Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL Tarpvalstybinio keitimosi DNR duomenimis, daktiloskopiniais duomenimis, transporto priemonių registracijos, jų savininkų ir valdytojų duomenimis ir informacija, susijusia su didelio masto tarpvalstybinio pobūdžio renginiais ar teroristinių nusikaltimų prevencija, tvarkos aprašO PATVIRTINIMO
2011 m. lapkričio 9 d. Nr. 1324
Vilnius
Įgyvendindama 2008 m. birželio 23 d. Tarybos sprendimą 2008/615/TVR dėl tarpvalstybinio bendradarbiavimo gerinimo, visų pirma kovos su terorizmu ir tarpvalstybiniu nusikalstamumu srityje (OL 2008, L 210, p. 1), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Patvirtinti Tarpvalstybinio keitimosi DNR duomenimis, daktiloskopiniais duomenimis, transporto priemonių registracijos, jų savininkų ir valdytojų duomenimis ir informacija, susijusia su didelio masto tarpvalstybinio pobūdžio renginiais ar teroristinių nusikaltimų prevencija, tvarkos aprašą.
2. Paskirti keitimuisi duomenimis ir informacija su kitų valstybių nacionaliniais kontaktiniais centrais šiuos Lietuvos nacionalinius kontaktinius centrus:
2.1. Lietuvos policijos kriminalistinių tyrimų centrą – keitimuisi DNR analitėmis ir daktiloskopiniais duomenimis;
2.2. valstybės įmonę „Regitra“ – keitimuisi Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre tvarkomais transporto priemonių, jų savininkų ir valdytojų duomenimis;
2.3. Policijos departamentą prie Vidaus reikalų ministerijos – keitimuisi transporto priemonių, jų savininkų ir valdytojų duomenimis, kurie nėra tvarkomi Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre, ir keitimuisi asmens duomenimis ir informacija, siekiant palaikyti viešąją tvarką ir saugumą per didelio masto tarpvalstybinio pobūdžio renginius;
3. Pavesti Vidaus reikalų ministerijai pateikti Europos Sąjungos Tarybos generaliniam sekretoriatui ir Europos Komisijai šio nutarimo tekstą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2011 m. lapkričio 9 d. nutarimu Nr. 1324
Tarpvalstybinio keitimosi DNR duomenimis, daktiloskopiniais duomenimis, transporto priemonių registracijos, jų savininkų ir valdytojų duomenimis ir informacija, susijusia su didelio masto tarpvalstybinio pobūdžio renginiais ar teroristinių nusikaltimų prevencija, tvarkos aprašas
I. Bendrosios nuostatos
1. Tarpvalstybinio keitimosi DNR duomenimis, daktiloskopiniais duomenimis, transporto priemonių registracijos, jų savininkų ir valdytojų duomenimis ir informacija, susijusia su didelio masto tarpvalstybinio pobūdžio renginiais ar teroristinių nusikaltimų prevencija, tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato keitimosi duomenimis iš DNR analizės duomenų, daktiloskopinių duomenų identifikavimo ir transporto priemonių registracijos rinkmenų kovos su tarpvalstybiniu nusikalstamumu tikslais, taip pat duomenimis ir informacija, susijusia su didelio masto tarpvalstybinio pobūdžio renginiais ar skirta teroristinių nusikaltimų ir kitų tarpvalstybinių nusikaltimų prevencijai, tvarką ir duomenų saugos keičiantis šiais duomenimis reikalavimus.
2. Apraše vartojamos sąvokos:
Asmens duomenų anoniminimas – asmens duomenų pakeitimas taip, kad jie nebegalėtų būti siejami su fiziniu asmeniu, kurio tapatybė yra žinoma arba gali būti tiesiogiai ar netiesiogiai nustatyta, arba galėtų būti su juo siejami tik įdėjus pernelyg daug laiko, lėšų ir darbo.
Asmens duomenų ženklinimas – saugomų asmens duomenų ženklinimas nesiekiant apriboti jų tvarkymo ateityje.
Atitikmuo:
a) lyginamų DNR analičių sutapimas su DNR analitėmis, esančiomis DNR analizės duomenų rinkmenoje, kurioje atliekama automatizuota paieška ar lyginimas;
b) lyginamų daktiloskopinių duomenų sutapimas su daktiloskopiniais duomenimis, esančiais pirštų atspaudų identifikavimo sistemoje, kurioje atliekama automatizuota paieška.
