali pateikti laisvos formos raštą, kuriame nurodo, su kokia paraiška buvo pateikti minėtų dokumentų nuorašai ar kopijos.

 

 

 

7.

Pateiktas valstybės įmonės Registrų centro išduotas pagal centrinio duomenų banko duomenis parengtas Nekilnojamojo turto registro išrašas dėl turto, kuris bus naudojamas įgyvendinant projektą. Jeigu turtas, kuriam skiriamas finansavimas, yra valdomas ne nuosavybės teise, turi būti pateikti teisę į tiesiogiai su projektu susijusį nekilnojamąjį turtą (disponavimą, valdymą, naudojimą) patvirtinančių dokumentų nuorašai. Turto valdymo sutartis turi būti sudaryta investicijų gyvavimo laikotarpiui, bet ne trumpiau kaip 5 metams nuo projekto įgyvendinimo pabaigos, ir įregistruota Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre.

 

 

 

8.

Pateikti finansavimo šaltinius pagrindžiantys dokumentai, kaip numatyta Aprašo 2 priedo 8.1.1 ir 8.1.2 punktuose.

 

 

 

9.

Pateikta informacija apie elektros perdavimo tinklų valdymo pagrindą (nuosavybės dokumentai ar kita).

 

 

 

10.

Pateiktos, jei teisės aktų nustatyta tvarka privaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimą, atsakingos institucijos sprendimo ir (ar) atrankos išvados kopijos (jei taikoma).

 

 

 

11.

Pateiktas Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos posėdžio protokolinio sprendimo dėl investicijų plano (programos), apimančio projekte numatytas investicijas, suderinimo išrašas, nustatyta tvarka patvirtintas įmonės vadovo parašu.

 

 

 

12.

Pateiktos Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos išduotos elektros perdavimo licencijos ir jos priedų kopijos.

 

 

 

13.

Pateiktas investicijų projektas, parengtas pagal Aprašo 12 punkte nustatytus reikalavimus.

 

 

 

14.

Pateikti dokumentai, įrodantys projekto biudžeto pagrįstumą (projektinės sąmatos arba techniniai projektai, arba tiekėjų komerciniai pasiūlymai, arba nuorodos į rinkoje galiojančias kainas, arba galimybių studijos ir kita).

 

 

 

15.

Pateiktas vienas iš šių dokumentų:

– pirkimo dokumentai, kai pareiškėjas numato vykdyti vieną (bendrą) darbų, apimančių ir projektavimo darbus (projektas įgyvendinamas „iki rakto“), pirkimą, parengti vadovaujantis reikalavimais, nustatytais Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), kai pareiškėjas yra perkančioji organizacija, arba Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-212 (Žin., 2008, Nr. 69-2641), kai pareiškėjas yra neperkančioji organizacija;

– Lietuvos Respublikos statybos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597) nurodytais atvejais nustatyta tvarka gautas statybos leidimas (jeigu statybos leidimas nėra pateikiamas, tačiau teisės aktų nustatyta tvarka jį privaloma gauti, projekto administravimo ir finansavimo sutartyje turi būti nustatyta iki kada jis   bus   pateiktas),  techninis   projektas,  parengtas  vadovaujantis

 

 

 

 

Statybos techniniu reglamentu STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. D1-708 (Žin., 2005, Nr. 4-80; 2010, Nr. 158-8069). Techninį projektą galima pateikti po paraiškos pateikimo. Tokiu atveju techninio projekto pateikimo terminas turi būti nustatytas projekto finansavimo ir administravimo sutartyje.

 

 

 

16.

Pateikta paraiškos forma, nustatyta 2006 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamento (EB) 1828/2006, nustatančio Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo, ir Europos Parlamento bei Tarybos reglamento (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo, įgyvendinimo taisyklių (OL 2006 L 371, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. lapkričio 29 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 1236/2011(OL 2011 L 317, p. 24), XXI priede, joje reikalaujami dokumentai ir XX priedas (originalai) (jei taikoma).