Automatizuota duomenų rinkmena – duomenų (DNR analizės duomenų, daktiloskopinių duomenų identifikavimo ir transporto priemonių registracijos), sistemiškai išdėstytų pagal tam tikrus su asmeniu susijusius kriterijus, rinkmena, užtikrinanti duomenų mainus tarp kompetentingų institucijų valstybių, įgyvendinančių Tarybos sprendimą 2008/615/TVR dėl tarpvalstybinio bendradarbiavimo gerinimo, visų pirma kovos su terorizmu ir tarpvalstybiniu nusikalstamumu srityje (OL 2008, L 210, p. 1), ir Tarybos sprendimą 2008/616/TVR dėl Sprendimo 2008/615/TVR dėl tarpvalstybinio bendradarbiavimo gerinimo, visų pirma kovos su terorizmu ir tarpvalstybiniu nusikalstamumu srityje, įgyvendinimo (OL 2008, L 210, p. 12).
Automatizuota paieška – tiesioginė prieiga prie kitos valstybės nacionalinių kontaktinių centrų tvarkomų automatizuotų duomenų rinkmenų, kurios metu gaunamas visiškai automatizuotas atsakymas į paiešką.
Asmens duomenų blokavimas – saugomų asmens duomenų tvarkymo ribojimas, ženklinant juos tam tikru būdu.
Didelio masto tarpvalstybinio pobūdžio renginys – tarptautinės reikšmės renginys, kurio metu viešajai tvarkai užtikrinti pasitelkiama daugiau nei vienos apskrities policijos įstaigų pajėgos ir renginio išplitimo ribos viršija vienos savivaldybės teritorijos ribas.
Informaciniai duomenys – anoniminiai rinkmenose tvarkomi duomenys, pagal kuriuos duomenų subjektas negali būti nustatytas:
a) DNR analizės duomenų rinkmenoje: DNR analitės, nustatytos remiantis nekoduojančia DNR dalimi, ir nuorodos numeris;
b) daktiloskopinių duomenų identifikavimo rinkmenoje: daktiloskopiniai duomenys ir nuorodos numeris.
Kita valstybė – valstybė, įgyvendinanti Tarybos sprendimą 2008/615/TVR dėl tarpvalstybinio bendradarbiavimo gerinimo, visų pirma kovos su terorizmu ir tarpvalstybiniu nusikalstamumu srityje, ir Tarybos sprendimą 2008/616/TVR dėl Sprendimo 2008/615/TVR dėl tarpvalstybinio bendradarbiavimo gerinimo, visų pirma kovos su terorizmu ir tarpvalstybiniu nusikalstamumu srityje, įgyvendinimo.
Nacionalinis kontaktinis centras – valstybės institucija, paskirta užtikrinti keitimąsi informacija su kitų valstybių nacionaliniais kontaktiniais centrais vienoje ar keliose iš Aprašo 1 punkte išvardytų sričių.
3. Kitos Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2008, Nr. 22-804).
4. Lietuvos kompetentingos institucijos, kurios Apraše nustatyta tvarka turi teisę teikti Lietuvos nacionaliniams kontaktiniams centrams prašymus, kad būtų atlikta automatizuota duomenų paieška kitų valstybių atitinkamose automatizuotose duomenų rinkmenose, arba prašymus kreiptis į jų kontaktinius centrus, kad galėtų neautomatizuotai gauti arba pateikti duomenis, yra:
5. Įgyvendinant Aprašą, vadovaujamasi Lietuvos Respublikos Konstitucija (Žin., 1992, Nr. 33-1014), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2008, Nr. 22-804; 2011, Nr. 65-3046), Lietuvos Respublikos policijos veiklos įstatymu (Žin., 2000, Nr. 90-2777), Konvencija dėl asmenų apsaugos ryšium su asmens duomenų automatizuotu tvarkymu (ETS Nr. 108) (Žin., 2001, Nr. 32-1059), Europos Tarybos Ministrų komiteto rekomendacija Nr. R(87)15 „Dėl asmens duomenų naudojimo policijos sektoriuje“, Lietuvos policijos generalinio komisaro 2007 m. vasario 5 d. įsakymu Nr. 5-V-88 „Dėl Lietuvos policijos daktiloskopinių duomenų registro steigimo“ (Žin., 2007, Nr. 19-751; 2011, Nr. 10-474), Lietuvos policijos generalinio komisaro 2011 m. sausio 20 d. įsakymu Nr. 5-V-42 „Dėl DNR duomenų registro steigimo ir nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 10-475) ir kitais teisės aktais.