 

 

 

 

_________________

 


Priemonės „Elektros perdavimo sistemos

modernizavimas ir plėtra“ projektų

finansavimo sąlygų aprašo

3 priedas

(Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2012 m. rugsėjo 14 d. įsakymo Nr. 4-912

redakcija)

 

Kuriame Lietuvos ateitį

 

PRIEMONĖS „ELEKTROS PERDAVIMO SISTEMOS MODERNIZAVIMAS IR PLĖTRA“ PARAIŠKOS DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO SPECIALIOSIOS (B) DALIES FORMA IR JOS PILDYMO INSTRUKCIJA

 

1. Pareiškėjo administraciniai gebėjimai ir patirtis

 

Nurodykite žmogiškuosius išteklius, kuriuos planuojama naudoti projektui įgyvendinti

Projektui numatomų priskirti darbuotojų skaičius

Funkcijos, kurios butų priskirtos

Darbuotojų patirtis (kompetencija)

 

Turimas darbuotojų skaičius

 

 

 

Papildomas darbuotojų poreikis

pareiškėjo darbuotojai

 

 

 

ekspertai, konsultantai

 

 

 

Iš viso darbuotojų

 

 

 

 

2. Viešųjų pirkimų pagrindimas:

 

Ar projektui įgyvendinti pareiškėjas yra pradėjęs ar įvykdęs viešųjų pirkimų procedūras (jei taikoma)?

Taip

Pirkimo pavadinimas

Pirkimo suma

Pirkimo etapas

Planuojama tiekėjų atrankos data

 

 

 

 

Ne

 

 

 

 

 

3. Projekto biudžete nurodytų išlaidų pagrindimas

 

Pateikite trumpą išlaidų, susijusių su viešųjų pirkimų pagrindu sudarytų sutarčių ir (ar) darbo sutarčių vykdymu įgyvendinant projekto veiklas, pagrindimą

Projekto biudžeto eilutės Nr. (paraiškos (A) dalies 8.1 punktas)

Išlaidų pavadinimas

Veiklos Nr. (paraiškos (A) dalies 6 punktas)

Suma, Lt

Išlaidų pagrįstumo duomenys (paaiškinimas, skaičiavimai, detalizavimas, nurodant preliminarius fizinius kiekius ir sumas)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

4. Kiti bendrijos finansavimo šaltiniai:

 

Ar buvo pateikta paraiška dėl paramos šiam projektui iš bet kokio kito Europos Sąjungos (toliau – ES) šaltinio (ERPF, Sanglaudos fondo, kito ES finansavimo šaltinio)?

Taip

Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, suteiktas sumas ir kita)

Ne

 

Ar šis projektas papildo kokį nors kitą projektą, kuris jau finansuojamas ar bus finansuojamas iš ERPF, Sanglaudos fondo, kito ES finansavimo šaltinio?

 

Taip

Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti tikslius duomenis, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, gautas sumas ir kita)

Ne

 

Ar buvo pateikta paraiška dėl paramos iš bet kokio kito ES šaltinio (ERPF, Sanglaudos fondo, kito ES finansavimo šaltinio) ankstesniam šio projekto etapui (įskaitant galimybių studijos ir parengiamuosius etapus)?

 

Taip

Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, suteiktas sumas ir kita)

Ne

 

 


5. Pagalbos būtinumas

 

Įvertinkite pagalbos poveikį projekto įgyvendinimui

projektas nebus įgyvendintas, jei pagalba nebus suteikta;

projektas, suteikus pagalbą, bus įgyvendintas platesniu mastu;

suteikus pagalbą, pagerės projekto kokybė;

suteikta pagalba paspartintų projekto įgyvendinimą. Nurodykite, kiek mėnesių projekto įgyvendinimas paspartėtų (_________ mėn.);

pagalba neturėtų įtakos projekto įgyvendinimui.

Paaiškinkite ir pagrįskite, kokią įtaką suteikta pagalba darytų projektui (pildo tik didelės įmonės)

Aprašoma ir pagrindžiama suteiktos pagalbos įtaka projekto apimčiai, kokybei, sėkmei, poveikiui ir panašiai.

 

6. Gauta (planuojama gauti) valstybės pagalba

 

Pateikite informaciją apie pareiškėjo gautą per pastaruosius 3 metus ir planuojamą gauti valstybės pagalbą ir kitą paramą

 

Planuojama gauti pagalbos suma (ne iš Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos)

Gautos pagalbos suma

Pagalbos teikėjas

Informacija apie pagalbos suteikimą, teikimo pagrindą

Pagalbos suteikimo data

Materialiosios investicijos

 

 

 

 

 

Nematerialiosios investicijos

 

 

 

 

 

De minimis pagalba per pastaruosius trejus metus (per einamuosius ir prieš tai buvusius dvejus finansinius metus), skaičiuojant iki paraiškos pateikimo datos

 

 

 

 

 

Kita įvairių formų valstybės finansinė parama juridiniams asmenims

 

 

 

 

 

 

7. Pridedami dokumentai:

 

Eil. Nr.

Pridedami dokumentai

Lapų skaičius

1.

Pateiktas pareiškėjo įstatų (nuostatų ir (ar) statuto) nuorašas (nuorašas – suprantamas taip, kaip jis apibrėžtas Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 (Žin., 2011, Nr. 88-4230), ar kopija. Jei pareiškėjas teikia ne pirmą paraišką ir pareiškėjo įstatai (nuostatai ir (ar) statutas) nepasikeitė, kartu su paraiška pareiškėjas gali pateikti laisvos formos raštą, kuriame nurodo, su kokia paraiška buvo pateikti minėtų dokumentų nuorašai ar kopijos.

 

2.

Pateikti pareiškėjo paskutinių metų patvirtintos metinės finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai ar kopijos (pateikiami finansinės atskaitomybės dokumentai, nurodyti 1-ojo verslo apskaitos standarto „Finansinė atskaitomybė“, patvirtinto viešosios įstaigos Audito ir apskaitos tarnybos direktoriaus 2010 m. gegužės 13 d. įsakymu Nr. VAS-12 (Žin., 2010, Nr. 57-2828), IV skyriuje) ir iki paraiškos pateikimo datos tarpinės finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai ar kopijos. Jei paskutinių finansinių metų atskaitomybė dar nėra patvirtinta, būtina pateikti juridinio asmens vadovo pasirašytus finansinės atskaitomybės dokumentus. Tarpinės finansinės atskaitomybės dokumentai taip pat turi būti pasirašyti juridinio asmens vadovo. Jei pareiškėjas teikia ne pirmą paraišką ir reikalingo laikotarpio finansinės atskaitomybės dokumentai nepasikeitė, kartu su paraiška pareiškėjas gali pateikti laisvos formos raštą, kuriame nurodo, su kokia paraiška buvo pateikti minėtų dokumentų nuorašai ar kopijos.

 

3.

Pateiktas valstybės įmonės Registrų centro išduotas pagal centrinio duomenų banko duomenis parengtas Nekilnojamojo turto registro išrašas dėl turto, kuris bus naudojamas įgyvendinant projektą. Jeigu turtas, kuriam skiriamas finansavimas, yra valdomas ne nuosavybės teise, turi būti pateikti teisę į tiesiogiai su projektu susijusį nekilnojamąjį turtą (disponavimą, valdymą, naudojimą) patvirtinančių dokumentų nuorašai. Turto valdymo sutartis turi būti sudaryta investicijų gyvavimo laikotarpiui, bet ne trumpiau kaip 5 metams nuo projekto įgyvendinimo pabaigos, ir įregistruota Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre.

 

4.

Pateikti finansavimo šaltinius pagrindžiantys dokumentai, kaip numatyta Priemonės „Elektros perdavimo sistemos modernizavimas ir plėtra“ projektų finansavimo sąlygų aprašo (toliau – Aprašas) 2 priedo 8.1.1 ir 8.1.2 punktuose.

 

5.

Pateikta informacija apie elektros perdavimo tinklų valdymo pagrindą, (nuosavybės dokumentai ar kita).

 

6.