II. Duomenų teikimas iš automatizuotų duomenų rinkmenų
6. DNR duomenų registro, Daktiloskopinių duomenų registro ir Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registro vadovaujančios tvarkymo įstaigos ar jų įgaliotos registrų tvarkymo įstaigos suteikia prieigą kitų valstybių nacionaliniams kontaktiniams centrams atlikti automatizuotą duomenų paiešką minėtuose registruose.
7. Prieiga atlikti automatizuotą paiešką DNR duomenų registre, Daktiloskopinių duomenų registre ir Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre suteikiama tų valstybių nacionaliniams kontaktiniams centrams, dėl kurių Taryba yra priėmusi sprendimus, patvirtinančius, kad valstybės gali prisijungti prie automatizuoto keitimosi duomenimis.
8. Vidaus reikalų ministerija praneša Europos Sąjungos Tarybos generaliniam sekretoriatui apie DNR duomenų registrą ir sąlygas, kuriomis kitų valstybių nacionaliniai kontaktiniai centrai gali jame atlikti automatizuotą duomenų paiešką.
9. Atliekant paiešką Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre, turi būti įvedamas visas transporto priemonės identifikavimo numeris (VIN) ar registracijos numeris.
10. Kitos valstybės nacionalinis kontaktinis centras, atlikdamas paiešką DNR duomenų registre, Daktiloskopinių duomenų registre ir Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre, automatizuotai gauna atsakymą, kuriame nurodoma, ar minėtuose registruose saugomi paiešką atitinkantys duomenys. Esant atitikmeniui DNR duomenų registre ar Daktiloskopinių duomenų registre, paiešką atlikusiam kitos valstybės nacionaliniam kontaktiniam centrui teikiami tik informaciniai duomenys. Esant atitikmeniui Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre, paiešką atlikusiam kitos valstybės nacionaliniam kontaktiniam centrui suteikiami paiešką atitinkantys Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre tvarkomi transporto priemonės ir savininkų bei valdytojų duomenys.
11. Jeigu DNR duomenų registre ar Daktiloskopinių duomenų registre yra kitos valstybės kontaktinio centro ieškomų duomenų atitikmuo, asmens duomenis ir kitą su atitikmeniu susijusią informaciją pagal kitos valstybės kontaktinio centro rašytinius prašymus teikia Lietuvos kriminalinės policijos biuras (toliau – Kriminalinės policijos biuras).
12. Jeigu Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre yra kitos valstybės nacionalinio kontaktinio centro ieškomų duomenų atitikmuo, transporto priemonių, jų savininkų ar valdytojų duomenis, esančius Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre, pagal kitos valstybės kontaktinio centro rašytinius prašymus teikia valstybės įmonė „Regitra“, o pagal rašytinius prašymus dėl papildomos informacijos, susijusios su transporto priemonės savininkais ar valdytojais (kai šie duomenys nėra tvarkomi Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre), – Kriminalinės policijos biuras. Valstybės įmonės „Regitra“ ne darbo valandomis gautas skubus prašymas persiunčiamas Kriminalinės policijos biurui.
13. Gavus rašytinį prašymą, numatytą Aprašo 11 ar 12 punkte, atsakymas pateikiamas ne vėliau kaip per 14 darbo dienų, o skubiais atvejais – ne vėliau kaip per 3 darbo dienas.
14. Teikiant duomenis pagal Aprašo 11 ar 12 punktą, nurodoma, kad, siekiant su atitiktimi susijusius asmens duomenis ir kitą informaciją panaudoti kaip įrodymą teisme, turi būti kreipiamasi su teisinės pagalbos prašymu.