Pateiktos, jei teisės aktų nustatyta tvarka privaloma atlikti poveikio aplinkai vertinimą, atsakingos institucijos sprendimo ir (ar) atrankos išvados kopijos (jei taikoma).

 

7.

Pateiktas Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos posėdžio protokolinio sprendimo dėl investicijų plano (programos), apimančio projekte numatytas investicijas, suderinimo išrašas, nustatyta tvarka patvirtintas įmonės vadovo parašu.

 

8.

Pateiktos Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos išduotos elektros perdavimo licencijos ir jos priedų kopijos.

 

9.

Pateiktas investicijų projektas, parengtas pagal Aprašo 12 punkte nustatytus reikalavimus.

 

10.

Pateikti dokumentai, įrodantys projekto biudžeto pagrįstumą, (projektinės sąmatos arba techniniai projektai, arba tiekėjų komerciniai pasiūlymai, arba nuorodos į rinkoje galiojančias kainas, arba galimybių studijos ir kita).

 

11.

Pateiktas Lietuvos Respublikos statybos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597) nurodytais atvejais nustatyta tvarka gautas statybos leidimas (jeigu statybos leidimas nėra pateikiamas, tačiau teisės aktų nustatyta tvarka jį privaloma gauti, projekto administravimo ir finansavimo sutartyje turi būti nustatyta iki kada jis bus pateiktas), pagal Statybos techninį reglamentą STR 1.05.06:2010 „Statinio projektavimas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. D1-708 (Žin., 2005, Nr. 4-80; 2010, Nr. 158-8069), parengtas techninis projektas arba Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 4-2000; 2006, Nr. 4-102) (jei pareiškėjas yra perkančioji organizacija) ar Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-212 (Žin., 2008, Nr. 69-2641), (jei pareiškėjas yra neperkančioji organizacija) nustatyti pirkimo dokumentai (konkurso sąlygos, techninė specifikacija (darbams) ar techninė užduotis (paslaugoms), darbų kiekiai, rangos darbų (paslaugų) teikimo sutarties projektas ir kiti pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą reikalaujami dokumentai), jei bus vykdomas vienas (bendras) darbų, apimančių ir projektavimo darbus (projektas įgyvendinamas „iki rakto“), pirkimas.

 

12.

Pateikta paraiškos forma, nustatyta 2006 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamento (EB) 1828/2006, nustatančio Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo, ir Europos Parlamento bei Tarybos reglamento (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo, įgyvendinimo taisyklių (OL 2006 L 371, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. lapkričio 29 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 1236/2011(OL 2011 L 317, p. 24), XXI priede, joje reikalaujami dokumentai ir XX priedas (originalai) (jei taikoma).

 

 

Pateikiamų dokumentų lapų skaičius, iš viso:

 

 

8. Informacija apie paraiškos rengėją

 

  Paraišką parengė pats pareiškėjas

  Paraišką parengė konsultacinė įmonė ar konsultantas

 

Jei paraišką parengė konsultacinė įmonė ar konsultantas, pateikite šiuos duomenis:

Konsultacinės įmonės pavadinimas

 

Konsultanto vardas ir pavardė

 

Telefono numeris

 

Fakso numeris

 

El. pašto adresas

 

 

9. Pareiškėjo deklaracija

 

Aš, toliau pasirašęs asmuo, patvirtinu, kad:

esu įvykdęs įsipareigojimus, susijusius su socialinio draudimo įmokų ir mokesčių mokėjimu;

anksčiau nebuvo nutraukta projekto finansavimo ir administravimo sutartis dėl sutartinių įsipareigojimų nevykdymo;

nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų pažeidimo;

nebandžiau gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu;

pareiškėjo vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio teistumo dėl nusikalstamos veiklos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai ar finansų sistemai.

 

Projekto pareiškėjo _____________________________ vardu

Vardas, pavardė

Parašas

Pareigos

 

Atstovavimo pagrindas

 

Data

 

 

Prie paraiškos gali būti pridedami kiti dokumentai, patvirtinantys ar pagrindžiantys paraiškoje pateiktą informaciją.