15. Lietuvos policijos kriminalistinių tyrimų centras (toliau – Kriminalistinių tyrimų centras) gauna kitų valstybių nacionalinių kontaktinių centrų, paskirtų keistis duomenimis, susijusiais su DNR analitėmis, prašymus palyginti jų turimus nenustatytų asmenų DNR duomenis su visais DNR registre esančiais DNR duomenimis. Palyginimas atliekamas tais atvejais, kai valstybės, kurios kontaktinis centras atsiuntė prašymą, nacionalinėje teisėje numatyta teisė kreiptis į kitą valstybę atlikti nenustatytų asmenų DNR duomenų palyginimą. Kriminalistinių tyrimų centras, atlikęs tokį palyginimą DNR duomenų registre ir nustatęs kitos valstybės pateiktų DNR duomenų atitikmenį, nedelsdamas pateikia tos valstybės nacionaliniam kontaktiniam centrui su atitikmeniu susijusius informacinius duomenis.
16. Su teisinės pagalbos prašymu gali būti kreiptasi dėl asmens ląstelinės medžiagos surinkimo, jos analizės atlikimo ir gautų DNR duomenų pateikimo, jei kita valstybė, atlikdama tyrimą ar nagrinėdama baudžiamąją bylą, neturi asmens, kuris yra Lietuvos teritorijoje, DNR duomenų. Pagalba suteikiama, jeigu teisinės pagalbos prašyme:
III. Duomenų gavimas iš automatizuotų duomenų rinkmenų
17. Duomenų paiešką ar lyginimą kitų valstybių automatizuotose duomenų rinkmenose turi teisę atlikti nacionaliniai kontaktiniai centrai, o ieškant transporto priemonių, jų savininkų ir valdytojų duomenų, – taip pat ir Policijos departamento suteiktą prieigą turintys kitų Lietuvos kompetentingų institucijų pareigūnai ir tarnautojai. Ši prieiga suteikiama naudojantis Vidaus reikalų informacinės sistemos centrinio duomenų banko naudotojų administravimo posisteme ir tik gavus rašytinį Lietuvos kompetentingos institucijos prašymą. Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai ir kitoms valstybėms narėms jų prašymu pateikiamas pareigūnų, įgaliotų atlikti automatinę paiešką ar palyginimą, sąrašas.
18. Lietuvos kompetentinga institucija, norėdama gauti duomenų iš kitos (kitų) valstybės (valstybių) dėl:
18.1. duomenų, susijusių su DNR analitėmis ar daktiloskopinių duomenų identifikavimu, kreipiasi su rašytiniu prašymu į Kriminalistinių tyrimų centrą;
19. Rašytiniame prašyme atlikti paiešką kitos (-ų) valstybės (-ių) automatizuotoje
(-ose) duomenų rinkmenoje (-ose) nurodomas duomenų naudojimo tikslas, jų teikimo ir gavimo teisinis pagrindas ir prašomų pateikti duomenų apimtis.
20. Policijos departamentas ar jo suteiktą prieigą turintis kitos Lietuvos kompetentingos institucijos pareigūnas ar tarnautojas gali atlikti duomenų, susijusių su transporto priemone, jos savininkais ar valdytojais, paiešką kitos valstybės transporto registracijos rinkmenoje, tik turėdamas visą transporto priemonės identifikavimo (VIN) ar registracijos numerį.
21. Jeigu atliekant paiešką nustatomas atitikmuo, Kriminalistinių tyrimų centras papildomai patikrina, ar jo pateikti daktiloskopiniai duomenys atitinka gautus informacinius duomenis.
22. Lietuvos nacionalinis kontaktinis centras, atlikęs paiešką pagal Lietuvos kompetentingos institucijos prašymą, per 14 darbo dienų praneša jai apie atitikmens buvimą ar nebuvimą. Jeigu atitikmuo yra, prašymą pateikusiai Lietuvos kompetentingai institucijai pateikiami automatizuotą paiešką atlikus gauti DNR ar daktiloskopiniai informaciniai duomenys ar duomenys, susiję su transporto priemonių registravimu ir transporto priemonių savininkais bei valdytojais.
23. Jeigu DNR analizės duomenų ar daktiloskopinių duomenų identifikavimo rinkmenose atitikmuo yra, prašymą pateikusi Lietuvos kompetentinga institucija kreipiasi į Kriminalinės policijos biurą su rašytiniu prašymu gauti su atitikmeniu susijusius asmens duomenis ar kitą informaciją.