 

_________________

(administracijos vadovo pareigos)

_________

(parašas)

_______________

(vardas ir pavardė)

 

_________________

 

 

 

Priemonės „Elektros perdavimo sistemos

modernizavimas ir plėtra“ projektų finansavimo sąlygų

aprašo

4 priedas

(Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2012 m. rugsėjo 14 d. įsakymo Nr. 4-912

redakcija)

 

PRIEMONĖS „ELEKTROS PERDAVIMO SISTEMOS MODERNIZAVIMAS IR PLĖTRA“ STEBĖSENOS RODIKLIŲ SKAIČIAVIMO METODIKA

 

EIL. NR.

STEBĖSENOS RODIKLIO PAVADINIMAS

STEBĖSENOS RODIKLIO PAAIŠKINIMAS

STEBĖSENOS RODIKLIO MATAVIMAS

INSTITUCIJA ARBA JURIDINIS ASMUO, ATSAKINGAS UŽ INFORMACIJOS PATEIKIMĄ ĮGYVENDINANČIAJAI IR (AR) TARPINEI, IR (AR) VADOVAUJANČIAJAI INSTITUCIJAI

MATAVIMO VIENETAS

SKAIČIAVIMO BŪDAS

INFORMACIJOS ŠALTINIS

LAIKAS

1.

Rezultato rodiklis:

Sąvokos

Skaičius

Sumuojami vartotojai, kurie aprūpinami elektros energija iš naujai įrengtų ir (arba) modernizuotų transformatorių pastočių.

Pirminiai šaltiniai: projekto vykdytojo vertinimo ataskaitos, sudaromi sąrašai ar kiti dokumentai.

Nuolat

Projekto vykdytojas

Elektros vartotojai, kuriems elektros energija tiekiama patikimiau.

Vartotojas – taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatyme (Žin., 2000, Nr. 66-1984; 2012, Nr. 17-752).

Antriniai šaltiniai:

Mokėjimo prašymo forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin. 2008, Nr. 23-861, Nr. 50-1868) (toliau – mokėjimo prašymas) (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“);

projekto pabaigos ataskaita.

Kas ketvirtį su mokėjimo prašymu

 

 

Kas metus teikiant ataskaitą po projekto įgyvendinimo.

Galutinai už rodiklio pasiekimą atsiskaitoma po 5 metų projektui pasibaigus.

2.

Produkto rodiklis:

Sąvokos

Skaičius

Sumuojamos naujai įrengtos ir (arba) modernizuotos transformatorių pastotės ir (arba) skirstyklos.

Pirminiai šaltiniai:

projekto vykdytojo vertinimo ataskaitos, sudaromi sąrašai ar kiti dokumentai.

Nuolat

Projekto vykdytojas

Naujai įrengtos ir (arba) modernizuotos transformatorių pastotės ir (arba) skirstyklos.

Transformatorių pastotė – taip, kaip apibrėžta Elektros įrenginių įrengimo bendrosiose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2012 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. 1-22 (Žin., 2012, Nr. 18-816).

Skirstykla – taip, kaip apibrėžta Elektros įrenginių įrengimo bendrosiose taisyklėse.

Antriniai šaltiniai:

mokėjimo prašymas (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“).

Kas ketvirtį su mokėjimo prašymu

3.

Produkto rodiklis:

Sąvokos

Kilometrai

Sumuojamas naujai nutiestų elektros linijų ilgis.

Pirminiai šaltiniai:

projekto vykdytojo vertinimo ataskaitos, sudaromi sąrašai ar kiti dokumentai.

Nuolat

Projekto vykdytojas

Naujai nutiestų elektros perdavimo linijų ilgis.

Elektros linija – taip, kaip apibrėžta Elektros linijų ir instaliacijos įrengimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2011 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. 1-309 (Žin., 2012, Nr. 2-58).

Antriniai šaltiniai:

mokėjimo prašymas (informacija pateikiama mokėjimo prašymo 3 punkte „Stebėsenos rodikliai“).

Kas ketvirtį su mokėjimo prašymu

 

_________________