24. Jei Lietuvos kompetentinga institucija, vykdydama ikiteisminį tyrimą, neturi asmens, kuris yra kitos valstybės teritorijoje, DNR analitės, ji gali kreiptis į tą valstybę su teisinės pagalbos prašymu surinkti asmens ląstelinę medžiagą, atlikti jos analizę ir pateikti gautą DNR analitę. Teisinės pagalbos prašyme turi būti nurodytas duomenų teikimo tikslas ir pateiktas pranešimas, įrodantis, kad ląstelinės medžiagos surinkimo ir analizės reikalavimai būtų įvykdyti, jei tas asmuo būtų Lietuvos teritorijoje. Taip pat turi būti įvykdyti kiti kitos valstybės, į kurią kreipiamasi, nacionalinėje teisėje numatyti ląstelinės medžiagos surinkimo ir analizės ir gautų DNR duomenų pateikimo reikalavimai.
25. Iš kitos valstybės gaunamus duomenis gali tvarkyti tik Lietuvos kompetentingos institucijos, atsakingos už tikslų, kuriems tie duomenys buvo suteikti, įgyvendinimą.
IV. Neautomatizuotas duomenų teikimas
27. Lietuvos kompetentingos institucijos per Policijos departamentą ar Policijos departamentas savo iniciatyva gali teikti kitos (-ų) valstybės (-ių) nacionaliniam (-iams) kontaktiniam (-iams) centrui (-ams) informaciją ir duomenis nusikalstamų veikų prevencijos tikslais ir siekdamas užtikrinti viešąją tvarką ir saugumą didelio masto tarpvalstybinio pobūdžio renginio metu. Asmens duomenys teikiami, jei, remiantis turima informacija apie paskutinį teistumą ar kitomis aplinkybėmis, galima manyti, kad asmuo renginio metu įvykdys nusikalstamą veiką ar sukels grėsmę viešajai tvarkai ir saugumui.
28. Lietuvos kompetentingos institucijos per Kriminalinės policijos biurą ar Kriminalinės policijos biuras savo iniciatyva gali teikti kitos (-ų) valstybės (-ių) nacionaliniam (-iams) kontaktiniam (-iams) centrui (-ams) duomenis (asmens vardas ir pavardė, gimimo data ir vieta, kita su asmeniu susijusi informacija), kai dėl konkrečių priežasčių kyla įtarimų, kad asmuo įvykdys teroristinį nusikaltimą. Teikiant duomenis, galima nustatyti jų naudojimo sąlygas ir tvarką.
V. Neautomatizuotas duomenų gavimas
30. Lietuvos kompetentingos institucijos per Policijos departamentą ar Policijos departamentas savo iniciatyva gali prašyti kitos valstybės nacionalinį kontaktinį centrą suteikti duomenis, būtinus nusikalstamos veikos prevencijai, ir siekdami užtikrinti viešąją tvarką ir saugumą didelio masto tarpvalstybinio pobūdžio renginio metu.
31. Policijos departamentas, gavęs duomenis, atsiųstus kitos valstybės nacionalinio kontaktinio centro iniciatyva, persiunčia juos Lietuvos kompetentingai (-oms) institucijai (-oms), kuri (-ios) gali tais duomenimis pasinaudoti užkirsdama (-os) kelią nusikalstamai veikai ir užtikrindama (-os) saugumą ir viešąją tvarką didelio masto tarpvalstybinio pobūdžio renginio (-ių) metu.
32. Gauti duomenys gali būti naudojami tik didelio masto tarpvalstybinio pobūdžio renginio (-ių), dėl kurio (-ių) jie buvo suteikti, viešajai tvarkai ir saugumui užtikrinti ir nusikalstamos veikos prevencijai jo metu.
33. Lietuvos kompetentingos institucijos per Kriminalinės policijos biurą ar Kriminalinės policijos biuras savo iniciatyva gali prašyti kitos valstybės nacionalinį kontaktinį centrą suteikti duomenis, būtinus teroristinių nusikaltimų prevencijai. Gauti duomenys gali būti naudojami tik juos suteikusio subjekto nustatytomis sąlygomis.
VI. Duomenų TVARKYMAS IR apsauga
35. Tvarkant asmens duomenis, taikomos Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatos ir Apraše įtvirtinti asmens duomenų tvarkymo reikalavimai.
36. Lietuvos kompetentingos institucijos ir Lietuvos nacionaliniai kontaktiniai centrai, atlikdami savo funkcijas, asmens duomenis gali rinkti tik apibrėžtais ir teisėtais tikslais ir toliau juos tvarkyti tik tuo pačiu tikslu, kuriuo jie buvo surinkti. Tvarkyti asmens duomenis kitais tikslais leidžiama tik gavus duomenis suteikusios kitos valstybės išankstinį leidimą.
37. Lietuvos kompetentingos institucijos ir Lietuvos nacionaliniai kontaktiniai centrai gali tvarkyti gautus ir teiktus asmens duomenis statistikos ar mokslinio tyrimo tikslais, jeigu šie duomenys anoniminami.
38. Duomenis teikiančios ir juos gaunančios Lietuvos kompetentingos institucijos ir Lietuvos nacionaliniai kontaktiniai centrai privalo įgyvendinti tinkamas ir modernias technines ir organizacines priemones, skirtas užtikrinti, kad:
38.1. asmens duomenys būtų veiksmingai apsaugoti nuo atsitiktinio ar neteisėto sunaikinimo, atsitiktinio praradimo, neteisėtos tiesioginės ar netiesioginės prieigos prie jų, neteisėto ar atsitiktinio pakeitimo ar atskleidimo ir kito neteisėto tvarkymo;
39. Kitos valstybės suteiktus (gautus) duomenis Lietuvos nacionaliniai kontaktiniai centrai ir Lietuvos kompetentingos institucijos privalo ištrinti:
39.2. pasibaigus didžiausiam duomenų saugojimo laikotarpiui, nustatytam duomenis teikiančios kitos valstybės nacionalinėje teisėje, jeigu duomenis teikianti institucija pranešė apie tokį didžiausią laikotarpį iš anksto arba juos teikdama;
40. Jeigu asmens duomenys buvo suteikti (gauti) nepateikus prašymo, juos gaunanti Lietuvos kompetentinga institucija nedelsdama patikrina, ar jie būtini tiems tikslams, dėl kurių buvo suteikti, ir priima sprendimą dėl šių duomenų tvarkymo ar sunaikinimo.
41. Jei yra pagrindas manyti, kad ištrinant duomenis bus pakenkta duomenų subjekto interesams, Lietuvos nacionaliniai kontaktiniai centrai ir Lietuvos kompetentingos institucijos duomenis blokuoja. Užblokuoti duomenys gali būti suteikiami arba naudojami tik tuo tikslu, dėl kurio jie nebuvo ištrinti.
42. Nustačius, kad Lietuvos nacionalinis kontaktinis centras ar Lietuvos kompetentinga institucija pateikė netikslius, neteisingus ar neišsamius duomenis, ši institucija privalo duomenis patikrinti, nedelsdama ištaisyti ir apie tai nedelsdama pranešti institucijai (-oms), kuriai (-ioms) duomenys buvo suteikti. Jei gaunančioji institucija turėjo atlyginti asmeniui žalą dėl pateiktų netikslių duomenų naudojimo, duomenis suteikęs Lietuvos nacionalinis kontaktinis centras ar Lietuvos kompetentinga institucija padengia gaunančiosios institucijos turėtas kompensavimo išlaidas. Jei Lietuvos nacionalinis kontaktinis centras ar Lietuvos kompetentinga institucija pateikė duomenis, kurie neturėjo būti pateikti, turi nedelsdami pranešti apie tai institucijai (-oms), kuriai (-ioms) duomenys buvo suteikti.
43. Lietuvos kompetentinga (-os) institucija (-os) ar Lietuvos nacionalinis (-iai) kontaktinis (-iai) centras (-ai), gavę kitos valstybės pranešimą, kad Lietuvos kompetentingai (-oms) institucijai (-oms) ar Lietuvos nacionaliniam (-iams) kontaktiniam (-iams) centrui (-ams) buvo pateikti netikslūs, neteisingi ar neišsamūs duomenys, privalo nedelsdami ištaisyti duomenis taip, kaip nurodo siunčiančioji valstybė. Lietuvos kompetentinga (-os) institucija (-os) ar Lietuvos nacionalinis (-iai) kontaktinis (-iai) centras (-ai) negali teisintis tuo, kad jiems buvo suteikti netikslūs duomenys, siekiant išvengti atsakomybės nukentėjusiajai šaliai. Jei Lietuvos kompetentinga (-os) institucija (-os) ar Lietuvos nacionalinis (-iai) kontaktinis (-iai) centras (-ai), gavusi (-ęs) netikslius duomenis, turi atlyginti duomenų subjektui žalą, tokia (-ios) Lietuvos kompetentinga (-os) institucija (-os) ar toks (-ie) Lietuvos nacionalinis (-iai) kontaktinis (-iai) centras (-ai) turi teisę prašyti, kad duomenis suteikusi institucija kompensuotų duomenų subjektui išmokėtą žalos atlyginimo sumą.
44. Duomenis gavusi Lietuvos kompetentinga institucija, turėdama pagrindą manyti, kad suteikti duomenys yra netikslūs, neteisingi ar neišsamūs, apie tai praneša juos perdavusiam Lietuvos nacionaliniam kontaktiniam centrui. Lietuvos nacionalinis kontaktinis centras Lietuvos kompetentingos institucijos iniciatyva arba pats, nustatęs, kad suteikti duomenys yra netikslūs, neteisingi ar neišsamūs, nedelsdamas praneša apie tai duomenis pateikusiai kitos valstybės institucijai ir šios institucijos nurodymu duomenis tikslina arba ištaiso.
45. Duomenis gavusi Lietuvos kompetentinga institucija, turėdama pagrindą manyti, kad suteikti duomenys neturėjo būti pateikti, praneša apie tai juos perdavusiam Lietuvos nacionaliniam kontaktiniam centrui. Lietuvos nacionalinis kontaktinis centras Lietuvos kompetentingos institucijos iniciatyva arba pats, turėdamas pagrindą manyti, kad suteikti duomenys neturėjo būti pateikti, apie tai nedelsdamas praneša duomenis pateikusiai kitos valstybės institucijai ir šios institucijos nurodymu duomenis ištrina.
46. Jei duomenų subjektas kreipiasi į Lietuvos kompetentingą instituciją arba Lietuvos nacionalinį kontaktinį centrą pagrįstai manydamas, kad jo duomenys yra neteisingi, neišsamūs ir netikslūs ir kad jų tikslumo ar netikslumo nėra galimybių nustatyti, Lietuvos kompetentinga institucija arba Lietuvos nacionalinis kontaktinis centras duomenų subjekto prašymu šiuos duomenis ženklina. Jei ženklinama po šių duomenų pateikimo kitai valstybei, juos pateikusi institucija privalo pranešti apie tai kitos valstybės nacionaliniam kontaktiniam centrui ar kitam subjektui, kuriam šie duomenys buvo perduoti tiesiogiai.
47. Ženklinimą galima pašalinti vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais, su duomenų subjekto sutikimu arba remiantis teismo arba Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos sprendimu.
48. Atliekant DNR duomenų paiešką ar lyginimą, daktiloskopinių duomenų paiešką kitos valstybės automatizuotoje duomenų rinkmenoje, iš tos rinkmenos suteiktus duomenis galima tvarkyti:
48.2. jeigu yra atitikmuo, – laikantis nacionalinės teisės, siekiant parengti ir pateikti prašymą dėl asmens duomenų ir kitos informacijos, susijusios su atitikmeniu, pateikimo;
49. Lietuvos nacionalinis kontaktinis centras jam pateiktus duomenis, atlikdamas DNR duomenų paiešką ar lyginimą, daktiloskopinių duomenų paiešką, gali tvarkyti Lietuvoje tik siekdamas:
50. Palyginęs duomenis ar gavęs automatizuotą atsakymą į paiešką, Lietuvos nacionalinis kontaktinis centras privalo pateiktus DNR analitės ir daktiloskopinius duomenis ištrinti, išskyrus atvejus, kai duomenis toliau tvarkyti būtina Aprašo 48.2 ir 48.3 punktuose nustatytais tikslais.
51. Kitos valstybės duomenys, pateikti atliekant duomenų, susijusių su transporto priemone, jos savininkais ar valdytojais, paiešką, gali būti tvarkomi tik siekiant:
52. Suteikęs automatizuotą atsakymą į paiešką, Lietuvos nacionalinis kontaktinis centras privalo pateiktus duomenis, susijusius su transporto priemone, jos savininkais ar valdytojais, nedelsdamas ištrinti, išskyrus atvejus, kai duomenis toliau tvarkyti būtina Aprašo 51.2 punkte nurodytais tikslais.
53. Siekdamas patikrinti, ar duomenys teikiami teisėtai, tvarkydamas duomenis, susijusius su DNR duomenų paieška ar lyginimu, daktiloskopinių duomenų paieška, transporto priemonėmis ir jų savininkais ar valdytojais, Lietuvos nacionalinis kontaktinis centras registruoja kiekvieną duomenų pateikimo ir gavimo atvejį, įskaitant pranešimus apie atitikmens buvimą ar nebuvimą. Registruojama:
53.3. paiešką atliekančios Lietuvos kompetentingos institucijos ir rinkmeną administruojančios institucijos pavadinimas ar identifikavimo kodas;
54. Siekdamas patikrinti, ar duomenys teikiami teisėtai, tvarkydamas duomenis, susijusius su didelio masto tarpvalstybinio pobūdžio renginiais, Policijos departamentas fiksuoja visus duomenų teikimo ir gavimo atvejus. Fiksuojama:
55. Asmens duomenys, gauti pagal Aprašo 30 ir 31 punktus, gali būti tvarkomi tik nusikalstamų veikų prevencijos tikslais, siekiant palaikyti viešąją tvarką ir saugumą tik konkrečiai nurodytuose didelio masto tarpvalstybinio pobūdžio renginiuose, dėl kurių jie buvo suteikti. Pasiekus tikslus arba jeigu jų pasiekti nebegalima, gauti duomenys nedelsiant ištrinami. Visi gauti duomenys ištrinami ne vėliau kaip po metų.
56. Siekdamas patikrinti, ar duomenys teikiami teisėtai, tvarkydamas duomenis, susijusius su teroristinių nusikaltimų prevencija, Kriminalinės policijos biuras fiksuoja visus duomenų, susijusių su terorizmo prevencija, teikimo ir gavimo atvejus. Fiksuojama:
57. Įregistruoti duomenys apsaugomi nuo neteisėto naudojimo ir saugomi 2 metus. Pasibaigus saugojimo laikui, įregistruoti duomenys nedelsiant ištrinami.
58. Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija yra atsakinga už asmens duomenų suteikimo ir gavimo teisėtumo patikrinimus ir turi teisę prašyti kitų valstybių institucijų, registruojančių ar fiksuojančių duomenų gavimą ar teikimą, perduoti įregistruotus duomenis. Gauti įregistruoti duomenys gali būti naudojami tik duomenų apsaugos stebėsenai atlikti ar duomenų saugumui užtikrinti.
59. Kiekvienas Lietuvos nacionalinis kontaktinis centras, paprašytas kitos valstybės kompetentingos duomenų apsaugos institucijos perduoti įregistruotus duomenis, padaro tą nedelsdamas, ne vėliau kaip per 4 savaites nuo prašymo gavimo.
60. Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija ir Lietuvos nacionaliniai kontaktiniai centrai, kurie registruoja ir fiksuoja duomenų teikimą ir gavimą, atlieka atsitiktinius duomenų suteikimo teisėtumo patikrinimus. Patikrinimui skirti duomenys negali būti naudojami kitais tikslais ir turi būti saugomi 18 mėnesių. Pasibaigus šiam laikotarpiui, jie nedelsiant ištrinami.
61. Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija turi teisę prašyti kitų valstybių nepriklausomų duomenų apsaugos priežiūros institucijų vykdyti įgaliojimus pagal šių nacionalinę teisę, atlikti abipusiam bendradarbiavimui būtinas patikros užduotis ir, remdamasi Lietuvos nacionaline teise, vykdo šių institucijų prašymus, atlieka bendradarbiavimui būtinas patikros užduotis.